En waarom zou dat in de huidige vluchtelingen niet kunnen zitten.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zit het zelfstandig kunnen denken en het je kunnen van groupthink waarschijnlijk in de genen.
die zitten in de VS, lijkt me niet dat ze ooit van DENK hebben gehoord, denk je niet?quote:Op donderdag 7 september 2017 16:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zijn er eigenlijk al aanslagen gepleegd op het eigendom van DENK door al die Nazi's en White Supremacists en boze blanke mannen waar in iedere dag in de media over lees?
het gaat mij helemaal niet om profiteurs uit den vreemde of niet. Het gaat mij om het behouden van de Nederlandse identiteit en de Westerse normen en waarden. En mijn basishouding is dat het loslaten van de traditionele normen en waarden geleid hebben tot decadentie en verzwakking en dat de huidige massa-immigratie hier vooral een symptoom van is.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En waarom zou dat in de huidige vluchtelingen niet kunnen zitten.
Als jij eeuwen geleden had geleefd had jij de Hugenoten net zo bedenkelijk bekeken als "profiteurs uit den vreemde" als dat je dat (zo blijkt vaak) nu doet met de huidige vluchtelingen.
En dit is relevant voor dit topic omdat?quote:Op donderdag 7 september 2017 16:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hier is de stamboom van de familie Baudet.
http://www.fasol.nl/factc(...)luchtelingenfamilie/
Vluchtelingen uit Frankrijk dus. Waarschijnlijk Hugenoten zou ik zeggen. Wat goed dat er toen geen Thierry Baudet in NL aan de macht was die de grenzen wou sluiten.
Maar ja, dat was bij de Baudet's natuurlijk heeeeeeel wat anders dan nu. Dat kun je heeeeeelemaal niet met elkaar vergelijken. Dat is best wel heel wat anders.....
Iemand vroeg naar de ouders van Thierry.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dit is relevant voor dit topic omdat?
Ah nee, logisch.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Iemand vroeg naar de ouders van Thierry.
Dit is een misvatting. De huidige immigratie is wel degelijk uniek in de geschiedenis. Niet alleen hebben we nu te maken met veel grotere aantallen die in korte tijd binnenkomen. Maar dankzij ons huidige sociale stelsel trekken we ook een heleboel mensen aan die geen geld opleveren maar geld kosten en vervolgens niet meer weggaan.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Toch is het mogelijk dat het NL volk destijds net zo tegen deze nieuwkomers aankijkt dan nú tegen de huidige nieuwkomers. Kijk maar hoe men in de 70 er jaren tegen molukkers aankeek. Veel negatiever dan nu. En toen had je veel meer terreur van deze minderheidsgroep (denk maar aan de treinkapingen). In vroegere eeuwen werden Joden ook veel negatiever bejegend dan nu.
Men heeft altijd de neiging om de huidige tijd heel bijzonder te vinden en niet in een historisch kader.
Men heeft het altijd over "onze" Joods Christelijke geschiedenis, en dat het nú ineens heel anders is met de komst van de moslims. Men vergeet dat tussen de Christelijke groepen het ook altijd oorlog was (reformatie) en tussen Christenen en Joden (Holocaust bv). Als eeuwen geleden de Moslims waren gekomen en nú de Joden, zouden we hebben gezegd: De Joden zijn een bedreiging voor onze Islamitisch-Christelijke geschiedenis.
Complete onzin. Joden werden vroeger met angst bekeken omdat ze super intelligent, vindingrijk en goed met geld waren. Ze waren intimiderend goed.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als eeuwen geleden de Moslims waren gekomen en nú de Joden, zouden we hebben gezegd: De Joden zijn een bedreiging voor onze Islamitisch-Christelijke geschiedenis.
Nee, dat was 100 jaar eerder. Het ging hier waarschijnlijk om iemand uit Henegouwen die op de vlucht was voor de dienstplicht van Napoleon. Staat ook in de link die je plaatste.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit Frankrijk dus. Waarschijnlijk Hugenoten zou ik zeggen.
En wat is dan het verschil met de komst in het verleden van Romeinen, Fransen, Spanjaarden, Duitsers, Joden, Molukkers etc. etc. en de huidige nieuwkomers.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
het gaat mij helemaal niet om profiteurs uit den vreemde of niet. Het gaat mij om het behouden van de Nederlandse identiteit en de Westerse normen en waarden. En mijn basishouding is dat het loslaten van de traditionele normen en waarden geleid hebben tot decadentie en verzwakking en dat de huidige massa-immigratie hier vooral een symptoom van is.
Klopt idd, lijkt me ook niet een familie behorend tot de Hugenoten die in de 16de, 17de eeuw al vluchtten, en na val van Antwerpen ook met name, en niet alleen terecht kwamen in de Republiek, maar ook in Engeland en Duitsland.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:27 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, dat was 100 jaar eerder. Het ging hier waarschijnlijk om iemand uit Henegouwen die op de vlucht was voor de dienstplicht van Napoleon. Staat ook in de link die je plaatste.
Niet in de kommunistiese spelling.quote:Op donderdag 7 september 2017 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hebben wel gelijk. Behalve dan dat 'actie' met een c is en dat het nog steeds geen reden is om iemands spulletjes te vandaliseren. Als je dat doet, ben je nog steeds fout bezig.
Een ietwat te snelle reactie/conclusie op een frans-klinkende naam.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:27 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, dat was 100 jaar eerder. Het ging hier waarschijnlijk om iemand uit Henegouwen die op de vlucht was voor de dienstplicht van Napoleon. Staat ook in de link die je plaatste.
De Romeinen waren als maatschappij veel verder gevorderd. Ze hebben ons vooruitgang gebracht. Dat kun je van de migratie uit de Derde Wereld niet zeggen. Hugenoten brachten nuttige skills met zich mee en pasten in de Nederlandse protestante traditie. Over het algemeen was de migratie niet zo massaal dat het absorbtievermogen van de Nederlandse maatschappij overspoeld werd. En wat de Molukkers betreft, je hoort er weinig van verder en ik denk dat z ebovenmatig gebruik maken van sociale voorzieningen.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil met de komst in het verleden van Romeinen, Fransen, Spanjaarden, Duitsers, Joden, Molukkers etc. etc. en de huidige nieuwkomers.
Al die groepen uit het verleden werden, toen ze net aankwamen, ook negatief bejegend. Waarom zou het nú anders zijn. Joden zijn bv ook door Erasmus, en door Luther en diverse andere grootheden negatief bejegend. Dat heeft dus flink wat tijd gekost. En nu zegt iedereen: We hebben een Joods-Christelijke traditie. Vwb: Molukkers: Eerst grote werkloosheid in 70 er jaren, en terrorisme. En nú zijn ze ineens goed, en zijn de Marokkanen weer fout.
Precies. Moslims dragen helemaal niets nuttigs bij, in tegenstelling tot Joden, Hugenoten, Japanners, Romeinen, noem het maar op. In dat opzicht zijn ze wel vrij uniek.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Romeinen waren als maatschappij veel verder gevorderd. Ze hebben ons vooruitgang gebracht. Dat kun je van de migratie uit de Derde Wereld niet zeggen. Hugenoten brachten nuttige skills met zich mee en pasten in de Nederlandse protestante traditie. Over het algemeen was de migratie niet zo massaal dat het absorbtievermogen van de Nederlandse maatschappij overspoeld werd. En wat de Molukkers betreft, je hoort er weinig van verder en ik denk dat z ebovenmatig gebruik maken van sociale voorzieningen.
Wat een intens smerige wijven, bah.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:32 schreef Zipportal het volgende:
Trakatie in de brievenbus: 'mengsel van ontlasting en braaksel'.
~Telegraaf
Die taart die PimGod kreeg was ook zo'n mengel.
Iemands stamboom in de discussie betrekken is wel een beetje Neurenberg '35.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit Frankrijk dus. Waarschijnlijk Hugenoten zou ik zeggen. Wat goed dat er toen geen Thierry Baudet in NL aan de macht was die de grenzen wou sluiten.
Maar ja, dat was bij de Baudet's natuurlijk heeeeeeel wat anders dan nu. Dat kun je heeeeeelemaal niet met elkaar vergelijken. Dat is best wel heel wat anders.....
De Romeinen brachten onze Rijndelta in een Europese Unie avant la lettre.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Romeinen waren als maatschappij veel verder gevorderd. Ze hebben ons vooruitgang gebracht. Dat kun je van de migratie uit de Derde Wereld niet zeggen. Hugenoten brachten nuttige skills met zich mee en pasten in de Nederlandse protestante traditie. Over het algemeen was de migratie niet zo massaal dat het absorbtievermogen van de Nederlandse maatschappij overspoeld werd. En wat de Molukkers betreft, je hoort er weinig van verder en ik denk dat z ebovenmatig gebruik maken van sociale voorzieningen.
Jouw beoordeling van de huidige nieuwkomers is precies gelijk met de beoordeling van al die anderen die worden genoemd toen ze nog maar nét in Nederland binnenkwamen. Joden zijn eeuwenlang negatief bejegend. Alles heeft zijn tijd nodig. Dat geldt ook voor de moslims. Het is weer de valkuil van: De huidige tijd is o zo bijzonder, en de huidige nieuwkomers zijn toch zo onaangepast. Maar dat vond men vroeger ook van de destijdse nieuwkomers.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies. Moslims dragen helemaal niets nuttigs bij, in tegenstelling tot Joden, Hugenoten, Japanners, Romeinen, noem het maar op. In dat opzicht zijn ze wel vrij uniek.
Het enige wat meekomt met die fijne mensen is een golf van rare, gevaarlijke tradities en opvattingen / normen die totaal niet in deze samenleving passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |