abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:48:53 #251
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_173612134
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:10 schreef Blester het volgende:
Benieuwd wat ze voor dit 'huisje' vragen :D
18 mln :)

https://www.interveste.nl(...)is-het-duurste-huis/

Een vriend van me heeft daar laatst een klus gedaan. Het schijnt dat het zwembad alleen al, één stuk marmer, een paar tonnetjes doet
pi_173613528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:48 schreef vanDaal het volgende:

[..]

18 mln :)

https://www.interveste.nl(...)is-het-duurste-huis/

Een vriend van me heeft daar laatst een klus gedaan. Het schijnt dat het zwembad alleen al, één stuk marmer, een paar tonnetjes doet
Dat zwembad is niet één stuk marmer. Dat is ook praktisch onmogelijk, want niet te vervoeren.
pi_173616457
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat grote middelste kussen vooraan ligt scheef :{w

Edit: verder met je eens wat betreft een niet zo geslaagde kantoor-woningcombi. Brr, zou het niet als mijn inrichting willen.
Ik zou het inclusief inrichting zo kopen! Vind het heel mooi.
  woensdag 6 september 2017 @ 11:48:05 #254
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_173617644
- Ik zou graag willen dat die lelijke afvoerpijp iets minder in het oog springt.
-Say no more fam




https://www.funda.nl/koop/hilversum/huis-85731185-zuidermeent-32
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 6 september 2017 @ 12:58:09 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173618833
Loeistrak appartement van Tommy Hilfigerbaas in de uitverkoop



Er staat een paard in de gang, jaja een paard in de gang :D :D


https://www.funda.nl/koop(...)4-prinsengracht-468/
pi_173618857
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:10 schreef Blester het volgende:
Niet zozeer opmerkelijk, maar deze geweldige architectuur verdient toch wel bewondering vind ik:

[ afbeelding ]

https://www.funda.nl/koop(...)9061266-biltseweg-7/

Benieuwd wat ze voor dit 'huisje' vragen :D
Wat mij bij dit huis vooral opvalt is de positie van de haard ten opzichte van de buitengevel en ramen

img]

Ik weet niet of ik ooit zou kunnen wennen aan het feit dat de haard deels voor het raam staat. Maar ik weet ook niet of ik het fijn zou vinden als hij volledig gelijk zou staan met het muurtje, want dan staat hij weer niet in het midden.
Waarschijnlijk zou ik daar dus geen haard hebben geplaatst. Het voelt aan als "we willen een haard en het maakt ons niet uit dat het eigenlijk niet past".
pi_173618929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:48 schreef vanDaal het volgende:

[..]

18 mln :)

https://www.interveste.nl(...)is-het-duurste-huis/

Een vriend van me heeft daar laatst een klus gedaan. Het schijnt dat het zwembad alleen al, één stuk marmer, een paar tonnetjes doet
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 01:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zwembad is niet één stuk marmer. Dat is ook praktisch onmogelijk, want niet te vervoeren.
Er zijn dan ook gewoon duidelijk voegen te zien...
  woensdag 6 september 2017 @ 13:14:25 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_173619099
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:48 schreef Sjoewe het volgende:
- Ik zou graag willen dat die lelijke afvoerpijp iets minder in het oog springt.
-Say no more fam


[ afbeelding ]

https://www.funda.nl/koop/hilversum/huis-85731185-zuidermeent-32
Ach het is altijd nog beter dan zo'n domme circulatiekap
pi_173633942
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:48 schreef Sjoewe het volgende: - Ik zou graag willen dat die lelijke afvoerpijp iets minder in het oog springt.
-Say no more fam


[ afbeelding ]

https://www.funda.nl/koop/hilversum/huis-85731185-zuidermeent-32
Wat een raar huis. Die keuken is groot, maar staat los in de overbodig grote hal en heeft geen eigen ramen. Het daglicht van boven komt niet omlaag tot menshoogte.
Met zo'n grote hal is er plaats zat voor een rechte trap.

De frontfoto geeft ook al zo'n verstoord beeld, nog afgezien van de doodse kale aanblik: hoog lager laag. Het hoog is die hal. Waarom?


