abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2017 @ 16:38:14 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173833534
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:23 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple's marges zijn nu een stuk lager dan toen Tim Cook net CEO was.

https://ycharts.com/companies/AAPL/profit_margin
Apple gaat sowieso ten onder, ze haalden vorig jaar nog maar 79% van de winst in de smartphone markt.
*)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173836296
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:23 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple's marges zijn nu een stuk lager dan toen Tim Cook net CEO was.

https://ycharts.com/companies/AAPL/profit_margin
En hoger dan dezelfde maand in 2016. Al zegt die marge meer over Cook's gebrek aan efficientie tov Jobs dan het doet over het altruisme van Apple waarop je lijkt te doelen.
pi_173836791
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En hoger dan dezelfde maand in 2016. Al zegt die marge meer over Cook's gebrek aan efficientie tov Jobs dan het doet over het altruisme van Apple waarop je lijkt te doelen.
hoe weet je dat?
pi_173837527
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee ik constateer een feitelijke onjuistheid.
pi_173837980
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:18 schreef Drug het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Hoe weet ik wat?
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Nee ik constateer een feitelijke onjuistheid.
Je constateert een feitelijke onjuistheid op basis van twee arbitraire momenten in de afgelopen zes jaar. Dat is bijzonder selectief, zelfs voor jou.
pi_173839195
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:22 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik snap nooit die oncontroleerbare drang om andere, niet op iOS draaiende toestellen in de vergelijking te trekken. Praktisch iedereen die een iPhone koopt, doet dit vanwege iOS. Vergelijkingen met Android is dus totaal niet relevant voor die mensen.
Precies dit.
  zondag 17 september 2017 @ 19:59:54 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173839455
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:44 schreef zakjapannertje het volgende:
Apple heeft nu in de iPhone draadloos opladen mogelijk gemaakt, omdat ze moeten voldoen aan EU-wetgeving dat opladen van mobiele telefoons met universele opladers ook mogelijk moet zijn, vanaf 2017 https://tweakers.net/nieu(...)niversele-lader.html
En anders doodleuk een adapter :') die je dus altijd mee mag nemen zoals je nu al altijd je lightning mee mag nemen.
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De allure van draadloos laden is dat je op verschillende plaatsen zo'n lader hebt staan en je toestel daar uit automatisme op legt, zodat je nooit zonder accu zit.

Dat is het idee tenminste. Of dat in de praktijk zo werkt, verschilt per persoon.
Dat doe je dus thuis maar verder nergens.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173840010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:15 schreef Spanky78 het volgende:
Apple doet vooral één ding goed. Dat is het ecosysteem. Dat werkt prima. De losse hardware is meestal prima, maar zeker niet spectaculair.

Ik vind de nieuwe iPhones niet zo bijzonder, behalve de x, maar die heeft nog wel wat nadelen en is echt idioot duur.

Snap best dat als je in dat ecosysteem zit, je sneller voor Apple kiest. Niet gek. Het werkt, geen gedoe. Prima voor mijn ouders bijvoorbeeld.
Je hebt helemaal gelijk! och och och het ecosysteem toch.
Kocht ik n nieuwe iPhone, en n nieuwe macbook, ik kom thuis, dacht ik ben wel de man hoor.
Zet het spul aan en krijg nou wat! ik kan mn iPhone niet opladen aan mn Macbook!!!!
Moest ik wee rnaar de winkel 30 euro lappen voor n kabel hahaha
  zondag 17 september 2017 @ 20:50:43 #89
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_173840848
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Apple gaat sowieso ten onder, ze haalden vorig jaar nog maar 79% van de winst in de smartphone markt.
*)
de concurrentie is dan ook veel groter geworden. Toen de iPhone uitkwam was er bijna nog geen smartphone. Zelfde als met de iPad.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_173840948
Gister overgestapt van m'n day one iPhone 6, naar een 7. Bevalt goed tot nu toe.

M'n 6 heeft een barst in het scherm, wil deze graag vervangen voordat ik hem verkoop. Is dit een beetje zelf te doen?
pi_173842412
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:22 schreef khochner het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk! och och och het ecosysteem toch.
Kocht ik n nieuwe iPhone, en n nieuwe macbook, ik kom thuis, dacht ik ben wel de man hoor.
Zet het spul aan en krijg nou wat! ik kan mn iPhone niet opladen aan mn Macbook!!!!
Moest ik wee rnaar de winkel 30 euro lappen voor n kabel hahaha
Niet alles bijgehouden van de afgelopen twee jaar, maar je kan je telefoon dus zelfs niet meer via USB verbinden om met ITunes dingen over te zetten?
  maandag 18 september 2017 @ 01:04:28 #92
12888 Skull-splitter
pi_173845843
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet alles bijgehouden van de afgelopen twee jaar, maar je kan je telefoon dus zelfs niet meer via USB verbinden om met ITunes dingen over te zetten?
Iets met bepaalde poorten die uit de recente macbooks gesloopt zijn. Omdat daar zegmaar 99% van de apparaten mee verbonden worden.
pi_173845910
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe weet ik wat?

[..]

Je constateert een feitelijke onjuistheid op basis van twee arbitraire momenten in de afgelopen zes jaar. Dat is bijzonder selectief, zelfs voor jou.
Zie jij een stijgende trend in die grafiek?
pi_173846196
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:20 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik zie meerdere stijgende lijnen in die grafiek.
pi_173846197
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En anders doodleuk een adapter :') die je dus altijd mee mag nemen zoals je nu al altijd je lightning mee mag nemen.

[..]

Dat doe je dus thuis maar verder nergens.
Dat doe jij dus thuis maar nergens anders.

Het idee erachter is dat je je iPhone op meerdere plekken makkelijk kunt opladen, ook in openbare plekken zoals de universiteit, de bibliotheek, de trein, McDonald's, Starbucks.. En nu is het jouw beurt om te zeggen dat je daar nooit komt dus dat het voor jou niet relevant is ;)
pi_173846204
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar dan mag je alsnog kabels meenemen óf die hele mat, toch?
neem jij ook ook een laadpaal mee in de kofferbak voor je eventuele hybride of elektrische auto?

De bedoeling is dat die matten op openbare plekken (komen te) liggen. Niet alleen voor Apple, maar voor elk apparaat dat draadloos op te laden is volgens de open QI-standaard. Alleen ken ik nog geen plek waar ze zijn, kwestie van vraag en regio denk ik. Laadpalen kon ik eerst ook nergens vinden, nu staan er wel in elke parkeergarage een paar van die dingen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_173846619
De iPhone 8 zal toch beschikbaar komen in space gray, silver en gold?
Toch lijken er afbeeldingen te worden gebruikt van een rose gold iPhone.

Burnt to the core but not broken
pi_173846728
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:15 schreef PPL het volgende:
De iPhone 8 zal toch beschikbaar komen in space gray, silver en gold?
Toch lijken er afbeeldingen te worden gebruikt van een rose gold iPhone.

[ afbeelding ]
De naam is goud, maar de kleur lijkt meer op roségoud :Y

Zwart met koper is het helaas niet geworden.
SOONY
  maandag 18 september 2017 @ 11:32:39 #99
12888 Skull-splitter
pi_173849248
quote:
12s.gif Op maandag 18 september 2017 06:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

neem jij ook ook een laadpaal mee in de kofferbak voor je eventuele hybride of elektrische auto?

De bedoeling is dat die matten op openbare plekken (komen te) liggen. Niet alleen voor Apple, maar voor elk apparaat dat draadloos op te laden is volgens de open QI-standaard. Alleen ken ik nog geen plek waar ze zijn, kwestie van vraag en regio denk ik. Laadpalen kon ik eerst ook nergens vinden, nu staan er wel in elke parkeergarage een paar van die dingen :P
Zie daar het probleem. Dat het nu kan maakt niet dat het de komende vijf jaar overal al te vinden is.

Laten we wel wezen, draadloos kan al een tijdje en wordt nog maar op weinig plaatsen aangeboden.
pi_173849621
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zie daar het probleem. Dat het nu kan maakt niet dat het de komende vijf jaar overal al te vinden is.

Laten we wel wezen, draadloos kan al een tijdje en wordt nog maar op weinig plaatsen aangeboden.
Waarom zou dat überhaupt ergens moeten worden aangeboden?
pi_173849653
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als iedereen zo denkt stopt elke vooruitgang voor de consument. Hoe meer fabrikanten meedoen, hoe groter de vraag zal zijn. Zie hetzelfde met laadpalen voor auto's bv. Die ploppen nu overal uit de grond ;)
pi_173849687
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Waarom zou dat überhaupt ergens moeten worden aangeboden?
Ik zou het wel handig vinden op vliegvelden bijvoorbeeld. In plaats van op zoek te gaan naar een vrij usb- of stopcontact. Scheelt weer een kabeltje die vast en zeker uiteindelijk naar de klote gaat. En die kabeltjes van Apple gaan vrij vlot naar de klote, meestal na een jaar heb ik wel ergens een breuk in de buitenste laag. Al is de laatste lichting beter, maar het helpt dat ik nu ondertussen er meerdere heb en zo nu en dan afwissel :P
pi_173850229
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 06:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik zie meerdere stijgende lijnen in die grafiek.
Lijn != trend
pi_173850332
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Lijn != trend
Dat is niet wat je vroeg.

Edit: mooie edit in je vorige bericht ;) Ja. vanaf juni 2016 zie ik een stijgende trend. Dat is wat ik de eerste keer al aangaf: als je zelf arbitrair een begin- en eindpunt kiest, kun je elk argument wel onderbouwen met die grafiek.

Voorbeeldje: Cook is in augustus 2011 CEO geworden. December 2011 en maart 2012 zijn de maanden waarin de winstmarge het grootst was, onder Cook. Van de tien hoogste winstmarges in de tabel sinds 2005, zijn er negen onder Cook. De enige die niet onder Cook is, is 24.27% in maart 2011. Laat februari 2011 nou de maand zijn waarin Verizon voor het eerst de iPhone 4, de op dat moment meest begeerde smartphone op de markt, is gaan verkopen.

Dus zie ik een trend? Ja.

[ Bericht 25% gewijzigd door Splackavellie02 op 18-09-2017 13:08:14 ]
pi_173850406
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat is niet wat je vroeg.
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:20 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

maandag 18 september 2017 @ 12:59:58 #106
12888 Skull-splitter
pi_173850536
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 12:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als iedereen zo denkt stopt elke vooruitgang voor de consument. Hoe meer fabrikanten meedoen, hoe groter de vraag zal zijn. Zie hetzelfde met laadpalen voor auto's bv. Die ploppen nu overal uit de grond ;)
Behalve dat die niet naast je bed opgeladen worden. Derhalve slaat die vergelijking nergens op.

Er is al jaren de mogelijkheid, ikea doet eraan met een paar meubels zover ik weet, het idee is tof, maar ik vind het geen enkel gemis dat ik het niet kan en het zal nooit de mogelijkheid van een kabel vervangen.

Al is het maar dat het ding niet meer oplaadt als je hem oppakt en op de bank zit te browsen.
pi_173850552
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Behalve dat die niet naast je bed opgeladen worden. Derhalve slaat die vergelijking nergens op.

Er is al jaren de mogelijkheid, ikea doet eraan met een paar meubels zover ik weet, het idee is tof, maar ik vind het geen enkel gemis dat ik het niet kan en het zal nooit de mogelijkheid van een kabel vervangen.

Al is het maar dat het ding niet meer oplaadt als je hem oppakt en op de bank zit te browsen.
Wie zegt dat het een kabel moet vervangen dan? Die kabel kan er nog steeds in, hoor.
  maandag 18 september 2017 @ 13:04:44 #108
12888 Skull-splitter
pi_173850615
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wie zegt dat het een kabel moet vervangen dan? Die kabel kan er nog steeds in, hoor.
Probeer eens benzine in een Tesla te gieten, om die goed bedoelde parallel te gebruiken.

Er is gewoon een prima werkend alternatief waarbij het toestel tijdens het laden bruikbaar blijft. Dat maakt dat draadloos opladen een hoog gimmickgehalte blijft houden.

Ik zeg nergens dat die kabel eruit gaat, dat is je eigen selectief lezen.
pi_173850699
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Probeer eens benzine in een Tesla te gieten, om die goed bedoelde parallel te gebruiken.

Er is gewoon een prima werkend alternatief waarbij het toestel tijdens het laden bruikbaar blijft. Dat maakt dat draadloos opladen een hoog gimmickgehalte blijft houden.

Ik zeg nergens dat die kabel eruit gaat, dat is je eigen selectief lezen.
De echte vooruitgang is als je zometeen op zoveel plekken en zo makkelijk kan opladen, dat je altijd wel voldoende stroom hebt en je dus uberhaupt niet in de situatie komt dat je moet kiezen tussen opladen of gebruiken.
  maandag 18 september 2017 @ 13:49:31 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173851399
Jeej. ik heb een sticker

En bingo ook, inmiddels heb ik bijna van en/of over alle vaste gasten in dit topic een TR gezien in de afgelopen dagen. :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door Fred op 18-09-2017 15:55:51 ]
So we just called him Fred
  maandag 18 september 2017 @ 15:09:27 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173853060
En nog een keertje open. Lees de topicpointer nog eens een keertje, die is er niet voor de grap.

"Respecteer elkaars mening, het kan best zijn dat die anders is dan de jouwe. Houd het gezellig! :) "

Zeker nu er hier en daar wat teleurstelling is over de nieuwe iPhones is bovenstaande relevant. De echte trollolo's mogen wegblijven uiteraard maar verder zou het leuk zijn als de posts over de iPhones gaat en niet over elkaar. Dat de één de hardware belangrijk vind en de ander de software en weer een ander het design is een gegeven, doordrammen erover is zinloos. Laat de komende verkoopcijfers maar voor zichzelf spreken of zo.

Dus, have fun en rustig aan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_173853295
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, naast mijn huis, wat is het verschil?

quote:

Dat het geen gemis voor jou is, maakt het niet dat anderen het niet willen. Gelukkig is er verschil in mensen, anders zou het maar een saaie boel worden :P
  maandag 18 september 2017 @ 15:36:58 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173853442
ik zou toch wel een beetje nerveus worden als ik mijn smartphone gewoon ergens op een plaat zou leggen eigenlijk. Of is het dan meer de bedoeling dat je bijvoorbeeld per tafeltje zo'n universele laadplaat krijgt of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_173853480
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 15:36 schreef jogy het volgende:
ik zou toch wel een beetje nerveus worden als ik mijn smartphone gewoon ergens op een plaat zou leggen eigenlijk. Of is het dan meer de bedoeling dat je bijvoorbeeld per tafeltje zo'n universele laadplaat krijgt of zo?
Een Lack-oplaadtafel van 90 Euro! :D