Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:04 |
![]() Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd. Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen. ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Singapore ![]() | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
vettel misselijk mannetje ![]() | |
Themeparktommy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Morgen er voorbij in bocht 1 en 2 ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Ric populair bij het publiek | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Sterk hoor, op de vrijdag zoekende, in FP3 nog niet helemaal goed, en dan gewoon pole met 6/10e op Raikkonen. | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Forza Ferrari | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Droog slipje hier. | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Door slotje posten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 september 2017 @ 16:05 |
Max is even de Ferrari aan het checken. | |
Nober | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
![]() | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
jammer | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Kijkt ie wel van Vettel af | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Max op zijn Schumachers die Ferrari bekijken ![]() | |
Gezicht | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Als het maar geen Spa 2016-'tje wordt | |
beantherio | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Vettel rijp voor een psychiater. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Klein kritiekpuntje is wel dat Max zich niet verbeterde op het moment dat het er echt om ging. | |
bloodymary1 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Ja en? Dan blijft het nog een kutmof. | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:06 |
Jeetje, Nattekat... Je weet toch dat Ferrari tegenwoordig ook een extra Q-mode heeft. . | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:07 |
wow goed zo RIC, | |
Gezicht | zaterdag 16 september 2017 @ 16:07 |
Goeie vraag Buxton ![]() | |
bloodymary1 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:07 |
Maar wel leuke start morgen, Max direct op P1. En Hamilton op P2. | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:07 |
![]() | |
beantherio | zaterdag 16 september 2017 @ 16:07 |
Buxton nog even stoken ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Hahaha Vettel! | |
Zorro | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Fixed. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Seb ook even checken ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Hehehehe, awesome. | |
Nober | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Copy Cat Racing | |
Themeparktommy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
haha! Vettel "it's a copy!" | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Goede rivaliteit zo ![]() | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Veel zin in morgen. Kan een leuke race worden voor RB | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Morgen vaak Lewis op de boorradio horen janken | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Ja, want jezelf in de muur boren als je P2 staat is superslim. | |
RAVW | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
Vettel ...... ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 september 2017 @ 16:08 |
ITS ZAA COPIEE![]() | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 16:09 |
Fixed ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:09 |
Dit is hij niet gewend. Mercedes valt mij ook enorm tegen. | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:09 |
Dit is niet onverwacht.... | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 september 2017 @ 16:09 |
vallen flink door de mandt | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:09 |
genot | |
bloodymary1 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
Dat is de enige andere optie? | |
beantherio | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
Geen poll, dan maar de race winnen morgen. | |
Tinos85 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
Heerlijk spannende kwalificatie ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
Gewoon de beste van het veld. De Ferrari lijkt sterken dan hij is vanwege Seb. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:10 |
Vettel morgen weer huilen als hij in bocht 1 Max ernaast duwt en Max in bocht 2 hetzelfde doet ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:11 |
Morgen start genot. ![]() | |
bedachtzaam | zaterdag 16 september 2017 @ 16:11 |
Echt ongelooflijk hoe Daniel en Max aan elkaar gewaagd zijn en het maximum uit de Red Bull halen, diepe buiging. Vettel ook een sublieme ronde. | |
S95Sedan | zaterdag 16 september 2017 @ 16:11 |
Max pakt Vettel morgen in bocht 2. | |
VacaLoca | zaterdag 16 september 2017 @ 16:12 |
Mercedes heeft echt de pace niet hier, Hamilton lijkt gemaxed te hebben als je verschil met Bottas ziet. | |
SnowOokami | zaterdag 16 september 2017 @ 16:12 |
Beide Mercedessen mochten de pits in, die kop van Toto ook, prachtig ![]() Max P2 ![]() | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 september 2017 @ 16:12 |
beter heel t jaar door in singapore racen. tenminste spannond | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:13 |
Kan nu extra balen dat ik morgen niet kan kijken ![]() | |
ShaoliN | zaterdag 16 september 2017 @ 16:13 |
Vettel onwaarschijnlijk knap. Max tering wat is die jongen goed. | |
aesop | zaterdag 16 september 2017 @ 16:13 |
Puntje op de stoelwerk, en jammer dat Max zijn ultieme rondje niet zijn beste was. Middensector met name zou ik graag on board willen zien. Wel lekker weer voor Ric, 10-4 ondertussen. Opvallend dat Max een stuk voorzichtiger is voor de race dan zijn teamgenoot. En is Balkenende inmiddels vriend van de familie? | |
RAVW | zaterdag 16 september 2017 @ 16:13 |
Vettel blijft morgen gewoon staan bij de start waardoor iedereen achter opknalt en max de enige is die overblijft en door kan rijden :-) | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 september 2017 @ 16:13 |
Doe maar niet, want Max krijgt straf en Vettel niet ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:14 |
Ik denk dat velen verwacht hadden dat Mercedes met extra vermogen in Q3 wel mee had kunnen doen om pole. Morgen is het helemaal drama. Als Hamilton hoger wil eindigen dan 5e moet hij hopen op pech bij hen die voorop liggen. In de race zal Red Bull de snelste auto hebben, dus spannend. Hun troef is dat ze 2 en 3 hebben. Had Raikkonen 2e getraind, dan was het wel redelijk klaar. Nu krijgt Seb het voor zijn kiezen morgen. Ik gok dat Ricciardo morgen wint... | |
VacaLoca | zaterdag 16 september 2017 @ 16:14 |
Gaaf circuit ja | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:14 |
Klopt. Hopelijk hebben ze morgen een goede strategie. | |
ShaoliN | zaterdag 16 september 2017 @ 16:14 |
Dit circuit ligt Daniel erg goed. Toch pakt Max hem ook hier. Ik vind het zo knap. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 16:14 |
Nee. Risico afwegen was het slimst. | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 16:15 |
Komt door de langere wielbasis van de Mercedes. Daarom zijn ze op dit soort bochtige circuits minder wendbaar. | |
DP026 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:15 |
Dit raceseizoen nog weinig gemerkt dat Max zo goed is. Max op Teletekst van NOS. Moest dus wel weer eens een redelijk resultaat zijn geweest want de laatste races lees je daar niks meer op ![]() | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 16:16 |
Op het slechtste voorbereiden enzo. | |
KillerBee4ever | zaterdag 16 september 2017 @ 16:16 |
Met zijn pech heeft hij dan ook niet veel kans gekregen he? ![]() | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:16 |
Behoorlijk gat, Bottas +7 tienden op Ham. | |
aesop | zaterdag 16 september 2017 @ 16:16 |
Ik denk zelfs dat Max nog een paar tienden laat liggen hier. Misschien niet genoeg voor pole, maar hij verliest het in de middensector in zijn tweede run. Overigens ging Ricciardo ook erg wijd de laatste bocht. | |
bloodymary1 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:17 |
Dan kijk je waarschijnlijk alleen naar de uitslagen en niet daadwerkelijk naar races en kwali's en wat er daadwerkelijk gebeurt. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:18 |
Vandoorne op 9, Nice:D | |
DP026 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:18 |
Dus nu heeft hij geluk (?). | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:18 |
zeker toprondje(s) van Vettel | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:18 |
Nee nu blijft de auto een keer heel, wat vaker voor zou moeten komen... | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 16:19 |
Don't feed the ... | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 16:20 |
Hij noemt het zelf ook niet goed, maar gelukkig weet jij het beter. | |
Rossdale | zaterdag 16 september 2017 @ 16:21 |
Denk ook dat Ric hem via de pitstops pakt en dan naar de winst rijdt. | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:23 |
wat ik aan hem goed vind is dat hij geduldig is | |
Gezicht | zaterdag 16 september 2017 @ 16:24 |
Kimi onverstaanbaar en met zonnebril in het donker ![]() | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:25 |
Verwacht een Monaco scenario, Vettel op 1, Max op 2 en Ricciardo op 3. Max is sneller maar kan er niet voorbij. Max en Vettel de undercut in, Ricciardo vrij baan en trekt een ronde of 3-4 flink door en komt na de pitstops ervoor. | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:25 |
Ham wint morgen. Hij profiteert maximaal van sc situatie. ![]() | |
Sked | zaterdag 16 september 2017 @ 16:25 |
Wereldse interviews altijd | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:26 |
Ik verwacht Hamilton morgen op het podium. Rai is geen tegenstander denk ik en van het trio Vettel Ricciardo of Verstappen gaat er 1 pech hebben.. .. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 16:26 |
Ja, het is net de Red Bull van een aantal jaar geleden. Ook nu zie je weer dat naar het einde van het seizoen toe het verschil met zijn teamgenoot groeit. Maar goed, Doornbos weet te melden dat het aan de verkeerde manier van rijden van Raikkonen ligt, terwijl als Hamilton Bottas een keer flink achter zich laat het aan het genie van Hamilton ligt. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 16:27 |
Hij ziet dat hij harder had gekund. Maar als hij vol risico had genomen in zijn laatste ronde en in de muur was geland, dan had iedereen hem weer onprofessioneel en onervaren genoemd. Wat dat betreft hebben types als jij altijd wat te zeiken. P2 is prima. Sneller dan zijn teammaat en Raikkonen. Meer mag je niet vragen. Dat hij het zelf niet goed genoeg vindt tekent zijn professionaliteit. | |
Floriz87 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:27 |
Ik had ham inderdaad 1 of 2 verwacht, stuivertje wisselen met vettel. En dan max op 3 en ric op 4. Wordt nog spannend wie er wc gaat worden. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:27 |
Hou toch eens op met dat gezeur man. We weten wel dat je op Vettel geilt. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:29 |
Vergeet z'n Vettelpyjama niet.... | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:29 |
laat ze toch, VEM2012 en Weltschmerz werken elkaar naar een climax toe | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:30 |
Interessant artikel: Tech analysis: Ferrari inspiration helps Red Bull in Singapore | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 16:31 |
Vettel begon er al over. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:31 |
Ja leuk, als Vettel morgen wint of Wereldkampioen over een tijdje wordt, hebben we hier 1 grote bukake. ![]() | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:33 |
ik zou dat ook toejuichen dat wereldkampioenschap, niet zozeer om Vettel maar om de hegemonie die Mercedes heeft met deze motor regels te doorbreken | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:33 |
Overigens kan Max zijn 'kwalificatieduel' met Ricciardo niet meer verliezen dit jaar. Er zijn niet genoeg GP's meer. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:34 |
beter goed gejat dan slecht bedacht | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:35 |
Of Hamilton maakt onder druk een fout en zorgt voor een extra Mercedes op de baan... | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 16:35 |
Ik geef 'em een compliment en ik geef een klein kritiekpuntje. Zo schokkend is het allemaal niet. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:36 |
Ik neem eigenlijk dat hele clubje van Ziggo niet serieus. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:36 |
Zou Ferrari Kimi morgen gaan gebruiken als buffer voor de top drie? | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:37 |
Precies. Hamilton heeft het voordeel, maar of hij dat kan verzilveren? | |
Whiskers2009 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:37 |
![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 16:37 |
Doornbos noemde de prestatie van Vettel "waanzinnig", maar wat zou jij ervan maken? | |
ShaoliN | zaterdag 16 september 2017 @ 16:38 |
Zou wel logisch zijn idd. Ferrari kan morgen punten pakken op Mercedes. Vettel zal echt niet veel risico gaan nemen. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:38 |
O jee, teleurstelling... | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:38 |
Ik vind zowel Hamilton als Vettel waardige Wereldkampioenen. Echter 4/5 titels vind ik niet in relatie staan tot hun kwaliteit. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:39 |
Buitenaards toch? | |
Rossdale | zaterdag 16 september 2017 @ 16:39 |
Singapore is duidelijk geen baan voor tweede rijders zeker he? ![]() | |
Caland | zaterdag 16 september 2017 @ 16:39 |
Bij Vettel wel | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:40 |
vandaag had hij dat voordeel niet, in Maleisië ligt dat wel weer anders | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:41 |
