abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 september 2017 @ 16:42:17 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173794225
Is dit topic een lang leve beschoren of?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 17:10:56 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173794652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:30 schreef Homey het volgende:

[..]

Nationalisme kan ook een hele progressieve strijd zijn. India is door nationalisme bevrijd van de Engelsen. Veel onafhankelijkheidsbewegingen waren nationalistisch, het recht op zelfbeschikking en gelijke rechten voor iedereen. In Nederland wordt nationalisme meteen gelijkgesteld aan nazi-duitsland. Het laten zien van de Nederlandse vlag is gereguleerd, alleen bij voetbalwedstrijden en koningsdag is het toegestaan. Het nationalisme van minderheden wordt niets over gezegd, want die mogen wel trots zijn op hun afkomst.
Nationalisme komend vanuit een situatie waarin jouw land door een koloniale macht bezet word is dan ook iets heel anders dan nationalisme in een vrij en onbezet land, als je dat niet begrijpt ben je toch best dom.
Lees je ook even in over de partitie van India en de gedwongen verhuizing van zo'n 15 miljoen mensen.

Iedereen mag ten alle tijde in Nederland de vlag hijsen, btw, de enige organisatie die regels heeft voor de vlag is de Nederlandse krijgsmacht en die hijst hem iedere dag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 17:12:03 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173794679
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:32 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Joop.nl is het nieuwe stormfront, maar dan andersom.
Dus het is niet het nieuwe stormfront. Mooi, weten we dat ook weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173794737
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nationalisme komend vanuit een situatie waarin jouw land door een koloniale macht bezet word is dan ook iets heel anders dan nationalisme in een vrij en onbezet land, als je dat niet begrijpt ben je toch best dom.
Lees je ook even in over de partitie van India en de gedwongen verhuizing van zo'n 15 miljoen mensen.

Iedereen mag ten alle tijde in Nederland de vlag hijsen, btw, de enige organisatie die regels heeft voor de vlag is de Nederlandse krijgsmacht en die hijst hem iedere dag.
Daarom zei ik ook ook. Ik weet alles van de geschiedenis van India, tig keer daar geweest.
Ik vind dat Nederland wat wel gezonde dosis nationalisme kan gebruiken, maar niet op de domme manier van volksliedjes zingen in klassen en zo. Meer op het gebied van veel terughoudender zijn in wie je een Nederlands paspoort geeft, recht op sociale voorzieningen, stop financieringen uit het buitenland voor de bouw van moskeeen, en noem maar op. En stop met het faciliteren van anti-Nederlandse clubjes als joop.nl of de zoveelste pro-Marokko of Turkije stichting. Ze mogen best bestaan, maar niet van Nederlands belastinggeld.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 17:28:53 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173794928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:15 schreef Homey het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook ook. Ik weet alles van de geschiedenis van India, tig keer daar geweest.
Ik vind dat Nederland wat wel gezonde dosis nationalisme kan gebruiken, maar niet op de domme manier van volksliedjes zingen in klassen en zo. Meer op het gebied van veel terughoudender zijn in wie je een Nederlands paspoort geeft, recht op sociale voorzieningen, stop financieringen uit het buitenland voor de bouw van moskeeen, en noem maar op. En stop met het faciliteren van anti-Nederlandse clubjes als joop.nl of de zoveelste pro-Marokko of Turkije stichting. Ze mogen best bestaan, maar niet van Nederlands belastinggeld.
Dat is dus geen nationalisme, dat is racisme en extreem rechtse ideologie die strijdig is met Nederlandse waarden en de Nederlandse grondwet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173795049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is dus geen nationalisme, dat is racisme en extreem rechtse ideologie die strijdig is met Nederlandse waarden en de Nederlandse grondwet.
Nee hoor, is gewoon binnen de wet. Lukraak Nederlandse paspoorten uitdelen is een extreme politieke keuze. Extreem-links mag ik wel zeggen.

Je ziet een radicaal islamitische partij als DENK de verbintenis opzoeken met GL en PvdA, omdat ze weten dat dat de weg van de minste weerstand is voor hun islamitische/turks nationalistische agenda. En continu rechts bashen, dat valt lekker bij GL en PvdA.

Kuzu waarschuwde een paar maanden geleden voor 'de opkomst van xenofoob nationalisme', terwijl hij een week eerder meeliep met een ultra-nationalistische optocht van opgefokte Turken op de Erasmusbrug. Wolf in schaapskleren.
pi_173795226
Joop mag niet bestaan van Homey. Oké dan.

Je kunt het blog natuurlijk ook gewoon negeren. Doe ik ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 18:13:34 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173795483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee hoor, is gewoon binnen de wet. Lukraak Nederlandse paspoorten uitdelen is een extreme politieke keuze. Extreem-links mag ik wel zeggen.

Je ziet een radicaal islamitische partij als DENK de verbintenis opzoeken met GL en PvdA, omdat ze weten dat dat de weg van de minste weerstand is voor hun islamitische/turks nationalistische agenda. En continu rechts bashen, dat valt lekker bij GL en PvdA.

Kuzu waarschuwde een paar maanden geleden voor 'de opkomst van xenofoob nationalisme', terwijl hij een week eerder meeliep met een ultra-nationalistische optocht van opgefokte Turken op de Erasmusbrug. Wolf in schaapskleren.
Je liegt, er worden niet lukraak paspoorten uitgedeeld.

DENK is een democratisch gekozen partij, niemand van die partij is veroordeeld wegens een misdaad, dat is bij de PVV wel anders. Nederlandse waarden lijken bij jou niet erg sterk aanwezig dus. Als ik het goed begrijp wil jij alleen rechten en gelijkheid voor blanke Nederlanders.

Wawawawa, dus geen enkele inhoud maar alleen loos geblaat over een persoon die nogal hypocriet is maar tegelijk niet de mensen die racistisch bezig zijn de maat nemen. Je bent dus gewoon zelf een hypocriet, rechts dweept met Putin en Orban maar veroordeeld anderen als ze met Erdogan dwepen terwijl er geen verschil tussen zit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173798983
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:32 schreef Jip141 het volgende:
Met de kanttekening ook nog dat Erdogan meer dan 1 miljoen Syrische vluchtelingen heeft binnengelaten. Dus het klopt niet eens. :P
Goh, wat raar als buurland.......
pi_173802140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Goh, wat raar als buurland.......
Inderdaad, ze hebben de zelfde normen en waarden. Dus waarom naar Europa komen als men in Turkije redelijk veilig is?
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_173802361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:01 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

hoezo? 100.000 mensen en meer aangekomen in italie vanuit noord-afrika dit jaar.

http://data2.unhcr.org/en/situations/mediterranean
Heb jij het niet gelezen dan?

Diverse Europarlementariërs noemden het Europese migratiebeleid gisteren “hypocriet” vanwege de migratiedeals die de EU met Libië heeft. Mogherini stelde daartegenover dat de strijd tegen mensensmokkel en slavernij vruchten begint af te werpen. Mede dankzij training van de Libische kustwacht en maatregelen aan de zuidgrens van Libië sterven er volgens haar minder mensen op zee en in de woestijn. EU-parlementariër Kati Piri (PvdA) was geschokt over een deal die Italië “voor een paar miljoen euro met verkrachtende en moordende milities” in Libië zou hebben gesloten om migranten tegen te houden. “Een nieuw dieptepunt.”

Maar echter gebeurt er dan dit..

Nu het lastiger is geworden om vanuit Libië de oversteek te maken, lijkt Tunesië ontdekt als alternatief vertrekpunt. Volgens persbureau Reuters vertrokken afgelopen twee maanden ongeveer 3000 mensen vanuit dat land richting Italië. De meesten doken overdag op tussen zonnebadende toeristen op de stranden aan de zuidkant van Sicilië. Maar ook het kleinere Italiaanse eiland ­Linosa, dat maar 400 inwoners heeft, zag 100 migranten uit Tunesië en ­Algerije arriveren. Het eiland Lipari ten noorden van Sicilië ontving zelfs voor het eerst in zijn geschiedenis ­migranten op haar kust. Zo’n vijftig Irakezen zetten daar vorige week voet aan land.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_173803296
Verander het Vluchtelingenverdrag dan in een Green Card-systeem.

Voor iedereen beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Morendo op 16-09-2017 02:00:31 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173803340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:28 schreef AndereBaby het volgende:
Na het bekijken van dit filmpje ben ik blij dat Italië eindelijk zijn grenzen heeft gesloten. Jezus Christus, hoe sommige vluchtelingen denken over Europa is gewoon vreselijk. Als we iets er over zeggen zijn we weer een racist.

Nou ik zeg dit soort mensen kunnen we wel deporteren terug naar huis of niet soms?
Hey maakt Bluesdude nu ook al YouTubefilmpjes..
standaarddrinker
pi_173805372
Mensen welke hun wereldbeeld laten bepalen door youtube :')
pi_173805667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:54 schreef bamibij het volgende:
Mensen welke hun wereldbeeld laten bepalen door youtube :')
Ben jij ook een guth mensch?

Mensen die denken dat ze alles kunnen maken wanneer men is opgevangen in Europa. Mijn beste man hoe zou jij reageren wanneer deze man of een arabier besloten zou hebben om jou aan te randen of te beroven? Wat zou jij reactie zijn? Oh hij mag het hebben want hij is maar een arme vluchteling of juist aanpakken dit soort mensen?
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:25:44 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173805716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:22 schreef AndereBaby het volgende:

Ben jij ook een guth mensch?

Wat is een guth mensch? Is dat een soort goth? Of iemand met lef?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173805792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:22 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Ben jij ook een guth mensch?

Mensen die denken dat ze alles kunnen maken wanneer men is opgevangen in Europa. Mijn beste man hoe zou jij reageren wanneer deze man of een arabier besloten zou hebben om jou aan te randen of te beroven? Wat zou jij reactie zijn? Oh hij mag het hebben want hij is maar een arme vluchteling of juist aanpakken dit soort mensen?
..... :')
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:31:32 #43
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173805808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Goh, wat raar als buurland.......
TS zegt dat mensen als Erdogan en Putin geen vluchtelingen opnemen. Dat klopte dus niet.

Verder heb ik niks gezegd of het raar of normaal is.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:31:53 #44
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173805815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:22 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Ben jij ook een guth mensch?


Een wat?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173806113
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat is een guth mensch? Is dat een soort goth? Of iemand met lef?
Ik heb het over een variant van mensen die ja tolerant en verdraagzaam kunnen zijn tegen over anderen culturen. Op zich is hier niks mis mee. Maar er nu moeten we de consequenties hier van ondervinden. Maar mensen ( meestal vrouwen) die vluchtelingen gaan daten en ook relaties met hen willen aangaan daar heb ik op dit soort momenten nog minder respect voor.

Het is toch te gek voor woorden wat er tegenwoordig allemaal in Europa gebeurt? Aanslagen, een geloof die we moeten tolereren maar niet tolerant is tegen vrouwen, homo's en kinderen ( zie kinderbruidjes). In de tussentijd schreeuwen ze van de daken dat de islam voor alle Europeanen moet gaan gelden. Ook is het een super dominant geloof veel jonge salafisten gebruiken soms nog wel eens geweld tegen hun oudere generatiegenoten, daar ben ik laatst ook achter gekomen.

Gisteren sprak ik een jongen meisje op straat aan die voor Amsty International stond te functioneren. Ze vertelde mij een verhaal over een Iraanse jongen die geëxecuteerd zou worden ( we raden het al) om dat de jongen homoseksueel is. Het eerste wat ik tegen haar zei: Nou er is maar een oorzaak die dit toe laat en dat is de islam.

Ik mag dit niet zeggen want het klinkt super racistisch waarschijnlijk. Als het uit hand loopt zouden ze allemaal een chip moeten dragen zoals honden die net uit het dieren asiel komen. En Een verkrachting, diefstal moord en jij bent terug in land van herkomst. Maar ik ben blij dat ze nu in Griekenland vast zitten en niet verder reizen, hopelijk gaan ze wel terug naar Syrië, Irak, Afghanistan, Pakistan, Marokko natuurlijk. Italië heeft er al genoeg van hun opgevangen vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door AndereBaby op 16-09-2017 11:00:09 ]
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_173806415
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:31 schreef Jip141 het volgende:

[..]

TS zegt dat mensen als Erdogan en Putin geen vluchtelingen opnemen. Dat klopte dus niet.

Verder heb ik niks gezegd of het raar of normaal is.
Wat is dit nou weer voor gelul. Ten eerste heeft Turkije haar grenzen niet goed bewaakt met Syrië maar heeft wel iets van 1 miljoen aan Syriërs opgenomen en houd ze nu gelukkig tegen zo dat ze niet verder naar Europa kunnen reizen. Ik hoop dat ze wat ruimt in Erdogans huis hebben kunnen in vullen.

Poetin is ook een soort eigenzinnige dictator. Maar ik weet alleen dat hij Assad steunt voor bepaalde redenen. Rusland heeft geen vluchtelingen opgenomen zover ik weet. Wat weet jij wel wat ik niet weet dan?
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_173806488
Een chip dragen? Het lijkt wel of we in 1984 zijn beland.

Als libertariër stel ik me op het standpunt dat iedereen de vrijheid moet hebben om te wonen waar hij wil tenzij hij/zij de vrijheid van anderen beperkt. Laat gewoon iedereen binnen zonder asielprocedure, sla het asielzoekerscentrum helemaal over en geef direct de mogelijkheid om werk te zoeken. Bij wangedrag ben je niet meer welkom en word je het land uitgeschopt.

De eis is wel dat de migrant voor zichzelf moet kunnen zorgen (of iemand kennen die dat kan doen). Je kunt niet verwachten dat Nederlandse belastingbetalers alle opvang gaan betalen (tenzij ze dat zelf willen uiteraard). Dus: de eerste x jaar geen aanspraak kunnen maken op een uitkering of enigerlei subsidies. Combineer dit met een forse belastingverlaging en regelverruiming zodat werken echt loont. Resultaat gaat zijn dat kansarme migranten Nederland overslaan en kansrijke migranten juist graag naar Nederland komen. Win win.

De échte vluchtingen die vluchten voor oorlog kun je natuurlijk best opnemen, maar dan op vrijwillige basis via liefdadigheid via kerken/moskees, rode kruis, leger des heils, enzovoorts. Liever nog regel je adequate opvang in de regio.
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:25:21 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173806700
De man uit het filmpje is tenminste eerlijk. Feitelijk hebben ze al gewonnen dus waarom nog stiekem doen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173807418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:10 schreef noescom het volgende:
Als libertariër stel ik me op het standpunt dat iedereen de vrijheid moet hebben om te wonen waar hij wil tenzij hij/zij de vrijheid van anderen beperkt.
Als libertarier vind je denk ik toch ook dat je de mensen die nu al in het land wonen niet moet naaien.
quote:
Laat gewoon iedereen binnen zonder asielprocedure, sla het asielzoekerscentrum helemaal over en geef direct de mogelijkheid om werk te zoeken.
Ik zou dat omdraaien, zonder werkaanbod of met voldoende startkapitaal om een eigen bedrijf te beginnen heb je hier niets te zoeken.
quote:
De eis is wel dat de migrant voor zichzelf moet kunnen zorgen (of iemand kennen die dat kan doen). Je kunt niet verwachten dat Nederlandse belastingbetalers alle opvang gaan betalen (tenzij ze dat zelf willen uiteraard). Dus: de eerste x jaar geen aanspraak kunnen maken op een uitkering of enigerlei subsidies.
Moeten ze van jou dan wel aantonen dat ze voldoende financiele middelen hebben als je ze binnelaat, of geef je ze "gewoon" geen uitkering of subsidie ?
Want als ze niet hoeven aantonen dat ze voldoende financiele middelen hebben voordat je ze binnenlaat (zoals bijvoorbeeld bij een Green Card in de VS) dan krijg je van die tentenkampen waar ze dan leven en alles bij elkaar roven en bedelen om aan inkomsten te komen.
quote:
Combineer dit met een forse belastingverlaging en regelverruiming zodat werken echt loont. Resultaat gaat zijn dat kansarme migranten Nederland overslaan en kansrijke migranten juist graag naar Nederland komen. Win win.
Je gaat volgens mij ook van het sprookje uit dat we migranten nodig hebben voor de arbeidsmarkt en vergrijzing.......
pi_173807503
quote:
Als libertarier vind je denk ik toch ook dat je de mensen die nu al in het land wonen niet moet naaien.
Uiteraard. Waaruit maak jij op dat ik iets anders zou vinden?

quote:
Ik zou dat omdraaien, zonder werkaanbod of met voldoende startkapitaal om een eigen bedrijf te beginnen heb je hier niets te zoeken.
Precies. Kansarme migranten blijven dus weg. Zoals ik al zei.

quote:
Moeten ze van jou dan wel aantonen dat ze voldoende financiele middelen hebben als je ze binnelaat, of geef je ze "gewoon" geen uitkering of subsidie?
Dat laatste.

quote:
Want als ze niet hoeven aantonen dat ze voldoende financiele middelen hebben voordat je ze binnenlaat (zoals bijvoorbeeld bij een Green Card in de VS) dan krijg je van die tentenkampen waar ze dan leven en alles bij elkaar roven en bedelen om aan inkomsten te komen.
Wanneer mensen gaan roven dan bonjour je ze het land uit. Dat zei ik ook zal. Je leest niet erg goed.

quote:
Je gaat volgens mij ook van het sprookje uit dat we migranten nodig hebben voor de arbeidsmarkt en vergrijzing.......
Drogreden. Ik heb daar niets over gezegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')