Dan ben je het dus met me eens.quote:Op zondag 17 september 2017 19:34 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij is het onderscheid simpel in te delen in: bocht, aanloop naar bocht en straight.
Ok mooiquote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan ben je het dus met me eens.
Ja, hij raakte Kimi. Niet door zijn eigen schuld, maar door een knijpende sandwich.quote:
Oke zijn we het eigenlijk best eens hierover gelukkig.quote:Op zondag 17 september 2017 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ervoor zitten heeft te maken met wat je wel of niet mag doen qua racelijn of verdediging. In sommige situaties is dat gevaarlijer dan in andere, dus ja, er zijn gradaties naar gelang het punt waarop eea gebeurt.
Je moet de regels van de FIA weten en die zijn natuurlijk in het Engels. De Engelse taal vind ik veelal nauwkeuriger.quote:Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja oke, eens het is ook maar net hoe je het beschrijft daar kan ik in mee en daar zal het ook wel eens fout mee gaan tijdens discussies. Maar het principe moet wel duidelijk zijn en daar twijfel ik soms aan bij sommige.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke zijn we het eigenlijk best eens hierover gelukkig.
Ditquote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef daNpy het volgende:
Maar er worden geen straffen uitgedeeld omdat Vettel al punten mis
Lekker belangrijk, dan moet hij maar minder risico nemen.
3 letters: FIAquote:
quote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
Bijna een exacte kopie van vandaagquote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
In de regels van de FIA staat bar weinig omschreven over wie recht heeft op de lijn in een bocht ed.quote:Op zondag 17 september 2017 19:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet de regels van de FIA weten en die zijn natuurlijk in het Engels. De Engelse taal vind ik veelal nauwkeuriger.
Ik vind dit toch wel vrij duidelijk: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:Op zondag 17 september 2017 19:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
In de regels van de FIA staat bar weinig omschreven over wie recht heeft op de lijn in een bocht ed.
Daarom zijn de stewards soms ook zo inconsistent met hun straffen.
Dit zijn in principe gewoon universele race regels. Maargoed ook deze regels bevatten nog een groot grijs gebied.
Wie?quote:
quote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Schumacher (niet-kasplantje) = Vettel
Rubens = Max
Kimi = Kimi
quote:Ralf Schumacher may in the years to come look back on the first corner at Hockenheim as the moment he lost the World Championship. He made a bad start and then caused an accident and after the race the FIA Stewards decided that Ralf needed to learn a lesson and so decreed that he will lose 10 grid positions after qualifying in Hungary. In effect this means that Ralf has no chance of winning in Budapest. More importantly, however, it means that Williams cannot hope to get as many points in the Constructors' Championship as they need to keep up the pressure on Ferrari. At the moment the two teams are separated by two points.
Godverdomme wat een voorbeelden ook.quote:Op zondag 17 september 2017 19:21 schreef BaasBanaan het volgende:
Situations like Sebastian Vettel driving into the side of Mark Webber at the 2010 Turkish Grand Prix fall foul of this rule; since the move happened on a straight before any braking zone or corner, Vettel is completely at fault.
Theoretically, cases can arise where two drivers simultaneously deviate from moving parallel to the track, causing their paths to intersect. In this case, both drivers would share the blame, but in practice moves are very rarely truly simultaneous.
Very aggressive bullying of another driver on a straight, like Michael Schumacher on Rubens Barrichello at the 2010 Hungarian Grand Prix, is disallowed. In theory, driving sharply towards another driver does not force them to change their line, but humans being humans this will usually induce a flinch response. How aggressive is too aggressive? This falls into a gray area covered by the vaguely-worded sporting regulation 20.5.
Kvyatquote:
Ha leuk die heb ik vorige gp nog gepost. Goede omschrijving inderdaad maar dit is niet van de FIA.quote:Op zondag 17 september 2017 19:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel vrij duidelijk: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Je kan ook eens naar de beelden kijken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Godverdomme wat een voorbeelden ook.
Horner kan wel ter verdediging van Verstappen aanvoeren dat hij een rechte lijn hield, maar dat was gewoon niet zo. Hij stuurt tegen Raikkonen aan wat de crash veroorzaakt. Of Vettel zijn knijpen maakt dat je hem dat niet kwalijk kunt nemen is een tweede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |