abonnement Unibet Coolblue
pi_173800310
Het corruptieschandaal rond de omstreden Gupta-familie in Zuid-Afrika trekt een steeds groter spoor van vernieling door het bedrijfsleven. Het Britse marketingbureau Bell Pottinger ging al ten onder door het schandaal en nu ligt de Zuid-Afrikaanse tak van accountantsbureau KPMG zo zwaar onder vuur dat het vrijdag het aftreden van negen topmannen aankondigde.

Ook maakte KPMG bekend dat het zijn conclusies en aanbevelingen uit een onderzoeksrapport, dat het bedrijf twee jaar geleden voor de Zuid-Afrikaanse belastingdienst SARS opstelde, intrekt.

De conclusies schaadden de reputatie van de toenmalige minister van financiėn, Pravin Gordhan, een uitgesproken criticus van de Gupta-familie.
Gordhan werd eerder dit jaar ontslagen door president Zuma. De voor Gordhan kwalijke conclusies waren incorrect, stelt KPMG nu. :')

KMPG is niet alleen in opspraak vanwege het nu ingetrokken rapport :') over de belastingdienst. Ook zou het bedrijf hebben geadviseerd bij de discutabele overname van een steenkolenmijn.

En KPMG zou volgens actiegroep Save South Africa ook hebben geholpen een plan te verzinnen om een groot deel van de kosten van een extravagante Gupta-bruiloft af te schuiven op de overheid en dus de belastingbetaler. Daarbij zou het zijn gegaan om een kleine ¤2 mln. :')

https://fd.nl/ondernemen/(...)door-gupta-schandaal

Weer goed bezig die KPMG ers :|W

En een week geleden in dezelfde krant

Zichtbaar geļrriteerd stond Renske Leijten achter het spreekgestoelte in de plenaire vergaderzaal van de Tweede Kamer. 'Wanneer is de grens bereikt?', vroeg de SP-politicus zich op hoge toon af, nadat ze een reeks fraudeschandalen had opgesomd waarbij accountants de laatste jaren betrokken waren. Van woningcorporatie Vestia tot vleesverwerker Weyl. 'Oké, nog eentje dan: crematieconcern De Facultatieve. Als ik aan accountants denk, denk ik aan schandalen.' :P

https://fd.nl/economie-po(...)r-accountants-groeit

Beerput daar die zijn omvang niet kent :7

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 15-09-2017 22:25:33 ]
pi_173800368
Fijn dat je een heleboel onderstreept hebt, daar wordt het geheel een stuk leesbaarder van. En de smiley's hebben ook enorme toegevoegde waarde :) :) :) :{ :') _O-

:{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173800463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:22 schreef Jordy-B het volgende:
Fijn dat je een heleboel onderstreept hebt, daar wordt het geheel een stuk leesbaarder van.
Lullo. Geef gewoon inhoudelijk commentaar. En als je wegens gebrek daaraan niets te zeggen hebt: blijf dan gewoon lekker weg. Zoek het daar waar je wel iets nuttigs over te zeggen hebt. Waar je wel verstand van hebt. Mogelijk heb je dat niet. Dus zie maar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 15 september 2017 @ 22:25:33 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173800468
Hoezo in de problemen? wie kan ze wat maken. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173800520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullo. Geef gewoon inhoudelijk commentaar. En als je wegens gebrek daaraan niets te zeggen hebt: blijf dan gewoon lekker weg. Zoek het daar waar je wel iets nuttigs over te zeggen hebt. Waar je wel verstand van hebt. Mogelijk heb je dat niet. Dus zie maar.
Ik kan het niet lezen, eikel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173800945
KPMG wat een tuig blijft dat toch.
pi_173800947
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik kan het niet lezen, eikel.
Oke. Dat is een probleem. Moet ik het samenvatten, de problematiek? Heb je daar behoefte aan?

Het komt nu zo over: het boeit me niets. Maar ik ga toch even mijn zwaar bijdehandte commentaar spuien omdat ik nu eenmaal een ontzettend coole motherfuncker ben.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173801138
Je eerste bericht in de OP lijkt betrekking te hebben op consultants en belastingadviseurs. Daarna begin je plots over accountants :?. Ook twee totaal verschillende landen :X .
Wat moeten we met die onzinnige combi ? 8)7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173801153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oke. Dat is een probleem. Moet ik het samenvatten, de problematiek? Heb je daar behoefte aan?

