abonnement Unibet Coolblue
pi_173595910


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_173596076
Heb maar even een nieuwe topic geopend.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2017 @ 13:40:57 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173599271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat op dezelfde manier gaat als bij bijvoorbeeld Openbaar Vervoer. Neem de busbedrijven. Er moet zo nodig aanbesteed worden. Dus in een gebied krijg je dan het volgende. Bedrijf A dat er altijd reed verliest en bedrijf B mag er gaan rijden. Bedrijf B heeft dan ineens een heleboel buschauffeurs nodig. Bedrijf A heeft er ineens te veel, want die gaan veel minder lijnen rijden. Bij bedrijf A gaan de chauffeurs eruit wegens overcompleet. Bedrijf B harkt ze binnen. En dan mogen ze lekker dezelfde lijnen als vroeger gaan rijden. Alleen dan met slechtere arbeidsvoorwaarden en met pech voor minder loon.
Je pakt een verkeerd voorbeeld. In de concessievoorwaarden wordt wel geregeld dat huidige chauffeurs over moeten gaan naar een nieuwe werkgever.

Je had beter de taxiwereld kunnen noemen. Daar schoppen ze gerust x man de ww in om te kunnen pronken met dat ze een y aantal uit de ww hebben gehaald. Er niet bij vertellende dat dit ze subsidie oplevert en dat de mensen die in de ww belanden recht hebben op een transitievergoeding die de oud-werkgever bakken met geld kost. Daarom zie je in de taxiwereld veel vreemde constructies om mensen niet in vaste dienst hoeven nemen en om onder vergoedingen uit te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173609926
En toen hadden ze vanochtend nog 13 wijken openstaan in mijn deel van de stad. Wonder boven wonder hebben ze alles weg weten te krijgen.
De een na de ander houdt het voor gezien en er is niemand om ze te vervangen. Wat heeft PostNL nou te bieden?
Het enige positieve wat ik kan bedenken bij een baan als postbezorger is het feit dat je niet continu een leidinggevende in je nek hebt staan hijgen.
Dan sturen ze studenten op de fiets Amsterdam en Utrecht in om bezorgers te werven. :')
pi_173610975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:16 schreef Rafierafie het volgende:
En toen hadden ze vanochtend nog 13 wijken openstaan in mijn deel van de stad. Wonder boven wonder hebben ze alles weg weten te krijgen.
De een na de ander houdt het voor gezien en er is niemand om ze te vervangen. Wat heeft PostNL nou te bieden?
Het enige positieve wat ik kan bedenken bij een baan als postbezorger is het feit dat je niet continu een leidinggevende in je nek hebt staan hijgen.
Dan sturen ze studenten op de fiets Amsterdam en Utrecht in om bezorgers te werven. :')
Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
pi_173611397
Vandaag bij ons weer een lekkere chaos, met diverse wijken die 2 uur te laat op het depot lagen. Het Eigen Huis magazine heb ik niet gezien, ik denk dat ze dat doorgeschoven hebben naar donderdag. Bij ons wordt ook steeds meer gemopperd door bezorgers die door de admie onder druk worden gezet om extra wijken weg te lopen. We hebben veel vacatures, en het vullen gaat steeds moeilijker. Dat werven onder studenten is denk ik ook geen oplossing. Vroeger was zaterdagpostbode een zeer gewilde bijbaan, er waren zelfs wachtlijsten! Maar zaterdagpostBEZORGER betaalt veel slechter, en bovendien wil het bedrijf eigenlijk geen contracten van 3 of 4 uur meer geven, dus zul je ook doordeweeks moeten werken. Wat dan weer lastiger te combineren is met colleges.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173611535
Voordeel van veel zaterdagwerkers was ook dat er doordeweeks altijd wel iemand kon bijspringen. Als je nu een wijkje kwijt wil, dan zadel je vaak meteen je collega met een erg lange dienst op.

Eigen Huis vond ik ook merkwaardig. In de voorbereiding niet gezien. Maar de wijk die ik liep had ze wel.Terwijl het normaal altijd op de donderdag langs komt. Gevolg was wel dat het giga stapels post waren op mijn arm.
pi_173613589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
Damn wat slecht :o -O-
pi_173616050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lekker dagje daarvoor met Eigen Huis, H&M en een mailing van de postcodeloterij.

Mooi van PostNL. Een fiets geven aan mensen die bezorgers moeten werven. Maar de bezorgers zelf krijgen geen fiets :')
PostNL geeft niemand een fiets. De fietsen zijn van het reclamebureau, en de wervers mogen deze gebruiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173640014
Peterselieman, je hebt gelijk. Maar het leek me wel de duidelijkste manier om uit te leggen hoe het dan waarschijnlijk gaat. We zullen er bepaald niet op vooruitgaan!

Dinsdag was het op best veel plaatsen een chaos, geloof ik.
pi_173653034
De onderhandelingen voor de postbezorgers-cao zouden toch deze maand beginnen? Ik heb er nog helemaal niks over gelezen. Ook over de grote cao hoor je niets meer.
Ik ben zeer benieuwd naar de inzet van de vakbonden. Als er niet snel een aantal problemen worden aangepakt, is het binnenkort echt crisis. Overal in het land spelen dezelfde problemen en steeds meer collega's willen of gaan ermee stoppen.
In mijn bezorggebied houdt de een na de ander het voor gezien en er is nauwelijks nieuwe aanwas.
pi_173655623
Same here. Echt goede collega's die er vandoor gaan, jammer ;(

Ben zelf ook nog altijd op zoek naar wat anders, maar dat heeft niets met al die problemen te maken ;)
Net nog weer een gesprekje gehad, maar dat leek toch niet echt een match qua functie. Ik vermoed dus iig voor deze een afwijzing, al kan het wel zijn dat ze me in gedachten houden voor wat anders (daar hadden we het nog even over). Volgende week ook nog een gesprek ergens, dat zou wel een mooie zijn. Administratief werk op 5 minuutjes fietsen hier vandaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173655642
Zag bij de VU ook Al een fiets staan met reclame voor PostNL: de sportieve bijbaan.
pi_173656074
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173656163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
De onderhandelingen voor de postbezorgers-cao zouden toch deze maand beginnen? Ik heb er nog helemaal niks over gelezen. Ook over de grote cao hoor je niets meer.

Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 13:09:09 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173656771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depots
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173659599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Die verhalen heb ik ook gehoord, nota bene van de TC zelf. Over die grotere wijken, niet over dat overal de aanvoertijd naar 13.00 uur zou gaan. Ik vind het zelf geen goed idee, want niet iedereen zit op zulke grote contracten te wachten. En als er iemand ziek wordt met een loop van 5 uur. wie ga je dan die loop erbij geven als de collega's ook al wijken van een dergelijke omvang hebben. PostNL moet goed gaan uitkijken, want hier in de Randstad trekt de economie al behoorlijk aan, en het verloop is bij ons in korte tijd explosief gestegen. Ze weten nu al niet hoe ze de post moeten wegkrijgen, en de Chat staat al vol met klachten over bezorgers die min of meer gedwongen worden extra wijken te lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173659779
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dan lees je een bericht op Mijn Werk dat de BvPP wel mag flyeren op de depots
Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173660184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
Het plan is inderdaad om de wijken groter te gaan maken. Vraag is natuurlijk hoe het precies gaat werken, want daarvoor moeten de tijden voor die grotere wijken wel realistisch zijn natuurlijk. Een dienst van 5 uur die in werkelijkheid 6 uur duurt gaat voor problemen zorgen. En de wijzigingen van die wijken worden top-down doorgevoerd. PostNL kennende gaan daar grote problemen ontstaan tussen theorie en praktijk. Daarnaast is een openstaande dienst van 5 uur aardig lastig om zomaar op te lossen.

Vandaag trouwens doodleuk 2 geadresseerde huis aan huis mailingen in mijn wijk. Ben je zomaar een uur langer bezig met een wijk. Gelukkig liep ik maar twee wijken, maar dergelijke mailingen zonder aankondigingen kan een bezorger zomaar in tijdnood brengen.
pi_173661418
Wat is de reden van het groter maken van wijken :?

Altijd weer die gedrochten ideeën van bovenaf..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 17:46:04 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173662144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:16 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat is de reden van het groter maken van wijken :?

Altijd weer die gedrochten ideeën van bovenaf..
Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173662227
Daarnaast gaat het waarschijnlijk om het ideale scenario waarbij je de hele wijk in één keer meekrijgt. Dan kunnen ze weer weer besparen of de aan en afloop ;)
pi_173662238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees nu ergens op facebook ook berichten van iemand die zegt dat daar eea 'ingrijpend' gaat veranderen. Lopen die 5 uur worden, met een starttijd van 13.00. En dan contracten van 20 tot 25 uur???

Hier was wel gesproken over lopen van 3 uur, maar dit?

Dat is toch niet haalbaar, zulke diensten (exclusief uitloop) vanaf 13.00? Hier zijn ook veel bezorgers die niet eens 3 uur kunnen lopen, laat staan 5! :o

Is trouwens op een FB pagina over het postvest.
voordeel met een 5 uurs contract is, dat je maar 1 dag hoeft te lopen dan
pi_173662269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar de BVPP is dan ook een bond die is opgericht door managers van PostNL zelf. Met de ene pet op keuren ze je uitloop af en met de andere pet op spreken ze hier vervolgens schande van. De voornaamste reden dat ik er toch lid van ben is omdat ik over de CAO wil kunnen stemmen en dit de goedkoopste mogelijkheid is.
klopt er is soms geen touw meer aan vast te knopen
pi_173662272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je minder mensen nodig en ze blijven misschien langer, omdat ze meer uren kunnen maken
Maar als je mensen meer uren wil laten maken kun je ze toch ook gewoon meer wijken geven? Iemand met twee wijken van elk 2 uur is bij ziekte of verlof makkelijker te vervangen dan iemand met 1 wijk van 4 uur.

En wat is het voordeel van minder mensen nodig hebben als die vervolgens meer uren maken? In FTE maakt het geen cent uit. Hooguit besparen ze wat aan fiets- en smartphonevergoeding, maar dat is peanuts.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 17:52:29 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173662302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Daarnaast gaat het waarschijnlijk om het ideale scenario waarbij je de hele wijk in één keer meekrijgt. Dan kunnen ze weer weer besparen of de aan en afloop ;)
Gaat mij morgen iig niet lukken. Loop 1 in een keer mee zal nog wel lukken. Maar loop 2 moet ik sowieso in twee keer doen. Die heeft vier bomvolle zakken HAH. Gelukkig zijn er daar wat flats, waardoor ik de helft in een keer kwijt ben :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173662350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die verhalen heb ik ook gehoord, nota bene van de TC zelf. Over die grotere wijken, niet over dat overal de aanvoertijd naar 13.00 uur zou gaan. Ik vind het zelf geen goed idee, want niet iedereen zit op zulke grote contracten te wachten. En als er iemand ziek wordt met een loop van 5 uur. wie ga je dan die loop erbij geven als de collega's ook al wijken van een dergelijke omvang hebben. PostNL moet goed gaan uitkijken, want hier in de Randstad trekt de economie al behoorlijk aan, en het verloop is bij ons in korte tijd explosief gestegen. Ze weten nu al niet hoe ze de post moeten wegkrijgen, en de Chat staat al vol met klachten over bezorgers die min of meer gedwongen worden extra wijken te lopen.
binnen een straal van <15km van pc1012 staan al 75 vacatures open :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 17:54:46 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173662357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar als je mensen meer uren wil laten maken kun je ze toch ook gewoon meer wijken geven? Iemand met twee wijken van elk 2 uur is bij ziekte of verlof makkelijker te vervangen dan iemand met 1 wijk van 4 uur.

En wat is het voordeel van minder mensen nodig hebben als die vervolgens meer uren maken? In FTE maakt het geen cent uit. Hooguit besparen ze wat aan fiets- en smartphonevergoeding, maar dat is peanuts.
mja, het zal er meer in zitten dat je met zekerheid meer uren kunt bieden, terwijl je dat anders in vacatures minder duidelijk kunt maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173662455
Overigens kan je ook nog meer bekrimpen op basistijden. Als je tegen pietje zegt dat wijk A morgen een half uur minder heeft dan is de kans aanwezig dat pietje gaat protesteren. Ga je die wijken compleet opnieuw indelen dan vervalt bij de meeste het referentiekader.

Met de codeerregel kunnen er ook slimme combinaties gemaakt worden. Echter moet je niet vergeten dat veel van deze combinaties er al waren toen er nog gevost werd op kennis, en er onderling nog post werd uitgewisseld.
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gaat mij morgen iig niet lukken. Loop 1 in een keer mee zal nog wel lukken. Maar loop 2 moet ik sowieso in twee keer doen. Die heeft vier bomvolle zakken HAH. Gelukkig zijn er daar wat flats, waardoor ik de helft in een keer kwijt ben :P
Hier is er ook nog een berg kampioenen waarschijnlijk. Staan er aardig wat klaar, maar donderdag hebben ze niks meegegeven.
pi_173662668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar als je mensen meer uren wil laten maken kun je ze toch ook gewoon meer wijken geven?
Punt zal wel zijn dat de extra wijken steeds vaker geweigerd worden, om de genoemde reden dat bezorgers altijd later klaar zijn dan PostNL middels hun ingenieuze berekeningen heeft ingeschat. Van één lange loop kun je moeilijker een gedeelte weigeren... en 't spaart weer telefoontjes en toetsaanslagen van de planner uit :)
pi_173663181
De meeste mensen hier willen max 4 uur per dag met onze aanlevertijd van 13.00. Heb dan zo het vermoeden dat die regel dat werken na 17.00 alleen op vrijwillige basis mag, geschrapt gaat worden in de nieuwe CAO. Om dit uberhaupt dan mogelijk te maken. Dan zal het wel verplicht tot 18.00 worden.. :N onze TC vond tot 19.00 lopen nu al acceptabel, dus die kant zal het wel op gaan dan. Lopen tot 18.00 met uitloop naar 19.00 :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173663263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:38 schreef VixenFromHell het volgende:
De meeste mensen hier willen max 4 uur per dag met onze aanlevertijd van 13.00. Heb dan zo het vermoeden dat die regel dat werken na 17.00 alleen op vrijwillige basis mag, geschrapt gaat worden in de nieuwe CAO. Om dit uberhaupt dan mogelijk te maken. Dan zal het wel verplicht tot 18.00 worden.. :N onze TC vond tot 19.00 lopen nu al acceptabel, dus die kant zal het wel op gaan dan. Lopen tot 18.00 met uitloop naar 19.00 :X
En dan als goedmakertje een lampje voor op het hoofd omdat het in de winter om 5 uur al pikdonker is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 18:50:05 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173663410
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

En dan als goedmakertje een lampje voor op het hoofd omdat het in de winter om 5 uur al pikdonker is.
en dat bezorgt voor geen meter kan ik uit eigen ervaring vertellen. Gelukkig maar twee keer meegemaakt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173663425
Collega hier had betere ervaringen met lampjes die je om je vinger kon doen oid, maar heb dat vorig jaar niet uit hoeven proberen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173663433
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat bezorgt voor geen meter kan ik uit eigen ervaring vertellen. Gelukkig maar twee keer meegemaakt :P
Binnenkort als nieuwe reden om bij te plussen: het invallen van de nacht?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 19:11:58 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173663804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:51 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Binnenkort als nieuwe reden om bij te plussen: het invallen van de nacht?
mja, op papier heb ik al eens midden in de nacht bezorgd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173663970
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, op papier heb ik al eens midden in de nacht bezorgd :P
Ik loop af en toe midden in de nacht. Voorbereiden daarentegen doe ik met enige regelmaat rond 16:00 :P
pi_173664568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik loop af en toe midden in de nacht. Voorbereiden daarentegen doe ik met enige regelmaat rond 16:00 :P
Wel goed voor de Tot.
pi_173665509
Klopt. Ik zit af en toe vol verbazing te kijken waar al die toeslagen nu weer vandaan komen :D
pi_173667380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:38 schreef VixenFromHell het volgende:
De meeste mensen hier willen max 4 uur per dag met onze aanlevertijd van 13.00. Heb dan zo het vermoeden dat die regel dat werken na 17.00 alleen op vrijwillige basis mag, geschrapt gaat worden in de nieuwe CAO. Om dit uberhaupt dan mogelijk te maken. Dan zal het wel verplicht tot 18.00 worden.. :N onze TC vond tot 19.00 lopen nu al acceptabel, dus die kant zal het wel op gaan dan. Lopen tot 18.00 met uitloop naar 19.00 :X
de onze is viesmad als je om 17.10 buiten bent
pi_173668450
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 22:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

de onze is viesmad als je om 17.10 buiten bent
En dan wordt er wel zo gepland dat je niet anders kan? :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173668512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 23:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

En dan wordt er wel zo gepland dat je niet anders kan? :P
dat dan weer niet gelukkig
pi_173668784
Voor de postwet mag er helemaal niet na 6 uur bezorgd worden en ik zie dat niet zo snel verdwijnen.

Collega had wel een leuke suggestie. Brievenbussen voortaan einde ochtends legen. Dan sorteren de dag, volgende ochtend vanaf 9 uur beginnen met bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 23:44:57 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173668864
De eenlingen worden overdag al geleegd, gewoon op route. Een chauffeur van de autodienst heeft hiervoor een sleutel mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173669814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Voor de postwet mag er helemaal niet na 6 uur bezorgd worden en ik zie dat niet zo snel verdwijnen.

Collega had wel een leuke suggestie. Brievenbussen voortaan einde ochtends legen. Dan sorteren de dag, volgende ochtend vanaf 9 uur beginnen met bezorgen.
Dan ben ik afgelopen zaterdag mooi 'strafbaar' geweest. Tot 18.10 gelopen. Stond 5.15 op. Kon pas om 12.15 beginnen, 2x terug naar depot en 3x hah, dus wat meer gehannes. Daarbij 9 scanpakjes en het daarbij horende aanbellen bij de buren. En toen was het opeens 18.10.
Dat heb ik ook netjes doorgemaild aan de admi. Kreeg alleen als reactie: dat ik er in vervolg maar voor moest zorgen dat ik toch echt voor 18.00 klaar was. Dit ivm klachten.

En volgende week zaterdag plant ze me doodleuk precies hetzelfde in. Haar reactie naar TC gemaild, TC woest op admi.

En dan willen ze wijken gaan maken van 5 uur. Dan ben ik per direct weg. Iets anders of niet. PostNL maakt zichzelf kapot. En maar raar vinden dat ze geen nieuwe bezorgers kunnen vinden.
pi_173671119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:00 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dan ben ik afgelopen zaterdag mooi 'strafbaar' geweest. Tot 18.10 gelopen. Stond 5.15 op. Kon pas om 12.15 beginnen, 2x terug naar depot en 3x hah, dus wat meer gehannes. Daarbij 9 scanpakjes en het daarbij horende aanbellen bij de buren. En toen was het opeens 18.10.
Dat heb ik ook netjes doorgemaild aan de admi. Kreeg alleen als reactie: dat ik er in vervolg maar voor moest zorgen dat ik toch echt voor 18.00 klaar was. Dit ivm klachten.

En volgende week zaterdag plant ze me doodleuk precies hetzelfde in. Haar reactie naar TC gemaild, TC woest op admi.

En dan willen ze wijken gaan maken van 5 uur. Dan ben ik per direct weg. Iets anders of niet. PostNL maakt zichzelf kapot. En maar raar vinden dat ze geen nieuwe bezorgers kunnen vinden.
Gewoon wat sneller lopen! ~O>
Meeste mensen die nu aan dit werk beginnen hebben geen idee van hoe het er allemaal aan toe gaat.

9 scanpakjes... Is dat veel voor jou? Ik heb er vandaag in twee wijken al 11. Dit is niet eens zo heel veel.
Mijn vraag van vandaag: wat is voor iedereen een "normale" hoeveelheid scanpakjes?
pi_173671473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Gewoon wat sneller lopen! ~O>
Meeste mensen die nu aan dit werk beginnen hebben geen idee van hoe het er allemaal aan toe gaat.

9 scanpakjes... Is dat veel voor jou? Ik heb er vandaag in twee wijken al 11. Dit is niet eens zo heel veel.
Mijn vraag van vandaag: wat is voor iedereen een "normale" hoeveelheid scanpakjes?
Gemiddeld op die wijk is het 3 scanpakjes, met rond de 10 niet scanpakjes ernaast. Dat waren er die zaterdag ook 16.
Mijn 'eigen' wijk heeft er gemiddeld 1 om te scannen, meestal geen zelfs.
pi_173671622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:00 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dan ben ik afgelopen zaterdag mooi 'strafbaar' geweest. Tot 18.10 gelopen. Stond 5.15 op. Kon pas om 12.15 beginnen, 2x terug naar depot en 3x hah, dus wat meer gehannes. Daarbij 9 scanpakjes en het daarbij horende aanbellen bij de buren. En toen was het opeens 18.10.
Dat heb ik ook netjes doorgemaild aan de admi. Kreeg alleen als reactie: dat ik er in vervolg maar voor moest zorgen dat ik toch echt voor 18.00 klaar was. Dit ivm klachten.

En volgende week zaterdag plant ze me doodleuk precies hetzelfde in. Haar reactie naar TC gemaild, TC woest op admi.

En dan willen ze wijken gaan maken van 5 uur. Dan ben ik per direct weg. Iets anders of niet. PostNL maakt zichzelf kapot. En maar raar vinden dat ze geen nieuwe bezorgers kunnen vinden.
mensen die klagen dat de post laat is moeten dan ook gewoon een ernstige ziekte krijgen.

Man man wat heb ik een hekel aan die lui. Postbode u bent laat. Zat u op wat te wachten dan? Nee dat niet.

Nou zoek een hobby trut, het is 16.00 en je bent niet de enige die post wilde vandaag.
pi_173671636
Al hadden we hier een tijd terug wel een jongen die vrijdagnacht het plaatstelijke huis aan huis krantje liep :')

Echt 's nachts. Dat je om 1 uur ineens opschrikt omdat er iets op de mat ploft. :D
pi_173676151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Voor de postwet mag er helemaal niet na 6 uur bezorgd worden en ik zie dat niet zo snel verdwijnen.

Collega had wel een leuke suggestie. Brievenbussen voortaan einde ochtends legen. Dan sorteren de dag, volgende ochtend vanaf 9 uur beginnen met bezorgen.
In de CAO staat inderdaad dat je niet na 18.00 uur mag bezorgen, maar bij mijn weten staat daarover niks in de Postwet. Bij de Pakketservice (die ook aangetekende brieven bezorgt) lopen ze regelmatig tot 21.00 uur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173676616
Ik zit net even op de site voor bedrijfskleding te kijken. Daar zag ik dit:
quote:
Nieuws

In samenspraak met PostNL zijn de prijzen per 01-juli 2017 gewijzigd.

Op verzoek van PostNL zijn het aantal budgetpunten per artikel en de jaarlijkse toekenning van het aantal budgetpunten per doelgroep hiermee in lijn gebracht.
Dit had ik nog niet eerder gezien. Ik heb mijn mail er even op nagekeken en ik krijg nu 68 punten per "budget period", terwijl dat er voorheen nog 86 waren.
Een regenpak kost nu 82 punten. Mijn vorige regenpak kostte 104 punten. In beide gevallen komt dat neer op zo'n 120% van de toegekende punten per budgetperiode.
Nu vraag ik mij af of andere kledingstukken dan wel (relatief) duurder of goedkoper zijn geworden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 16:53:01 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173677712
zwaar dagje vandaag met erg veel HAH. Moest een paar keer bijladen omdat ik het niet in een keer mee kon nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173678152
Hier ook een zware zaterdag. 11 uur op de klok en vrij gesloopt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 19:53:05 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173681786
11 uren? Dat is wel erg veel. Haal deze zaterdag net geen 9 uren, terwijl het er vorige week ruim 10 waren. Komt voornamelijk doordat ik wat later begonnen ben en eerder klaar was in de voorbereiding.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173682576
Ik had een wijkje wat verkeerd ingeschat. Die was door nieuwbouw veel groter geworden dat de vorige keer dat ik hem liep. Daarnaast extra terug naar het depot en wat open kasten in de voorbereiding.
pi_173684012
Nieuwe collega deze week en ook deze belde vandaag dat ie niet meer kwam. Met als afscheid een appje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7

Hier ook druk, en op het allerlaatst rond half 7 (ik had tussendoor pauze gehouden hoor ;)) stond ik ergens met een pakje en toen zag ik het gordijn wel even bewegen, maar er deed niemand open :( toen was ik echt wel even pissig :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 21:47:39 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173684033
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Nieuwe collega deze week en ook deze belde vandaag dat ie niet meer kwam. Met als afscheid een appje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7

Hier ook druk, en op het allerlaatst rond half 7 (ik had tussendoor pauze gehouden hoor ;)) stond ik ergens met een pakje en toen zag ik het gordijn wel even bewegen, maar er deed niemand open :( toen was ik echt wel even pissig :P
oplossing: retour afzender, want geweigerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173684174
Moest toch naar de AH dus daar ligt ie nu :P

Laatst ook wel wat triests mee gemaakt... een moeder die haar dochtertje van een jaar of 5 uitschold voor achterlijke k***** nogiets. Zo sneu ;( dat meisje zal best vervelend geweest zijn maar dat doe je toch niet.. bah. Maar ik ben dan ook weer niet zo dat ik mijn mond open durf te doen. Weet ook niet of PostNL daar zou blij mee zou zijn..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173685440
Collega had laatst een vadsig pakje waarvoor ze aanbelde bij iemand... geen reactie. Later probeerde ze het nogmaals omdat ze toch weer langs dat huis kwam. Toen hoorde ze van achter de deur een dame vragen: waarom brengt ze het niet gewoon naar de buren? 8)7
Resultaat was dat die dame een tripje naar de retailer mocht maken.
pi_173686242
Mopper je een beetje over zo'n lapzwans, gooi je daarna wat luchtige bijdragen op de app, komt er een bericht dat de groep alleen voor nuttige info is en dat er in het vervolg mensen verwijderd gaan worden als ze zich daar niet aan houden. Nou, stik dan maar in je appgroep :')

Mijn handen jeuken om mezelf uit de groep te verwijderen, maar dan mis ik wel de berichten dat de post op het depot is. Dilemma ;)

Heb sowieso wat twijfels over mijn contact met mijn depotgenoten, omdat ik inmiddels wel door heb dat meerdere mensen mij een mopperkont en een zeur vinden. Klopt ook wel, maar het is niet leuk als mensen laten merken dat ze je zat zijn. Ik denk niet dat ik ga veranderen, want dit is iets waar mensen jaren geleden ook al opmerkingen over maakten ;) zo ben ik nu eenmaal. Misschien kan ik beter een voorbeeld nemen aan 1 van mijn collega's en gewoon alleen nog puur zakelijk met collega's om gaan. Niet meer naar gezellige bijeenkomsten en niet meer appen en altijd later op het depot zijn. Op een BBQ gister werd ook al weer een opmerking gemaakt over mijn vele klagen...... :') ja ik weet het van mezelf, maar zulke opmerkingen zijn niet leuk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173687963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier ook druk, en op het allerlaatst rond half 7 (ik had tussendoor pauze gehouden hoor ;)) stond ik ergens met een pakje en toen zag ik het gordijn wel even bewegen, maar er deed niemand open :( toen was ik echt wel even pissig :P
Misschien was het de kat die het gordijn deed bewegen?
pi_173689144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb sowieso wat twijfels over mijn contact met mijn depotgenoten, omdat ik inmiddels wel door heb dat meerdere mensen mij een mopperkont en een zeur vinden. Klopt ook wel, maar het is niet leuk als mensen laten merken dat ze je zat zijn. Ik denk niet dat ik ga veranderen, want dit is iets waar mensen jaren geleden ook al opmerkingen over maakten ;) zo ben ik nu eenmaal. Misschien kan ik beter een voorbeeld nemen aan 1 van mijn collega's en gewoon alleen nog puur zakelijk met collega's om gaan. Niet meer naar gezellige bijeenkomsten en niet meer appen en altijd later op het depot zijn. Op een BBQ gister werd ook al weer een opmerking gemaakt over mijn vele klagen...... :') ja ik weet het van mezelf, maar zulke opmerkingen zijn niet leuk.
Wauw, jullie depot doet dingen buiten het werk? Afgezien van werkoverleg zo'n drie keer per jaar (maar dat bedoel je vast niet met 'gezellige' bijeenkomst) en een keer een etentje waar ook teamleiding bij was, doen we dat hier helemaal niet. En dit is voor het hele gebied, ongeveer 6 depots. Afgezien van het grootste depot, komt ook niet iedereen op dezelfde tijd. We hebben ook geen groepsapps. Ik kan ook totaal niet tegen zo'n "in het vervolg mensen verwijderd gaan worden" opmerking, zou echt direct uit die groep gestapt zijn. Of elke nacht om 3 uur updates over het weer van de volgende dag gaan schrijven.
pi_173690661
Ik kwam gisteren bij een huis en daar hadden ze een brievenbus in de deur, maar ook een vrijstaande brievenbus. Dus ik doe de klep omhoog van dat vrijstaande ding, hoor ik ineens vanuit dat huis "In de deur godverdomme! Nee, niet daarin, maar in de deur verdomme!"

Hartverwarmend altijd he, al die vriendelijke mensen :P
pi_173691338
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 02:50 schreef blijevis het volgende:

[..]

Misschien was het de kat die het gordijn deed bewegen?
Zou kunnen.. of een hond. Meeste mensen hebben daar een eethoek zitten, dus mijn gok was dat ze aan het eten waren. Maar er zijn meer mogelijkheden ja :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Wauw, jullie depot doet dingen buiten het werk? Afgezien van werkoverleg zo'n drie keer per jaar (maar dat bedoel je vast niet met 'gezellige' bijeenkomst) en een keer een etentje waar ook teamleiding bij was, doen we dat hier helemaal niet. En dit is voor het hele gebied, ongeveer 6 depots. Afgezien van het grootste depot, komt ook niet iedereen op dezelfde tijd. We hebben ook geen groepsapps. Ik kan ook totaal niet tegen zo'n "in het vervolg mensen verwijderd gaan worden" opmerking, zou echt direct uit die groep gestapt zijn. Of elke nacht om 3 uur updates over het weer van de volgende dag gaan schrijven.
Ja ik vind het ook eigenlijk een beetje jammer dat 1 iemand dan gaat bepalen wat wel en niet mag, omdat die toevallig de groep aangemaakt heeft. Het is toch een appgroep van ons hele team.. Maar ik ben er idd maar uit gestapt, want ik kan me er dan niet zo in vinden. Een vreselijk gemis is het ook weer niet. Dit was overigens dezelfde collega die laatst ook vond dat wij flexibelen onze problemen maar prive aan moesten gaan kaarten en niet op het werkoverleg, omdat de rest daar niets aan had. En dat ons gemopper op het depot geen nut had. Dus eea loopt al wel langer ;)

Nou had ik juist dus in die appgroep na het mopperen wat leukere en luchtige dingen gestuurd. Een linkje naar een game waar je een postbedrijf kon runnen (als een grapje bedoeld dus) en later nog de vraag of mensen zichzelf wel eens hadden gespot op streetview, met een foto van mij met postkar op streetview erbij. De opmerking dat de app alleen voor nuttige opmerkingen is, kwam op mij iig wel over als een directe boodschap aan mij. Nuja, dan ben ik er ook wel klaar mee.

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik kwam gisteren bij een huis en daar hadden ze een brievenbus in de deur, maar ook een vrijstaande brievenbus. Dus ik doe de klep omhoog van dat vrijstaande ding, hoor ik ineens vanuit dat huis "In de deur godverdomme! Nee, niet daarin, maar in de deur verdomme!"

Hartverwarmend altijd he, al die vriendelijke mensen :P
Ik zou het dan juist daar wel in gegooid hebben :D kom nou!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 september 2017 @ 17:15:56 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173696823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik hoorde dat PostNL hier en daar heeft geweigerd de FNV-flyers te verspreiden op de depots..
Gisteren wel een envelop van de FNV op een depot aangetroffen. De bezorgers hadden het ding afgeschreven en in de bak voor retour aan kantoor gelegd omdat ze vonden dat de petter niet bekend was op dat adres. Heb de inhoud maar uit de envelop gehaald en op de tafel in het depot gelegd zodat ze het alsnog kunnen lezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173698412
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gisteren wel een envelop van de FNV op een depot aangetroffen. De bezorgers hadden het ding afgeschreven en in de bak voor retour aan kantoor gelegd omdat ze vonden dat de petter niet bekend was op dat adres. Heb de inhoud maar uit de envelop gehaald en op de tafel in het depot gelegd zodat ze het alsnog kunnen lezen.
De FNV heeft ze zonder goedkeuring van PostNL toch verstuurd (naar de petters van de depots), maar een deel daarvan retour gekregen. Gelukkig hebben sommigen er met de PET naar gegooid
pi_173699168
Sommige figuren zijn gewoon een beetje gemakkelijk. Je snapt toch wel wat de bedoeling van zo'n envelop is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 september 2017 @ 19:43:41 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173699483
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:30 schreef V__L_N het volgende:
Sommige figuren zijn gewoon een beetje gemakkelijk. Je snapt toch wel wat de bedoeling van zo'n envelop is.
mja, op dat depot hebben ze geen petter. Op papier zou het wel nodig zijn, maar in de praktijk is het een rustig depot, omdat er veel postbodewijken zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173699715
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, op dat depot hebben ze geen petter. Op papier zou het wel nodig zijn, maar in de praktijk is het een rustig depot, omdat er veel postbodewijken zijn.
Wij hebben ook geen petter, maar ik gooi die dingen gewoon in het kastje. Kan iedereen hem pakken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173710851
O, ik had altijd begrepen dat de vakbonden niet tegelijkertijd aan het werven waren, maar elk in een eigen week. Net als de collectes, zeg maar. Misschien was de FNV er wel net voor zijn beurt ;-)

Van die geruchten over 5-uurs wijken wordt ik ook niet zo blij. Dat ga ik gewoon niet redden. Het zal wel samenhangen met die proef in de Gelderse Vallei met die elektrische bakfietsen. Maar dat is wel verneukeratief, want je denkt 'elektrisch', maar het blijft fiets. Je kan dan geen enkele uitloop meer opvangen. Lekker hoor, met die bulten extra post die er soms ineens bij zitten. Met 5 uurs wijken is je uitloop dan ook in verhouding veel. Post lopen is leuk maar dan wordt het echt bye bye Post.
pi_173710894
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen als er een postcodeloterij prijs is gevallen in zo'n wijk? We hebben hier ook straten waar alle brievenbussen net te klein zijn. Nu al mag je dan overal gaan aanbellen. Dat kost me toch een tijd! Loop je met zo'n 5 uurs wijk dan om 21u nog op straat ofzo?
pi_173710933
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:52 schreef SnawyHoulet het volgende:
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen als er een postcodeloterij prijs is gevallen in zo'n wijk? We hebben hier ook straten waar alle brievenbussen net te klein zijn. Nu al mag je dan overal gaan aanbellen. Dat kost me toch een tijd! Loop je met zo'n 5 uurs wijk dan om 21u nog op straat ofzo?
Dan heb je gewoon pech gok ik. Oh ja en die prijzen zitten tegenwoordig op daldagen, dus wellicht heb je dan wel twee grote wijken :')
pi_173711502
Hier nog niks gehoord over wijken van 5 uur, hier hebben ze het nog steeds over dat alle wijken rond de 3 uur zullen zijn op een piekdag.
pi_173737410
20 scanpakketjes vandaag. Lang leven van dijk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173737869
Zware dingen wel, die Van dijk boeken. Vandaag viel het zowaar wel mee. Ga op dinsdag best vaak richting de 30 pakjes.
pi_173738617
Hier 25, dat was voor mij wel een record iig ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173739227
Om te scannen voor 1 wijk vind ik 20 al genoeg. Meestal heb ik wel nog 20 tot 30 niet scanners en dan 10/13 scanners. Vandaag weinig chinezen, ik vrees voor morgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173741552
Hier werken de scholen steeds meer met Iddink. Die hebben hun voorraad volgens mij een stuk beter op orde dan van Dijk. Er worden door Iddink aanzienlijk minder boeken nagestuurd.
Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van deze uitspraak.

Dit weer: http://bvpp.nl/index.php/(...)ktijden-bij-bezorgen
pi_173754411
Nog mensen weggewaaid vandaag? :P
pi_173754523
Nog nooit zo makkelijk van de post afgekomen :7 Maar viel wel mee opzich. Ik moest aardig doortrappen maar binnen de wijk had ik er weinig last van.
pi_173754749
Een windvlaag blies de bril van mijn neus. Gelukkig heeft iemand hem teruggevonden (een meter of vijftig verderop), want zonder zie ik haast niets.
pi_173755876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:07 schreef Thomas-sama het volgende:
Nog mensen weggewaaid vandaag? :P
Nee, m'n fiets is wel een keer omgevallen en ik heb een paardenkastanje op m'n hoofd gekregen (de vrucht welteverstaan, niet de complete boom ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 13-09-2017 18:24:26 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173755955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
Hier werken de scholen steeds meer met Iddink. Die hebben hun voorraad volgens mij een stuk beter op orde dan van Dijk. Er worden door Iddink aanzienlijk minder boeken nagestuurd.
Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van deze uitspraak.

Dit weer: http://bvpp.nl/index.php/(...)ktijden-bij-bezorgen
Ach ja, dat is inmiddels een jaarlijks ritueel geworden. Elk jaar gaat er weer tijd van je wijk af (want de volumes lopen terug), terwijl je niet of nauwelijks sneller klaar bent. De post wordt wel minder, maar het aantal bel/bus/scanpakjes neemt toe, terwijl bovendien de kwaliteit van de sortering steeds slechter wordt en allerlei onzalige pilots met postvesten, Georoute en codeerregels zijn ook niet bevorderlijk voor het werktempo. }:|
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173757183
Bij ons komt veel wat we retour sturen met een sticker de afgelopen 2 weken ineens iedere keer weer terug :(

Meer daar last van? Het is echt niet incidenteel ook. Gebeurt bij meerdere bezorgers en hele stapels en het blijft terug komen. Heb nu van een aantal dingen het oorspronkelijke adres maar helemaal afgeplakt :N
Lijken ook allemaal dingen te zijn waar geen code op staat, dus handmatig verwerkt denk ik?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173757316
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons komt veel wat we retour sturen met een sticker de afgelopen 2 weken ineens iedere keer weer terug :(

Meer daar last van? Het is echt niet incidenteel ook. Gebeurt bij meerdere bezorgers en hele stapels en het blijft terug komen. Heb nu van een aantal dingen het oorspronkelijke adres maar helemaal afgeplakt :N
Lijken ook allemaal dingen te zijn waar geen code op staat, dus handmatig verwerkt denk ik?
Ja klopt, bijna alles. Ik heb tegenwoordig een dikke stift bij me waarmee ik de KIX code doorstreep voor ik er een sticker op plak. Als ik dat niet doe zit alles er de volgende dag weer tussen. De verzamelde afgeschreven post op de voorbereidingslocatie wordt volgens mij door een andere machine gedaan of zo zodat dat wel meteen goed komt.
p.s. hier eerder 2 maanden dan 2 weken
pi_173757325
oeps dubbel
pi_173757943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons komt veel wat we retour sturen met een sticker de afgelopen 2 weken ineens iedere keer weer terug :(
Als er al meerdere stickers opzitten ga ik ze nummeren. Het hoogst dat ik gekomen ben is vijf.

Ook wel eens gehad dat de voorbereider er een opmerking op had gezet in de trant van "kun je het adres niet doorstrepen". Waarom haal je hem er dan niet zelf uit?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 september 2017 @ 20:31:27 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173758312
In de sortering wordt echt niet elke brief nagelopen. Maar het doorstrepen van het adres en de boel rechtsonder is sowieso noodzaak. Pas daarna ga je stickeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173758412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons komt veel wat we retour sturen met een sticker de afgelopen 2 weken ineens iedere keer weer terug :(

Meer daar last van? Het is echt niet incidenteel ook. Gebeurt bij meerdere bezorgers en hele stapels en het blijft terug komen. Heb nu van een aantal dingen het oorspronkelijke adres maar helemaal afgeplakt :N
Lijken ook allemaal dingen te zijn waar geen code op staat, dus handmatig verwerkt denk ik?
Ja. Er is blijkbaar een versie van die sticker in omloop die niet goed werkt. Had zelf een poststuk zonder nummer iets van 10 keer weer terug in mijn handen. Op dag 11 was ie er niet meer, en juist op dat moment kwam ik op een andere brief dezelfde naam tegen :D
pi_173758746
Handig :P

Op de stukken die ik zelf gestickerd had, zat iig geen code rechtsonder. Hopelijk werkt het afplakken van het oorspronkelijke adres dan wel :P

Normaal streep ik nooit wat door en dat werkte altijd wel prima :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173760977
Officieel mogen we helemaal niks doorstrepen.
Er zijn wel van die stickers in omloop die te dun zijn, dus de machine leest dan de code dwars door de sticker heen. En soms wordt de sticker niet goed geplakt en.zit ie niet helemaal over de code heen. En vaak wordt de sticker verkeerd ingevuld. En soms krijg je een poststuk inderdaad tig keer terug ondanks dat je alles goed gedaan hebt.
pi_173762833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:41 schreef gelestipjes het volgende:
Officieel mogen we helemaal niks doorstrepen.
Er zijn wel van die stickers in omloop die te dun zijn, dus de machine leest dan de code dwars door de sticker heen. En soms wordt de sticker niet goed geplakt en.zit ie niet helemaal over de code heen. En vaak wordt de sticker verkeerd ingevuld. En soms krijg je een poststuk inderdaad tig keer terug ondanks dat je alles goed gedaan hebt.
Klopt. En de voorbereiders mogen ook geen fouten meer uit de machinepost halen. Want dat duurt te lang. Soms kom je brieven tegen met meerdere retourstickers er overheen geplakt en hele scheldpartijen erop gekalkt met viltstift door de ontvanger, al dan niet met spelfouten. VERHUIST! WOOND NIET MEER OP DEZE ADRES! RETOER!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173763769
Ik plak er al weken standaard 2 stikkers op. Dan heb je er minder last van. Adresveld kras ik indien noodzakelijk bijna helemaal blauw.

Meer problemen heb ik met hele pakken die terug moeten. Vroeger hadden we verzamelenveloppen, maar die zijn verdwenen ofzo. En daarom sta ik dus al sinds april elke week pakken met troep voor een half gebouwd appartementencomplex weg te stikkeren en hoe vaak je die krengen ook beplakt, ze komen steeds terug.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173764842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons komt veel wat we retour sturen met een sticker de afgelopen 2 weken ineens iedere keer weer terug :(

Meer daar last van? Het is echt niet incidenteel ook. Gebeurt bij meerdere bezorgers en hele stapels en het blijft terug komen. Heb nu van een aantal dingen het oorspronkelijke adres maar helemaal afgeplakt :N
Lijken ook allemaal dingen te zijn waar geen code op staat, dus handmatig verwerkt denk ik?
Dat komt omdat we teruggekomen pakjes opnieuw hebben laten aanbieden beleidskeuze dus.

* Beknopte uitleg, het is voor postnl duurder om de pakjes terug te sturen naar de afzender (meestal een Chinees bedrijf) dan te proberen om het pakje nogmaals afgeleverd te krijgen.

Vandaar dat men de teruggekomen pakjes nogmaals verstuurd.

** Of dat handig en/of winstgevend/minder verliesgevend is laat ik in het midden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Graf..Coudenhove..Kalergi op 14-09-2017 00:36:41 (uitleg) ]
pi_173764847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Een windvlaag blies de bril van mijn neus. Gelukkig heeft iemand hem teruggevonden (een meter of vijftig verderop), want zonder zie ik haast niets.
:o Mazzel dat je je bril terug hebt ^O^
pi_173766228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:14 schreef V__L_N het volgende:
Meer problemen heb ik met hele pakken die terug moeten. Vroeger hadden we verzamelenveloppen, maar die zijn verdwenen ofzo. En daarom sta ik dus al sinds april elke week pakken met troep voor een half gebouwd appartementencomplex weg te stikkeren en hoe vaak je die krengen ook beplakt, ze komen steeds terug.
Soms kun je de post afgeven bij de bouwkeet, dan bewaren ze die daar
totdat de woningen worden opgeleverd.

Of anders een plakbandje om de stapel draaien, dan wordt het 1 retourstuk, dus 1 keer stickeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door blijevis op 14-09-2017 08:48:53 ]
pi_173769198
Hoor hier van een collega ook wel dat de stickers er soms af gehaald zouden worden. Zou het? Misschien dat ze los laten.. die stickers met die codes erop blijven ook lang niet altijd zitten :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173769976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:32 schreef blijevis het volgende:

[..]

Soms kun je de post afgeven bij de bouwkeet, dan bewaren ze die daar
totdat de woningen worden opgeleverd.

Of anders een plakbandje om de stapel draaien, dan wordt het 1 retourstuk, dus 1 keer stickeren.

Bouwkeet is er niet. Bouwbedrijf is over de kop, dus er wordt al maanden niet gewerkt.

Dat plakband ga ik eens proberen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2017 @ 13:21:16 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173771260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:32 schreef blijevis het volgende:

[..]

Soms kun je de post afgeven bij de bouwkeet, dan bewaren ze die daar
totdat de woningen worden opgeleverd.

Of anders een plakbandje om de stapel draaien, dan wordt het 1 retourstuk, dus 1 keer stickeren.

Wij hadden een keer een straat die maanden later dan gepland opgeleverd werd. De post bleef binnen komen, dus op laatst lag er een paar meter aan post op kantoor. Nadat de hekken verwijderd waren de bewoners hun sleutels hadden gekregen is alles alsnog afgeleverd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173774480
Er gaat net een smsje uit wie er nu wil komen helpen met bezorgen :D _O_
pi_173774908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:23 schreef Yreal het volgende:
Er gaat net een smsje uit wie er nu wil komen helpen met bezorgen :D _O_
Nou.... het is er lekker weer voor :) (Alleen tegen avondtarief, onverwachtoprukkentoeslag en een fles wijn.)
pi_173775167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:46 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Nou.... het is er lekker weer voor :) (Alleen tegen avondtarief, onverwachtoprukkentoeslag en een fles wijn.)
Vroeger deden ze dat hier wel hoor, dubbel betalen als je zo'n klusje opknapte. Denk dat ze je nu uitachen als je er over begint. Denk dat die post eerder weg is als ze stoppen met sms-en en zelf even in de regen gaan lopen.
pi_173775178
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wij hadden een keer een straat die maanden later dan gepland opgeleverd werd. De post bleef binnen komen, dus op laatst lag er een paar meter aan post op kantoor. Nadat de hekken verwijderd waren de bewoners hun sleutels hadden gekregen is alles alsnog afgeleverd.
Vroeger werd dit inderdaad gewoon in een bak onder de kast bewaard tot de wijk opgeleverd was. Tegenwoordig zou ik de tc/admi vragen om een nazendenenvelop en of plastic zak. Die retourzendingen van KPN/Ziggo hebben toch niet echt haast.
pi_173776076
De pest is dat die (nieuwe) machines eigenlijk een te goede camera hebben. Die lezen de codeerregel door de sticker heen. En dan komt ie dus opnieuw in je bundel. Doorstrepen helpt bij mij meestal wel.

En 's avonds even een wijkje wegbrengen tegen dubbel tarief, dat waren nog eens tijden! Daar hoef je niet meer om te komen.
pi_173776109
wat een drukte vandaag, geen enkele afvoertijd gehaald, de laatste afvoer was 1,5 uur te laat
pi_173776282
Wat hadden jullie allemaal dan? Hier was het een redelijk normale donderdag.
pi_173776711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:05 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Vroeger deden ze dat hier wel hoor, dubbel betalen als je zo'n klusje opknapte. Denk dat ze je nu uitachen als je er over begint. Denk dat die post eerder weg is als ze stoppen met sms-en en zelf even in de regen gaan lopen.
Paar jaar geleden werden nog wel eens wijken 'in de aanbieding' gegooid waarbij een fles wijn werd beloofd. Altijd nét nadat ik zonder mopperen had toegezegd het depot wel leeg te lopen, als er weer 's wat was blijven staan...... volgende keren weiger je natuurlijk net zolang tot ze met een beloning op de proppen komen ;) Heb wel eens gemeld dat ik ruim 8 uur had gelopen en zelf een fles wijn had gekocht (à 3 euro), waar ik die kon declareren?? Dom dat ze daar niet op in zijn gegaan; de goodwill was nog eerder op dan de wijn. :)
pi_173776776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:54 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Paar jaar geleden werden nog wel eens wijken 'in de aanbieding' gegooid waarbij een fles wijn werd beloofd. Altijd nét nadat ik zonder mopperen had toegezegd het depot wel leeg te lopen, als er weer 's wat was blijven staan...... volgende keren weiger je natuurlijk net zolang tot ze met een beloning op de proppen komen ;) Heb wel eens gemeld dat ik ruim 8 uur had gelopen en zelf een fles wijn had gekocht (à 3 euro), waar ik die kon declareren?? Dom dat ze daar niet op in zijn gegaan; de goodwill was nog eerder op dan de wijn. :)
Denk dat de harde kern echt niet te beroerd is om extra te werken, ook als het een hoop is, of laat, maar soms komt de liefde van een kant.
Binnen het chatgedeelte komt er per dag meer onrust, de or productie draait daar overuren met beantwoorden etc..
pi_173779229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wat hadden jullie allemaal dan? Hier was het een redelijk normale donderdag.
i & o research mailing, unive mailing, mailing van 1 of andere winkel
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2017 @ 20:41:57 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173779321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:54 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Paar jaar geleden werden nog wel eens wijken 'in de aanbieding' gegooid waarbij een fles wijn werd beloofd. Altijd nét nadat ik zonder mopperen had toegezegd het depot wel leeg te lopen, als er weer 's wat was blijven staan...... volgende keren weiger je natuurlijk net zolang tot ze met een beloning op de proppen komen ;) Heb wel eens gemeld dat ik ruim 8 uur had gelopen en zelf een fles wijn had gekocht (à 3 euro), waar ik die kon declareren?? Dom dat ze daar niet op in zijn gegaan; de goodwill was nog eerder op dan de wijn. :)
eten op kosten van de baas :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173779992
Ohja, als ze dubbel gaan betalen mogen ze altijd bellen. Hoofdlampje op en gaaaaan _O_
pi_173780109
Volgens mij begint het tekort aan bezorgers in sommige gebieden wel ernstig op te lopen. Hoorde laatst dat er mensen werden gevraagd om ca. 30 km verderop te gaan lopen :o
pi_173781358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Volgens mij begint het tekort aan bezorgers in sommige gebieden wel ernstig op te lopen. Hoorde laatst dat er mensen werden gevraagd om ca. 30 km verderop te gaan lopen :o
Bij ons in Assen nog gekker! Bij ons zijn mensen gevraagd om voor een bepaalde tijd in Amsterdam te gaan lopen! :o
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_173782856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:50 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Bij ons in Assen nog gekker! Bij ons zijn mensen gevraagd om voor een bepaalde tijd in Amsterdam te gaan lopen! :o
gekkigheid. Dadelijk heeft personeel weer wat te willen. En moeten bedrijven weer investeren in mensen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2017 @ 22:44:08 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173782933
elke dag op kosten van de baas heen en weer reizen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173783424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:50 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Bij ons in Assen nog gekker! Bij ons zijn mensen gevraagd om voor een bepaalde tijd in Amsterdam te gaan lopen! :o
Grappig, amsterdam is een steenworp hiervandaan. Valt zelfs gewoon onder het zelfde sorteergebied en ik heb de hele zomer in de min gelopen... Niks over gehoord, heb wel geteld 1x een extra wijkje van 1 uur weggelopen.
Hier hoor je verder nooit wat over bezorgers tekorten. Blijkbaar moet ik nog wat extra genieten van mijn ivoren depotje...

(Of zouden die tekorten komen omdat ik eind volgende week 2 weken op vakantie ga :) )
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173783640
Even gespiekt, amsterdam heeft nu 30 vacatures voor vaste bezorgers en nog eens 24 als je groot-amsterdam neemt. Maar goed dan heb je al weer 11 vacatures voor minder dan 5 uur. Dat zijn van die bs dingen. Daar vind je geen hond voor. Wel 7 voor meer dan 15 uur, dat is dan wel weer lekker.

Het is wat veel, maar er was ooit een tijd dat ze er ruim 50 in de stad open hadden liggen. Toen was er wel paniek.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173787044
quote:
11s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
elke dag op kosten van de baas heen en weer reizen?
Ik weet het fijne er niet van, want ik ben er een half jaartje uit.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_173787283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:36 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik weet het fijne er niet van, want ik ben er een half jaartje uit.
Een half jaar... En dan wil je weer terugkomen? Uit vrije wil?
pi_173788623
Koersdoel naar 4,70 euro.
(ABM FN-Dow Jones) Goldman Sachs heeft vrijdag het advies voor PostNL verhoogd van Neutraal naar Kopen, waarbij het koersdoel werd bijgesteld van 4,50 naar 4,70 euro.
De Amerikaanse zakenbank wees op de scherpe terugval van de aandelenkoers, in de nasleep van het afgewezen bod van Bpost en tegenvallende halfjaarresultaten, als voornaamste argument voor de adviesverhoging. De koers daalde sinds december ongeveer 30 procent.
De analisten benadrukken daarnaast de efficiënte en snelgroeiende pakketbezorging, die in de zakelijke markt een dubbelcijferige groei kent, waardoor de daling van de briefpostvolumes wordt gecompenseerd.
Wel zit Goldman Sachs met een taxatie voor het onderliggend contant bedrijfsresultaat van 302 miljoen euro voor 2020 onder de 310 miljoen tot 380 miljoen euro waarop PostNL zelf mikt.
PostNL koerste kort na de opening op een lager Damrak 4 procent hoger naar 3,53 euro.
Door: ABM Financial News.


^O^
pi_173788722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Een half jaar... En dan wil je weer terugkomen? Uit vrije wil?
Ligt eraan. Hoorde al verhalen dat mensen 2 kasten krijgen, niet af en toe, maar voor vast. Dat had ik in de vakantieperiode ook, maar dat is me toch teveel stress. Ligt er dus aan hoe de situatie dan is. Ondanks alle shit heb ik het toch altijd super gehad, fijne collega's enz. Ik werk al in de voorbereiding sinds 2011. Vind het werk op zich ook niet verkeerd.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 september 2017 @ 13:27:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173790916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:24 schreef diesnelle het volgende:
Ook de concurrentie maakt rare sprongen:
https://www.sandd.nl/voorgenomen-overname-vsp/
In dit geval laat het zien dat de markt te klein is voor zoveel bedrijven. Ik zie het als een overname uit nood geboren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 september 2017 @ 15:28:24 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173792995
Ze blijven maar janken over die upd. Alsof ze daarvoor ooit in aanmerking komen. VSP dumpt de helft van de tijd z'n 24 uurspost nog bij postnl.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173793211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:28 schreef V__L_N het volgende:
Ze blijven maar janken over die upd. Alsof ze daarvoor ooit in aanmerking komen. VSP dumpt de helft van de tijd z'n 24 uurspost nog bij postnl.
Klopt. Hoewel ik soms ook wel eens het idee heb dat bezorgers zelf hun bestelling in onze oranje bussen mikken omdat ze het niet kunnen vinden en/of het zat zijn. Ik vis deze post er altijd tussenuit en stuur het retour afzender, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die hier niet eens op letten en het gewoon bezorgen, hierdoor onbedoeld de concurrentie helpend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173793381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel ik soms ook wel eens het idee heb dat bezorgers zelf hun bestelling in onze oranje bussen mikken omdat ze het niet kunnen vinden en/of het zat zijn. Ik vis deze post er altijd tussenuit en stuur het retour afzender, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die hier niet eens op letten en het gewoon bezorgen, hierdoor onbedoeld de concurrentie helpend.
Komen ze wel achter als ze straks een eigen brievenbus hebben ;)
pi_173799423
Iemand nog iets gehoord over de verdere uitrol vd scanners?

Ik heb bijna 3 maand geleden een China phone besteld, omdat mijn oude toch wel erg traag werd en mijn moeder die oude dan kan gebruiken om een start te maken met smartphones. Ik gebruik mijn goede liever niet voor het werk, maar het scannen met die oude gaat echt te langzaam.

Maar die nieuwe telefoon was bij aankomst defect en is nu al 1,5 maand onderweg terug. Zo'n zelfde hebben ze niet meer, de nieuwere variant is duurder en goedkopere zijn slechter qua hardware. Ik neig dus naar geld terug. Enige waar ik mee zit is dan dus, hoe lang het nog gaat duren voor die scanners hier ingevoerd gaan worden. Deze regio was met de smartphone ook als 1 vd laatsten pas aan de beurt.. vind het zonde om alsnog een nieuwe te nemen, daar een maand op te wachten, en dan blijken we in november bijv die scanners te krijgen. Maar nog veel langer doorwerken met die oude zie ik ook niet zitten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173800133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef VixenFromHell het volgende:
vind het zonde om alsnog een nieuwe te nemen, daar een maand op te wachten, en dan blijken we in november bijv die scanners te krijgen. Maar nog veel langer doorwerken met die oude zie ik ook niet zitten.
Kan je ter overbrugging niet zo'n leending van PostNL krijgen?
pi_173800882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand nog iets gehoord over de verdere uitrol vd scanners?

Ik heb bijna 3 maand geleden een China phone besteld, omdat mijn oude toch wel erg traag werd en mijn moeder die oude dan kan gebruiken om een start te maken met smartphones. Ik gebruik mijn goede liever niet voor het werk, maar het scannen met die oude gaat echt te langzaam.

Maar die nieuwe telefoon was bij aankomst defect en is nu al 1,5 maand onderweg terug. Zo'n zelfde hebben ze niet meer, de nieuwere variant is duurder en goedkopere zijn slechter qua hardware. Ik neig dus naar geld terug. Enige waar ik mee zit is dan dus, hoe lang het nog gaat duren voor die scanners hier ingevoerd gaan worden. Deze regio was met de smartphone ook als 1 vd laatsten pas aan de beurt.. vind het zonde om alsnog een nieuwe te nemen, daar een maand op te wachten, en dan blijken we in november bijv die scanners te krijgen. Maar nog veel langer doorwerken met die oude zie ik ook niet zitten.
Kan je niet gewoon zo'n prepaidpakket aanvragen bij je TC?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173800886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:13 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Kan je ter overbrugging niet zo'n leending van PostNL krijgen?
Great minds think alike ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173804903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand nog iets gehoord over de verdere uitrol vd scanners?

Ik heb bijna 3 maand geleden een China phone besteld, omdat mijn oude toch wel erg traag werd en mijn moeder die oude dan kan gebruiken om een start te maken met smartphones. Ik gebruik mijn goede liever niet voor het werk, maar het scannen met die oude gaat echt te langzaam.

Maar die nieuwe telefoon was bij aankomst defect en is nu al 1,5 maand onderweg terug. Zo'n zelfde hebben ze niet meer, de nieuwere variant is duurder en goedkopere zijn slechter qua hardware. Ik neig dus naar geld terug. Enige waar ik mee zit is dan dus, hoe lang het nog gaat duren voor die scanners hier ingevoerd gaan worden. Deze regio was met de smartphone ook als 1 vd laatsten pas aan de beurt.. vind het zonde om alsnog een nieuwe te nemen, daar een maand op te wachten, en dan blijken we in november bijv die scanners te krijgen. Maar nog veel langer doorwerken met die oude zie ik ook niet zitten.
Waarom kijk je niet gewoon in Nederland voor een gebruikt model? Ik heb net een Moto G4 voor 90 euro aangeschaft met garantie.

Bonden stomverbaasd over Sandd-overname.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rafierafie op 16-09-2017 09:14:27 ]
pi_173805603
Laatste wat ik hoorde over de uitrol was dat iedereen voor de kerstperiode een scanner moet hebben. Je zou eens een mailtje kunnen wagen aan het implementatieteam.

Ja die bonden hebben natuurlijk wel gelijk. Geen geld zou betekenen dat dit ook niet zou moeten kunnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173805718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand nog iets gehoord over de verdere uitrol vd scanners?

Ik heb bijna 3 maand geleden een China phone besteld, omdat mijn oude toch wel erg traag werd en mijn moeder die oude dan kan gebruiken om een start te maken met smartphones. Ik gebruik mijn goede liever niet voor het werk, maar het scannen met die oude gaat echt te langzaam.

Maar die nieuwe telefoon was bij aankomst defect en is nu al 1,5 maand onderweg terug. Zo'n zelfde hebben ze niet meer, de nieuwere variant is duurder en goedkopere zijn slechter qua hardware. Ik neig dus naar geld terug. Enige waar ik mee zit is dan dus, hoe lang het nog gaat duren voor die scanners hier ingevoerd gaan worden. Deze regio was met de smartphone ook als 1 vd laatsten pas aan de beurt.. vind het zonde om alsnog een nieuwe te nemen, daar een maand op te wachten, en dan blijken we in november bijv die scanners te krijgen. Maar nog veel langer doorwerken met die oude zie ik ook niet zitten.
Die scanner staat in verbinding met je telefoon, dus je hebt sowieso een telefoon nodig.
pi_173805728
Hier heeft iedereen de scanner al, behalve ik en nog 2 andere :')
pi_173806259
Mijn goede telefoon kan voornamelijk in de zak blijven met die scanner, dus dat is geen probleem :Y Dan vind ik het niet zo'n probleem meer om mijn goede telefoon te gebruiken (die heb ik toch altijd wel bij me), maar nu moet de telefoon nog iedere keer uit de zak gehaald worden en dat vind ik een risico.
Dat is overigens een Moto G4, wat een fijne telefoon is!

Ik heb destijds bewust gekozen om een oudje te upgraden (met veel moeite, onofficieel), naar een nieuwere versie van android, zodat ik geen telefoon van PostNL hoefde. Dus dat doe ik liever niet alsnog ;) weet niet of je dan nog steeds akkoord moet gaan met oa mee doen aan pilots en dat soort dingen, maar die overeenkomst stond me toen niet aan. Dan zing ik het liever nog even uit met deze oude :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:19:53 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_173807553
quote:
quote:
'Zodra Sandd zich toelegt op pakketverzending, zal het dat op dezelfde innovatieve wijze doen als bij postverzending.'
Proest _O-
pi_173807577
Vixen:

quote:
OR Productie
Beste postbezorgers,

Sinds enige tijd kunnen de postbezorgers in de regio zuid en west pakjes scannen met een scandevice. Regio oost krijgt deze scandevices in september aangeleverd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 14:39:44 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173809582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn goede telefoon kan voornamelijk in de zak blijven met die scanner, dus dat is geen probleem :Y Dan vind ik het niet zo'n probleem meer om mijn goede telefoon te gebruiken (die heb ik toch altijd wel bij me), maar nu moet de telefoon nog iedere keer uit de zak gehaald worden en dat vind ik een risico.
Dat is overigens een Moto G4, wat een fijne telefoon is!

Ik heb destijds bewust gekozen om een oudje te upgraden (met veel moeite, onofficieel), naar een nieuwere versie van android, zodat ik geen telefoon van PostNL hoefde. Dus dat doe ik liever niet alsnog ;) weet niet of je dan nog steeds akkoord moet gaan met oa mee doen aan pilots en dat soort dingen, maar die overeenkomst stond me toen niet aan. Dan zing ik het liever nog even uit met deze oude :P
Heb een telefoon van de baas, maar van een pilot weet ik niets. De telefoon gaat aan vlak voordat ik van huis ga, zodat ik de updates van de software nog even mee kan pakken en gaat uit net nadat ik klaar ben. Geen bijzonderheden dus. Heb het zo ingesteld dat ik per dag maximaal 10 cent aan datakosten kwijt ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173810315
quote:
De Autoriteit Consument en Markt moet de overname nog goedkeuren. Bonden gaan ervan uit dat die goedkeuring er niet komt.
Ik help het ze hopen, maar ik denk dat die toestemming er wel komt. Met de overname van Selektmail door Sandd, een paar jaar geleden, hadden ze ook geen problemen. De ACM kijkt alleen maar of een bedrijf door een overname niet te groot wordt, en in een semi-monopolist verandert. Maar VSP is een relatief klein postbedrijf, dus Sandd zal ook na de overname nog steeds een stuk kleiner dan PostNL blijven. Wat de bonden zeggen over slechte arbeidsvoorwaarden is helemaal waar, maar daar kijkt de ACM niet naar. Die is er uitsluitend om het belang van de consument te dienen, en niet het belang van werknemers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173811013
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb een telefoon van de baas, maar van een pilot weet ik niets. De telefoon gaat aan vlak voordat ik van huis ga, zodat ik de updates van de software nog even mee kan pakken en gaat uit net nadat ik klaar ben. Geen bijzonderheden dus. Heb het zo ingesteld dat ik per dag maximaal 10 cent aan datakosten kwijt ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Internet kan ook gewoon uit zonder problemen ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 16:35:42 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173811546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Internet kan ook gewoon uit zonder problemen ;)
die is nieuw voor mij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173813206
Die kudtscanner doet t niet... Weet zeker dat ik goed connected ben maar scans komen niet door. Iemand enig idee waarom?
pi_173813263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:39 schreef RokStarr het volgende:
Die kudtscanner doet t niet... Weet zeker dat ik goed connected ben maar schans komen niet door. Iemand enig idee waarom?
Misschien hou je 'm te dichtbij.
pi_173813435
Kan een TC zien waar je zit als je gps aan hebt staan dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 september 2017 @ 19:13:53 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173813768
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Kan een TC zien waar je zit als je gps aan hebt staan dan?
Geen idee, maar in ons loopgebied hebben heel veel collega's gps uit staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:23:58 #146
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_173813968
We hebben hier de scanner al sinds de verkiezingen in gebruik. De scanner schijnt het vooralsnog niet goed te doen met iPhones, dus als dat je telefoon is, moet je er niet al te hard op rekenen dat je de scanner dit jaar al kan gaan toepassen.

De scanner doet het redelijk. Het is sneller en praktischer dan de smartphone, maar het is een beetje dubieus, omdat de bevestiging van een scan alleen met geluid gaat en de scanner niet weet of de telefoon het ook ontvangen heeft. En daar loopt wel eens iemand tegenaan.

Een enkeling heeft daadwerkelijk te maken met een defecte scanner, maar het valt mee hoeveel uitval er is (al zal het wel oplopen zodra het apparaat landelijk wordt uitgerold.)

Van de groep mensen die problemen hebben met de scanner, bestaat het grootste deel uit mensen die ook problemen hebben met de smartphone op zich... Zeg maar de digibeten.

Niet dat ik het vreemd vind dat je tegen problemen aanloopt als je je hele leven zonder smartphone of zelfs zonder internet hebt weten te redden, en ineens tegen je 60e een smartphone in de handen gedrukt krijgt met de mededeling dat je hier nu mee moet werken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bebop op 16-09-2017 19:29:42 ]
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:25:49 #147
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_173814022
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Kan een TC zien waar je zit als je gps aan hebt staan dan?
Als het goed is niet.

Volgens mij is de afspraak die met het oog op privacy is gemaakt, dat er alleen een GPS-posities doorgegeven worden, als je een pakket scant.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_173814330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:23 schreef Bebop het volgende:
en ineens tegen je 60e een smartphone in de handen gedrukt krijgt met de mededeling dat je hier nu mee moet werken.
Ik heb twee collega's van resp. 66 en 72 en die kunnen prima met hun telefoon overweg (al moet ik eerlijk zijn, ze hadden er al langer een).

Zelf gebruik ik die scanner niet. Mijn telefoon zit in een holster van mijn heuptasje waar ik hem makkelijk kan pakken als ik hem nodig heb. Ik heb geen idee waar ik die scanner moet laten, dingen die om mijn nek rondslingeren kan ik niet tegen.
pi_173814772
Scanner werkt niet goed als je je gps niet aan hebt staan. Dan moet je de foutmelding nog weg drukken. Maar daar heb je dan een appje voor. Dan is did gps gewoon altijd stuk.

M'n telefoons en scanner heb ik in een 3 vaks survivaltasje. 2 vakjes met rits en 1 smal vakje met kliksluiting. Pennetje er bij, sleutels er in en dat ding haak ik dan aan m'n tas of riem.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173816805
Ik ga als het goed is zeer binnenkort meer info krijgen over de scanner :Y

Heb op allebei mijn telefoons zo'n 1 cent per mb kaartje dus dat is sowieso geen probleem :)

Lees ook in nieuwe (extra) instructies dat je dus wel degelijk je internet aan moet hebben. Laten scannen door een collega als het niet lukt bij jou mag niet (meer), zie ik. Dat gebeurde hier nog wel eens om elkaar te helpen. Je moet dan handmatig op bezorgd zetten en een foto mee sturen.

[ Bericht 28% gewijzigd door VixenFromHell op 16-09-2017 21:58:03 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173818726
Hmmm ga toch vandeweek maar eens proberen om de scanner helemaal opnieuw te connecten dan aangezien ik Android heb.. Te dichtbij was ie denk ik niet
pi_173821202
Tja. Van de week was de lens van de telefoon zo verzopen dat scannen niet meer ging lukken. Een eventuele foto is in dit geval ook onscherp natuurlijk.
pi_173845567
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn goede telefoon kan voornamelijk in de zak blijven met die scanner, dus dat is geen probleem :Y Dan vind ik het niet zo'n probleem meer om mijn goede telefoon te gebruiken (die heb ik toch altijd wel bij me), maar nu moet de telefoon nog iedere keer uit de zak gehaald worden en dat vind ik een risico.
Dat is overigens een Moto G4, wat een fijne telefoon is!

Ik heb destijds bewust gekozen om een oudje te upgraden (met veel moeite, onofficieel), naar een nieuwere versie van android, zodat ik geen telefoon van PostNL hoefde. Dus dat doe ik liever niet alsnog ;) weet niet of je dan nog steeds akkoord moet gaan met oa mee doen aan pilots en dat soort dingen, maar die overeenkomst stond me toen niet aan. Dan zing ik het liever nog even uit met deze oude :P
Vixen, dat je aan pilots mee moet doen, staat ook al in de CAO. Dat is niet het grootste struikelblok van die prepaid. Ik zou lekker zo'n prepaid doen. Dan ben je van alles af. Geen gezeur over wie betaalt als hij valt enz. En dan is het ook niet jouw probleem als de Androidversie ineens niet meer goed genoeg is. Van die dingen. Daarom heb ik een prepaid.
pi_173851818
Een foto moeten toevoegen als je de status van een pakje handmatig invoert.. Gaat vast goed werken in de praktijk. Die app komt af ten toe pas na 5 minuten met de melding dat het scannen mislukt is. Met de scanner zie je de melding op je telefoon al helemaal niet natuurlijk. Moet je dan weer gaan aanbellen om alsnog een foto van het pakketje te maken? 8)7
pi_173851878
Als onze prepaid kapot is krijgen we geen nieuwe. Dan moeten we onze eigen mobiel gaan gebruiken. Onze tc heeft er niet voldoende op voorraad.
Mijn prepaid kreeg in juni zomaar een zwart scherm. Er was niets meer aan te doen. Ze hadden ook geen reserve.
Nu gebruik ik mijn eigen mobiel maar. Heb een abbonnement bij Telfort. Gebruik dus eigen mobiel met eigen abbonnement. Alleen.. ik blijf nog steeds 5 euro vergoeding krijgen ipv 8 voor gebruik eigen abbo.
  maandag 18 september 2017 @ 19:02:40 #156
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173856805
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Een foto moeten toevoegen als je de status van een pakje handmatig invoert.. Gaat vast goed werken in de praktijk. Die app komt af ten toe pas na 5 minuten met de melding dat het scannen mislukt is. Met de scanner zie je de melding op je telefoon al helemaal niet natuurlijk. Moet je dan weer gaan aanbellen om alsnog een foto van het pakketje te maken? 8)7
Huh hoe kom je hier dan weer aan? Wie bedenkt dat?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173857121
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Huh hoe kom je hier dan weer aan? Wie bedenkt dat?
Was een nieuwsbericht op mijn werk. Er ging nog teveel mis met het scannen. Daarom zijn er nu nieuwe richtlijnen opgesteld. Je kan nu een pakje scannen of aangeven "niet in mijn tas". Alle andere statussen kan je niet kiezen zonder dat je een foto maakt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 september 2017 @ 20:07:48 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173858492
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Was een nieuwsbericht op mijn werk. Er ging nog teveel mis met het scannen. Daarom zijn er nu nieuwe richtlijnen opgesteld. Je kan nu een pakje scannen of aangeven "niet in mijn tas". Alle andere statussen kan je niet kiezen zonder dat je een foto maakt.
mja, je gaat toch niet wachten tot er de status scannen gelukt staat? En als het niet gelukt is ga je toch niet aanbellen of je het opnieuw mag proberen of het met een foto mag?

Oplossing: maak een leuke foto en stuur die mee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173858518
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Was een nieuwsbericht op mijn werk. Er ging nog teveel mis met het scannen. Daarom zijn er nu nieuwe richtlijnen opgesteld. Je kan nu een pakje scannen of aangeven "niet in mijn tas". Alle andere statussen kan je niet kiezen zonder dat je een foto maakt.
Er zou ook door sommige tl's gezegd zijn dat je pakjes die je niet kon scannen op "niet in mijn tas" moest zetten. Dan ging het namelijk niet ten koste van hun percentage succesvolle scans. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 18 september 2017 @ 20:18:49 #160
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173858767
Ook handig, als ik een pakketje bij de buren breng verander ik pas nadat dit gedaan is de status. Vind het niet erg netjes om mensen zo lang te laten wachten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 september 2017 @ 20:22:17 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173858865
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:18 schreef V__L_N het volgende:
Ook handig, als ik een pakketje bij de buren breng verander ik pas nadat dit gedaan is de status. Vind het niet erg netjes om mensen zo lang te laten wachten.
nah, dat scannen kan dan nog steeds en daarna gelijk de status aanpassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173858887
Ik moest van de TL hier dus wel wachten tot er in beeld staat dat het gelukt is, omdat ik 1x een pakje had dat aan het eind vd wijk toch geen status had. Die had ik dus handmatig alsnog op bezorgd gezet. Het stomme is, collega en ik hadden allebei een pakje waarvan het scannen wel goed leek te gaan, maar achteraf was het ineens toch mislukt. Enige verschil was dat ik de melding niet af had gewacht (zij kreeg dus wel eerst melding gelukt, en later had het pakje toch geen status), maar je kunt prima zien of ie de code goed heeft gepakt. Was ook al maanden niks mis gegaan. In ieder geval heb ik toen op mijn kop gehad dat ik toch echt moet wachten op die melding...

En een status aanpassen na een scan kan toch alsnog gewoon zonder foto's lijkt me? Lijkt mij dat het alleen gaat om niet gescande pakjes die je echt volledig handmatig een status wil geven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 18 september 2017 @ 22:28:03 #163
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173862358
Ja maar dan moet ik ze eerst scannen en dat doe ik vaak niet. Weet na 6 jaar dezelfde wijk wel waar het past en niet. Hou niet van dubbel werk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173865323
V_L_N, je moet toch altijd je pakjes scannen? Hoezo dan dubbel werk? Als je ze scant en het past niet in de brievenbus, dan handmatig aanpassen. Of mis ik nu iets.
pi_173865348
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Als onze prepaid kapot is krijgen we geen nieuwe. Dan moeten we onze eigen mobiel gaan gebruiken. Onze tc heeft er niet voldoende op voorraad.
Mijn prepaid kreeg in juni zomaar een zwart scherm. Er was niets meer aan te doen. Ze hadden ook geen reserve.
Nu gebruik ik mijn eigen mobiel maar. Heb een abbonnement bij Telfort. Gebruik dus eigen mobiel met eigen abbonnement. Alleen.. ik blijf nog steeds 5 euro vergoeding krijgen ipv 8 voor gebruik eigen abbo.
Dat is toch compleet van de zotte. Ik ben lid van de BVPP. Als mijn TC dat zegt, gooi ik gelijk de vakbond ervoor. Ik had juist een prepaid omdat ik dan van alles af was. Als er geen reserve is is dat niet mijn probleem hoor. Dan zoekt TC zelf maar een oplossing.
pi_173865418
De TCs hebben toch ook een ding gehad over wat wel en wat niet. Daar zag ik in staan dat zij snel voor een reserve telefoon moeten zorgen. Smeer je TC die maar onder de neus... Wat nou als je privé niet eens een telefoon hebt? Of eentje waar die app niet op draait?
pi_173867058
Daar hebben ze bij ons geen boodschap aan.
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:43:06 #168
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173869276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:15 schreef SnawyHoulet het volgende:
V_L_N, je moet toch altijd je pakjes scannen? Hoezo dan dubbel werk? Als je ze scant en het past niet in de brievenbus, dan handmatig aanpassen. Of mis ik nu iets.
Of gewoon rechtstreeks invoeren dat ie naar de buren gaat of retail.
Wat ik doe als ik zie dat het niet past: Aanbellen, hoor ik dan gestommel dan bliep ik hem. Gebeurd er niks dan loop ik naar de buren. Nemen die hem aan dat pak ik telefoon en tik ik afgeleverd bij de buren aan (of retail als de buren er niet zijn)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173872555
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Of gewoon rechtstreeks invoeren dat ie naar de buren gaat of retail.
Wat ik doe als ik zie dat het niet past: Aanbellen, hoor ik dan gestommel dan bliep ik hem. Gebeurd er niks dan loop ik naar de buren. Nemen die hem aan dat pak ik telefoon en tik ik afgeleverd bij de buren aan (of retail als de buren er niet zijn)
O op die manier. Ik heb altijd begrepen dat je altijd alles moet scannen, ook als hij naar de buren of retail gaat. Want anders kan je ook dat wel aangeven zonder dat je het pakje echt in handen hebt gehad. Met dat scandevice gaat dat best makkelijk. Je scant gewoon twee keer. En dan springt de telefoon zelf al naar dat menu. Dan kun je gewoon buren of retailer aantikken.
pi_173872568
Geachte medewerkers van PostNL.
Ik zou graag gebruik willen maken van jullie expertise.
Het gaat om het volgende:
Een pakketje zou tussen 13.00 en 15.00 bezorgd moeten worden volgens track&trace.
Bezorger is echter al om 10.00 geweest. Navraag leert dat bezorgers hiervan kunnen/mogen afwijken. Hoe werkt dit in de praktijk? Track & trace is slechts een indicatie.
Na contact met de klantenservice kan er aan de hand van een casenummer over enkele dagen worden teruggebeld en dan kan de medewerker van PostNL (als het goed is) iets meer duidelijkheid verschaffen. Mag men hier iets van verwachten of komt hier meestal niet zo heel veel nieuwe informatie naar boven?
Alvast vriendelijk bedankt.
pi_173873360
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:04 schreef Maastoren het volgende:
Mag men hier iets van verwachten of komt hier meestal niet zo heel veel nieuwe informatie naar boven?
Meestal niet nee, verwacht dat ze zullen herhalen: "vervelend dat u de bezorger gemist heeft, maar het aangegeven tijdvak is slechts een indicatie. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, belt u dan gerust nog eens dat dure nummer."
pi_173873929
Iemand het al opgevallen dat bij sommige wijken het aantal afgiftepunten per sectie enorm is toegenomen? Hier zijn er bij meerdere straten secties samengevoegd. Er is alleen niet gekeken naar hoeveel post er in die straten valt. Een drukke straat met 32 afgiftepunten lijkt me idioot veel tijd innemen in de voorbereiding, omdat je maar blijft bladeren. En vervolgens moet je die bundel toch weer splitsen voordat je hem in de tas stopt.
pi_173874024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Iemand het al opgevallen dat bij sommige wijken het aantal afgiftepunten per sectie enorm is toegenomen? Hier zijn er bij meerdere straten secties samengevoegd. Er is alleen niet gekeken naar hoeveel post er in die straten valt. Een drukke straat met 32 afgiftepunten lijkt me idioot veel tijd innemen in de voorbereiding, omdat je maar blijft bladeren. En vervolgens moet je die bundel toch weer splitsen voordat je hem in de tas stopt.
Werken ze bij jullie ook al met de codeerregel? Dan kan het inderdaad zijn dat ze secties hebben samengevoegd. Helaas hebben ze niet altijd goed gekeken naar wat voor soort wijk het is. Bij een wijk met allemaal sociale woningbouw kun je over het algemeen de vakken best goed indikken, maar ze hebben het ook gedaan bij bedrijventerreinen. Terwijl sommige bedrijven zoveel post krijgen dat je eigenlijk per adres al een apart vak nodig hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 september 2017 @ 17:42:57 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173874219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Iemand het al opgevallen dat bij sommige wijken het aantal afgiftepunten per sectie enorm is toegenomen? Hier zijn er bij meerdere straten secties samengevoegd. Er is alleen niet gekeken naar hoeveel post er in die straten valt. Een drukke straat met 32 afgiftepunten lijkt me idioot veel tijd innemen in de voorbereiding, omdat je maar blijft bladeren. En vervolgens moet je die bundel toch weer splitsen voordat je hem in de tas stopt.
Het komt wel voor met flats, maar die krijgen meestal niet zoveel, waardoor het alsnog niet een dikke bundel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173874267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Werken ze bij jullie ook al met de codeerregel? Dan kan het inderdaad zijn dat ze secties hebben samengevoegd. Helaas hebben ze niet altijd goed gekeken naar wat voor soort wijk het is. Bij een wijk met allemaal sociale woningbouw kun je over het algemeen de vakken best goed indikken, maar ze hebben het ook gedaan bij bedrijventerreinen. Terwijl sommige bedrijven zoveel post krijgen dat je eigenlijk per adres al een apart vak nodig hebt.
De wijken die ik loop worden inderdaad voorbereid met de codeerregel. Dat levert tevens ook een hoop fouten op. Post uit plaatsen door het hele land vind je nu terug in je post :N
pi_173874450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:50 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Meestal niet nee, verwacht dat ze zullen herhalen: "vervelend dat u de bezorger gemist heeft, maar het aangegeven tijdvak is slechts een indicatie. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, belt u dan gerust nog eens dat dure nummer."
Bedankt voor je reactie.
pi_173874666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

De wijken die ik loop worden inderdaad voorbereid met de codeerregel. Dat levert tevens ook een hoop fouten op. Post uit plaatsen door het hele land vind je nu terug in je post :N
Ja, de codeerregel. Breek me de bek niet open. Binnen werkt het inderdaad makkelijker, maar buiten is het een drama. Ik vis er elke dag tientallen fouten uit, en meestal is het post die niet eens voor mijn wijk is. Vroeger trof je dat soort fouten alleen in de machinepost aan, maar nu ook in de grote post. Dat komt natuurlijk ook omdat de voorbereider nu blind op die codeerregel moet varen en niet meer naar de straatnamen en huisnummers mag kijken, en daarmee zelf als het ware een vleesgeworden sorteermachine is. En dan heb ik het nog niet eens over al die verkeerde labels op de tassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173876773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:03 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

O op die manier. Ik heb altijd begrepen dat je altijd alles moet scannen, ook als hij naar de buren of retail gaat. Want anders kan je ook dat wel aangeven zonder dat je het pakje echt in handen hebt gehad. Met dat scandevice gaat dat best makkelijk. Je scant gewoon twee keer. En dan springt de telefoon zelf al naar dat menu. Dan kun je gewoon buren of retailer aantikken.
Volgens mij moet dat eigenlijk ook gewoon ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:54:23 #179
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173881015
Naah, ik heb in het begin veel contact gehad met het project-team en de it afdeling. Toen hoefde het in ieder geval niet. Volgens hen was dat nutteloos omdat de eerste status toch ter vervalling zou komen. Die wordt namelijk niet gecommuniceerd naar de ontvanger of verzender.
Best nutteloos om 2x je telefoon te gaan pakken of 1/2x je scanner en dan je telefoon.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173881311
Vreemd advies, is zeker niet volgens de instructies:

Op welk moment moet ik het brievenbuspakje⁺ scannen?
Je scant het pakje altijd als je voor de deur staat van het huisadres waarvoor het pakje bestemd is. Je scant het brievenbuspakje⁺ altijd eerst en kijkt dan of je het kan bezorgen op het adres. Zo niet, dan kun je daarna de status aanpassen.
pi_173898813
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Daar hebben ze bij ons geen boodschap aan.
Laat je niet gek maken, gewoon niet scannen tot zij met een oplossing komen. Wat als straks je eigen mobiel op zwart scherm gaat?
pi_173905578
Ondanks dat mijn pakketje naar China niet afgeleverd kon worden en weer terug komt, wilden ze toch nog wel een vervangend artikel opsturen. Ze hadden gelukkig nu wel weer een vergelijkbare telefoon voor ongeveer dezelfde prijs, dus ik geef ze nog wel een kans. Als ik er niets meer mee kan, is het een leuk telefoontje voor mijn moeder. Er van uitgaande dat deze het wel doet :P en dan houd ik mijn oude wel als reserve.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173906131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:33 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken, gewoon niet scannen tot zij met een oplossing komen. Wat als straks je eigen mobiel op zwart scherm gaat?
Ik ben niet de enige die zelf geen mobiel heeft. Dus als die prepaid het niet meer doet, kan ik niets. Knappe TL die dan vind dat ik het zelf maar moet oplossen.
pi_173906458
Nee dat kunnen ze niet maken. Ze kunnen je natuurlijk wel ander werk (voorbereiding) laten doen als ze op dat moment gewoon echt geen telefoon meer beschikbaar hebben, tot ze weer nieuwe kunnen krijgen. Maar zeggen dat het jouw probleem is en jij moet maar voor een oplossing zorgen.. nee :N dat is volgens mij ook in strijd met alle afspraken die gemaakt zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173908960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Nee dat kunnen ze niet maken. Ze kunnen je natuurlijk wel ander werk (voorbereiding) laten doen als ze op dat moment gewoon echt geen telefoon meer beschikbaar hebben, tot ze weer nieuwe kunnen krijgen. Maar zeggen dat het jouw probleem is en jij moet maar voor een oplossing zorgen.. nee :N dat is volgens mij ook in strijd met alle afspraken die gemaakt zijn.
Ze kunnen je als postbezorger nooit verplichten om te werken in de voorbereiding. In de ochtenduren hoef je namelijk helemaal niet beschikbaar te zijn. Daarnaast moet de Post natuurlijk gewoon zorgen voor een werkende telefoon.
pi_173912722
Hm nee dat is waar, dat is waarschijnlijk alleen als je weigert met de app te werken.. dat is wel wat anders natuurlijk.

Het is toch ook wel mooi he. Als er in NL iets gebeurt met een pakket, kan alleen de afzender iets bij PostNL. Nu heb ik iets verzonden, naar het buitenland, en dan moet ineens de geadresseerde daar een rapport op laten stellen incl foto's etc 8)7
Die heeft uiteraard het lege pakket direct geweigerd en dus nooit echt in bezit gehad. Ik heb zo het vermoeden dat PostNL zich onder vergoeding uit gaat wurmen :') maar dat had ik laatst al ;)

[ Bericht 39% gewijzigd door VixenFromHell op 21-09-2017 20:56:29 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173919565
Er worden voor zaterdag mensen uit een stad hier ruim 100 kilometer vandaan geïmporteerd. Als ik kijk op de vacaturesite van PostNL, staat er niets open. Hoe is dat mogelijk??

Vanmiddag nog een leuke verrassing bij mijn laatste adres. Toen ik de brievenbus daar opende, zag ik zoiets:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173923865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
Vanmiddag nog een leuke verrassing bij mijn laatste adres. Toen ik de brievenbus daar opende, zag ik zoiets:

Haha, mooi. Ik heb een adres waar steeds slakken in gaan zitten, soms kun je er geen brief in krijgen door de hele rij slakken die je verbaasd aanstaren als je de klep open doet.
pi_173923920
Haha. Bah. Hahaha. Misschien dat ze daar eens moeten.. schoonmaken.. brr

Toen ik nog voor Postservice liep kwam ik in de herfst in een bepaalde straat waar elke herfst tientallen langpootmuggen op bijna elke voordeur in die straat zaten.

Gelukkig heb ik geen hekel aan langpootmuggen, maar mijn dochters allebei wel. Ik foto maken van die dingen. En naar hen appen.
:P

Konden ze wel om lachen hoor.

Gisteren balen. Ik heb mijn ID-kaart in het hoesje van mijn telefoon zitten voor het geval dat ik mij moet legitimeren. Em toevallig moest ik afgelopen dinsdag voor mijzelf een pakje bij de retailer afhalen en moest ik mij legitimeren. Ik heb hem toen in het hoesje laten zitten. Normaal zat hij vast maar op de een of andere manier is hij er toch uit gevallen.

Hij is er onderweg dus uitgevallen. Misschien bij het scannen gebeurd of bij start of stop. Ik had hem nl nog toen ik naar het depot reed.

Hele route opnieuw afgelegd en bij elk stoppunt en scanpunt gekeken. Collega heeft helpen zoeken. Nergens meer te vinden.

Heb in overleg met Gemeente (die had ik gebeld) een spoedafspraak gemaakt en ik kon na de lopen binnen een half uur terecht om een aangifte vermissing te doen voor het geval de kaart in verkeerde handen is gevallen.

Gelukkig kon ik meteen een nieuwe aanvragen. Ik had nog een kleurenfoto die geldig was.

Ik ga toch mijn ID-kaart maar thuis houden in het vervolg.

En maar hopen dat de vinder eerlijk is. Ben bang voor identiteitsfraude. De oude kaart is natuurlijk ongeldig, maar mijn gegevens, inclusief burgerservicenummer staan erop.
pi_173923924
We krijgen zaterdag een scandevice. Ik vind het dan niet zo erg meer om mijn eigen mobiel mee te nemen. Die kan ik dan nu in de zak houden.
pi_173926110
quote:
Top van een bezorger. En dan stuurt Postnl hem op vakantie? :P

Tenzij ze zijn vakantie betalen natuurlijk!

Maar serieus, alle lof heeft hij verdiend.
pi_173926393
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 06:44 schreef Globetrottertje het volgende:
We krijgen zaterdag een scandevice. Ik vind het dan niet zo erg meer om mijn eigen mobiel mee te nemen. Die kan ik dan nu in de zak houden.
Hier komen ze volgende week :o

Wat rot van die ID kaart, die dingen zijn best prijzig :{ hoop dat er niet mee gekloot wordt door iemand.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173926745
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 06:44 schreef Globetrottertje het volgende:
We krijgen zaterdag een scandevice. Ik vind het dan niet zo erg meer om mijn eigen mobiel mee te nemen. Die kan ik dan nu in de zak houden.
De scanner kan pakjes alleen op 'afgeleverd' zetten, dus als je het pakje bijvoorbeeld bij de buren brengt heb je de telefoon nog wel even nodig om de status aan te passen. Maar over het algemeen kan je telefoon in je broekzak blijven zitten inderdaad.
pi_173926871
Moet die scandevice in de buurt van de telefoon zijn om bluetooth te laten werken? Dus in borstzakje? Of kan de mobiel gewoon in de achterzak broek of broekzak zijkant?

Als ik mijn mobiel in mijn borstzakje heb steekt een borst zo raar uit. _O_
pi_173926976
Voor de scanner weet ik het niet, maar ik heb wel een bluetooth stappenteller (semi smartwatch) die ik om de pols heb en die verbinding werkt iig gewoon altijd. In huis raakt ie de verbinding pas kwijt als ik naar een andere kamer ga dan waar mijn telefoon ligt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173927879
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Moet die scandevice in de buurt van de telefoon zijn om bluetooth te laten werken? Dus in borstzakje? Of kan de mobiel gewoon in de achterzak broek of broekzak zijkant?

Als ik mijn mobiel in mijn borstzakje heb steekt een borst zo raar uit. _O_
Kan allebei. Ik kan ze allebei aan de andere kant van de kamer neerleggen en dan blijven ze verbinding houden.
pi_173927995
Enige wat misschien lastig kan zijn is als je een telefoon hebt met een minder goede batterij. Mijn batterij gaat veel sneller leeg met bluetooth aan, al is dat nog geen ramp want hij houdt het alsnog lang genoeg vol. Met een slechtere batterij kun je misschien wel beter een powerbank mee gaan nemen als je dat nog niet deed.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173930178
Bedankt voor de tip! Ik heb wel een batterij die wat snel leegloopt. Gelukkig werkt het kleine platte powerbank Postnl geval goed. Neem ik die voor de zekerheid mee.

En wat betreft de Bluetooth verbinding.. top! En bedankt voor de info!
pi_173931690
Het gaat tegenwoordig wel lekker op het CVL volgens mij. Hoevaak ik wel niet op een daldag met allemaal post van een piekdag loop is niet mee bij te houden. En bij die vergadering binnenkort gaan ze natuurlijk vertellen dat er op de daldagen ook nog wel een berg tijd vanaf kan.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:59:10 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173932584
Hebben jullie dan van die kleine batterijen? Ik kan rustig 3 a 4 dagen met één telefoonlading.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173932931
Ik zet 'm elke dag op spaarstand na het werk. Scheelt behoorlijk.
pi_173932992
Mijn goede telefoon kan best lang mee :Y ligt er wel aan hoeveel ik er thuis nog mee doe. Leg hem meestal alsnog wel aan de lader als ik ga slapen, gewoon om te voorkomen dat ie ineens net toch wel bijna leeg is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173933023
Wordt serieus alle vrij rond de jaarwisseling geweigerd? Is voor mij het enige moment waarop ik op wintersport kan gezien mijn andere baan... Zou nu betekenen dat ik helemaal niet kan :'(
pi_173933057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:30 schreef RokStarr het volgende:
Wordt serieus alle vrij rond de jaarwisseling geweigerd? Is voor mij het enige moment waarop ik op wintersport kan gezien mijn andere baan... Zou nu betekenen dat ik helemaal niet kan :'(
Hier zijn er verschillende mensen standaard die week vrij. Na kerst is het meestal zo rustig dat er makkelijk een paar mensen vrij kunnen krijgen.
pi_173933085
Dat is nog wel een puntje ja.. is het echt rondom de jaarwisseling of ook al met kerst?

Oh en ik bedenk me net, aanvragen voor 2018 mogen nu in principe nog niet, omdat iedereen gelijke kansen moet krijgen. Dus dat kan ook de oorzaak zijn van het direct afwijzen, dan zou je even contact op moeten nemen.

Als ik nu bijv uitgenodigd word voor een bruiloft in 2018, ik zeg maar wat, dan kan ik waarschijnlijk al wel vast regelen dat dat goed komt. Maar het is niet de bedoeling dat iedereen nu al vakanties voor volgend jaar vast legt. Alleen als je de eerste week van 2018 vrij wil, is het wel erg kort dag als je in december pas hoort of dat goed is.. dus vandaar dat het dan misschien in overleg wel kan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173933839
Bij ons nemen ook nog weleens collega's en ik een wijk over van degene die geen vrij krijgt. Zodat die persoon dan toch weg kan.

Misschien is er eventueel onderling te regelen, mocht de admi niet meewerken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 19:58:35 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173935254
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 06:44 schreef Globetrottertje het volgende:
We krijgen zaterdag een scandevice. Ik vind het dan niet zo erg meer om mijn eigen mobiel mee te nemen. Die kan ik dan nu in de zak houden.
Voor die vijf of zes pakjes die ik moet scannen ga ik geen scanner meenemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173935347
Die scanner is volgens mij pas zinvol als je bijvoorbeeld die stempassen e.d. hebt. Daarbuiten werkt die telefoon opzich best prima.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:21:11 #210
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173936628
Ik pak die scanner zelfs voor 1 pakje. Heerlijk apparaat.

Ik heb dit jaar vrij op 29 en 30 december. Vorig jaar al gevraagd, voor de zekerheid mocht ik me kwalificeren voor een wedstrijd die dan is.Was best lastig nog, maar gelukt. Gewoon vragen, hangt erg af hoe en wat.

Nu 2 weken vrij... Heerlijk,even genieten nog van het najaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173938533
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:21 schreef V__L_N het volgende:
Ik pak die scanner zelfs voor 1 pakje. Heerlijk apparaat.

Ik heb dit jaar vrij op 29 en 30 december. Vorig jaar al gevraagd, voor de zekerheid mocht ik me kwalificeren voor een wedstrijd die dan is.Was best lastig nog, maar gelukt. Gewoon vragen, hangt erg af hoe en wat.

Nu 2 weken vrij... Heerlijk,even genieten nog van het najaar.
Ik moet ook zeggen dat ik toch wel erg blij ben met de scannert. Hij hapert alleen af en toe wanneer ik vrij snel twee pakjes achter elkaar probeer te scannen.

Fijne vakantie! Blokkeer voor de zekerheid even alle nummers van PostNL. ;)
pi_173943727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat is nog wel een puntje ja.. is het echt rondom de jaarwisseling of ook al met kerst?

Oh en ik bedenk me net, aanvragen voor 2018 mogen nu in principe nog niet, omdat iedereen gelijke kansen moet krijgen. Dus dat kan ook de oorzaak zijn van het direct afwijzen, dan zou je even contact op moeten nemen.

Hmmm ga wel even contact opnemen dan. Met de Kerst zelf ben ik er namelijk nog wel, maar grootste deel valt binnen 2018
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 18:08:38 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173950621
Vandaag een loopje gedaan waar ik een jaar of vier geleden voor het laatst geweest ben. De route bleek er nog goed in te zitten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173951875
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag een loopje gedaan waar ik een jaar of vier geleden voor het laatst geweest ben. De route bleek er nog goed in te zitten :P
Ik merk dan altijd pas hoe weinig post we eigenlijk nog hebben. Als je zeg maar een route loopt waar altijd 4 tassen voor waren, of iets wat echt bekend stond als een grote wijk, en je er nu nog maar 2 tassen voor hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 19:58:36 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173951990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:49 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik merk dan altijd pas hoe weinig post we eigenlijk nog hebben. Als je zeg maar een route loopt waar altijd 4 tassen voor waren, of iets wat echt bekend stond als een grote wijk, en je er nu nog maar 2 tassen voor hebt.
klopt. Vroeger moest je standaard bijladen bij wijken, maar tegenwoordig hoeft dat bijna niet meer, tenzij het kneiters van wijken zijn met standaard drie tot vier tassen HAH.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173952075
Ook het aantal blauwe bakken kan je het wel aan zien. In het carré lijkt het druk omdat veel wijken hoog staan gestapeld. Verschil met jaren geleden is echter dat het vroeger twee hoge stapels waren, en nu maar eentje.
pi_173952203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook het aantal blauwe bakken kan je het wel aan zien. In het carré lijkt het druk omdat veel wijken hoog staan gestapeld. Verschil met jaren geleden is echter dat het vroeger twee hoge stapels waren, en nu maar eentje.
O ja, hier doen ze tegenwoordig soms 3 wijken op 1 kast, ja dan heb je wel 4 bakken, maar anders waren het 3 torens geweest.
pi_173952290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:10 schreef bmp80 het volgende:

[..]

O ja, hier doen ze tegenwoordig soms 3 wijken op 1 kast, ja dan heb je wel 4 bakken, maar anders waren het 3 torens geweest.
4 bakken voor 3 wijken? :o Hebben ze bij jullie zulke kleine wijken dan?
pi_173952436
Dinsdag trouwens weer een dikke H&M. Vraag me af hoe de kast van de voorbereider van mijn wijk er dan uit ziet. Door dat indikken zijn er een paar vakjes waarmee je een halve tas kan vullen :X
pi_173953339
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dinsdag trouwens weer een dikke H&M. Vraag me af hoe de kast van de voorbereider van mijn wijk er dan uit ziet. Door dat indikken zijn er een paar vakjes waarmee je een halve tas kan vullen :X
Waarom hebben ze bij dat indikken niet gekeken naar hoeveel post er in bepaalde wijken of straten valt? Er zijn nu straten die op een gemiddelde donderdag niet in het vakje passen, en die je dan bij het voorbereiden maar weer over een paar ongebruikte vakken moet uitsplitsen. (Handig, de post voor een compleet winkelcentrum in 1 vakje moeten proppen). Ook omdat de postbezorger anders bundels van 20 cm in z'n tas krijgt. Ik vind het ook niet lekker zetten, die zwaar ingedikte vakken. Je bent veel meer aan het heen en weer bladeren, dus je bent alleen maar langer bezig. Vroeger, in het pre-HSM tijdperk, had je bij ons in principe maar 6 afgiftepunten per vakje. Dat werkte pas lekker, dan kon je gewoon de post tussen je vingers zetten. Maar ja, omdat er steeds meer kantoren worden samengevoegd is het woekeren met ruimte, zodat je wijken die voorheen een complete (doordraai) kast besloegen, nu in 20 vakjes moet zien te persen. Misschien moet ik de volgende keer mijn kast insmeren met olijfolie, dan glijdt de post er wat soepeler in.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 21:20:18 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173953807
Niet handig nee. Heb vandaag op straat van mijn loopje een aantal bundels zelf opnieuw in elkaar gedraaid. De machinevolgorde is namelijk om te huilen zo slecht. Als je die aanhoudt ben je zo een stuk langer bezig dan de meest efficiënte volgorde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173953854
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:


[..]

Waarom hebben ze bij dat indikken niet gekeken naar hoeveel post er in bepaalde wijken of straten valt? Er zijn nu straten die op een gemiddelde donderdag niet in het vakje passen, en die je dan bij het voorbereiden maar weer over een paar ongebruikte vakken moet uitsplitsen. (Handig, de post voor een compleet winkelcentrum in 1 vakje moeten proppen). Ook omdat de postbezorger anders bundels van 20 cm in z'n tas krijgt. Ik vind het ook niet lekker zetten, die zwaar ingedikte vakken. Je bent veel meer aan het heen en weer bladeren, dus je bent alleen maar langer bezig. Vroeger, in het pre-HSM tijdperk, had je bij ons in principe maar 6 afgiftepunten per vakje. Dat werkte pas lekker, dan kon je gewoon de post tussen je vingers zetten. Maar ja, omdat er steeds meer kantoren worden samengevoegd is het woekeren met ruimte, zodat je wijken die voorheen een complete (doordraai) kast besloegen, nu in 20 vakjes moet zien te persen. Misschien moet ik de volgende keer mijn kast insmeren met olijfolie, dan glijdt de post er wat soepeler in.
Bureau logica. Ik heb er van de week eens op zitten letten bij diverse wijken. Alle vakjes waarbij er 2 secties achter elkaar dezelfde kant van de straat hadden zijn samengevoegd. Daardoor heb je kleine straten van 4 afgiftepunten in één vakje, en aan de andere kant zijn langere straten belachelijk gecomprimeerd.

Overigens, doordat het sorteren hierdoor helemaal niet veel sneller gaat zijn er nog steeds een hoop kasten nodig om alles op tijd af te krijgen. Ruimte voor verdere samenvoeging van kantoren is er dan ook bijna niet. Volgens mij zijn er dan ook meerdere panden die langer open blijven dan gepland.
pi_173953948
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Niet handig nee. Heb vandaag op straat van mijn loopje een aantal bundels zelf opnieuw in elkaar gedraaid. De machinevolgorde is namelijk om te huilen zo slecht. Als je die aanhoudt ben je zo een stuk langer bezig dan de meest efficiënte volgorde.
Afdelingen die over dat soort zaken gaan mogen dan ook absoluut niet praten met de bezorgers zelf. Is geen tijd voor kreeg ik te horen :')

Daarnaast kan je tegenwoordig met die codeerregel(als je geen ervaren voorbereider hebt) per wijk complete rollen herstelstickers meeslepen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 21:29:30 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173954059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Afdelingen die over dat soort zaken gaan mogen dan ook absoluut niet praten met de bezorgers zelf. Is geen tijd voor kreeg ik te horen :')

Daarnaast kan je tegenwoordig met die codeerregel(als je geen ervaren voorbereider hebt) per wijk complete rollen herstelstickers meeslepen.
mja, je hebt er ook voorbereiders tussen zitten die straten door elkaar halen, zelfs als ze niet op elkaar lijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173954190
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, je hebt er ook voorbereiders tussen zitten die straten door elkaar halen, zelfs als ze niet op elkaar lijken
Wacht maar tot je die codeerregel hebt. Dan heb je fouten van de voorbereider, maar ook van de splitser en de vosser. Niemand kijkt meer naar de straat of plaats die er op staat. Ik heb er toch mijn hoofd over staan breken waarom iemand in godsnaam een straat van 100 kilometer verderop bovenop de eerste bundel deed 8)7
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 21:37:12 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173954386
Die fouten in de VOS gebeuren nu af en toe al, zeker als je wat minder ervaren krachten dat laat doen. Stond zelf laatst in een carré dat ik nauwelijks ken en dan ga je op code VOSsen. En het was dan ook nog een van de lastigste carré's die we hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173954782
Klopt. Maar dan merk je die fout op bij het instraten. Met die codeerregel niet meer. Aangezien elke wijk vakje 1 t/m 36 heeft....
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 21:55:33 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173954936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Klopt. Maar dan merk je die fout op bij het instraten. Met die codeerregel niet meer. Aangezien elke wijk vakje 1 t/m 36 heeft....
Dat krijgen wij straks ja. Die Chinese pakjes worden dan maar in een tas gelazerd omdat daar geen code op staat :?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173954981
Die Chinese pakjes hebben dan vaak wel een sticker met de code erop. Maar leuk wordt het als die code fout is op zo'n giga pakje. Dan moet je officieel naar de retailer om het te herstellen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 22:04:55 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173955128
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die Chinese pakjes hebben dan vaak wel een sticker met de code erop. Maar leuk wordt het als die code fout is op zo'n giga pakje. Dan moet je officieel naar de retailer om het te herstellen.
Heb zelf een keer een bijzonder geval meegemaakt met een Chinees pakje. Ding was direct naar de retailer gestuurd en kwam er bij het bezorgen achter dat op de foto van het pakje iets anders stond dan op het ophaalbriefje dat ik bij iemand door de bus moest duwen. Bleek dat de postcode door de ontvanger niet goed ingevuld was. De straatnaam hoorde namelijk bij een heel ander postcodegebied _O-

Ter controle ook een nummer en namencheck gedaan en mijn vermoeden dat het niet klopte bleek te kloppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173955208
Haha dat is mooi. Had ook een keer zoiets. Kon de persoon zijn pakje gaan ophalen bij een afhaalpunt 20 kilometer verderop ofzo :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 22:11:06 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173955250
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Haha dat is mooi. Had ook een keer zoiets. Kon de persoon zijn pakje gaan ophalen bij een afhaalpunt 20 kilometer verderop ofzo :P
Zover was het bij mij niet. Was denk ik 20 minuten fietsen voor diegene.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173956068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bureau logica. Ik heb er van de week eens op zitten letten bij diverse wijken. Alle vakjes waarbij er 2 secties achter elkaar dezelfde kant van de straat hadden zijn samengevoegd. Daardoor heb je kleine straten van 4 afgiftepunten in één vakje, en aan de andere kant zijn langere straten belachelijk gecomprimeerd.

Overigens, doordat het sorteren hierdoor helemaal niet veel sneller gaat zijn er nog steeds een hoop kasten nodig om alles op tijd af te krijgen. Ruimte voor verdere samenvoeging van kantoren is er dan ook bijna niet. Volgens mij zijn er dan ook meerdere panden die langer open blijven dan gepland.
Ik heb nog helemaal geen logica kunnen vinden in het indikken. In sommige gevallen is men inderdaad zo slim geweest om bijv. de even en de oneven kant in 1 vak te stoppen, maar er zijn ook vakjes waar ze gewoon de scheiding op een schijnbaar willekeurige plek hebben laten vallen. Volgens mij is het criterium bij ons in sommige gevallen gewoon geweest dat er 40 afgiftepunten (of daaromtrent) in een vakje moeten, en als een straat bijv. maar 32 huizen heeft dan hebben ze gewoon de eerste 8 van de volgende straat er achteraan geplakt. Zoiets. |:(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173983048
Dat zal dan wel overal zo gaan. Bij ons was ook ingedikt. Maar wie dat gedaan had wist in elk geval totaal niet hoe de wijken liepen. Geen logica zoals je als zegt.
pi_173984196
Bij ons zijn ze wel met lijsten rondgegaan voordat er werd ingedikt. Moest iedereen aangeven of het wel of niet kon dat bepaalde vakken werden samengevoegd.
pi_173985422
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 11:26 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons zijn ze wel met lijsten rondgegaan voordat er werd ingedikt. Moest iedereen aangeven of het wel of niet kon dat bepaalde vakken werden samengevoegd.
Zijn ze bij de voorbereiders langsgegaan of bij de bezorgers?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173986521
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn ze bij de voorbereiders langsgegaan of bij de bezorgers?
bij de voorbereiders, het ging erom dat de vakken niet te dik werden
pi_173986834
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij de voorbereiders, het ging erom dat de vakken niet te dik werden
Maar dan heb je wel nog steeds het risico dat er stukken straat bij elkaar komen in 1 bundel die daar niet horen, qua rondje. Ze hadden beter (ook) even met de bezorgers in conclaaf kunnen gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173986968
Dat merk ik hier wel steeds vaker en dat is best vervelend. Dan moet je bundels uit elkaar gaan trekken als je veel in rondjes loopt. Anders loop je te zeulen met post die je nog niet nodig hebt. En ook vaak dat de ene straat dan bij nummer 2 eindigt en de volgende begint bij nr 2... dat gaat wel eens mis dan als die post direct achter elkaar zit. Krijgen de bezorgers vervolgens een mailtje dat er klachten zijn omdat dit vaak fout gaat en of we beter op willen letten }:|

Uiteraard is het dan wel zo dat je niet goed genoeg opgelet hebt ;) maar ze werken het zo wel in de hand.

Damn, zaterdag 4 en 6 HAH :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 september 2017 @ 14:36:17 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173987192
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel nog steeds het risico dat er stukken straat bij elkaar komen in 1 bundel die daar niet horen, qua rondje. Ze hadden beter (ook) even met de bezorgers in conclaaf kunnen gaan.
Voor die loop die ik zaterdag had ga ik zeker aan de bel trekken. Ik snap niet dat een bezorger met die loopvolgorde zijn werk fatsoenlijk kan doen :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173987920
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat merk ik hier wel steeds vaker en dat is best vervelend. Dan moet je bundels uit elkaar gaan trekken als je veel in rondjes loopt. Anders loop je te zeulen met post die je nog niet nodig hebt.
Vervelender nog vind ik het dat de bundels niet meer kloppen met de rondjes. Dan heb je bijv. de Balsemienlaan, die begint met een bussenfrontje en daarna volgen meerdere rondjes van rijtjeshuizen. die je in meerdere rondjes loopt: 2a t/m z (bussenfront), 2-20+19-1, 22-40+39-21, 42-60+59-41, etc. Voorheen was elk stukje straat (2-20) precies 1 vakje van de sorteerkast. Als ze bij deze wijk nu de vakken hadden ingedikt volgens deze rondjes was er niks aan de hand geweest. Maar nu is dus je eerste bundel 2a t/m z + 2-20. Je 2e bundel is 19-1+22-40, en zo gaat dat door tot het einde. Dus je kunt eigenlijk heel je wijk weer opnieuw gaan splitsen en afbundelen. Zo irritant.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173988641
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor die loop die ik zaterdag had ga ik zeker aan de bel trekken. Ik snap niet dat een bezorger met die loopvolgorde zijn werk fatsoenlijk kan doen :X
Je hebt bezorgers die niks doorgeven, maar wel elke dag de hele tas opnieuw indelen. Strontvervelend als je dan bij die wijken moet invallen. Vaak genoeg al tegen een tc gezegd dat hij maar even met dergelijke personen moet overleggen over de volgorde.
pi_173989765
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je hebt bezorgers die niks doorgeven, maar wel elke dag de hele tas opnieuw indelen. Strontvervelend als je dan bij die wijken moet invallen. Vaak genoeg al tegen een tc gezegd dat hij maar even met dergelijke personen moet overleggen over de volgorde.
Ik kan niet over jouw situatie oordelen, maar bij ons zijn er plenty bezorgers die vaak genoeg hebben geklaagd over de rare loopvolgorde en fouten in hun wijk. Meestal wordt er niets mee gedaan. Of na een paar maanden blijkt dat ze jouw volgorde helaas verkeerd hebben overgenomen en er nog meer fouten in zitten. Dus veel bezorgers hebben de moed al opgegeven, en gaan zelf op het depot hun wijk maar opnieuw sorteren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173990474
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik kan niet over jouw situatie oordelen, maar bij ons zijn er plenty bezorgers die vaak genoeg hebben geklaagd over de rare loopvolgorde en fouten in hun wijk. Meestal wordt er niets mee gedaan. Of na een paar maanden blijkt dat ze jouw volgorde helaas verkeerd hebben overgenomen en er nog meer fouten in zitten. Dus veel bezorgers hebben de moed al opgegeven, en gaan zelf op het depot hun wijk maar opnieuw sorteren.
Dat heb je af en toe ook inderdaad. Dan kan je dan alleen oplossen door zelf de invoerformulieren op te vragen. Maar sommige bezorgers laten gewoon echt niks weten.
pi_174002531
Als ik het toch niet dacht. Wel honderd keer kun je zeggen dat er met bezorgers overlegd moet worden over hun loop. Maar net als hier gebeurt dat dus ook bij jullie niet. Dom dom dom. Want hier zitten nu heel veel voorbereiders die de wijken totaal niet meer kennen. Die kunnen alleen maar op code sorteren. En die moeten dan voor mij bedenken hoe er kan worden ingedikt. Welke knuppel verzint zoiets!
Wijken laten aanpassen. Ook zoiets. Men zegt dat het gewoon kan. Maar in de praktijk is het lastig. Er worden schijven tussen geduwd, het gebeurt niet goed enz. En sommige collega's laten inderdaad nooit wat weten. Jammer. Want met een goed gezette wijk loopt het zoveel prettiger.
pi_174021326
Deze week werkoverleg. Ik ben benieuwd naar de voorgestelde nieuwe looptijden.
Wat mij betreft kan er geen minuut meer vanaf. Ik moet bijna elke dag bijplussen.
quote:
In september hebben we de werktijden niet aangepast. Maar volgend jaar is aanpassing weer nodig. Het aantal pakjes stijgt weliswaar maar dat is niet voldoende om de daling van de briefpost op te vangen.

Als je korter of langer loopt in je wijk dan geldt nog altijd: "betaalde tijd is gewerkte tijd en gewerkte tijd is betaalde tijd".
Voorheen was het toch altijd "gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd" en niet andersom?
Als we hier blijven werken met die combibundel gaat er bij mij geen minuut meer van de looptijd af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafierafie op 27-09-2017 09:25:53 ]
pi_174021618
}:| }:| terwijl ik dus voor postnl aan het werken was werd er gepoogd een om bij mij thuis een pakje af te leveren :') :')

Maar goed ik heb weer een briefje met 3S nummer erbij :P
Overmorgen kan ik pas langs de kiosk om het op te halen ik ben benieuwd wat het is want ik heb 4 dingen in bestelling staan :P
pi_174024000
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
}:| }:| terwijl ik dus voor postnl aan het werken was werd er gepoogd een om bij mij thuis een pakje af te leveren :') :')

Maar goed ik heb weer een briefje met 3S nummer erbij :P
Overmorgen kan ik pas langs de kiosk om het op te halen ik ben benieuwd wat het is want ik heb 4 dingen in bestelling staan :P
Misschien is het je scannert. Ik heb hem ook gisteren gekregen. Ik denk dat ik hem gekoppeld heb en alles, dus ben benieuwd of ik hem vandaag aan de praat krijg.
pi_174041332
https://mijnpostnl.mijnpo(...)lpakjesbezorgen.aspx

Kunnen ze nog meer verzuipen op het cvl. Ik liep vandaag al voor de zoveelste woensdag met tv-gidsen en pakketjes van dinsdag... :X
pi_174043211
Aan de foto te zien gaan we ook 's avonds bezorgen.
pi_174043464
Dit wordt wel weer lekker op tijd gemeld. Krap twee dagen voordat dat in gaat.
Wat zullen ze hierna weer gaan verzinnen?
pi_174047028
Zeg maar gerust, wat hebben ze nog meer verzonnen? Volgens mij liggen er al heel wat plannen kant en klaar. Wij horen het toch allemaal pas op de valreep.
pi_174047092
Maar we bellen toch al heel vaak aan voor Chinameuk dat niet door de brievenbus past?
pi_174047294
Ik bel ook wel aan voor Nederlandse meuk die niet door de brievenbus past. Maar dat ligt dan meestal aan die brievenbus.
pi_174048516
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar we bellen toch al heel vaak aan voor Chinameuk dat niet door de brievenbus past?
Maar tot nu toe kregen we alleen de schoenendozen van pakketservice die niet gescand hoefden worden. Nu krijgen we er dus nog meer, en die moeten wel gescand worden. Het blijft nog wel beperkt tot internationale pakjes. De volgende stap zal dus wel zijn dat we ook binnenlandse belpakjes met barcode gaan bezorgen. En dan bedoel ik dus echte belpakjes, niet die H&M-tassen die illegaal als brievenbuspakje verstuurd worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174049683
Ja, dat dit verder en verder uitgebreid zou worden had ik ook al wel aan zien komen. Ik heb dus echt een gruwelijke hekel aan de belstukken.. en niet alleen omdat het meer tijd kost :P

Meer tijd erbij krijgen.. vraag het me sowieso af. Dit is wel tijdens het lopen vd wijk zelf, maar of PostNL vindt dat het in de basistijd hoort? Want de meeste extra dingen horen niet in de basistijd, tenzij je echt structureel (dus ELKE dag) meer tijd nodig hebt voor dezelfde extra handeling. Hier was iemand die elke piekdag naar de retailer moet -> elke piekdag is niet structureel, dus wordt niet in de basistijd opgenomen. Terug naar de oranje bus voor post die niet in jouw wijk hoorde? Hoort er niet bij. En ga zo maar door, de basistijd is vanaf inladen tassen t/m laatste adres in je wijk, maar alle niet structurele dingen horen er niet bij in. En ik vermoed dat de belstukken daar ook onder vallen, want dat is de ene dag maar eentje en de andere dag 10. Voor al die dingen moet je maar plussen, maar dat is wel lastig als je maar 1 reden op kunt geven.

Hier is dat volgens mij ook al wel een keer besproken, wanneer het qua pakjes structureel is en er dus bij in hoort.. nu ja, pas als het ELKE dag hetzelfde is, dus.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_174050016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Want de meeste extra dingen horen niet in de basistijd, tenzij je echt structureel (dus ELKE dag) meer tijd nodig hebt voor dezelfde extra handeling.

Hier een schemaatje:
http://www.bvpp.nl/index.(...)we-bezorgtijden-2018
pi_174050076
Opmerkelijk. Ik moet toch zeker elke dag langs een oranje brievenbus fietsen. Nu staat die bijna op het eind van mijn wijk, maar toch, met de huidige sortering zijn fouten de standaard.
pi_174050096
Ah ja dankje, die lieten ze inderdaad zien. Begreep wel dat ze de doorgegeven tijden ook mee nemen in de berekening, maar alleen van de eerste helft van het jaar geloof ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:56 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Opmerkelijk. Ik moet toch zeker elke dag langs een oranje brievenbus fietsen. Nu staat die bijna op het eind van mijn wijk, maar toch, met de huidige sortering zijn fouten de standaard.
Ik krijg nogal het idee dat ze er nog steeds vanuit gaan dat al die extra handelingen maar af en toe voorkomen, terwijl ze in de praktijk voor de meesten toch redelijk structureel zijn. Alleen hangt dat wel van je definitie van structureel af :{ in mijn ogen is dat niet pas wanneer het elke dag is zonder uitzondering, maar goed.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_174054174
En dan krijg je om 14:00 uur bericht dat er nog vijf wijken openstaan. :')
Gaat lekker.
Iemand wellicht nog iets positiefs te melden?
pi_174054225
Nou, opzich ging het vandaag wel prima. Zowel het sorteren als het lopen :)
pi_174061135
Hier stonden ook 5 wijken open. Tot kwart over 6 gelopen..
pi_174063318
quote:
Doorbundelen op piekdagen
28-09-2017

Beste postbezorgers,



Bij de besprekingen van de uitkomsten van de Betrokkenheidsmonitor en ook nu weer in de werkoverleggen is regelmatig aangegeven dat het doorbundelen op Piekdagen als zeer vervelend wordt ervaren.

Vaak lopen jullie met post een rondje en hebben jullie de post al van de volgende straten in de bundel zitten, maar ook komt het voor dat je post van je rondje niet in de bundel hebt zitten.

We hebben in overleg met voorbereiden besloten om te stoppen met doorbundelen op Piekdagen, vanaf dinsdag 2 oktober 2017.

Dit houdt in dat ieder vak in de voorbereiding weer wordt afgebundeld met een maximale dikte van 10 cm. Op Daldagen blijft de afspraak van doorbundelen wel gehandhaafd.

Wij hopen op deze manier tegemoet te komen aan jullie wensen, zoals jullie die kenbaar hebben gemaakt.





Namens het managementteam ZML,
pi_174063575
@swimmie86, het zou fijn zijn als dat overal ingevoerd zou worden. Dit bericht heb ik namelijk nog niet gekregen. Ik ben al blij dat de combibundel op daldagen is afgeschaft.

Opiniestuk: Elke postbezorger zal zich moeten afvragen wat hij kan doen om als geheel sterker te staan.

[ Bericht 24% gewijzigd door Rafierafie op 28-09-2017 23:22:35 ]
pi_174067248
Dat jullie het maar weten: het is Dag van de Postbezorger. Fijne dag!
pi_174067332
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Dat jullie het maar weten: het is Dag van de Postbezorger. Fijne dag!
Er is van 17:00 tot 20:00 uur een evenement op het velperplein te Arnhem.
Wie gaat? Voor mij is het een beetje te ver weg.
pi_174067816
Wij hadden de FNV op bezoek van de week. Ze waren op het depot. Mochten een enquete invullen over werkdruk en vanavond is er een bijeenkomst waar we bij mogen zijn.
Je moest je wel van te voren per email opgeven.

Ik weet niet of het dezelfde bijeenkomst is.

Ik kan nooit op vrijdagavond. Heb andere verplichtingen. (Mantelzorg) Anders was ik wel naar die FNV bijeenkomst gegaan.
pi_174069351
Daarnet had ik een buitenlands scanpakje wat qua lengte geen eens in een blauwe pak paste :o
pi_174077705
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 09:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden de FNV op bezoek van de week. Ze waren op het depot. Mochten een enquete invullen over werkdruk en vanavond is er een bijeenkomst waar we bij mogen zijn.

Ik zie op 't feestboek dat enkele ex-collega's hun zegje hebben gedaan. Laat ze verd*rie maar eens luisteren!
pi_174094404
Lekker weer weer
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 september 2017 @ 18:45:55 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174096544
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:52 schreef diesnelle het volgende:
Lekker weer weer
Niet echt. Liep vanmiddag mijn tweede wijk in de regen nadat ik eerst opleiding moest geven aan iemand.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174099835
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet echt. Liep vanmiddag mijn tweede wijk in de regen nadat ik eerst opleiding moest geven aan iemand.
Nieuwe collega?? Zou je die mijn kant op kunnen sturen?
Hier hadden we vandaag weer wat importcollega's en dan nog zaten er gaten in de planning.

Ik ben het goed zat ondertussen. Ik hoor de meeste collega's op mijn depot zeggen dat ze actief op zoek zijn naar ander werk.
Vrijwel iedereen is overwerkt en dan loopt de tc nog te janken dat er nauwelijks iemand bereid is om wat extra te doen. De welwillendheid van mensen heeft zijn grens bereikt. Als er niet snel wat dingen veranderen voorzie ik een gigantische leegloop.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 september 2017 @ 21:19:46 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174099987
Is een nieuwe collega ja, maar hij moet de handigheid in het werk nog krijgen, dus dat jouw kant opsturen wordt voorlopig niks :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174100534
Wat een drama dag... Wijk 1 4 HaH, incl terugfietsen naar depot 1u55 over gedaan. Stond 1u15 voor en fietsen was 5 minuutjes of zo. 2e wijk 6 HaH... en dat HaH was dan ook allemaal ander formaat en met van die kleine klotedingen die er dan tussenuit flikkeren. Stond 2u11 voor, 3u15 over gedaan incl retailer. Sowieso staan die wijken te krap, maar op een dag als dit met ook nog van dat kloteweer loopt dat dan wel echt goed uit. En ik was nog zo blij dat ik iets eerder kon starten omdat de post vroeg kwam :') alsnog heel laat klaar.

Iemand iets gehoord over die jodiumpillen die binnenkort per post verspreid gaan worden, komt dat bij ons terecht? :X

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 01-10-2017 00:58:07 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_174105087
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat een drama dag... Wijk 1 4 HaH, incl terugfietsen naar depot 1u55 over gedaan. Stond 1u15 voor en fietsen was 5 minuutjes of zo. 2e wijk 6 HaH... en dat HaH was dan ook allemaal ander formaat en met van die kleine klotedingen die er dan tussenuit flikkeren. Stond 2u11 voor, 3u15 over gedaan incl retailer. Sowieso staan die wijken te krap, maar op een dag als dit met ook nog van dat kloteweer loopt dat dan wel echt goed uit. En ik was nog zo blij dat ik iets eerder kon starten omdat de post vroeg kwam :') alsnog heel laat klaar.

Iemand iets gehoord over die jodiumpillen die binnenkort per post verspreid gaan worden, komt dat bij ons terecht? :X

Bij ons wel. Maar net als bij de stempassen is dat mss wel weer overal anders.
pi_174105649
Kan er geen limiet worden gesteld aan de hoeveelheid h.a.h? Ik heb standaard 2 middagwijken (richttijd 3:45 uur), met die hoeveelheid hah van gister liep ik dus gezellig nog na vijven...
pi_174109851
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 07:10 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Bij ons wel. Maar net als bij de stempassen is dat mss wel weer overal anders.
Ja, dat zou goed kunnen. Volgens de postcode check worden ze hier tussen de 10e en de 25e verspreid, PostNL komt hier meestal pas kort van te voren zulke dingen melden. Dus het kan maar zo dat ze 2 dagen van te voren melden dat die partij eraan komt. Of Sandd doet het, hier doen die de stempassen idd ook.

En volgens mij was er ooit een limiet wat betreft het HaH, hoeveel stuks het er mochten zijn. Boven de 150 gram oid had je ook recht op extra tijd, maar dat deden ze er al jaren niet meer uit zichzelf bij hier. Zonder pauze zou ik net iets na 18.00 klaar geweest zijn, begonnen om half 1. Ik ben tegenwoordig op zaterdag zelden meer voor 17.30 klaar. Probleem blijft er vooral in zitten dat de planning geen rekening houdt met uitloop, ze plannen me netjes niet meer dan 4 uur in zoals afgesproken, maar alles loopt iedere keer uit. Is ook niet zo gek, als je ziet wat er wel en niet bij de basistijd hoort.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_174110086
Ik had een planning voor volgende week met op zaterdag meer dan 14 uur werk (waarvan ruim 9 uur lopen. Ik heb maar even bezwaar gemaakt :P
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:36:42 #279
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174121122
Wij hebben sinds vorige week het scanapparaat, maar die van mij hapert nogal eens. De helft van de scanpakjes "pakt" de scanner. De rest moet ik alsnog met de telefoon scannen. Of hij doet het helemaal niet, zoals afgelopen zaterdag in de regen.

Ik heb een androidversie onder 6. Heb alle drie de barcodes van dat blad gescanned nadat ik bluetooth had aangezet uiteraard. Koppelingsverzoek ok gegeven en de scanner was gekoppeld en verbonden. Tot zover prima.

Maar toch pakt hij maar bijvoorbeeld een of twee van de 15 pakjes. Ik let erop dat ik voldoende afstand hou.

Zou het het probleem zijn dat als ik klaar ben met de lopen ik bluetooth uitzet? (vanwege vreten batterij) 's morgens zet ik dat weer aan maar dan moet ik het apparaat weer opnieuw verbinden.

Hoe doen jullie dat bij de scanner? Voordat je dienst start?

Misschien doe ik daar iets verkeerd?
pi_174121684
Oooh ik ben ook benieuwd naar dat ding, maar ik las dat ze opnieuw vertraagd zijn o|O

Van onze TL moeten we wel gaan vertrouwen op dat ding, en dus niet gaan checken of ie de codes wel goed heeft gepakt :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 oktober 2017 @ 20:01:07 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174121759
ik gebruik mijn telefoon gewoon wel. Heb nooit veel scanpakjes, al was gisteren met 13 stuks een uitzondering
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174121958
Ik gebruik hem ook nog niet. Waarschijnlijk pas als we echt brieven moeten gaan scannen. Met telefoons en een scanner zou een broek met al die zakken zoals de oude TNT broek goed van pas komen ;)
pi_174130276
Die scanner wordt vooral handig in de winter, als je met dikke handschoenen gewoon op die knop kunt drukken. Wat wel irritant is, is dat je steeds meer spullen mee moet nemen, twee volle jaszakken nu al. De hanger die bij die scanner zit is best robuust, maar het knopje waarmee de scanner losgemaakt kan worden is erg onhandig, waardoor de scanner bij mij op de eerste dag al tweemaal op de grond was gevallen (met beetje pech valt ie in het water, of in een put).

Die grotere pakketten zijn echt irritant. Kost zoveel tijd om 1 zo'n pakket af te handelen als er niemand open doet. Je krijgt ook constant het gevoel dat het allemaal niet opschiet, dat je het nooit af krijgt. In de winter wordt dat echt balen als er bij elke wijk meerdere van zulke pakken zitten.
pi_174131300
Het toevoegen van een foto bij een status zonder scan kan ook nog leuk gaan worden. Bijvoorbeeld bij stempassen. Dan heb je toch geen flauw idee meer wat er met al die open taken aan de hand is? Dan maar een foto toevoegen met "Joost mag het weten".?
  maandag 2 oktober 2017 @ 08:47:12 #285
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174131487
Om hem weer verbonden te krijgen, scannen jullie dan elke ochtend die barcodes in "mijnwerk?"

Bij mij doet die scanner het vaak niet. Ook al is hij gekoppeld en verbonden.
Druk ik op de plusknop, dan zie of hoor je niets.

Druk je op de batterijknop, dan staan er vier groene streepjes.
pi_174132057
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 08:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Om hem weer verbonden te krijgen, scannen jullie dan elke ochtend die barcodes in "mijnwerk?"
Bij mij doet die scanner het vaak niet. Ook al is hij gekoppeld en verbonden.
Druk ik op de plusknop, dan zie of hoor je niets.
Druk je op de batterijknop, dan staan er vier groene streepjes.
Die barcodes hoef je maar eenmalig te scannen, als je de scanner voor de eerste keer koppelt aan de smartphone.
Dus niet elke dag.
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:54:14 #287
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174132528
Maar dan moet ik wel bluetooth aan laten staan op mijn telefoon? Want hij geeft elke ochtend "niet verbonden" aan.
pi_174132593
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar dan moet ik wel bluetooth aan laten staan op mijn telefoon? Want hij geeft elke ochtend "niet verbonden" aan.
Inderdaad, bluetooth moet aan staan op de telefoon, anders kan de scanner geen verbinding maken met de telefoon.
  maandag 2 oktober 2017 @ 10:01:57 #289
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174132674
Okee bedankt!. Ik heb net even bluetooth aangezet en de scanner even gepakt. Ik had de app open en zag eerst "niet verbonden" Maar toen ik even op de plusknop drukte zag ik een groene streep verschijnen en nu staat er "verbonden"

Eta: hoor ineens een PIIEEP! HAHAHA.
Geen wonder dat ik over muizen droom. _O_
pi_174136399
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hebben sinds vorige week het scanapparaat, maar die van mij hapert nogal eens. De helft van de scanpakjes "pakt" de scanner. De rest moet ik alsnog met de telefoon scannen. Of hij doet het helemaal niet, zoals afgelopen zaterdag in de regen.

Ik heb een androidversie onder 6. Heb alle drie de barcodes van dat blad gescanned nadat ik bluetooth had aangezet uiteraard. Koppelingsverzoek ok gegeven en de scanner was gekoppeld en verbonden. Tot zover prima.

Maar toch pakt hij maar bijvoorbeeld een of twee van de 15 pakjes. Ik let erop dat ik voldoende afstand hou.

Zou het het probleem zijn dat als ik klaar ben met de lopen ik bluetooth uitzet? (vanwege vreten batterij) 's morgens zet ik dat weer aan maar dan moet ik het apparaat weer opnieuw verbinden.

Hoe doen jullie dat bij de scanner? Voordat je dienst start?

Misschien doe ik daar iets verkeerd?
Ik zet Bluetooth ook altijd uit zodra ik thuis kom. De volgende dag zet ik 'm weer aan. Bij mij werkt dit het beste als ik eerst Bluetooth aanzet, dan de Mijn Werk app, en dan pas op de plusknop van de scanner zodat deze verbinding gaat leggen. Er hoeft geen 24/7 Bluetooth verbinding tussen de telefoon en de scanner te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:38 #291
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174138910
Aha. Bedankt voor de tip! Dan ga ik dat ook zo doen!
pi_174142123
Fascinerend dat in ons progagandablad toch altijd maar postbezorgers voorkomen die toevallig vermelden de app "natuurlijk" op pauze te zetten :')
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:32:44 #293
327191 RobertNL
For your gear.
pi_174142445
quote:
3s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Fascinerend dat in ons progagandablad toch altijd maar postbezorgers voorkomen die toevallig vermelden de app "natuurlijk" op pauze te zetten :')
Haha, ja dat geforceerde pauze zinnetje wanneer ze bij de voetbal is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:00:22 #294
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174144529
Oja... haha ik las dat ook inderdaad. Dacht er het mijne van. :+
pi_174146651
En wat dacht je van dat stukje over die postbezorger die pakketbezorger werd? Over dat íe nu met pakketten tot wel 30 kg liep waar hij voorheen oranje tassen van 5 kg had? Tassen van 5 kg? Werkte deze figuur alleen op daldagen? Ik heb toch echt regelmatig tassen van 20 kg (zeker op donderdag).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174157486
quote:
Oh wauw dat is wel een mooie idd
Ook al hangen er hier in het dorp best een hoop touwtjes, nooit ook maar enigszins op dit idee gekomen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:39:46 #298
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174158059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:39 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Oh wauw dat is wel een mooie idd
Ook al hangen er hier in het dorp best een hoop touwtjes, nooit ook maar enigszins op dit idee gekomen
Wel vaak in de verleiding geweest (als b.v. de sleutel in de deur zat). Maar ja, als mevrouw thuis was, waarom deed ze dan de deur niet open? Zou ik een zo ver mogelijk afhaalpunt kiezen (jammer dat dat niet kan) ;)

P.S. en ik hoop dat een echte inbreker de 'beklacht' leest (en de hut leeg rooft)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:15:57 #300
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_174159104
Zou het heel sneu vinden voor de pakketbezorger als die mevrouw gerechtelijke stappen gaat ondernemen. Ze heeft geen poot om op te staan, vanwege de uitnodiging dmv touwtje, maar de rompslomp die daarbij komt kijken voor die bezorger en de zenuwen die die man/vrouw misschien zal hebben. Zal Postnl mij ontslaan? Moet ik voor de rechter verschijnen? (Ik overdrijf misschien.. weet ik veel..)

Zo'n dame maakt er werk van. Dat ben ik zeker van.

Gelukkig krijgt ze bijna geen enkele bijval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 03-10-2017 10:30:11 ]
pi_174159732
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:15 schreef Globetrottertje het volgende:

Zo'n dame maakt er werk van. Dat ben ik zeker van.

Gelukkig krijgt ze bijna geen enkele bijval.
Heeft ze volgende keer een hondendrol in de gang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')