YouTube inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2017 00:26 schreef Greys het volgende:
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, waar ga je de video's daarna plaatsen? Gewoon op YouTube zodat we de betreffende video's hier ook kunnen plaatsen? Of op een eigen site oid?
Waves zijn gewoon via Bitrexx verhandelbaar.quote:Op zaterdag 30 september 2017 15:41 schreef JoeriKros het volgende:
Na wat rond zoeken is het nog niet helemaal duidelijk voor mij, een aantal Waves gekocht om eens te zien wat er gebeurd maar wat ik dus heel lastig vind is dat ik voor Waves een platform van hun zelf gebruikt terwijl ik ook andere coins wil kopen.
Is het mogelijk alle coins die je koopt bij 1 exchange te stallen?
Natuurlijk kan dat.quote:Op zaterdag 30 september 2017 15:41 schreef JoeriKros het volgende:
Na wat rond zoeken is het nog niet helemaal duidelijk voor mij, een aantal Waves gekocht om eens te zien wat er gebeurd maar wat ik dus heel lastig vind is dat ik voor Waves een platform van hun zelf gebruikt terwijl ik ook andere coins wil kopen.
Is het mogelijk alle coins die je koopt bij 1 exchange te stallen?
Dat is idd een ding waar alle walletsoftware last van heeft, bedragen zijn altijd exclusief fee, en je moet goed het aantal getallen achter de komma tellen. Ik vind het altijd wel knap van mezelf als ik een goede berekening heb gemaakt en niks (of een rond bedrag) achter laat, maar soms zit ik er wel eens een 0,00001 naast en kost het qua fee meer dan als ik 'm laat staan. Vervelend ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 10:25 schreef Greys het volgende:
Ik ga zelf even een enorme noobvraag stellen. Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe op Binance? Steeds als ik daar iets koop of verkoop blijf ik met 'restjes' zitten. Ook als ik op sell 100% klik verkoopt ie niet alles en blijf ik met 0.endanwatdecimalen die overblijven zitten. Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd maar het irriteert me, die wallets met allemaal een ieniemienie-beetje over wat ik niet weg kan krijgen.
Maar bv op Bittrex - als ik gewoon Sell Max kies - dan hou ik automatisch nul over. Dan rekent ie zelf uit wat de fee is en dat ik de rest dus verkoop om aan nul te komen. Snap echt niet waarom dat op Binance niet hetzelfde werkt, of dat ik dus zelf een verkeerde knop in druk. Ik verwacht dat als ik op Sell 100% klik dat ze dan zelf hun fee eraf halen en de rest verkopen. Maar niet dus. Meh!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is idd een ding waar alle walletsoftware last van heeft, bedragen zijn altijd exclusief fee, en je moet goed het aantal getallen achter de komma tellen. Ik vind het altijd wel knap van mezelf als ik een goede berekening heb gemaakt en niks (of een rond bedrag) achter laat, maar soms zit ik er wel eens een 0,00001 naast en kost het qua fee meer dan als ik 'm laat staan. Vervelend ja.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:07 schreef BlockchainStories het volgende:
De video tutorials laten nog even op zich wachten.
In de tussentijd heb ik deze guide geschreven:
http://blockchainstories.com/bitcoin-als-geld-hoe-werkt-dat/
Het doel is in de meest simpele vorm uit te leggen waarom bitcoin geld is en hoe transacties gecontroleerd worden. Eventuele op- en aanmerkingen hoor ik graag.
De volgende artikelen zitten nog in de pijpleiding:
Wat is bitcoin?
Wat is ethereum?
Wat zijn smart contracts?
Wat zijn miners en nodes?
“Wie is Greys”?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:07 schreef BlockchainStories het volgende:
De video tutorials laten nog even op zich wachten.
In de tussentijd heb ik deze guide geschreven:
http://blockchainstories.com/bitcoin-als-geld-hoe-werkt-dat/
Het doel is in de meest simpele vorm uit te leggen waarom bitcoin geld is en hoe transacties gecontroleerd worden. Eventuele op- en aanmerkingen hoor ik graag.
De volgende artikelen zitten nog in de pijpleiding:
Wat is bitcoin?
Wat is ethereum?
Wat zijn smart contracts?
Wat zijn miners en nodes?
Dat lijkt me geen nuttige info voor een beginner. Krijgt men al die eurovisiemeuk in de tutorial over zich heen, ga daarna maar eens volledig in de war verstandige cryptobeslissingen nemen.quote:
Misschien nog wel bruikbaar ook:quote:Op donderdag 12 oktober 2017 00:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen nuttige info voor een beginner. Krijgt men al die eurovisiemeuk in de tutorial over zich heen, ga daarna maar eens volledig in de war verstandige cryptobeslissingen nemen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 06:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien nog wel bruikbaar ook:
hodlen -> What's another year
koers gaat toch weer omhoog -> Rise like a phoenix
stap je in of stap je niet in -> Making your mind up
je verliest al je coins -> Waterloo
coin waar jij niet in zit gaat omhoog -> Ne partez pas sans moi
spreiden -> All kinds of everything
Ik zeg, dat ESF is reuze nuttig, dat verklaart ook vast je succes
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:43 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Doezepwa, MaGNeT!
Al was het bij mij voornamelijk Beginners-Euphoriaaaaaaaaa en de laatste tijd een beetje Running Scared. Beetje een flatline zeg maar, winstjes die verliesjes opheffen en andersom, dus het wachten is op een volgende Fairytale, dan roep ik weer Hallelujah. Gelukkig ben ik goed met geduld, dus inderdaad, What's another year?
Ik mag alsnog niet klagen hoor, begon niet lang geleden met 0.364 btc en er staat nu 0.6 in m'n holdwallet dus Project Hele BTC gaat nog steeds vooruit.quote:
Oh da's klote ja. Zelf doe ik het waarschijnlijk veel té voorzichtig. Dus ik jouw geval had ik dan bv 0.1 btc apart gezet van de exchange af en met de rest verder 'gespeeld'. Zo probeer ik m'n hele btc bij elkaar te graaien door steeds als ik een tiende btc winst heb die apart te zetten en met een paar honderdsten btc verder te gaan om daar weer een tiende van te maken. Ja dan gaat het heel langzaam omdat je nooit veel winst tegelijk hebt maar dan ben je iig niet veel kwijt ook als het inkakt.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:07 schreef Scrummie het volgende:
Nog geen anderhalve week terug dacht ik was zo blij dat ik bijna de 1K dollar aantikte, en schommelde tussen de 0,21 en 0,2 BTC. Niets gedaan; sta nu op 0.1eneenbeetje BTC.
#Beginnersdrama
Dat is wel een goede tactiek jaquote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh da's klote ja. Zelf doe ik het waarschijnlijk veel té voorzichtig. Dus ik jouw geval had ik dan bv 0.1 btc apart gezet van de exchange af en met de rest verder 'gespeeld'. Zo probeer ik m'n hele btc bij elkaar te graaien door steeds als ik een tiende btc winst heb die apart te zetten en met een paar honderdsten btc verder te gaan om daar weer een tiende van te maken. Ja dan gaat het heel langzaam omdat je nooit veel winst tegelijk hebt maar dan ben je iig niet veel kwijt ook als het inkakt.
Maar soms ben ik juist jaloers op mensen die met veel meer geld risico's durven nemen hoor. Dan maak je uiteraard gewoon ook grotere stappen en is het veel spannender. Maar ik vind m'n hele btc bijeenkrijgen belangrijker dan de snelheid. Ieder z'n manier. Misschien dat ik het daarna als het gelukt is ook met wat meer risico ga proberen. Maar nooit met de veilig gestelde btc uiteraard.
In jouw geval zou ik nu rustig afwachten want je alts gaan echt wel weer omhoog zodra btc weer even corrigeert. En als je dan weer terug bent op je oude niveau kan je altijd nog beslissen iets apart te zetten. Denk dat je eerder terug bent dan je nu denkt. Wat je iig niet moet doen is je alts met verlies verkopen. Behalve als je er écht compleet stervenden tussen hebt zitten natuurlijk.
Ah nee joh, gewoon Ecco's.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik mag alsnog niet klagen hoor, begon niet lang geleden met 0.364 btc en er staat nu 0.6 in m'n holdwallet dus Project Hele BTC gaat nog steeds vooruit.Alleen niet zo snel, maar dat hoeft ook niet.
En dan staan er nog NEO's en waves apart in wallets waar ik niet aankom (en dus niet meetel voor het hele btc project) en heb ik m'n speelgeld nog op de exchange waarmee ik dus die overige 0.4 'moet' zien te vergaren.
Ik wil gewoon ooit een van die max 21 miljoen mensen op de wereld zijn met een bitcoin en ik ben er stiekem alsnog best trots op hoe het tot nu toe gaat. Het gaat langzaam, maar het gáát. Zonder speelgeld bij te kopen wordt het langzaam meer.
Ik bazel en ben langdradig. Sorry. Enthousiasme. Diggylooo diggyleeeee, ooit kopen we golden shoes. Jij iets eerder dan ik!
Ik zou het serieus ook nooit uitgeven aan dure schoenen. Zonde.quote:
Ha, ik was al tienquote:En de Herreys? Toen was ik 8Wel live gezien toen, ESF mocht ik voor opblijven
Als ik alles bij elkaar optel bijjjjjjna denk ik.quote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik alles bij elkaar optel bijjjjjjna denk ik.
Maar ik wil m'n NEO's en waves holden en als ik die niet meetel heb ik nu 0.6 btc.
Schiet lekker op he..?
Als ie zo blijft stijgen gaat de tweede helft iig een stuk langer duren om te vergaren haha.
Waarom ga je met je alts niet terug in BTC? Alts dalen als BTC stijgt. Ik gok dat BTC blijft schommelen in de $5100 $6000 regionen. En wil je niet wat gratis B2X half november? Kun je die omzetten naar BTC en heb je een helequote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik alles bij elkaar optel bijjjjjjna denk ik.
Maar ik wil m'n NEO's en waves holden en als ik die niet meetel heb ik nu 0.6 btc.
Schiet lekker op he..?
Als ie zo blijft stijgen gaat de tweede helft iig een stuk langer duren om te vergaren haha.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:28 schreef fckdedeurkruk het volgende:
[..]
[..]
Waarom ga je met je alts niet terug in BTC? Alts dalen als BTC stijgt. Ik gok dat BTC blijft schommelen in de $5100 $6000 regionen. En wil je niet wat gratis B2X half november? Kun je die omzetten naar BTC en heb je een hele
Ik zie BTC ook nog wel de $6k passeren zodra we half november naderen.
Hoe dan ook: goed bezig
B2X = BTCGold toch? Want daarvoor omzetten was al te laat dacht ik?quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:28 schreef fckdedeurkruk het volgende:
[..]
[..]
Waarom ga je met je alts niet terug in BTC? Alts dalen als BTC stijgt. Ik gok dat BTC blijft schommelen in de $5100 $6000 regionen. En wil je niet wat gratis B2X half november? Kun je die omzetten naar BTC en heb je een hele
Ik zie BTC ook nog wel de $6k passeren zodra we half november naderen.
Hoe dan ook: goed bezig
Het gerucht gaat dat die fork al is geweest maar dat stilgehouden wordt. Als dat echt zo is, dan heeft het geen enkel nut om nu nog BTC in te kopen. Je krijgt je BTCGold uitgekeerd op basis van de BTC die je hebt op het moment van de afsplitsing.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 10:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
B2X = BTCGold toch? Want daarvoor omzetten was al te laat dacht ik?
Nee, B2X = Bitcoin2X (Bitcoin met Segwit + 2MB blocks). BTC Gold is een non event. Whales maken er misschien gebruik van en de noobs gaan er in mee.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 10:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
B2X = BTCGold toch? Want daarvoor omzetten was al te laat dacht ik?
Toen jij begon met traden was ik er ongeveer 4 maanden mee bezig en zat ik in hetzelfde parket als jij. Ik heb mezelf wat regels meegegeven waar ik me aan moet houden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 09:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dankjewel!
En ik zeg eerlijk dat ik eraan twijfelde. En nu weer, als ik je dit zie schrijven. Oké even heel eerlijk met het gevaar domme dingen te zeggen en mezelf voor lul te zetten maar dit is het beginnerstopic dus ik ga heel eerlijk zijn. Misschien kunnen jullie me helpen beslissen. De twee redenen dat ik jouw manier niet wil(de) zijn:
1) dan moet ik de NEO's en waves verkopen op het lage punt van nu en er is me geleerd als beginner dat je nooit in een dip moet sellen. Je zou zeggen dat ze binnen een paar dagen (hallo glazen bol) wel weer gaan stijgen.
Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ben op het moment mijn alts in de verkoop aan het gooien. Ja het is in een downtrend, maar so be it. Waves heb ik nu dik verlies op uitgedrukt in BTC maar in $ had ik nog wat winst, dus heb er vrede mee. Ik druk op de reset knop, zet bijna alles terug naar Bitcoin. Ik stap alleen nog maar tijdelijk in alts (max. 2 weken) in geval van een event zoals rebrand. Ik ga ETH kopen als ie laag staat om mee te doen aan ICO's, maar alleen ICO's die snel op de markt komen en als Bitcoin redelijk stabiel is. Hypecoins (Metaverse nu) blijf ik langere tijd in zitten, Metaverse houd ik denk ik tot begin november aan.quote:2) schijterigheid.. Want tegen de tijd dat ik in november eindelijk eens door heb hoe ik van de gratis B2X weer BTC kan maken is het vast al niks meer waard. De vorige keer is het gelukt hoor met bcc, maar dat duurde vrij lang voordat er een manier was om dat om te zetten als je je btc niet op Bittrex had staan. (importeren in Electron werd het toen). Dus ik heb het gevoel dat als ik van die B2X wil profiteren ik dan 'al' m'n btc - dus ook die halve die apart staat - vanuit de wallet naar een exchange moet sturen en dat vind ik eng
Maar het zou wel de snelste weg naar een hele zijn denk ik ja. Help me, ik ben hier verkeerd (te schijterig) aan het denken he?
Ik quote je hier maar even want de vraag past hier beter thuisquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 17:40 schreef Zinedinho het volgende:
Sorry voor mijn onwetendheid, maar ik ben er redelijk nieuw in, maar heb in een paar weken tijd met bitcoin wat bijverdiend. Ik heb mijn btc nu op Bittrex staan. Nu wou ik dat gisteren uitkeren via Bitonic, maar kreeg ik na een korte tijd een e-mail waarin stond dat mijn order was geannuleerd omdat ze te weinig bitcoins hadden ontvangen of iets. Nu lees ik dat het het beste is om het te verkopen via BL3p. Is dit correct of kunnen jullie mij iets anders adviseren?
Dan krijg je de melding dat de bitcoins te laat zijn ontvangen. Deze melding komt waarschijnlijk omdat hij de fee niet eraf heeft gehaald.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 18:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik quote je hier maar even want de vraag past hier beter thuis. Via Exchanges naar Bitonic gaat erg vaak fout omdat de verwerkingstijd langer is, en dan haal je de termijn niet die Bitonic stelt dat het bij hun binnen moet zijn. Wat ik altijd doe: Van Bittrex naar normale wallet (staan er hier wel wat in de OP dacht ik), en van die wallet naar Bitonic.
Lastig uit te leggen maar voor mij was het die berg info die haast niet te doen lijkt om het ooit te gaan snappen. Info die je - als je wilt beginnen - her en der (niet echt verzameld of in je eigen taal) leest/krijgt over wallets en private keys en 'het staat niet echt in je wallet maar op de blockchain' en verschillende wallets voor verschillende alts en dat je bij sommige coins alleen hele kunt sturen en je decimalen anders kwijt bent en bij anderen weer niet etc etc. Dat maakte dat ik al veel vaker had willen beginnen en dan dacht 'pfff ik snap het nu al niet meer, dus laat maar'.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 10:56 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Vraag aan iedere beginner. Waar hebben jullie nu het meeste moeite mee als je begint in crypto? Ben erg benieuwd!
Prima gedaan hoor, die OP, wordt zeer gewaardeerd!quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 11:28 schreef Greys het volgende:
Vandaar ook dat ik heel erg hoop dat sommigen iets aan de OP hebben en dat we die met z'n allen kunnen uitbreiden/aanvullen in de toekomst. En dat ik hoop dat mensen die er al iets meer van weten hier af en toe willen blijven meelezen en helpen. Want wat was ik blij dat ik - toen ik begon - af en toe iemand had die me normaal en niet denigrerend antwoord gaf als ik iets vroeg. Dat maakte dat ik de drempel over durfde. Zonder die paar mensen had ik het al lang weer in de hoek gesmeten met 'laat maar ik snap het niet en durf het niet'.
Echt tof om te horen dat je er iets aan had! Dankjewel. En heel goed dat je zelf gewoon duidelijk grenzen hebt bepaald wanneer je wilt kopen. Belangrijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 18:54 schreef APK het volgende:
[..]
Prima gedaan hoor, die OP, wordt zeer gewaardeerd!![]()
Zelf vond ik het een hoop gedoe maar heb nu met behulp van de OP een wallet aangemaakt en mijn rekening geverifieerd bij Bitonic.
Ga er nu niet instappen (staat volgens mij veel te hoog) maar ga wellicht iets kopen als een door mij bepaalde ondergrens bereikt wordt.
Die grens werd een aantal weken geleden bijna geraakt, maar toen was ik er dus nog niet klaar voor
Ik zie mezelf nog steeds als een beginner. Toen ik begon met crypto kocht ik elke coin die los en vast zat en zat ik soms 100% in ALT's. Dat ging niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 10:56 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Vraag aan iedere beginner. Waar hebben jullie nu het meeste moeite mee als je begint in crypto? Ben erg benieuwd!
Thanks voor je toelichting! En inderdaad verstandig dat je je maar focus op een handjevol coins, had ik ook veel eerder moeten doenquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:50 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog steeds als een beginner. Toen ik begon met crypto kocht ik elke coin die los en vast zat en zat ik soms 100% in ALT's. Dat ging niet helemaal goed.![]()
Inmiddels heb ik besloten om 70% van mijn portfolio in bitcoins te houden en de rest in ALT coins waar ik goed onderzoek naar heb gedaan en waar ik ook echt achter het project sta. Hierdoor gaat het een stuk beter en slaap ik ook weer goed. Waves gaat nu niet helemaal lekker maar op de lange termijn komt dat wel goed.
Ik had graag in het begin geweten dat je slechts op 5-8 coins echt moet focussen naast bitcoin en dat je vooral niet adviezen van andere moet volgen, maar door zelf onderzoek te doen een beslissing te maken waar je zelf ook echter achter staat En hoe je voor jezelf het risico kan verkleinen door op het juiste moment in te kopen. Uiteraard blijft er altijd een risico maar als je weet hoe de markt in elkaar zit en je een beetje de charts kan lezen kun je wel zelf betere beslissingen nemen.
En het belangrijkste is denk ik het hebben van geduld. Niets doen is ook iets doen.
Inderdaad. Zo probeer ik het ook. Ik zou helemaal gek worden als ik echte dag zou kijken of traden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:50 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog steeds als een beginner. Toen ik begon met crypto kocht ik elke coin die los en vast zat en zat ik soms 100% in ALT's. Dat ging niet helemaal goed.![]()
Inmiddels heb ik besloten om 70% van mijn portfolio in bitcoins te houden en de rest in ALT coins waar ik goed onderzoek naar heb gedaan en waar ik ook echt achter het project sta. Hierdoor gaat het een stuk beter en slaap ik ook weer goed. Waves gaat nu niet helemaal lekker maar op de lange termijn komt dat wel goed.
Ik had graag in het begin geweten dat je slechts op 5-8 coins echt moet focussen naast bitcoin en dat je vooral niet adviezen van andere moet volgen, maar door zelf onderzoek te doen een beslissing te maken waar je zelf ook echter achter staat En hoe je voor jezelf het risico kan verkleinen door op het juiste moment in te kopen. Uiteraard blijft er altijd een risico maar als je weet hoe de markt in elkaar zit en je een beetje de charts kan lezen kun je wel zelf betere beslissingen nemen.
En het belangrijkste is denk ik het hebben van geduld. Niets doen is ook iets doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |