Zijn dat ook de mensen die bij alles wat ze aanraken een flesje ontsmettingsmiddel bij de hand hebben.quote:Op zondag 3 september 2017 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het modieuze, trendy blauwe flesje met spawater kunnen we ook hele topics lang over doorzeuren hoor..
LIF / Flesje spa blauw bij de hand?
quote:Op zondag 3 september 2017 15:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zijn dat ook de mensen die bij alles wat ze aanraken een flesje ontsmettingsmiddel bij de hand hebben.
Haha, wat een leuke verzameling, vooral die van de zeventiger jaren. En inderdaad, wat een verschil in inhoud.quote:Op zondag 3 september 2017 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Limonadeglas annonu, anno 1970, anno jaren 50/60.
Die van mij liepen/ lopen ook altijd naar school, niks mis mee.quote:Op zondag 3 september 2017 15:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het was meer een aanvulling. Dit omdat ik in het vorige deel de opmerking kreeg waaroma ik mijn kinderen liet lopen. Heel een voudig: omdat ze dat zelf willen en omdat het kan en lopen niet ongezond is.
De meeste mensen doen mee aan allerlei halfgare mode-verschijnselen, vrees ik, moeilijker is het allemaal niet.quote:Op zondag 3 september 2017 15:55 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Dat vele drinken van tegenwoordig, dat weet ik niet zo goed, omdat het toevallig misschien in mijn vriendenkring niet zoveel gebeurt. Drinken is in het weekend, feestje of visite, en dan een stuk of twee.
Maar van die steeds groter wordende glazen herken ik als ik op het station bij de kiosk koffie neem. Wat vroeger gewoon de standaard koffiebeker was, heet nu een "kleintje".
Ja, dat soort dames heb je ook idd.quote:Op zondag 3 september 2017 15:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zijn dat ook de mensen die bij alles wat ze aanraken een flesje ontsmettingsmiddel bij de hand hebben.
Ik stelde de vraag omdat bij 1,5km+ de meeste kinderen in Nederland op de fiets gaan.quote:Op zondag 3 september 2017 15:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die van mij liepen/ lopen ook altijd naar school, niks mis mee.
Ik zie echt wat anders hoor. Hier om de hoek een basisschool en met begin en eindtijden zorg ik dat ik niet met de auto weg hoef, want gegarandeerd dat het daar 1 grote chaos is met auto's die wanhopig een parkeerplek aan het zoeken zijn.quote:Op zondag 3 september 2017 16:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag omdat bij 1,5km+ de meeste kinderen in Nederland op de fiets gaan.
Ook niks mis mee.
Natuurlijk is daar niets mis mee. Ik pleit voor eigen keuzes en reageer fel tegen die obsessie mbt tot gezondheid en dan ga ik wel eens min boekje te buiten.quote:Op zondag 3 september 2017 16:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag omdat bij 1,5km+ de meeste kinderen in Nederland op de fiets gaan.
Ook niks mis mee.
Bij veel scholen is het gewoon een logistieke kwestie. Zeker nadat scholen gingen fuseren en je dus qua basisscholen ook met gigantisch uit de kluiten gewassen leerlingenaantallen zit. Waar laat je de fietsen? Hier op het dorp heb je een gefuseerde basisschool en maar een beperkt aantal fietsenkotten, dus de kinderen die op een zekere afstand zitten, moeten van school te voet komen. Niet onredelijk.quote:Op zondag 3 september 2017 16:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook niks mis mee.
Hij bedoelt wrs "onderklasse".quote:Op zondag 3 september 2017 15:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Arbeidersklasse" zijn geen normale mensen?
Socrates wist het al:quote:
Dat plus hoofdrekenen natuurlijkquote:'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.
quote:Op zondag 3 september 2017 16:17 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Socrates wist het al:
[..]
Dat plus hoofdrekenen natuurlijk
Mijn moeder zei:quote:Op zondag 3 september 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
Conversatie die men ten onzent kon optekenen, zeg anno 1970:
Kind: "Mam, ik heb dorst.."
Moeder: "Je weet waar de kraan is."
Korte stilte.
Kind: "Nee..."
Moeder: "Dan ga je maar naar de pomp."
De pomp?.
Niet alles was vroeger beter. Maar je kon kind zijn en mocht fouten maken.quote:
Dafuq?quote:Op zondag 3 september 2017 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn moeder zei:
Kind:Mam,ik heb dorst
Moeder:Dan ga naar Hansje Worst. Die heeft een hondje en die plast zo in je mondje
Jajaaaa die ken ik ookquote:Op zondag 3 september 2017 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn moeder zei:
Moeder:Dan ga naar Hansje Worst. Die heeft een hondje en die plast zo in je mondje
Ja ja, tegenwoordig zou je moeder daarvoor opgepakt worden en zou haar computer vakkundig gecontroleerd worden om te kijken of ze je niet als speeltje voor perverselingen heeft aangeboden, maar vroeger konden dat soort opmerkingen gewoon.quote:
Klopt, ik heb nog niet zo lang geleden weer eens een rondje door het dorp gemaakt waar ik opgegroeid ben. Van alle kleuter- en lagere scholen die ik kende staat er geen 1 meer overeind en is alles gecentraliseerd in een groot scholencomplex of hoe je dat ook maar moet noemen. Waar ik als kind vanuit huis ongeveer 400 meter moest lopen om op school te komen zou ik nu zeker 3 km moeten lopen en de nodige drukke straten over moeten steken voordat ik op school zou zijn...quote:Op zondag 3 september 2017 16:07 schreef Ryan3 het volgende:
Bij veel scholen is het gewoon een logistieke kwestie. Zeker nadat scholen gingen fuseren en je dus qua basisscholen ook met gigantisch uit de kluiten gewassen leerlingenaantallen zit.
Ik snap dat dit voor sommige mensen warme jeugdherinneringen zijn, maar ik vind dat soort opmerkingen wel zo verschrikkelijk hequote:Op zondag 3 september 2017 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn moeder zei:
Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd.quote:Op zondag 3 september 2017 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ja, tegenwoordig zou je moeder daarvoor opgepakt worden en zou haar computer vakkundig gecontroleerd worden om te kijken of ze je niet als speeltje voor perverselingen heeft aangeboden, maar vroeger konden dat soort opmerkingen gewoon.
Had je de ouderen van toen eens over de jeugd van de jaren 70/80/90 moeten horen. Deugde helemaal niets van!quote:Op zondag 3 september 2017 16:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niet alles was vroeger beter. Maar je kon kind zijn en mocht fouten maken.
Dat de meeste ouders daarna gelijk door moeten naar het werk zal ook wel meespelen, je kunt "vroeger was alles beter" nou eenmaal niet meer vergelijken met tegenwoordig.quote:Op zondag 3 september 2017 16:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij veel scholen is het gewoon een logistieke kwestie. Zeker nadat scholen gingen fuseren en je dus qua basisscholen ook met gigantisch uit de kluiten gewassen leerlingenaantallen zit. Waar laat je de fietsen? Hier op het dorp heb je een gefuseerde basisschool en maar een beperkt aantal fietsenkotten, dus de kinderen die op een zekere afstand zitten, moeten van school te voet komen. Niet onredelijk.
Ander dingetje van tegenwoordig is dat kinderen vaak met de auto gebracht en opgehaald worden en dat veroorzaakt verkeers- en veiligheidsproblemen. Deze school probeert dat dus ook af te remmen, maar dat lukt niet geheel en al, mensen blijven domweg toch veelal de auto gebruiken om kroost weg te brengen en op te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |