Wie kijkt er dan ook Shownieuws wanneer er grotemensennieuws op TV is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:46 schreef superniger het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)-shownieuws-treurig/
Terechte klacht
Zodat de moslimgemeenschap in Spanje over 50 jaar kan eisen dat het weggehaald moet worden omdat het een symbool van onderdrukking is...quote:
Verklaart een boel idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat Wijnberg naar shownieuws kijkt verbaasd me eigenlijk helemaal niets.
Uhh...quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vergelijkt de islam met nazisme?
Hier in Spanje is er al jaren discussie over het verwijderen van alles dat aan Franco en zijn supporters herinnert.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zodat de moslimgemeenschap in Spanje over 50 jaar kan eisen dat het weggehaald moet worden omdat het een symbool van onderdrukking is...
Hij heeft een lijstje gemaakt van een aantal kenmerken. Dus je kunt op punten best stellen dat bijv. een bepaalde ideologie of religie wel of niet voor zoveel % binnen die categorie van oerfascisme valt. Ik bedoel antifa, wat letterlijk anti-fascisme betekent, valt wrs ook voor al dan niet een groot deel binnen die categorie. Stalinisme idem. Communisme there you go. En ga zo maar door.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat het ook meer omhelst dan wat we als (oer)fascisme omschrijven. Groepsdenk/zelfverheerlijking staat daarin wel centraal, dus ze zitten er wel permanent dicht tegenaan.
Als je de zijne leest, dan kom je wrs wel uit op een hoog % idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft een lijstje gemaakt van een aantal kenmerken. Dus je kunt op punten best stellen dat bijv. een bepaalde ideologie of religie wel of niet voor zoveel % binnen die categorie van oerfascisme valt. Ik bedoel antifa, wat letterlijk anti-fascisme betekent, valt wrs ook voor al dan niet een groot deel binnen die categorie. Stalinisme idem. Communisme there you go. En ga zo maar door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2017 15:56:50 ]
Wat een koningquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:27 schreef LelijKnap het volgende:
twitter:AP twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 14:52:07BREAKING: Senior Catalan police official says one police officer killed 4 of the suspects in Cambrils attack. reageer retweet
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als je de zijne leest, dan kom je wrs wel uit op een hoog % idd.Sws wel een aantal punten die overeenkomen. (stuk of 8 punten wrs)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Da's 7, de rest?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:53 schreef Strani het volgende:
Een Amerikaan is ook omgekomen in Barcelona, meldt het State Department.
Uit m'n hoofd is het dan dus een Amerikaan, een Belg, twee Italianen en drie mensen uit het zuiden van Spanje.
twitter:bjoernstritzel twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 15:56:06Finland: Stabbing attack in Turku, casulties reported. One person apparently lying lifeless on the ground.… https://t.co/fsYBbNjkLz reageer retweet
Dat nemen we dan maar voor kennisgeving aan, moslims die iets eisen is niks nieuws.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zodat de moslimgemeenschap in Spanje over 50 jaar kan eisen dat het weggehaald moet worden omdat het een symbool van onderdrukking is...
Tegelijkertijd moeten we er natuurlijk ook gewoon alles aan doen om mensen ervan te overtuigen dat ze beter helemaal geen moslim zouden zijn. Want het is en blijft natuurlijk gewoon een sprookje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een drama weer...
Ik blijf het zeggen, hoe krijgen we het voor elkaar om een scheiding te maken tussen de normale moslim (niet gewelddadig) en de extremistische moslims (wel gewelddadig)?
Dat is keihard nodig, want het richten op alle moslims maakt het probleem erger, maar het gebrek aan een goede scheiding maakt het onveiliger.
Het idee van bv Marokko om enkel onder eigen vleugel opgeleide imams te hebben en controle op wat er gepreekt wordt te hebben lijkt mij niet heel verkeerd. We zouden daarin samen kunnen werken met dat soort landen, een soort van 'keurmerk' voor imams e.d.
Een nauwe samenwerking met moskeeën en andere islamitische organisaties is ook nodig, niet alleen om te controleren, maar vooral om die 2 hoofdgroepen te scheiden van elkaar. Geen financiering van dubieuze bronnen, enkel nog 'goedgekeurde' bronnen. de
Het moet veel lastiger worden voor extremisten om die kwetsbare jongeren te bereiken. Want potjandorie, het zijn gewoon 'kinderen' weer deze keer die deze gruweldaden hebben gepleegd.
Een keiharde lijn tegen extremisten, met daarnaast openheid en samenwerking voor de normale moslim gemeenschappen, daar moeten we naartoe. Hoe, dat weet ik ook niet zo goed.
Syrië gangers zouden wat mij betreft voor landverraad terecht mogen staan en ik neem dat woord niet licht op. Dus niet zozeer gericht op hebben ze werkelijk gruweldaden begaan daar, maar gericht op vechten tegen voor de 'vijand', collaboreren met de vijand. Isis en co hebben de oorlog verklaard, je daarbij aansluiten is landverraad. Ook als je enkel de Isis kok bent geweest.
Maar het basisprobleem blijft hoe scheiden we het kaf van het koren? Tot we daar een antwoord op hebben zie ik amper een oplossing voor dit probleem.
Je kunt er bijna een eigen subforum mee vullen met alle allah-akbarrende moordenaars in Europa.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:58 schreef LelijKnap het volgende:
twitter:bjoernstritzel twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 15:56:06Finland: Stabbing attack in Turku, casulties reported. One person apparently lying lifeless on the ground.… https://t.co/fsYBbNjkLz reageer retweet
Dit lijkt me het slechts mogelijke idee. Geen organisaties en geen imams. Hun invloed moet verkleind worden, niet vergroot.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het idee van bv Marokko om enkel onder eigen vleugel opgeleide imams te hebben en controle op wat er gepreekt wordt te hebben lijkt mij niet heel verkeerd. We zouden daarin samen kunnen werken met dat soort landen, een soort van 'keurmerk' voor imams e.d.
Een nauwe samenwerking met moskeeën en andere islamitische organisaties is ook nodig, niet alleen om te controleren, maar vooral om die 2 hoofdgroepen te scheiden van elkaar.
Tot we een oplossing daarvoor hebben, stel ik voor er niet nóg meer te importeren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar het basisprobleem blijft hoe scheiden we het kaf van het koren? Tot we daar een antwoord op hebben zie ik amper een oplossing voor dit probleem.
Ja, ik had ook al voorgesteld om iig een algemeen 'incidenten mbt migranten'-topic te maken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt er bijna een eigen subforum mee vullen met alle allah-akbarrende moordenaars in Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |