Dat zegt echt helemaal niemand. Stop met het springen in die slachtofferrol.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef boekenplank. het volgende:
Je mag nu ook geen feiten meer benoemen?
Wie in deze hele kwestie doet dat nu eigenlijk?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef boekenplank. het volgende:
TS snijdt hier terecht een punt aan. Waar komt toch die ziekelijke drang vandaan om alles krampachtig weg te zetten als racistisch als je ook maar enigszins kritische vragen stelt rondom bepaalde bevolkingsgroepen die nu eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij criminele activiteiten en nu dus ook het plegen van terroristische aanslagen? Je mag nu ook geen feiten meer benoemen?
Omdat het overgrote deel van de Marokkaanse bevolking niet betrokken is bij criminele en/of terroristische activiteiten. Je scheert een gehele bevolkingsgroep over 1 kam.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef boekenplank. het volgende:
TS snijdt hier terecht een punt aan. Waar komt toch die ziekelijke drang vandaan om alles krampachtig weg te zetten als racistisch als je ook maar enigszins kritische vragen stelt rondom bepaalde bevolkingsgroepen die nu eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij criminele activiteiten en nu dus ook het plegen van terroristische aanslagen? Je mag nu ook geen feiten meer benoemen?
Niemand ontkent dat bepaalde "bevolkingsgroepen" voor meer ellende zorgen dan andere.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg: Er worden feiten op tafel gelegd (in dit geval over afkomst) over iets waar elk weldenkend mens van walgt zoals terrorisme en het eerste wat naief links hippietuig uit hun toetsenbord weet te typen is: RACISME.
Dat is iets wat ik rechts niet zie doen, die zullen eerder reageren in de trent van: Told you so.
Mensen die feiten als mening of nog erger: Als racisme wegzetten zijn van het domste soort en vaak zijn dat nu eenmaal mensen uit de linkse hoek.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja, en op rechts zit er ook volk tussen die alle moslims het kamp in wenst. Laatst was ik ook nog eens schuldig aan de toekomstige verkrachting van mijn oma, omdat ik op een politiek vlak een ietwat linkse mening uitte. Dus goed, doe nou niet alsof kut zijn op social media alleen iets is voor links. Ik zie meer domme reacties van rechts op Facebook dan van links. En al was dat niet zo, dan heb ik liever "racisme"-roeper dan doodwensers.
Alles is tegenwoordig een mening. Je kan de domste dingen zeggen om nog steeds juichend onthaald te worden door dom volk.
Ok dan gaan we wel in japan op zoek naar terroristen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:00 schreef rosalinde93 het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de Marokkaanse bevolking niet betrokken is bij criminele en/of terroristische activiteiten. Je scheert een gehele bevolkingsgroep over 1 kam.
Wie doet dat?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die anderen doodwensen vind ik mijn beurt dan weer minder erg dan mensen die het daadwerkelijk uitvoeren.
http://politiek.tpo.nl/20(...)itie-rapper-typhoon/quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:12 schreef Hexagon het volgende:
Maar kan iemand eens een voorbeeld aangeven van een politicus die zegt
"IEDERE BEVOLKINGSGROEP IS EVEN VAAK CRIMINEEL EN WIE ANDERS BEWEERT IS EEN RACIST"
Ik ben benieuwd
Waar wordt dan precies ontkend dat Marokkanen vaker crimineel zijn?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://politiek.tpo.nl/20(...)itie-rapper-typhoon/
http://www.ad.nl/den-haag(...)profileren~a9329ff5/
http://www.republiekalloc(...)n-etnisch-profileren
Wat heb ik nu gewonnen?
Pim fortuyn , John F kennedy,quote:
Zoek eens op de term (etnisch) profilerenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar wordt dan precies ontkend dat Marokkanen vaker crimineel zijn?
Dit ga je niet winnen hoor, Hexagon. Deze man komt met onweerlegbare feiten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar wordt dan precies ontkend dat Marokkanen vaker crimineel zijn?
Precies, zie edit.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Dit ga je niet winnen hoor, Hexagon. Deze man komt met onweerlegbare feiten.
Dat ze tegen etnisch profileren zijn is toch zeker iets anders dan ontkennen dat Marokkanen vaker de fout in gaan? Ik lees dat nergens als argument waarom die lui er tegen zijn. Dat is meer een ethische discussie over het gevolg dat je aan dat feit wilt geven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
Zoek eens op de term (etnisch) profileren
Dat doet de politie niet omdat ze een hekel aan buitenlanders hebben maar omdat ze nogal een extreem aandeel in de criminaliteitscijfers hebben.
Zeg zelf, als je dit soort cijfers weet:
http://krant.telegraaf.nl(...)den.straatroven.html
99% van de straatrovers in rotterdam is van allochtone afkomst.
Op wat voor soort mensen let je dan extra als politie agent in een drukke winkelstraat.
Zeg het maar
En daar zijn bepaalde politieke partijen (allemaal links) op tegen want 'racisme'
Vervang het woord marokkanen door 'allochtenen' en je hebt precies waar linkse partijen op tegen zijn: etnisch profileren. Dat is wat ik probeer aan te geven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ze tegen etnisch profileren zijn is toch zeker iets anders dan ontkennen dat Marokkanen vaker de fout in gaan? Ik lees dat nergens als argument waarom die lui er tegen zijn. Dat is meer een ethische discussie over het gevolg dat je aan dat feit wilt geven.
Ik heb om eerlijk te zijn al 15 jaar niemand meer horen beweren dat je racist bent als je meld dat Marokkanen vaker crimineel zijn. En dat is waar dit topic over loopt te klagen.
Maar als iedereen het er dan over eens is dat Marokkanen vaker crimineel zijn, waarom worden ze dan nog steeds niet bij Scheveningen de grens over gezet?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ze tegen etnisch profileren zijn is toch zeker iets anders dan ontkennen dat Marokkanen vaker de fout in gaan? Ik lees dat nergens als argument waarom die lui er tegen zijn. Dat is meer een ethische discussie over het gevolg dat je aan dat feit wilt geven.
Ik heb om eerlijk te zijn al 15 jaar niemand meer horen beweren dat je racist bent als je meld dat Marokkanen vaker crimineel zijn. En dat is waar dit topic over loopt te klagen.
Etnisch profileren is een keuze die gemaakt wordt als gevolg van die feiten. Die feiten worden echter door niemand ontkend.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vervang het woord marokkanen door 'allochtenen' en je hebt precies waar linkse partijen op tegen zijn: etnisch profileren. Dat is wat ik probeer aan te geven.
Precies. Dus waarom zou je tégen (etnisch) profileren zijn?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Etnisch profileren is een keuze die gemaakt wordt als gevolg van die feiten.
Als je denkt dat etnisch profileren alleen maar racisme is dan ontken je het dus overduidelijk wel.quote:Die feiten worden echter door niemand ontkend.
Profileren <> beoordelenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:43 schreef jstvnsck het volgende:
Je mag wel kijken of er trends zijn op basis van afkomst, geslacht, leeftijd, geloof, cultuur etc.
Je mag niet iemand op basis van bovenstaande beoordelen.
Je mag wel iemand op zijn bedrag beoordelen.
Simpel toch?
Bij deze wil ik je graag confronteren met je eigen debiele gedrag. Pak aan.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 15:39 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen de vrijheid van meningsuiting, maar dan mogen we mensen wel met hun eigen, debiele gedrag confronteren, toch?
Dit topic gaat trouwens ook niet over meningsuiting, maar over een bepaalde mentaliteit.
Oh, ik bedoelde het in het algemeen.quote:
Je kan zelf toch wel redenen bedenken waarom mensen tegen etnisch profileren zouden zijn?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Precies. Dus waarom zou je tégen (etnisch) profileren zijn?
[..]
Als je denkt dat etnisch profileren alleen maar racisme is dan ontken je het dus overduidelijk wel.
Een kritische discussie kan best interessant zijn. Alleen in de praktijk zijn mensen die krachttermen zoals in de tweet in de OP gebruikt worden daar (vaak) niet voor in.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef AnanYaw het volgende:
Een kritische discussie kan best interessant zijn. Alleen in de praktijk zijn mensen die termen als uit jouw TT gebruiken daar niet voor in. Die willen het liefst lekker simpele verbanden leggen en als iemand daar kritiek op heeft, dan is het een deugmensch. Dus veel plezier met je topic verder.
Wellicht omdat ze vinden dat dat degenen in die groep die niet crimineel zijn daar teveel overlast van ondervinden tov de effectiviteit. Het zijn allemaal ethische afwegingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Precies. Dus waarom zou je tégen (etnisch) profileren zijn?
Nee, want je kunt het feit erkennen maar etnisch profileren geen wenselijke oplossing vinden..quote:Als je denkt dat etnisch profileren alleen maar racisme is dan ontken je het dus overduidelijk wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |