abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2017 @ 16:45:42 #201
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173641242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jouw beoordeling van de huidige nieuwkomers is precies gelijk met de beoordeling van al die anderen die worden genoemd toen ze nog maar nét in Nederland binnenkwamen. Joden zijn eeuwenlang negatief bejegend. Alles heeft zijn tijd nodig. Dat geldt ook voor de moslims. Het is weer de valkuil van: De huidige tijd is o zo bijzonder, en de huidige nieuwkomers zijn toch zo onaangepast. Maar dat vond men vroeger ook van de destijdse nieuwkomers.
Heb je daar een onderbouwing voor of is dit iets wat jij denkt? Ben wel benieuwd naar de sentimenten omtrent de voorgaande immigratiestromen eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_173641272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Complete onzin. Joden werden vroeger met angst bekeken omdat ze super intelligent, vindingrijk en goed met geld waren. Ze waren intimiderend goed.

Het ligt wel een tikkeltje ingewikkelder.
Joden die hiernaar toe kwamen na de val van Antwerpen in 1585 waren idd wel vaak (niet altijd) vermogend.
Maar de Joden uit Oost-Europa waren juist straatarm. Nu was er onder de Joden in de Duitse gebieden al, ik denk, vanaf de 17de en zeker al vanaf de 18de eeuw een vorm van assimilatie en emancipatie tot stand gebracht. Deze mensen voelden zich dan ook op gegeven moment na 1870 gewoon Duitser of Oostenrijker ook. Daar waar de joden in Oost-Europa bijvoorbeeld in Rusland rond die tijd gewoon slachtoffer werden van pogroms. 19de eeuw was een periode waarin het nationalisme op kwam, waarin nationale identiteiten gecreëerd werden en daar konden de joden in Oost-Europa niet aan meedoen. Ze werden als schooiers, sjacheraars, armoedzaaiers gezien en buitenstaanders, buiten die nieuw gevormde naties, opgeteld bij het christelijk religieuze antisemitisme (hullie hebben jezus vermoord) heeft dit geleid tot het antisemitisme van de nazi's.
Niet voor niets is uiteindelijk het zionisme opgekomen, zodat joden dus niet alleen gevrijwaard werden van allerlei vormen van antisemitisme en vervolging in het oosten, maar ook een natiestaat konden vormen.
I´m back.
pi_173641293
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je daar een onderbouwing voor of is dit iets wat jij denkt? Ben wel benieuwd naar de sentimenten omtrent de voorgaande immigratiestromen eigenlijk.
Compleet onvergelijkbaar. Dus absoluut niet interessant om te bekijken in deze discussie.

Alleen al de gigantische aantallen waarmee de huidige immigratie gepaard gaat is reden tot zorg. Dan laat je de andere problemen nog buiten beschouwing.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 7 september 2017 @ 16:49:14 #204
459912 FlippingCoin
pi_173641317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Compleet onvergelijkbaar. Dus absoluut niet interessant om te bekijken in deze discussie.

Alleen al de gigantische aantallen waarmee de huidige immigratie gepaard gaat is reden tot zorg. Dan laat je de andere problemen nog buiten beschouwing.
Dat kan, maar het blijft nog steeds wel een boeiend iets.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 7 september 2017 @ 16:49:56 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Die kanslozen die op een islamitische school stonden vonden vast ook dat ze "gelijk" hadden.
Ja, maar dat hebben ze niet. Deze actievoerders wel. Ook al praat dat hun actie geenszins goed.
pi_173641331
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat kan, maar het blijft nog steeds wel een boeiend iets.
Wellicht. Dat bestrijd ik ook niet, maar het zegt niets in het kader van de huidige immigratieproblemen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173641345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, maar dat hebben ze niet. Deze actievoerders wel. Ook al praat dat hun actie geenszins goed.
Dan ben je net zo simpel als deze actievoerders. Ze hebben geen van beiden gelijk.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:51:02 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee ze hebben ongelijk, zoveel fouten in die beweringen dat ik het niet meer serieus kan nemen :') Wat een stelletje zwakzinnigen zijn het zeg.
Noem eens één fout dan.
pi_173641364
quote:

[..]

