abonnement Unibet Coolblue
pi_173209022
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:42:07 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_173209563
Ik sprak net de liefste bedrijfsarts ooit O+ Ik voel me weer gerespecteerd en begrepen. En ik mag rustig de tijd nemen om mezelf eerst weer op te bouwen.

Het is dat ik nog 17 zwangerschapskilo's moet, anders at ik nu taart.
disclaimer
pi_173209954
Wat fijn SQ. Gelukkig bestaan er ook nog menselijke mensen. Dat hij dat zei geeft je denk ik al zoveel lucht. Daar mag best een taartje op gegeten worden. Lief zijn voor jezelf is ook heel belangrijk

RF :D dat zou wat zijn.
Ik zou zelf gevoelsmatig echt nog wel voor een 3e willen gaan, maar mijn man niet.
Ik zou het hem dus niet willen aandoen dat het per ongeluk gebeurt. De pil vergat ik heel vaak dus vandaar een spiraaltje en uit angst voor een ongelukje zoals op die foto gaat man (binnenkort) toch maar eens bij de huisarts langs voor een verwijzing naar het ziekenhuis. Alleen moet hij die afspraak nog steeds maken, mijn held :D *;
pi_173210102
Minarosa, moeten opnieuw beginnen. Al ligt de genetische test natuurlijk al wel klaar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 15:18:04 #5
269689 crew  Viv
pi_173210179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:05 schreef ikke_84 het volgende:
Dat hij dat zei geeft je denk ik al zoveel lucht.
Ook vrouwen kunnen bedrijfsarts zijn hè? ;)

SQ wat fijn zeg! :*
pi_173210262
Verticale Aa! *O*

SQ wat fijn dat je begrip krijgt, hopelijk neemt het wat stress weg.
En geen taart? :o

Ik kijk extraordinairy pregnancies op TLC. Bevalling van een draagmoeder en dan dat pasgeboren kind dat op de buik van de 'nieuwe' moeder gaat. Dat zou ik dus nooit kunnen. ;(
pi_173210319
fijn SQ!!

en Aa wat doe je nu kerel *O*

een 3e... Ik ben echt slecht in dat hele zwanger en beval gedoe maar het lijkt me geweldig! Dat moederen ligt me wel. maar goed count your blessings. (en dat ik ga scheiden maakt het ook lastiger. :P )
S. 2014
J. 2016
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:25:36 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_173210345
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:21 schreef ingee het volgende:
Verticale Aa! *O*

SQ wat fijn dat je begrip krijgt, hopelijk neemt het wat stress weg.
En geen taart? :o

Ik kijk extraordinairy pregnancies op TLC. Bevalling van een draagmoeder en dan dat pasgeboren kind dat op de buik van de 'nieuwe' moeder gaat. Dat zou ik dus nooit kunnen. ;(
ik denk dat maar heel weinig vrouwen draagmoeder kunnen zijn. Maar als je het doet beleef je zo'n zwangerschap natuurlijk heel anders dan als het je eigen, gewenste kindje is.

Deze bedrijfsarts was overigens wel een man. De vorige, minder prettige arts was een jongedame :D
disclaimer
pi_173210448
SQ wat fijn zeg!!

Cygne ik hoop van harte dat het jullie wel gegund is! :*

Dat lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk Ingee :'( . Zo knap als iemand zoiets voor een ander kan doen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 16:00:34 #10
269689 crew  Viv
pi_173211109
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
Deze bedrijfsarts was overigens wel een man. De vorige, minder prettige arts was een jongedame :D
Ha, dat zou je vooroordeel-technisch andersom verwachten. ;)

Draagmoeder zijn, ik zou dat qua zwangerschap en bevalling wel over hebben voor een naaste, maar het afgeven van de pasgeborene lijkt me wel een ding, en dat is wel een redelijk essentiële stap in het proces. :X
pi_173211340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:30 schreef Vieve6 het volgende:
SQ wat fijn zeg!!

Cygne ik hoop van harte dat het jullie wel gegund is! :*

Dat lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk Ingee :'( . Zo knap als iemand zoiets voor een ander kan doen!
:*
Ik hoop het ook, maar mocht het niet zo zijn. We hebben al het allerliefste kleine jongetje. Die angst nooit een kindje te krijgen, nooit een gezin te zijn is weg.

Net man uitgezwaaid, die gaat naar lowlands met zn vader. Hoop voor ze dat het weer beter wordt nog.
pi_173212160
Q wat een schrik! Fijn dat jullie weer thuis zijn :*

SQ een meedenkende bedrijfsarts is heel fijn O+ Neem inderdaad echt je tijd

Hier zijn we er nog niet uit of er nog een 3e komt. Ik wil eigenlijk wel en volgens mij denk vriend er ook wel zo over. Maar vooralsnog geen haast :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173212234
Oh Fazz die komt even binnen. Herkenbaar, wel om andere redenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 17:04:21 ]
pi_173212349
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173212437
Razz en fazz :*
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:22 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173212689
Hè Fazz & Razz (DJ duo intenties toevallig jullie? ;) ), wat kan zoiets een impact hebben :*

SQ, hands up voor jouw bedrijfsarts. Taart mag!

Hier hebben baby en moeder gerust van 12 tot 3 :P Max is best zielig nog. Erg aanhankelijk en bij beet/oppakken is het brullen. Schijnt spierpijn te zijn. En verder is hij alweer snel moe. Flinke impact op zo'n mannetje ;( Gelukkig wordt er ook gelachen en gespeeld.

En je hele hebben en houwen tegen een busje aan zien crashen hakt er hier eigenlijk ook wel in.

Maar goed, eind goed al goed.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:48:18 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173213178
Quoi :*.
KuikenGuppy
pi_173215998
Ik snap je, Q. Gelukkig gaat het goed met Max, maar vergeet ook jezelf niet hierin he :*
Wij waren vandaag in het ziekenhuis voor de controle van Ella na haar val 2 weken geleden en alles is gelukkig weer goed. Maar ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met het ziekenhuis weer inlopen, ik was er gewoon misselijk van.
Pedagogisch medewerker die even kwam praten na het gebeuren gaf ook aan dat je best heel heftige emoties kunt krijgen en dat het allemaal oké en niet raar is, maar dat het wel belangrijk is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Anders is het verstandig om even aan de bel trekken en er niet mee rond te blijven lopen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173216730
Och Quoi, het lijkt me vreselijk om te zien ;( gelukkig is het goed afgelopen met Max, neem ook inderdaad de tijd voor jezelf. Kan me goed voorstellen dat je zelf ook flink van het padje bent :*

Ik heb gemist dat Ella ook is gevallen! Wat zielig :'( maar gelukkig is alles goed.
pi_173216998
Pff Q zielig zo'n kleintje spierpijn. God zij dank is het daarbij gebleven en is hij er zelf goed onder.

En ella ook al.. Ik kan mij goed voorstellen dat het heel heftig is voor jezelf.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:23:52 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_173217051
Ik had het van Ella ook gemist maar ben ook even afwezig geweest... Wat een narigheid allemaal ;(
disclaimer
pi_173217482
Jeetje Sylver, ik heb het ook gemist. Wat was er gebeurd? :*
pi_173218137
Quoi :* dat lijkt me heel naar om te zien. Vooral ook omdat hij met zijn hoofd tegen die bus kwam en daarna door naar de grond. Brrrr ik krijg al tranen in mijn ogen als ik er aan denk
Fijn dat hij toch nog kan lachen O+

Ella ook al gevallen :* wat zielig en ook een behoorlijke schok voor jou sylver

Vivi ik wist gewoon al dat het een man was O-)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:35:22 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173219741
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:46 schreef Sylver_ het volgende:
Ik snap je, Q. Gelukkig gaat het goed met Max, maar vergeet ook jezelf niet hierin he :*
Wij waren vandaag in het ziekenhuis voor de controle van Ella na haar val 2 weken geleden en alles is gelukkig weer goed. Maar ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met het ziekenhuis weer inlopen, ik was er gewoon misselijk van.
Pedagogisch medewerker die even kwam praten na het gebeuren gaf ook aan dat je best heel heftige emoties kunt krijgen en dat het allemaal oké en niet raar is, maar dat het wel belangrijk is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Anders is het verstandig om even aan de bel trekken en er niet mee rond te blijven lopen.
Damn, ik heb dit ook gemist. Goed dat je zo wordt begeleid. Ik kreeg wel de vraag of ik er nog over wou napraten, maar vond dat (nog) niet nodig. Wat je zegt: dat ik het nu nog heftig vind, is logisch. Het wordt een probleem als het blijvend wordt. Gelukkig kan ik er goed met mijn vriend over babbelen.

Waar ik alleen nog verbijsterd over ben...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:52:28 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_173220415
Dat zou ik ook niet grappig vinden quoi...
disclaimer
pi_173221059
Waar gaan we heen met de mensheid dat mensen niet eens even kunnen helpen... Vreselijk. Dat is ook de reden waarom ik altijd mijn mobiel meeneem als ik met L ben, je weet niet wat er kan gebeuren. Jij had ook zo'n moederfiets toch?
pi_173221388
Die mensen snap je toch echt niet he...
Ik liep ook een keer met een mini M. in de wandelwagen. Die begon uit het niets te spugen en half te stikken in haar eigen braaksel. Toen ik haar uit de bak haalde ging ze (midden op straat) nog een aantal keer projectiel braken over zichzelf en mij heen en tegen alle bomen die ze maar raken kon :') de kots droop van ons af. Zoveel voorbijgangers die dat zagen en niemand die even vroeg of het ging.
Nu is dit natuurlijk een heel andere situatie, maar het viel me toen ook zo tegen.
pi_173222845
Dat is wel stom Q, dubbelstom. :*
Die uitstapte heeft die wel geholpen of was je zo verbouwereerd van de aangeboden hulp en zei je nee dank je het lukt wel? :P
pi_173223329
Pfff, dat is ook lekker zeg Q. Raar eigenlijk he.
Ik heb ook eens toen ik 6 maanden zwanger was op straat gelegen onder mijn fiets en iedereen liep en fietste gewoon om mij heen. Behalve een oude man, die mij weer omhoog hielp.

