We gaven altijd wicky en roosvicee, Dat was prima, een pakje per dag, thuis kreeg ze slappe ranja,geen koek,want dat kreeg ze al op school, gezond eten kreeg mijn kind vanaf 0 jaar, ze kreeg geen potjes,quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:04 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee hoor, maar je kind bij voorkeur water geven in plaats van vloeibare suiker valt wel aan te bevelen. Dus niet boos worden als dat schoolbeleid wordt.
Al zou ik hier weg willen willen zij dat niet eens.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:09 schreef HendrikV het volgende:
[..]
Vrij matig je kinderen geen jeugd gunnen in een normale wijk.
Dat zegt niks. Een gezonde leefomgeving hoort ook bij het ouderschap.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Al zou ik hier weg willen willen zij dat niet eens.
Als je dan als ouder bepaalt dat een pakje appelsap en een stuk boterkoek een goede keuze is voor je kind, heeft die ouder dan niet een pietsje sturing nodig?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:27 schreef Red_85 het volgende:
Zie hier de algemene kneusheid van NL.
Aan de ene kant van die kneuzen die denken hun levensstijl te moeten plempen op andere mensen.
Aan de andere kant volk wat een reality check nodig heeft.
Maar dan nog, ga voor jezelf even bepalen wat gezond is en val een ander daar niet mee lastig.
Sap heb ik geen moeite mee, mits het puur sap is, en geen "vruchtendrank", maar ook daarvan gaat er maar één beker mee naar school, in de andere beker zit water.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je dan als ouder bepaalt dat een pakje appelsap en een stuk boterkoek een goede keuze is voor je kind, heeft die ouder dan niet een pietsje sturing nodig?
En tegelijk jankmuilen dat de zorg zoveel geld kost, zeker?. Ja, dank je de koekoek met dit soort ouders, met een beetje mazzel obesitas voor zijn twintigste.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:27 schreef Red_85 het volgende:
Zie hier de algemene kneusheid van NL.
Aan de ene kant van die kneuzen die denken hun levensstijl te moeten plempen op andere mensen.
Aan de andere kant volk wat een reality check nodig heeft.
Maar dan nog, ga voor jezelf even bepalen wat gezond is en val een ander daar niet mee lastig.
Wat is puur sap ? Versgeperst?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sap heb ik geen moeite mee, mits het puur sap is, en geen "vruchtendrank", maar ook daarvan gaat er maar één beker mee naar school, in de andere beker zit water.
Maar boterkoek? Echt...
Appel, watermeloen, mango, druiven, banaan, worteltjes... maar die laatste zal ook wel weer niet kunnen omdat zijn kind geen konijn is.
Dagelijks lijkt mij het probleem.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Een keertje de frituurpan aan? Toch niet voor de lunch!
Dat je op zaterdag, bijvoorbeeld, frietjes eet met een snack. Prima, moet kunnen. Maar ik heb het over dagelijks als lunch, broodjes kroket. Met uiteraard een fles cola.
Ja daar kies ik zelf voor, ik ben een dubbeltje en ik wordt nooit een kwartje.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor om in een achterbuurt te blijven wonen hè....
Je kunt ook verhuizen, naar een betere wijk of naar een dorpje net buiten de stad.
Oh, en ik heb 2 kinderen, hun IQ boeit me niet, maar de van die 2 heb ik er iig al één gezond volwassen gekregen.
Als jij van je ouders vanaf heel jong alleen zoete shit te drinken krijgt, dan is water een klap in je gezicht.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:59 schreef deedeetee het volgende:
Water is het natuurlijkste dat er is om te drinken hoezo * lust niet * ?![]()
Twee uur?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef watisernouweer het volgende:
Wij gingen tussen de middag thuis eten, volgens mij hadden we daar zo'n twee uur voor. (Kon je ook nog ff de hond uitlaten en en bakje water geven 😉)
Lopend altijd heen en weer, niemand werd gehaald of gebracht. We kregen nooit wat mee naar school (was natuurlijk ook niet nodig, je ging om negen uur in school en om twaalf uur er al weer uit, je kan best drie uurtjes zonder tussendoortje). Het was nog de tijd van drie maaltijden per dag en dat was het dan, limonade met chipjes alleen op zaterdagavond. Nooit het gevoel gehad dat we wat te kort kwamen.
Alleen het zoontje van de tandarts (!) kreeg wel eens snoep mee naar school en dat vonden we gek en daar roddelden we over.
Mijn zus was ook heel verontwaardigd dat de school van haar kinderen adviseerde om wat eetbaars voor de ochtendpauze mee te geven. Maar in die tijd kwam dat in de mode. Goed dat ze dat nu weer gaan afbouwen.
Welke soort? Hollanders die op eeen woonwagenkamp zijn gaan wonen?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:49 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ja daar kies ik zelf voor, ik ben een dubbeltje en ik wordt nooit een kwartje.
De kwartjes accepteren onze soort niet dus waarom zou ik moeite doen? Omdat ze mijn kind is zou ze minder waard zijn?
Zij kan zijn en worden wie ze is en wil zijn.
Dat ik haar pa ben heeft daar niks mee te maken.
Jaren '50?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef watisernouweer het volgende:
Wij gingen tussen de middag thuis eten, volgens mij hadden we daar zo'n twee uur voor. (Kon je ook nog ff de hond uitlaten en en bakje water geven 😉)
Lopend altijd heen en weer, niemand werd gehaald of gebracht. We kregen nooit wat mee naar school (was natuurlijk ook niet nodig, je ging om negen uur in school en om twaalf uur er al weer uit, je kan best drie uurtjes zonder tussendoortje). Het was nog de tijd van drie maaltijden per dag en dat was het dan, limonade met chipjes alleen op zaterdagavond. Nooit het gevoel gehad dat we wat te kort kwamen.
Alleen het zoontje van de tandarts (!) kreeg wel eens snoep mee naar school en dat vonden we gek en daar roddelden we over.
Mijn zus was ook heel verontwaardigd dat de school van haar kinderen adviseerde om wat eetbaars voor de ochtendpauze mee te geven. Maar in die tijd kwam dat in de mode. Goed dat ze dat nu weer gaan afbouwen.
Ik zag eens een vader met een baby van een maand of 8 op de arm die het kindje aan een mars liet sabbelen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij van je ouders vanaf heel jong alleen zoete shit te drinken krijgt, dan is water een klap in je gezicht.
Water is lekker.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:34 schreef deedeetee het volgende:
water is er om je dorst te lessen en limonade en sapjes om ook eens iets lekkers te drinken.
Uhuh want korpsballen uit villawijken vermoorden elkaar niet voor de grap.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:21 schreef HendrikV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Een gezonde leefomgeving hoort ook bij het ouderschap.
Kennen ze al een beetje arabisch of turks?
Verhoudings gewijs geef je je kids een achterstand.
Ga jij ff bepalen wat een ander moet eten.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En tegelijk jankmuilen dat de zorg zoveel geld kost, zeker?. Ja, dank je de koekoek met dit soort ouders, met een beetje mazzel obesitas voor zijn twintigste.
Dik is het juiste woord vermoedelijk.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga jij ff bepalen wat een ander moet eten.
Dikke middelvinger voor je.
De meesten hebben zichzelf tot kwartje benoemt. Doen quasi-geleerd. Maar vallen door de miskende geleerden snel door de mand.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:49 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ja daar kies ik zelf voor, ik ben een dubbeltje en ik wordt nooit een kwartje.
De kwartjes accepteren onze soort niet dus waarom zou ik moeite doen? Omdat ze mijn kind is zou ze minder waard zijn?
Zij kan zijn en worden wie ze is en wil zijn.
Dat ik haar pa ben heeft daar niks mee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |