Bij veel sollicitanten wel een makkelijk selectie-instrument.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik echt verschrikkelijk vind zijn die getimede tests. Wat een bullshit
Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:getimede tests.
Van die reken-, tekstverklaren- en logicatesten enzo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ah, op die fiets.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Van die reken-, tekstverklaren- en logicatesten enzo.
Gewoon een Rubik's kubus met de klok op 2 minuten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Van die reken-, tekstverklaren- en logicatesten enzo.
Degene die dat lukt vallen af omdat ze te autistisch zijn?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gewoon een Rubik's kubus met de klok op 2 minuten.
Ik heb deze:quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat raar, je PhD wil toch niet zeggen dat je altijd maar onderzoeker moet blijven. Mijn directe collega heeft een PhD op een totaal ander vakgebied. Hele analytische en onderzoekende man maar werkt al jaren meer praktijk gericht. Juist die combinatie is erg waardevol naar mijn mening. Of je moet echt puur onderzoeker willen zijn maar dat moet ook wel in je persoonlijkheid zitten. Ik vind het in ieder geval niet een directe koppeling met een PhD titel. Het kan prima zo zijn dat je een periode van je leven aan onderzoek besteedt waar men wat aan heeft en waar je trots op kan zijn maar die titel moet geen label zijn om je te beknotten. Eerder een label dat je op een bepaald niveau kan opereren en je getalenteerd bent binnen dat vakgebied.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was vrij lastig, aangezien het bijna als een soort verraad voelt (en mensen dan gaan zeggen 'maar waarom heb je die PhD dan gedaaaaaaan???') en dan ga je weer aan jezelf twijfelen. Maar als ik zie wat m'n cohortgenoten en collega's allemaal moeten en moesten doen om ook maar een kans op een vast contract te hebben.... Nope nope nope. Ik ben meer waarden dat klinkt arrogant, maar ik ga niet 5 jaar van 3-maanden contract naar 4-maandencontract leuren....
Het ligt er aan wat je zoekt natuurlijk. Ik werk in de ICT, dus daar zal het wel een positief ding zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Degene die dat lukt vallen af omdat ze te autistisch zijn?
Vind ik persoonlijk ook, maar het blijkt in de praktijk dat mensen daar vrij weinig 'vanaf weten'. Zie ook m'n vorige sollicitatiegesprek waar ik 'te weinig werkervaring had'.... Na 7 jaar nagenoeg full-time werken een PhD doen (wat meer is dan 'studeren').. Dus m'n grootste horde is hier een werkgever vinden die dat ook begrijpt, en/of die dat niet weet ervan overtuigenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat raar, je PhD wil toch niet zeggen dat je altijd maar onderzoeker moet blijven. Mijn directe collega heeft een PhD op een totaal ander vakgebied. Hele analytische en onderzoekende man maar werkt al jaren meer praktijk gericht. Juist die combinatie is erg waardevol naar mijn mening. Of je moet echt puur onderzoeker willen zijn maar dat moet ook wel in je persoonlijkheid zitten. Ik vind het in ieder geval niet een directe koppeling met een PhD titel. Het kan prima zo zijn dat je een periode van je leven aan onderzoek besteedt waar men wat aan heeft en waar je trots op kan zijn maar die titel moet geen label zijn om je te beknotten. Eerder een label dat je op een bepaalt niveau kan opereren en je getalenteerd bent binnen dat vakgebied.
Bedrijf vinden die relaties heeft met een universiteit maar wel commercieel is of iets dergelijksquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk ook, maar het blijkt in de praktijk dat mensen daar vrij weinig 'vanaf weten'. Zie ook m'n vorige sollicitatiegesprek waar ik 'te weinig werkervaring had'.... Na 7 jaar nagenoeg full-time werken een PhD doen (wat meer is dan 'studeren').. Dus m'n grootste horde is hier een werkgever vinden die dat ook begrijpt, en/of die dat niet weet ervan overtuigen
Ja, dat zou het makkelijkst zijn, gelukkig is het in de sector die ik heb gekozen op zich niet ongewoon, maar je moet wel de juiste persoon voor je treffen, zeg maar...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Bedrijf vinden die relaties heeft met een universiteit maar wel commercieel is of iets dergelijks
Feliciteren of condoleren, zoals geschreven, moet, denk ik het laatste?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, ik moet maandag weer aan de slag. Ben net gewend aan de verkansie.
Vind het nooit erg om te werken, heb er ook wel weer zin in en het weer wordt toch minder. Nu is het gewoon prettig iedere dag in je korte broek en ongeschoren aan te klooien zonder dat je iets moet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Feliciteren of condoleren, zoals geschreven, moet, denk ik het laatste?
Gewoon de stickers verplakken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan leg jij het uit, en dan is het ook te begrijpen, althans voor mij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Vind het nooit erg om te werken, heb er ook wel weer zin in en het weer wordt toch minder. Nu is het gewoon prettig iedere dag in je korte broek en ongeschoren aan te klooien zonder dat je iets moet.
Ik zou dat moeten ja, echter zou ik erop komen met een IQ van 23?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon de stickers verplakken.
Out of the box punten.
Zo'n commercieel bureautje van een professor die z'n naamsbekendheid en netwerk gebruikt voor een financieel lucratief partnerschap.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Bedrijf vinden die relaties heeft met een universiteit maar wel commercieel is of iets dergelijks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |