abonnement Unibet Coolblue
pi_173849360
quote:
13s.gif Op maandag 18 september 2017 11:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

:')

Schijnheilig gelul. De belangrijkste reden dat dit soort tokkies er ieder weekend weer op los meppen is dat die lamlul en zijn collega's negen van de tien keer de andere kant op kijken.
Het OM en de rechter doen dan ook aan normbevestiging. Hun norm, niet die van de wetgever, is dan ook dat dit allemaal niet zo ernstig is en vooral niet in de weg mag staan aan het verdere leven van de daders. Moeten agenten dan ineens gaan doen alsof het wel heel ernstig is? Vis rot aan de kop.

Wat niet echt blijkt uit het filmpje is wie er begonnen is. Als er ruzie met hen is gezocht en de slachtoffers zijn begonnen dan is er nog wel wat voor lage straffen te zeggen. Maar uit deze straffen leid ik af dat dit normale straffen zijn voor groepen die op zoek zijn naar willekeurige slachtoffers om helemaal in elkaar te schoppen. Dat er veel van die groepen zijn is dan ook iets wat de rechterlijke macht in decennia van flutstrafjes heeft bewerkstelligd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173849549
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 11:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De hoeveelheid mensen die een taakstraf voldoende vinden vind ik nog schokkender dan de misdaad eigenlijk.

Wat een volk ook. :r.
Onbegrijpelijk inderdaad.
pi_173849565
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 11:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De hoeveelheid mensen die een taakstraf voldoende vinden vind ik nog schokkender dan de misdaad eigenlijk.

Wat een volk ook. :r.
Dit, het is niet dat het beperkt bleef bij een blauw oog en een bloedneus... Er is iemand voor de rest zijn leven invalide geschopt.
pi_173849574
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit, het is niet dat het beperkt bleef bij een blauw oog en een bloedneus... Er is iemand voor de rest zijn leven invalide geschopt.
maar SBS heeft er aandacht aan besteed dus dan is het niet erg meer :')

wat een volk zeg...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173849595
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:45 schreef nanuk het volgende:
In de TT vergeet je voor het gemak even dat ze twee weken in voorarrest hebben gezeten. De werkstraffen zijn respectievelijk 2,5 maand, bijna een halfjaar en driekwart jaar alle vrije zaterdagen aan het werk zonder verdienste.

Maar ik durf me niet te wagen of dat veel of weinig is. Gelukkig hebben we daar een rechter voor benoemd die daar uitgebreid studie van gemaakt heeft.
Het voorarrest zal van de straf worden afgetrokken. Voor twee weken voorarrest is dat 28 uur taakstraf minder.
pi_173849622
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 11:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

maar SBS heeft er aandacht aan besteed dus dan is het niet erg meer :')

wat een volk zeg...
Idd, anderen betichten van onderbuikgejammer maar ondertussen de boel zwaar bagatelliseren omdat de camping- danwel Tokkiezender SBS erover bericht... Echt he. |:(
pi_173849640
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:54 schreef lao_tse het volgende:

Als je een ander systeem wilt kopieren, kijk naar Noorwegen. Lagere straffen, humanere straffen en veel minder criminaliteit.
Of wordt daar net zoals hier in Nederland van alles buiten de statistieken gehouden of hebben de mensen daar net zoals hier geen zin in aangifte doen?
pi_173849671
Gewoon de daders de oog om oog tand om tand behandeling geven.

Dan pas weten ze wat ze aangericht hebben en zullen ze er misschien lering uit trekken.
pi_173849789
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of wordt daar net zoals hier in Nederland van alles buiten de statistieken gehouden of hebben de mensen daar net zoals hier geen zin in aangifte doen?
Het is er gewoon heel erg veilig.

We klagen graag als Nederlander, dat hoort bij onze volksaard, net als gierigheid en ongastvrijheid. Niets mis mee natuurlijk, maar blijf zaken in perspectief zien.

We hebben het goed, te goed.
En als het te goed gaat, kunnen we niet klagen. En dat is nu net het nationale tijdverdrijf.

Dus bedenken we maar iets, blij dat we opgestookt worden met allerhande nepnieuws in de reguliere media en op het internet.

Prima, dat we dingen bedenken om te kunnen mopperen en als 'entertainment' amusement dus. Maar blijf het zien als amusement.

In mijn hele leven is er nog nooit iets gestolen van me in Nederland, ik ben nog nooit slachtoffer geworden van een misdrijf. En vrienden van me ook nog nooit (ik ken heel wat mensen in het echte leven, dus buiten de nep-wereld van het internet om).

Het is net als al die maffe berichten op youtube (jij-buis) over het einde van de wereld, het einde der tijden en moslim-invasies en Joden die overal achter zouden moeten zitten en die de hele wereldbevolking homoseksueel gaan maken en ons op laten eten nadien door buitenaardse wezens op een platte aarde. Prima als tijdverdrijf natuurlijk. Maar ga in vredesnaam niet je echte leven erdoor laten leiden.

