abonnement Unibet Coolblue
pi_173768598
quote:
AMSTERDAM - GroenLinks wil de binnenstad van Amsterdam een gesloten vesting maken door al het autoverkeer te weren. Ook moeten komende vier jaar 10.000 parkeerplaatsen in de stad worden geschrapt.

Dat blijkt uit het concept-verkiezingsprogramma, dat vandaag gepresenteerd wordt door de linkse partij in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen. Ook pleit hij voor een ’repressievrije’ bijstand. Dat betekent dat er geen verplichte tegenprestatie wordt verwacht van bijstandstrekkers.

Daarnaast moet het voor deze groep mensen gemakkelijk worden om bij te verdienen, als het aan de GroenLinksers ligt. Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden. Groot Wassink wil onder andere het toch al barmhartige asielbeleid van de stad veel verder verruimen, een onderwerp waarover hij met burgemeester Eberhard van der Laan regelmatig in de clinch ligt.

„De komende vier jaar heffen we ten minste 10.000 parkeerplaatsen op.” Ook moeten op plekken waar de fietsparkeerdruk hoog is, autoparkeerplaatsen worden omgezet in fietsparkeerplekken. Touringcars moeten volgens de eveneens partij het veld ruimen. Verder pleit de partij voor een uitbreiding van een milieuzone en moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen. Consumentenvuurwerk wordt als het aan de partij ligt ook al uitgebannen.

Groot Wassink schetst in zijn voorwoord een gitzwart scenario als er in zijn ogen niets verandert: de stad zou zijn ziel verliezen. „Wij willen een radicaal sociale, groene en vrije stad. Omdat we er van overtuigd zijn dat verandering noodzakelijk is. Meer dan ooit tevoren.” Het plan is opgesteld onder leiding van bureau De Helling-directeur Jasper Blom. In de commissie zaten onder andere oud-Kamerlid Tofik Dibi en raadslid Femke Roosma.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rdam_autovrij__.html

Hoe ver kunnen we dit nog laten gaan? Een feestdag erbij voor de Surinamers? Zwarte piet illegaal in Amsterdam. En de armen kunnen hun schulden af laten kopen door Amsterdam. Vervolgens hoeven ze geen tegenprestatie te leveren voor hun bijstand.
Wie gaat dit betalen? Natuurlijk, de werkende mensen.
pi_173768665
Kut GroenLinks. Wat een dieptrieste partij gedreven door dromen.
pi_173768711
Da's dan een makkelijke keuze, daar stemmen we niet op.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 september 2017 @ 11:11:47 #4
3542 Gia
User under construction
pi_173768716
Wat een achterlijke zool.
Schulden afkopen! Dat zal wel helpen. Dan zijn ze schuldenvrij en schaffen ze weer creditcards aan, omdat het dan weer kan. Mensen die niet aan hun schulden werken, zijn niet te helpen met geld. Iedere gek weet dat.

Dat van die bijstand boeit me niet echt. Als er maar wel ingezet gaat worden op stevige sollicitatieplicht en controle daarop.

De binnenstad autovrij kan ik me wel in vinden, eigenlijk.
pi_173768760
Een ieder die een groot bewonderaar is van Marx zou hetzelfde behandelt moeten worden als mensen die Hitler bewonderen.
pi_173768883
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:14 schreef AchJa het volgende:
Wat een debiele lui zitten er ook bij GL... :')

Maar goed, help Amsterdam maar lekker naar de klote het boeit mij als "provinciaal" verder toch geen reet.
Denken dat Amsterdam al niet naar de kloten is :')
pi_173768889
Zo lang ze die waanzin in amsterdam houden zoeken ze het daar maar uit. De begroting is daar toch al een puinhoop, dit kan er ook nog wel bij. Dat gaat natuurlijk ook een ontzettend aanzuigende werking hebben van bijstandstoeristen uit de rest van het land, dan zijn we die met een beetje geluk in Rotterdam zo kwijt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 14 september 2017 @ 11:22:13 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173768917
Ik krijg al rillingen bij de uitdrukking 'radicaal sociaal' :')
  donderdag 14 september 2017 @ 11:27:11 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_173769027
Amsterdam heeft wel wat meer nodig dan dit gepruts en gerommel in de marge.

In plaats van je druk te maken over fietsparkeerdruk, Zwarte Piet en Keti Koti zou je liever wat doen aan de huizenproblematiek, het openbaar vervoer en de veiligheid.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:38:19 #12
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173769290
Is dit serieus? Niet een berichtje van de Speld ofzo?
pi_173769315
Man, man, man wat een droefenis.

Amsterdam wordt steeds meer Nederland vreemd. :')

Bij de laatste verkiezingen (maart) is Groen Links ook de grootste partij van Amsterdam gebleken. 19.3%!! |:(

Zijn er nog echte Nederland gezinde Amsterdammers die dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen dwarsbomen? :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 september 2017 @ 11:40:41 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173769352
Hier gaan natuurlijk een shitload aan fietsende UvA-studenten op stemmen. Gelukkig wonen er nog 600.000 stemgerechtigden in die stad die wel helder kunnen nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173769370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:39 schreef Montagui het volgende:
Man, man, man wat een droefenis.

Amsterdam wordt steeds meer Nederland vreemd. :')

Bij de laatste verkiezingen (maart) is Groen Links ook de grootste partij van Amsterdam gebleken. 19.3%!! |:(

Zijn er nog echte Nederland gezinde Amsterdammers die dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen dwarsbomen? :)
Die zijn er niet meer helaas, hele stad ziet zwart van de import.
*Hosselcopter*
pi_173769612
Ik ga me inschrijven voor een woning in Amsterdam, geld krijgen maar niets doen en af en toe janken over schulden die ik heb.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173769694
Natuurlijk. Er moet plaats gemaakt worden voor de bakfietsen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  PR/Manusje van alles donderdag 14 september 2017 @ 11:52:24 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173769701
dit kan niet serieus zijn
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 14 september 2017 @ 11:52:29 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173769705
Het makkelijker bij kunnen verdienen in de bijstand ben ik een voorstander van. Dat zou tot het niveau van het minimum loon (fulltime) moeten kunnen (wel Inc die bijstand dan, niet geheel erbovenop).
Dat maakt het makkelijker voor mensen om in de arbeidsmarkt te blijven. Tijdelijk werk of maar enkele uren per week aan te nemen. Goed voor hun CV, goed voor hun kansen op de arbeidsmarkt en motiverend als je extra krijgt ipv op hetzelfde niveau blijft.
Sollicitatie plicht e.d. zou wel moeten blijven staan. Werk voor behoud van uitkering zou gewoon normaal loon op moeten leveren, mag wat mij betreft niet goedkoper zijn dan een normale werknemer.

De binnenstad auto vrij is ook geen slecht idee. Auto's geven daar op vele fronten overlast. Zou prima te doen moeten zijn omdat openbaar vervoer op verschillende wijzen daar goed te doen is.
Wel moet de volgorde kloppen, dus eerst dat openbaar vervoer goed regelen (goedkoop en goede aansluiting), dan pas auto's er rustig aan uit gaan mikken.

Schulden afkopen vind ik een slecht idee. Ruimer asielbeleid kan ik niets zinnigs over zeggen, geen idee hoe dat beleid nu is daar. Zo ver ik weet is het al een vrij ruim beleid, als dat zo is hoeft dat niet veranderd te worden.
Zwarte piet weren vind ik onzin, dat is niet iets wat de politiek zou moeten bepalen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173769721
Knettergek zijn ze.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173769735
En een vrije stad. Maar o wee als je je als zwarte Piet verkleedt!!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173769780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:11 schreef Gia het volgende:
Wat een achterlijke zool.
Schulden afkopen! Dat zal wel helpen. Dan zijn ze schuldenvrij en schaffen ze weer creditcards aan, omdat het dan weer kan. Mensen die niet aan hun schulden werken, zijn niet te helpen met geld. Iedere gek weet dat.

Dat van die bijstand boeit me niet echt. Als er maar wel ingezet gaat worden op stevige sollicitatieplicht en controle daarop.

De binnenstad autovrij kan ik me wel in vinden, eigenlijk.
En als je nou zelf in de binnenstad woont?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173769802
quote:
Daarnaast wil GroenLinks de stad gebruiken om grote internationale problemen zoals de klimaatverandering en racisme te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door een einde te maken aan de positie van de Amsterdamse haven als wereldmarktleider op het gebied van benzine- en kolenoverslag.
Actief de handel in je haven willen inperken.
En denken dat als jij die olie niet meer in je haven invoerd, dat ze dan in Frankrijk of Duitsland minder de auto gebruiken ipv simpelweg een andere haven te kiezen 8)7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 14 september 2017 @ 11:57:24 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173769840
Haha GroenLinks. Wereldvreemde club is dat ook.
pi_173769857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Actief de handel in je haven willen inperken.
En denken dat als jij die olie niet meer in je haven invoerd, dat ze dan in Frankrijk of Duitsland minder de auto gebruiken ipv simpelweg een andere haven te kiezen 8)7
GL moet je niet willen begrijpen. Het is net als die vage droom waar je van ontwaakt. Geen touw aan vast te knopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')