Het komt nu zo over: het boeit me niets. Maar ik ga toch even mijn zwaar bijdehandte commentaar spuien omdat ik nu eenmaal een ontzettend coole motherfuncker ben.
Nee hoor, komt helemaal niet zo over. Misschien dat jij je zelfbeeld (al dan niet bewust) op anderen projecteert?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173801253
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:55 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee hoor, komt helemaal niet zo over. Misschien dat jij je zelfbeeld (al dan niet bewust) op anderen projecteert?
Ja, dat klopt. Overal en altijd. En graag en veel.

En het aardige daaraan is dat het ALTIJD klopt. Ik ben een oude diehard die de zaken snapt. Dus zodoende.

En de post waar jij op reageert in #8 klopt gewoon. Je geeft je onbegrip wel mooi weer. Het is niet voor iedereen natuurlijk dat soort berichten. Maar hou je er dan verre van. Doe je ding in andere topics die je wel begrijpt. Dat zou nog weleens lastig kunnen zijn voor de mannen van #teamwestbrabant of #teamfriet. Maar dat weet je soms niet. Ik vind mensen die lid zijn van een team om zich sterker voor te doen sowieso stom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 15-09-2017 23:07:55 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:14:14 #11
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_173801520
quote:
11s.gif [b]Op vrijdag 15 september 2017 22:20 schreef ikweethetookniet Het Britse marketingbureau Bell Pottinger ging al ten onder door het schandaal
:') niet vanwege corruptie..

https://fd.nl/ondernemen/(...)-na-racismeschandaal
  zaterdag 16 september 2017 @ 02:15:07 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173803429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullo. Geef gewoon inhoudelijk commentaar. En als je wegens gebrek daaraan niets te zeggen hebt: blijf dan gewoon lekker weg. Zoek het daar waar je wel iets nuttigs over te zeggen hebt. Waar je wel verstand van hebt. Mogelijk heb je dat niet. Dus zie maar.
Hij heeft gewoon gelijk. :D :D :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173803464
Kugh....

" VEB sleept KPMG-partner voor tuchtrechter vanwege Imtech
Leestijd van ongeveer 1 minuut 0 reacties

Beleggersvereniging VEB gaat naar de tuchtrechter vanwege de controleverklaring die KPMG gaf over de laatste jaarrekening van Imtech. De stap kan een opmaat zijn voor een claim tegen KPMG.

Dat bevestigt Paul Koster, directeur van de VEB, na berichten hierover in de Telegraaf. "In het bijzonder gaat het ons om de uitgebreide controleverklaring van KPMG. Daarin staat dat de controlerend accountant twijfel heeft over de implementatie van verbeteringen. Maar toch verklaart de accountant dat de continuļteit van Imtech gewaarborgd is."

Vijf maanden daarna werd Imtech failliet verklaard. Koster wijst erop dat de controlerend accountant de continuļteitsveronderstelling van het management als een belangrijk onderwerp van de controle heeft geļdentificeerd. In de controleverklaring, zo stelt Koster, schaart de accountant zich echter achter de aanname van het management dat de onzekerheden vrijwel verdwenen zijn.

"Wat is dan nog de waarde van een uitgebreide accountantscontrole?" vraagt Koster zich af. "We gaan naar de tuchtrechter om duidelijkheid te verkrijgen of de regels voor controle zijn overtreden. Is de accountant kritisch genoeg geweest, is er voldoende werk gedaan voor deze wettelijke controle?

Daar hebben wij onze twijfels over, zeker in het licht van alles wat er met Imtech is gebeurd. De komende maanden gaan wij deze zaak voorbereiden, waarna we begin volgend jaar de tuchtklacht zullen indienen."

Koster bevestigt dat de uitspraak van de tuchtrechter gebruikt kan worden om ook KPMG aansprakelijk te stellen voor de schade die beleggers van Imtech hebben geleden. Vorige maand stelde de beleggersvereniging al vijftien bestuurders en commissarissen van Imtech aansprakelijk.

De VEB lag al eerder overhoop met KPMG over Imtech. Een jaar geleden bereikten beide partijen een schikking over het compenseren van beleggers. Dit was vanwege de schade die beleggers hadden geleden door koersverlies, die was ontstaan nadat fraude rond een Pools Imtech-project bekend was geworden. "

https://www.accountant.nl(...)hter-vanwege-imtech/
pi_173812793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Overal en altijd. En graag en veel.

En het aardige daaraan is dat het ALTIJD klopt. Ik ben een oude diehard die de zaken snapt. Dus zodoende.

