abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173234009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die frame is niet van mij afkomstig, beste jongen. Ik houd daar helemaal niet van.

En toon mij een artikel waarin het christendom als geheel in het verdomhoekje wordt geduwd. Ik weet dat wij ons altijd heel coulant opstellen richting de christenen (en terecht).
Nee, er zijn geen artikeltjes te vinden van de Volkskrant uit de jaren 60 waarboven met chocoladeletters stond: het christendom is kut.
Waarom niet? Omdat de Volkskrant toen nog een R-K signatuur had.
Dat veranderde echter, omdat het christendom in het verdomhoekje kwam, en terecht wmb.
I´m back.
pi_173234023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat niet onterecht. Daarin verschillen van mening. Ik heb dus geen moeite met de toon in de media.

En als je wilt dat de islam als geheel wordt afgefakkeld, dan zijn er genoeg nieuwssites en blogs die jou op je wenken bedienen.
Maar waarom vind je dat dan niet onterecht bij de ene idealogie en bij de andere wel?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173234037
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

ja dus alle supporters weren/in de ban doen, anders loopt je analogie verkeerd
Ik wil de islam niet verbannen, maar wel meer mogelijkheden om in te grijpen als het misgaat of dreigt te gaan.
Wil je nog een voorbeeld?
Ik ben scholier, zo eentje die nog nooit iets gejat heeft en dat ook absoluut niet van plan is. Als ik naar de supermarkt ga uit school om even boodschappen te halen omdat mijn moeder iets is vergeten oid. Moet ik toch mijn rugzak achterlaten bij de servicebalie. Vind ik dat vervelend? Ja! Snap ik het? Ja! Anders lopen de kosten voor de winkelier te hoog op omdat scholieren nu eenmaal verhoudingsgewijs veel jatten.

Wederom vervang scholier door moslim. Zo zou het moeten zijn. Maar dat is natuurlijk weer discriminatie.

En kom nu niet aan met verbannen want dat zeg ik nergens.
zie email 27 oktober
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:15:42 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173234073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Het christendom heeft m.i. twee aangename aspecten:
1. Het erkent de scheiding tussen kerk en staat
2. Het roept op om andersdenkenden te overtuigen, ipv. hen de hersens in te slaan.

Strenggelovige christenen zijn zoals de Flanders in The Simpsons: irritant, maar geen echte bedreiging.
Ze zijn een stuk veiliger om op de hak te nemen of te beledigen idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_173234079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar waarom vind je dat dan niet onterecht bij de ene idealogie en bij de andere wel?
Omdat ik van mening van dat een IS een extreme uitwas is van de islam. Derhalve vind ik het niet terecht om alle moslims gelijk te stellen met die gestoorde zielen.

KKK'ers of nazi's zijn geen uitwas. Hun hele ideologie is gestoeld op haat jegens andere groepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:16:48 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_173234095
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

ja dus alle supporters weren/in de ban doen, anders loopt je analogie verkeerd
Juistem. Ik ben er helemaal voor om het Salafisme tegen te werken. Wellicht kan dat niet via wetten omdat dat tegen de grondwet ingaat, maar wel degelijk via acties en instellingen. Maar een gemiddelde Aleviet met een undercover auto volgen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Die heeft niks met extremistische soennieten te maken, beter nog, die moet daar banger voor zijn dan wij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:16:55 #157
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173234097
Om te beginnen denk ik dat we de religieuze aspecten van scholen moeten verwijderen. Dus geen Islamitische scholen en ook geen 'school met de bijbel' (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten, als niet-Christen). De scholen hoeven niet dicht maar het zou verboden moeten worden om les te geven op religieuze basis. Scholen moeten een plek van onderwijs en wetenschap zijn, niet een plek van indoctrinatie en sprookjes.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:17:59 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173234118
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wil de islam niet verbannen, maar wel meer mogelijkheden om in te grijpen als het misgaat of dreigt te gaan.
Wil je nog een voorbeeld?
Ik ben scholier, zo eentje die nog nooit iets gejat heeft en dat ook absoluut niet van plan is. Als ik naar de supermarkt ga uit school om even boodschappen te halen omdat mijn moeder iets is vergeten oid. Moet ik toch mijn rugzak achterlaten bij de servicebalie. Vind ik dat vervelend? Ja! Snap ik het? Ja! Anders lopen de kosten voor de winkelier te hoog op omdat scholieren nu eenmaal verhoudingsgewijs veel jatten.

Wederom vervang scholier door moslim. Zo zou het moeten zijn. En kom nu niet aan met verbannen want dat zeg ik nergens.
iedereen moet zijn rugzak achterlaten tegenwoordig, scholier of niet, gebruik dan het samenscholingsverbod in winkels van scholieren mocht je een punt willen maken met een analogie

maar welke vertaalslag zou je dan willen met je voetbalsupporter/scholieren analogie naar islam...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173234124
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef Strani het volgende:
Om te beginnen denk ik dat we de religieuze aspecten van scholen moeten verwijderen. Dus geen Islamitische scholen en ook geen 'school met de bijbel' (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten, als niet-Christen). De scholen hoeven niet dicht maar het zou verboden moeten worden om les te geven op religieuze basis. Scholen moeten een plek van onderwijs en wetenschap zijn, niet een plek van indoctrinatie en sprookjes.
Gaat niet lukken. Moet je artikel 23 schrappen uit de grondwet. Is geen meerderheid voor.
I´m back.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:18:27 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173234134
quote:
Wij hebben hier 100 jaar christelijk onderwijs gehad en dat heeft nooit tot één terreuraanslag geleidt.
The End Times are wild
pi_173234143

Charlottesville en Barcelona....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173234181
quote:
Helemaal mee eens. Wat ik zelf (ook als niet-christen) heel waardevol vond aan mijn christelijke school. Was dat we wel een brede kennismaking kregen met alle geloven. Daar pleit ik dan ook voor op álle scholen.

En wat mij betreft weren we ook het geloof uit de overheid. Ik hoef geen kruisje te zien achter de balie van het gemeentehuis en ook geen hoofddoek.

Geloven doe je thuis of bij religeuze instellingen. Niet in het openbaar. Dat zou volgensmij de insteek moeten zijn.
zie email 27 oktober
pi_173234184
Het nadeel met het schrappen van religies is ook dat het van 1 kant komt. Minder christelijke waarden, meer islamitische. Daarnaast was de kerk van oudsher natuurlijk ook een instituut om de samenleving bij elkaar te houden. Je merkt dat er inmiddels een gapend gat is als het gaat om bepaalde waarden en normen in de samenleving.

De kerk uitbannen zonder goed alternatief is ook geen goed idee gebleken.
pi_173234193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wij hebben hier 100 jaar christelijk onderwijs gehad en dat heeft nooit tot één terreuraanslag geleidt.
100 jaar christelijk onderwijs en dan geleidt met dt ipv geleid.
Maar goed: Je vergeet de moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
En hoeveel islamgerelateerde moorden zijn er in NL geweest na de moord op Theo van Gogh.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173234200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

100 jaar christelijk onderwijs en dan geleidt met dt ipv geleid.
Maar goed: Je vergeet de moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
En hoeveel islamgerelateerde moorden zijn er in NL geweest na de moord op Theo van Gogh.
Gevalletjes eerwraak, verwarde personen, meer dan genoeg.
pi_173234216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat ik van mening van dat een IS een extreme uitwas is van de islam. Derhalve vind ik het niet terecht om alle moslims gelijk te stellen met die gestoorde zielen.

KKK'ers of nazi's zijn geen uitwas. Hun hele ideologie is gestoeld op haat jegens andere groepen.
Sorry hoor, maar dit is wel erg selectief kijken. En tevens een gebrek aan kennis over waar een ideologie als de islam vandaan komt, waar het op is gebaseerd. In het islam handvest de koran staat minstens zoveel haat als dat van in de kkk en andere idiote groepen.
Dat niet alle mensen dat op die wijze uitleggen telt ook voor al die haat groepen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173234217
quote:
Ik denk dat het júíst belangrijk is dat jongeren bijv. op school leren over de Islam, ipv. dat jihadistische ronselaars gaan uitleggen wat de Islam inhoudt.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:23:01 #168
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173234226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat niet lukken. Moet je artikel 23 schrappen uit de grondwet. Is geen meerderheid voor.
Lid 3 wellicht. Wie weet wat de toekomst brengt.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:23:33 #169
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173234238
quote:

[..]

Nee. Wel een hele hoop misere voor mensen die onder de Christelijke regels moesten opgroeien en dat helemaal niet wilden.
pi_173234246
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:17 schreef Re het volgende:

[..]

iedereen moet zijn rugzak achterlaten tegenwoordig, scholier of niet, gebruik dan het samenscholingsverbod in winkels van scholieren mocht je een punt willen maken met een analogie
Hier in het dorp niet. Maar dan lees jij lekker samenscholingsverbod als je dat prettiger vindt. Het gaat om de inhoud van het argument.
quote:
maar welke vertaalslag zou je dan willen met je voetbalsupporter/scholieren analogie naar islam...
Zoals ik al eerder zei, dat er beperkende maatregelen moeten worden opgelegd aan het collectief teneinde een klein onderdeel daarvan in toom te houden. Omdat dat soms nu eenmaal de enige manier is.
zie email 27 oktober
pi_173234249
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Juistem. Ik ben er helemaal voor om het Salafisme tegen te werken. Wellicht kan dat niet via wetten omdat dat tegen de grondwet ingaat, maar wel degelijk via acties en instellingen. Maar een gemiddelde Aleviet met een undercover auto volgen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Die heeft niks met extremistische soennieten te maken, beter nog, die moet daar banger voor zijn dan wij.
Enige mogelijkheid is de financiering dwarsbomen. Vaak komt die uit het buitenland. Maar dat zal implicaties hebben voor artikel 6 en 1 van de GW.
I´m back.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:24:09 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173234251
quote:

[..]

zoveel islamitische terreur is hier nou ook weer niet geweest, en kijk eens naar N. Ierland dat was toch behoorlijk religieus getint... of bijvoorbeeld het verkapte religieuze geweld tegen homo's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173234263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat het júíst belangrijk is dat jongeren bijv. op school leren over de Islam, ipv. dat jihadistische ronselaars gaan uitleggen wat de Islam inhoudt.
Het gaat (lijkt me) om de gelovige grondslag van die scholen. Niet of religie daar wel of niet besproken wordt.
Conscience do cost.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:24:52 #174
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173234264
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat ik zelf (ook als niet-christen) heel waardevol vond aan mijn christelijke school. Was dat we wel een brede kennismaking kregen met alle geloven. Daar pleit ik dan ook voor op álle scholen.

En wat mij betreft weren we ook het geloof uit de overheid. Ik hoef geen kruisje te zien achter de balie van het gemeentehuis en ook geen hoofddoek.

Geloven doe je thuis of bij religeuze instellingen. Niet in het openbaar. Dat zou volgensmij de insteek moeten zijn.
Eens. En met 'religie' als vak is op zich niets mis maar het moet dan inderdaad over alle religies zijn en moet deel uitmaken van een ander vaak, zoals cultuurwetenschappen.
pi_173234278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is wel erg selectief kijken. En tevens een gebrek aan kennis over waar een ideologie als de islam vandaan komt, waar het op is gebaseerd. In het islam handvest de koran staat minstens zoveel haat als dat van in de kkk en andere idiote groepen.
Dat niet alle mensen dat op die wijze uitleggen telt ook voor al die haat groepen.
De doorsnee moslim koestert geen intense haat jegens anderen en doet gewoon zijn of haar ding. Het feit dat de koran intolerante en hatelijke passages bevat, verandert daar niets aan.

KKK'ers en nazi's haten joden, homo's en andere minderheden. Punt. Waarom? Omdat het anders ook geen nazi's en KKK'ers zouden zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')