Er valt niets te klagen in Nederland.

Dat zou een terechte klacht zijn, want door het feit dat ons landje zo grandioos mooi en geweldig is, is onze nationale hobby van ons afgenomen.

Maar gelukkig is er dan nog fok of geenstijl, waar mensen pretenderen in een land te wonen waar dingen zo naar zijn als in de Democratische Republiek Congo.
Neen, we zitten hier in Nederland, waar het grootste euvel eventueel een lekke band is en slecht weer.
pi_173849816
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:54 schreef lao_tse het volgende:
Wat een sneu onderwerp weer. :')

Al die stuurlui die het allemaal beter weten en aan wal staan. Op basis van wat gemanipuleerd sensatienieuws van een Tokkie-zender een oordeel vellen.

Een rechter heeft iets meer studie achter de rug dan VMBO-kader.

Bovendien werkt het Nederlandse systeem vele malen beter dan het VS-systeem bijvoorbeeld. Nederland is vele malen veiliger, de criminaliteit is hier veel lager dan in de VS. Waarom een faalsysteem gebaseerd op onderbuikgevoelens van een stel bijbelrukkers kopieren?

Als je een ander systeem wilt kopieren, kijk naar Noorwegen. Lagere straffen, humanere straffen en veel minder criminaliteit.

D'66-rechters (zoals dit spottend en zonder enige onderbouwing door Tokkie-Nederland wordt genoemd) doen hun werk juist zeer goed. Ons systeem functioneert, want ondanks dat Tokkie-televisiezenders voor de asociale Nederlander anders beweren, is ons land een prima land waar het veilig is.
Je logica klopt niet. Je zou ook kunnen zeggen dat er zoveel geweldsmisdrijven zijn juist omdat de straffen zo laag zijn. En de pakkans ook.

Om daarachter te komen zou je 5 jaar bij wijze van experiment de straffen op geweldsmisdrijven flink verhogen, en dan kijken wat er gebeurt met het aantal geweldsmisdrijven. Je voorbeeld met Noorwegen zegt weinig, je kan ook met Saoedi-Arabie aan komen zetten. Daar zijn de straffen heel zwaar, en de straatcriminaliteit heel laag. Noord-Korea idem.

Overigens ben ik voor een combi van straffen, dus zowel een forse geldboete, taakstraf in dienst van de maatschappij, heropvoeden en een poos in de cel zitten.
pi_173849839
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:54 schreef lao_tse het volgende:
Wat een sneu onderwerp weer. :')

Al die stuurlui die het allemaal beter weten en aan wal staan. Op basis van wat gemanipuleerd sensatienieuws van een Tokkie-zender een oordeel vellen.

Een rechter heeft iets meer studie achter de rug dan VMBO-kader.
Totaal irrelevant natuurlijk. Je kan het prima oneens zijn met een straf ongeacht wat voor opleiding je hebt gedaan. Zoiets heet een mening.
Conscience do cost.
pi_173849859
Waren het eigenlijk Marokkanen?
blablablabla
pi_173849882
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het OM en de rechter doen dan ook aan normbevestiging. Hun norm, niet die van de wetgever, is dan ook dat dit allemaal niet zo ernstig is en vooral niet in de weg mag staan aan het verdere leven van de daders. Moeten agenten dan ineens gaan doen alsof het wel heel ernstig is? Vis rot aan de kop.

Wat niet echt blijkt uit het filmpje is wie er begonnen is. Als er ruzie met hen is gezocht en de slachtoffers zijn begonnen dan is er nog wel wat voor lage straffen te zeggen. Maar uit deze straffen leid ik af dat dit normale straffen zijn voor groepen die op zoek zijn naar willekeurige slachtoffers om helemaal in elkaar te schoppen. Dat er veel van die groepen zijn is dan ook iets wat de rechterlijke macht in decennia van flutstrafjes heeft bewerkstelligd.
Dit dus.
  maandag 18 september 2017 @ 12:27:58 #39
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_173849959
Is de uitspraak al ergens terug te lezen?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 18 september 2017 @ 12:42:23 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173850176
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het OM en de rechter doen dan ook aan normbevestiging. Hun norm, niet die van de wetgever, is dan ook dat dit allemaal niet zo ernstig is en vooral niet in de weg mag staan aan het verdere leven van de daders. Moeten agenten dan ineens gaan doen alsof het wel heel ernstig is? Vis rot aan de kop.

Wat niet echt blijkt uit het filmpje is wie er begonnen is. Als er ruzie met hen is gezocht en de slachtoffers zijn begonnen dan is er nog wel wat voor lage straffen te zeggen. Maar uit deze straffen leid ik af dat dit normale straffen zijn voor groepen die op zoek zijn naar willekeurige slachtoffers om helemaal in elkaar te schoppen. Dat er veel van die groepen zijn is dan ook iets wat de rechterlijke macht in decennia van flutstrafjes heeft bewerkstelligd.
Normaal vertelt de politie iedereen die zijn beklag komt doen nadat 'ie geslagen is dan ook dat ze daar niks aan kunnen en gaan doen. Nu staat er toevallig een keertje iemand niet meteen op en is het plotseling verschrikkelijk. Dat is gewoon slap gelul, los van wat rechters voor fopstrafjes opleggen als het de politie voor de verandering eens zin heeft om aangifte op te nemen.
pi_173850220
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef lao_tse het volgende:

Het is er gewoon heel erg veilig.
Waar basseer jij dat op? Ervaring?

quote:
Dus bedenken we maar iets, blij dat we opgestookt worden met allerhande nepnieuws in de reguliere media en op het internet.
Oh, dus dat er iemand invalide is getrapt is niet echt? Het is door SBS verzonnen?

quote:
In mijn hele leven is er nog nooit iets gestolen van me in Nederland, ik ben nog nooit slachtoffer geworden van een misdrijf. En vrienden van me ook nog nooit (ik ken heel wat mensen in het echte leven, dus buiten de nep-wereld van het internet om).
Want jij en je vrinden zijn representatief voor heel Nederland? :')

quote:
Maar gelukkig is er dan nog fok of geenstijl, waar mensen pretenderen in een land te wonen waar dingen zo naar zijn als in de Democratische Republiek Congo.
Neen, we zitten hier in Nederland, waar het grootste euvel eventueel een lekke band is en slecht weer.
En dat bepaal jij natuurlijk voor iedereen...
  maandag 18 september 2017 @ 12:55:23 #42
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_173850450
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar basseer jij dat op? Ervaring?

[..]

Oh, dus dat er iemand invalide is getrapt is niet echt? Het is door SBS verzonnen?

[..]

Want jij en je vrinden zijn representatief voor heel Nederland? :')

[..]

En dat bepaal jij natuurlijk voor iedereen...
Echt he..

Kan er met mijn hoofd niet bij dat je met zoiets afschuwelijks zo "gemakkelijk" weg kan komen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  maandag 18 september 2017 @ 12:56:57 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173850477
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Het is er gewoon heel erg veilig.

Het Janskerkhof om vier uur 's nachts is dat in ieder geval niet, daar is een knokpartij wel min of meer gegarandeerd als iedereen de Filemon en Pakhuis uitgeveegd wordt. :')
pi_173850538
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef lao_tse het volgende:

Dus bedenken we maar iets, blij dat we opgestookt worden met allerhande nepnieuws in de reguliere media en op het internet.
Ah, het is verzonnen?

quote:
Neen, we zitten hier in Nederland, waar het grootste euvel eventueel een lekke band is en slecht weer.
Of, zoals in dit geval, invalide geschopt worden omdat dit nu eenmaal "hoort bij het uitgaan".
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 13:00:20 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173850544
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, anderen betichten van onderbuikgejammer maar ondertussen de boel zwaar bagatelliseren omdat de camping- danwel Tokkiezender SBS erover bericht... Echt he. |:(
Zo rolt de deugdkliek.
  maandag 18 september 2017 @ 13:01:33 #46
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173850555
Stuitend lage straf wat mij betreft.

Maar eh, ... dat three strikes you're out-principe, TS... geldt dat ook voor het door jouw verheerlijkte gedrag van je Vindicat-maatjes?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173850658
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Stuitend lage straf wat mij betreft.

Maar eh, ... dat three strikes you're out-principe, TS... geldt dat ook voor het door jouw verheerlijkte gedrag van je Vindicat-maatjes?
Waarom niet? Als de misdaad ernstig genoeg is zeker wel. Een fles wijn stelen komt wmb niet in aanmerking voor 3 strikes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 13:08:53 #48
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173850683
Ah, klassenjustitie dus.
Een fles wijn jatten praat ik goed, want dat is een kwajongensstreek.
Een geheel restaurant verbouwen is ook OK.

Maar dit niet?

Waar leg je dan de grens?
Wees een kerel en veroordeel gewoon al het crimineel gedrag.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173850691
signalement van de daders?
There are only 151 Pokémon.
  maandag 18 september 2017 @ 13:10:21 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173850711
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, klassenjustitie dus.
Een fles wijn jatten praat ik goed, want dat is een kwajongensstreek.
Een geheel restaurant verbouwen is ook OK.

Maar dit niet?

Waar leg je dan de grens?
Wees een kerel en veroordeel gewoon al het crimineel gedrag.
Wat is dit nou weer? Ben je bang dat je binnenkort problemen krijgt als je je weer eens uitleeft in het weekend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')