abonnement Unibet Coolblue
pi_173850221
quote:
Burgemeester Lampedusa slaat alarm over anarchie op zijn eiland: vluchtelingen bezatten zich en vallen voorbijgangers lastig

Op het Italiaanse eiland Lampedusa ten zuiden van Sicilië heerst complete anarchie. Oorzaak? Vluchtelingen die doelloos door de straten zwerven in beschonken toestand en voorbijgangers lastigvallen. Dat claimt alvast burgemeester Salvatore Martello die aan de alarmbel trekt in een open brief.

De burgervader haalt aan dat de openbare veiligheid op het eiland in het gedrang komt en dat een afdoende controle door politiediensten ontbreekt.

"Vorige maand is hier complete anarchie uitgebroken. De regels worden niet gerespecteerd", zegt Martello in de Italiaanse krant La Repubblica.

Sinds de vluchtelingencrisis in alle hevigheid woedt, is Lampedusa een hotspot voor asielzoekers die met bootjes de Middellandse Zee oversteken vanuit Libië. Al komen er nu wel minder toe dan de voorbije jaren, toch zijn de problemen groot. In de opvangcentra wordt onvoldoende gecontroleerd of de nieuwkomers zich daar daadwerkelijk ophouden, klaagt de burgervader.

Ze zwerven door de straten, verkeren in beschonken toestand en vallen passanten lastig. Zaterdag eiste Martello dan ook de sluiting van de hotspots.

De voormalige burgemeester Giusi Nicolini vindt dat haar opvolger Martello met zijn uitspraken een klimaat van angst creëert. Op één punt geeft ze de huidige burgemeester gelijk: sinds minder vluchtelingen via Libië naar Italië komen, neemt de toestroom vanuit Tunesië weer toe.









Misschien het leger maar eens inzetten om de orde te handhaven? Daarbij snap ik niet dat er in deze tijd geen controle is wie zich wel en niet in een opvangcentrum bevind, dat is op goed geluk maar hopen dat niemand iets kwaads van plan is.

Europa wil vooruitstrevend zijn met het opvangen van deze vluchtelingen, maar zodra ze hier zijn kijken ze er bijna niet meer naar om en mogen lokale burgemeesters de problemen oplossen met beperkte middelen.

Tevens die voormalig burgemeester :')
De nieuwe burgemeester creëert geen klimaat van angst, dat zijn nog altijd de vluchtelingen die de ellende veroorzaken, de huidige burgemeester benoemt het probleem alleen en geeft aan dat hij er geen controle over heeft. Maar het is een stuiptrekking welke we vaker horen, het benoemen en het onder de ogen zien van problemen is een angstklimaat creëren. :')
pi_173850247
Jaja typfout in titel, ik weet het. :P
pi_173850291
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jaja typfout in titel, ik weet het. :P
Waren ze maar zo "luchtig"!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850333
Europa wil vooruitstrevend zijn met het opvangen van deze vluchtelingen, maar zodra ze hier zijn kijken ze er bijna niet meer naar om en mogen lokale burgemeesters de problemen oplossen met beperkte middelen.


Is dat die burgemeester die ze met open armen verwelkomt alsof het Olympische Medaille winnaars zijn?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850427
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef ietjefietje het volgende:
Is dat die burgemeester die ze met open armen verwelkomt alsof het Olympische Medaille winnaars zijn?
Geen idee eerlijk gezegd. Maar of hij ze wel of niet verwelkomt, de EU creëert het probleem met hun beleid en maakt lokale burgemeesters er verantwoordelijk voor. In Weert was er toch ook een burgemeester die de problemen niet opgelost kreeg en een avondklok wou instellen, daar was ook een hoop kritiek over. Als bepaalde regels niet opgelegd mogen worden omdat dan vanuit de EU weer een hoop geschreeuw komt vanwege mensenrechten moet de EU haar steentje bijdragen aan het begeleiden van deze vluchtelingen. Nu halen ze die vluchtelingen alleen in bootladingen naar het Europese continent, en zodra ze hier zijn is het probleem voor iemand anders, dat hoort niet.
pi_173850448
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef ietjefietje het volgende:
Europa wil vooruitstrevend zijn met het opvangen van deze vluchtelingen, maar zodra ze hier zijn kijken ze er bijna niet meer naar om en mogen lokale burgemeesters de problemen oplossen met beperkte middelen.


Is dat die burgemeester die ze met open armen verwelkomt alsof het Olympische Medaille winnaars zijn?
Volgens mij ben je in de war met de burgemeester van Palermo.
Hey
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 september 2017 @ 12:56:00 #7
186611 Haags
pi_173850456
Prachtig al die gelukszoekers.
Zonder wrijving geen glans
pi_173850468
Ik dacht dat het vanwege de herverkiezing van Merkel eventjes zo was dat ze tegengehouden werden door Libië.

https://www.artsenzonderg(...)5EAAYASAAEgLv3_D_BwE
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850474
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Prachtig al die gelukszoekers.
Dat zijn Syrische vluchtelingen die wel een zonnebank konden veroorloven. :+
pi_173850485
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:55 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in de war met de burgemeester van Palermo.
Ja, je hebt gelijk.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 12:57:50 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173850498
Kijk eens naar al die architecten en chirurgen. Europa mag de handen dichtknijpen!

:')
pi_173850516
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:56 schreef ietjefietje het volgende:
Ik dacht dat het vanwege de herverkiezing van Merkel eventjes zo was dat ze tegengehouden werden door Libië.

https://www.artsenzonderg(...)5EAAYASAAEgLv3_D_BwE
En daarom vertrekken ze nu via andere landen en steken ze de middellandse zee over. Het probleem is niet opgelost, het probleem heeft zich verplaatst, en in de media verkopen ze het verhaal dat de vluchtelingenstroom vanuit Libië afneemt. Kiezers voorliegen terwijl het probleem gewoon voortduurt, maar die artikelen zien we wel weer massaal verschijnen als de verkiezingen zijn geweest in Duitsland.
pi_173850559
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En daarom vertrekken ze nu via andere landen en steken ze de middellandse zee over. Het probleem is niet opgelost, het probleem heeft zich verplaatst, en in de media verkopen ze het verhaal dat de vluchtelingenstroom vanuit Libië afneemt. Kiezers voorliegen terwijl het probleem gewoon voortduurt, maar die artikelen zien we wel weer massaal verschijnen als de verkiezingen zijn geweest in Duitsland.
Hopelijk krijgt Merkel een douw omlaag, zoiets als PvdA hier. Dat was genieten!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850610
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hopelijk krijgt Merkel een douw omlaag, zoiets als PvdA hier. Dat was genieten!
Waarna Martin Schulz het stokje overneemt.

Overigens stevent Merkel af op verkiezingswinst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173850641
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarna Martin Schulz het stokje overneemt.

Overigens stevent Merkel af op verkiezingswinst.
De russen zullen haar wel helpen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 13:06:26 #16
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_173850646
Goh je verwacht het niet
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_173850669
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:06 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De russen zullen haar wel helpen.
Maar ik begrijp dat jij de voorkeur geeft aan de eurofiele sociaal-democraat Martin Schulz?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173850680
Wel zonde, het toerisme op zo'n prachtig eiland moet daar toch ook flink onder te lijden hebben. Ik zou er in ieder geval niet meer heen gaan.

Laatst was ik in Como, dat is al verpest. Hordes vluchtelingen overal in de stad en in de parken. Maanden afwachtend om te proberen de grens naar Zwitserland over te komen.
pi_173850997
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jij de voorkeur geeft aan de eurofiele sociaal-democraat Martin Schulz?
Volgens mij zijn er meer smaken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173851022
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel zonde, het toerisme op zo'n prachtig eiland moet daar toch ook flink onder te lijden hebben. Ik zou er in ieder geval niet meer heen gaan.

Laatst was ik in Como, dat is al verpest. Hordes vluchtelingen overal in de stad en in de parken. Maanden afwachtend om te proberen de grens naar Zwitserland over te komen.
Maar er zitten ook pluspunten aan. Zo hoefde ik in Rome en Firenze onlangs nooit ver te zoeken als ik een selfiestick of powerbank wilde aanschaffen.
Conscience do cost.
  maandag 18 september 2017 @ 13:26:22 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173851036
Benieuwd wanneer de puist gaat springen hier in EU :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173851080
Europese politici geven meer om het leven van buitenlanders dan die van hun eigen burgers.
pi_173851128
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, het gaat al de goede kant op met dit topic.
Ja, Koos, er komt een moment dat wegkijken niet meer werkt en de wal het schip keert. En dat moment komt met rasse schreden dichterbij.

Is misschien niet leuk, maar daardoor niet minder waar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173851133
Zijn er niet wat BN'ers die ze kunnen opvangen, daar was toen een hele lijst voor samengesteld.
pi_173851237
Laat het eiland maar vollopen en daar uit de hand lopen, dan zal Europa op den duur zich echt wel gaan beseffen dat dit de foute kant op gaat.
  maandag 18 september 2017 @ 13:40:30 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173851246
Eerst met rubberen kogels schieten, daarna met scherp.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 18 september 2017 @ 13:40:47 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173851253
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rare manier van denken. Ik voel persoonlijk niet de drang om bootvluchtelingen te gaan lynchen. Maar ik ben dan ook gewoon goed bij M'n hoofd.
Je moet ze ook niet lynchen. Je moet ze buiten de poort houden en zo nodig terugsturen.
pi_173851254
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rare manier van denken. Ik voel persoonlijk niet de drang om bootvluchtelingen te gaan lynchen. Maar ik ben dan ook gewoon goed bij M'n hoofd.
Lynchen gaat wat ver, maar je laat je samenleving niet terroriseren door een stel vreemdelingen die zich niet kunnen gedragen. Quality of life is ook best belangrijk.
pi_173851271
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hopelijk krijgt Merkel een douw omlaag, zoiets als PvdA hier. Dat was genieten!
Ten bate van immigratiepartij nr. 1, de VVD. Een kinderhand is snel gevuld met een dooie mus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173851280
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:39 schreef Apekoek het volgende:
Laat het eiland maar vollopen en daar uit de hand lopen, dan zal Europa op den duur zich echt wel gaan beseffen dat dit de foute kant op gaat.
Tuurlijk, want dat eiland doet er toch niet toe. Dat daar duizenden mensen van het toerisme leven en anderen er prachtig onroerend goed hebben maakt verder niet uit. En alsof de rest van Europa zich na dat vollopen iets aantrekt van dat eilandje..
pi_173851298
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rare manier van denken. Ik voel persoonlijk niet de drang om bootvluchtelingen te gaan lynchen. Maar ik ben dan ook gewoon goed bij M'n hoofd.
Ik voel die drang ook niet. Gelukkig ben ik dan ook goed bij mijn hoofd.
Ik denk echter wel in grote lijnen, die jij lijkt te missen omdat jij die drang niet voelt. Dat hebben wel meer mensen op links, daarom smelt de aanhang daar ook als sneeuw voor de zon.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173851333
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, want dat eiland doet er toch niet toe. Dat daar duizenden mensen van het toerisme leven en anderen er prachtig onroerend goed hebben maakt verder niet uit. En alsof de rest van Europa zich na dat vollopen iets aantrekt van dat eilandje..
Doodzonde van het eiland en voor de mensen daar inderdaad. Maar laat dit een waarschuwing zijn voor Europa hoe het kan lopen plaatselijk wanneer er niets gebeurt. Dit eilandje is nog altijd Italie, en Italie hoort bij de EU en Italie pikt het straks niet meer.
pi_173851367
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jaja typfout in titel, ik weet het. :P
Een hele grote typefout dan, want dit zijn natuurlijk geen vluchtelingen maar wel illegale economische migranten :{w
pi_173851442
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie gaat die etnische zuivering precies in gang zetten?
Nu hoop ik met heel mijn hart niet dat het ooit zover gaat komen, en zal ik altijd geweld afzweren. Maar zo raar is het niet wat Kapitein_Schuurbuikt zegt. (Dit betoog gaat over de criminelen en radicalen, dus niet allemaal over één kam scheren) Kijk wereldwijd, overal zijn er strubbelingen tussen verschillende bevolkingsgroepen als ze een woonplaats moeten delen. Vluchtelingen zorgen voor veel problemen, de frustratie en de weerstand binnen de samenleving groeit. Misschien is dit nog niet te merken met grote overwinningen voor rechts, maar overal groeien rechtse partijen wel. Aan de andere kant hebben we al veel mensen in Europa wonen die een bepaalde ideologie aanhangen, waarvan een handjevol geregeld dodelijke slachtoffers maakt, een grote groep er van wegkijkt maar zelf wel alleen maar via de regels van hun ideologie willen leven. Ook dit zorgt voor veel frustratie bij de plaatselijke bevolking, en ook hier wordt de weerstand groter. Dan hebben we groepen negroide mensen die blijven hangen in het verleden en continue de racismekaart trekken. In Amerika begint die situatie al zwaar uit de hand te lopen met de toenemende rassenrellen en afkeer voor de blanken met hun "white privileges". In Europa/Nederland zien we daar al de eerste signalen van, personen zoals Sylvana Simons zien al het onrecht wat hun wordt aangedaan als racisme, opeens dienen tradities veranderd te worden vanwege een zwart hoofdstuk welke honderden jaren geleden heeft plaatsgevonden. Enige nuance daarin wordt niet aangebracht, het zijn de blanken dus die zijn allemaal schuldig (ja het over één kam scheren gebeurd dagelijks als het gaat om blanken te verketteren).

Als antwoord daarop, en niet te vergeten de onderbuik tokkies die alles aangrijpen om hun haat tegen alles wat een iets donker kleurtje heeft te spuien, beginnen steeds meer mensen zich te verzetten tegen bovenstaande groepen. De eerste tegen reacties op moslims zijn inmiddels geweest, de taal richting klagende negroide mensen neemt ook toe.

En wat doet de EU? Ipv. de huidige problemen, en de groeiende onrust in de maatschappij aan te pakken blijven ze bootladingen gelukszoekers binnenhalen die nooit iets zullen toevoegen aan de samenleving behalve het uitputten van de sociale voorzieningen. De EU en hun voorstanders blijven vervallen in dezelfde praatjes om dit beleid goed te praten, terwijl al die praatjes al honderden keren ontkracht zijn. Ze staan te ver af van de werkelijkheid en de samenleving buiten hun villa wijken.

Tel daarbij op het groeiend wantrouwen in onze politici door het selectief negeren van de democratie en het graaigedrag, en de groeiende kritiek op de ordehandhavingsdiensten dankzij de corruptie, dubbele agenda's van bepaalde agenten, en dat met het overgrote merendeel van de aangiftes niets gedaan wordt.

Dat zijn alle ingrediënten van een burgeroorlog, en die lijkt mij onvermijdelijk zolang de politiek blijft wegkijken en ieder kritisch woord bestempeld als racisme. Zolang de politiek niet gaat inzien dat niet alles discriminatie is, en er wel een kern van waarheid in zit zullen ze alleen nog maar meer vervreemden van de bevolking die zich niet gehoord voelt. Op het moment dat mensen tegen reacties gaan geven (welke al zijn geweest) is de kettingreactie in gang gezet. En dan ben ik ook bang dat er groepen mensen zullen opstaan die mensen gaan vervolgen vanwege huidskleur, afkomst, geloof of geaardheid. Iets waar alle kampen zich nu al dagelijks schuldig aan maken, misschien nog niet massaal met geweld zoals in Amerika momenteel, maar daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien als politici maar blijven wegkijken van de huidige problematiek.
pi_173851478
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik voel die drang ook niet. Gelukkig ben ik dan ook goed bij mijn hoofd.
Ik denk echter wel in grote lijnen, die jij lijkt te missen omdat jij die drang niet voelt. Dat hebben wel meer mensen op links, daarom smelt de aanhang daar ook als sneeuw voor de zon.
Ik stem VVD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851489
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu hoop ik met heel mijn hart niet dat het ooit zover gaat komen, en zal ik altijd geweld afzweren. Maar zo raar is het niet wat Kapitein_Schuurbuikt zegt. (Dit betoog gaat over de criminelen en radicalen, dus niet allemaal over één kam scheren) Kijk wereldwijd, overal zijn er strubbelingen tussen verschillende bevolkingsgroepen als ze een woonplaats moeten delen. Vluchtelingen zorgen voor veel problemen, de frustratie en de weerstand binnen de samenleving groeit. Misschien is dit nog niet te merken met grote overwinningen voor rechts, maar overal groeien rechtse partijen wel. Aan de andere kant hebben we al veel mensen in Europa wonen die een bepaalde ideologie aanhangen, waarvan een handjevol geregeld dodelijke slachtoffers maakt, een grote groep er van wegkijkt maar zelf wel alleen maar via de regels van hun ideologie willen leven. Ook dit zorgt voor veel frustratie bij de plaatselijke bevolking, en ook hier wordt de weerstand groter. Dan hebben we groepen negroide mensen die blijven hangen in het verleden en continue de racismekaart trekken. In Amerika begint die situatie al zwaar uit de hand te lopen met de toenemende rassenrellen en afkeer voor de blanken met hun "white privileges". In Europa/Nederland zien we daar al de eerste signalen van, personen zoals Sylvana Simons zien al het onrecht wat hun wordt aangedaan als racisme, opeens dienen tradities veranderd te worden vanwege een zwart hoofdstuk welke honderden jaren geleden heeft plaatsgevonden. Enige nuance daarin wordt niet aangebracht, het zijn de blanken dus die zijn allemaal schuldig (ja het over één kam scheren gebeurd dagelijks als het gaat om blanken te verketteren).

Als antwoord daarop, en niet te vergeten de onderbuik tokkies die alles aangrijpen om hun haat tegen alles wat een iets donker kleurtje heeft te spuien, beginnen steeds meer mensen zich te verzetten tegen bovenstaande groepen. De eerste tegen reacties op moslims zijn inmiddels geweest, de taal richting klagende negroide mensen neemt ook toe.

En wat doet de EU? Ipv. de huidige problemen, en de groeiende onrust in de maatschappij aan te pakken blijven ze bootladingen gelukszoekers binnenhalen die nooit iets zullen toevoegen aan de samenleving behalve het uitputten van de sociale voorzieningen. De EU en hun voorstanders blijven vervallen in dezelfde praatjes om dit beleid goed te praten, terwijl al die praatjes al honderden keren ontkracht zijn. Ze staan te ver af van de werkelijkheid en de samenleving buiten hun villa wijken.

Tel daarbij op het groeiend wantrouwen in onze politici door het selectief negeren van de democratie en het graaigedrag, en de groeiende kritiek op de ordehandhavingsdiensten dankzij de corruptie, dubbele agenda's van bepaalde agenten, en dat met het overgrote merendeel van de aangiftes niets gedaan wordt.

Dat zijn alle ingrediënten van een burgeroorlog, en die lijkt mij onvermijdelijk zolang de politiek blijft wegkijken en ieder kritisch woord bestempeld als racisme. Zolang de politiek niet gaat inzien dat niet alles discriminatie is, en er wel een kern van waarheid in zit zullen ze alleen nog maar meer vervreemden van de bevolking die zich niet gehoord voelt. Op het moment dat mensen tegen reacties gaan geven (welke al zijn geweest) is de kettingreactie in gang gezet. En dan ben ik ook bang dat er groepen mensen zullen opstaan die mensen gaan vervolgen vanwege huidskleur, afkomst, geloof of geaardheid. Iets waar alle kampen zich nu al dagelijks schuldig aan maken, misschien nog niet massaal met geweld zoals in Amerika momenteel, maar daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien als politici maar blijven wegkijken van de huidige problematiek.
Niet gelezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851510
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar ik ben dan ook gewoon goed bij M'n hoofd.
Goed verzonnen.
pi_173851531
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem VVD.
Opmerkelijk met je regressief linkse standpunten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173851561
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Opmerkelijk met je regressief linkse standpunten.
Wat zijn dan precies mijn 'regressief linkse standpunten'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851596
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat zijn dan precies mijn 'regressief linkse standpunten'?
Ik hou daar geen administratie van bij maar jij bent toch wel een van de users die regelmatig mijn broek doen afzakken (in de negatieve zin van het woord, niet dat je denkt dat ik ga zitten fappen op je reacties)
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173851599
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:39 schreef Apekoek het volgende:
Laat het eiland maar vollopen en daar uit de hand lopen, dan zal Europa op den duur zich echt wel gaan beseffen dat dit de foute kant op gaat.
Er zijn al honderden, zo niet duizenden wijken in Europa waar de politie met een overmacht moet binnentrekken als ze een aanhouding willen doen. Het zijn complete getto's geworden met hun eigen regels, een samenleving binnen een samenleving. En zelfs ondanks die problemen blijven mensen wegkijken en het probleem afdoen als racisme.

Velen zullen zich pas de ogen openen zodra ze er zelf mee in aanraking komen, en een gedeelte van de samenleving woont lekker in hun witte wijken, zien de problemen niet en doen het af als onzin.

Mijn huidige wijk begint ook te veranderen in een "multicultureel" enclave inclusief toenemende criminaliteit, groeiend aantal buurtwachten maar wel weer dalende agenten door alweer een politiebureau te sluiten. Ook hier bemerk ik dat de kritiek toeneemt van mensen die dachten nooit op iemand zoals Wilders te kunnen stemmen, omdat ze er nu pas mee geconfronteerd worden.
pi_173851614
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Opmerkelijk met je regressief linkse standpunten.
Ik heb Koos nergens beter zijn best zien doen dan in het topic over het afschaffen van vaste contracten. De man is economisch rechtser dan een republikein.
pi_173851631
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet gelezen.
Had ook niet anders verwacht van iemand die niet openstaat voor andere inzichten en meningen.
pi_173851638
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik hou daar geen administratie van bij maar jij bent toch wel een van de users die regelmatig mijn broek doen afzakken (in de negatieve zin van het woord, niet dat je denkt dat ik ga zitten fappen op je reacties)
Begin maar eens met uitleggen wat in vredesnaam regressief linkse standpunten zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 september 2017 @ 14:01:58 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173851672
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb Koos nergens beter zijn best zien doen dan in het topic over het afschaffen van vaste contracten. De man is economisch rechtser dan een republikein.
Onnavolgbaar is ie in elk geval wel.
pi_173851674
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem VVD.
Aan het trollen Koos?
pi_173851743
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu hoop ik met heel mijn hart niet dat het ooit zover gaat komen, en zal ik altijd geweld afzweren. Maar zo raar is het niet wat Kapitein_Schuurbuikt zegt. (Dit betoog gaat over de criminelen en radicalen, dus niet allemaal over één kam scheren) Kijk wereldwijd, overal zijn er strubbelingen tussen verschillende bevolkingsgroepen als ze een woonplaats moeten delen. Vluchtelingen zorgen voor veel problemen, de frustratie en de weerstand binnen de samenleving groeit. Misschien is dit nog niet te merken met grote overwinningen voor rechts, maar overal groeien rechtse partijen wel. Aan de andere kant hebben we al veel mensen in Europa wonen die een bepaalde ideologie aanhangen, waarvan een handjevol geregeld dodelijke slachtoffers maakt, een grote groep er van wegkijkt maar zelf wel alleen maar via de regels van hun ideologie willen leven. Ook dit zorgt voor veel frustratie bij de plaatselijke bevolking, en ook hier wordt de weerstand groter. Dan hebben we groepen negroide mensen die blijven hangen in het verleden en continue de racismekaart trekken. In Amerika begint die situatie al zwaar uit de hand te lopen met de toenemende rassenrellen en afkeer voor de blanken met hun "white privileges". In Europa/Nederland zien we daar al de eerste signalen van, personen zoals Sylvana Simons zien al het onrecht wat hun wordt aangedaan als racisme, opeens dienen tradities veranderd te worden vanwege een zwart hoofdstuk welke honderden jaren geleden heeft plaatsgevonden. Enige nuance daarin wordt niet aangebracht, het zijn de blanken dus die zijn allemaal schuldig (ja het over één kam scheren gebeurd dagelijks als het gaat om blanken te verketteren).

Als antwoord daarop, en niet te vergeten de onderbuik tokkies die alles aangrijpen om hun haat tegen alles wat een iets donker kleurtje heeft te spuien, beginnen steeds meer mensen zich te verzetten tegen bovenstaande groepen. De eerste tegen reacties op moslims zijn inmiddels geweest, de taal richting klagende negroide mensen neemt ook toe.

En wat doet de EU? Ipv. de huidige problemen, en de groeiende onrust in de maatschappij aan te pakken blijven ze bootladingen gelukszoekers binnenhalen die nooit iets zullen toevoegen aan de samenleving behalve het uitputten van de sociale voorzieningen. De EU en hun voorstanders blijven vervallen in dezelfde praatjes om dit beleid goed te praten, terwijl al die praatjes al honderden keren ontkracht zijn. Ze staan te ver af van de werkelijkheid en de samenleving buiten hun villa wijken.

Tel daarbij op het groeiend wantrouwen in onze politici door het selectief negeren van de democratie en het graaigedrag, en de groeiende kritiek op de ordehandhavingsdiensten dankzij de corruptie, dubbele agenda's van bepaalde agenten, en dat met het overgrote merendeel van de aangiftes niets gedaan wordt.

Dat zijn alle ingrediënten van een burgeroorlog, en die lijkt mij onvermijdelijk zolang de politiek blijft wegkijken en ieder kritisch woord bestempeld als racisme. Zolang de politiek niet gaat inzien dat niet alles discriminatie is, en er wel een kern van waarheid in zit zullen ze alleen nog maar meer vervreemden van de bevolking die zich niet gehoord voelt. Op het moment dat mensen tegen reacties gaan geven (welke al zijn geweest) is de kettingreactie in gang gezet. En dan ben ik ook bang dat er groepen mensen zullen opstaan die mensen gaan vervolgen vanwege huidskleur, afkomst, geloof of geaardheid. Iets waar alle kampen zich nu al dagelijks schuldig aan maken, misschien nog niet massaal met geweld zoals in Amerika momenteel, maar daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien als politici maar blijven wegkijken van de huidige problematiek.
pi_173851744
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:02 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aan het trollen Koos?
Nope.

Je kunt prima rechts zijn zonder vluchtelingen en de EU te haten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851749
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Begin maar eens met uitleggen wat in vredesnaam regressief linkse standpunten zijn.
Dat zijn standpunten waarin mensen pleiten om onze westerse verworvenheden af te zwakken of maar helemaal af te zweren omdat nieuwkomers daar niet mee om zouden kunnen gaan. Bijvoorbeeld het bepleiten van gescheiden zwemmen zodat moslimvrouwen ook kunnen zwemmen. Of het weghalen van kerstversiering om nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten.

Eigenlijk alle standpunten waarbij wij als maatschappij een stap terug toen ten gunste van nieuwkomers ipv een stap vooruit. Regressie ipv progressie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 18 september 2017 @ 14:07:04 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173851761
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope.

Je kunt prima rechts zijn zonder vluchtelingen en de EU te haten.
Alleen is 95 procent van wat daar op Lampedusa zit geen echte vluchteling.
pi_173851851
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Onnavolgbaar is ie in elk geval wel.
Volgens mij is hij een liberaal die geloofd dat de overheid voor vrij weinig dingen een oplossing is en weinig kan doen tegen grote groepen individuen. Ik had ook zo'n fase toen ik 18 was, maar toen heb ik wat geschiedenis gelezen. Ik denk dat het heel gevaarlijk is om angst opwekkende thema's zoals migratie als voldongen onafwendbare feiten te brengen in een democratie waarin we iedere 4 jaar mogen stemmen op wie de komende jaren de baas is over het hele staatsapparaat inclusief het leger. Een groot deel van het land kan het namelijk niet met je eens zijn en extreme dingen doen.
pi_173851863
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zijn standpunten waarin mensen pleiten om onze westerse verworvenheden af te zwakken of maar helemaal af te zweren omdat nieuwkomers daar niet mee om zouden kunnen gaan. Bijvoorbeeld het bepleiten van gescheiden zwemmen zodat moslimvrouwen ook kunnen zwemmen. Of het weghalen van kerstversiering om nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten.

Eigenlijk alle standpunten waarbij wij als maatschappij een stap terug toen ten gunste van nieuwkomers ipv een stap vooruit. Regressie ipv progressie.
En waar heb ik ooit gepleit voor het weghalen van kerstversiering en de invoering van gescheiden zwemmen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851879
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen is 95 procent van wat daar op Lampedusa zit geen echte vluchteling.
En die moeten dan ook terug worden gestuurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851898
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En waar heb ik ooit gepleit voor het weghalen van kerstversiering en de invoering van gescheiden zwemmen?
Jij vroeg om voorbeelden van regressief linkse standpunten. Die geef ik je. Ik heb niet gezegd dat jij precies voor deze zaken pleit. Het zou me overigens ook niet verbazen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173851902
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel zonde, het toerisme op zo'n prachtig eiland moet daar toch ook flink onder te lijden hebben. Ik zou er in ieder geval niet meer heen gaan.

Laatst was ik in Como, dat is al verpest. Hordes vluchtelingen overal in de stad en in de parken. Maanden afwachtend om te proberen de grens naar Zwitserland over te komen.
Tuurlijk, daar zitten toeristen ook niet op te wachten; niemand eigenlijk, maar ja...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 18 september 2017 @ 14:14:25 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173851906
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die moeten dan ook terug worden gestuurd.
En nu de hamvraag. Hoe gaan we dat doen, en wat moeten we met die mensen als het terugsturen niet lukt?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173851939
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij vroeg om voorbeelden van regressief linkse standpunten. Die geef ik je. Ik heb niet gezegd dat jij precies voor deze zaken pleit. Het zou me overigens ook niet verbazen.
Jij schreef dat ik regressief linkse standpunten aanhang. Gezien de voorbeelden die je geeft een nogal opmerkelijk en ziek verwijt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173851972
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij schreef dat ik regressief linkse standpunten aanhang. Gezien de voorbeelden die je geeft een nogal opmerkelijk en ziek verwijt.
Ok. Gelukkig is mijn vrouw psycholoog dus ik zal me dan maar na laten kijken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173852324
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tuurlijk, daar zitten toeristen ook niet op te wachten; niemand eigenlijk, maar ja...
Ik doelde eigenlijk meer op de mensen die daar wonen en voor wie het toerisme hun enige inkomensbron is.
pi_173853343
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten bate van immigratiepartij nr. 1, de VVD. Een kinderhand is snel gevuld met een dooie mus.
Volgens mij heeft de VVD ook zetels verloren....dus die van de PvdA zijn in ieder geval niet daarheen
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173853367
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er zijn al honderden, zo niet duizenden wijken in Europa waar de politie met een overmacht moet binnentrekken als ze een aanhouding willen doen. Het zijn complete getto's geworden met hun eigen regels, een samenleving binnen een samenleving. En zelfs ondanks die problemen blijven mensen wegkijken en het probleem afdoen als racisme.

Velen zullen zich pas de ogen openen zodra ze er zelf mee in aanraking komen, en een gedeelte van de samenleving woont lekker in hun witte wijken, zien de problemen niet en doen het af als onzin.

Mijn huidige wijk begint ook te veranderen in een "multicultureel" enclave inclusief toenemende criminaliteit, groeiend aantal buurtwachten maar wel weer dalende agenten door alweer een politiebureau te sluiten. Ook hier bemerk ik dat de kritiek toeneemt van mensen die dachten nooit op iemand zoals Wilders te kunnen stemmen, omdat ze er nu pas mee geconfronteerd worden.
Zo ziet multiculti er dus uit:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)cs-12933907-a1572929
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173853401
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk meer op de mensen die daar wonen en voor wie het toerisme hun enige inkomensbron is.
Ja die kunnen wat anders gaan zoeken doordat toeristen hier niet op zitten te wachten, zo bedoelde ik het. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173853435
Zorg dat je niet zo aan het vergrijzen bent, vorm een militie en jaag de invasie weg.
Dat is de standaard methode van de mensheid.
pi_173853518
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ok. Gelukkig is mijn vrouw psycholoog dus ik zal me dan maar na laten kijken.
Dat zijn toch ook vaak van die linkse wereldverbeteraars (met volgens jou, ditto 'regressieve' standpunten) ?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173853537
quote:
12s.gif Op maandag 18 september 2017 15:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zijn toch ook vaak van die linkse wereldverbeteraars (met volgens jou, ditto 'regressieve' standpunten) ?
Dat is mijn vrouw ook.
Ik ben overigens sociaal economisch ook links hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173853561
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is mijn vrouw ook.
Ik ben overigens sociaal economisch ook links hoor.
Ik mag sterk hopen dat je dan tegenover haar niet zo verwijtend bent over haar standpunten als bij een aantal linkse users op dit forum ;)

(heb er ook wel vertrouwen in dat je een hele lieve man voor haar bent hoor)
"Pools are perfect for holding water"
pi_173853571
quote:
17s.gif Op maandag 18 september 2017 15:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag sterk hopen dat je dan tegenover haar niet zo verwijtend bent over haar standpunten als bij een aantal linkse users op dit forum ;)

(heb er ook wel vertrouwen in dat je een hele lieve man voor haar bent hoor)
Ik ben in mijn offline leven iets genuanceerder dan in mijn fok leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173853577
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben in mijn offline leven iets genuanceerder dan in mijn fok leven.
Heel herkenbaar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173854241
Allemaal zwarte Finnen in dat artikel, verrassend.
pi_173856692
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijk eens naar al die architecten en chirurgen. Europa mag de handen dichtknijpen!

:')
:D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_173856751
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope.

Je kunt prima rechts zijn zonder vluchtelingen en de EU te haten.
Ik haat vluchtelingen ook niet maaaaaaaaaaaaar ben wel tegen deze ongecontroleerde migratie stromen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  maandag 18 september 2017 @ 19:03:51 #72
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173856834
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope.

Je kunt prima rechts zijn zonder vluchtelingen en de EU te haten.
Overigens zijn dit geen vluchtelingen.

Die twee knullen van de Londense terreuraanval in de metro overigens wel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173856998
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die moeten dan ook terug worden gestuurd.
Want? de wereld is van iedereen.
pi_173857002
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt prima rechts zijn zonder vluchtelingen en de EU te haten.
Tussen haten en kritiek leveren op het huidige beleid zit nog wel heel wat verschil.
Er zijn maar heel weinig die echt vluchtelingen en de EU haten.

Overigens ben ik van mening dat je niet rechts bent als je geen kritiek hebt op het huidige vluchtelingenbeleid of als je er niet tegen kan dat iemand anders er kritiek op levert.
  maandag 18 september 2017 @ 19:22:50 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173857289
Er is vast wel ergens een Argentijnse piloot te vinden voor dit tuig
Ik ben inmiddels overleden
pi_173857305
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

En nu de hamvraag. Hoe gaan we dat doen, en wat moeten we met die mensen als het terugsturen niet lukt?
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

En nu de hamvraag. Hoe gaan we dat doen, en wat moeten we met die mensen als het terugsturen niet lukt?
Op een bootje terug de zee op, wel lullig als ze verdrinken
Moeten ze maar leren zwemmen
pi_173857411
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die moeten dan ook terug worden gestuurd.
En hoe zou dat bewerkstelligd moeten worden?
pi_173857454
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

En nu de hamvraag. Hoe gaan we dat doen, en wat moeten we met die mensen als het terugsturen niet lukt?
Levenslang opsluiten
  maandag 18 september 2017 @ 19:41:06 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173857779
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel zonde, het toerisme op zo'n prachtig eiland moet daar toch ook flink onder te lijden hebben. Ik zou er in ieder geval niet meer heen gaan.

Laatst was ik in Como, dat is al verpest. Hordes vluchtelingen overal in de stad en in de parken. Maanden afwachtend om te proberen de grens naar Zwitserland over te komen.
Ik dacht dat je een grapje maakte, totdat ik Street View opende en het park tegenover station Como San Giovanni bekeek. Beelden van september 2016: hele park vol met tenten en Afrikanen :{

Dat is dus wat je krijgt als je een gezwel laat doorgroeien.
pi_173857970
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 19:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Levenslang opsluiten
Ja, daar zijn gevangenissen toch voor, voor mensen die zich niet aan de wet houden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173858042
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 19:47 schreef ietjefietje het volgende:
Ja, daar zijn gevangenissen toch voor, voor mensen die zich niet aan de wet houden?
Je wilt dat de Italianen ze opsluiten en daardoor veel kosten moeten maken ?
Gewoon terugsturen. :W
pi_173858059
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens stevent Merkel af op verkiezingswinst.
Dezelfde dikke winst als Hillary?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173858123
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 19:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je wilt dat de Italianen ze opsluiten en daardoor veel kosten moeten maken ?
Gewoon terugsturen. :W
Je kan het ook uitbesteden, bv in Noord-Korea.
Dat is welhaast kosten neutraal want zij zetten die jonge mannen gewoon aan het werk.
Dat programma schrikt ook toekomstige indringers af.
  maandag 18 september 2017 @ 19:53:20 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_173858126
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:39 schreef Apekoek het volgende:
Laat het eiland maar vollopen en daar uit de hand lopen, dan zal Europa op den duur zich echt wel gaan beseffen dat dit de foute kant op gaat.
Dan komen er smokkelaars die ze van daaruit naar het Europese vasteland brengen.
pi_173858137
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 19:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dezelfde dikke winst als Hillary?
Merkels CDU wordt weer de grootste partij

36 procent van de stemmen voor Merkel. Dat is fors.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173858163
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Merkels CDU wordt weer de grootste partij

36 procent van de stemmen voor Merkel. Dat is fors.
Ze hoeven niet meer naar de stembus, Koos weet alles.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173858241
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 19:54 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze hoeven niet meer naar de stembus, Koos weet alles.
Het is niet bepaald een nek-aan-nek race. De SPD loopt 14 procentpunt achter. Een gigantische achterstand.

En als het Merkel niet wordt, dan wint Martin Schulz. Enig idee wie dat is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 september 2017 @ 20:00:08 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173858387
2 opties:

A) Koos zijn account is zwaar gehacked
B) Koos is freelancer geworden en ziet wat voor belasting hij nu moet betalen

Echt veel meer opties kan ik niet verzinnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 september 2017 @ 20:04:17 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173858388
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een grapje maakte, totdat ik Street View opende en het park tegenover station Como San Giovanni bekeek. Beelden van september 2016: hele park vol met tenten en Afrikanen :{

Dat is dus wat je krijgt als je een gezwel laat doorgroeien.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
  maandag 18 september 2017 @ 20:10:50 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173858578
quote:
Yep, die beelden bedoel ik.
pi_173858911
quote:
Mayor Giusi Nicolini was awarded the prize together with French NGO SOS Mediterrannee, "for their work in saving the lives of refugees and migrants and for welcoming them with dignity," the jury said.
https://www.thelocal.it/2(...)d-unesco-peace-prize

De prijs is in ieder geval binnen, kostte wel haar baan maar ok, succesverhaal alom.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173859548
Wij snijden onszelf in de vingers met de rechtstaat.
Ooit bedoeld om burgers te beschermen tegen wanoptreden van de overheid, nu makkelijk te misbruiken door nieuwelingen zonder plichten en alleen maar gebruik maken van de rechten.

Ik zie de toekomst somber in.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_173860878
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een grapje maakte, totdat ik Street View opende en het park tegenover station Como San Giovanni bekeek. Beelden van september 2016: hele park vol met tenten en Afrikanen :{

Dat is dus wat je krijgt als je een gezwel laat doorgroeien.
Erg he. En Como was echt een chique badplaats. En ze zitten daar compleet voor niks. Die Zwitsers laten echt niemand binnen.
  maandag 18 september 2017 @ 21:45:58 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173861280
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Erg he. En Como was echt een chique badplaats. En ze zitten daar compleet voor niks. Die Zwitsers laten echt niemand binnen.
Zelfde als Calais dus.

Dit soort praktijken moet je gewoon snel de kop indrukken. Desnoods als men niet vrijwillig vertrekt zo'n park gewoon schoonvegen met ME en alles vrachtwagens in en afvoeren. Daarna uitzetten. Op papier zou het althans zo moeten gaan.
pi_173861595
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zelfde als Calais dus.

Dit soort praktijken moet je gewoon snel de kop indrukken. Desnoods als men niet vrijwillig vertrekt zo'n park gewoon schoonvegen met ME en alles vrachtwagens in en afvoeren. Daarna uitzetten. Op papier zou het althans zo moeten gaan.
Calais, Parijs, Como het mag allemaal maar. Ik zette mijn tent een keer op in de duinen, was doorweekt en aangezien ik geen tuin heb, dacht ik 'm daar effe te kunnen opdrogen.

Ik stond nog geen drie minuten met de stokken nog in mijn handen, toen stond er al een koddebeier voor mijn neus die me even vertelde dat er daar op die plek NIET gekampeerd mocht worden....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173861641
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jij de voorkeur geeft aan de eurofiele sociaal-democraat Martin Schulz?
Nou eh nee, maar zoals ik al eerder schreef, er zijn nog meer smaken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173861755
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 21:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Calais, Parijs, Como het mag allemaal maar. Ik zette mijn tent een keer op in de duinen, was doorweekt en aangezien ik geen tuin heb, dacht ik 'm daar effe te kunnen opdrogen.

Ik stond nog geen drie minuten met de stokken nog in mijn handen, toen stond er al een koddebeier voor mijn neus die me even vertelde dat er daar op die plek NIET gekampeerd mocht worden....
Ja, dat ook nog eens... Ik snap er echt geen zak meer van hoor.
pi_173862246
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dat ook nog eens... Ik snap er echt geen zak meer van hoor.
zo moeilijk is het niet.

Wat wil je doen, ze een boete geven? Je weet niet wie het zien en ze hebben geen huis. Vast zetten? Voor wat precies? Bovendien, denk je dat de gemiddelde nigeriaan daar mee zit?
pi_173862345
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

zo moeilijk is het niet.

Wat wil je doen, ze een boete geven? Je weet niet wie het zien en ze hebben geen huis. Vast zetten? Voor wat precies? Bovendien, denk je dat de gemiddelde nigeriaan daar mee zit?
Nee, dat ze in Como zijn is al een stap te ver. Daar zijn ze al te laat met maatregelen geweest.
pi_173862528
Zouden al die Afrikanen die daar al maandenlang doelloos ronddwalen nou geen spijt hebben van die ongetwijfeld dure oversteek die ze hebben gemaakt? Het zal ze nu inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er een totaal verkeerd beeld van Europa geschetst is door al die mensensmokkelaars? Ze leven in tentjes, hebben zo goed als geen enkele kans op een verblijfsvergunning en dus ook geen enkel toekomstperspectief in Europa, dat besef zal toch wel zo langzamerhand komen bovendrijven. Ik kan me goed voorstellen dat er intussen al genoeg zijn die spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze ooit aan die onderneming begonnen zijn en wensen dat ze weer thuis waren en in een bed kunnen slapen met een dak boven hun hoofd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173862925
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:37 schreef Hathor het volgende:
Zouden al die Afrikanen die daar al maandenlang doelloos ronddwalen nou geen spijt hebben van die ongetwijfeld dure oversteek die ze hebben gemaakt? Het zal ze nu inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er een totaal verkeerd beeld van Europa geschetst is door al die mensensmokkelaars? Ze leven in tentjes, hebben zo goed als geen enkele kans op een verblijfsvergunning en dus ook geen enkel toekomstperspectief in Europa, dat besef zal toch wel zo langzamerhand komen bovendrijven. Ik kan me goed voorstellen dat er intussen al genoeg zijn die spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze ooit aan die onderneming begonnen zijn en wensen dat ze weer thuis waren en in een bed kunnen slapen met een dak boven hun hoofd.
Ik denk dat dit wel meevalt, er zijn namelijk genoeg succes verhalen van vluchtelingen die inmiddels lekker met een uitkering op de bank zitten in een eigen, volledig ingerichte sociale huurwoning met een marktwaarde van soms + 200.000 euro zonder daarvoor een tegenprestatie te hoeven leveren.

Ik geef die mensen groot gelijk dat ze deze kant op komen.
pi_173862973
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:37 schreef Hathor het volgende:
Zouden al die Afrikanen die daar al maandenlang doelloos ronddwalen nou geen spijt hebben van die ongetwijfeld dure oversteek die ze hebben gemaakt? Het zal ze nu inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er een totaal verkeerd beeld van Europa geschetst is door al die mensensmokkelaars? Ze leven in tentjes, hebben zo goed als geen enkele kans op een verblijfsvergunning en dus ook geen enkel toekomstperspectief in Europa, dat besef zal toch wel zo langzamerhand komen bovendrijven. Ik kan me goed voorstellen dat er intussen al genoeg zijn die spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze ooit aan die onderneming begonnen zijn en wensen dat ze weer thuis waren en in een bed kunnen slapen met een dak boven hun hoofd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  maandag 18 september 2017 @ 23:03:16 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173863006
Daar zit je dan als Gambiaan of Senegalees :')
pi_173863132
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat zijn Syrische vluchtelingen die wel een zonnebank konden veroorloven. :+
Raketgeleerden, tandartsen, chirurgen ect verdienen wel een leuk centje hoor. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173863244
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daar zit je dan als Gambiaan of Senegalees :')
Voor welke oorlog waren die ook alweer op de vlucht?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 18 september 2017 @ 23:18:34 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173863290
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voor welke oorlog waren die ook alweer op de vlucht?
Geen idee. Gambia en Senegal zijn al jaren twee van de populairste vakantiebestemmingen in Afrika.
  Meest relativerende user 2022 maandag 18 september 2017 @ 23:22:10 #109
357044 Budapestenaar
pi_173863377
En zo laten we ons prachtige continent lekker naar de tyfus gaan. Er kan nog meer bij.
pi_173864353
quote:
Elke keer als ik dit soort berichten lees, denk ik: moet het toch wel ernstig zijn. Laat me meevoeren, lees mij in en ben het grotendeels eens. Dan open ik soms een bron met exacte aantallen of iets zoals dit en denk ik: is dit het nou?

Dit ziet er uit als een camping op de Waddeneilanden. Als het gelukzoekers zijn die ons vangnet willen leegvreten; help je eigen land opbouwen. Als het échte vluchtingen zijn; ziet er netjes uit :)
  dinsdag 19 september 2017 @ 01:07:36 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173864361
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 23:22 schreef het volgende:
En zo laten we ons prachtige continent lekker naar de tyfus gaan. Er kan nog meer bij.
Had jou anders ingeschat. Zo zie je maar weer..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173864460
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:04 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Elke keer als ik dit soort berichten lees, denk ik: moet het toch wel ernstig zijn. Laat me meevoeren, lees mij in en ben het grotendeels eens. Dan open ik soms een bron met exacte aantallen of iets zoals dit en denk ik: is dit het nou?
Hmm, ik vind de exacte aantallen anders ook behoorlijk zorgelijk. Zeker voor een land als Italië.
pi_173864499
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Had jou anders ingeschat. Zo zie je maar weer..
Oh nee, stop de persen! Iemand is in de achting van Whiskers gedaald!!!
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 07:35:15 #114
357044 Budapestenaar
pi_173865036
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Had jou anders ingeschat. Zo zie je maar weer..
Hoe had je me ingeschat en hoe schat je me nu in? Je maakt me nieuwsgierig.
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:24:59 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173865400
quote:
Ook wel lekker naïef trouwens: illegaal Europa binnenkomen en dan verwachten dat je zomaar aan een universiteit kunt gaan studeren hier zonder papieren, (voor)opleiding, taalkennis, budget etc.

Weer een mooi sprookje opgehangen door mensensmokkelaars ongetwijfeld.
pi_173865474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook wel lekker naïef trouwens: illegaal Europa binnenkomen en dan verwachten dat je zomaar aan een universiteit kunt gaan studeren hier zonder papieren, (voor)opleiding, taalkennis, budget etc.

Weer een mooi sprookje opgehangen door mensensmokkelaars ongetwijfeld.
Dat bedoelde ik dus, die lui die hier al maanden zijn en gekomen zijn met allerlei ideeen over een of ander luxe leventje dat ze voorgespiegeld is, moeten zo langzamerhand toch volkomen gedesillusioneerd zijn?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173865677
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:04 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Elke keer als ik dit soort berichten lees, denk ik: moet het toch wel ernstig zijn. Laat me meevoeren, lees mij in en ben het grotendeels eens. Dan open ik soms een bron met exacte aantallen of iets zoals dit en denk ik: is dit het nou?

Dit ziet er uit als een camping op de Waddeneilanden. Als het gelukzoekers zijn die ons vangnet willen leegvreten; help je eigen land opbouwen. Als het échte vluchtingen zijn; ziet er netjes uit :)
Je bent echt gek. Neem zelf eens een kijkje in Zuid-Italië, Lampadusa of Como.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:02:44 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173865794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus, die lui die hier al maanden zijn en gekomen zijn met allerlei ideeen over een of ander luxe leventje dat ze voorgespiegeld is, moeten zo langzamerhand toch volkomen gedesillusioneerd zijn?
Afgezien daarvan komt er in hun eigen land natuurlijk ook nooit iets fatsoenlijks van de grond als ze allemaal maar weglopen richting Europa.
pi_173866226
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 21:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou eh nee, maar zoals ik al eerder schreef, er zijn nog meer smaken.
Vertel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173866283
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 23:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Raketgeleerden, tandartsen, chirurgen ect verdienen wel een leuk centje hoor. ;)
Succesvol drugs dealen levert ook wel een aardig centje op. Zeker met de chirurgische kennis van medicijnen. ;)
pi_173866305
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

zo moeilijk is het niet.

Wat wil je doen, ze een boete geven? Je weet niet wie het zien en ze hebben geen huis. Vast zetten? Voor wat precies? Bovendien, denk je dat de gemiddelde nigeriaan daar mee zit?
Dan is er maar 1 oplossing over: oud Hollands met de lange lat erover. Net zo vaak en net zo lang tot ze zelf vetrekken naar andere oorden buiten de europese grenzen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 10:20:24 #122
357044 Budapestenaar
pi_173866824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan is er maar 1 oplossing over: oud Hollands met de lange lat erover. Net zo vaak en net zo lang tot ze zelf vetrekken naar andere oorden buiten de europese grenzen.
Tja, lange lat erover.. Wij hebben die mensen min of meer toegestaan dat ze naar Europa kwamen. Het is een probleem dat we zelf hebben gecreëerd. Stuur die mensen dan op een fatsoenlijke manier terug of help ze hier een normaal bestaan opbouwen. Maar draai in godsnaam die kraan dicht. Dit soort taferelen doen het draagvlak voor de opvang van échte van vluchtelingen ook niet veel goed.
pi_173866930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:20 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Tja, lange lat erover.. Wij hebben die mensen min of meer toegestaan dat ze naar Europa kwamen. Het is een probleem dat we zelf hebben gecreëerd. Stuur die mensen dan op een fatsoenlijke manier terug of help ze hier een normaal bestaan opbouwen. Maar draai in godsnaam die kraan dicht. Dit soort taferelen doen het draagvlak voor de opvang van échte van vluchtelingen ook niet veel goed.
Kolder.

Deze mensen zijn illegaal europa ingereisd via smokkelroutes en mensensmokkelaars. Iedereen wist dat hij illegaal bezig was en nog steeds zijn daarom kamperen ze in een park en niet in een asielzoekerscentrum. Aangezien dit vrijwel allemaal volwassen personen zijn mag je ze dus ook volledig verantwoordelijk houden voor de situatie die zij zichzelf hebben aangedaan.

Illegaal kamperen mag niet. Je kunt een hotel boeken of naar een daklozenopvang. Wij zijn niet verplicht mensen die illegaal kamperen een andere verblijfplaats te geven, dan huur je maar een kamer. En als je dat niet kunt betalen, wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173867357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook wel lekker naïef trouwens: illegaal Europa binnenkomen en dan verwachten dat je zomaar aan een universiteit kunt gaan studeren hier zonder papieren, (voor)opleiding, taalkennis, budget etc.

Weer een mooi sprookje opgehangen door mensensmokkelaars ongetwijfeld.
Niet alleen mensensmokkelaars, daar zijn ook die linkse roeptoeters voor verantwoordelijk. Zij hebben deze migratie in stand gehouden, flyers uitgedeeld in die landen met telefoonnummers dat gelukszoekers konden bellen zodra ze op zee zaten. Als ze nu eens flyers hadden uitgedeeld dat de smokkelaars liegen, dat niet alles gratis is in Europa. Maar als het aan die ziekelijke linkse kliek had gelegen hadden ze heel Afrika hier heen gehaald, en voorzien in gratis huisje en uitkering.
pi_173867437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Niet alleen mensensmokkelaars, daar zijn ook die linkse roeptoeters voor verantwoordelijk. Zij hebben deze migratie in stand gehouden, flyers uitgedeeld in die landen met telefoonnummers dat gelukszoekers konden bellen zodra ze op zee zaten. Als ze nu eens flyers hadden uitgedeeld dat de smokkelaars liegen, dat niet alles gratis is in Europa. Maar als het aan die ziekelijke linkse kliek had gelegen hadden ze heel Afrika hier heen gehaald, en voorzien in gratis huisje en uitkering.
Het huidige vluchtelingenbeleid is gewoon goedgekeurd door een meerderheid van de Tweede Kamer. Beetje vreemd om daar enkel bepaalde partijen voor verantwoordelijk te houden. Helemaal wanneer je je bedenkt dat links in de minderheid is in de TK.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173867546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het huidige vluchtelingenbeleid is gewoon goedgekeurd door een meerderheid van de Tweede Kamer. Beetje vreemd om daar enkel bepaalde partijen voor verantwoordelijk te houden. Helemaal wanneer je je bedenkt dat links in de minderheid is in de TK.
Hij heeft het over de linkse kliek die zich actief inspant zoveel mogelijk mensen hierheen te halen. het meerendeel daarvan zit niet in de tweede kamer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173867624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het huidige vluchtelingenbeleid is gewoon goedgekeurd door een meerderheid van de Tweede Kamer. Beetje vreemd om daar enkel bepaalde partijen voor verantwoordelijk te houden. Helemaal wanneer je je bedenkt dat links in de minderheid is in de TK.
Als ik roep dat ik rechts ben maar gooi daarna alle grenzen open voor gelukszoekers ben ik links. Op papier hebben we een rechts kabinet, in de praktijk is een het linkse zooi.

En wat de kapitein hierboven zegt.
pi_173867705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als ik roep dat ik rechts ben maar gooi daarna alle grenzen open voor gelukszoekers ben ik links. Op papier hebben we een rechts kabinet, in de praktijk is een het linkse zooi.

En wat de kapitein hierboven zegt.
Dat 'alle grenzen' open zijn gegooid, is simpelweg niet waar. Niet voor niets hebben we een deal gesloten met Turkije.

En wanneer je als kabinet niet de grenzen hermetisch afsluit en niemand meer binnenlaat, ben je niet direct links.

Sla anders een boek open en verdiep je in links versus rechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173867710
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:32 schreef RobbieRonald het volgende:
Zijn er niet wat BN'ers die ze kunnen opvangen, daar was toen een hele lijst voor samengesteld.
Anouk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_173867821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat 'alle grenzen' open zijn gegooid, is simpelweg niet waar. Niet voor niets hebben we een deal gesloten met Turkije.

En wanneer je als kabinet niet de grenzen hermetisch afsluit en niemand meer binnenlaat, ben je niet direct links.

Sla anders een boek open en verdiep je in links versus rechts.
Hou op hoor. Als er in een jaar tijd MILJOENEN mensen waarvan je echt geen flauw idee hebt wie het zijn, wat ze komen doen en of ze überhaupt een reden hebben om hier te zijn ongehinderd je grens over kunnen steken is de grens niet gesloten maar gewoon zo lek als een mandje. En een deal op papier met Turkije verandert daar natuurlijk niks aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173867873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat 'alle grenzen' open zijn gegooid, is simpelweg niet waar. Niet voor niets hebben we een deal gesloten met Turkije.

En wanneer je als kabinet niet de grenzen hermetisch afsluit en niemand meer binnenlaat, ben je niet direct links.

Sla anders een boek open en verdiep je in links versus rechts.
We hebben een deal met Turkije. _O-

Ondertussen komt alles via Libië, ow nee, dat is ook geminderd inmiddels door ingrijpen van Italië. Dus komt het weer via Griekenland, Tunesië en Spanje.

Als je als kabinet hier hordes jongemannen binnenhaalt, en ze verkoopt aan de samenleving als arme vluchtelingen gezinnen man/vrouw/kind. En deze hordes jongemannen vrij laat rondlopen in Europa met alle gevolgen van dien, daarbij continue hun capaciteiten zwaar overdrijft en hun criminele activiteiten zwaar bagatelliseert. De inwoners alleen maar confronteert met lastenverzwaring, maar de kosten voor deze asieltsunami onder pet houd terwijl iedereen weet dat het miljarden kost, dan ben je niet meer gewoon links, dan ben je ziekelijk links in mijn ogen. En ja, ook de VVD is schuldig aan deze malaise. Dit is geen rechts kabinet, hoe graag roeptoeters zoals jou dat ook maar willen blijven roepen om te kunnen blijven wijzen naar rechts. Als je bij de grootste uitdaging in de 21e eeuw in Europa continue kiest voor een links beleid mbt. de vluchtelingentsunami heb je geen recht om jezelf rechts te noemen.
pi_173867896
Wie het serieus een goed idee vind om inderdaad tig miljoenen kansloze binnen te halen, ieder met een IQ van onder de 80 die niets anders gewend is dan criminaliteit (op een enkeling na) is wat mij betreft rijp voor het gesticht.

Maar ze zijn bruin en zielig (thats racism :'() en dus moeten we ze maar eindeloos helpen.

Totaal verloren linkse figuren, hoewel het ook bij rechts vuistdiep er in zit maar dan om financiele redenen, die denken dat ook al haal je 10 miljoen waardeloze figuren binnen, arbeiders zitten er toch wel tussen en dat maakt het 't waard!

Idioten.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 19-09-2017 13:05:39 ]
pi_173868125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

We hebben een deal met Turkije. _O-

Ondertussen komt alles via Libië, ow nee, dat is ook geminderd inmiddels door ingrijpen van Italië. Dus komt het weer via Griekenland, Tunesië en Spanje.

Als je als kabinet hier hordes jongemannen binnenhaalt, en ze verkoopt aan de samenleving als arme vluchtelingen gezinnen man/vrouw/kind. En deze hordes jongemannen vrij laat rondlopen in Europa met alle gevolgen van dien, daarbij continue hun capaciteiten zwaar overdrijft en hun criminele activiteiten zwaar bagatelliseert. De inwoners alleen maar confronteert met lastenverzwaring, maar de kosten voor deze asieltsunami onder pet houd terwijl iedereen weet dat het miljarden kost, dan ben je niet meer gewoon links, dan ben je ziekelijk links in mijn ogen. En ja, ook de VVD is schuldig aan deze malaise. Dit is geen rechts kabinet, hoe graag roeptoeters zoals jou dat ook maar willen blijven roepen om te kunnen blijven wijzen naar rechts. Als je bij de grootste uitdaging in de 21e eeuw in Europa continue kiest voor een links beleid mbt. de vluchtelingentsunami heb je geen recht om jezelf rechts te noemen.
Ik wijs helemaal niet naar rechts. Vluchtelingenbeleid is namelijk niet eenvoudig in te delen bij links of rechts. Al zullen linkse partijen over het algemeen wel meer open staan voor de opvang van asielzoekers. Maar in principe is immigratie dus niet per se links of rechts.

Overigens ben ik benieuwd met welke lastenverzwaringen jij te maken hebt gehad als gevolg van het asielbeleid.

Vluchtelingen opvangen beschouwt het westen als zijn morele plicht. Daarom zijn die mensen welkom. En wie geen vluchteling is moet oprotten. Maar het moet dus eerst worden uitgezocht wie wat is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173868657
Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet in de gaten hebben hoe ernstig het is. Ik vind ook dat vluchtelingen opgevangen dienen te worden en dat mag best wat geld kosten. Maar wat er nu gaande is, bijna 200.000 illegalen die door Italië zwerven, de problemen aan de grenzen zoals in Calais, daar hebben de meeste mensen helemaal geen benul van en daarom vinden ze het allemaal prima. Een vrachtwagenchauffeur op weg naar Engeland kan niet meer stoppen vanaf zo'n 100 km voor hij de boot of de trein op gaat, anders wordt zijn truck van alle kanten besprongen.
En dat heeft ook allemaal niets met vluchtelingenopvang te maken, dat zijn gewoon illegalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door bloodymary1 op 19-09-2017 22:29:14 ]
pi_173868982
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wijs helemaal niet naar rechts. Vluchtelingenbeleid is namelijk niet eenvoudig in te delen bij links of rechts. Al zullen linkse partijen over het algemeen wel meer open staan voor de opvang van asielzoekers. Maar in principe is immigratie dus niet per se links of rechts.
Klopt, maar hoe ermee wordt opgegaan kan je wel definiëren als partij. En hoe de huidige politieke partijen ermee omgaan kun je niet spreken over een rechts kabinet.

quote:
Overigens ben ik benieuwd met welke lastenverzwaringen jij te maken hebt gehad als gevolg van het asielbeleid.
De totale kosten voor de vluchtelingencrisis zijn niet bekend, we weten wat één vluchteling ons één jaar ongeveer kost. Maar 30 jaar migratie, en het gebruiken van de sociale voorzieningen en niemand kan mij vertellen hoeveel miljarden dat nu inmiddels heeft gekost.

Ondertussen zie ik mijn huur jaarlijks stijgen, mijn zorgkosten, de prijzen in de supermarkt etc. Het algemene leven wordt steeds duurder, daar tegenover staat één keer per 5 jaar een loonsverhoging wat nog niet eens voldoende is voor een inflatiecorrectie over 5 jaar. Zolang de cijfers over de kosten van asielzoekers niet geopenbaard worden, en hoe die stijgende kosten jaarlijks worden aangevuld is het moeilijk zeggen welke lastenverzwaringen bij mij komen door het asielbeleid en welke door stijgende kosten van een product.

We weten dat het overgrote merendeel nooit zal werken, dat ze geen ziektekosten etc. betalen. Ergens moet dat geld vandaan komen, en de belastingbetalers zijn degene die dat betalen.

quote:
Vluchtelingen opvangen beschouwt het westen als zijn morele plicht. Daarom zijn die mensen welkom. En wie geen vluchteling is moet oprotten. Maar het moet dus eerst worden uitgezocht wie wat is.
Mee eens, echte vluchtelingen geen probleem mee. Mensen die echt vluchten voor oorlog zijn in mijn ogen van harte welkom. Het is alleen jammer dat het overgrote merendeel gelukszoekers zijn, welke ervoor zorgen dat mensen zoals mij klagen over het kabinet en de kosten. Bij het uitzoeken zit juist het probleem, omdat teveel "gelukszoekers" geloofd worden op hun zielig verhaaltje of teveel "gelukszoekers" de criminaliteit in verdwijnen. En bij dat uitzoeken zit het probleem, de meerderheid is illegaal en heeft geen recht op asiel, maar kunnen niet uitgezet worden vanwege mensenrechten en landen die hun gespuis niet willen terugnemen. En ondertussen zitten wij met de gebakken peren, ze moeten eerst eens uitzoeken hoe ze die illegalen het land uit gaan werken ipv. er maar miljoenen van blijven binnen te halen.
pi_173869089
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:40 schreef Mani89 het volgende:
Eerst met rubberen kogels schieten, daarna met scherp.
^O^
pi_173869144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

De totale kosten voor de vluchtelingencrisis zijn niet bekend, we weten wat één vluchteling ons één jaar ongeveer kost. Maar 30 jaar migratie, en het gebruiken van de sociale voorzieningen en niemand kan mij vertellen hoeveel miljarden dat nu inmiddels heeft gekost.

Ondertussen zie ik mijn huur jaarlijks stijgen, mijn zorgkosten, de prijzen in de supermarkt etc. Het algemene leven wordt steeds duurder, daar tegenover staat één keer per 5 jaar een loonsverhoging wat nog niet eens voldoende is voor een inflatiecorrectie over 5 jaar. Zolang de cijfers over de kosten van asielzoekers niet geopenbaard worden, en hoe die stijgende kosten jaarlijks worden aangevuld is het moeilijk zeggen welke lastenverzwaringen bij mij komen door het asielbeleid en welke door stijgende kosten van een product.

We weten dat het overgrote merendeel nooit zal werken, dat ze geen ziektekosten etc. betalen. Ergens moet dat geld vandaan komen, en de belastingbetalers zijn degene die dat betalen.
De door jou genoemde lasten stijgen al decennia. Wat gek om dat op het bordje van de vluchtelingencrisis te schuiven. Temeer omdat de overheid niet verantwoordelijk is voor jouw huurstijging.

Dat jouw loon maar eens in de vijf jaar stijgt, is toch echt jouw probleem. Je vormt daarmee namelijk de uitzondering. Beetje flauw om je af te reageren op asielzoekers omdat je zelf de zaken niet goed voor elkaar hebt.

quote:
Mee eens, echte vluchtelingen geen probleem mee. Mensen die echt vluchten voor oorlog zijn in mijn ogen van harte welkom. Het is alleen jammer dat het overgrote merendeel gelukszoekers zijn, welke ervoor zorgen dat mensen zoals mij klagen over het kabinet en de kosten. Bij het uitzoeken zit juist het probleem, omdat teveel "gelukszoekers" geloofd worden op hun zielig verhaaltje of teveel "gelukszoekers" de criminaliteit in verdwijnen. En bij dat uitzoeken zit het probleem, de meerderheid is illegaal en heeft geen recht op asiel, maar kunnen niet uitgezet worden vanwege mensenrechten en landen die hun gespuis niet willen terugnemen. En ondertussen zitten wij met de gebakken peren, ze moeten eerst eens uitzoeken hoe ze die illegalen het land uit gaan werken ipv. er maar miljoenen van blijven binnen te halen.
Kan hier verder kort over zijn: wie geen vluchtelingen is, hoepelt wat mij betreft direct op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 12:36:52 #138
357044 Budapestenaar
pi_173869185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kolder.

Deze mensen zijn illegaal europa ingereisd via smokkelroutes en mensensmokkelaars. Iedereen wist dat hij illegaal bezig was en nog steeds zijn daarom kamperen ze in een park en niet in een asielzoekerscentrum. Aangezien dit vrijwel allemaal volwassen personen zijn mag je ze dus ook volledig verantwoordelijk houden voor de situatie die zij zichzelf hebben aangedaan.

Illegaal kamperen mag niet. Je kunt een hotel boeken of naar een daklozenopvang. Wij zijn niet verplicht mensen die illegaal kamperen een andere verblijfplaats te geven, dan huur je maar een kamer. En als je dat niet kunt betalen, wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken?
Daarom zei ik ook 'min of meer'. Het is waar dat die oversteek illegaal is. Maar als jij met je bootje voor de Italiaanse kust dobbert, word je door de kustwacht aan land geholpen. In Italië. Je beloont daarmee het nemen van een illegaal risico. Dat 'legitimeren' van de oversteek zul je eerst moeten stoppen. Kijk naar Australië, dat bootjes zonder pardon terugsleept naar internationale wateren. Niet om die mensen te pesten, maar om duidelijk te maken dat er, letterlijk, grenzen zijn. Europa is daar veel te laks in. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen daar ge- of misbruik van maken.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 12:39:06 #139
357044 Budapestenaar
pi_173869221


[ Bericht 100% gewijzigd door Budapestenaar op 19-09-2017 12:39:14 ]
pi_173869832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook 'min of meer'. Het is waar dat die oversteek illegaal is. Maar als jij met je bootje voor de Italiaanse kust dobbert, word je door de kustwacht aan land geholpen. In Italië. Je beloont daarmee het nemen van een illegaal risico. Dat 'legitimeren' van de oversteek zul je eerst moeten stoppen. Kijk naar Australië, dat bootjes zonder pardon terugsleept naar internationale wateren. Niet om die mensen te pesten, maar om duidelijk te maken dat er, letterlijk, grenzen zijn. Europa is daar veel te laks in. Dan moet je niet raar opkijken dat mensen daar ge- of misbruik van maken.
Dan zijn we het grotendeels eens. Ik pleit ook al jaren er voor om het australisch model over te nemen.

Maar ik ben wel van mening dat two wrongs don’t make one right. Dus ja, wij zijn fout door als verkapte veerdienst die mensen hierheen te halen, maar dat betekent niet dat we niet op moeten treden tegen wildkampeerders.

Dit soort kampementen in de stad zijn funest voor de leefbaarheid en veiligheid in een stad. En als toerist blijf je er natuurlijk helemaal uit de buurt.

Kijk die mensen zijn volwassen, als ik nu bij een willekeurig land de grens over glip, en vervolgens mijn tent in een stadspark opzet betekent dat natuurlijk niet dat dat land opeens verantwoordelijk is voor mijn huisvesting. Datzelfde geldt voor asielzoekers, wildkamperen is verboden, waar je wel slaapt is aan jou, maar niet op straat. Wegwezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173871526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat 'alle grenzen' open zijn gegooid, is simpelweg niet waar. Niet voor niets hebben we een deal gesloten met Turkije.

En wanneer je als kabinet niet de grenzen hermetisch afsluit en niemand meer binnenlaat, ben je niet direct links.

Sla anders een boek open en verdiep je in links versus rechts.
Hoezo is het überhaupt belangrijk hoe of je het noemt? Een feit is gewoon dat er af was gesproken dat de grenzen tussen de landen open zouden zijn, maar de buitengrenzen bewaakt zouden worden. Dat gebeurt dus niet. Handhaving, Handhaving. Dat wil ik.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173874200
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:04 schreef MidnightB00m het volgende:
Elke keer als ik dit soort berichten lees, denk ik: moet het toch wel ernstig zijn. Laat me meevoeren, lees mij in en ben het grotendeels eens. Dan open ik soms een bron met exacte aantallen of iets zoals dit en denk ik: is dit het nou?
Ja, en dan wordt er bijvoorbeeld gezegd "het zijn er maar 70.000", dat dit toch een redelijke stad is in Nederland wordt er niet bijverteld....
En dan komt daar de gezingshereniging natuurlijk bovenop.
quote:
Dit ziet er uit als een camping op de Waddeneilanden. Als het gelukzoekers zijn die ons vangnet willen leegvreten; help je eigen land opbouwen. Als het échte vluchtingen zijn; ziet er netjes uit :)
Echte vluchtelingen zijn het sowieso niet, want in Italie is geen oorlog, dus is er is geen enkele redden om van Italie naar Zwitserland te "vluchten"
pi_173879528
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet in de gaten hebben hoe ernstig het is. Ik vind ook dat vluchtelingen opgevangen dienen te worden en dat mag best wat geld kosten. Maar wat er nu gaande is, bijna 200.000 illegalen die door Italië zwerven, de problemen aan de grenzen zoal in Calais, daar hebben de meeste mensen helemaal geen benul van en daarom vinden ze het allemaal prima. Een vrachtwagenchauffeur op weg naar Engeland kan niet meer stoppen vanaf zo'n 100 km voor hij de boot op gaat, anders wordt zijn truck van alle kanten besprongen.
En dat heeft ook allemaal niets met vluchtelingenopvang te maken, dat zijn gewoon illegalen.
Goede posting :Y
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_173882128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En ja, ook de VVD is schuldig aan deze malaise. Dit is geen rechts kabinet, hoe graag roeptoeters zoals jou dat ook maar willen blijven roepen om te kunnen blijven wijzen naar rechts. Als je bij de grootste uitdaging in de 21e eeuw in Europa continue kiest voor een links beleid mbt. de vluchtelingentsunami heb je geen recht om jezelf rechts te noemen.
Inderdaad ja, altijd dat gelul over een "rechts kabinet", vooral iemand als Klopkoek is daar sterk in :{w , met rechts beleid heeft dit in ieder geval niets te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De totale kosten voor de vluchtelingencrisis zijn niet bekend, we weten wat één vluchteling ons één jaar ongeveer kost. Maar 30 jaar migratie, en het gebruiken van de sociale voorzieningen en niemand kan mij vertellen hoeveel miljarden dat nu inmiddels heeft gekost.
Er zijn wel wat onderzoeken geweest hoor, een paar jaar geleden heeft de PVV er kamervragen over gesteld, en uiteindelijk zelf een onderzoeksbureau ingeschakeld.
Maar ook al voor de tijd van Wilders en Fortuyn zijn er onderzoeken gedaan: https://www.vn.nl/een-dure-grap/
quote:
De politieke reacties op de PVV-vragen waren nogal voorspelbaar. ‘Een onmogelijke discussie die nergens toe leidt,’ oordeelde PvdA-Kamerlid Khadija Arib. ‘Veel groepen in de samenleving kosten geld, dat past bij onze verzorgingsstaat,’ zei Ed Anker van de ChristenUnie. Volgens Femke Halsema, fractievoorzitter van GroenLinks, is het ‘idioot de waarde van mensen in geld te willen uitdrukken’. Een hoofdredactioneel commentaar in NRC Handelsblad vatte het algemene gevoelen als volgt samen: ‘In de Grondwet staat nergens dat burgerschap afhangt van een batig saldo per individu.’

Koffiedik kijken
Maar is er eigenlijk wel iets mis met een kosten-batenanalyse van immigratie? Nederlandse wetenschappers die zich met het onderwerp bezighouden verschillen van mening. Een van de eersten die zich over het onderwerp boog, was socioloog Carlo van Praag, destijds verbonden aan het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). In 1988 gaf minister Brinkman van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur het SCP de opdracht tot een beknopte kosten-batenanalyse van immigranten. Van Praag schreef binnen twee dagen een rapport van enkele pagina’s, dat nooit gepubliceerd is. Zijn conclusie: tot aan het jaar 2000 zouden ‘etnische groepen’ voor de staat een netto kostenpost vormen van drieënvijftig miljard gulden (ongeveer vierentwintig miljard euro).

In 1999 publiceerde de econoom Pieter Lakeman het boek Binnen zonder kloppen. Lakeman had een stuk minder scrupules over het onderwerp dan Van Praag. Hij becijferde dat Marokkaanse en Turkse gastarbeiders, Surinamers en asielzoekers de Nederlandse staat in de voorgaande twintig jaar zo’n zeventig miljard gulden (tweeëndertig miljard euro) hadden gekost. Zijn stellingname leidde tot verontwaardigde reacties van wetenschappelijke collega’s. Zo verwierp Han Entzinger, hoogleraar internationale migratie en arbeidsmarkt, Lakemans suggestie dat er een verband bestaat tussen immigratie en het fileprobleem. Het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) overwoog zelfs een kort geding tegen hem aan te spannen vanwege ‘tendentieuze en stigmatiserende uitspraken’.

Lakeman zelf herinnert zich tien jaar later ‘overwegend positieve reacties, zij het dat sommige commentatoren het onethisch vonden dat ik de kosten van immigratie had berekend’. Volgens hem staat zijn berekening nog steeds in grote lijnen overeind.

‘Lakemans werkwijze was wat grof,’ zegt Hans Roodenburg. ‘Het was een schets op de achterkant van een sigarendoos. Maar zijn pionierswerk verdient ook waardering.’ De econoom Roodenburg, destijds werkzaam bij het Centraal Planbureau (CPB), verdiept zich sinds medio jaren negentig ook in de kosten en baten van immigratie. Het resulteerde in 2003 in een CPB-rapport dat de kosten van iedere nieuwe niet-westerse allochtoon van vijfentwintig jaar en ouder raamde op drieënveertigduizend euro.

Het onderzoek probeerde ook af te rekenen met het heersende idee dat immigratie een oplossing zou zijn voor de vergrijzing.
Let vooral op bovenstaande zin over vergrijzing in dat CPB rapport.....
quote:
Enorme bedragen
Alle onderzoeken naar de kosten van immigratie kregen telkens dezelfde ontvangst uit de politiek: oorverdovende stilte. ‘Ik heb destijds nergens een reactie gelezen van minister Brinkman op ons rapport,’ zegt Carlo van Praag. Pieter Lakeman zegt indertijd ‘geen enkele politieke reactie’ te hebben gekregen op zijn boek. Ook Hans Roodenburg was verbaasd dat de politiek zijn bevindingen op geen enkele manier oppikte. ‘Zelfs al kleven er bezwaren aan dit soort berekeningen, zoals het risico van stigmatisering, dan nog zou ik als politicus over deze informatie willen beschikken. Het gaat bij immigratie om enorme bedragen. Je wilt toch weten wat je beleid kost en oplevert? Zeker nu, in deze niet al te rooskleurige economische tijden.’

Onderzoeker Roodenburg is blij dat de kosten van immigratie eindelijk onderwerp zijn van publiek debat. ‘Maar het is ongelukkig dat deze vraag nu geassocieerd wordt met de PVV, een partij die niet populair is bij het politieke establishment. Het risico is nu dat een op zich nuttige discussie in de kiem gesmoord wordt.’ Hij hoopt dat het kabinet toch een serieuze poging zal doen om Fritsma’s vragen te beantwoorden. ‘Anders is het een gemiste kans.’ 
Dat aangehaalde boek "binnen zonder kloppen" is wel een aanrader, ik heb het laatst gelezen, 150 pagina,s ofzo.
Hier te downloaden https://ia902601.us.archi(...)0Pieter%20Lakeman%20(1999).pdf
quote:
Mee eens, echte vluchtelingen geen probleem mee. Mensen die echt vluchten voor oorlog zijn in mijn ogen van harte welkom.
Nee, ook oorlogsslachtoffers hebben hier niets te zoeken wat mij betreft.
Het dichtstbijzijnde land waar oorlog is, is een behoorlijk eind verderop hoor.
Ik zie niet in waarom dat ons probleem zou zijn en dat wij ze daarom hierheen moeten halen.
Maar ook als je van mening bent dat je ze wel op moet vangen in NL, dan zul je een quotum in moeten stellen, want je hebt over potentieel honderden miljoenen mensen die dan in aanmerking komen.
Oorlog is er immers altijd wel ergens.

[ Bericht 38% gewijzigd door bluemoon23 op 20-09-2017 01:11:39 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 10:04:33 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173884574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 00:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, altijd dat gelul over een "rechts kabinet", vooral iemand als Klopkoek is daar sterk in :{w , met rechts beleid heeft dit in ieder geval niets te maken.

[..]

Er zijn wel wat onderzoeken geweest hoor, een paar jaar geleden heeft de PVV er kamervragen over gesteld, en uiteindelijk zelf een onderzoeksbureau ingeschakeld.
Maar ook al voor de tijd van Wilders en Fortuyn zijn er onderzoeken gedaan: https://www.vn.nl/een-dure-grap/

[..]

Let vooral op bovenstaande zin over vergrijzing in dat CPB rapport.....

[..]

Dat aangehaalde boek "binnen zonder kloppen" is wel een aanrader, ik heb het laatst gelezen, 150 pagina,s ofzo.
Hier te downloaden https://ia902601.us.archi(...)0Pieter%20Lakeman%20(1999).pdf

[..]

Nee, ook oorlogsslachtoffers hebben hier niets te zoeken wat mij betreft.
Het dichtstbijzijnde land waar oorlog is, is een behoorlijk eind verderop hoor.
Ik zie niet in waarom dat ons probleem zou zijn en dat wij ze daarom hierheen moeten halen.
Maar ook als je van mening bent dat je ze wel op moet vangen in NL, dan zul je een quotum in moeten stellen, want je hebt over potentieel honderden miljoenen mensen die dan in aanmerking komen.
Oorlog is er immers altijd wel ergens.
Oorlogsslachtoffers mogen niet als excuus gebruikt worden voor massa-immigratie (zogenaamd om vergrijzing tegen te gaan). Dat is wel wat gebeurt en oliedom, want uit alle cijfers blijkt al lang dat het merendeel nooit zelf de broek gaat ophouden hier.
pi_173885531
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, Koos, er komt een moment dat wegkijken niet meer werkt en de wal het schip keert. En dat moment komt met rasse schreden dichterbij.

Is misschien niet leuk, maar daardoor niet minder waar.
Moet jij eens opletten.

Koosje klikt dan gewoon niet meer op topics waarvan de TT hem niet aanstaan.

En hoewel hij ook geen touwtje uit de brievenbus laat hangen, als bij hem in de straat alles prima lijkt, is alles ook gewoon dikke prima! ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 20 september 2017 @ 11:30:46 #147
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173886078
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijk eens naar al die architecten en chirurgen. Europa mag de handen dichtknijpen!

:')
Ja, maar dan met bepaalde lichaamsdelen ertussen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173893977
Vervelend nieuws om te lezen.
pi_173895222
Zag net reportage over de situatie in Duitsland.

Zoveel laag opgeleide werkelozen al daar, deze nieuwe instroom is echt funest.

Er is geen werk en dat zal er nooit komen.

Er werd een voorbeeld gegeven : in de jaren '80 kwamen er vele vluchtelingen uit Libanon naar Duitsland.

50% is nu, na ruim 30 jaar, nog steeds werkeloos.
pi_173895759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:51 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Goede posting :Y
Jup
pi_173897499
Draai de situatie eens om en je hebt 3001 protesten en liefdadigheidsacties. Maar optreden tegen illegalen......
pi_173905747
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu hoop ik met heel mijn hart niet dat het ooit zover gaat komen, en zal ik altijd geweld afzweren. Maar zo raar is het niet wat Kapitein_Schuurbuikt zegt. (Dit betoog gaat over de criminelen en radicalen, dus niet allemaal over één kam scheren) Kijk wereldwijd, overal zijn er strubbelingen tussen verschillende bevolkingsgroepen als ze een woonplaats moeten delen. Vluchtelingen zorgen voor veel problemen, de frustratie en de weerstand binnen de samenleving groeit. Misschien is dit nog niet te merken met grote overwinningen voor rechts, maar overal groeien rechtse partijen wel. Aan de andere kant hebben we al veel mensen in Europa wonen die een bepaalde ideologie aanhangen, waarvan een handjevol geregeld dodelijke slachtoffers maakt, een grote groep er van wegkijkt maar zelf wel alleen maar via de regels van hun ideologie willen leven. Ook dit zorgt voor veel frustratie bij de plaatselijke bevolking, en ook hier wordt de weerstand groter. Dan hebben we groepen negroide mensen die blijven hangen in het verleden en continue de racismekaart trekken. In Amerika begint die situatie al zwaar uit de hand te lopen met de toenemende rassenrellen en afkeer voor de blanken met hun "white privileges". In Europa/Nederland zien we daar al de eerste signalen van, personen zoals Sylvana Simons zien al het onrecht wat hun wordt aangedaan als racisme, opeens dienen tradities veranderd te worden vanwege een zwart hoofdstuk welke honderden jaren geleden heeft plaatsgevonden. Enige nuance daarin wordt niet aangebracht, het zijn de blanken dus die zijn allemaal schuldig (ja het over één kam scheren gebeurd dagelijks als het gaat om blanken te verketteren).

Als antwoord daarop, en niet te vergeten de onderbuik tokkies die alles aangrijpen om hun haat tegen alles wat een iets donker kleurtje heeft te spuien, beginnen steeds meer mensen zich te verzetten tegen bovenstaande groepen. De eerste tegen reacties op moslims zijn inmiddels geweest, de taal richting klagende negroide mensen neemt ook toe.

En wat doet de EU? Ipv. de huidige problemen, en de groeiende onrust in de maatschappij aan te pakken blijven ze bootladingen gelukszoekers binnenhalen die nooit iets zullen toevoegen aan de samenleving behalve het uitputten van de sociale voorzieningen. De EU en hun voorstanders blijven vervallen in dezelfde praatjes om dit beleid goed te praten, terwijl al die praatjes al honderden keren ontkracht zijn. Ze staan te ver af van de werkelijkheid en de samenleving buiten hun villa wijken.

Tel daarbij op het groeiend wantrouwen in onze politici door het selectief negeren van de democratie en het graaigedrag, en de groeiende kritiek op de ordehandhavingsdiensten dankzij de corruptie, dubbele agenda's van bepaalde agenten, en dat met het overgrote merendeel van de aangiftes niets gedaan wordt.

Dat zijn alle ingrediënten van een burgeroorlog, en die lijkt mij onvermijdelijk zolang de politiek blijft wegkijken en ieder kritisch woord bestempeld als racisme. Zolang de politiek niet gaat inzien dat niet alles discriminatie is, en er wel een kern van waarheid in zit zullen ze alleen nog maar meer vervreemden van de bevolking die zich niet gehoord voelt. Op het moment dat mensen tegen reacties gaan geven (welke al zijn geweest) is de kettingreactie in gang gezet. En dan ben ik ook bang dat er groepen mensen zullen opstaan die mensen gaan vervolgen vanwege huidskleur, afkomst, geloof of geaardheid. Iets waar alle kampen zich nu al dagelijks schuldig aan maken, misschien nog niet massaal met geweld zoals in Amerika momenteel, maar daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien als politici maar blijven wegkijken van de huidige problematiek.
Wegkijken :')

Wanneer snapt men nu eens dat dit allemaal het programma is van de anti natiestaten politiek, hier is de EU mee en voor opgezet. Ik roep en leg dit al een decennium uit.
Al die zogenaamde leiders hier zijn geinstalleerd, EU agenten. Daarom is elke verkiezing ook opeens zo pro EU terwijl de werkelijkheid totaal anders blijkt. Bedoel kijk naar duitsland, totale wanorde en chaos en waar kunnen ze op stemmen? EU trekpop merkel en EU trekpop schulz. En hier krijgen we na 2 keer de ondergang van Nederland nog een keer Rutte. Geloof je het zelf.

De EU is een tirannieke machine die onze natiestaten tracht te ontbinden, dat doet het uiterst effectief dmv het binnenhalen van heel afrika.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_173906048
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem VVD.
Aan uw reacties te lezen eerder Rote Armee Fraktion.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:14:06 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173906112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:49 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Wegkijken :')

Wanneer snapt men nu eens dat dit allemaal het programma is van de anti natiestaten politiek, hier is de EU mee en voor opgezet. Ik roep en leg dit al een decennium uit.
Al die zogenaamde leiders hier zijn geinstalleerd, EU agenten. Daarom is elke verkiezing ook opeens zo pro EU terwijl de werkelijkheid totaal anders blijkt. Bedoel kijk naar duitsland, totale wanorde en chaos en waar kunnen ze op stemmen? EU trekpop merkel en EU trekpop schulz. En hier krijgen we na 2 keer de ondergang van Nederland nog een keer Rutte. Geloof je het zelf.

De EU is een tirannieke machine die onze natiestaten tracht te ontbinden, dat doet het uiterst effectief dmv het binnenhalen van heel afrika.
Politici zijn tegenwoordig alleen nog maar bezig om hun lucratieve volgende baantje in Brussel veilig te stellen. Daarom al dat politiek-correcte beleid en niemand die echt harde beslissingen durft te nemen. Stel je voor dat je daardoor je baantje in Brussel verspeelt.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:26:36 #155
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173906345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Politici zijn tegenwoordig alleen nog maar bezig om hun lucratieve volgende baantje in Brussel veilig te stellen. Daarom al dat politiek-correcte beleid en niemand die echt harde beslissingen durft te nemen. Stel je voor dat je daardoor je baantje in Brussel verspeelt.
Daar zit inderdaad ook het grote probleem. De echte vluchteling dien je op te vangen. De rest van het volk moet je terug sturen. Maar voordat men uitgezocht heeft via het EU papieren tijger concept in Brussel, of men recht heeft op een verblijfsvergunning komt men alweer in aanmerking voor een generaal pardon.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173906402
quote:
De regels worden niet gerespecteerd
In dat oerland zijn er geen 'regels'. Je kan rustig de harde hand gebruiken om te laten zien wat de regels zijn, want dat snappen ze tenminste ~O>
pi_174044772
Ik zie een masala volkverhuizing wel zitten heel Afrika naar Europa en de En de Europeanen naar Afrika *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
I will do what i must !!
pi_174044898
quote:
3s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:29 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik zie een masala volkverhuizing wel zitten heel Afrika naar Europa en de En de Europeanen naar Afrika *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Dat heb ik al vaker voorgesteld, dat wij dan daarheen gaan. Hebben we altijd mooi weer, mooie natuur, met allerlei dieren en zo. Volop werk om alles daar op te bouwen en de economie draaiende te krijgen. Laat hen het hier maar uitzoeken.
pi_174045164
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem VVD.
Dat zegt tegenwoordig niet zoveel meer nu dat VVD en PvdA volledig inwisselbaar zijn.
pi_174049425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat heb ik al vaker voorgesteld, dat wij dan daarheen gaan. Hebben we altijd mooi weer, mooie natuur, met allerlei dieren en zo. Volop werk om alles daar op te bouwen en de economie draaiende te krijgen. Laat hen het hier maar uitzoeken.
Ja maar hier hebben wij mooiere dorpen en steden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174049673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat heb ik al vaker voorgesteld, dat wij dan daarheen gaan. Hebben we altijd mooi weer, mooie natuur, met allerlei dieren en zo. Volop werk om alles daar op te bouwen en de economie draaiende te krijgen. Laat hen het hier maar uitzoeken.
Natuurlijk is Afrika een land met grote mogelijkheden, als er Nederlanders gewoond zouden hebben dan was het het rijkste land ter wereld, plenty ruimte en grondstoffen, 3 oogsten per jaar, geen stookkosten enz enz
Het probleem is de mentaliteit en de achterlijke religie
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')