Dan moet je dat ook aangeven in een gesprekquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:11 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Klopt en er zijn sowieso standaard regelingen tussen werkgever en klant en wellicht val ik daar om wat voor reden dan ook buiten.. Als ik maar snel duidelijkheid heb, 'nee' is uiteindelijk ook een antwoordAls ze maar niet weken gaan lopen modder gooien met mij er tussenin
Dan mag de klant er ook in stikken en ga ik lekker wat anders doenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:13 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat snap ik maar wat ga je doen als blijkt dat de klant niet even wat meer moeite voor je wil doen. Dat zegt dan toch ook weer wat over de mentaliteit?
Ja ga ik vrijdag ook duidelijk maken en ik laat ook doorschemeren dat ik niet bang ben om weg te gaan.. De klant kan er namelijk ook wel mee leven om me nog X jaar in te huren ipv over te nemen. Maar daar ga ik niet mee akkoord.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dan moet je dat ook aangeven in een gesprekleuk dat ze achter je rug om spelletjes willen spelen maar daar hoef jij niet de dupe van te zijn.
Thanksquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:16 schreef LovelyLady het volgende:
Het is en blijft een nare situatie rex.. Ik hoop dat het zonder al te veel problemen goed uitpakt voor je en je snel duidelijkheid krijgt.
Het scheelt dat je in de luxe positie zit waarin je genoeg keuze hebt qua werk. Geeft altijd wel zekerheid wanneer je zulke gesprekken in gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:17 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ja ga ik vrijdag ook duidelijk maken en ik laat ook doorschemeren dat ik niet bang ben om weg te gaan.. De klant kan er namelijk ook wel mee leven om me nog X jaar in te huren ipv over te nemen. Maar daar ga ik niet mee akkoord.
Daaromquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:19 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het scheelt dat je in de luxe positie zit waarin je genoeg keuze hebt qua werk. Geeft altijd wel zekerheid wanneer je zulke gesprekken in gaat.
Ja maar hier wil ik me dus eigenlijk niet mee bezig houden. Wat Dino zegt, in deze branche is het redelijk normaal om na X jaar coulant te zijn en dmv een deal een overstap mogelijk te maken. Is uiteindelijk een financiele kwestie, meer nietquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:25 schreef Harmankardon het volgende:
Concurrentiebeding kan wel degelijk stand houden, dat een rechter het van tafel veegt klinkt leuk, maar is maar al te vaak niet uitgekomen en dan ben je echt genaaid. Je tekent het met je volle verstand immers dus in beginsel zal een rechter het in stand laten. Maar....
Wel moet het beding aan een aantal stringente voorwaarden voldoen waar werkgevers nogal eens laks in zijn, ik zou daar eerst naar (laten) kijken. Want als het juridisch al niet klopt, dan kun je zo weglopen![]()
Bron: collega's die arbeidsrecht doen.
Deze details zijn behulpzaam.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:25 schreef Harmankardon het volgende:
Concurrentiebeding kan wel degelijk stand houden, dat een rechter het van tafel veegt klinkt leuk, maar is maar al te vaak niet uitgekomen en dan ben je echt genaaid. Je tekent het met je volle verstand immers dus in beginsel zal een rechter het in stand laten. Maar....
Wel moet het beding aan een aantal stringente voorwaarden voldoen waar werkgevers nogal eens laks in zijn, ik zou daar eerst naar (laten) kijken. Want als het juridisch al niet klopt, dan kun je zo weglopen![]()
Het ziet er in ieder geval mooi uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:33 schreef ElDinosaur het volgende:
Vanavond Destiny 2 maar eens proberen.
Correcte info. Gezien het een detacheringsbedrijf is lijkt mij de kans vrij klein dat het concurrntiebeding niet aan de voorwaarden voldoet. Een rechter toetst in beginsel mn op de afspraken die tussen de partijen is gemaakt, dit is dus niet iets dat binnen 6 maanden geregeld zou zijn. Momenteel is de rechtspraak bezig met zaken van afgelopen jaar..quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:25 schreef Harmankardon het volgende:
Als ze 50 man van die detacheerder hebben zitten kan je niet zomaar zeggen dat je er klaar mee bent he.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef HostiMeister het volgende:
Ligt er toch ook maar aan hoe erg je klant je wil? Als die zeggen klaar te zijn met detacheerder als ze niet coulant zijn is het toch ook zo klaar?
Sowieso, want eindelijk geschikt gemaakt voor standaarden van PC masterrace.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef STING het volgende:
[..]
Het ziet er in ieder geval mooi uit.
Nope. Maar toekomstige zaken kun je natuurlijk wel stopzetten.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:35 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als ze 50 man van die detacheerder hebben zitten kan je niet zomaar zeggen dat je er klaar mee bent he.
Ja maar het probleem is dat ze ook niet echt een overschot hebben aan mensen met mijn functie dus mijn klant is al blij als een detacheerder iemand heeft.. Dus die kunnen het ook niet ineens stop zetten want schieten ze zichzelf mee in hun voet..quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nope. Maar toekomstige zaken kun je natuurlijk wel stopzetten.
Continuiteit vs het overnemen van 1 werknemer. Als dit het enige punt van onenigheid is weet ik wel waarvoor gekozen wordt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nope. Maar toekomstige zaken kun je natuurlijk wel stopzetten.
Zo zal het wel afgelopen, de vraag is alleen op welk termijn en onder welke voorwaarden. Maar heb liever dat ze het eerlijk tegen me zeggen ipv met bepaalde dingen dreigen om een betere onderhandelingspositie te krijgen..quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Continuiteit vs het overnemen van 1 werknemer. Als dit het enige punt van onenigheid is weet ik wel waarvoor gekozen wordt.
Met een beetje morren van beide zijden, water bij de wijn ditdat en het gaat verder alsof er nooit iets aan de hand was.
Het leven van de loonslaaf.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:41 schreef HostiMeister het volgende:
Ja en uiteindelijk blijf je maar een pion dus
quote:
doen ze sowieso als jij ergens anders gaat werken toch?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:39 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ja maar het probleem is dat ze ook niet echt een overschot hebben aan mensen met mijn functie dus mijn klant is al blij als een detacheerder iemand heeft.. Dus die kunnen het ook niet ineens stop zetten want schieten ze zichzelf mee in hun voet..
Dus van beide kanten zitten er hoop haken en ogen aan, vandaar dat er zulke spelletjes gespeeld worden/uitspraken gedaan worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |