Ik vermoed dat die kleuren de intensiteit van de infraroodband weergeven. Des te donkerder de kleuren, des te lager is de intensiteit van de infraroodband. In die zin is het een maat voor de tophoogte van de wolken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://twitter.com/RyanMaue
deze timeline
Interessant! Ik had ook al gezocht maar kwam er niet echt uit. Even bijlezen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die kleuren de intensiteit van de infraroodband weergeven. Des te donkerder de kleuren, des te minder is de intensiteit van de infraroodband. In die zin is het een maat voor de tophoogte van de wolken.
Die T-schaal waar hij het over heeft is overigens de Dvorak-schaal. Kennelijk is het mogelijk om windsnelheden te schatten op basis van satellietbeeld, zichtbaar en infrarood.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dvorak_technique
Het verifiëren van verwachtingen door deze naast gemeten data te leggen lijkt mij juist wetenschappelijk gezien heel erg verantwoord.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gewoon blijven ontkennen totdat je ideologie echt niet meer op kan tegen de wetenschap
Een eyewall replacement cycle, maar die zien er heel anders uit:quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is meestal de ontwikkeling van een nieuw oog.
maar het is natuurlijk wel een achterhoedegevecht.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het verifiëren van verwachtingen door deze naast gemeten data te leggen lijkt mij juist wetenschappelijk gezien heel erg verantwoord.
Hier sla je een beetje de plank mis, 100K-1. Zoals Kowloon terecht zegt is data gebruiken om de modellen te controleren ongeveer de kern van wat wetenschap is.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar het is natuurlijk wel een achterhoedegevecht.
Diederik Stapel was inderdaad bezig in de voorhoede.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar het is natuurlijk wel een achterhoedegevecht.
Vreselijk is dat altijd aan het begin van het collegejaar. Gelukkig zit je nog in een gebouw en niet in een tent zoals de sjaars op de UvA.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:03 schreef skysherrif het volgende:
Manman, genoodzaakt om in het venster te gaan zitten, vanwege gebrek aan stoelen in de collegezaal.
Erasmus
Ook jammer dat de docent geen microfoontje heeft, ik vermoed dat deze man over een half jaar geen stem meer heeft, praat nu al hees.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vreselijk is dat altijd aan het begin van het collegejaar. Gelukkig zit je nog in een gebouw en niet in een tent zoals de sjaars op de UvA.
Worden jullie colleges ook niet opgenomen?quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook jammer dat de docent geen microfoontje heeft, ik vermoed dat deze man over een half jaar geen stem meer heeft, praat nu al hees.
in een tent?quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vreselijk is dat altijd aan het begin van het collegejaar. Gelukkig zit je nog in een gebouw en niet in een tent zoals de sjaars op de UvA.
Dan mist nog het topic waar hij vraagt of hij zijn slapende vrouw mag aanranden/verkrachten.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is ook echt een oneindige soap
R&P / Ruzie goedmaken
Zie samenvattingspost van Chai
Ik zie geen camera dus ik denk het niet.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Worden jullie colleges ook niet opgenomen?
Oeiquote:Op dinsdag 5 september 2017 13:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)n-een-tent~a4510332/
[ afbeelding ]
Ik studeer net op tijd af om alle chaos met de verhuizing te missenquote:
m.u.v. FvD vallen alle veranderingen binnen de foutmarge volgens mij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zie geen camera dus ik denk het niet.
(overigens, wordt er nu nog slechts gepraat over wat de studie gaat inhouden en niet over stof, vandaar dat ik hier nog even zit)
tussendoor:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/RozemarijnLubbe/status/905022650975756288quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
m.u.v. FvD vallen alle veranderingen binnen de foutmarge volgens mij.
edit:
Oh wacht, het verlies van CDA & SP ook.
Scheelt inderdaad dat het na verloop van tijd weer wat uitdunt. De toegangswegen tot de uni zitten hier rond de spits ook stampvol met een studentenoptocht. Kun je van de ene rij voor de stoplichten oversteken, en direct aansluiten in de rij voor de volgende stoplichten. Gebouw is ook stampvol. Al ben ik daar zelf natuurlijk ook debet aan door veel te lang rond te zijn blijven hangen op die studie.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |