Er zitten ook wel mineralen in en een zeer kleine hoeveelheid vitamine B6, maar inderdaad om het nou gezond te noemen...quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:31 schreef mootie het volgende:
[..]
In een glas appelsap uit een pak zit evenveel suiker als in een glas cola.
Ja en dat zegt dus niets. Zolang de school niet weet wat het kind 's morgens eet en 's middags en 's avonds na school kunnen ze niet weten wat gezonde voeding voor dat kind is gedurende de schooltijd.quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:31 schreef mootie het volgende:
[..]
En hallo mierennneuker.quote:
quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ben een flesje water aan het drinken woef.
En tosti's?quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:52 schreef agter het volgende:
Ach. Ik heb een 5-jarige die eigenlijk geen brood lust (Tenzij ik er wel heel bizar veel hagelslag/stroop op doe).
Alles geprobeerd. Van bolletjes. Tot crackers. Ze vindt het gewoon niet lekker.
Maar wel kaas, noten, vlees(waar), gekookte eieren, fruit, noem maar op. Gewoon los in haar lunchbox.
Alleen geen brood. Soort Paleo zeg maar. En nee, wij leven niet zo.
Tja. Lijkt me ook lastig op zo'n school.
Pasta salade. Dat zou nog wel gaan bij haar.
Maar brood.. nee.
In het geval van medische redenen zal een school nooit gaan bokken. Dat zal echter een uitzondering zijn. Daarnaast zal je als ouders dan normaal met de school in gesprek gaan, toch?quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja en dat zegt dus niets. Zolang de school niet weet wat het kind 's morgens eet en 's middags en 's avonds na school kunnen ze niet weten wat gezonde voeding voor dat kind is gedurende de schooltijd.
Ja. Die wel. Haha!quote:
Was een gokje omdat die heel anders smaken dan 'gewoon' brood, maar tuurlijk wel gewoon brood zijnquote:Op vrijdag 1 september 2017 22:59 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Die wel. Haha!
Hoe wist je dat?
Maar dat is dus al weer koud geworden op school.
En ik kan me dus ook niet voorstellen dat school bezwaar maakt tegen een ei, nootjes, stukje kaas.quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:52 schreef agter het volgende:
Ach. Ik heb een 5-jarige die eigenlijk geen brood lust (Tenzij ik er wel heel bizar veel hagelslag/stroop op doe).
Alles geprobeerd. Van bolletjes. Tot crackers. Ze vindt het gewoon niet lekker.
Maar wel kaas, noten, vlees(waar), gekookte eieren, fruit, noem maar op. Gewoon los in haar lunchbox.
Alleen geen brood. Soort Paleo zeg maar. En nee, wij leven niet zo.
Tja. Lijkt me ook lastig op zo'n school.
Pasta salade. Dat zou nog wel gaan bij haar.
Maar brood.. nee.
Maar daar groeit ze wel weer overheen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Was een gokje omdat die heel anders smaken dan 'gewoon' brood, maar tuurlijk wel gewoon brood zijn
Wel moeilijk als een kind zoiets ingeburgerds als brood niet eet
Ik word nog altijd misselijk van bruin brood.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar daar groeit ze wel weer overheen.
Kind van vrienden wilde maandenlang alleen witte dingen eten... ging ook wel weer over.
Het gaat mij ook niet om wat die vader zegt maar om het feit dat de school doet alsof water, fruit, en boterhammen gezond is en de rest niet. Als de ouders vegetarisch zijn zal het kind meer melkproducten moeten drinken op school om de eiwitten binnen te krijgen en zo zijn er veel meer zaken die spelen, niet alleen medisch. Gezond eten kan niet door een school worden vastgesteld, een kind dat met het ontbijt weinig eet zal gedurende de dag niet genoeg hebben aan fruit en boterhammen. Een kind dat geen vlees lust zal ook een aangepast eten moeten hebben en ga maar door, de school kan het gewoon niet bepalen en moet het dus niet doen. Daarnaast is de boodschap dat alles behalve fruit, water en brood ongezond is gewoon onjuist en dat moet je kinderen ook niet aanleren.quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In het geval van medische redenen zal een school nooit gaan bokken. Dat zal echter een uitzondering zijn. Daarnaast zal je als ouders dan normaal met de school in gesprek gaan, toch?
Dus als de vader van Jomairo gewoon naar de directie stapt met het verhaal dat zijn kind gevaarlijk ondergewicht heeft en daarom boterkoek in plaats van brood moet, dan zal dat geen enkel probleem zijn.
Als de vader loopt te schreeuwen dat water voor honden is en dat niveau niet kan overstijgen, dan zou ik als school ook snel klaar zijn met dit gedoe en een gewone lunch verplicht stellen.
Uit al dat getoeter van die vader kan ik werkelijk niks halen over medische redenen, dus jouw situatie lijkt me echt niet vergelijkbaar.
Noten zijn sneaky. Daar zitten echt veel calorieën inquote:Op vrijdag 1 september 2017 23:00 schreef mootie het volgende:
[..]
En ik kan me dus ook niet voorstellen dat school bezwaar maakt tegen een ei, nootjes, stukje kaas.
Wel tegen een kind met boterkoek in zijn zak elke dag.
Maar nog steeds een enorme minderheid.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om wat die vader zegt maar om het feit dat de school doet alsof water, fruit, en boterhammen gezond is en de rest niet. Als de ouders vegetarisch zijn zal het kind meer melkproducten moeten drinken op school om de eiwitten binnen te krijgen en zo zijn er veel meer zaken die spelen, niet alleen medisch.
De school kan het voor de overgrote meerderheid wel degelijk als norm stellen. Bij de uitzonderingen, medisch of niet, kunnen de ouders prima komen vertellen wat hun kind nodig heeft. Dus als Jomairo een aandoening heeft waardoor appelsap en boterkoek in beeld komen, dan kan de vader dat aangeven op een normale manier. Maar als hij niet verder komt dan "hij lust geen water" dan is er dus geen enkele reden om een uitzondering te maken.quote:Gezond eten kan niet door een school worden vastgesteld, een kind dat met het ontbijt weinig eet zal gedurende de dag niet genoeg hebben aan fruit en boterhammen. Een kind dat geen vlees lust zal ook een aangepast eten moeten hebben en ga maar door, de school kan het gewoon niet bepalen en moet het dus niet doen. Daarnaast is de boodschap dat alles behalve fruit, water en brood ongezond is gewoon onjuist en dat moet je kinderen ook niet aanleren.
Ze hebben daar ook geen bezwaar tegen. Wel tegen ontbijtkoek en voorverpakte troep enzo.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:00 schreef mootie het volgende:
[..]
En ik kan me dus ook niet voorstellen dat school bezwaar maakt tegen een ei, nootjes, stukje kaas.
Wel tegen een kind met boterkoek in zijn zak elke dag.
Perfect dus. Voor een slank kind dat geen chips en cola zomaar krijgt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Noten zijn sneaky. Daar zitten echt veel calorieën in
Ja wel echt 'in plaats van' en niet 'bovenop'quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:23 schreef agter het volgende:
[..]
Perfect dus. Voor een slank kind dat geen chips en cola zomaar krijgt.
Neem maar een handje nootjes. Ipv snoep of koek.
Ik zou daar als leerkracht ook helemaal geen boodschap aan hebben.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:23 schreef ChronoVisor het volgende:
"Mijn kind lust geen water"
![]()
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit een soort van 1 april/september grap is.![]()
"Geen water lusten"
Ik had een fase waarin ik overal yoghurt overheen wilde. Moet er nu niet aan denken natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar daar groeit ze wel weer overheen.
Kind van vrienden wilde maandenlang alleen witte dingen eten... ging ook wel weer over.
Nee er zijn namelijk geen uitzonderingen op de regel dat het voedingspatroon moet passen bij het kind en je niet als school kunt gaan beslissen wat voor volgens jou de overgrote meerderheid goed is. Een kind dat heel actief is heeft veel meer energie nodig dan een kind dat veel stil zit, kinderen groeien ook in verschillend tempo. De regels die de school stelt zijn dus per definitie onjuist zelfs als ze toevallig op die school op de meerderheid van toepassing zouden kunnen zijn. Kinderen met overgewicht kunnen ook nog steeds ondervoed zijn omdat ze bijv. te weinig eiwitten binnen krijgen. Een boterham bevat ook maar 4 gram eiwit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar nog steeds een enorme minderheid.
[..]
De school kan het voor de overgrote meerderheid wel degelijk als norm stellen. Bij de uitzonderingen, medisch of niet, kunnen de ouders prima komen vertellen wat hun kind nodig heeft. Dus als Jomairo een aandoening heeft waardoor appelsap en boterkoek in beeld komen, dan kan de vader dat aangeven op een normale manier. Maar als hij niet verder komt dan "hij lust geen water" dan is er dus geen enkele reden om een uitzondering te maken.
Snap je het verschil?
Ik snap dat niet. Water niet goed genoeg?quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb als volwassene een fles cola naast m'n bed staan![]()
Baklava geeft je instant diabetis, maar het is allerjezust lekker..quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:30 schreef agter het volgende:
Overigens is onze lunchtrommel ook een keer terug gestuurd. Niet goed bevonden door de kleuterschool-juf.
Ik had pannenkoeken meegegeven.
Gemaakt van havermout, 1 ei, volle melk, 1 banaan, wat kaneel. Gestaafmixt.
Pannenkoeken waren niet de bedoeling volgens de juf.
Heel sneu voor onze kleuter.
Oh.. en het ergste: haar (Turkse) buurjongetje had baklava bij zich. Maar dat kende de juf niet. Dus dat was goed.![]()
Omdat voor die tokkies die kinderen hun alles zijn. Voor hun godenzonen en -dochters horen geen regels te gelden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 07:15 schreef spierbal het volgende:
Ik vind dat een school dit wel kan doen. Vooral na het zien van het soort mensen daar
Ouders verwachten ook deels opvoedkundige taken van een leerkracht, daar hoort een stukje voeding ook bij.
Als dit eenmaal de huisregels zijn van de school, dan kan je ook een andere school uitkiezen.
Daarbij, als het school het beste voor heeft met het gezondheid van een kind, waarom wordt daar überhaupt al negatief op gereageerd?
Omdat aso's.quote:Op zaterdag 2 september 2017 07:15 schreef spierbal het volgende:
Daarbij, als het school het beste voor heeft met het gezondheid van een kind, waarom wordt daar überhaupt al negatief op gereageerd?
Okay dus als je het niet eens bent met een beslissing van school dan maakt dat je gelijk een tokkiequote:Op zaterdag 2 september 2017 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Tijdens schooltijd gelden de (huis)regels van de school. Als tokkies daar problemen mee hebben zoeken ze maar een andere school voor hun verwende kutkroost. Wel zo fijn voor de normale kinderen in de klas die iets willen leren.
Maar gaat dit leiden tot gezondere kinderen, of tot kinderen en ouders die een nog grotere aversie van gezond eten ontwikkelen?quote:Op zaterdag 2 september 2017 07:15 schreef spierbal het volgende:
Ik vind dat een school dit wel kan doen. Vooral na het zien van het soort mensen daar
Ouders verwachten ook deels opvoedkundige taken van een leerkracht, daar hoort een stukje voeding ook bij.
Als dit eenmaal de huisregels zijn van de school, dan kan je ook een andere school uitkiezen.
Ja oogkleppen op doen is een makkelijke tactiek, dat kan je ook doen ja.quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar gaat dit leiden tot gezondere kinderen, of tot kinderen en ouders die een nog grotere aversie van gezond eten ontwikkelen?
nu is de meneer in de OP wel meteen het boegbeeld van de klagende ouders, met zijn ijzersterke argumenten. Neem daarbij ook nog eens zijn Facebook profielquote:Op zaterdag 2 september 2017 08:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Okay dus als je het niet eens bent met een beslissing van school dan maakt dat je gelijk een tokkie.
Ik heb daar een ander referentiekader bij maar goed ..
Dus als het leidt tot meer ongezond eten dan vind jij dat ok?quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ja oogkleppen op doen is een makkelijke tactiek, dat kan je ook doen ja.
quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:48 schreef de_boswachter het volgende:
Paupers galore dit.
Kind lust geen waterKom nou toch.
Zal wel zo'n dikkerdje uit een Tilburgse volksbuurt zijn die op z'n 17e al gediagnostiseerde suikerziekte heeft
Walgelijk volk. De Kevin en Dylano generatie
Statistisch gezien krijg je er wel steeds minder van toch? Kevins en Dylanos bedoel ik, het aantal dikke mensen groeit blijkbaar nog steeds.quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:48 schreef de_boswachter het volgende:
Paupers galore dit.
Kind lust geen waterKom nou toch.
Zal wel zo'n dikkerdje uit een Tilburgse volksbuurt zijn die op z'n 17e al gediagnostiseerde suikerziekte heeft
Walgelijk volk. De Kevin en Dylano generatie
Dat is dan de schuld van de ouders, jij als school hebt je steentje proberen bijdragen om ze gezond op te voeden je kunt echter niet in de huiskamer ook nog de baas spelen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dus als het leidt tot meer ongezond eten dan vind jij dat ok?
Appelsap is dan ook een appel minus al het gezonde (vruchtvlees/vezels).quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:31 schreef mootie het volgende:
[..]
quote:,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
Dit is een grappige topic. Geen water lusten. Inderdaad, één dag geen vocht en ze gaan erom smeken. Wat een verschrikkelijke verwen-generatie. Daar winnen we toch nooit een oorlog mee.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:54 schreef Hathor het volgende:
Mijn kind lust geen water![]()
![]()
![]()
![]()
Geef hem maar eens een dag lang niks te zuipen, moet je eens kijken hoe lang hij onder de kraan hangt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |