Zwaar fietsslotquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:13 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is eig een legaal te dragen object dat het meest op een wapen lijkt?
Niks helpt. De trieste waarheid is dat onze regering en verder ook niemand de burgers kan beschermen tegen deze aanslagen. Er zijn teveel winkelstraten, evenementen en gebouwen, kortom plekken waarop heel veel mensen tegelijk neergemaaid kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee maar bommen helpen echt. Daarmee moorden we alle terroristen uit en kunnen ze hier geen aanslag meer plegen. Deze tactiek werkt al jaren.
Je snapt echt geen reet van wat ik bedoel he.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geen, nu wacht hij netjes totdat dit topic een nieuw deel bereikt en daarna komen ze weer met een nieuwe linkse troll opmerking.
Of we moeten al de politiek ingaan, kunnen we ook preken dat we ons vooral niet bang moeten laten maken en doorgaan met ons leven terwijl er 6 bodyguards om ons heen staan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niks helpt. De trieste waarheid is dat onze regering en verder ook niemand de burgers kan beschermen tegen deze aanslagen. Er zijn teveel winkelstraten, evenementen en gebouwen, kortom plekken waarop heel veel mensen tegelijk neergemaaid kunnen worden.
Je kan al heel wat bereiken door alle Salafisten weg te doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niks helpt. De trieste waarheid is dat onze regering en verder ook niemand de burgers kan beschermen tegen deze aanslagen. Er zijn teveel winkelstraten, evenementen en gebouwen, kortom plekken waarop heel veel mensen tegelijk neergemaaid kunnen worden.
Het enige wat helpt is zorgen dat er zo min mogelijk mensen rondlopen met massamoordverlangens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We kunnen ook niet onderhandelen voor een vrede, want het is niet een organisatie, een groepering of land.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het beide is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan is de vraag toch een beetje waarom onze kijk op Marokkanen zo negatief uitvalt, en of dan de kip of het ei eerder was.
we moeten of compleet stoppen met bommen gooien daar of in 1x alles compleet platnuken. Dat gelul in de marge waar we al jaren mee bezig zijn levert alleen maar meer aanslagen en terroristen op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee maar bommen helpen echt. Daarmee moorden we alle terroristen uit en kunnen ze hier geen aanslag meer plegen. Deze tactiek werkt al jaren.
Nou ik vind bombarderen geen optie, wat kunnen de mensen in Syrië hier nu aan doen? In Barcelona waren de daders ook in Spanje geboren. Het maakt niet uit waar je geboren bent, waar je vandaan komt, welke opleiding je hebt, of je wel of geen baan hebt, de rode draad is de islam, dat is de overeenkomst welke al die daders hebben. Grote delen van Syrië zijn ook gebukt gegaan onder islamitisch terreur. Als je dit wilt oplossen kun je twee dingen doen, of je gooit alle moslims over de grens, of de moslimgemeenschap gaat eens van binnenuit met behulp van het westen de rotte appelen verwijderen. Zij moeten het voortouw nemen om de islam te hervormen en aan te passen aan de 21e eeuw, en dat begint al met het stoppen van de islamisering van het westen, dus geen hoofddoeken en onderdrukking meer van vrouwen. Geen aparte regels voor moslims, gewoon naar het niveau van het christendom in Nederland, aanwezig maar je hebt er geen last van.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt echt geen reet van wat ik bedoel he.
Hoeveel marrokanen hebben we hierheen gehaald om hier te komen werken?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk dat het beide is.
Een deel zal te maken hebben met onze kijk op hen. Wij hebben ze oorspronkelijk naar Nederland gehaald voor 'minderwaardig werk' en hebben hen dus ook lange tijd als minderwaardig gezien. In de begintijd is er mogelijk daarom ook te weinig geïnvesteerd in deze groep qua integratie en verbinding. Ook waren ze nieuw voor ons, met Surinamers, Molukkers en Indo's hadden we overzee al een bepaalde band opgebouwd. Die waren niet zo 'eng' meer.
Vanuit de Marokkaanse gemeenschap zijn wellicht te weinig rolmodellen opgestaan die het goede voorbeeld geven en laten zien dat je het in NL wel kan maken als Marokkaan en dat je er wel bij hoort. Het is natuurlijk ook een kwestie van zelf initiatief nemen en doorzetten.
Maar als dat voorbeeld niet wordt gegeven gaat het fout.
Juist ja. Waarom acteren hun buren dan precies hetzelfde in Frankrijk? Die hadden die koloniale 'band' toch ook?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk dat het beide is.