Hoe is de fotograaf erin geslaagd om die voorplaatsjes vrij diep te laten lijken?

  donderdag 7 september 2017 @ 09:48:21 #260
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173634224
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:40 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik zou het inclusief inrichting zo kopen! Vind het heel mooi.
Hier net zo. Het valt iets buiten mijn budget, maar ik zou er zo intrekken. Wat een gaaf huis !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 7 september 2017 @ 10:50:02 #261
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173635147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:28 schreef Teslynd het volgende:

De frontfoto geeft ook al zo'n verstoord beeld, nog afgezien van de doodse kale aanblik: hoog lager laag. Het hoog is die hal. Waarom?
[ afbeelding ]

Is dat niet een oude optische truc? Als je voor het huis staat lijkt het hoger wanneer de verdiepingen trapsgewijs steeds lager worden. Ze doen het al eeuwen.
pi_173635398
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:28 schreef Teslynd het volgende:

Hoe is de fotograaf erin geslaagd om die voorplaatsjes vrij diep te laten lijken?
Als je naar de tegels en naar de vuilnisbak kijkt lijkt het gephotoshopped.

En het ronde gat rechts in de voortuin is op de ene foto rond en op de andere ovaal. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173635493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:08 schreef ITrade het volgende:

[..]

Als je naar de tegels en naar de vuilnisbak kijkt lijkt het gephotoshopped.

En het ronde gat rechts in de voortuin is op de ene foto rond en op de andere ovaal. :')
En dat rode krat op de fiets bij de buren is ook uitgerekt op de ene foto.
pi_173635557
quote:
5s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

En dat rode krat op de fiets bij de buren is ook uitgerekt op de ene foto.
Haha! Daar zie je het misschien nog wel het best ja.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173636220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Haha! Daar zie je het misschien nog wel het best ja.
Nee, die ramen boven de deur kloppen lekker... 8)7
  donderdag 7 september 2017 @ 11:59:44 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_173636266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Wat mij bij dit huis vooral opvalt is de positie van de haard ten opzichte van de buitengevel en ramen

img]

Ik weet niet of ik ooit zou kunnen wennen aan het feit dat de haard deels voor het raam staat. Maar ik weet ook niet of ik het fijn zou vinden als hij volledig gelijk zou staan met het muurtje, want dan staat hij weer niet in het midden.
Waarschijnlijk zou ik daar dus geen haard hebben geplaatst. Het voelt aan als "we willen een haard en het maakt ons niet uit dat het eigenlijk niet past".
Was me niet eens zo snel opgevallen, maar nu je het zegt. Wat raar. Wat mij betreft altijd in het midden van de muur, dat scheelt in dit geval enkele tientallen centimeters. Een haard staat wel vaker niet midden tegen de muur aan. Als die haard gewoon tegen de muur stond in het midden was het je niet eens opgevallen denk ik
pi_173636277
Mensen, dat is niet gephotoshopt maar een kwestie van groothoeklens vertekening. Puur perspectief dus wat zorgt voor de uitrekking van de tuin.
pi_173637238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat een raar huis. Die keuken is groot, maar staat los in de overbodig grote hal en heeft geen eigen ramen. Het daglicht van boven komt niet omlaag tot menshoogte.
Met zo'n grote hal is er plaats zat voor een rechte trap.

De frontfoto geeft ook al zo'n verstoord beeld, nog afgezien van de doodse kale aanblik: hoog lager laag. Het hoog is die hal. Waarom?
[ afbeelding ]

Hoe is de fotograaf erin geslaagd om die voorplaatsjes vrij diep te laten lijken?

[ afbeelding ]
Hee bekend beeld. Bij de supermarkt daar achter heb ik mijn eerste bijbaantje gehad. Inderdaad onpraktische huizen. Redelijk wat inhoud, maar slechts 2 slaapkamers en nergens fatsoenlijke buitenruimte. Er zit in die huizen ook veel meer verloop dan in de rest van de wijk.

Voor als je daar opzoek bent naar een huis: de rest van de wijk is echt super om te wonen, zeker met jonge kinderen. Alleen wel flink duurder dan dit huis en er staat tegenwoordig amper wat te koop.
pi_173637374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat een raar huis. Die keuken is groot, maar staat los in de overbodig grote hal en heeft geen eigen ramen. Het daglicht van boven komt niet omlaag tot menshoogte.
Met zo'n grote hal is er plaats zat voor een rechte trap.

De frontfoto geeft ook al zo'n verstoord beeld, nog afgezien van de doodse kale aanblik: hoog lager laag. Het hoog is die hal. Waarom?
[ afbeelding ]

Hoe is de fotograaf erin geslaagd om die voorplaatsjes vrij diep te laten lijken?

[ afbeelding ]
Dan moet je op de tegels letten van terras en stoep.
pi_173638374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:28 schreef Teslynd het volgende: [..]

Wat een raar huis. Die keuken is groot, maar staat los in de overbodig grote hal en heeft geen eigen ramen. Het daglicht van boven komt niet omlaag tot menshoogte.
Met zo'n grote hal is er plaats zat voor een rechte trap.

De frontfoto geeft ook al zo'n verstoord beeld, nog afgezien van de doodse kale aanblik: hoog lager laag. Het hoogst is die hal. Waarom?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe is de fotograaf erin geslaagd om die voorplaatsjes vrij diep te laten lijken?
Bedankt voor de reacties.
Ik vind het heel lastig om naar de bovenste foto te kijken. Misschien mede door het verstoorde beeld, wat m'n eigen ogen wat verder ontregelt. Goed naar de stoeptegels kijken lukte niet door die zeer aanwezige hekstreepjes. Alles aan dat huis werd streperig door die smalle hoge deuren en hoge ramen erboven. En het is natuurlijk ook echt een raar huis. Ik dacht nog even dat de voortuin misschien wat zou kunnen compenseren, maar toen kwam de volgende foto.

Dus gewoon een groothoeklens? Ik dacht dat die het beeld een beetje schuin/rond trokken. Vroeg me al af of er fotoshop-programma's waren die je kon opdragen om de strook van de voorplaatjes compleet met hek en alles wat er maar op de plaatsjes staan naar voren te trekken. Probeerde ook te kijken naar die vuilnisbakken, die wat anders leken te zijn, maar wat dan.

Fijn te horen dat het tenminste wel een goede buurt is.
  donderdag 7 september 2017 @ 23:49:47 #271
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_173650311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:04 schreef SummerBreeze het volgende:
Er zijn dan ook gewoon duidelijk voegen te zien...
Bij marmer aan één stuk wordt bedoeld dat het oorspronkelijk één geheel is en dat je dus, ondanks dat er voegen zichtbaar zijn omdat het in stukken gezaagd wordt, kunt zien dat de lijnen doorlopen.
pi_173650481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:49 schreef vanDaal het volgende:

[..]

Bij marmer aan één stuk wordt bedoeld dat het oorspronkelijk één geheel is en dat je dus, ondanks dat er voegen zichtbaar zijn omdat het in stukken gezaagd wordt, kunt zien dat de lijnen doorlopen.
Dat kan best zijn, maar dat is niet wat je eerder schreef.

Jij had het over "het zwembad, één stuk marmer...". En dan ga ik er als niet-steenhouwer van uit dat je bedoelt wat je schrijft.
  vrijdag 8 september 2017 @ 01:14:48 #273
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173650942
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 00:07 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat kan best zijn, maar dat is niet wat je eerder schreef.

Jij had het over "het zwembad, één stuk marmer...". En dan ga ik er als niet-steenhouwer van uit dat je bedoelt wat je schrijft.
idd als ik een bad uit één stuk bestel en ik vervolgens voegjes zie, dan hebben we toch echt een probleem. En dan gaat er toch echt niet betaald worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 08-09-2017 01:22:14 ]
Tot nooit .......
pi_173651802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:01 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus gewoon een groothoeklens? Ik dacht dat die het beeld een beetje schuin/rond trokken. Vroeg me al af of er fotoshop-programma's waren die je kon opdragen om de strook van de voorplaatjes compleet met hek en alles wat er maar op de plaatsjes staan naar voren te trekken. Probeerde ook te kijken naar die vuilnisbakken, die wat anders leken te zijn, maar wat dan.
Fish-eye lenzen maken het beeld rond en krom. Gewone groothoeklenzen doen dat niet, maar hebben wel een vertekening in het perspectief. Alles wat in het midden staat lijkt veel dichterbij dan dingen aan de rand van de afbeelding, ook al zijn ze even ver weg. Fotobewerkingsprogramma's hebben een functie om die vervorming te corrigeren. Bij gebruik van moderne lenzen automatisch, als je een oude gebruikt moet je de software zelf vertellen welke het is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')