Degene die wij als grote denkers zien, zoals Erasmus, hielden er anti-semitische ideeën op na.
Maar eigenlijk pleit je voor een omkering van de bewijslast. Het eeuwige axioma is dat in ieder tijdsgewricht men beweert dat de huidige tijd heel bijzonder is, en er grote veranderingen op til zijn. Achteraf plaatst men het weer in de historische context van weer vroegere gevallen. Nederland (en Europa) is altijd sinds de Romeinen en grote volksverhuizingen een komen en gaan geweest van volkeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173641371
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Noem eens één fout dan.
Ik hoef mezelf niet te bewijzen aan dat soort volk :') Als je het er niet eens zelf uit kan halen...
pi_173641375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Degene die wij als grote denkers zien, zoals Erasmus, hielden er anti-semitische ideeën op na.
Maar eigenlijk pleit je voor een omkering van de bewijslast. Het eeuwige axioma is dat in ieder tijdsgewricht men beweert dat de huidige tijd heel bijzonder is, en er grote veranderingen op til zijn. Achteraf plaatst men het weer in de historische context van weer vroegere gevallen. Nederland (en Europa) is altijd sinds de Romeinen en grote volksverhuizingen een komen en gaan geweest van volkeren.
Nonsens. Zie mijn eerdere reactie die je strategisch negeert.
pi_173641410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk: "De huidige tijd is heel bijzonder".
Breaking news: Dat heeft men in de hele geschiedenis altijd beweerd. Net zoiets als "De jeugd van tegenwoordig heeft geen manieren".
Eeuwigdurend axioma. :O
  donderdag 7 september 2017 @ 16:54:18 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus Baudet is een fascist, racist, seksist en nationalist en de meeste mensen die op hem stemmen zijn eeuwenoude jongeren die hun machtspositie kwijt aan het raken zijn.

Duidelijk.
Op dat eeuwenoude jongeren na: jep.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:54:36 #214
459912 FlippingCoin
pi_173641426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat zijn een hoop woorden zonder antwoord op mijn vraag.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:56:02 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641459
quote:
De enige die ziek is, is Johan Boogaard. Oogziekte, want hij leest allemaal dingen die er niet staan.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:56:38 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan ben je net zo simpel als deze actievoerders. Ze hebben geen van beiden gelijk.
Jawel hoor. Deze actievoerders wel.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:56:56 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173641482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik hoef mezelf niet te bewijzen aan dat soort volk :') Als je het er niet eens zelf uit kan halen...
Wat een zwaktebod joh. :D
pi_173641501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk: "De huidige tijd is heel bijzonder".
Breaking news: Dat heeft men in de hele geschiedenis altijd beweerd. Net zoiets als "De jeugd van tegenwoordig heeft geen manieren".
Eeuwigdurend axioma. :O
Precies.

Wat de huidige tijd bijzonder maakt en uniek tov het verleden:

- immigranten die op een sociaal stelsel afkomen. Dat sociale stelsel hadden we namelijk niet.
- Dat immigranten in veel grotere aantallen komen dan ooit het geval is geweest.
- immigranten komen (dankzij ons sociale stelsel) van veel verder weg, en dus ook vanuit culturen die veel meer verschillen van de onze tov de eerder immigranten.

Die 3 punten zijn uniek voor deze tijd en maken dit echt een compleet andere situatie.
pi_173641513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel hoor. Deze actievoerders wel.
Nee hoor.
pi_173641517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op dat eeuwenoude jongeren na: jep.
Volgens mij heb ik Baudet nog niet gehoord over mensen anders behandelen op basis van ras. Zijn grootste tegenstanders wel. Jij bijvoorbeeld.
pi_173641553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat een zwaktebod joh. :D
Een zwaktebod is iemand voor fascist uitmaken zonder te weten wat dat inhoudt, zonder onderbouwing.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173641612
RobertKnijff twitterde op donderdag 07-09-2017 om 15:34:33 Even voorstellen: @StijnWenders. Secretaris van de jongerenafdeling van @D66Brabant. Vindt ergens iets van. Is demo... https://t.co/DwOw8lAIY9 reageer retweet

Tussen de beren gooien is ook niet juist, maar ik geniet er wel van.
pi_173641632
Nou, mooi toch, hoef je niet eens meer aan te tonen dat je tegenstanders gevaarlijke gekken vol haat zijn, doen ze zelf wel. Teringtriest dit.

En dan ook nog met droge oogjes beweren dat Baudet degene met "verderfelijk gedachtegoed" is....
pi_173641639
Deze krijs-heks vindt het ook weer prima.
https://www.facebook.com/joke.kaviaar
pi_173641654
quote:

[..]

Ik weet uit eigen ervaring dat zowel Indo's en Molukkers tegen dezelfde vooroordelen moesten opboksen, dezelfde discriminerende teksten naar hun hoofd kregen en dat toen ook 'iedereen' in NL riep 'ze nemen de hele stad in' en 'onze cultuur verloederd', 'kijk ze komen met boten vol aan'.

Mijn vader werd steevast bij de grensposten uit de lange rij gepikt en dan werd de hele auto onderzocht. Mijn moeder verloor vrienden omdat ze met een donkere ging. In winkels werden ze geweigerd. Ook konden mijn ouders in bepaalde wijken, met name de duurdere wijken, geen huis kopen. Niet omdat ze het geld niet hadden, maar vanwege de afkomst van mijn vader.

Nu zijn indo's en Molukkers (bijna) volledig geaccepteerd, smullen Hollanders van Indisch eten en is niemand meer bang om naast een Indo te wonen. We hebben daar wel ruim 50 jaar over gedaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')