abonnement Unibet Coolblue
pi_173833953
Ingewikkeld verhaal, maar een korte samenvatting:

Ik ga een opleiding volgen. Voor het volgen van die opleiding volg je een deel cursorisch onderwijs bij instantie A. Daarnaast volg je een deel praktijkonderwijs bij instantie B. Instantie B is mijn werkgever en zij bieden mij dus, in samenwerking met instantie A een onderwijsplek aan.A en B hebben samen een overeenkomst over de eisen en criteria van die onderwijsplek.

Nu moet ik, als persoon, ook 2 overeenkomsten tekenen. Een onderwijsovereenkomst met A en een opleidingsovereenkomst met B.

Maar nu is het zo dat zowel A als B in de overeenkomsten eisen stellen aan de "productiviteit" op de werkvloer. A stelt dat ik 75% van mijn werktijd aan het werk ben, de overige tijd komt ten gunste van de opleiding.

B. stelt echter dat ik 85% van mijn werktijd gewoon moet werken. :')

Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Ik heb bij beide al neergelegd dat dit conflicteert, maar zowel A als B weigeren met elkaar af te stemmen hoe of wat en ik zit er tussen 8)7 .
  zondag 17 september 2017 @ 17:24:25 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_173835119
En hoe gaan ze beide precies die 10% verschil meten....?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_173835872
quote:
3s.gif Op zondag 17 september 2017 17:24 schreef goed_volk het volgende:
En hoe gaan ze beide precies die 10% verschil meten....?
Ik word geacht om "onder werktijd" opdrachten te doen (ook buiten de werkvloer). Ik kan dus fysiek gezien al niet die 10% compenseren omdat ik dan op 2 plekken tegelijk moet zijn.

Daarnaast moet je ook, buiten je werkzaamheden om, opdrachten op je werkplek doen. Als dat niet voor die 10% onder werktijd kan omdat ik gewoon mijn werk moet doen, moet ik die in mijn "eigen tijd" inhalen. Dus daar ben ik dan zelf ook de dupe van.
pi_173836298
Kun je niet beter een cursus kantklossen gaan doen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173836355
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:00 schreef halfway het volgende:
Kun je niet beter een cursus kantklossen gaan doen?
Gezien dit soort gezeur met de overeenkomsten zou ik het bijna overwegen ja 8)7
pi_173837919
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Gezien dit soort gezeur met de overeenkomsten zou ik het bijna overwegen ja 8)7
Misschien moet je het niet zo serieus nemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173838016
Wat zeiden A en B toen je ze hier op wees?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173838214
Ik zit echt in vrijwel exact dezelfde situatie. Behalve dan dat A een project is waar ik momenteel werkzaam ben, B mijn eigen afdeling die denkt dat ik deels mijn werkzaamheden kan blijven uitvoeren en C het opleidingsinstituut is.

Nog nauwelijks een oplossing maar het begint per 1 oktober. Hopelijk kan ik er zelf wat invloed op uitoefenen de komende tijd...
pi_173841498
Je kunt je gewoon van de domme houden.
  maandag 18 september 2017 @ 09:55:00 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173847746
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:52 schreef silliegirl het volgende:
Hoe moet ik hier nu mee omgaan
Wat je kunt proberen, is het volgende. Bij het eerste contract dat je krijgt, dat percentage doorstrepen en corrigeren. Paraaf erbij. Inleveren en vragen om jouw kopie.

Waarschijnlijk kraait geen hond er naar.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173850723
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:52 schreef silliegirl het volgende:
Ingewikkeld verhaal, maar een korte samenvatting:

Ik ga een opleiding volgen. Voor het volgen van die opleiding volg je een deel cursorisch onderwijs bij instantie A. Daarnaast volg je een deel praktijkonderwijs bij instantie B. Instantie B is mijn werkgever en zij bieden mij dus, in samenwerking met instantie A een onderwijsplek aan.A en B hebben samen een overeenkomst over de eisen en criteria van die onderwijsplek.

Nu moet ik, als persoon, ook 2 overeenkomsten tekenen. Een onderwijsovereenkomst met A en een opleidingsovereenkomst met B.

Maar nu is het zo dat zowel A als B in de overeenkomsten eisen stellen aan de "productiviteit" op de werkvloer. A stelt dat ik 75% van mijn werktijd aan het werk ben, de overige tijd komt ten gunste van de opleiding.

B. stelt echter dat ik 85% van mijn werktijd gewoon moet werken. :')

Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Ik heb bij beide al neergelegd dat dit conflicteert, maar zowel A als B weigeren met elkaar af te stemmen hoe of wat en ik zit er tussen 8)7 .
Contracturen werkgever: 40/w
Studielast contract A 25% over 40 uur: 10 u/w
Productieve uren subtotaal: 30/w
Studielast contract B 15% over 30 uur: 4,5 u/w

Productieve uren totaal 25,5/w
Studie-uren totaal: 14,5/w

Opgelost :)
pi_173905970
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:11 schreef Deshain het volgende:

[..]

Contracturen werkgever: 40/w
Studielast contract A 25% over 40 uur: 10 u/w
Productieve uren subtotaal: 30/w
Studielast contract B 15% over 30 uur: 4,5 u/w

Productieve uren totaal 25,5/w
Studie-uren totaal: 14,5/w

Opgelost :)
Dit lijkt me inderdaad toch vrij logisch? :@ Goed, de uren matchen misschien niet, maar ik zou gewoon je aantal uren per week (en of dat er nou 40, 36, 32 of 20 zijn maakt niet zoveel uit), laten 'verdelen' per werkgever. Dus voor dat kan 50/50, 60/40, of welke verdeling dan ook. Dan heb je helder hoeveel uur je per werkgever 'werkt'.

Vervolgens laat je daar die 75/85% weer op los en voila, klaar.

Dus stel dat je 32u werkt en er een 60/40 verhouding is tussen A/B:

19,2u werkgever A, waarvan 14,4u 'werk' en 4,8 uur 'opleiding'.
De overige 12,8u voor werkgever B, waarvan 10,24u 'werk' en 2,65u 'opleiding'.

Kijk, praktisch is het niet, en waarschijnlijk ben je een x aantal uur kwijt aan administratie bijhouden als ze verwachten dat het tot op de 5 minuten klopt, maar als zij dit willen? Ook als werkzaamheden overlappen wordt het een rommeltje.

Alternatief is natuurlijk dit even duidelijk uitschrijven, en dan het gesprek aangaan; dit zijn de gevolgen van de huidige contracten, hoe zien jullie dit? Kan dit niet makkelijker voor iedereen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')