abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:02:41 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173532478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Water is lekker. :Y
Ik drink er liters van op een dag. Zoetigheid lest de dorst niet, je krijgt er gewoon nog meer dorst van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_173532502
Ik heb van jongs af aan al cola gehad. Werd nooit moeilijk over gedaan. Het gevolg is dat ik nog steeds liters cola naar binnenwerk omdat ik het niet kan laten staan. :@
pi_173532523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dennis, ben jij het?
Ik ben nog steeds Dezelfde.
pi_173532604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik drink er liters van op een dag. Zoetigheid lest de dorst niet, je krijgt er gewoon nog meer dorst van.
ik drink liever water net bubbels, en water met een subtiel smaakje zonder toegevoegd suiker is ook lekker
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:09:16 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173532639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:27 schreef fukforce het volgende:
Vroeger schoolmelk of Yogogo en een pak melk Liga mee ik zie het probleem niet laat die kinderen gewoon.
Er is ook geen probleem. De ouders moeten niet zo piepen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:10:37 #106
Why is all the rum gone?
pi_173532674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:27 schreef Red_85 het volgende:

Maar dan nog, ga voor jezelf even bepalen wat gezond is en val een ander daar niet mee lastig.
Wat gezond is, is redelijk objectief te bepalen. Daar is geen 'zelf bepalen' bij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173532733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb van jongs af aan al cola gehad. Werd nooit moeilijk over gedaan. Het gevolg is dat ik nog steeds liters cola naar binnenwerk omdat ik het niet kan laten staan. :@
Grappig, wij kregen nooit cola. Dat was voor bezoekers,Nu zuip ik liters cola.
Mijn jong drinkt ook maar weinig cola, vind ze vergif.
pi_173532740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jaren '50? :O
60
pi_173532860
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:04 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee hoor, maar je kind bij voorkeur water geven in plaats van vloeibare suiker valt wel aan te bevelen. Dus niet boos worden als dat schoolbeleid wordt.
Mijn jong krijgt gezond vreten, groenten uit mijn volkstuin en ze drinkt nauwelijks cola, energy drink mag ze van mij niet.
pi_173533027
Domme maatregel van de school want een dieet is een persoonlijke afweging. Kinderen met een energieverrijkt dieet moeten wel extra calorieën nemen, kinderen met een gezond gewicht kunnen rustig wat zoetigheid nemen. De school moet het probleem van overgewicht niet beheersen met deze maatregelen maar moet de kinderen leren hoe ze gezond kunnen eten zoals past bij hun lichaam, gedrag en gezondheidstoestand.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 september 2017 @ 21:34:58 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173533161
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:02 schreef Hathor het volgende:
Wat doet zo'n kind als hij s'nacht wakker word en een beetje dorst heeft? Naar de koelkast lopen en aan een fles cola lurken?
ik heb als volwassene een fles cola naast m'n bed staan :@

maar op de vorige basisschool van mijn kids hadden ze ook een waterbeleid, en dat werd prima ontvangen. Hoewel dat op de huidige niet zo is, krijgen ze van mij alsnog alleen water mee. Tenzij ze ook moeten overblijven, dan krijgen ze ook een beker sap of melk mee.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:37:12 #112
Why is all the rum gone?
pi_173533201
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:59 schreef Leandra het volgende:

Mijn 6-jarige zit zich er al op te verheugen dat hij 12 is en dan Jurassic Park mag kijken, want hoe onverschrokken hij ook is, en hoeveel hij ook van dino's weet, dat mag hij nu dus nog niet kijken.
De originele Jurassic Park is 'alle leeftijden'. De tweede, derde en de nieuwe zijn 12+. Geen idee hoe dat kan. (Mijn 6-jarige moet ook nog even wachten). :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 september 2017 @ 21:37:34 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173533205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:26 schreef Wespensteek het volgende:
Domme maatregel van de school want een dieet is een persoonlijke afweging. Kinderen met een energieverrijkt dieet moeten wel extra calorieën nemen, kinderen met een gezond gewicht kunnen rustig wat zoetigheid nemen. De school moet het probleem van overgewicht niet beheersen met deze maatregelen maar moet de kinderen leren hoe ze gezond kunnen eten zoals past bij hun lichaam, gedrag en gezondheidstoestand.
Mijn oudste zoon heeft last van ondergewicht (net als ik driekwart van m'n leven) en krijgt daarvoor verrijkte shakes. Als ik die mee zou geven naar school geld dat niet als normaal drinken, maar als medicatie en is er geen probleem dat hij dat zou drinken.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_173533225
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb als volwassene een fles cola naast m'n bed staan :@

maar op de vorige basisschool van mijn kids hadden ze ook een waterbeleid, en dat werd prima ontvangen. Hoewel dat op de huidige niet zo is, krijgen ze van mij alsnog alleen water mee. Tenzij ze ook moeten overblijven, dan krijgen ze ook een beker sap of melk mee.
Fles cola naast je bed? Meh...niks tegen cola hoor, maar het moet wel ijskoud zijn. Als je nou midden in de nacht wakker word en een slok lauwe cola neemt, heb je 5 minuten later nog veel meer dorst. En das nou precies de reden waarom er naast mijn bed altijd een fles water staat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:39:19 #115
Why is all the rum gone?
pi_173533236
quote:
Domme maatregel van de school want een dieet is een persoonlijke afweging.
Domme opmerking. Het is geen dieet, het is gewoon normaal, gezond eten.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:44:31 #116
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173533325
Niks heerlijker dan ijskoud water.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_173533453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Domme opmerking. Het is geen dieet, het is gewoon normaal, gezond eten.
Niet voor mij.
pi_173533466
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:49 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja daar kies ik zelf voor, ik ben een dubbeltje en ik wordt nooit een kwartje.
De kwartjes accepteren onze soort niet dus waarom zou ik moeite doen? Omdat ze mijn kind is zou ze minder waard zijn?
Zij kan zijn en worden wie ze is en wil zijn.
Dat ik haar pa ben heeft daar niks mee te maken.
genoeg gehuild? Wil je een zakdoekje? Een medaille? Erkenning van je slachtofferrol? Wat?
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:51:17 #119
Why is all the rum gone?
pi_173533471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

Niet voor mij.
Ook voor jou.
pi_173533487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet voor mij.
zit jij nog steeds op de lagere school?
pi_173533512
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mijn oudste zoon heeft last van ondergewicht (net als ik driekwart van m'n leven) en krijgt daarvoor verrijkte shakes. Als ik die mee zou geven naar school geld dat niet als normaal drinken, maar als medicatie en is er geen probleem dat hij dat zou drinken.
Het is een beetje vreemd in mijn ogen om verrijkte shakes mee te geven maar dan te verplichten om alleen water te gaan drinken waar geen calorieën en voedingsstoffen in zitten. De school kan kinderen beter leren om hun eten aan te passen aan wat ze nodig hebben en dat is per persoon verschillend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 september 2017 @ 21:54:20 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173533541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is een beetje vreemd in mijn ogen om verrijkte shakes mee te geven maar dan te verplichten om alleen water te gaan drinken waar geen calorieën en voedingsstoffen in zitten. De school kan kinderen beter leren om hun eten aan te passen aan wat ze nodig hebben en dat is per persoon verschillend.
lees je wel wat ik schrijf? die verrijkte shake geld niet als drinken, maar als medicatie omdat op voorschrift .

pi_173533549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ook voor jou.
Nee want ik moet proberen 4000 calorieën per dag binnen te krijgen en de vetopname van mij is niet goed. Veel suiker is dus in mijn dieet noodzakelijk, als ik thee neem moeten er ook extra suikers in in de vorm van fantomalt.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:54:57 #124
Why is all the rum gone?
pi_173533554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:53 schreef Wespensteek het volgende:

De school kan kinderen beter leren om hun eten aan te passen aan wat ze nodig hebben en dat is per persoon verschillend.
De ouders horen dat te doen. Op school mogen ze boterhammen en fruit eten. Prima.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:56:01 #125
Why is all the rum gone?
pi_173533576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:54 schreef Wespensteek het volgende:

Nee want ik moet proberen 4000 calorieën per dag binnen te krijgen en de vetopname van mij is niet goed. Veel suiker is dus in mijn dieet noodzakelijk, als ik thee neem moeten er ook extra suikers in in de vorm van fantomalt.
Medisch, dus. Is een heel ander verhaal. Jij hebt een dieet nodig. Wat ze op deze school doen is geen dieet, maar gewoon normaal gezond eten. Ook voor jou.
pi_173533577
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

lees je wel wat ik schrijf? die verrijkte shake geld niet als drinken, maar als medicatie omdat op voorschrift .
Dat verandert toch niets aan het probleem, ik krijg ook nutridrink en fantomalt op voorschrift daarnaast probeer je toch ook uit het andere drinken zoveel mogelijk energie te halen.
pi_173533617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Medisch, dus. Is een heel ander verhaal. Jij hebt een dieet nodig. Wat ze op deze school doen is geen dieet, maar gewoon normaal gezond eten. Ook voor jou.
Nee dus niet voor mij en mogelijk dus ook niet voor een aantal leerlingen op die school.Gezond eten is wat past bij jou en niet wat geldt in het algemeen al is dat blijkbaar erg moeilijk te bevatten voor sommige mensen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:59:50 #128
Why is all the rum gone?
pi_173533660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:57 schreef Wespensteek het volgende:

Nee dus niet voor mij en mogelijk dus ook niet voor een aantal leerlingen op die school.Gezond eten is wat past bij jou en niet wat geldt in het algemeen al is dat blijkbaar erg moeilijk te bevatten voor sommige mensen.
Boterhammen en fruit zijn voor jou ook gezond. Jij hebt alleen, vanwege een afwijking, nog iets anders nodig. Jij bent de afwijking. Ik weet zeker, dat als jij nog op school had gezeten, ze daar zeker rekening mee zouden houden.

Op de school van mijn kinderen is dit overigens al jaren de standaard.
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:01:41 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173533698
quote:
Natuurlijk. Maar wat doe je als je dan terugkrijgt van sommige kinderen dat water voor honden is en boterkoek een prima lunch? Dan zit je in een welles-nietes situatie t.o.v. van de ouders en de kinderen zitten ertussen. Dat zul je altijd afleggen omdat de ouders eerst jarenlang een patroon hebben gevormd voor een kind.

Dus dan is het gevolg door die ouders al dat je het aan iedereen op moet gaan leggen omdat je anders zonder zulke regels kinderen met water en een bruine boterham met kaas hebt zitten naast iemand met energiedrank en een Mars.

Als dat één of twee kinderen betreft dan is het een uitzondering, als de halve wijk met boterkoek en cola aan komt zetten zul je echt meer moeten doen dan met een kist schoolfruit voor de klas gaan staan en bidons uitdelen.

Ik heb zelf in meerdere tokkiewijken gewoond en heb gezien wat voor onderwijsprogramma's daar opgezet worden toen ik bij de gemeente werkte. Dan heb je het echt over mensen vertellen dat je niet met het hele gezin één tandenborstel kunt hebben (áls er al gepoetst wordt), dat koken niet hetzelfde is als de frituur aanzetten en dat ouders die niet kunnen lezen cursus kunnen krijgen. En voordat het geroepen wordt: nee, het betrof roomblanke tokkies hier. Over dat niveau heb je het soms.
pi_173533727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Boterhammen en fruit zijn voor jou ook gezond. Jij hebt alleen, vanwege een afwijking, nog iets anders nodig. Jij bent de afwijking. Ik weet zeker, dat als jij nog op school had gezeten, ze daar zeker rekening mee zouden houden.
Nee fruit is helemaal niet goed voor mij want dat levert te weinig calorieën op en is te moeilijk verteerbaar, voor de vitamines in fruit krijg ik dus gewoon pillen. Van mijn diëtiste moet ik juist proberen snickers etc te nemen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:04:34 #131
Why is all the rum gone?
pi_173533776
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:02 schreef Wespensteek het volgende:

Nee fruit is helemaal niet goed voor mij want dat levert te weinig calorieën op en is te moeilijk verteerbaar, voor de vitamines in fruit krijg ik dus gewoon pillen. Van mijn diëtiste moet ik juist proberen snickers etc te nemen.
Jij projecteert jouw uitzonderlijke situatie nu op de hele wereld. Is natuurlijk nonsens. Wat deze school doet is toe te juigen. Kinderen (en wij trouwens ook) krijgen al zo veel suikers binnen, daar op letten kan alleen maar goed zijn.
pi_173533791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar wat doe je als je dan terugkrijgt van sommige kinderen dat water voor honden is en boterkoek een prima lunch? Dan zit je in een welles-nietes situatie t.o.v. van de ouders en de kinderen zitten ertussen. Dat zul je altijd afleggen omdat de ouders eerst jarenlang een patroon hebben gevormd voor een kind.

Dus dan is het gevolg door die ouders al dat je het aan iedereen op moet gaan leggen omdat je anders zonder zulke regels kinderen met water en een bruine boterham met kaas hebt zitten naast iemand met energiedrank en een Mars.

Als dat één of twee kinderen betreft dan is het een uitzondering, als de halve wijk met boterkoek en cola aan komt zetten zul je echt meer moeten doen dan met een kist schoolfruit voor de klas gaan staan en bidons uitdelen.

Ik heb zelf in meerdere tokkiewijken gewoond en heb gezien wat voor onderwijsprogramma's daar opgezet worden toen ik bij de gemeente werkte. Dan heb je het echt over mensen vertellen dat je niet met het hele gezin één tandenborstel kunt hebben (áls er al gepoetst wordt), dat koken niet hetzelfde is als de frituur aanzetten en dat ouders die niet kunnen lezen cursus kunnen krijgen. En voordat het geroepen wordt: nee, het betrof roomblanke tokkies hier. Over dat niveau heb je het soms.
Ik kan ook niet helpen dat opvoeden moeilijk is maar als je als als school daar niet aan wilt beginnen moet je geen school worden. Deze maatregel is ook geen opvoeding en leren maar het op school beheersen van overgewicht waarbij je dus problemen veroorzaakt bij kinderen met ondergewicht al komt dat minder voor.
pi_173533823
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij projecteert jouw uitzonderlijke situatie nu op de hele wereld. Is natuurlijk nonsens. Wat deze school doet is toe te juigen. Kinderen (en wij trouwens ook) krijgen al zo veel suikers binnen, daar op letten kan alleen maar goed zijn.
Ji projecteert jouw opvatting op iedereen net als deze school, ik geef juist aldoor aan dat het een individueel probleem is en dat het dieet moet passen bij de persoon. Ondergewicht komt inderdaad minder voor maar ik ben geen uitzondering.
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:08:15 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173533843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan ook niet helpen dat opvoeden moeilijk is maar als je als als school daar niet aan wilt beginnen moet je geen school worden. Deze maatregel is ook geen opvoeding en leren maar het op school beheersen van overgewicht waarbij je dus problemen veroorzaakt bij kinderen met ondergewicht al komt dat minder voor.
Het punt is juist dat de school daar wel aan is begonnen en door de reactie van die ene vader en de uitleg van 8777 heb ik ook een vermoeden waarom.
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:10:02 #135
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_173533878
Ik vind dat scholen tegenwoordig steeds meer eigen rechter spelen naar hoe het kind leeft, qua politieke correctie, eten/drinken zoals dit, etc etc
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173533896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:10 schreef hollandia02 het volgende:
Ik vind dat scholen tegenwoordig steeds meer eigen rechter spelen naar hoe het kind leeft, qua politieke correctie, eten/drinken zoals dit, etc etc
Eigen rechter? Ik zou het meer deeltijdopvoeder noemen.
pi_173533904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het punt is juist dat de school daar wel aan is begonnen en door de reactie van die ene vader en de uitleg van 8777 heb ik ook een vermoeden waarom.
Nee ze zijn er niet aan begonnen ze verbieden gewoon bepaalde voedingswaren terwijl het dus voor sommige kinderen juist goed kan zijn die wel te nemen.

quote:
Geen cola, geen energiedrank en zelfs geen limonade meer. Kinderen op basisschool Don Sarto in Tilburg mogen vanaf dit schooljaar alleen nog maar water drinken op school. Tot woede van veel ouders.

Ook het eten wordt er beperkt. De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.
Opvoeding betekent dat je voorlichting gaat geven over gezond eten dat past bij de kinderen zelf en hun bewust maken van de keuzes.
pi_173533913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:10 schreef hollandia02 het volgende:
Meer dan vroeger, ten tijden van de verzuiling? _O-
Make my day!
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:12:43 #139
Why is all the rum gone?
pi_173533919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:07 schreef Wespensteek het volgende:

Jij projecteert jouw opvatting op iedereen net als deze school, ik geef juist aldoor aan dat het een individueel probleem is en dat het dieet moet passen bij de persoon.
Nee, jij begon met te stellen dat de school een 'dieet' had ingevoerd. Dat is kolder en daar ging ik tegenin. En, nee, ik projecteer mijn opvatting niet op iedereen, dat is gewoon algemene kennis. Brood, fruit en water zijn beter voor kinderen dan boterkoek en appelsap.

quote:
Ondergewicht komt inderdaad minder voor maar ik ben geen uitzondering.
Ik vind 3% wel een uitzondering. En jouw aandoening klinkt wel serieus. Mijn kinderen zitten aan de onderkant van de curve (dus tegen de grens van ondergewicht) maar ze zijn kerngezond. En dat is het belangrijkst.
pi_173533928
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Eigen rechter? Ik zou het meer deeltijdopvoeder noemen.
Moeders moet der kinderen weer gaan opvoeden?
pi_173534010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, jij begon met te stellen dat de school een 'dieet' had ingevoerd. Dat is kolder en daar ging ik tegenin. En, nee, ik projecteer mijn opvatting niet op iedereen, dat is gewoon algemene kennis. Brood, fruit en water zijn beter voor kinderen dan boterkoek en appelsap.

[..]

Ik vind 3% wel een uitzondering. En jouw aandoening klinkt wel serieus. Mijn kinderen zitten aan de onderkant van de curve (dus tegen de grens van ondergewicht) maar ze zijn kerngezond. En dat is het belangrijkst.
De maatregelen die de school neemt noem ik inderdaad een dieet instellen, ze schrijven eten en drinken voor. En inderdaad de algemene kennis van jou is zo algemeen dat hij niet geldt voor mensen met ondergewicht bijv. door bepaalde aandoeningen of psychische problemen.
Het risico dat deze school neemt vind ik dus onverantwoord, door te doen alsof dit zo gezond mogelijk is:
quote:
De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.

De school wil op die manier de kinderen zo gezond mogelijk houden
Mogelijk veroorzaken ze wel anorexia gevallen met een dergelijke stringente fixatie op beperkte calorie inname is gezond.
pi_173534012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Idd.
Dan neem je een briefje van de h.a. of diëtist mee dat mijnheer een aangepast dieet heeft.. opgelost.

De rest van NL heeft geen zwaar ondergewicht, dus kan gewoon normaal gezond voedsel tot zich nemen.
Make my day!
pi_173534033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ze zijn er niet aan begonnen ze verbieden gewoon bepaalde voedingswaren terwijl het dus voor sommige kinderen juist goed kan zijn die wel te nemen.

[..]

Opvoeding betekent dat je voorlichting gaat geven over gezond eten dat past bij de kinderen zelf en hun bewust maken van de keuzes.
Als kinderen iets echt nodig hebben zal ze dat heus niet onthouden worden.
pi_173534057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De maatregelen die de school neemt noem ik inderdaad een dieet instellen, ze schrijven eten en drinken voor. En inderdaad de algemene kennis van jou is zo algemeen dat hij niet geldt voor mensen met ondergewicht bijv. door bepaalde aandoeningen of psychische problemen.
Het risico dat deze school neemt vind ik dus onverantwoord, door te doen alsof dit zo gezond mogelijk is:

[..]

Mogelijk veroorzaken ze wel anorexia gevallen met een dergelijke stringente fixatie op beperkte calorie inname is gezond.
Hou op zeg! Het is niet alsof ze kinderen leren dat alles slecht is. Ik neem zomaar aan dat ze ze gewoon vertellen wat gezonde keuzes zijn.
pi_173534061
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Als kinderen iets echt nodig hebben zal ze dat heus niet onthouden worden.
Dat blijkt niet uit de OP verder doet dat niets af aan het verhaal dat het beleid idioot is. Men gaat uit van overgewicht en dus moet iedereen zich maar aanpassen alsof het kind ook overgewicht heeft.
pi_173534076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit de OP verder doet dat niets af aan het verhaal dat het beleid idioot is. Men gaat uit van overgewicht en dus moet iedereen zich maar aanpassen alsof het kind ook overgewicht heeft.
Dan begrijp je de insteek totaal niet.
pi_173534087
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Hou op zeg! Het is niet alsof ze kinderen leren dat alles slecht is. Ik neem zomaar aan dat ze ze gewoon vertellen wat gezonde keuzes zijn.
Dat staat niet n de OP:
quote:
De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.

De school wil op die manier de kinderen zo gezond mogelijk houden.
Waarom zou je gezond eten afpakken, en de boodschap is dat de rest niet gezond is.
pi_173534134
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Dan begrijp je de insteek totaal niet.
Feit is dat appelsap niet mag worden meegenomen, het is volstrekt belachelijk om dat als ongezond te bestempelen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:29:20 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173534176
fruit :r

Dag, tandglazuur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173534213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Feit is dat appelsap niet mag worden meegenomen, het is volstrekt belachelijk om dat als ongezond te bestempelen.
In een glas appelsap uit een pak zit evenveel suiker als in een glas cola.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')