je kan het ook anders zien, Vettel heeft nooit een kampioenschap verloren in de sterkste auto, Hamilton wel | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:41 |
Als Vettel het nu weer redt is dat de derde keer zonder de snelste auto te hebben. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:43 |
Ik heb het over het totaal. Vandaag heeft hij het niet laten liggen en zat er gewoon niet meer in. | |
bloodymary1 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:44 |
Bij Hamilton wel. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:45 |
Zonder de hegemonie van Mercedes was hij over 10 jaar al vergeten... | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 16:46 |
Aangezien mb op dit circuit op p4 en p5 staat is dat niet helemaal waar natuurlijk. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 16-09-2017 17:34:41 ] | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:46 |
Het is niet voor niets dat Toto Wolff gisteren al bij de debriefing zat. Dat doet ie normaal nooit. Ze wisten dat ze de rest van het weekend tekort zouden gaan komen. Daarom blijft deze zo heerlijk ![]() | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:46 |
nee het is een iveco waar ze mee rijden | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:47 |
Ik kende dat filmpje nog niet. Hilarisch ![]() | |
ShaoliN | zaterdag 16 september 2017 @ 16:48 |
Lewis is wat zuur. ![]() | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 16:49 |
Over slechte verliezers gesproken ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:50 |
![]() Dat filmpje is leuk | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 16:51 |
Prima gedaan, maar gewoon op zijn Vettels. De een kan gewoon harder rijden dan de ander, dan moet je niet gaan zeiken dat Raikkonen verkeerd rijdt om het verschil te verklaren. In historisch perspectief niet. De beste coureurs komen sneller in goede auto's en beginnen jonger, de tijd dat 5 titels een onmogelijk opgave was is sowieso en definitief voorbij. Daar vraagt geen coureur meer die op eenzame hoogte staat zoals de vorige decennia. Op zich wel jammer, het zou de jongere generaties het idee kunnen geven dat Hamilton van dezelfde orde is als Senna. Maar deze nieuwe realiteit flatteert Hamilton nog een stuk meer dan Vettel, die is echt met zijn neus in de boter gevallen terwijl Vettel tenminste nog teams omhoog heeft moeten trekken. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:51 |
Het is al een oud filmpje ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:52 |
Klopt alleen is de vraag was het ook gelukt als hij geen voorkeursbehandeling had gekregen. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:53 |
Ach weet je, ik vind ze beide geen Fangio, Senna of zulks. Niet dat ik Fangio heb meegemaakt, maar er rust toch iets onbereikbaars op zo'n legende. Senna idem dito, die in mijn ogen de beste was samen met Schumacher. | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:54 |
dat dwing je ook af | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:55 |
Bij Schumacher is het mooi dat hij er met een team jaren over heeft gedaan om van Ferrari weer een winnend team te maken | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 16:56 |
Kun je nagaan! | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:56 |
zeker al waren dat ook wel andere tijden, hij zou het nu ook moeilijker hebben dat te verwezenlijken al blijft het moeilijk te vergelijken | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 16:56 |
Vettel stapte in nadat Alonso al het ontwikkelwerk had gedaan. ![]() | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 16:57 |
ik ben het dus niet met je eens, een ander package betekent niet meteen minder, de perfecte auto voor alle circuits bestaat niet | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 16:57 |
Grootste probleem bij Ferrari in die jaren was dat de correlatie tussen windtunnel en het circuit niet deugde. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:00 |
Waar heb ik het daarover gehad? | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 17:02 |
Sorry, maar helaas is Doornbos hier wat scherper dan jij. Bij zo'n groot verschil zijn er twee zaken aan de hand: uitstekende prestaties van Vettel, en Raikkonen die wat steekjes laat vallen. Doornbos benoemt terecht allebei, en jij hebt daar dan ten onrechte kritiek op. | |
opreis | zaterdag 16 september 2017 @ 17:06 |
Het gat tussen de top 3 en de rest is te groot. Bottas 7 tiende op ham en maar 1 plek erachter, ik zou daar minimaal 2 autos tussen willen zien | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:07 |
Als je zag waar Ferrari stond voordat Schumacher erheen ging toen Berger en Alesi daar aan het ploeteren waren. En hoe ze beter zijn geworden, dan was dat idd ook de verdienste van Schumacher. Volgens mij werd in die periode ook het "rood" van Ferrari een lichtere tint. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 17:09 |
Als Hamilton pole rijdt met een groot verschil met Bottas is hij niet zo 'scherp'. Het is ook niet dat hij een fout van Raikkonen aanwijst, hij komt met een heel algemeen verhaal over een verkeerde rijstijl van Raikkonen wat hij van een engineer zou hebben begrepen. Dat wordt dan wat laat in diens carriere opgemerkt lijkt me. | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 17:11 |
je zegt dat hij 3 maal WK is geworden in een mindere auto, verder niks tegen Vettel hoor, hij behoort tot de besten. | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 17:11 |
Het was niet alleen Schumacher, maar ook Ross Brawn, Jean Todt en Rory Byrne die medeverantwoordelijk waren voor het succes van Ferrari in die jaren. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:11 |
Het klopt inderdaad dat Raikkonen een fout maakte die het verschil had kunnen maken tussen 2 en 4. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:13 |
Hoho! Ik zei dat hij geen betere auto had. Dat is iets anders dan meteen een mindere. Al geldt dat dit seizoen overigens wat mij betreft wel. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 17:16 |
Nouja, volgens mij kwam Rob er mee en reageerde hij er op. Volgens mij zie je spoken, ik zie Vettel ook liever winnen dan Hamilton maar heb niet het idee dat Hamilton veel positiever wordt benaderd dan Vettel. Maar wat is je theorie wb deze bias van Doornbos? | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:18 |
Nou, Doornbos lijkt Hamilton wel hoog te hebben zitten. Dat mag verder. Ik irriteer mij alleen als het over max gaat. Dan gaat het gewoon naar fanboy gedrag in die studio. En aangezien Max echt heel goed is, wordt het dan meteen heel overdreven. | |
ender_xenocide | zaterdag 16 september 2017 @ 17:18 |
Dat is inderdaad waarin hij nog beter is dan Verstappen tot op heden. Niet voor niets ook de opmerking van Hamilton... Hopelijk laat Verstappen morgen zien de rust te kunnen bewaren en geen overbodige risico's in bocht 1 of 2 neemt vanwege alle frustraties dit seizoen. [ Bericht 3% gewijzigd door ender_xenocide op 16-09-2017 17:24:51 ] | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 17:20 |
hij heeft wel het voordeel dat Vettel voor het kampioenschap rijdt | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 17:20 |
Vettel heeft veel meer te verliezen, die gaat geen onnodige risico's nemen. De kans dat VER op P1 rondrijdt na ronde 1 is dan ook vele malen groter dan dat ze eraf liggen. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:22 |
Verstappen heeft anders heel wat uit te leggen als hij Vettel eraf rijdt. Daar wordt echt niemand beter van. Ook hijzelf niet. | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 17:22 |
Doet ie niet. Riccardo en Raikkonen hebben meer te vrezen als je dan toch een crash wil zien. | |
Tarado | zaterdag 16 september 2017 @ 17:23 |
krijgen we Kvyat terug in de Red Bull ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 17:24 |
Ik zie niet in hoe dat een vraag is. Het is ook niet dat Webber tweede werd in die WK's, of dat je dankzij een voorkeursbehandeling een Torro Rosso op pole kunt zetten en er een race mee kunt winnen. Vettel zat koud in die RBR en hij ging Button nog lateren bibberen voor zijn titel in de tamelijk superieure Brawn. In het begin van zijn carriere liet hij meteen uitzonderlijke klasse zien zoals alleen de groten doen. Maar toen kreeg hij een keer een voorvleugel en Webber niet en ging de immer onsympathieke Australier daar een enorm drama van maken en dan moeten we daardoor twijfelen aan de kwaliteiten van Vettel? Het is wel een beetje sneu hoor, degene die jij het liefst ziet winnen is niet per se de beste, dat hoort bij sport. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:26 |
Ik wil geen crash zien, integendeel. En ik verwacht ook niet dat Verstappen iets gaat doen, tenzij Vettel echt een slechte start heeft. Als hij echt veel sneller weg is, dan zal hij er voor gaan en kan Vettel ook weinig anders dan dan maar voor P2 gaan en hopen op meer. Maar met een normale start, nee dan ligt Vettel na ronde 1 op kop. Vettel heeft meer te vrezen van strategie en evt safety car. Red Bull kan vanwege 2 en 3 op twee paarden wedden. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:27 |
Dat zou wel grappig zijn, maar die komt hoogstens terug om koffie te zeten daar. | |
Caland | zaterdag 16 september 2017 @ 17:27 |
Max kennende gaat hij in lap 1 flink aanvallen Crash of p1 incoming | |
ender_xenocide | zaterdag 16 september 2017 @ 17:27 |
dat denk ik ook. Maar ik reageerde ook meer op het verschil van geduld tussen Ricciardo en de jonge druistige Verstappen | |
RAVW | zaterdag 16 september 2017 @ 17:27 |
ja of tweee minder ![]() ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 16 september 2017 @ 17:29 |
Dat is wel duidelijk ja, maar ja dat krijg je bij een tv-programma gericht op de massa. Kwestie van accepteren en af en toe meewarig lachen ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:29 |
Nee. Zou ook dom zijn, want strategie kan hem de race geven. Hij hoeft niet meteen naar de leiding om te winnen, aangezien de Red Bull in race pace de snelste lijkt. | |
aesop | zaterdag 16 september 2017 @ 17:30 |
Max gaat gewoon voor het gat, dat weet iedereen, inclusief Hamilton en Vettel. Aan Vettel de keus of hij zijn kampioenschap in de waagschaal wil stellen. Horner verwacht ook niets anders van Max. Helemaal niet omdat als het misgaat Ricciardo er met de zege vandoor gaat. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:30 |
Je hebt gelijk dat ik mij niet moet ergeren. | |
RAVW | zaterdag 16 september 2017 @ 17:31 |
dan gaat Vettel wel weer schreeuwen over de radio dat hij ingehaald word " ..... bla bla " .. "sorry Max is faster than you :-) " | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:33 |
Zo werkt het toch niet. Als Red Bull wint door zo'n kamikaze actie zal dat vrij breed veroordeeld worden. Zelfs door Mercedes. Zelfs door Hamilton (in ieder geval officieel). En dat terwijl je het fair en square kan winnen. Zou echt zo enorm dom zijn. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:34 |
Vooralsnog was Vettel faster. ![]() | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:39 |
Max zal meer risico nemen dan Ricciardo, maar kamikaze denk ik niet hoor. Zijn seizoen is naar de klote, maar hij weet ook dat hij morgen een reeele kans op winst heeft. Met deze auto zijn dat spaarzame momenten, en ook Max zal die koesteren. Die wil winnen, en morgen hoeft hij daarvoor minder de limiet op te zoeken dan de voorgaande races dit seizoen. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 17:42 |
Dat zegt meer over de teamgenoten. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:43 |
Eens. Daarom zeg ik: als Vettel het laat liggen bij de start heeft hij meteen een probleem. Zo niet kan hij nog steeds een probleem hebben na de stops. Het wordt hoe dan ook een interessante race. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:43 |
Grappig wel! | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 17:45 |
Als Max een gat ziet in de eerste ronde gaat hij daarvoor. We gaan allemaal niet net doen alsof Vettel vies is van een beetje duw en trek werk, mensen buiten de baan zetten, wheelbangen etc. Max heeft minder geduld als Ricciardo, en daarom is ric ook geen wk. De geduldige Ricciardo heeft dit jaar veel punten door de uitvallers en gevechten voor hem. Dat hoort bij de sport, maar maakt je niet snel een wk. Iedereen weet waarom een Rosberg met zijn beker snel thuis is gebleven... | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:46 |
Dat overdreven Max gehype is ergens wel te begrijpen. Formule 1 wordt al jarenlang live uitgezonden op de tv, en heeft best een grote schare fans. Voor het eerst is er iemand uit Nederland van exceptioneel niveau. Ik begrijp het enthousiasme, nee het is niet professioneel, maar het is wel passioneel. Ik snap ook best dat mensen zich daar aan ergeren, zeker wanneer jezelf niet zovel met Max Verstappen hebt. Maar zelfs de neutrale kijker kan genieten van wat Max in de regen doet en qua inhaalacties laat zien. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:46 |
Max is ook geen wereldkampioen, dus wat bedoel je te zeggen met dat Ricciardo geen wereldkampioen is? | |
Meike26 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:47 |
Zeker weten.. En niet alleen vooraan, ben ook erg benieuwd hoe ver (letterlijk) de McLarens komen en de ForceIndia's zijn ook leuk om te volgen elke race ![]() ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 17:48 |
Ric draait al ietsje langer mee, of is hij ook 19? | |
Meike26 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:48 |
![]() | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 17:49 |
De eerste 3 posities blijven zoals ze zijn. Max is sneller dan Vettel in de race, ze duiken beiden de undercut in. Ricciardo stampt 4 ronden vol door en komt na de pitstops op 1. Dat is wat ik verwacht. Ik denk niet dat Max veel risico neemt, omdat hij weet dat z'n pace goed is op deze baan. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 17:50 |
Waarom zou ric sneller zijn dan Vettel op nieuwere banden na de pitstop? | |
aesop | zaterdag 16 september 2017 @ 17:51 |
Als er een gat is en Max gaat ervoor dan noem ik dat geen kamikaze, maar ingecalculeerd risico. Vettel zal de deur niet keihard dichtgooien met het oog op het WK. Dat weet Max en dat weet Horner. | |
ZaZoe | zaterdag 16 september 2017 @ 17:52 |
Dat verschil gaat alleen maar groter worden lijkt mij. ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 17:56 |
En bij Mercedes hopen ze erop. Wat Hamilton "zegt" (lees: wat de policor afdeling namens hem twittert) is gewoon blablabla. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 17:56 |
Dat, en voor Max werd er steeds iemand anders gehypte. Toen Massa debuteerde was dat ook het grote supertalent dat Senna zou doen vergeten. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:01 |
Is dat nu heel relevant? Hij heeft niet één jaar een auto gehad waarmee hij wereldkampioen had kunnen worden. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:02 |
We zullen het allemaal zien. Een gat zal er alleen zijn als Vettel niet goed wegkomt, dus we zijn het niet zo oneens met elkaar lijkt mij. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:03 |
Pace van de RBR in de race is hoger. En Ricciardo kan zijn banden in 4 rondes aan gort rijden. | |
Monolith | zaterdag 16 september 2017 @ 18:04 |
Hij riep na het incident met Massa dat hij het risico nam omdat zijn seizoen toch al voorbij was. Massa is echter ook niet het type in een positie om af te haken in een 'game of chicken'. De belangen voor Vettel zijn dusdanig dat hij zich dat niet kan permitteren. Ik zie Max het risico wel nemen indien hij de kans krijgt. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:07 |
Waarop baseer je dat Max minder geduld heeft? Max is resoluut, en neemt meer risico gezien het feit dat zijn seizoen toch al naar de klote is. Vorig jaar heeft Max in verscheidene races zich geduldig opgestelt. En dat heeft hem heel veel punten opgeleverd. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 18:10 |
Hij kan dus ook het verschil niet maken ![]() | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 18:11 |
Precies. Maar nu hij in de positie is dat hij mogelijk kan winnen, zal hij echt wel verstandiger rijden als tijdens de vorige race. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 18:12 |
Dat is de tendens hier van de anti Max club ![]() Hij weet precies wat hij doet, zie ook vorig jaar zij aan zij net ricciardo. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:13 |
Verschil is dat Max nu (bij een normale start) al op podiumkoers ligt. En niet in 2-3 ronden tijd zoveel mogelijk coureurs in moet halen om de aansluiting bij de kop van het veld te krijgen. Ik denk dat Max dat verschil wel af kan wegen. Een kans, hij pakt hem. Een soortgelijk risico als op Monza nemen zie ik hem morgen niet zo snel doen. Hoe graag hij ook wil winnen. | |
aesop | zaterdag 16 september 2017 @ 18:14 |
Overigens heeft Marko verklaard dat beide Bulls de setup voor hun tweede run hebben aangepast omdat Ferrari in sector 1 zoveel won. Maar in geval van Max verloor ie daardoor drietienden in sector 2, wat zijn relatieve winst in sector 1 teniet deed. Opvallend dat ze kennelijk zwichten voor de druk van Ferrari op zon moment. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:15 |
Het lukt Max nu ook niet. Dus wat wil je Ricciardo verwijten? | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 18:16 |
Ja, gek dat ze kijken naar een team dat ze al het hele jaar te snel af is... ![]() | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 18:22 |
Zwichten voor druk? ![]() Beiden waren zo snel als maar mogelijk was met die setup. Met niets doen win je niks. Wat is er dan zo raar aan iets anders proberen? ![]() | |
Monolith | zaterdag 16 september 2017 @ 18:27 |
Maar ik denk niet dat hij tevreden is met 'podiumkoers'. Gezien de kansen die er liggen lijkt het me dat hij geen genoegen neemt met minder dan GP winst. De beste kans is om gelijk in de eerste ronde een poging te wagen, want daarna wordt het beduidend lastiger. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 18:33 |
Het is niet alleen vandaag en Doornbos smokkelt ook wel eens met de feiten ten faveure van Hamilton. Dat heeft verder geen theorie nodig, mensen op tv die hun persoonlijke voorkeur aan anderen willen opdringen door de feiten op een selectieve of onjuist manier te presenteren zien we wel vaker. Het stemming maken tegen Vettel slaat bij hun publiek ook nogal goed aan sinds Verstappen hem er een paar keer vanaf heeft gereden. | |
mikieu | zaterdag 16 september 2017 @ 18:35 |
Rete spannend, vooral door max' domme actie van vorige race. Dit gaat gewoon te goed nu ofzo.. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 18:40 |
Dat kan er goed mee te maken hebben. Vettel is EN Duitser EN heeft al een paar keer in de clinche gelegen met Max. Kan goed zijn dat dat soort dingen meespelen bij Doornbos. Maar ik zou me er niks van aantrekken, heb je toch niks aan. En je krijgt er een nare nasmaak na een knappe pole van Vettel van. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 16 september 2017 @ 18:46 |
Nou, best wel. Blijkbaar heeft niemand hem een auto aangeboden waarmee hij wereldkampioen had kunnen worden. Het is toch al z'n 7de seizoen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 16 september 2017 @ 18:51 |
Agree. En hij maakt een goeie kans. Hij is een goede starter. | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 18:55 |
De Brawn was alleen superieur in de eerste helft van het seizoen maar werd niet echt doorontwikkeld. De Red Bull werd wel doorontwikkeld en was de tweede helft de betere. Alleen was de voorsprong van Button toen al groot genoeg om het kampioenschap te winnen. | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 19:00 |
Hopelijk dat Alonso morgen HAM kan pakken | |
vannelle | zaterdag 16 september 2017 @ 19:01 |
Dát zou geweldig zijn!!! | |
Blik | zaterdag 16 september 2017 @ 19:02 |
Je bent je er van bewust dat jij precies datzelfde doet, alleen dan ten faveure van Vettel? | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 19:12 |
Ja, maar het was niet Webber die het Button het het moeilijkst maakte terwijl die toch al jaren bij RBR rondliep, en ook niet Massa in de andere Brawn of Hamilton in de McLaren-Mercedes. Nee, dat was het joch dat ook al in een TR wist te winnen. Dat heet een aanstormend talent. Dat is Webber natuurlijk nooit in die mate geweest, dus dan zie ik niet waarom mensen aldoor over een voorkeursbehandeling blijven zeiken. Als dan later eenmaal duidelijk is dat hij niet alleen een veel groter talent is maar ook al zoveel beter is dat hij het WK zou kunnen winnen en je hebt maar één nieuwe voorvleugel, dan is het logisch dat die hem krijgt. Dus dan hebben we het over één race een voorkeursbehandeling, en 4 titels voor een team wat voor hem en na hem nooit heeft meegedaan om de titel. | |
Nattekat | zaterdag 16 september 2017 @ 19:14 |
Massa in de Brawn? Wat gemist? | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:15 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 19:16 |
Barrichello toch? | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:17 |
Uitgeluld dus. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:20 |
Nee ik ga er geen woorden meer aan vuil maken ![]() Max rijdt Ricciardo gewoon voorbij, de kans is klein dat Ric nog WK gaat worden en die van Max is meer dan aanwezig. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:20 |
Badum tsss. | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 19:21 |
Weltschmerz heeft teveel biertjes en nootjes op. Eeen gevaarlijk combinatie: bier en nootjes | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:22 |
Nee Weltschmerz is precies als eender andere Duitser: zo chauvinistisch als de pest ![]() Deutschland über alles. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 19:22 |
weet de FIA dat wel? | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 19:23 |
En Nederlanders zijn dat niet ![]() | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 19:23 |
Alsof Weltschmerz zich bezondigd aan dat soort aardse luxigheid. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:24 |
Niet in dezelfde mate ![]() | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 19:24 |
Ik denk zelfs erger. Zie de Max-mania Maar goed daar gaat de discussie niet over | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:25 |
Ricciardo staat gewoon boven Max. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 19:27 |
In de stand klopt dat ja. Stroll staat ook boven Alonso. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:27 |
Ja je kunt door blijven gaan maar het is allang duidelijk dat jij andere races kijkt als de rest. Net als dat Weltschmerz niet toe kan geven dat Vettel ver buiten zijn boekje ging door eigen rechtertje te gaan spelen en dit onder "een beetje wielbangen moet kunnen" goed praat kan ik zulke post(er)s niet serieus nemen ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:27 |
Strollgod ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 19:29 |
Is vandaag toch maar mooi trendsetter geweest ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:32 |
Om wereldkampioen te worden moet je in de stand bovenaan staan. Tenminste, op het eind. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:32 |
Wie of wat jij serieus neemt maakt mij niet zoveel uit, mocht jij in die illusie verkeren. | |
Rossdale | zaterdag 16 september 2017 @ 19:32 |
Vettel meldde behoorlijk veel vibraties te voelen bij opkomen rechte stuk na zijn tik tegen de muur in de laatste ronde. Wellicht gaat dat hem morgen nog parten spelen, als de wielophanging toch een dreun heeft opgelopen. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:34 |
Zijn velg had zo te zien een klap gehad. Dus dan is dat niet zo gek. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 19:35 |
Als er echt schade is mogen ze hier en daar wel wat vervangen | |
Rossdale | zaterdag 16 september 2017 @ 19:36 |
Klopt, maar het is afwachten of het alleen de velg was of niet. Hoop het wel, want ik hoop dat RBR wint op eigen kracht en niet door technisch falen van anderen ![]() | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 19:36 |
Daar staat RIC ook niet, toch? | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 19:39 |
Wat PSM zegt; bij schade die gevaarlijk kan zijn mag een team eea vervangen. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 19:41 |
Nee, maar dat komt omdat beiden geen auto hebben die titelwaardig is. Als ze dat wel hebben is het maar de vraag wie aan het langste eind trekt. In het verleden heb je genoeg kampioenen gehad die vooral heel calculerend reden. En toen werden nota bene de slechtste resultaten nog uit de stand geschrapt. Beide typen kunnen succesvol zijn. En vooralsnog presteert in mijn ogen Ricciardo beter dan Max. Ook al is de laatste het snelst. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 19:56 |
Ik ben me er van bewust dat ik me hier vooral één kant van de zaak belicht, omdat die andere kant ruimschoots voldoende aan bod komt. Als ik de analyse voor Ziggo zou doen dan zou ik natuurlijk ook de andere kant zelf aan bod moeten laten komen. Ik heb het helemaal niet goedgepraat, ik heb alleen gezegd dat het wheelbangen was en dat je daar niet 'inrijden op' van moet maken om het op te blazen en te doen alsof het gevaarlijk was. Ik ben geen Duitser overigens. | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 19:57 |
Nogmaals, het gaat niet om het wielbangen, maar om het eigen rechtertje spelen. Dat snap jij dus nog steeds niet blijkt wel weer. Oja, en als je langs iemand rijdt, en je wil diegene raken, moet je daarnaartoe sturen, ofwel; erop in sturen. Feitelijk dus gewoon correct, waar je hem raakt is van later zorg. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:11 |
Beter presteren is een wijd begrip hè... Qua punten heb je gelijk, echter ben je dan ook erg afhankelijk van hoe je auto het houdt. Daar zit hoe je het ook wendt of keert een factor mechanische pech bij. Er was na de race in Azerbaijan een schema met gereden ronden. Max had het minst aantal gereden rondes van alle coureurs. Geen enkele van zijn dnf was door eigen toedoen. Gedurende de races en in het gros van de overige sessies is Max gewoon sneller. Dat was vorig seizoen, en dat is dit seizoen ook. Ricciardo is een enorm stabiele rijder, maakt zelden foutjes en is ondanks zijn lage foutenlast toch enorm snel. Maar als Max in een auto zit die zich kan meten met Ferrari, dan scoort Max ook gewoon goed en is dan ook erg stabiel. Als het om het kampioenschap zou gaan tussen die 2, dan geef ik toch het voordeel aan Max. Waarom? Max komt Ricciardo voorbij als het moet, andersom is het volgens mij nog niet of zelden gelukt. Vergeet niet dat Max met een andere mindset in zijn auto zit dan Ricciardo. Max heeft een verknald seizoen, en weet dat de kans dat zijn auto heel blijft ongeveer 50% is. Op safe rijden met een hoog tempo kan Max. Onder druk rijden en niet bezwijken ook. Inhalen kan hij alsde beste, en qua pure snelheid rammen ook. Ik ben benieuwd waarin Ricciardo ECHT beter is. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 september 2017 @ 20:11 |
Ik snap het nog steeds heel goed, fout komt in gradaties van ernst en dit werd enorm opgeblazen. Waarom wordt het dan nooit zo genoemd als alleen de wielen elkaar raken? | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:30 |
Fair enough. Ik kan niet zeggen dat het anders is, ik kan alleen maar zeggen dat ik Ricciardo dit seizoen echt heel erg goed zie presteren als het gaat om de punten en Max op mij wat dat betreft (ook deels buiten zijn schuld om) weinig indruk heeft achtergelaten. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:35 |
Crash incoming... ![]() https://www.google.nl/amp(...)ronde-aanvallen.html | |
khochner | zaterdag 16 september 2017 @ 20:42 |
Ik hoop dat die geleerd heeft van de vorige race. Het ding is iets breder dan n kart, wel geweldig om te zien dat die er altijd voor gaat. Maar vorige race was echt echt echt slecht je weet dat daar geen ruimte is en massa echt niet vol in de remmen gaat wanneer je er minder dan n halve meter evoor zit. | |
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 20:46 |
Welke kant van de baan is pole? Het is vaak beter om als derde te starten dan tweede. Ben bang dat Max na de eerste twee bochten derde ligt.... | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:47 |
Vorig seizoen oogde het misschien wat indrukwekkender. Maar vergeet niet dat de races waar Max wel mooie dingen liet zien vroeg in het seizoen. Bahrein en Canada oa. dat daar zijn bolide de geest gaf. In Bahrein was hij echt goed onderweg, net als in Canada. Natuurlijk is het gissen wat voor resultaat hij daar gehaald zou hebben, maar door botte pech zullen we dat nooit weten. Ricciardo is inderdaad ijzersterk, profiteert optimaal van iedere kans die hij krijgt. Terwijl Max zijn kansen wat meer probeert af te dwingen. Ricciardo doet eigenlijk hetgeen wat hij altijd doet, snel en vrijwel foutloos zijn rondjes afjakkeren. Al moet ik wel zeggen dat Ricciardo sinds Max bij RBR is gekomen, een stuk sneller is dan ten tijde van Kvyat. Echter kan Max zich wellicht nog verder ontwikkelen, en dan vooral op het vlak waarop Ricciardo dit seizoen veel punten heeft gepakt. Geduld wil ik het niet noemen. Maar meer met het hoofd dan met het hart racen. | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 20:53 |
Ik denk dat dit wel het essentiële verschil is tussen beide coureurs. Het zit 'em ook wel in het karakter. Ricciardo is niet makkelijk van z'n stuk te brengen, terwijl Max altijd gretig op zoek gaat naar meer. | |
tja77 | zaterdag 16 september 2017 @ 21:03 |
Klopt, maar de kracht van Max is ook (en dat kon je heel goed zien bij zijn GP zege) dat wanneer Max onder druk staat, hij niet bezwijkt. In Spanje 2016 stond hij -tig rondes onder enorme druk van Kimi, hij reed zijn eerste race in de RBR, en hij bezweek niet. Dit jaar ook in China, toen Ricciardo sneller was, maar hij Max toch niet voorbij kwam op het einde van de race. Dat soort momenten vormen hem, en kun je zien dat hij wat extra's heeft. Want hoe typisch Nederlands zou het zijn als hij in Spanje vorig jaar, een ronde of 5 voor het einde zich zou verremmen, en de leiding zou verspelen? Zeker met de staat van zijn banden was dat goed mogelijk. En je kunt het hypen noemen, maar hij heeft iets extra's. | |
MakkieR | zaterdag 16 september 2017 @ 21:05 |
Nu maar hopen dat de motor het houdt ![]() | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 21:12 |
Mwoah, daar vrees ik niet zo voor. Het zal morgen vooral gaan om de start, de pitstopstrategie en de timing mbt de SC. Inhalen is er immers lastig. De kans op een SC in Singapore is historisch gezien heel erg groot. | |
Fer | zaterdag 16 september 2017 @ 21:15 |
Als Kvyat een spinnetje maakt tijdens de warmup weten we genoeg. | |
heywoodu | zaterdag 16 september 2017 @ 21:20 |
De buitenkant voor de eerste bocht, voor de kijker links dus (in 2015 en 2016 in elk geval, lijkt me sterk dat dat nu anders is). ![]() | |
Dos37 | zaterdag 16 september 2017 @ 21:21 |
Voor de bookies is Vettel wel heel dik favoriet, had het closer verwacht | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 21:26 |
Stiekem hoop ik dat Vettel wint. Al is het alleen maar om kampioenschap tot eind spannend te kunnen houden. Kan ook leven met zege voor Max en een DNF voor Hamilton ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 21:27 |
Je post ook net, terwijl ik dit nummer luister op spotify: | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 21:28 |
Hmm je wil een spannend kampioenschap maar ook een dnf voor Ham.... | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 21:29 |
Omdat ik denk dat Mercedes bij de laatste GP's een voordeel heeft qua banen tov Ferrari. Dus moet VET maxmimaal scoren hier. | |
Snowsquall | zaterdag 16 september 2017 @ 21:30 |
of Raikonen ploft em achterin Max bij de eerste bocht ![]() | |
potjecreme | zaterdag 16 september 2017 @ 21:30 |
Ric tikt Max aan. | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 september 2017 @ 21:31 |
Ik wil gewoon een kampioenschap waar in de laatste race wordt gestreden met 1 punt verschil tussen coureurs van verschillende teams. (Terugdenkend aan seizoen 2007 en 2008 ![]() | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 21:34 |
Zie trouwens dat Rosberg weer papa is geworden | |
franklop | zaterdag 16 september 2017 @ 21:35 |
Daarom denk ik dat Vettel eigenlijk MOET winnen. Zeker nu ze de bulls ertussen hebben zitten. In Maleisië zal dat niet het geval zijn. | |
VEM2012 | zaterdag 16 september 2017 @ 21:43 |
Moet is onzin. Maar het zou wel erg helpen. Want als hij hier niet goed scoort, dan is het wel erg lastig om Hamilton van de titel af te houden. Al kan dat met een plof in de volgende GP al weer anders zijn natuurlijk. | |
Fer | zaterdag 16 september 2017 @ 21:46 |
Vettel gesandwiched tussen de Redbulls, krijgen we een uur lang getier op de radio. | |
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 21:56 |
Verstappen moet dus oppassen voor de divebomb van Ricciardo. | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 22:14 |
Palmer toch? | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 22:15 |
Verstappen zit dus aan de binnenkant. | |
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 22:16 |
Ja, voor de eerste bocht maar bij de tweede kan hij er dus afgeduwd worden. Dat is wat ik bedoel. | |
BadderHaring | zaterdag 16 september 2017 @ 22:27 |
Dan ligt hij al een autolengte voor... | |
Rossdale | zaterdag 16 september 2017 @ 22:29 |
Belangrijkste lijkt me bocht 3 de binnenkant hebben. Hij kan Vettel dan richting de muur drukken, zodat die van zijn gas af moet. Niet chique maar wel de meest effectieve move denk ik | |
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 22:37 |
Niet als Ricciardo via de buitenkant duikt. Zoals ik verwacht. | |
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 22:37 |
Ik ben bang dat Max zich meer zorgen moet maken over Ricciardo dan Vettel, hij start aan de vuile kant... | |
daNpy | zaterdag 16 september 2017 @ 22:54 |
![]() He has to give me the position!! | |
zoem | zaterdag 16 september 2017 @ 23:01 |
Multi21! Multi21! | |
YourCaptor | zaterdag 16 september 2017 @ 23:13 |
Hahaha dat werkte toen in zijn voordeel | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 23:16 |
Van Kubica toch? | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 23:18 |
Nee, van Naila
| |
Klummie | zondag 17 september 2017 @ 00:12 |
Heeft Lewis dat klusje niet geklaard? ![]() | |
remlof | zondag 17 september 2017 @ 02:12 |
Alle kanalen van Ziggo Sport dit weekend gratis via KPN. Dus morgen geen RTL maar Ziggo F1 op kanaal 236. Of was dit al gemeld? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 september 2017 @ 02:13 |