Een deel zal te maken hebben met onze kijk op hen. Wij hebben ze oorspronkelijk naar Nederland gehaald voor 'minderwaardig werk' en hebben hen dus ook lange tijd als minderwaardig gezien. In de begintijd is er mogelijk daarom ook te weinig geïnvesteerd in deze groep qua integratie en verbinding. Ook waren ze nieuw voor ons, met Surinamers, Molukkers en Indo's hadden we overzee al een bepaalde band opgebouwd. Die waren niet zo 'eng' meer.
Er worden creatieve excuses verzonnen, maar geen enkele snijdt houdt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Juist ja. Waarom acteren hun buren dan precies hetzelfde in Frankrijk? Die hadden die koloniale 'band' toch ook?
Ach in het Barcelona topic worden terroristen met hooligans vergeleken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er worden creatieve excuses verzonnen, maar geen enkele snijdt houdt.
Ja door Banshee hè.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach in het Barcelona topic worden terroristen met hooligans vergeleken.
En nog een, typisch weer.quote:
Heb je de banlieues wel eens gezien in Frankrijk?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Juist ja. Waarom acteren hun buren dan precies hetzelfde in Frankrijk? Die hadden die koloniale 'band' toch ook?
Die hebben ze in Marokko wrs ook nog.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach in het Barcelona topic worden terroristen met hooligans vergeleken.
Als je een beetje fatsoenlijk Frans spreekt valt het mee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heb je de banlieues wel eens gezien in Frankrijk?![]()
Maar serieus. Ik zou het niet weten, ik ben geen Frankrijk- kenner. Weet alleen beroepsmatig dat Fransen niet erg dol zijn op niet-Fransen.
Ja met een geweer had ie tenminste veel meer slachtoffers kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef Eenskijken het volgende:
Vraag me af wanneer de roep tot wapenbezit in europa komt. Het is wel duidelijk dat de overheid onmogelijk haar burgers kan beschermen door dit soort aanvallen.
Finnen aardig? Heb jij Finland in een parallel universum bezocht ofzo?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en het zijn sws aardige mensen, die hun samenleving redelijk voor me kaar hebben en veel sauna's hebben.
In 1969 heeft Nederland een wervingscontract met Marokko afgesloten (wat al eerder met Turkije) was afgesloten en rond 1980 telde Nederland ongeveer 72.000 Marokkanen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hoeveel marrokanen hebben we hierheen gehaald om hier te komen werken?
Dat klopt inderdaad. Daar scoor je wel wat punten mee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je een beetje fatsoenlijk Frans spreekt valt het mee.
Waarvan velen niet eens via wervingscontracten waren gekomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
In 1969 heeft Nederland een wervingscontract met Marokko afgesloten (wat al eerder met Turkije) was afgesloten en rond 1980 telde Nederland ongeveer 72.000 Marokkanen.
Nee, Finnen gekend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Finnen aardig? Heb jij Finland in een parallel universum bezocht ofzo?
Klopt, volgens mij maar ongeveer een derde ervan. In 1973 is de overeenkomst weer opgezegd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarvan velen niet eens via wervingscontracten waren gekomen.
Een ding is zeker; het bewateren van de boom waar die rotte appels uitvallen dmv migratie is het allerlaatste wat je wilt doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nou ik vind bombarderen geen optie, wat kunnen de mensen in Syrië hier nu aan doen? In Barcelona waren de daders ook in Spanje geboren. Het maakt niet uit waar je geboren bent, waar je vandaan komt, welke opleiding je hebt, of je wel of geen baan hebt, de rode draad is de islam, dat is de overeenkomst welke al die daders hebben. Grote delen van Syrië zijn ook gebukt gegaan onder islamitisch terreur. Als je dit wilt oplossen kun je twee dingen doen, of je gooit alle moslims over de grens, of de moslimgemeenschap gaat eens van binnenuit met behulp van het westen de rotte appelen verwijderen. Zij moeten het voortouw nemen om de islam te hervormen en aan te passen aan de 21e eeuw, en dat begint al met het stoppen van de islamisering van het westen, dus geen hoofddoeken en onderdrukking meer van vrouwen. Geen aparte regels voor moslims, gewoon naar het niveau van het christendom in Nederland, aanwezig maar je hebt er geen last van.
Whut.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:50 schreef LelijKnap het volgende:
BREAKING: Knifeman on the run after shop-killing rampage in German city
Vrijdag aanslagdag.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:50 schreef LelijKnap het volgende:
https://www.dailystar.co.(...)-killing-rampage/amp
Open maar een topic dan hè.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:50 schreef LelijKnap het volgende:
By David Rivers
16.08, 18 Aug 2017 UPDATED 16.08, 18 Aug 2017
Reports suggest a large-scale manhunt is underway following the killing close to Arkaden, near the city of Dusseldorf.
The knifeman is said to be inside a building as police close in with images showing officers in a street.
It comes after a knifeman stabbed six people reportedly leaving one dead in Finland earlier today.
And on Thursday Barcelona was rocked by a terror attack when a van ploughed into crowds of people killing 14 and leaving over 100 injured.
https://www.dailystar.co.(...)-killing-rampage/amp
quote:
Die is er alquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, was ik al van plan, maar ik wacht maar even tot er wat meer duidelijkheid is.
ja, okee, als dat er is wel doen, anders gaat alles door elkaar lopen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, was ik al van plan, maar ik wacht maar even tot er wat meer duidelijkheid is.
O, okee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:55 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
[..]
Die is er al
NWS / Mogelijke aanval in Wuppertal, 1 dode en 1 gewonde
Ja, ik vond het al irritant dat hetzelfde gesprek al in twee topics (Barca en deze) liep. Drie wordt helemaal chaotisch/vermoeiend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
ja, okee, als dat er is wel doen, anders gaat alles door elkaar lopen.
Door mekaar idd, is niet handig. trouwens dit gaat in feite ook over 2 aparte aanslagen gistermiddag en gisteravond.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, ik vond het al irritant dat hetzelfde gesprek al in twee topics (Barca en deze) liep. Drie wordt helemaal chaotisch/vermoeiend.
Ja, die van Barca bedoel je?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door mekaar idd, is niet handig. trouwens dit gaat in feite ook over 2 aparte aanslagen gistermiddag en gisteravond.
Hadden ze idd al gemeld, maar dat bommetje ontplofte en toen werd hun hut met de grond gelijk gemaakt, las ik?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, die van Barca bedoel je?
Lees daarover net dit:
Police: Barcelona Terrorists Plotted Massive Butane Bomb, Hundreds Targeted
http://www.breitbart.com/(...)b-hundreds-targeted/
Ja, denk het. Nu hebben ze dan wrs de gasflessen in het puin gevonden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hadden ze idd al gemeld, maar dat bommetje ontplofte en toen werd hun hut met de grond gelijk gemaakt, las ik?
Ergens nog mazzel dat ze niet vooraan hebben gestaan bij Allah toen het verstand werd uitgedeeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, denk het. Nu hebben ze dan wrs de gasflessen in het puin gevonden.
Some twenty butane and propane gas canisters were discovered in the house, which appeared to have been occupied for several months
Wandelstok met een grote metalen knop.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:13 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is eig een legaal te dragen object dat het meest op een wapen lijkt?
Ja, daar zit ook wel ironie in.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ergens nog mazzel dat ze niet vooraan hebben gestaan bij Allah toen het verstand werd uitgedeeld.
Gewoon een ontmoedigingsbeleid. Net als roken. Plaatjes van onthoofdingen en artikelen van islamgeweld op moskeeën hangen enzo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hetprobleem is zoals zo vaak, de islam. Natuurlijk zijn er moslims die dit geweld afkeuren, maar een groot deel van de moslimgemeenschap is wel anti westers en wil bijvoorbeeld niet dat hun dochters met westerlingen samenzijn of dat iemand binnen de familie afstand neemt van de islam en koestert een haat tegen alles wat niet islam is. We moeten in het westen de islam niet langer faciliteren maar uitroeien, niet de mensen maar wel het gedachtengoed van deze achterljjke religie.
Ja, alleen die knapen van 9/11 dan, die hebben wel iets afgeleverd dat buitengewoon opmerkelijk was. Kun je alleen aan toevoegen nog dat men niet echt op zijn qui-vive was toen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook wel ironie in.
BNW-uitlokking pur sang ditquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen die knapen van 9/11 dan, die hebben wel iets afgeleverd dat buitengewoon opmerkelijk was. Kun je alleen aan toevoegen nog dat men niet echt op zijn qui-vive was toen.
Dat waren toch hoaxes?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
BNW-uitlokking pur sang dit. Londen en Madrid zijn betere voorbeelden wmb.
Sommigen zien in alles een hoax/complot. Voor mij is het meer een en/en-kwestie.quote:
Ja, laten we er maar niet over doorgaan. In ieder geval zijn dit soort aanslagen ver verwijderd van die van 9/11 en dat is ergens mazzel hebben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sommigen zien in alles een hoax/complot. Voor mij is het meer een en/en-kwestie.
Wat een hervormer ben jij toch ookquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sommigen zien in alles een hoax/complot. Voor mij is het meer een en/en-kwestie.
Ik heb een achtergrond in de chemie.. kan wel honderd betere methodes verzinnen... Maar ja, geen islam in mijn hoofd he...quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:20 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap het nooit zo goed. Volgens mij is het kinderlijk makkelijk om een grote hoeveelheid mensen de dood in te jagen. Je weet als je om je heen gaat steken (als een verrekte amateur) dat je binnen een paar minuten een kogel in je been krijgt.
Ben ik nou zo slim of zijn die terroristen zo dom?
Ja, al worden ze nog wel gebroed natuurlijk. Een week geleden was er nog eentje opgepakt op een Australisch vliegveld. Iets daarvoor een bericht over een voorkomen aanslag in Venetië (bom onder brug). Had je al vrij snel op de honderden kunnen zitten. Maar via andere wegen zoals Special zegt, zouden grotere aantallen ook haalbaar moeten zijn. Vind dat ook wel opvallend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, laten we er maar niet over doorgaan. In ieder geval zijn dit soort aanslagen ver verwijderd van die van 9/11 en dat is ergens mazzel hebben.
twitter:CBSNews twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 18:21:02NEW: 2 people have died in a stabbing in the Finnish city of Turku, police say; one person apprehended… https://t.co/gPensvLDdF reageer retweet
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
2de dode:twitter:CBSNews twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 18:21:02NEW: 2 people have died in a stabbing in the Finnish city of Turku, police say; one person apprehended… https://t.co/gPensvLDdF reageer retweet
Ja, zal best de wens bestaan iets heel groots te doen bij die lui. Maar ik denk ook wel, vooral omdat het zulke uilskuikens zijn, dat ze vaak tegen de lamp lopen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, al worden ze nog wel gebroed natuurlijk. Een week geleden was er nog eentje opgepakt op een Australisch vliegveld. Iets daarvoor een bericht over een voorkomen aanslag in Venetië (bom onder brug). Had je al vrij snel op de honderden kunnen zitten. Maar via andere wegen zoals Special zegt, zouden grotere aantallen ook haalbaar moeten zijn. Vind dat ook wel opvallend.
Barmhartige terroristquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:20 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap het nooit zo goed. Volgens mij is het kinderlijk makkelijk om een grote hoeveelheid mensen de dood in te jagen. Je weet als je om je heen gaat steken (als een verrekte amateur) dat je binnen een paar minuten een kogel in je been krijgt.
Ben ik nou zo slim of zijn die terroristen zo dom?
Het kan natuurlijk wel dat bep. dingen ook hen te ver gaat. In Europa's grootste speeltuin of een basisschool zou je bv zonder problemen je gang kunnen gaan. Maar wellicht prefereren deze 'style' gewoon (publieke ruimte etc).quote:
Hehe idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zal best de wens bestaan iets heel groots te doen bij die lui. Maar ik denk ook wel, vooral omdat het zulke uilskuikens zijn, dat ze vaak tegen de lamp lopen.
Dat is de islamitische terrorist die ook een moslim opblaast, zodat die op zijn beurt later geen terroristische daad meer zou kunnen verrichten?quote:
Je kunt er over doordenken maar uiteindelijk is geen enkel mens gewelddadig of ze zich nu met het westen (o.a. Nederland) identificeren of niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:07 schreef FYazz het volgende:
[..]
Komt het misschien doordat een flink deel van de Chinezen niet als Nederlander beschouwd wil worden? (niet in negatieve zin bedoeld)
Ze voelen zich minder verbonden met NL dan andere groepen, mengen zich ook minder met andere groepen en willen het uiteindelijk graag in China gaan maken.
Misschien dat deze groep zich niet afgewezen voelt, omdat ze er helemaal niet zo nodig bij willen horen?
Daarnaast denk ik dat Nederlanders Chinezen ook minder buiten de samenleving plaatsen. Nederland is door de eeuwen heen zeer Azië-georiënteerd geweest. We hebben een koloniaal verleden in Azië, Chinezen waren één van de eerste buitenlandse zakenmensen die wij hier over de vloer kregen en China was jarenlang één van de meest geliefde adoptielanden.
Onze kijk op Chinezen is anders dan op mensen uit Afrika of het Midden-Oosten en de kijk van Chinezen op NL is weer heel anders dan die van Marokkanen, Indo's of Surinamers.
Verward?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:03 schreef Twiitch het volgende:
Volgens het laatste bericht van de NOS is er nog geen motief bekend.
Het vrijdaggebed ging niet door?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:03 schreef Twiitch het volgende:
Dan daar zijn maar 15 jaar van aanslagen voor nodig geweest.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:26 schreef deedeetee het volgende:
Een vrouw die een kinderwagen bij zich heeft overhoopsteken. Ach ja.... moet kunnen toch ? Tis maar vrouw nietwaar ?
Echt ik begin te walgen van de hele islam en alle moslims erbij, dáár wil een fatsoenlijk mens toch helemaal niet bij horen immers.
Bovendien 'een westerse hoer' ongelovig, daar kunnen ze mee doen wat ze willen volgens hun leer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:26 schreef deedeetee het volgende:
Een vrouw die een kinderwagen bij zich heeft overhoopsteken. Ach ja.... moet kunnen toch ? Tis maar vrouw nietwaar ?
Echt ik begin te walgen van de hele islam en alle moslims erbij, dáár wil een fatsoenlijk mens toch helemaal niet bij horen immers.
Die mensen hebben van huis uit al geen respect voor een mensenleven. Als je een leer aanhangt die de mens totaal vernederd kun je dat ook niet verwachten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bovendien 'een westerse hoer' ongelovig, daar kunnen ze mee doen wat ze willen volgens hun leer.
Hard, ik weet het.
Alsof wij geen bommen op hun vrouwen en kinderen gooien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:26 schreef deedeetee het volgende:
De Filipijnen gooiden ook bommen op de moslimminderheid daar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alsof wij geen bommen op hun vrouwen en kinderen gooien.
Ik bedoel het is allemaal leuk en aardig enzo, maar wij zijn ook al decennia lang aan het klootviolen daar hoor. Wie zaait zal oogsten enzo en dit ligt allemaal geheel in de lijn der verwachtingen.
Niet dat ik het er mee eens ben overigens. Met beide niet.
Stop jij eens snel met bommen gooien dan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik bedoel het is allemaal leuk en aardig enzo, maar wij zijn ook al decennia lang aan het klootviolen daar hoor. Wie zaait zal oogsten enzo en dit ligt allemaal geheel in de lijn der verwachtingen.
Ze zijn daar zelf ook bezig om elkaar te vermoorden. Dat is zeer beslist een slechte smoes om hun willekeurige moordpartijen hier te rechtvaardigen. Ze moorden daar omdat ze dit nu eenmaal nodig schijnen te vinden. Of het westen zich daar nu wel of niet mee bemoeid, ze doen het toch wel. Ik ben overgens ook altijd tegen inmenging in die landen geweest. Mijn voorkeur zou uitgaan met ze zo veel mogelijk links laten liggen. In een nest schorpioenen moet je niet gaan zitten porren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het probleem is, zoals zo vaak, de islam. Natuurlijk zijn er moslims die dit geweld afkeuren, maar een groot deel van de moslimgemeenschap is wel anti westers en wil bijvoorbeeld niet dat hun dochters met westerlingen samenzijn of dat iemand binnen de familie afstand neemt van de islam en koestert een haat tegen alles wat niet islam is. We moeten in het westen de islam niet langer faciliteren maar uitroeien, niet de mensen maar wel het gedachtengoed van deze achterljjke religie.
Ja kom laten we de meest trieste laag bij de grond tactiek van de andere superstomme partij overnemen!!quote:
Nou idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Stop jij eens snel met bommen gooien dan.
Méér suffe en nietszeggende stille tochten met betekenisloze speeches.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:14 schreef Cyanide- het volgende:
Meer stageplekken, jeugdhuizen en buurtcoaches in Finland!
Misschien moeten ze de koran er eens op nalezen. Daar staan de motieven netjes uitgeschreven.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:03 schreef Twiitch het volgende:
quote:Dader steekpartij Finland 18-jarige Marokkaan
De verdachte van de dodelijke steekpartij in het Finse Turku is een achttienjarige Marokkaan.
Dit zei de Finse politie zaterdag die de steekpartij een terroristische daad noemt.
De politie schoot vrijdag in Turku de dader neer die met een mes twee Finse voorbijgangers dodelijk had verwond. Eén overleed ter plekke, de ander in het ziekenhuis. Onder de acht gewonden zijn twee Zweden en een Italiaan. De dader, die een kogel in zijn been kreeg, is gearresteerd.
Wie hebben er allemaal bingo?quote:Mesaanval Finland beschouwd als terreurdaad, dader Marokkaan (18)
Altijd maar die Fin...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Wie hebben er allemaal bingo?
Die mogen even naar voren lopen om hun prijs op te halen
Dat roept men al jaren, maar in het westen wordt helemaal niet opgetreden tegen de radicale Islam. De media roept hard dat de Islam er niets mee te maken heeft, het een verwarde man betrof en we gaan weer door met de orde van de dag van bootladingen Afrikanen ophalen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:05 schreef Salah-al-Din het volgende:
Even een paar jaar vooruit spoelen en dan zijn er pogroms tegen Marokkanen, want er komt een moment dat mensen dit niet meer pikken. En "wij" zijn met veel meer dus dat gaan ze dan dik verliezen. Ik begrijp daarom niet waarom gematigde Marokkanen hun eigen kring niet zuiveren van islamisten. Uiteindelijk gaat het namelijk hun hele groep raken.
Hoe zou men dat moeten doen? En wat is 'die eigen kring'?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:05 schreef Salah-al-Din het volgende:
Even een paar jaar vooruit spoelen en dan zijn er pogroms tegen Marokkanen, want er komt een moment dat mensen dit niet meer pikken. En "wij" zijn met veel meer dus dat gaan ze dan dik verliezen. Ik begrijp daarom niet waarom gematigde Marokkanen hun eigen kring niet zuiveren van islamisten.
Ik had het mis, ik had daar in Finland geen Marokkanen verwacht, ik dacht in eerste instantie aan een Afghaan of Pakistaan. Geen idee waarom eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Wie hebben er allemaal bingo?
Die mogen even naar voren lopen om hun prijs op te halen
Er wordt niet opgetreden dus gebeurt dat straks met een schok (net als altijd in de geschiedenis). Op een slechte dag na de 3274-ste aanslag ontstaat er dan "plotseling" een woedende meute die een Marokkaanse wijk platbrandt als vergelding. Uiteindelijk keert de wal het schip.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat roept men al jaren, maar in het westen wordt helemaal niet opgetreden tegen de radicale Islam. De media roept hard dat de Islam er niets mee te maken heeft, het een verwarde man betrof en we gaan weer door met de orde van de dag van bootladingen Afrikanen ophalen.
Vervolgens gaan de zwart geklede Antifa weer de straat op om te schreeuwen en stennis te schoppen. Inclusief zo blijkt nu hysterische gemeenteraadsleden van D66.
De Marxisten zagen aan de stoelpoten van de Europese beschaving, hand in hand met de Jihadisten.
Ook de aanslag in Venezuela en Mexico recent?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan wel zien dat het wiskunde-onderwijs keihard achteruit is gegaan want iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van kansberekening snapt wel dat al die terroristische aanvallen wel iets met de islamitische en Marokkaanse cultuur te maken moeten hebben.
Welke media precies?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat roept men al jaren, maar in het westen wordt helemaal niet opgetreden tegen de radicale Islam. De media roept hard dat de Islam er niets mee te maken heeft, het een verwarde man betrof en we gaan weer door met de orde van de dag van bootladingen Afrikanen ophalen.
Vervolgens gaan de zwart geklede Antifa weer de straat op om te schreeuwen en stennis te schoppen. Inclusief zo blijkt nu hysterische gemeenteraadsleden van D66.
De Marxisten zagen aan de stoelpoten van de Europese beschaving, hand in hand met de Jihadisten.
Mooi stukje Paul Cliteur over de oorsprong en het effect van de cultureel marxisten:quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Welke media precies?
Marxisten? What year is it? 1933?
Die Cliteur is ook lekker aan het radicaliseren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mooi stukje Paul Cliteur over de oorsprong en het effect van de cultureel marxisten:
http://politiek.tpo.nl/column/cultureel-marxisten-hebben-geen-rust-voordat-u-onderworpen-bent/
Zou jij ook doen met zo'n naam.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die Cliteur is ook lekker aan het radicaliseren.
Zijn we dat niet allemaal stiekem een beetje aan het doen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die Cliteur is ook lekker aan het radicaliseren.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zijn we dat niet allemaal stiekem een beetje aan het doen?
Correctie, vrijwel iedereen is stelliger en vaak ook extremer in zijn of haar opvattingen geworden. Dat zie je hier terug, in het maatschappelijk debat, in de politiek en de media. Waarbij de laatste 2 mijn inziens een kwalijke rol spelen door daar in mee te gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zijn we dat niet allemaal stiekem een beetje aan het doen?
Precies mijn punt. Dat zie je overal, daarom snap ik Xa1pt zn reactie niet echt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correctie, vrijwel iedereen is stelliger en vaak ook extremer in zijn of haar opvattingen geworden. Dat zie je hier terug, in het maatschappelijk debat, in de politiek en de media.
Wie bedoel je met ''de 2 laatste'', welke rol neem je hun kwalijk en waarom?quote:Waarbij de laatste 2 mijn inziens een kwalijke rol spelen door daar in mee te gaan.
De koran staat bol van de haat en intolerantie jegens vrouwen. Wel opmerkelijk dat je het deugvolk daar nooit eens over hoort. In plaats daarvan blijven ze alsmaar die passage uit Baudet's roman oprakelen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:19 schreef LelijKnap het volgende:
Mesaanval Turku: dader was asielzoeker die vrouwen viseerde
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e&utm_source=dlvr.it
Inb4 'Komt door Thierry'.
Dat ik het jammer vind dat de politiek mee is gegaan met het populistische gebrul. Zie de laatste campagne. De media is overigens ook net zo goed van het brullen om later toch terug te komen op de fout (als ze dat al doen) met als mooi voorbeeld de telegraaf, al was die krant altijd wel zo. Blijkbaar moet er altijd een pro iets of anti iets in zitten. Neutrale standpunten vind je niet zo gauw meer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Dat zie je overal, daarom snap ik Xa1pt zn reactie niet echt.
[..]
Wie bedoel je met ''de 2 laatste'', welke rol neem je hun kwalijk en waarom?
quote:De Finse politie beschouwt de aanval
met een mes,gistermiddag in Turku,als
een terroristisch misdrijf.De dader is
een 18-jarige Marokkaan.Hij ligt in het
ziekenhuis omdat de politie hem in zijn
been heeft geschoten.De man kwam vorig
jaar naar Finland en woonde in een
asielzoekerscentrum.
Bij de aanval op een plein in het
centrum vielen twee doden.Acht mensen
raakten gewond.
Er zijn nog vier mensen opgepakt,allen
Marokkanen.Een vijfde verdachte is nog
voortvluchtig,mogelijk is die naar het
buitenland gevlucht.De Finse politie
heeft hem internationaal gesignaleerd.
Ach so.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ik het jammer vind dat de politiek mee is gegaan met het populistische gebrul. Zie de laatste campagne. De media is overigens ook net zo goed van het brullen om later toch terug te komen op de fout (als ze dat al doen) met als mooi voorbeeld de telegraaf, al was die krant altijd wel zo. Blijkbaar moet er altijd een pro iets of anti iets in zitten. Neutrale standpunten vind je niet zo gauw meer.
NOS? LINKSCH! RTL? RECHTSH ad infinitum.
En Marokko wilt ze niet terugnemen. Het is vrij bizar hoe de EU zich anaal laat vernederen door zo'n middeleeuws woestijnland. Je zou verwachten dat er onderhand eens zware sancties of iets dergelijks worden afgekondigd. Maar niets van dat. Ondertussen plegen Marokkanen de ene na de andere aanslag op Europese bodem.quote:
Oh god Paul Cliteur is ook een mongool geworden. Neemt gewoon letterlijk complottheorieen over van alt rechtsen zonder er zelf bij na te denken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mooi stukje Paul Cliteur over de oorsprong en het effect van de cultureel marxisten:
http://politiek.tpo.nl/column/cultureel-marxisten-hebben-geen-rust-voordat-u-onderworpen-bent/
Zweedse held Hassan die helaas niet zijn vriendin heeft kunnen redden uit de handen van het monster.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:27 schreef Jip141 het volgende:
De Zweed Hassan en zijn vriendin werden gisteren neergestoken in Finland, Hassan probeerde zijn vriendin te redden maar het mocht niet baten.
Europese staatsburgers zouden zich eens goed achter de oren moeten krabben m.b.t. wapenbezit. We zijn vogelvrij als het gaat om Islam terreur.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:05 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Zweedse held Hassan die helaas niet zijn vriendin heeft kunnen redden uit de handen van het monster.
https://www.reddit.com/r/(...)_tourist_got_stabbed
[ afbeelding ]
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005332072.html
Finns wapenbezit is relatief hoog, top 6 geloof ik (kan het mis hebben), maar je kan vrij weinig doen als er uit het niets iemand met een mes gaat rond-samuraiën. Dan is het vaak al te laat. Laat staan een aanval met bus of vrachtwagen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:25 schreef Nintex het volgende:
[..]
Europese staatsburgers zouden zich eens goed achter de oren moeten krabben m.b.t. wapenbezit. We zijn vogelvrij als het gaat om Islam terreur.
Volgens mij een prima stuk die uitleg geeft over wat het is en waar het vandaan komt en wat mogelijk de risico's zijn. Waarom de beste man opeens een 'mongool' is, omdat hij hier interesse in heeft en het uitzoekt is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh god Paul Cliteur is ook een mongool geworden. Neemt gewoon letterlijk complottheorieen over van alt rechtsen zonder er zelf bij na te denken.
Hij zegt dat het klopt, dat is wel wat anders dan pure informatieverschaffing.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens mij een prima stuk die uitleg geeft over wat het is en waar het vandaan komt en wat mogelijk de risico's zijn. Waarom de beste man opeens een 'mongool' is, omdat hij hier interesse in heeft en het uitzoekt is mij een raadsel.
Hij is het niet met speknek eens. Dan ben je een mongool. Dit is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens mij een prima stuk die uitleg geeft over wat het is en waar het vandaan komt en wat mogelijk de risico's zijn. Waarom de beste man opeens een 'mongool' is, omdat hij hier interesse in heeft en het uitzoekt is mij een raadsel.
Hurr durr Breivikquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hij is het niet met speknek eens. Dan ben je een mongool. Dit is algemeen bekend.
Hurr durr alt right.
Nee hoor er zij zeker wel een.. paar.. mensen die het niet met me eens die ik desondanks niet als mongool zou karakteriseren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hij is het niet met speknek eens. Dan ben je een mongool. Dit is algemeen bekend.
Hurr durr alt right.
Waar zie je dat laatste gebeuren?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:31 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, de terroristen of de mensen die dwangmatig hun extreemlinkse mening proberen op te leggen om deze terroristen te beschermen.
Hoe worden terroristen precies beschermd?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
De laatste maanden, om specifieker te zijn, vandaag in Amerika.
Het 'complot' is dat het CM zich niet openbaart maar via andere wegen 'tot bestaan komt'. Via postmodernisme, slachtofferretoriek, identiteitspolitiek, cultuurrelativisme, massamigratie (vereffening culturen - verschillen), strijd tegen vermeende privileges, gummen van de geschiedenis, equality as outcome etc.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben trouwens nog even in de wetenschappelijke literatuur gedoken, want als de universiteiten overgenomen zijn door cultureel marxisten zou je toch een immense productie daarover verwachten (immers dat doen wetenschappers, papers schrijven), en stuitte weldegelijk op een paar papers die de term cultureel marxisme gebruiken. Het gaat dan over iets typisch Brits in de naoorlogse manier van kunst in de Britse klassenmaatschappij. Deze werken zijn wel meestal dertig jaar oud en hebben niks van doen van de extreem rechtse complottheorie die Breivik deed besluiten kinderen te vermoorden. Dat is gewoon een fantasie. https://www.google.nl/amp(...)e-to-play-the-victim
En Marokkanenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:44 schreef Enchanter het volgende:
De islam![]()
Wat een aanwinst voor de samenleving
Nee, zo werkt het volgens de theorie dus niet. Zoiets gaat via de zogenaamde 'useful idiots', hè. De virusdragers die al die 'slachtoffers' met kusjes besmetten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:24 schreef speknek het volgende:
Jaja dus iedereen weet het, maar niemand heeft het erover. Knap hoor. Maar het zijn dan ook wel hele knappe mensen op universiteiten he.
Is er weleens onderzocht waarom Marokkanen alle negatieve lijstjes aanvoeren? Ben daar wel nieuwsgierig naar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]Ondertussen plegen Marokkanen de ene na de andere aanslag op Europese bodem.
Allemaal verzinsels, zoals wel vaker met complottheorieën.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het 'complot' is dat het CM zich niet openbaart maar via andere wegen 'tot bestaan komt'. Via postmodernisme, slachtofferretoriek, identiteitspolitiek, cultuurrelativisme, massamigratie (vereffening culturen - verschillen), strijd tegen vermeende privileges, gummen van de geschiedenis, equality as outcome etc.
Weet jij dat misschien?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Allemaal verzinsels, zoals wel vaker met complottheorieën.
Daar zijn verschillende verklaringen voor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:53 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Het is een oprechte vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |