Karimquote:Feyenoord heeft er een nieuw icoon bij. Karim El Ahmadi is na Jzsef Kiprich, Coen Moulijn, Willem van Hanegem, Wim Jansen, Dirk Kuyt de volgende die de gouden schoen mag bemachtigen als beste speler van de Eredivisie. El Ahmadi spreekt met Voetbal International over afgelopen seizoen en over de toekomst. Samen met Tonny Vilhena loopt El Ahmadi door De Kuip. De twee zijn bijna onafscheidelijk. Vormden de motor op het middenveld afgelopen seizoen.
Nu gaan ze samen op jacht naar nog en titel met Feyenoord. Geen van de eerder genoemde iconen lukte het om twee keer op rij kampioen met Feyenoord te worden. ‘Dat is pas n keer gelukt, toch?’ El Ahmadi kent zijn klassiekers. In 1961 en 1962 werd Feyenoord kampioen, El Ahmadi wil dit herhalen. ‘Dan schrijven we pas cht geschiedenis. En dat is wat we willen. We hebben de lat zelf hoger gelegd, dan moeten we nu de favorietenrol niet schuwen. Alles begint bij het geloof dat het kan. En dat gaat niet met mooi voetbal alleen, dat lukt alleen als we er echt alles voor willen geven.’
Eind vorig seizoen lieten de spelers zich toch meeslepen in de immense druk die ontstond voor de wedstrijd tegen Excelsior. ‘Tjee, wat gebeurde daar? De hele stad was oververhit. We hadden afgesproken ons niet te laten afleiden. Maar hoe doe je dat? Ik denk dat de tijd tussen de wedstrijden tegen Vitesse en Excelsior achteraf veel te lang was. Daar zat een vrij weekend tussen vanwege de bekerfinale. Het was ook nog eens vakantie in Rotterdam. Alles was hosanna. We zeiden wel tegen elkaar: Niet meegaan. Maar ja...’ ‘Misschien was het allemaal wel voorbestemd. Dat Tonny geel moest krijgen op Woudestein. Dat Dirk daardoor toch kon spelen in de laatste wedstrijd. Het was gewoon echt allemaal zo raar. Het hele seizoen hebben we van wedstrijd naar wedstrijd geleefd. Ajax kwam tot op n punt, we moesten van de nummers vier en vijf winnen: FC Utrecht-thuis en Vitesse-uit. Gevoelsmatig waren dat de duels waar het om ging. Dat leefde in de hele stad. We bleven elkaar vertellen dat we ons moesten afschermen. Maar wie hier was, weet dat dat onmogelijk was.’
De koele kikker El Ahmadi stond bol van de stress. ‘Ik kan wel stoer doen, maar ik had behoorlijk veel stress. Iedereen had stiekem toch zoiets van: Je weet maar nooit. Het blijft voetbal. En onze supporters hebben al zoveel teleurstellingen te verwerken gehad. Die negentig minuten gingen veel betekenen voor heel veel mensen. Maar toen wij bij het stadion aankwamen en ik de sfeer voelde, gebeurde er wat met me. We waren uren eerder dan normaal. Het werd gewoon stil in me. Ik vergeet nooit dat ik het veld op liep. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Alle twijfel viel van me af. Ik heb hier zoveel beleefd: Sevilla, AS Roma, Manchester United, Ajax... Magische avonden. Maar dit? Ik dacht: Het maakt niet uit wie hier nu tegenover ons staat, wij worden kampioen. En dan Dirk die meteen raak schiet in die rookwolken... Die explosie daarna. Die supporters hebben me al zo vaak verbaasd. Ook na de 3-0 bij Excelsior stonden ze ons op te wachten met vuurwerk en gezangen. Dit was z’n eenheid, z’n muur...’
El Ahmadi is nu door vertrek van veel ervaring ineens de mentor van het elftal. Al in het begin van de voorbereiding greep hij af en toe in als het te gezellig werd met de jonge jongens. ‘We zijn veel ervaring kwijt. De club heeft geweldige zaken gedaan in de zomer, vind ik. Alle posities dubbel bezet, daardoor staan we er goed op. In de breedte zijn we zelfs sterker geworden. Nu zie je hier in alles een stijgende lijn. De club is gezond, er zijn prijzen gepakt en er zijn veel spelers gebleven. Nu afwachten hoe snel de nieuwe jongens wennen aan Feyenoord.’
Nu zal het elftal er moeten staan. Op 13 september is al de eerste wedstrijd in de Champions League tegen Manchester City. ‘Daar verheugen we ons allemaal op. Dat wil iedere voetballer. Ik had graag tegen Barcelona gespeeld. Dat is altijd mijn favoriete club geweest in het buitenland. Dan hadden we net zo goed vol erop geklapt, maar na afloop zou Messi tien shirts nodig hebben gehad om te ruilen, denk ik. Ik zou ’m in elk geval wel willen. Misschien dan maar in de volgende ronde.’ Pardon? Hij lacht: ‘Alles begint bij geloof, en natuurlijk wordt het zwaar en moeilijk, maar PSV kon het twee jaar geleden, Ajax haalde de finale van de Europa League en ook wij wonnen hier van Manchester United en Sevilla. Als we hier ts hebben geleerd, dan is het wel dat alles begint met geloven dat het kan.’
Hij doet het wel leuk maar echt sprankelend is het nou toch ook weer niet?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat vind je van z'n optredens tot nu toe dan?
Hij heeft op dit moment een beter rendement dan de hier bewierookte Eliaquote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:10 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hij doet het wel leuk maar echt sprankelend is het nou toch ook weer niet?
Want?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Geweldige speler voor Feyenoord, vind het alleen geen echte aanvoerder zoals Kuyt dat was.
Vind m te timide, neemt wel qua voetbal het voortouw maar vind het geen prototype actief coachende speler waar anderen zich aan optrekken.quote:
Die doen goede zaken dan. Ruud wordt niet op de bank gezet, die is daar een enorm belangrijke speler geworden. Volgens mij zelfs aanvoerder.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:18 schreef Rocket Ride het volgende:
Clasie naar Club Brugge. Lekker voor Vormer, was eindelijk van hem af....
Dan moet je echt beter kijken als je weer eens in De Kuip bent.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vind m te timide, neemt wel qua voetbal het voortouw maar vind het geen prototype actief coachende speler waar anderen zich aan optrekken.
Hm. Niet mee eens, verre van zelfs.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vind m te timide, neemt wel qua voetbal het voortouw maar vind het geen prototype actief coachende speler waar anderen zich aan optrekken.
King Karimquote:
Helaas zal dit voor RvP zelf ook gelden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:39 schreef satecl het volgende:
[..]
Juist na de winterstop komt de vermoeidheid erin + blessures.
Hij is deze zomer aangeboden bij Feyenoord. Terecht nee gezegd.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:02 schreef De_Pel het volgende:
Aardig gek, Clasie naar Brugge. Dan had hij sowieso naar Feyenoord gewild. Nu hebben we geen plek voor hem, maar zou hem in de toekomst graag terug zien! Wellicht als Vilhena wordt verkocht en KEA wat ouderdomskwaaltjeskrijgt...
Dit zou genot zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:05 schreef Caland het volgende:
Maar inderdaad meer dan prima, volgend seizoen gaat Vilhenna sowieso weg, hopelijk zet Amrabat wat stappen. Clasie terug en je gaat er niet eens op achteruit.
Heb ik inderdaad voorbij zien komen, maar je weet nooit hoe waarheidsgetrouw dat is.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is deze zomer aangeboden bij Feyenoord. Terecht nee gezegd.
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:32 schreef satecl het volgende:
Aankomende 2 lastige uitwedstrijden winnen en we zijn in mijn ogen weer kampioen![]()
Zo, dat zijn teksten. Groetjes!
En hl herkenbaar! Ik was ook stikzenuwachtig, maar toen we het vak opgingen viel dat weg en kwam het besef: we worden hier vanmiddag kampioen, dat kan niet anders.quote:
Oke klaas.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:52 schreef govie het volgende:
Ik zie toornstra nog wel weggekocht worden in de winterstop, kan je clasie voor terughalen maar ik ben daar geen voorstander van. Als een speler on the way down is, dan is het vaak niet het goede moment om hem te halen. Dan zie ik liever een jeugdspeler de kans krijgen. Feyenoord heeft zat goede jeugd en anders kunnen altijd nog een jonge nederlander kopen voor de positie.
typisch.quote:
Eh neequote:
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:30 schreef Divje het volgende:
[..]
King Karim
Echt, ben z blij met die jongen. Rustig, bescheiden en fucking stijlvol buiten het veld, maar binnen de lijnen een beest
Had dit nooit verwacht toen hij bij ons tekende jaren geleden (voor hij naar Engeland en die woestijn ging)
Held is het.
Wat een baasquote:
Gaat op de arm van bazoer staan, bodycheckt Veltman en geeft gudelj een gooi. En dat alles in 3 seconden, terwijl het spel stil ligt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een baas
Even ruzie schoppen met 3 Ajacieden. Ik kan deze actie echt 1000 keer achter elkaar kijken
Mijn teller staat op 1261, ik ga maar weer wat doen op kantoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een baas
Even ruzie schoppen met 3 Ajacieden. Ik kan deze actie echt 1000 keer achter elkaar kijken
wie won die wedstrijd?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een baas
Volgens mij was dit 1-0 voor Feyenoord door een eigen doelpunt van Veltman, in het bekertoernooi.quote:
dat was me even ontschotenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij was dit 1-0 voor Feyenoord door een eigen doelpunt van Veltman, in het bekertoernooi.
We verdringen allemaal weleens wat.quote:
quote:
Ik ga uit protest dit jaar maar voor PES dan. Tyfus EA, beetje de kampioen overslaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
https://www.fr-fans.nl/ni(...)n-nieuwste-fifa-game
Ga wachten tot die een keertje 20 euro is op psn Feyenoord editie had ik gelijk gekocht .quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga uit protest dit jaar maar voor PES dan. Tyfus EA, beetje de kampioen overslaan.
Je gaat toch ook niet Stekelenburg met Robben vergelijken?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch een beetje belachelijk dat Toornstra na zo een seizoen niet bij de oranje selectie zit en een middenvelder van Ajax die drie keer een goeie pass geeft wel.
Belachelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch een beetje belachelijk dat Toornstra na zo een seizoen niet bij de oranje selectie zit en een middenvelder van Ajax die drie keer een goeie pass geeft wel.
Whut?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:26 schreef Caland het volgende:
Toornstra is dit seizoen wel echt schandalig slecht begonnen hoor, ik had hem ook niet opgeroepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |