abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:20:10 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173789885
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"The Island so nice they named it twice"
Mooi verhaal ook:

quote:
Folklore surrounds the history of the once ever-changing border division between St. Martin and Sint Maarten, and a popular story among locals narrates that "to divide the island into two sections."

The inhabitants were told to choose two walkers, one chosen by the French-dominated community and the other one by the Dutch-dominated community, who were put back to back in one extreme of the island, making them walk in opposite directions while stuck to the littoral line, and not allowing them to run. The point where they eventually met was set as the other extreme of the island, and the subsequently created line was chosen as the frontier, dividing Saint-Martin from Sint Maarten. Seemingly, the French walker had walked more than his Dutch counterpart (they earned their respective lands 54 km² and 32 km²).

As the first man chose wine as his stimulant prior to the race, while the latter chose Jenever (Dutch Gin), the difference between such beverages' lightness was said to be the cause of the territorial differences by French locals, while Dutch locals tended to blame the French walker for running."
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:25:39 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_173789998
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mooi verhaal ook:

[..]

Ja ik ken dat verhaal :D

Maar anyway, het eiland is nu een overzees gebiedsdeel van de EU dus die grens doet er niet meer toe.

Het schijnt dat na de orkaan patrouilles van Franse en Nederlandse militairen elkaar af en toe tegenkomen op elkaars grondgebied en ze de andere partij dan vriendelijk verzoeken terug te gaan naar hun eigen kant van de grens :')
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:26:56 #128
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173790023
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik ken dat verhaal :D

Maar anyway, het eiland is nu een overzees gebiedsdeel van de EU dus die grens doet er niet meer toe.

Het schijnt dat na de orkaan patrouilles van Franse en Nederlandse militairen elkaar af en toe tegenkomen op elkaars grondgebied en ze de andere partij dan vriendelijk verzoeken terug te gaan naar hun eigen kant van de grens :')
Volgens een journalist is het niet eens vriendelijk. De Franse militairen lijken zich beter te voelen dan de Nederlandse soldaten. :')
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:28:21 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_173790044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Volgens een journalist is het niet eens vriendelijk. De Franse militairen lijken zich beter te voelen dan de Nederlandse soldaten. :')
Het blijven beroepsmilitairen hè? Dat zijn van nature geen lieverdjes, vooral niet tegen gelijken.
pi_173790077
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Het blijven beroepsmilitairen hè? Dat zijn van nature geen lieverdjes, vooral niet tegen gelijken.
Tegen gelijken of tegen een andere nationaliteit?

Of zijn de Nederlanders watjes?



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 12:32:17 ]
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:32:19 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790116
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zal mij ook benieuwen. Vind haar als wethouder niet ijzersterk.

Maar aardig mens. Laatst nog bier mee wezen drinken.
Ja, ze is wel goed in het menselijke aspect. Geen ideologische of politieke hardliner. Ze zullen haar wel met een reden naar voren hebben geschoven, waarschijnlijk even geen zin in weer een "zwaargewicht" op die positie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173790147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, ze is wel goed in het menselijke aspect. Geen ideologische of politieke hardliner. Ze zullen haar wel met een reden naar voren hebben geschoven, waarschijnlijk even geen zin in weer een "zwaargewicht" op die positie.
Keizer zal wel de briefjes meelezen?

Gelijk die andere brief?

Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 12:34:49 ]
pi_173790211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, ze is wel goed in het menselijke aspect. Geen ideologische of politieke hardliner. Ze zullen haar wel met een reden naar voren hebben geschoven, waarschijnlijk even geen zin in weer een "zwaargewicht" op die positie.
Zo'n beetje haar gehele schoonfamilie is fervent aanhanger van de SGP. Haar schoonvader is in een dorpje hier in de buurt zelfs wethouder geweest namens de mannenbroeders. Ook wel apart.

Maar ze ligt goed binnen de VVD, begrijp ik. Regelmatig gezellig borrelen in Bloemendaal met Halbe en Mark.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:49:46 #134
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n beetje haar gehele schoonfamilie is fervent aanhanger van de SGP. Haar schoonvader is in een dorpje hier in de buurt zelfs wethouder geweest namens de mannenbroeders. Ook wel apart.

Maar ze ligt goed binnen de VVD, begrijp ik. Regelmatig gezellig borrelen in Bloemendaal met Halbe en Mark.
Dat is hoe je de baantjes krijgt. Beetje borrelen en bbq'n in Bloemendaal / Wassenaar met de partijbaronnen.

Zijn ergere manieren om carrière te maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:58:45 #135
104871 remlof
Europees federalist
pi_173790479
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is hoe je de baantjes krijgt. Beetje borrelen en bbq'n in Bloemendaal / Wassenaar met de partijbaronnen.

Zijn ergere manieren om carrière te maken.
Zoals onder Mark's bureau.
pi_173790493
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is hoe je de baantjes krijgt. Beetje borrelen en bbq'n in Bloemendaal / Wassenaar met de partijbaronnen.

Zijn ergere manieren om carrière te maken.
Haar adjudanten binnen de lokale VVD-fractie hebben ooit eens gedreigd te stoppen met adverteren in onze krant als ik niet zou kappen met het schrijven van stukkies die de liberalen onwelgevallig waren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173790541
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haar adjudanten binnen de lokale VVD-fractie hebben ooit eens gedreigd te stoppen met adverteren in onze krant als ik niet zou kappen met het schrijven van stukkies die de liberalen onwelgevallig waren.
:D verschijnen er daarna wel in de krant berichtjes over VVD'erts die het niet zo hebben op de persvrijheid?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:04:48 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790563
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
Haar adjudanten binnen de lokale VVD-fractie hebben ooit eens gedreigd te stoppen met
En terecht. Zonder de gulle giften van de lokale VVD is elk blaadje ten dode opgeschreven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173790612
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:D verschijnen er daarna wel in de krant berichtjes over VVD'erts die het niet zo hebben op de persvrijheid?
Nee, we hebben het uitgepraat onder het genot van een biertje. Volgens de mannen was er sprake van een groot misverstand.

Ze waren boos dat ik samen met een collega een analyse had getikt waarin werd gesteld dat de ervaren VVD-wethouder tegen zijn wil in opzij was geschoven, zodat deze dame het stokje over kan nemen en zo bestuurlijke ervaring op kon doen. Het hoofdbestuur zou daar een hand in hebben gehad, want dat zou grote plannen met haar hebben (en zie hier).

Maar dat was allemaal gelogen en we sloegen de plank mis etc.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:11:57 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, we hebben het uitgepraat onder het genot van een biertje. Volgens de mannen was er sprake van een groot misverstand.

Ze waren boos dat ik samen met een collega een analyse had getikt waarin werd gesteld dat de ervaren VVD-wethouder tegen zijn wil in opzij was geschoven, zodat deze dame het stokje over kan nemen en zo bestuurlijke ervaring op kon doen. Het hoofdbestuur zou daar een hand in hebben gehad, want dat zou grote plannen met haar hebben (en zie hier).

Maar dat was allemaal gelogen en we sloegen de plank mis etc.
En terecht. De slinkse verdachtmakingen van de lokale journo's kennen geen grenzen. Zo heb ik recentelijk twee lang moeten onderhandelen met het lokale Amsterdamse dagblaadje over één artikel waarin iedereen denkbaar fout geciteerd was. Als ik de mogelijkheid had gehad het lokale sufferdje kapot te maken had ik dat zeker gedaan. Was een heel karwei om toch nog tot een redelijk stuk te komen.

De journaliste in kwestie heb ik wel geliked via Tinder. Je moet werk en privé toch een beetje gescheiden houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173790699
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

En terecht. De slinkse verdachtmakingen van de lokale journo's kennen geen grenzen. Zo heb ik recentelijk twee lang moeten onderhandelen met het lokale Amsterdamse dagblaadje over één artikel waarin iedereen denkbaar fout geciteerd was. Als ik de mogelijkheid had gehad het lokale sufferdje kapot te maken had ik dat zeker gedaan. Was een heel karwei om toch nog tot een redelijk stuk te komen.

De journaliste in kwestie heb ik wel geliked via Tinder. Je moet werk en privé toch een beetje gescheiden houden.
Ga je dan op hoge toon aanpassingen eisen? Ben jij zo'n naar mannetje?

Bij mij speelden ze het in eerste instantie via onze salesafdeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:13:47 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_173790702
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, we hebben het uitgepraat onder het genot van een biertje. Volgens de mannen was er sprake van een groot misverstand.

Ze waren boos dat ik samen met een collega een analyse had getikt waarin werd gesteld dat de ervaren VVD-wethouder tegen zijn wil in opzij was geschoven, zodat deze dame het stokje over kan nemen en zo bestuurlijke ervaring op kon doen. Het hoofdbestuur zou daar een hand in hebben gehad, want dat zou grote plannen met haar hebben (en zie hier).

Maar dat was allemaal gelogen en we sloegen de plank mis etc.
Daar zit nu wel een goed verhaal in dan.
pi_173790708
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar zit nu wel een goed verhaal in dan.
Absoluut. Is alleen mijn werkgebied niet meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:15:41 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_173790725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Absoluut. Is alleen mijn werkgebied niet meer.
Maar je kan vast wel een collega wat details mailen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:01 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ga je dan op hoge toon aanpassingen eisen? Ben jij zo'n naar mannetje?
Ja, maar ik besteed dat liever uit aan een persvoorlichter. Die heb ik zelf helaas niet. Mevrouw was trouwens erg goed brak toen ze het artikel schreef en de fouten die erin stonden boeide haar niet maar ons wel.

Dat hele touwtrekken met journalisten is trouwens niet mijn favo hobby maar wel echt nodig. Bij het lokale sufferdje werken er een paar echt goede (politiek) redacteuren en de rest wordt opgevuld door chicks van ergens eind twintig die het echt geen ene moer kan schelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:19:24 #146
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173790774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar ik besteed dat liever uit aan een persvoorlichter. Die heb ik zelf helaas niet. Mevrouw was trouwens erg goed brak toen ze het artikel schreef en de fouten die erin stonden boeide haar niet maar ons wel.

Dat hele touwtrekken met journalisten is trouwens niet mijn favo hobby maar wel echt nodig. Bij het lokale sufferdje werken er een paar echt goede (politiek) redacteuren en de rest wordt opgevuld door chicks van ergens eind twintig die het echt geen ene moer kan schelen.
Het lokale sufferdje is voor jou het Parool toch?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:19:46 #147
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173790781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tegen gelijken of tegen een andere nationaliteit?

Of zijn de Nederlanders watjes?

Is dit bij jou thuis John?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:21:45 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173790801
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het lokale sufferdje is voor jou het Parool toch?
Dat is het krantje ja.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173790835
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is hoe je de baantjes krijgt. Beetje borrelen en bbq'n in Bloemendaal / Wassenaar met de partijbaronnen.

Zijn ergere manieren om carrière te maken.
Dat is ook de enige reden dat Robje Bats nog weer aan een bestuurdersbaantje is gekomen.
pi_173790888
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar ik besteed dat liever uit aan een persvoorlichter. Die heb ik zelf helaas niet. Mevrouw was trouwens erg goed brak toen ze het artikel schreef en de fouten die erin stonden boeide haar niet maar ons wel.

Dat hele touwtrekken met journalisten is trouwens niet mijn favo hobby maar wel echt nodig. Bij het lokale sufferdje werken er een paar echt goede (politiek) redacteuren en de rest wordt opgevuld door chicks van ergens eind twintig die het echt geen ene moer kan schelen.
Als er aantoonbare fouten zijn gemaakt, dan kan ik mij de boosheid wel voorstellen. Dat hoort inderdaad niet.

Ik mis de politiek trouwens wel. Valt niet binnen mijn portefeuille op mijn nieuwe werkplek. Godver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')