En de post waar jij op reageert in #8 klopt gewoon. Je geeft je onbegrip wel mooi weer. Het is niet voor iedereen natuurlijk dat soort berichten. Maar hou je er dan verre van. Doe je ding in andere topics die je wel begrijpt. Dat zou nog weleens lastig kunnen zijn voor de mannen van #teamwestbrabant of #teamfriet. Maar dat weet je soms niet. Ik vind mensen die lid zijn van een team om zich sterker voor te doen sowieso stom.
Ik heb meer gedaan dan alleen de basisschool, sterker nog, ik heb gestudeerd in de richting waarin TS heel vaak afgeeft.
Dus post #8 klopt gewoon. Verschillende takken van sport en verschillende landen (en dus regelgeving) vergelijken slaat als een lul op een varken.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173812879
Ah, TS heeft zijn wekelijkse zoekresultaten op +accountants +schandaal weer binnen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173815043
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:16 schreef nostra het volgende:
Ah, TS heeft zijn wekelijkse zoekresultaten op +accountants +schandaal weer binnen.
:') :|W
Staat voluit in de NRC FD en de Volkskrant, wordt er dus gewoon voluit mee geconfronteerd :7

En wie zorgt er nou voor die schandalen :?
TS
De pers
Iemand anders O-)
pi_173934825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoezo in de problemen? wie kan ze wat maken. :')
Nou ....
Begint nu toch wel serieues te worden ;)

South Africa's finmin calls for criminal probe into KPM

JOHANNESBURG (Reuters) - South African law enforcement agencies should investigate KPMG [KPMG.UL] after the global auditor sacked its local leadership over work done for business friends of President Jacob Zuma, Finance Minister Malusi Gigaba said on Friday.

KPMG is the latest international firm to become embroiled in factional battles within South Africa’s political establishment.

The dismissal of its top management in the country last week followed an internal investigation which found work it did for firms owned by the Gupta family, a trio of businessmen accused by a watchdog of improperly influencing the award of government contracts, “fell considerably short” of KPMG’s standards.

KPMG is already being investigated by the country’s Independent Regulatory Board of Auditors for its work for the Gupta firms and several South African companies are reconsidering their use of the firm.

Gigaba called on companies and other stakeholders to join hands and “(root) out bad elements” that undermine the South African economy.

“It is therefore, warranted and critical that the relevant law enforcements and bodies such as the Independent Regulatory Board for Auditors look into this matter to identify and sanction those responsible for any wrong-doing,” Gigaba said in a statement.

Gigaba also called on all government departments to consider reviewing their work with KPMG to ensure “their audit processes have not been compromised.”

The Democratic Alliance, the main opposition, on Friday said it will review KPMG’s contracts in the more than 30 municipalities it runs, while lobby group Business Leadership South Africa (BLSA) suspended KPMG’s membership on Friday, citing the “gravity” of its conduct over the auditor’s work for Gupta firms.

“BLSA recognizes the considerable steps announced by KPMG to change its leadership and commence a process of cultural change,” it said in a statement. “It cannot, however, look past the gravity of their conduct which is completely inconsistent with the values of BLSA.”

BLSA’s move is another blow for the local arm of KPMG, which has already lost at least three clients due to the scandal, while large companies that include Barclays Africa (BGAJ.J) and Investec (INLJ.J) are reviewing their ties with the firm.

Meanwhile South Africa’s second largest bullion miner Gold Fields (GFIJ.J) said on Friday KPMG would for now continue to serve as its external auditor.

KPMG is the third global firm to face questions about its work for the Indian-born Gupta brothers.

Consulting giant McKinsey is being investigated by South Africa’s parliamentary committee on public enterprises, and the British-based public relations agency Bell Pottinger collapsed this month following a scandal over a racially-charged political campaign it ran for the Guptas in South Africa.

The Guptas and Zuma deny wrongdoing and say they are victims of a politically motivated witch-hunt. The Guptas and their companies have not been charged with any crime.

http://www.reuters.com/ar(...)m&utm_source=twitter

When the shit hits the fan :P
  zondag 24 september 2017 @ 18:59:13 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173971940
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:16 schreef nostra het volgende:
Ah, TS heeft zijn wekelijkse zoekresultaten op +accountants +schandaal weer binnen.
Deze week was het kpmg+fraude+rotte bedrijfscultuur :P _O- _O-

Zo rot is de bedrijfscultuur van KPMG

Tada! Daar is het uiteindelijke bonnetje voor de frauduleuze vastgoeddeal van enkele hebberige KPMG-bestuurders. De totale schade bedraagt uiteindelijk zo’n 160 miljoen. :D :|W

Het rampspoedpand van KPMG in Amstelveen is eindelijk verkocht voor een schamele 63 miljoen. De 400 meter lange steenpuist, die voor veel reputatieschade en ellende heeft gezorgd bij KPMG, is in juli verkocht aan een Nederlands trio met onder meer bouwbedrijf De Nijs en winkelbezitter Prowinko.

De prijs voor De Bovenlanden bleef lang geheim, maar nu blijkt dat de nieuwe eigenaar er per vierkante meter niet meer dan 752 euro voor overheeft, berekende Het Parool. Auw!

Op de Zuidas ging het net gerenoveerde Atrium dit voorjaar weg voor 8300 euro per vierkante meter. Dik tien keer zoveel. Het pand, dat in 1997 voor 305 miljoen gulden gekocht, symboliseert de rotte bedrijfscultuur van KPMG. In 2010 werd een paar honderd meter verder een bijna identiek nieuw pand gebouwd en dit oude pand werd daarna als een tweedehands auto afgedankt.

KPMG gooide de verhuizing altijd op ruimtegebrek, maar eigen gewin blijkt volgens het Openbaar Ministerie de belangrijkste drijfveer te zijn geweest. De accountant verkocht de zelf ontwikkelde nieuwbouw en huurde die vervolgens. De KPMG top deelde daardoor mee in de ¤94 miljoen opbrengst, veel meer geld dan de 28 miljoen waarop het bedrijf had gerekend.

Om de winst kunstmatig omlaag te krijgen, volgde een list: de ¤39 miljoen kostende inrichting werd in één keer afgeboekt. Zo hoefde er minder belasting te worden betaald. De accountant tartte daarmee de boekhoudregels die voorschrijven dat zulke kosten over de hele huur­periode (15 jaar) worden afgeschreven.

Vooral ook lekker: de witte boordenboefjes van het adviesbureau in Amstelveen konden miljoenen opstrijken aan bonussen toen het bedrijf in 2010 naar een nieuw hoofdkantoor verhuisde. Maar de fiscus kwam achter de constructie en spande een zaak aan.

De conclusie was behoorlijk ontluisterend, KPMG had de fiscus belazerd rondom de bouw van het nieuwe hoofdkantoor. Via een speciaal hiervoor in het leven geroepen joint-venture werd ten onrechte een belastingvoordeel van ¤13,5 miljoen gepakt. KPMG bezat zelf 70% van dit bedrijfje.

Door als joint-venture bouwkosten van het nieuwe hoofdkantoor, die KPMG als huurder van het pand moest betalen, ten laste van de winst te brengen werd het belastingvoordeel behaald. Zo stroomde er fiscaal onbelaste winst vanuit de joint-venture naar een clubje van KPMG-partners, waar de boekhouder uit Amstelveen voor opdraaide.

Naast Jaap van E. en Pim B worden nog drie personen vervolgd. Projectontwikkelaar Fred M., een notaris en een aandeelhouder van de projectontwikkelaar moeten in de rechtbank verschijnen. _O_ _O_ Voormalig financieel bestuurder Jan-Gijsbert Bakker van KPMG gaat vrijuit. Beschuldigingen aan zijn adres zijn geseponeerd.

Bij elkaar opgeteld heeft KMPG zo'n 150 miljoen aan waarde weten te verkwisten. Het pand levert niet de verwachtte ¤200 miljoen op maar slechts ¤63 miljoen. Daarnaast was er nog een kostenpost voor KPMG van ¤27 miljoen. Een boete van ¤8 miljoen en er moest ¤19 miljoen worden terugbetaald aan de fiscus wegens het onterecht genieten van belastingvoordeel, fiscale boetes en rente. Bij elkaar zo'n ¤164 miljoen.

Een uitzonderljke situatie? Niet echt helaas. in Zuid-Afrika staan enkele KPMG-bazen voor het gerecht omdat ze ervan worden verdachte mee te hebben gewerkt aan corrupte deals met de overheid en zakenvrienden van president Jacob Zuma.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)tuur-van-KPMG-204226

Zo mijn week begint weer goed *O*
Pijn in mijn buik van het _O- om die prutsers
pi_173971991
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2017 18:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Deze week was het kpmg+fraude+rotte bedrijfscultuur :P _O- _O-

Zo rot is de bedrijfscultuur van KPMG
O, dat dat frauduleuze - of in ieder geval zakkenvullende - vastgoeddealtje van ze een exponent is van de bedrijfscultuur eind jaren '90 daar staat wat mij betreft niet im Frage hoor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 24 september 2017 @ 19:09:43 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173972173
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoezo in de problemen? wie kan ze wat maken. :')
Ooit van Arthur Andersen gehoord?

https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Andersen

Paar jaar later sprak men van de big 4 in plaats van de big 5.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173972370
Al de droeftoeters gesproken in het big for topic?
Zit wel eens bij die lui in de metro, voelen zich nogal wat maar zijn zakken lucht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 september 2017 @ 20:15:04 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173973872
Was het maar lucht :(
Het is de kanker van de financiėle wereld :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')