Ik kijk wel op Sky, die Ziggo bagger is kut | |
remlof | zondag 17 september 2017 @ 02:26 |
Ik kijk normaal altijd RTL, die Duitsers houden ook een beetje rekening met die zuschauer aus Holland. Maar nu Olaf Mol maar weer eens horen. Als de servers van Ziggo het trekken tenminste ![]() | |
Meike26 | zondag 17 september 2017 @ 08:06 |
Mag dat geklaag op Ziggo wat minder (of ergens anders) ? We hebben verdomme voor een klein landje een mooi pakket aan F1 bij elkaar sinds Max rijdt ! F1 is nog nooit zo groot geweest in NL, mede dankzij de inzet en waargemaakte belofte van Ziggo dat zij F1 weer op de kaart gingen zetten na de overname van RTLnederland. Olav zat te zweten in een bezemkast, géén (nauwelijks) vóór en ná programma en geen publiek, de races trokken nauwelijks 2 honderd duizend kijkers per race, nu zit het vaak tegen de miljoen kijkers aan, deze race verwacht ik ook wel een record aantal kijkers juist door deze actie dat iedereen kan kijken (no shit sherlock). Dat je Olav niet trekt, of Kampneus of allemaal, zal mij een rotzorg zijn, maar met een klein team hebben ze het wel voor elkaar dat F1 op de NLse tv zelfs een apart praatprogramma heeft en zelfs RTL weer een graantje mee wil pikken door het het geneuzel van Kalff met zijn wazige theorietjes.. Nee, Ziggo doet het goed en voorlopig mag het van mij zo blijven (nouja, oké, Kamphues mag er uit) ![]() | |
tja77 | zondag 17 september 2017 @ 08:07 |
Eens, het lijkt wel "stoer" om Ziggo te haten. Tevens, raceday ![]() | |
Falco | zondag 17 september 2017 @ 08:21 |
Verstappen wil Vettel dus in de eerste ronde al aanvallen. Die knalt dus zo de grindbak in ![]() | |
JayHovah | zondag 17 september 2017 @ 08:23 |
Goed om te zien dat Sjek Plooij gedisst word door Seb Vettel in "The Pen". | |
Meike26 | zondag 17 september 2017 @ 08:44 |
Belangrijker om te vermelden, Charley Whitething meld dat er 40% kans is op regen tijden de race ![]() ![]() | |
tja77 | zondag 17 september 2017 @ 08:52 |
Maar dat betekent dat er 60% kans is op geen regen. Met de startopstelling EN regen, heeft Max echt goede papieren. | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 08:55 |
zolang er niet achter de SC gestart wordt | |
Ugjerke | zondag 17 september 2017 @ 09:05 |
Jij snapt toch ook wel dat die hogere kijkcijfers volledig door Verstappen komen? ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 17 september 2017 @ 09:06 |
er wordt niet meer achter de sc gestart. | |
JDude | zondag 17 september 2017 @ 09:13 |
RTL is pas treurnis. Half race, half reclame. Straks gewoon weer Ziggo genot. | |
Meike26 | zondag 17 september 2017 @ 09:18 |
Moet er wel content/zender zijn die F1 uitzend, ja een groot gedeelte komt door Verstappen, maar met alleen een kwalificatie en race maak je de fan ook niet blij mee, dus moet er wel wat meer te zien zijn en dat heeft Ziggo in mijn ogen prima opgebouwd ![]() | |
jpjedi | zondag 17 september 2017 @ 09:20 |
Wtf is daar iemand anders dan Max zelf debet aan? | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:21 |
o ja dat was ik alweer vergeten al zou het ook niet eens zo erg zijn, in de regen ligt het sowieso anders en vindt Max makkelijker een gaatje wat er droog niet is | |
VEM2012 | zondag 17 september 2017 @ 09:22 |
Toch: het is wel fijn dat we in Nederland de F1 op een gratis zender hebben. Maar het is ook weer zo jammer dat het zoveel beter zou kunnen. | |
Ener-G | zondag 17 september 2017 @ 09:23 |
Welke grindbak? Hier in Singapore is het meteen de muur in. Gewoon een stukje psychologische oorlogsvoering, Seb weet dat ie beter wat voorzichtiger kan doen en liever achter Max rijdt als ie maar voor Lewis eindigt, en bij RB weten ze dondersgoed dat ze op deze baan qua race pace het moeten kunnen pakken als ze het goed uitspelen. Ze zijn echt niet gek. Zeker na Max zn aanvaring met Daniel laatst. | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:24 |
ik betaal ervoor, en ja het is me iets teveel fanboy voor het leuke | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:25 |
bij die eerste bocht is er nog wel wat ruimte toch | |
VEM2012 | zondag 17 september 2017 @ 09:26 |
Hoezo betaal jij voor Ziggo sport? Zit in het standaard pakket. | |
#ANONIEM | zondag 17 september 2017 @ 09:27 |
![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 09:27:56 ] | |
sasquatsch | zondag 17 september 2017 @ 09:29 |
Van Ziggo ja, niet bij andere providers. Ik betaal er trouwens ook voor bij Ziggo omdat ik ook de rest van de kanalen wil hebben zodat ik ook andere races kan kijken. | |
Meike26 | zondag 17 september 2017 @ 09:31 |
Zet je oranje bril even af, oké ? A ; Om Max te zien sjinen heb je een tv nodig, een zenderpakket van Ziggo of de Duitse RTL (toevallig dit weekend niet). B ; Dat er nu sprake is van een Max-hype, heb je dus ook dankzij de zendtijd die nodig is naast de races, vóór en nabeschouwing, F1 cafe (of je er nu fan can bent of niet) en het sponsoren van die jongen zodat je (Ziggo) hem ook snel voor de camera hebt met microfoon onder de neus. Fans leren hem kennen, de uitspraken, dus ja, dankzij Max heeft Ziggo F1, dankzij Ziggo hebben we nu veel F1, waaronder Max en 19 andere coureurs om te volgen. C ; Reclames, Ziggo heeft hoog ingezet, vanaf het begin van de uitzendrechten tot nu toe veel reclame gemaakt, aanbod aan raceklasses uitgebreid, studio bezoek, zonder dat alles was er geen sfeer, geen binding met de Max fans.. Zo werkt het, niet voor allemaal maar wel voor de overgrote meerderheid Daarom, zeiken op Ziggo, best, dan kijk je wat anders, maar elke keer dat gezever op F1 cafe, Van Gameren etc etc is wel vervelend = Ah je kijkt dus wel = Zeur dan ook niet.. Dat idee heb ik er bij ![]() | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:31 |
dat heb ik dus ook al weet ik eerlijk gezegd niet wat het me (extra) kost | |
aesop | zondag 17 september 2017 @ 09:39 |
Ik vind dat juist leuk eerlijk gezegd, maar ik ben ook een beetje een Maxfan. Ik kan er heel hard om lachen, dat sfeertje in de studio op zondag en van die uitspraken van Coronel met een stalen gezicht op vrijdag in het cafe dat Max nog nooit wat fout heeft gedaan. En Doornbos zorgt af en toe voor een heel klein beetje tegengas. Nee het is geen objectieve journalistiek en Jack Plooij is natuurlijk behoorlijk pijnlijk af en toe, maar ik kan er wel van genieten. | |
SnowOokami | zondag 17 september 2017 @ 09:43 |
Jack Plooij is echt slecht, voor de rest is het een prima programma. | |
sasquatsch | zondag 17 september 2017 @ 09:43 |
Aston Martin wordt de titelsponsor van Red Bull Racing volgend jaar. Horner heeft al gezegd dat ze niet voor 2021 met motoren komen en Red Bull dus aan de bestaande motorenleveranciers vast zit voor 2019 en 2020. | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:44 |
hopen dat Honda grote stappen maakt volgend jaar | |
potjecreme | zondag 17 september 2017 @ 09:47 |
Het is niet gratis. | |
Tarado | zondag 17 september 2017 @ 09:48 |
| |
potjecreme | zondag 17 september 2017 @ 09:53 |
Die heeft duidelijk alleen de kop gelezen. |