abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:07:07 #26
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_173354318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Right... neem er nog eentje zou ik zeggen. Tegen deze waanzin kan ik niet op. Jammer dat je je eigen leerproces zo saboteert.
jij begon met filosofisch doen.
-edit, stoppen met dat persoonlijke gedoe-

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2017 10:36:03 ]
Huig
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:24:14 #27
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173354429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:07 schreef Orwell het volgende:

[..]

jij begon met filosofisch doen.

De definitie van een woord correct gebruiken is niet filosofisch doen. Ik heb zat inhoudelijks gemeld en te melden, maar als jij zo raar en willekeurig blijft doen kan ik beter tegen een duif gaan schaken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2017 10:36:17 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:46:58 #28
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_173354565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De definitie van een woord correct gebruiken is niet filosofisch doen. Ik heb zat inhoudelijks gemeld en te melden, maar als jij zo raar en willekeurig blijft doen kan ik beter tegen een duif gaan schaken.
sorry man, dat ik gehakt maakte met je stelling:
"Een aanname is onbewezen, anders zou je het niet aan hoeven nemen..."
no worries verder
peace
Huig
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:51:33 #29
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173354585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:46 schreef Orwell het volgende:

[..]

sorry man, dat ik gehakt maakte met je stelling:
"Een aanname is onbewezen, anders zou je het niet aan hoeven nemen..."
no worries verder
peace
Gehakt maakte... :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:55:15 #30
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_173354607
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gehakt maakte... :')
filet american dan..? køffte..bieten-burger?
Huig
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:00:54 #31
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173355956
Ja blablabla durf gewoon eens zelf omhoog te kijken met een telescoop.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:11:46 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173361730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:00 schreef Erasmo het volgende:
Ja blablabla durf gewoon eens zelf omhoog te kijken met een telescoop.
Die van mij is net binnen, mini miep is er blij mee!
Dus vanavond hopelijk gelijk uitproberen, dus hoop dat beetje helder word!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:56:56 #33
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173362871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Die van mij is net binnen, mini miep is er blij mee!
Dus vanavond hopelijk gelijk uitproberen, dus hoop dat beetje helder word!
Zorg voor het gemak dat je ook even iets als SkyEye installeert ;) Daarmee kan je met een smartphone of tablet de sterrenhemel afzoeken en identificeren waar je naar kijkt. De maan is een goede om mee te beginnen, maar die is nu net nieuw, en pas over een week of wat weer een beetje fijn zichtbaar.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:26:30 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173363602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zorg voor het gemak dat je ook even iets als SkyEye installeert ;) Daarmee kan je met een smartphone of tablet de sterrenhemel afzoeken en identificeren waar je naar kijkt. De maan is een goede om mee te beginnen, maar die is nu net nieuw, en pas over een week of wat weer een beetje fijn zichtbaar.
Thx ik had al skymaps op haar tablet gezet, daar staat ze al mee rond te zwiepen XD
Ja nja het zal wel bewolkt blijven, deze heeft ook een houder dat ik de telefoon er op kan zetten, ook vet handig!
zo via stream naar mijn chromecast!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:32:10 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173363726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Thx ik had al skymaps op haar tablet gezet, daar staat ze al mee rond te zwiepen XD
Ja nja het zal wel bewolkt blijven, deze heeft ook een houder dat ik de telefoon er op kan zetten, ook vet handig!
zo via stream naar mijn chromecast!
Ik ben van plan om zoiets te gaan maken:


Ik heb wel een goto mount, maar zo goed is die helaas niet. Kan ik mooi wat woodworking en arduino skills combineren om zelf een betere telescoop mount te maken ;) En als ik dan toch bezig ben, ook een mount voor een gewone camera erop zetten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:35:25 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173363803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik ben van plan om zoiets te gaan maken:
[ afbeelding ]

Ik heb wel een goto mount, maar zo goed is die helaas niet. Kan ik mooi wat woodworking en arduino skills combineren om zelf een betere telescoop mount te maken ;) En als ik dan toch bezig ben, ook een mount voor een gewone camera erop zetten.
Dat ziet er nog wel redelijk te maken uit, zo te zien een motor uit een discman..
paar tandwieltjes, verrekte simpel maar doeltreffend :)
Meeste onderdeeltjes kan je zo online bestellen tegenwoordig!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:48:43 #37
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173364160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat ziet er nog wel redelijk te maken uit, zo te zien een motor uit een discman..
paar tandwieltjes, verrekte simpel maar doeltreffend :)
Meeste onderdeeltjes kan je zo online bestellen tegenwoordig!
Ja precies :) Ik denk dat ik daar een goede stevige NEMA stappenmotor voor ga bestellen. De truuk is dan nog om die op een specifiek variabele snelheid te laten werken, maar dat moet met een Arduino wel lukken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:44:23 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173365522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja precies :) Ik denk dat ik daar een goede stevige NEMA stappenmotor voor ga bestellen. De truuk is dan nog om die op een specifiek variabele snelheid te laten werken, maar dat moet met een Arduino wel lukken.
wou net zeggen anders draai je m gelijk kapot..
en kan je weer opnieuw beginnen
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:45:36 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173365562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

wou net zeggen anders draai je m gelijk kapot..
en kan je weer opnieuw beginnen
Ja liever niet idd :P Het is meer dat de hoek die het draadeind maakt langzaamaan verandert, waardoor de rotatie niet constant is als je de snelheid van de motor niet aanpast.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:57:26 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173365832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja liever niet idd :P Het is meer dat de hoek die het draadeind maakt langzaamaan verandert, waardoor de rotatie niet constant is als je de snelheid van de motor niet aanpast.
Succes beetje klusser maakt dat zo even :)
Heb Mijn camera statestief er maar bij gepakt want deze is net wat klein, gelukkig ook universeel.
Plekje vrij gemaakt voor op dak, en paar tuinstoelen op gedonderd!
En hopen dat het wat minder bewolkt is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_173366464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:46 schreef Orwell het volgende:

[..]

sorry man, dat ik gehakt maakte met je stelling:
"Een aanname is onbewezen, anders zou je het niet aan hoeven nemen..."
no worries verder
peace
Tuin-hek heeft de discussie al gewonnen *O* w/
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:28:25 #42
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173367525
On July 21th 1969 03:51 UTC Larry Bassinger, a ham radio amateur with the callsign W4EJA living in Louisville, Kentucky, USA made a remarkable accomplishment:
He was able to receive the VHF radio transmission from astronauts Armstrong and Aldrin directly while they were walking on the moon. Larry used modified surplus radio equipment and a home-brew corner reflector antenna built with chicken wire. He received the 259.7 MHz AM transmitter in the backpack of Armstrong which he used to communicate with the Lunar Module. In enclosed recording one can hear the voice of Armstrong and also that of Aldrin because the backpack of Armstrong received also the voice of Aldrin on 279.0 MHz in FM and retransmitted it also to the LM. Recording kindly provided by Larry Baysinger.

http://www.dd1us.de/sound(...)arry%20baysinger.mp3

Hoe weten we dat het van de pakken kwam? geen Quindar tones! De Quindar tones kwamen in de audio loop door Houston, de pakken maakten geen Quindar tones.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_173370982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:55 schreef Orwell het volgende:

[..]

filet american dan..? køffte..bieten-burger?
Wow, nog nooit zoveel oeverloos gezanik gezien als in de laatste 3 pagina's. Je praat heel veel maar je zegt helemaal niks. Er is gewoon een manier om de afstand tot de zon te bepalen en die is niet gebaseerd op aannames, als je denkt van wel kun je aangeven welke aannames.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:55:04 #44
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173371120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Wow, nog nooit zoveel oeverloos gezanik gezien als in de laatste 3 pagina's. Je praat heel veel maar je zegt helemaal niks. Er is gewoon een manier om de afstand tot de zon te bepalen en die is niet gebaseerd op aannames, als je denkt van wel kun je aangeven welke aannames.
Zolang je negeert wat een aanname is kan je alles een aanname noemen. Lekker makkelijk :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_173377408
Ach, zo lopen de discussies met Orwell wel vaker, hij laat het verzanden op het moment dat hij geen argumentatie meer heeft...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173377691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:55 schreef Orwell het volgende:

[..]

filet american dan..? køffte..bieten-burger?
Het decoderen van het topic "fakery in space" is zowel makkelijk als lastig. Er is geen fakery in space omdat de ruimte onbereikbaar is en altijd zal blijven voor de mens (of welk ander wezen ook).

Daarom inderdaad is de enige manier om dit onderwerp te propageren, aannames. Aannames die vrij snel stuk vallen in kleine brokjes bietenburger...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:43:27 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173377884
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:24 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het decoderen van het topic "fakery in space" is zowel makkelijk als lastig. Er is geen fakery in space omdat de ruimte onbereikbaar is en altijd zal blijven voor de mens (of welk ander wezen ook).

Daarom inderdaad is de enige manier om dit onderwerp te propageren, aannames. Aannames die vrij snel stuk vallen in kleine brokjes bietenburger...
Heb je daar ondertussen al bewijs voor gevonden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_173377946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:42 schreef Orwell het volgende:

[..]

prachtig, dat stuk over Huygens

je struikelt bijna over de hoeveelheid aannames.

scientism.
no science.

zoals de grote Tesla al doorhad..
Ik weet niet of Tesla zo "groot" was. Het blijft moeilijk dat soort mensen die populariteit vergaard hebben te duiden. Is het echt of controlled opposition?

Uiteindelijk weet niemand hoe ver de Zon van de Aarde afstaat en dat is ook niet echt belangrijk, zeker niet om ruimtevaart te kunnen debunken.

Wat wél duidelijk is dat geen van beide gepresenteerde "alternatieve" "modellen" (wat het niet zijn; het zijn net zo goed aannames en ideetjes) over de Aarde (Plat of Concaaf) waar kunnen zijn, aangezien ze sneuvelen op de meest basale observaties.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173378053
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:24 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het decoderen van het topic "fakery in space" is zowel makkelijk als lastig. Er is geen fakery in space omdat de ruimte onbereikbaar is en altijd zal blijven voor de mens (of welk ander wezen ook).

Daarom inderdaad is de enige manier om dit onderwerp te propageren, aannames. Aannames die vrij snel stuk vallen in kleine brokjes bietenburger...
Dat de ruimte onbereikbaar is, dat is inderdaad niets meer dan een aanname.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173378107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:27 schreef Tingo het volgende:

If people want to believe in the marvellous adventures of space men( and women!and transgenders even) in their magnificent flying machines, that's also fine.
Ja en nee.

Ja, in de zin dat het natuurlijk "fine" is dat mensen allerlei onmogelijke zaken geloven, wie zijn jij en ik om ze daarin tegen te houden? Ze gaan hun lieve gang maar.

Nee, en die zin is veel belangrijker, dat het schadelijk is om mensen, en met name kinderen, leugens op de mouw te spellen over een zogenaamde mogelijkheid ooit van de Aarde af te kunnen komen.

Dat leugens verspreiden wettelijk wellicht niet strafbaar is, maakt nog niet dat het moreel aanvaardbaar is.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')