Kan kloppen dat jullie het gemist hadden van Ella, hoor. Ik had het hier niet verteld. Vind het nog steeds wel moeilijk om er over te hebben. Ze was van de behandeltafel gevallen (in het (kinder)ziekenhuis nota bene, waar we waren voor controle van de reflux) en liep daarbij een breukje op in haar schedel.
Maar vandaag voelde ze het breukje niet meer en lijkt alles weer goed gelukkig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173223489
Jemig Sylver, wat heftig :o Gelukkig is Ella goed hersteld, maar jemig, snap dat je niet prettig het ziekenhuis inloopt als het juist daar ook is gebeurd :'(
pi_173226903
Jee Sylver snap wel dat dat moeilijk s om te benoemen, fijn dat het goed gaat op de schrik na dan :*.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:30 schreef Vieve6 het volgende:
Dat lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk Ingee :'( . Zo knap als iemand zoiets voor een ander kan doen!
Ik kan het me ook echt niet voorstellen en vraag me dan af hoe het met zo'n draagmoeder jaren later gaat. En wat voor effect het heeft op het kind, ik bedoel gaat zo'n draagmoeder dan (on)bewust zich minder hechten aan het kind om zo eigen pijn van afstaan aan te kunnen? Daarnaast weet je ook van tevoren helemaal niet hoe je je voelt na zo'n bevalling etc. Misschien cijfert diegene zich volledig weg, je weet het niet. Het idee is prachtig maar ik heb dus moeite met er complimenten over te maken :@.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:21:25 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_173226915
Dat komt omdat je het alleen aan je eigen ervaring kan spiegelen, uni. En als draagmoeder sta je er echt anders in ;)
Feit blijft dat de meesten het niet zouden kunnen - dat is uiteraard oké, het is ook niet niks natuurlijk.

Sylver, jezus :o ;( ik kan me erg goed voorstellen dat je daar een tik van meekrijgt. Op een plek waar je haar acht veilig te zijn nota bene :'(
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:34:57 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_173227121
Ik zou graag ontdekken waarom mijn baby de ene nacht slaapt van 19:30 tot 7:30 met 1 nachtvoeding en de andere nacht van 19:30 tot 5:30 met 3 nachtvoedingen :O :')
disclaimer
pi_173227152
Als je de uitkomst hebt gevonden, deel hem dan alsjeblieft. :+ Na twee nachten van 23.30 tot 06.30 twee weken geleden dacht ik dat ze dat misschien wel vaker zou doen, maar sindsdien zitten we weer op voedingen om de 3 uur (ook als man de nacht doet en ze kv krijgt). Dat gaat nu nog prima, maar over twee weken moet ik weer 7 a 8 uur per dag voor de klas en dat ga ik echt niet trekken vrees ik. :@
pi_173227188
Sylver wat afschuwelijk! Letten de artsen niet goed op? Wat ontzettend fijn dat het allemaal goed is afgelopen zeg.

Quoi, Ik vind het helemaal niet gek dat je er nog last van hebt. Toen O haar tand uit haar mond viel op het ijs, toen heb ik daar echt nog lang last van gehad. En nog draait mijn maag zich om als ik haar voor me zie op het ijs en haar grootvader "ze is een tand verloren" hoor zeggen. Brr.

Fijn dat het met Maxi ook meevalt. Je kan best een harde klap maken met zo'n fiets.
pi_173227193
Oh doe mij die oplossing ook maar.
S heeft ergens last van en ik weet bij god niet wat. We eten zo mild allebei. Heb hem de laatste nachten zeker 4x gevoed. Overdag kan ie lang zonder, maar 's nachts...
pi_173227206
Jeetje Sylver! Gelukkig gaat alles weer goed met Ella. En Quoi ook al zo'n smak voor Max. Voelt hij zich al wat beter? :*

Ook leuk om alle overwegingen voor een volgend kindje te lezen. Ik zou er graag nog eentje willen, maar niet nu. Alleen het zwanger zijn hoeft van mij niet zo. Zeker niet na de stress die we deze keer hadden. Bovendien moeten we dan het huis verbouwen en heeft mijn man een persoonlijke deadline dat hij op zijn 39e het gezin compleet wil hebben (en dat is precies over 3 jaar). Ik zie verdere gezinsuitbreiding dus eigenlijk nog niet gebeuren.

Mijn baby is verkouden, arm ding. (Altijd leuk, zo'n grote zus op het kdv.) Hij sliep vannacht wel ineens van 22.00 - 3.30 :o Ik moest zeker drie keer op de wekker kijken of het echt zo was. Ik voelde me ook gelijk uitgeslapen na ongeveer vijf aaneengesloten slaap :D
pi_173227268
Jeetje Sylver wat afschuwelijk :'(
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:55:34 #39
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173227924
Ojee, Sylver :o Ik kan me goed voorstellen dat dat nog regelmatig door je hoofd gaat! De val van Max ook, trouwens. En wat bizar dat er zo weinig mensen helpen ;(

Ik vond zwanger zijn geweldig. Ik had ook een heel soepele zwangerschap, dus dat hielp wel. Ik zou ook graag een broertje of zusje willen voor O., en als ik het zelf mag kiezen het liefst niet te groot leeftijdsverschil. Ik denk dat we ons dus redelijk snel weer zullen melden in het ziekenhuis.
Aan de andere kant lijkt het me wel enorm zwaar als nummer 2 snel komt 8)7 Vooral tijdens het spuiten van de hormonen was ik een vaatdoek.. Erg lastig als er een dreumes rond kruipt. Volgens mij moeten we sowieso een jaar wachten, dus tegen die tijd maar evalueren :s)
pi_173228147
Oh Sylver.... wat erg! Ook dat het in het ziekenhuis gebeurt, dat zou wel de laatste plek zijn waar je dat verwacht.

Quoi: Ik snap dat niet he, dat mensen elkaar niet helpen of tenminste even vragen of ze hulp nodig hebben. Ik zou daar behoorlijk pissig over zijn als mensen gewoon kijken hoe je met een ontroostbare baby in je armen en je spullen en fiets op straat jezelf red.

Wat positief nieuws (nou ja, voor ons dan want jullie hebben hier natuurlijk niks aan - maar mochten jullie het willen vieren en een taartje willen kopen, dan moedig ik dat natuurlijk aan), Goedzakje werd om 5.45 wakker voor een flesje en daarna lekker met buggy en hond een uur gaan lopen. Doe mij elke dag zo'n ochtend.

[ Bericht 13% gewijzigd door ReginaFalange op 18-08-2017 09:18:22 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:24:43 #41
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173228394
Ik vind het al niet kunnen dat mensen de trein in sprinten zonder aan de vrouw met kinderwagen te vragen of ze hulp nodig heeft. Laat staan als er duidelijk iets fout is gegaan :N
pi_173228501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik vind het al niet kunnen dat mensen de trein in sprinten zonder aan de vrouw met kinderwagen te vragen of ze hulp nodig heeft. Laat staan als er duidelijk iets fout is gegaan :N
Toen wij van Schotland naar Nederland emigreerde gingen we met de trein. Al onze spullen in de verhuiswagen maar wel grote zware koffers bij.

Bij het uitstappen werden werd ik gewoon met koffer en al van dat opstapje uit de trein geduwd. -O-
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:35:36 #43
269689 crew  Viv
pi_173229925
Sylver wat heftig ook! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:11 schreef kazy het volgende:
Ook leuk om alle overwegingen voor een volgend kindje te lezen.
Ja vind ik ook! Sowieso als de gesprekken hier wat dieper gaan. Een aantal jaren geleden was hier een user (Olf) die iedere dag een mooie vraag stelde, de Daily Olf. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik snap dat niet he, dat mensen elkaar niet helpen of tenminste even vragen of ze hulp nodig hebben.
Ik heb me daar ook eens schuldig aan gemaakt, een paar jaar geleden. :@ Ik liep door een woonwijk en een moeder met een jong kindje in een fietsstoeltje en een ouder jochie op een eigen fietsje passeerden mij. Je kent het wel, van die kindjes die nogal slingeren op de fiets omdat ze het eigenlijk nog niet zo goed kunnen. Ze waren net voorbij en dat oudere jochie valt van zijn fietsje. Het ging niet hard, maar wel huilen natuurlijk. Ik was al verder gelopen toen ik me afvroeg of ik geen hulp had moeten aanbieden. :X
pi_173230603
Sylver wat erg zeg :o
Gelukkig gaat het beter en is het breukje niet meer te voelen.

Quoi hoe is het met jullie? Goede nacht gehad?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:25:31 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_173230766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Sylver wat heftig ook! :*

[..]

Ja vind ik ook! Sowieso als de gesprekken hier wat dieper gaan. Een aantal jaren geleden was hier een user (Olf) die iedere dag een mooie vraag stelde, de Daily Olf. O+

[..]

Ik heb me daar ook eens schuldig aan gemaakt, een paar jaar geleden. :@ Ik liep door een woonwijk en een moeder met een jong kindje in een fietsstoeltje en een ouder jochie op een eigen fietsje passeerden mij. Je kent het wel, van die kindjes die nogal slingeren op de fiets omdat ze het eigenlijk nog niet zo goed kunnen. Ze waren net voorbij en dat oudere jochie valt van zijn fietsje. Het ging niet hard, maar wel huilen natuurlijk. Ik was al verder gelopen toen ik me afvroeg of ik geen hulp had moeten aanbieden. :X
olf is hier nog steeds hoor :+
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:30:11 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_173230837
Hier zit sinds vanmorgen toch eindelijk een piepklein gaatje in de onderkaak :o stop de tijd!
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:09:57 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173231557
The daily olf mag van mij hoor. Houd ik wel van :P

Sylver :'( Dat moet verschrikkelijk zijn geweest. Wel fijn dat het niet meer te voelen is, het breukje.

En Vivi, ik denk dat het soms ook lastig inschatten is of iemand hulp nodig heeft en/of wil. Ik durf ook niet te beweren dat ik altijd en overal goed te hulp ben geschoten.

SQ, een gaatje! Hopelijk ook iets daarin?

Max is slaap aan het inhalen! Sliep van 19:30 tot 8:30 met een kleine onderbreking om 5 uur. En half 11 alweer onder zeil. Oppakken gaat een stuk beter, kruipen gaat nog op z'n elvendertigst.

De kinderafdeling van het ziekenhuis belde net nog even om te informeren naar 'm. Wat is het toch een fijn ziekenhuis O+

Nazil, geen officiële moederfiets, maar wel dubbele standaard en stuurslot. Over de oorzaak blijf ik maar niet te lang dubben. Combi van pech en iets zelf niet te slim hebben aangepakt. Ik wil wel gaan kijken voor een nog bredere standaard en ja, misschien zelfs een helmpje. We fietsen best veel tenslotte. Dat is misschien overdone, maar ik realiseer me nu hoe kwetsbaar zo hummel is in dat stoeltje, vastzittend en al.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:41:02 #48
269689 crew  Viv
pi_173232157
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef Quoi het volgende:
En Vivi, ik denk dat het soms ook lastig inschatten is of iemand hulp nodig heeft en/of wil. Ik durf ook niet te beweren dat ik altijd en overal goed te hulp ben geschoten.
Ja, ik denk dat ik de situatie alleen ingeschat heb op wel of geen EHBO nodig, maar pas later bedacht ik me dat ik misschien haar fiets had kunnen vasthouden zodat zij snel haar zoontje kon troosten. :X

Qua EHBO kan ik wel oprecht zeggen dat ik mensen niet aan hun lot overlaat. Een paar jaar geleden werd een fietser geschept door een auto, ik fietste achter haar. Ze was niet zwaargewond en goed bij kennis hoor, maar ik ben wel bij haar gebleven tot ruim nadat de ambulancemedewerkers er waren, ook al miste ik daardoor de trein (en de volgende) richting mijn coschap. Ik kreeg later nog een kaartje dat ze dat zo fijn had gevonden. Zij had net als Max de dag erna enorme spierpijn gekregen. Veel beterschap nog! :*
pi_173232869
Ik vraag me af waarom ik nog spullen gratis via MP of Facebook groepen weg geef.
Mijn basis emotie is een beetje dit.


Net een grote kledingkast gratis weg gegeven, ding was 6 maanden oud en nog hartstikke mooi.
Nog niet eens een dankjewel en waarom ik niet mee hielp mee inladen en de trap af tillen, terwijl ik duidelijk had gezegd dat het gratis op te halen was maar dat ik hem dan ook niet naar beneden til.

Gratis ophalen is gratis ophalen, maar je kunt toch wel gewoon even dankjewel zeggen...
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:00:36 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_173233763
Oohh herkenbaar en hatelijk regina. Ik vind dat zo brutaal ;(
disclaimer
pi_173233844
De frustratie Regina.
Wij hadden een keer een bank op mp gezet, gratis. Komen ze kijken 'we hadden er meer van verwacht'.

Wat is dat trouwens. Mensen die het volkomen normaal vinden hete thee te drinken met baby op schoot. :{ M kreeg gister bijna een vol glas over zich heen.

En qua zorgtaken hoe doen jullie dat eigenlijk. Mijn man doet best veel, uit zichzelf en zonder morren. Ook de gore overstroomluiers. Net als dat hij ook gewoon wat bijdraagt in de huishouding. Vinden mensen in onze omgeving maar raar merk ik.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 18-08-2017 14:09:29 ]
pi_173234096
Mijnes ook Cygne! Zijn het wat oudere mensen die het raar vinden?

Marktplaats dingen handelt mijn man ook af, scheelt een boel frustraties. :)
Ik ben die met die middelvinger achter het stuur en die Sire campagne over korte lontjes en hij is de Zenmaster.
pi_173234310
Ik heb dan denk ik nogal geëmancipeerde vrienden en familie, hier kijkt niemand ervan op dat kan veel met baby bezig is. Wel soms mensen wat verder weg. Kreeg laatst de vraag of T. bij de oppas was. Nee, want hij was thuis bij man. Toen klonk de 'ow, wat leuk' wel enigszins verbaasd. Maar dat was niet iemand die dichtbij staat.
pi_173234465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef ingee het volgende:
Mijnes ook Cygne! Zijn het wat oudere mensen die het raar vinden?


Nou nee, die vinden dat juist supertof.

Mijn mans zus vond het raar. Man is nu op Lowlands en ik kreeg op venijnige toon te horen 'Dat ik nu toch echt zelf Mini's luier moest verschonen nu man er niet is'. _O-
pi_173234487
Wij doen het ook allemaal 50/50 de zorg, behalve de borstvoeding dan. Ik krijg daar nooit opmerkingen over, niet direct in ieder geval. Wel eens vragen, als ik alleen ergens ben. "Hoe doe je dat met je kind/kinderen?"

Verder valt het me op dat in mijn familie de jongere generatie (wij zijn oudjes van 42 en 50) vaak veel minder de zorg delen en de moeders minder werken en meer zorgen. Als we het daarover hebben wordt gedaan alsof de zorg delen heel ingewikkeld of zelfs onmogelijk is maar ik zelf geloof daar niet in. Als je de zorg wilt delen dan maak je keuzes die daarmee samenhangen. Maar ja, beetje stokpaardje van me. Vind het soms wat frustrerend om te zien hoe vrouwen vaak overbelast zijn met zorgtaken en dat dit zo vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Met ook gevolgen (minder financieel onafhankelijk, burn-out, weinig tijd voor eigen ontwikkeling etc).

Sylver, ik begrijp goed dat dit te heftig is om hier over te schrijven. Wat vreselijk om mee te maken. Sterkte nog ermee!

Regina, die basisemotie haha. Herkenbaar. Ik laat spullen die ik gratis kwijt wil ophalen door de kringloopwinkel. Ik heb ook geen zin in dat marktplaatsgedoe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173234498
Wij werken allebei in ons eigen bedrijf vanuit huis. Dus het is niet meer dan eerlijk dat we alles 50/50 doen.

Verschonen doen we om de beurt en vieze poep luiers doen we gewoon samen. Of zijn wij de enige met een baby die meteen de drol in zijn luier probeert te grijpen zodra die luier uit gaat?

Boodschappen doen we 1 x per week met z'n drieen, ik poets altijd, vriend stofzuigt en dweilt en dan doe ik de ramen nog even snel, de 1 kookt, de ander doet de afwas, ik zoek zo nu en dan spullen uit, vriend gooit dan de kliko vol en zet hem aan de straat etc.

"Uitslapen" ( :') ) doen we om de beurt, de één gaat er dan met Goedzakje en de hond op uit buiten, de andere doet dat 's avonds, 's middags proberen we met z'n drieeen en hond er nog op uit te gaan.

Nu speel ik natuurlijk wel vals. Want we hebben een eigen bedrijf wat we zo op hebben gezet dat het zichzelf praktisch runt op de emails en administratie na. En ik heb het hele huis een make over gegeven zodat alles nu super snel schoon te maken is.

Nu ik het terug lees klinken we als een heel kneuterig stel met matchende fietsen en unisex Gaastra jassen. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173234642
Als iemand trouwens leuke baby wintercollecties heeft gespot, ik ben nogal hebzuchtig vandaag en vriend heeft game avond. Dus ik heb carte blanche. ~O>
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173234648
Hier alles ook 50-50 verdeeld, net zoals bij de meeste vrienden en kennissen, ik zie mannen juist vaker verschonen dan vrouwen (man verschoont hier vaak baby voordat ik hem borstvoeding geef). Ik heb bij de eerste wel eens van verre kennissen verbazing gehoord over alles eerlijk verdelen ('wat goed van hem!') en dan moet ik wel mijn best doen om geen onaardige opmerking te maken. Het is vast goed bedoeld.

Ik vind de veronderstelling dat een vrouw/moeder een soort hoofd huishouden thuis is ergerlijk. Je bent met twee volwassenen, je hebt samen een huis, samen een kind, gelijke verantwoordelijkheden. Maar goed, ieder z'n mening en hobby :7 dus van zo'n vage kennis laat ik het lekker gaan, op een korte reactie na.
pi_173234688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:38 schreef Franny_G het volgende:

Verder valt het me op dat in mijn familie de jongere generatie (wij zijn oudjes van 42 en 50) vaak veel minder de zorg delen en de moeders minder werken en meer zorgen. Als we het daarover hebben wordt gedaan alsof de zorg delen heel ingewikkeld of zelfs onmogelijk is maar ik zelf geloof daar niet in. Als je de zorg wilt delen dan maak je keuzes die daarmee samenhangen. Maar ja, beetje stokpaardje van me. Vind het soms wat frustrerend om te zien hoe vrouwen vaak overbelast zijn met zorgtaken en dat dit zo vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Met ook gevolgen (minder financieel onafhankelijk, burn-out, weinig tijd voor eigen ontwikkeling etc).

Bijzondere ontwikkeling vind ik dat. Ik vind het juist zo fijn om het samen te doen. Wij zijn 28 en 31. Mijn beste vriendin is nu zwanger en haar vriend roept nu al heel stoer dat hij écht geen luiers gaat verschonen'. :') Kan daar echt niks mee.
pi_173234769
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:47 schreef Cygne het volgende:

[..]

Bijzondere ontwikkeling vind ik dat. Ik vind het juist zo fijn om het samen te doen. Wij zijn 28 en 31. Mijn beste vriendin is nu zwanger en haar vriend roept nu al heel stoer dat hij écht geen luiers gaat verschonen'. :')
Ik hoop dat zij het meest kookt of was. Dan zou ik namelijk heel stoer terug roepen dat ik écht geen eten voor hem zou maken en dat hij zelf zijn vieze mannen was mag doen. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173234857
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Wij doen het ook allemaal 50/50 de zorg, behalve de borstvoeding dan. Ik krijg daar nooit opmerkingen over, niet direct in ieder geval. Wel eens vragen, als ik alleen ergens ben. "Hoe doe je dat met je kind/kinderen?"

Verder valt het me op dat in mijn familie de jongere generatie (wij zijn oudjes van 42 en 50) vaak veel minder de zorg delen en de moeders minder werken en meer zorgen. Als we het daarover hebben wordt gedaan alsof de zorg delen heel ingewikkeld of zelfs onmogelijk is maar ik zelf geloof daar niet in. Als je de zorg wilt delen dan maak je keuzes die daarmee samenhangen. Maar ja, beetje stokpaardje van me. Vind het soms wat frustrerend om te zien hoe vrouwen vaak overbelast zijn met zorgtaken en dat dit zo vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Met ook gevolgen (minder financieel onafhankelijk, burn-out, weinig tijd voor eigen ontwikkeling etc).

Sylver, ik begrijp goed dat dit te heftig is om hier over te schrijven. Wat vreselijk om mee te maken. Sterkte nog ermee!

Regina, die basisemotie haha. Herkenbaar. Ik laat spullen die ik gratis kwijt wil ophalen door de kringloopwinkel. Ik heb ook geen zin in dat marktplaatsgedoe.
Ik kan niet goed begrijpen waarom jonge vrouwen hiermee instemmen (financieel behoorlijk afhankelijk worden na kind). Ook al zou je principieel van mening zijn dat de vrouw meer zou moeten zorgen (niet mijn standpunt maar ieder zijn ding), dan nog zie je aan de generatie boven je en kun je bedenken hoe het gaat lopen mocht je onverhoopt uit elkaar gaan/man werkloos raken etc. Nog los van alle zelfontplooiingsargumenten. Rationeel gezien kan ik er niet bij, die afhankelijkheid. En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
pi_173234896
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:50 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ik hoop dat zij het meest kookt of was. Dan zou ik namelijk heel stoer terug roepen dat ik écht geen eten voor hem zou maken en dat hij zelf zijn vieze mannen was mag doen. :D
Ja gelukkig is zij zo wel. O+

Vind het echt vreemd dat als de man niks doet het best is en als hij wel helpt is het ineens zielig voor de man want ja de vrouw 'hoort' dat allemaal te doen. :')

Los daarvan, minarosa zie ik ook genoeg gezinnen waar de vrouw net zoveel of meer werkt dan de man en dat hij bij wijze van nóg verwacht dat de verwarmde pantoffels op hem staan te wachten.
pi_173235024
Wij verdelen het hier helemaal niet zo 50/50 :@ ik werk veel minder, maar deed dat al voordat er kinderen kwamen. Vriend verdient gewoon meer, dus dat is interessanter. Ik denk dat het ook heel erg ligt aan de ambities die je wel of niet hebt. Ik heb ze niet :')
Daarnaast doe ik het meeste huishouden, omdat vriend veel klust. Ieder doet waar hij/zij het beste in is, toch?
Daarom lapt vriend de ramen gelukkig, die is in een heel ver verleden ramenwasser geweest en ik haat het :D

En luiers verschonen doen we allebei. We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173235079
Ik denk wel vaak dat ik veeeel meer doe in huis dan vriend, totdat ik bedenk dat hij altijd de ochtenden doet met de kinderen op mijn werkdagen, alle avonden kookt en we ook een schoonmaakster hebben :') Het zit hem er denk vooral in dat ik echt de pest heb aan huishoudelijk werk maar wel graag een enigszins opgeruimd/schoon huis wil hebben :+
pi_173235122
LeSage, Prima toch? Vind ik echt een hele andere situatie dan als man echt geen zak uitvoeren. En weigeren iets met de baby te doen want 'dat hoort moeder de vrouw te doen'.
pi_173235164
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:09 schreef Cygne het volgende:
LeSage, Prima toch? Vind ik echt een hele andere situatie dan als man echt geen zak uitvoeren. En weigeren iets met de baby te doen want 'dat hoort moeder de vrouw te doen'.
Ja of dat de man een compliment krijgt voor iets wat voor vrouwen volstrekt normaal wordt gevonden (luier verschonen).
pi_173235276
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:11 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja of dat de man een compliment krijgt voor iets wat voor vrouwen volstrekt normaal wordt gevonden (luier verschonen).
Ja, heel wonderlijk vind ik dat.
pi_173235562
Ah zo, neeeee, zo werkt het bij ons ook echt niet. Het is ook niet zo dat ik vriend uit hoef te leggen hoe de stofzuiger werkt ofzo :')

En een compliment voor luiers verschonen geef ik vriend wel ooit. Heel erg, maar die kan dus echt heel slecht tegen geuren en moet regelmatig kokhalzen (en zelfs ooit overgeven). En toch verschoont hij nog O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173235613
Awh dat vind ik wel lief. O+
pi_173235720
Ik werk drie dagen en man vier. Nu heb ik vakantie, dus het meeste qua zorgen en schoonmaken komt momenteel op mijn schouders neer, maar dat is prima. Ik heb twee dagen in de week voor mezelf nu aangezien de meisjes wel naar het kdv gaan en in die twee dagen poets ik en zorg ik dat alles op orde blijft/komt. Als ik over twee weken weer aan het werk moet zal het wel weer ongeveer 50/50 gaan, dat vinden we beide ook vanzelfsprekend.
pi_173236358
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:04 schreef LeSage het volgende:

Daarom lapt vriend de ramen gelukkig, die is in een heel ver verleden ramenwasser geweest en ik haat het :D

En luiers verschonen doen we allebei. We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
Ramen lappen wat is dat? :P
Bij verdenking poepluier zeg ik altijd "papa gaat jou een schone luier geven" *) (hij doet sowieso 99 van de 100 luiers)
pi_173236367
Quoi ik denk ook vooral pech hoor, je moet het niet op jezelf betrekken. Het blijft een ongeluk, dat doe je niet met opzet. Ik vind het ook best eng als ik mijn fiets op slot zet en een tas uit de fietstassen moet pakken met lars nog in het stoeltje. Ook altijd bang dat de fiets omkiepert. En met buggy achterop al helemaal.
pi_173236691
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef Minarosa het volgende:

En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
Ik ga discussies hierover wel een beetje uit de weg. Je bereikt er over het algemeen weinig mee, evenals een veroordelende houding. Ik leg uit hoe wij het doen en waarom. Het zijn natuurlijk ook persoonlijke keuzes en ik kan die niet voor een ander maken of iemand vertellen wat die wel of niet moet doen. Waar ik vaak wel op wijs of naar vraag is een lange termijn visie. Want voor de korte termijn lijkt het altijd het meest handig: de vrouw verdient minder en gaat 'dus' minder werken of stopt zelfs helemaal. Maar juist door die keuze nu te maken hou je die situatie ook in stand. En wat betekent het precies voor de toekomst als je nu deze keuzes maakt? Hoe zit het met wat jij wil? Is het denkbaar dat het in de toekomst wellicht ook andersom zal zijn: dat de man een stapje terug doet en meer zorg op zich neemt zodat de vrouw ruimte heeft om zich te ontplooien? Etc. Vragen stellen is toch vaak wel een opening voor een gesprek hierover zonder dat je tegenover elkaar komt te staan in meningen. Het ligt ook een beetje aan met wie ik daarover praat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173236782
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik kan niet goed begrijpen waarom jonge vrouwen hiermee instemmen (financieel behoorlijk afhankelijk worden na kind). Ook al zou je principieel van mening zijn dat de vrouw meer zou moeten zorgen (niet mijn standpunt maar ieder zijn ding), dan nog zie je aan de generatie boven je en kun je bedenken hoe het gaat lopen mocht je onverhoopt uit elkaar gaan/man werkloos raken etc. Nog los van alle zelfontplooiingsargumenten. Rationeel gezien kan ik er niet bij, die afhankelijkheid. En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik reageer toch even (na een tijdje geleden bestempeld te worden als waste of talent :O ) Je staat niet in de schoenen van de ander en je kijkt niet door zijn/haar ogen. Je kunt van alles vinden van de keuzes van die ander, maar jij zit niet in die situatie. Je beschouwt die (logischerwijs) vanuit jouw referentiekader, maar dat kan wezenlijk verschillen van dat van de persoon tegenover je. Kun je open het gesprek aan gaan en nieuwsgierig blijven naar de (motivatie/situatie van) de ander? Dan kun je denk ik gerust een gesprek beginnen ;)

Edit: wat Franny eigenlijk ook zegt dus
Make your own kind of music.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:59:33 #75
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173237289
Ik ben thuis komen te zitten omdat dit nodig was door de hersenvliesontsteking van zoonlief.
Mensen die dat zonde vinden en het stom vinden dat ik nu financieel niet onafhankelijk ben die hebben dan dus niet begrepen dat het leven soms niet loopt zoals je wenst.
Soms maak je een opoffering voor jezelf, je kind, je partner en weet ik veel wat.

Ik vind het wel raar dat mensen dan omdat je thuis bent denken dat je het huishouden ook doet.
Imho is met de kinderen zijn echt vermoeiend en druk.
Ik vind huisvrouw echt niet een passend woord, ik zorg voor de kinderen en het huishouden is imho 50/50. En ik zorg dan ook alleen voor die kinderen als ik alleen ben en anders is het samen.

Ik heb veel shit over mij heen gehad erover, dat je niet kan maken dat een man na het thuiskomen van het werk ook nog iets moet doen, die hoort bij te komen van de dag. Want die man is de hele dag bezig geweest, tjah dat ben ik ook, ik krijg er alleen niet het geld voor wat ik waard ben.

Maargoed ik vind werken oprecht makkelijker en fijner dan thuis zijn :+
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:27:56 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_173237899
Maar buda, als je het oprecht fijner vindt om te werken, wat let je dan?

(Dit is geen oordeel maar een vraag ;))
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:34:34 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173238017
Op dit moment de belastingdienst en de regels voor naschoolse opvang.
ik wil dus niet werken voor alleen de opvang en ik kan ook het werk wat ik deed niet meer doen door RSI :N ik ben nu vooral zoekende. Ik heb er overigens wel vrede mee hoor met de huidige situatie.

Ik mis dus soms gewoon het werken, in de trein of op de fiets naar het werk en dan aan niets denken. De kinderopvang uit lopen zonder je kinderen en complete vrijheid :+
Maar dat zeg ik nu terwijl ik thuis ben en toen de midi ziek was en de situatie niet leuk snakte ik naar bij mijn kind kunnen zijn.
pi_173238299
Eens met CE en Franny dus.

Mijn man zou het allerliefste huisvader worden. Hoewel hij dus een prima carrière heeft. Maar ook wel erg luxe. Hij werkt maar 4 dagen waarvan 1 thuis*. En kan zelf bepalen hoelaat hij start en dus ook eindigt.

* Dan start hij op 6 u in de ochtend waardoor hij om 15.u klaar is.
pi_173238867
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:04 schreef LeSage het volgende:

We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
Jaaa dit doe ik ook! :D
pi_173238953
Ik zou wel een dag minder willen, maar wij zijn beiden geen grootverdieners. Nu beiden 32 uur en dat heb ik dan liever dan 24 en 40.
pi_173239272
Wij hebben het even luxe met allebei een dag ouderschapsverlof. Man werkt daardoor 4 dagen en ik maar 2. En hij heeft zijn vrije dag op mijn vaste werkdag, dus we hebben maar 1 dag opvang nodig of helemaal niet (als weekenddienst). Volgend jaar ga ik weer naar 3 dagen en later als ik groot ben, vast nog een dag erbij.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:53:48 #82
269689 crew  Viv
pi_173239332
Ik zou niet weten of ons huishouden en de zorg voor ZZ 50/50 verdeeld is, want hoeveel poepluiers verschonen staat gelijk aan hoeveel keer koken? ;) We zetten ons wel allebei evenveel in en verdelen de taken onderling zo dat alles zo efficiënt/handig/snel/prettig mogelijk verloopt.

We werkten allebei fulltime en sinds de komst van ZZ werkt hij 3 dagen en ik 4 dagen. Dat vonden ze wel heel bijzonder bij het kinderdagverblijf, een man met twéé papadagen. :D Deze verdeling komt deels doordat ik meer verdien en we zo dus meer inkomsten overhouden, en deels doordat zijn fulltime baan al de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen inhield, dus effectief heeft hij maar 1,5 dag ingeleverd. Als ZZ naar school gaat overweegt hij om 4 dagen te gaan werken. En ik zou op termijn wel naar 3 dagen willen (in mijn vakgebied carrière-technisch geen probleem), maar we kunnen de inkomsten nu goed gebruiken. Wat voor nu een handige verdeling is hoeft niet altijd zo te blijven. :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:24:11 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173239950
Ik had vroeger ook zulke scherpe meningen over ongelijke rolverdelingen en mannen die niets deden enzo, maar ben wel milder geworden over de jaren :) En vooral heb ik geleerd om te vragen in plaats van te oordelen, vooral omdat het oordeel dan vaak kan vervallen. Wat Franny zegt dus, eigenlijk. Maar als ik de ellende zie die soms ontstaat van die scheve verdeling en dan een scheiding en een vrouw die daar nooit over had nagedacht, dan heb ik vaak zo met ze te doen...

Verder kan ik niet meepraten want alleen, dus automatisch economisch zelfstandig en de hardste werker en huishouder, al zit ik voorlopig lekker lang thuis en doen de hulptroepen nog steeds het grootste deel van de boodschappen oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173240047
Toevallig heb ik vandaag de hele dag voor Goedzakje gezorgd terwijl vriend ook thuis is.
Maar hij heeft de nieuwe meubels in elkaar gezet en oude meubels uit elkaar gehaald terwijl hij last heeft van man flu.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:33:55 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173240147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:28 schreef ReginaFalange het volgende:
Toevallig heb ik vandaag de hele dag voor Goedzakje gezorgd terwijl vriend ook thuis is.
Maar hij heeft de nieuwe meubels in elkaar gezet en oude meubels uit elkaar gehaald terwijl hij last heeft van man flu.
Man flu is nog tot daaraantoe, maar hoe is het met je moeder? Dat klonk een stuk ernstiger!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173240541
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:33 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Man flu is nog tot daaraantoe, maar hoe is het met je moeder? Dat klonk een stuk ernstiger!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:17:06 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173241120
Jeutje RF :{ Hopelijk komt er verbetering in haar situatie.

Rolverdeling! We hebben die vraag van de dag niet nodig op deze manier. Hoppa, komt daar ineens even zo'n onderwerp voorbij. Kinderen ja of nee en wanneer, ik wist het nooit, maar wist wel dat àls er een kind zou komen, ik geen 'ren-en-vlieg-moeder' wilde worden. Ik heb de afgelopen jaren veel en hard gestudeerd en gewerkt en flink aan mijn carrière getrokken en zag altijd de 'ren-en-vlieg-moeders', die dan hetzelfde deden, maar dan met kind(eren). Ik heb bewondering, maar dacht niet dat ik dat zou kunnen en willen. Gelukkig ben ik zelfstandig sinds een paar jaar en kan ik de keus voor tijdelijk een versnelling lager dan ook zelf maken. Ik weet niet hoelang tijdelijk is, maar dat zien we wel.

In het kader van 'we werken om te leven' en niet andersom, is mijn vriend sinds Max er is óók minder gaan werken. We wonen ook niet al te duur en kunnen zo veel leuke dingen doen zonder krom te liggen. Hij doet ook veel met Max en in het huishouden als hij eenmaal thuis is. Ik vind het ideaal zo.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:20:41 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173241227
Oh en Max knapte vandaag op! Oppakken gaat gewoon goed nu en hij kruipt weer rond. En zit in (qua kleur matchende) winkelwagentjes en van je ajajippiejippiejee :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:34:07 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173241527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Sylver wat afschuwelijk! Letten de artsen niet goed op? Wat ontzettend fijn dat het allemaal goed is afgelopen zeg.
We zijn al weer een paar pagina's verder, maar wilde toch nog even reageren.
Het was echt mijn schuld, niks dan lof voor de artsen. Hoe ze gelijk Ella hebben onderzocht (kinderneuroloog kwam gelijk naar ons toe) en hoe ze mij en de oudste hebben opgevangen.

Maar het was echt een stom ongeluk. Ik zou haar alvast even uitkleden voor het wegen en meten, dus ik had haar op de behandelbank gelegd. Normaal legde ik haar altijd met de voetjes naar mij toe, als ze dan rolt dan rolt ze verder de bank op. Want rollen kan ze echt al heel goed, van rug naar buik en weer terug.. Maar er lag zo'n stuk papier over de bank voor de hygiëne en met de voetjes naar mij toe paste ze niet goed op het papier. Ik was bang dat ze op de bank zou plassen, dus had haar dus met de bank mee gelegd.
Haar shirtje viel op de grond en zonder nadenken bukte ik om 'm te pakken en precies op dat moment rolt ze om en valt zo langs mij op de grond ;(

Maar echt heel erg blij dat het allemaal weer goed lijkt. Nu kan ik weer een beetje ademen, maar het schuldgevoel zal nog wel lang duren.

Als ik vanavond weer wat tijd heb probeer ik hier weer aan te haken en ook weer op iedereen te reageren. Maar eerst even eten, want honger! :Y)

Q wat fijn! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:34:27 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173241532
Fijn Quoi!

En Sylver, wat een akelig verhaal. Het kan zomaar in een oogwenk gebeuren he? Knap dat je het opschrijft. En heel fijn dat het nu weer goed gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:51 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173241805
Aah Max. Hij ziet er altijd zo vrolijk en gezellig uit.

Ik ben het nieuwe seizoen van teen mom 2 aan het kijken. Kopje thee en chocola erbij. Even goede afleiding.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173242156
Ach Sylver wat naar. :*
Ik vind dat de discussie over rolverdeling fijn gevoerd wordt, trouwens. O+
pi_173242651
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:10 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ramen lappen wat is dat? :P
Bij verdenking poepluier zeg ik altijd "papa gaat jou een schone luier geven" *) (hij doet sowieso 99 van de 100 luiers)
Te herkenbaar dit :D :+ :@

Hier werken wij beiden fulltime en is de zorg voor de kindjes voor ons gevoel voor ieder evenveel. Soms kan het zijn dat ik even boven de boel poets terwijl mijn man beneden bij de kindjes is. Maar soms is hij even aan het klussen en dan ben ik bij ze. We staan doordeweeks samen op en gaan gelijktijdig het huis uit, 's middags komen we vrijwel tegelijk thuis van het werk. Saai he :D

Ik zou niet fulltime hoeven te werken, maar ik voel mij daar persoonlijk het beste bij. Zolang de kindjes het verder prima doen en het gezin lekker draait (want ook al hebben we het gezellig druk, het gezin staat hoe dan ook op nummer 1), blijven we het zo doen. Maar als een van ons het gevoel heeft het op deze manier niet meer te trekken of een van de kindjes vaart er niet goed bij, zullen we zeker een stapje terug doen.

Quoi, sylver.. jullie verhalen gelezen :o .. de horror ;( . Zelf geloof ik nog niet gehad gelukkig. Hopen dat dat zo blijft!

As we speak zitten we in Denemarken/Legoland te genieten van ons gezin O+ .. heerlijk even qualitytime. Sjuul is vandaag al 11 maanden :o :'( :'( :'( .. vinkechtniettofnie.
pi_173242981
Mijn man heeft nog nooit van z'n leven een luier in handen gehad. :')
Hij zou ook echt niet weten hoe de vaatwasser aan moet, om over de wasmachine maar te zwijgen...

Ik heb geen enkel probleem met onze rolverdeling. Hij werkt, ik de kinderen.
Je raekt an de dinge geweun.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:57:40 #95
269689 crew  Viv
pi_173243657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:35 schreef Messina het volgende:
Mijn man heeft nog nooit van z'n leven een luier in handen gehad. :')
Ziet hij jullie jongste niet als een "herkansing" op dat gebied? ;) Mijn vader deed dat vroeger ook nooit, maar achteraf gezien vindt hij dat eigenlijk niet kunnen dus nu maakt hij het goed via zijn eerste kleindochter (onze ZZ). :Y) Mijn ouders hadden dus dezelfde rolverdeling als jullie, maar wel met een speciale reden (mijn moeder heeft een zware vorm van epilepsie waardoor ze geen carrière opgebouwd heeft).
pi_173244437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ziet hij jullie jongste niet als een "herkansing" op dat gebied? ;) Mijn vader deed dat vroeger ook nooit, maar achteraf gezien vindt hij dat eigenlijk niet kunnen dus nu maakt hij het goed via zijn eerste kleindochter (onze ZZ). :Y) Mijn ouders hadden dus dezelfde rolverdeling als jullie, maar wel met een speciale reden (mijn moeder heeft een zware vorm van epilepsie waardoor ze geen carrière opgebouwd heeft).
Niet echt :D
Het is niet dat hij niets doet met de kleine man. Elke dag badje en de 'rond 19:00 uur'-fles zijn sowieso voor hem.
Ik zit in de 'luxepositie' dat ik kan zeggen; Ik stop met werken. Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat ik de verzorging van de kinderen op me neem. Klink ik heel ouderwets zo? Haha. :D

Ik ben ook nog geen moment van huis geweest zonder baby. Zelfs naar de tandarts (boren ;( ) heb ik 'm meegenomen. Ik krijg het al een beetje benauwd als ik denk dat ik hem bij m'n man achter moet laten. En hij is echt een geweldige vader, maar ik heb S. liever bij me. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:52:06 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_173248134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik zou niet weten of ons huishouden en de zorg voor ZZ 50/50 verdeeld is, want hoeveel poepluiers verschonen staat gelijk aan hoeveel keer koken? ;) We zetten ons wel allebei evenveel in en verdelen de taken onderling zo dat alles zo efficiënt/handig/snel/prettig mogelijk verloopt.

We werkten allebei fulltime en sinds de komst van ZZ werkt hij 3 dagen en ik 4 dagen. Dat vonden ze wel heel bijzonder bij het kinderdagverblijf, een man met twéé papadagen. :D Deze verdeling komt deels doordat ik meer verdien en we zo dus meer inkomsten overhouden, en deels doordat zijn fulltime baan al de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen inhield, dus effectief heeft hij maar 1,5 dag ingeleverd. Als ZZ naar school gaat overweegt hij om 4 dagen te gaan werken. En ik zou op termijn wel naar 3 dagen willen (in mijn vakgebied carrière-technisch geen probleem), maar we kunnen de inkomsten nu goed gebruiken. Wat voor nu een handige verdeling is hoeft niet altijd zo te blijven. :)
O+

Ik ben meestal sneller met dingen en kan vaak dingen combineren. Tegelijk koken en afwassen is voor mij geen probleem. Binnen 30 minuten staat er eten op tafel en is de afwas gedaan. Als ik dat Vivi moet laten doen is alles zo schoon als nooit tevoren, maar kom ik ondertussen om van de honger :Y)

Als Vivi niet af en toe meer had gedaan aan het huishouden dan zat ik nu nog met zware hoofdpijn klachten, maar andersom hadden wij ZZ nooit zoveel moedermelk kunnen geven als ik mij niet extra had ingezet om meer tijd in het huishouden te steken.

Wie weet of het 50/50 is, maar wij vinden het prima gaan zo en denken wel na over wat efficient / handig is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Evenstar op 19-08-2017 00:59:30 ]
pi_173252193
:W Ja hoi allemaal, ik kom weer even wat van me laten horen na een week of zes :@

Ik lees veel mee, maar reageren is lastig. T2 is een lekker arbeidsintensieve baby, zeg maar. :P Hij slaapt erg weinig, en eigenlijk alleen op iemand of op zijn buik. (Da's eng. Maar gebeurt nu af en toe toch omdat ik verdomd slecht functioneer op drie keer drie kwartier slaap)
En als hij wakker is kun je hem eigenlijk ook niet wegleggen, en wil hij het liefste sabbelen op je pink. (Fopspenen zijn rattengif, vindt hij. :'( )

Al met al te weinig handen vrij om te reageren. Maar God, wat is hij mooi en lief. Bij de eerste moest ik erg wennen aan mijn nieuwe leven en aan hem. Nu niet. Mama zijn was nu al bekend terrein, en T2 "herkende" ik ook meteen. Instantly in love. O+

Oh, het krijskonijn roept weer. Tot ooit maar weer!
pi_173252272
Interessant om te lezen!

Balen Sara van de slaap.

Onze peuter is een weekend bij zijn opa en oma, dus we zijn alleen met baby, wat is dat opeens rustig zeg.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:17:47 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173253273
Poe Sara, dat klinkt erg pittig. Is het vanaf het begin al zo, of is dit de befaamde 6-weken-huil-top? Hoe dan ook, ik hoop dat het snel een beetje beter wordt want zulke kleine slaapblokjes is wel heel weinig.

Overigens word ik per dag minder bang voor die buiklig. Op het CB zag ik heel pontificaal een krantenartikel hangen over hoe onverstandig het is ook al helpt verder niks... 's Nachts wil Jacob gelukkig best op z'n rug maar overdag als ik bezig ben ligt ie wel op zijn buik in de box. Ik zie 'm ook zelf zijn hoofd draaien naar het midden, rustig doorademen en dan naar de andere kant wisselen.

Goed te horen dat je zo dol op 'm bent!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:59:16 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173262495
Vivi en Kyran (ook een Fok!er :o ), wat fijn dat jullie zo'n verdeling hebben gevonden. Het is soms ook gebruik maken van elkaars sterktes en zwaktes, dat is hier ook.

Tot ooit weer Sara :W :D Succes met het mooie en lieve krijtkonijn.

Lemijn, op een bepaalde leeftijd snappen ze het ook wel, dat op de buik liggen :)

Mijn vent boort momenteel de gaten uit van het plafonnetje van de freggelgrot - zoals we Max' speelhoekje zijn gaan noemen. Het wordt inmiddels een bouwproject met grootse proporties :P
Misschien moeten we gaan dromen over een eigen bedrijf met baby-activity-hoeken.

Vanmiddag deden we ergens een borreltje en moesten we een breekbrood erbij bestellen omdat de eerste op was gegaan aan ....... juist: Max. Het gaat dus weer goed :')
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:26:31 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173263223
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef Minarosa het volgende:
Ik kan niet goed begrijpen waarom jonge vrouwen hiermee instemmen (financieel behoorlijk afhankelijk worden na kind).
Misschien vindt iemand dat leuk om te doen? Ik neem aan dat jij je werk ook leuk vindt. Als de financiële ruimte er is om die keuze te maken, en iedereen vindt het een fijne verdeling, is er toch niks mis mee? Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand voor zijn levensonderhoud afhankelijk wil zijn van dag in dag uit achter een kassa zitten, en toch maken er mensen die keuze. Helemaal prima toch, als zij daar blij van worden.
KuikenGuppy
pi_173263729
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien vindt iemand dat leuk om te doen? Ik neem aan dat jij je werk ook leuk vindt. Als de financiële ruimte er is om die keuze te maken, en iedereen vindt het een fijne verdeling, is er toch niks mis mee? Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand voor zijn levensonderhoud afhankelijk wil zijn van dag in dag uit achter een kassa zitten, en toch maken er mensen die keuze. Helemaal prima toch, als zij daar blij van worden.
Niets mis met doen wat je leuk vindt, het ging mij alleen om de financiële/'wat als' kant van het verhaal. Ik bedoelde het meer op lange termijn. Er zijn toch behoorlijk veel relaties die eindigen (nee natuurlijk niet die van jezelf, denkt iedereen, ik ook) en dat pakt over het algemeen nadelig uit voor de niet-werkende. Net zoals ik mijn werk leuk en belangrijk vind snap ik dat er mensen zijn die andere keuzes maken als ze een kind krijgen omdat ze andere dingen leuk vinden, maar ik hoop dan ook dat de afwegingen op een langer tijdsperspectief gebaseerd zijn dan de eerste paar jaar (kinderen worden zelfstandiger, kun je dan gemakkelijk weer aan het werk (in mijn vakgebied niet als je eruit bent geweest) of ga je vrijwilligerswerk doen of iets anders, waar ga je je energie in stoppen? (waarbij ik nu vast weer heel logische dingenstap over het hoofd zie omdat ik vanuit mijn 'werkperspectief'/zelfontplooiing denk) en toch onverhoopte tegenslag op wat voor gebied dan ook. Maar ik weet ook dat mijn gevoel hierbij voortkomt uit het belang dat ik hecht aan het altijd in staat willen zijn om het (ook) alleen te kunnen redden en ik kan me goed voorstellen dat voor anderen heel andere waarden voorop staan en dat anderen dit geen relevante overweging vinden in hun leven. Dus als ik het onhandig uitdruk: no offence, doe wat je leuk vindt.

En edit: ik vind mijn werk ook leuk, dat scheelt :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Minarosa op 19-08-2017 20:54:57 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:53:28 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173263845
Een keuze om nu bij de kinderen te zijn, betekent helemaal niet dat er niet over lange termijn is nagedacht. Dat er niet aan zelfontplooiing wordt gedaan. Dat er geen 'werkperspectief' is. Dat is jouw aanname.

[ Bericht 14% gewijzigd door Burdie op 19-08-2017 21:08:10 ]
KuikenGuppy
pi_173264676
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:53 schreef Burdie het volgende:
Een keuze om nu bij de kinderen te zijn, betekent helemaal niet dat er niet over lange termijn is nagedacht. Dat er niet aan zelfontplooiing wordt gedaan. Dat er geen 'werkperspectief' is. Dat is jouw aanname.
Ze doet toch geen aannames over individuen? Het is alleen in het algemeen zo - daar staat nu bijvoorbeeld een artikel over in de Groene Amsterdammer - dat vrouwen die financieel afhankelijk zijn in een gezin bij een scheiding een armoedeval maken. En dat is niet alleen nadelig voor die vrouwen, maar ook voor de kinderen. Alleenstaande vrouwen met kinderen zijn zo ongeveer de kwetsbaarste groep in NL, financieel maar ook wat betreft andere problematiek, en het zijn er behoorlijk veel.
(zie: https://www.groene.nl/artikel/het-einde-van-het-gezin) (en ook: https://almere.nieuws.nl/(...)-langdurige-armoede/)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173265588
De groene amsterdammer..tja.

Mocht ik alleenstaand en werkeloos eindigen dan heb ik er geen problemen mee om achter de kassa te zitten als er daarmee geld binnen komt. Dan gebruik ik mijn vrije avonduren wel om 3 liter koffie achterover te gooien en met 16 nieuwe start up ideeen te komen zodat ik weer zelfstandig kan zijn.

Maar wat je vaak ziet -zeker in het hippe Adam- is dat er veel hoog opgeleide vrouwen zijn die niet onder hun niveau willen werken, ook al hebben ze jaren niet gewerkt.
Ja, dan val je in een financieel gat.

Ook genoeg uitzonderingen hoor. Maar ik kom zelf vaak bovenstaande tegen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173265605
Ik snap wat je bedoelt Mina, zelf voel ik dat ook zo. Mijn ouders zijn al bijna 20 jaar gescheiden dus de gedachte dat mensen met een gezin altijd samen blijven werd daardoor al jong een illusie. Ik denk ook wel dat hun scheiding er voor heeft gezorgd dat ik me zo heb vrijgevochten uit die omgeving en me al jong onafhankelijk heeft gemaakt van m'n ouders. Nu vind ik het een hele fijne gedachte dat als het mis loopt met man ik alsnog de hypotheek kan betalen met mijn inkomen. Natuurlijk hoop ik dat het nooit nodig gaat zijn, maar garanties zijn er nooit.
pi_173265642
Oh en over mijn baby; die vond ik vanochtend ondersteboven in de wieg met haar slaapzak uitgetrappeld :D Best knap vond ik :+
pi_173265810
Nog even los van keuzes en waarden en leuk vinden: het is best een luxe om na te kunnen denken over de lange termijn. En om onafhankelijk te (kunnen) zijn.
Make your own kind of music.
pi_173266612
Is wel waar, CE, maar andersom is net zo goed waar denk ik: afhankelijk (kunnen) zijn, is ook een vorm van luxe?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173266801
Niet per sé, denk ik.

[ Bericht 73% gewijzigd door CassElliot op 19-08-2017 22:41:55 ]
Make your own kind of music.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:54:18 #112
269689 crew  Viv
pi_173267398
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:59 schreef Quoi het volgende:
Vivi en Kyran (ook een Fok!er :o ), wat fijn dat jullie zo'n verdeling hebben gevonden. Het is soms ook gebruik maken van elkaars sterktes en zwaktes, dat is hier ook.
Ja we zitten al sinds 2002 op Fok! maar we kennen elkaar ergens anders van, dus ZZ is geen Fok!baby. ;)
quote:
Mijn vent boort momenteel de gaten uit van het plafonnetje van de freggelgrot - zoals we Max' speelhoekje zijn gaan noemen. Het wordt inmiddels een bouwproject met grootse proporties :P
Misschien moeten we gaan dromen over een eigen bedrijf met baby-activity-hoeken.
Post je een foto als het af is? Ben benieuwd!
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:26 schreef Burdie het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand voor zijn levensonderhoud afhankelijk wil zijn van dag in dag uit achter een kassa zitten, en toch maken er mensen die keuze. Helemaal prima toch, als zij daar blij van worden.
Ik heb het 12 jaar als bijbaan gedaan, lekker met het verstand op nul. :) Voor wie het hun reguliere baan is denk ik niet dat de meesten daar echt blij van worden, maar dat ze het liever doen dan thuis zitten of ander ongeschoold werk doen (callcenter, schoonmaak, horeca). Heeft dus meer te maken met een gebrek aan (nuttige) diploma's (en dat kan een keuze zijn maar ook door omstandigheden zo gelopen zijn).
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:30 schreef Franny_G het volgende:
Is wel waar, CE, maar andersom is net zo goed waar denk ik: afhankelijk (kunnen) zijn, is ook een vorm van luxe?
Zeker, veel gezinnen kunnen tegenwoordig niet rondkomen van 1 salaris al zouden ze het graag willen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:26:01 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173268309
Oh ik heb ook een tijd bij de Appie zitten bliepen, Vivi. Ik zou het alleen niet als mijn lust en leven kunnen zien ;).

Volgens mij is onze buurvrouw aan het bevallen, zo spannend en leuk, er zijn de laatste paar jaar echt veel kinderen bij gekomen in onze straat O+.
KuikenGuppy
pi_173268369
Waarom denk je dat ze aan't bevallen is Burd, hoor je wat oerkreten door de muur heen? :+
pi_173269497
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Waarom denk je dat ze aan't bevallen is Burd, hoor je wat oerkreten door de muur heen? :+
Mijn vriend zei na mijn thuisbevalling heel subtiel toen ik vroeg of de buren wat gehoord zouden kunnen hebben (nadat ik eerst in een vlaag van helderheid had geroepen dat hij het raam dicht moest maken) : 'als ze in de badkamer waren wel ja :+ ' (en dat waren ze, was precies zo'n ochtendspitsmoment :7 ). Gelukkig hebben ze zelf genoeg kinderen dus neem aan dat ze weten dat er soms een klein geluidje bij komt kijken :P

Leuk Burdie, baby erbij in de buurt! Ik vind dat zo gezellig O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 00:15:02 #116
269689 crew  Viv
pi_173269725
"Mevrouw gaf geen kik" staat in mijn partusverslag. 8-) Niet dat ik me bewust stilhield, de huizen zijn niet gehorig hier. Onze achterburen wisten alsnog van de bevalling omdat de kraam daar had aangebeld vanwege onlogische huisnummers, maar dat was nadat ZZ er al een paar minuten was.
pi_173270793
Hier is de verdeling ook niet 50/50. Man werkt 5 dagen per week en ik 3. Het eerste jaar van dreumes heeft mijn man ook een dag ouderschapsverlof opgenomen en nu gaan kindjes die dag daar kdv.
Zelf vind ik het op dit moment een fijne verdeling. Ik zou de kinderen niet graag meer naar de opvang brengen. Ik vind het werk dat ik op dit moment doe niet super leuk / te weinig uitdagend. Ik heb wel gestudeerd en even gewerkt in mijn vakgebied maar op dit moment niet meer. Dat is zo gelopen & ik zou het werk dat ik deed in mijn vakgebied ook niet meer willen / kunnen doen op dit moment. Wel maak ik me soms zorgen over wat in bovenstaande door sommigen is omschreven (je niet ontwikkelen en niet financieel onafhankelijk zijn). Maar ik vind het ook best lastig om de situatie te veranderen. Ik vind het sowieso altijd moeilijk om met veranderingen om te gaan & blijf dan gauw kiezen voor het veilige, dat ik ken. Daarnaast weet ik ook niet zo goed wat ik graag zou willen & of wat ik wil me zou lukken. Toch wil ik me er de komende tijd wel wat actiever in gaan verdiepen want ik denk dat het wel belangrijk is...

Een heel verhaal... maar ik denk inderdaad dat het goed is om met een open blik het gesprek aan te gaan met mensen hierover, omdat de keuzes en de afwegingen die daar bij een rol spelen niet altijd zo eenvoudig zijn...

Nog even ontopic; Baby heeft hier bijna de hele dag geslapen. Dat ben ik helemaal niet gewend van dochter 1. Iemand die dit herkent? Ik lees wel dat baby's veel kunnen slapen, maar zoveel. Nu heeft baby ook nog een hb tekort dus misschien dat het daardoor komt, maar ik dacht het is ook mogelijk dat ik misschien een heel veel slapende baby heb deze keer :p. Woensdag iig weer prikken voor het HB. Gelukkig gaat het verder goed en drinkt ze wel de flessen goed...
pi_173270844
Oh en sterkte met juist het weinig slapen Sara! De eerste weken sliep baby ook alleen op ons en werd ze erg onrustig van wegleggen, maar de onrust is nu al een stuk minder! Het kan dus best snel veranderen :).

Hier ook stil / rustig zoals Vivi, bij de eerste bevalling. De tweede was helaas een keizersnede dus dat is natuurlijk anders...
  zondag 20 augustus 2017 @ 05:13:24 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173272444
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Waarom denk je dat ze aan't bevallen is Burd, hoor je wat oerkreten door de muur heen? :+
Dat zou niet best zijn, er zitten nog twee huizen tussen :+.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 09:09:13 #120
269689 crew  Viv
pi_173273082
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:09 schreef Vieve6 het volgende:
Nu heeft baby ook nog een hb tekort dus misschien dat het daardoor komt
Oh speelt dat nog steeds joh? Wat vervelend! :*
pi_173273279
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
"Mevrouw gaf geen kik" staat in mijn partusverslag. 8-) Niet dat ik me bewust stilhield, de huizen zijn niet gehorig hier. Onze achterburen wisten alsnog van de bevalling omdat de kraam daar had aangebeld vanwege onlogische huisnummers, maar dat was nadat ZZ er al een paar minuten was.
Ik had "mevrouw heeft hoge pijngrens". Geen pijnstilling tijdens stortbevalling en hechten kon ook wel zonder verdoving..
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173273768
Ik hoorde mezelf een soort hmpfgrrrpff-geluid maken tijdens de laatste perswee :+
pi_173273809
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:16 schreef Minarosa het volgende:
Ik hoorde mezelf een soort hmpfgrrrpff-geluid maken tijdens de laatste perswee :+
Ik maakte de hele tijd bij elke perswee een soort grom. Totaal geen controle meer over mijn lijf, die grom moest er elke perswee uit terwijl ik probeerde om het niet te doen. Heel raar hoe je lichaam het dan ineens overneemt. Weet niet zo heel veel details meer van de bevalling, maar die oncontroleerbare grom die is me bij gebleven.

Ik heb heel wat gegromd en gesnauwd trouwens want ze geloofde niet dat ik al volledige ontsluiting had, dus ik moest mijn persweeën inhouden. }:|
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173273842
Ik had na de bevalling van I keelpijn van het grunten tijdens het persen. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 10:39:34 #125
269689 crew  Viv
pi_173274051
Grunten :D had ik niet achter jou gezocht Franny!

Wat irritant Phoebe! :( Ik had juist geen persweeën terwijl ik wel volledige ontsluiting had, en na een half uur weeën wegzuchten ook nog niet. Toen ik een keer op zo'n gewone wee meeperste waren de haartjes al te zien :D dus op die manier maar doorgegaan, zonder oerkrachten en zulks.
pi_173274464
Ik ben wel financieel afhankelijk van mijn man sinds ik mijn eigen goedkope huurwoning heb opgegeven en kinderen heb gekregen. Maar ik heb nog wel een opleiding om op terug te kunnen vallen en wat spaargeld achter de hand voor in eerste instantie. Dit werkt voor ons prima, ambitie hebben we allebei niet (meer), het meeste geld gaat op aan leuke dingen doen zoals vakantie. Dit jaar is dus dankzij de komst van de tweeling een goedkoop jaar :') Bij een eenling waren we nog wel weggegaan.

En ik heb geen kik gegeven bij de geboorte van de tweeling ;) Bij O ook amper overigens, alleen braakgeluiden.

Hier twee verkouden meisjes. Em raakt er bij een (beginnende) huilbui ook van in paniek, terwijl ze met een speen of tepel in dr mond wel normaal kan ademen. En er is vannacht drie keer over me heen gespuugd daardoor. Ik was vergeten hoe vervelend die verkoudheden waren het eerste jaar. O is nog nooit ziek geweest, maar wel bijna zijn hele eerste jaar verkouden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:11:47 #127
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173274528
Die oerkrachten, ik snapte na de eerste niet wat men daarmee bedoelde. Ik vond de persweeën uitputtend, 3x persen in zo'n wee, ik redde vaak maar 2 keer.
Pas tijdens mijn tweede bevalling kwam ik er achter dat ik nooit echt goede persweeën heb gehad. Wat een verschil! Ik hoefde eigenlijk niks te doen, mijn lijf ging uit zichzelf al persen.
Ik heb wel de hele tijd 'auw auw auw auw' gezegd :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:13:53 #128
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173274569
Awwh wat sneu FF. Beterschap voor je meisjes!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:25:21 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173274765
Beterschap voor je meisjes ff! Verkouden babies zijn echt sneu ;(.
KuikenGuppy
pi_173276214
Ondanks dat de aanloop naar mijn bevalling toe wat lang duurde (twee dagen ervoor al gebroken vliezen), vond ik de bevalling zelf zo'n bijzondere ervaring dat ik een kennis van mij die nu voor de tweede keer draagmoeder is, ineens wel begrijp. Ik zou dit zo nog tien keer willen doen, zo bijzonder vond ik het. Het is alleen zo jammer dat je er ook negen maanden zwanger voor moet zijn. Het af moeten geven van zo'n uk lijkt me wel een heftig iets, al is het denk ik anders als je eigen gezin helemaal compleet is.

Bij ons is de verdeling (als ik straks werk heb gevonden) ongeveer 50%. Ik ga drie dagen werken en één dag naar school, man werkt vier dagen. Omdat ik nog wel veel voor school moet doen, zal man het eerste jaar misschien wat meer doen. Als het goed is ben ik over een jaar klaar met de studie. Of ik dan drie dagen blijf werken (en dus een dag meer thuis ben) of dat ik vier dagen ga werken, weet ik nog niet. Zien we dan wel. :)

Edit: beterschap FF! Ik had er overheen gelezen.
pi_173276219
Beterschap ff, verkouden babies zouden verboden moeten worden! Hier na 4 dagen al verkouden, hoera voor grote zus op school :+

Quoi fijn dat Max weer opgeknapt is O+
En Sylver wat een schrik, fijn dat het breukje niet meer te voelen was :*

Hier werkt vriend 5 dagen en ik 4. Maar ik werk 2 dagen daarvan als gastouder dus dan heb ik m'n eigen kindjes ook gewoon, en de dagen dat ik kantoorwerk doe zijn ze of bij m'n moeder+man of bij m'n vader+vriendin :D

Ik heb door die verdeling meer zorgtaken dan m'n vriend denk ik (geef ook borstvoeding dus dat gaat hard) maar ik denk dat hij meer in t huishouden doet dan ik :+

Voorlopig zijn we beiden tevreden met de verdeling :Y

M'n baby heeft gister een worteltje geproefd O+ zoals alles wat ze vastgrijpt ging t linea recta haar mond in :Y)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173276486
Lekker belangrijk of je wel of geen geluid hebt gemaakt :s)

Het lijkt me ook zo'n bijzonder ervaring; bevallen op de natuurlijke manier. Ik had het zó graag willen doen ;(

Ik heb mijn bevalling ook nog steeds niet verwerkt (ruim elf maanden nadien). Ga vanaf morgen ook in gesprek met een bevallingsverwerkingspecialist (wist niet dat dat bestond :+) Wil dit toch even noemen voor degenen die niet weten dat dit bestaat :)
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:40:26 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173277389
Heel goed van je mies, dat je er mee aan de slag gaat! :*.
KuikenGuppy
pi_173279742
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:09 schreef Vieve6 het volgende:


Nog even ontopic; Baby heeft hier bijna de hele dag geslapen. Dat ben ik helemaal niet gewend van dochter 1. Iemand die dit herkent? Ik lees wel dat baby's veel kunnen slapen, maar zoveel. Nu heeft baby ook nog een hb tekort dus misschien dat het daardoor komt, maar ik dacht het is ook mogelijk dat ik misschien een heel veel slapende baby heb deze keer :p. Woensdag iig weer prikken voor het HB. Gelukkig gaat het verder goed en drinkt ze wel de flessen goed...
Vieve ik ben verder niet bekend met babies met een hb-tekort dus daar kan ik verder niks over zeggen. Maar Djenna sliep vooral het eerste half jaar ook echt belachelijk veel. Die werd wakker voor een voeding, dronk deze prima leeg en dan liet ze binnen no time weer merken dat ze moe was en was ze zo vertrokken. Vond het kraambezoek ook altijd erg leuk (not) want ik maakte haar daarvoor niet wakker. Dus die hebben haar in het begin zelden gezien omdat ze altijd lag te slapen :+
pi_173280281
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh speelt dat nog steeds joh? Wat vervelend! :*
Ja... normaal worden baby's geboren met een hb tussen de 10 - 13 en bij F was deze maar 2.7. Een aantal weken na de geboorte daalt bij alle kindjes het hb. Bij F was die bij ontslag uit het zkh rond de 6 (nog niet zo hoog als normaal bij baby's) en dan gaat die in de loop van de tijd verder dalen en rond de 5 weken is de hb dan op zijn laagst. Bij het later prikken was de hb rond de 5. Nu gaan we deze week weer laten prikken, dus ik ben benieuwd hoe hij nu is. Ze is nu ongeveer 9 weken. :) Ik hoop dat het nog wat gestegen is, maar ik kan me voorstellen dat ze dus meer moe is in vergelijking met baby's die gewoon een normaal hb hebben.
pi_173280311
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vieve ik ben verder niet bekend met babies met een hb-tekort dus daar kan ik verder niks over zeggen. Maar Djenna sliep vooral het eerste half jaar ook echt belachelijk veel. Die werd wakker voor een voeding, dronk deze prima leeg en dan liet ze binnen no time weer merken dat ze moe was en was ze zo vertrokken. Vond het kraambezoek ook altijd erg leuk (not) want ik maakte haar daarvoor niet wakker. Dus die hebben haar in het begin zelden gezien omdat ze altijd lag te slapen :+
Oké, thnx :). Dan kan het misschien ook gewoon het karakter zijn... Ik zou haar inderdaad ook niet wakker maken voor kraamvisite. Als ze haar wakker willen zien dan moeten ze nog maar eens langs komen ;).
pi_173280940
Oh vieve dat is inderdaad laag! Zou best logisch zijn dat ze dan moe is ja. Lekker laten slapen zou ik ook doen O+

Goed van je dat je hulp zoekt Mies! Ik vond het al stom van m'n lijf dat ik in het ziekenhuis "moest" bevallen ipv thuis, kan me voorstellen dat het bij een keizersnede nog langer blijft knagen dat het anders ging dan je graag zou willen :*

Net voor het eerst een rondje met de fietskar gerede. :D Baby vond t prima, kleuter was door het dolle heen. Beetje jammer dat ik vlak voor we thuis waren nog ff flink afgesneden werd door 2 tieners (terwijl ze me inhaalden zei de ene 'hier rechts dus', en ze knalden meteen voor me langs :( ) lag bijna om :')

Kinderen hadden gelukkig niks door :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173281902
Goed dat je hulp zoekt Mies!

Mijn bevalling ging ook niet zoals gepland. Ik wilde graag thuis bevallen zonder pijnstilling, maar het werd ziekenhuis met ruggenprik. Meestal heb ik er vrede mee, maar als ik dan dingen lees over hoge pijngrens en geen geluid maken etc ben ik stiekem toch een beetje jaloers :@ Maarja.

Dat is inderdaad laag Vieve!

Leuk he, tieners op de fiets :7 Mijn fietsroute naar werk is langs een middelbare school, heb er nu alweer zin in dat de vakantie voorbij is.. ;( :+
pi_173282133
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:44 schreef Miezziej het volgende:
Goed dat je hulp zoekt Mies!

Mijn bevalling ging ook niet zoals gepland. Ik wilde graag thuis bevallen zonder pijnstilling, maar het werd ziekenhuis met ruggenprik. Meestal heb ik er vrede mee, maar als ik dan dingen lees over hoge pijngrens en geen geluid maken etc ben ik stiekem toch een beetje jaloers :@ Maarja.

Dat is inderdaad laag Vieve!

Leuk he, tieners op de fiets :7 Mijn fietsroute naar werk is langs een middelbare school, heb er nu alweer zin in dat de vakantie voorbij is.. ;( :+
Manmanman idd en ik riep ze nog na dat ze beter op moeten letten en toen keken ze zo om van 'huh?' :')

Ik denk trouwens niet dat een ruggenprik/ziekenhuisbevalling te maken heeft met hoge of lage pijngrens hoor. Meer met de manier/mate/duur van de weeën, dat verschilt nogal per mens vrouw :D

Geen flauw idee of ik bij beide bevallingen geluid gemaakt heb trouwens :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173282951
O ja dat denk ik ook. Ik had al een ruggenprik in gedachten na een uur of 5 bevallen bij S. Gelukkig bleek ik toen al een heel eind op weg en was hij er minder dan een uur later. Maar als ik toen op 4cm had gezeten was het wel een ander verhaal.

De bevallingen van R en S waren ook heel anders. Bij R zat ik echt in een soort flow, bij S was ik me veel bewuster van alles en ook van de pijn. En dat beviel me toch minder. ;)

Terwijl de bevalling bij S toch objectief gezien makkelijker was. Sneller, geen weeenopwekkers, geen knip, sneller herstel.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:34:50 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_173283416
Ik vind ook eigenlijk niet dat we moeten opbieden met wel of geen pijnstilling, hoeveelheid lawaai en dat soort dingen. Ik zie dat niet als prestatie namelijk.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 17:38:17 #142
269689 crew  Viv
pi_173283536
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:44 schreef Miezziej het volgende:
Mijn bevalling ging ook niet zoals gepland. Ik wilde graag thuis bevallen zonder pijnstilling, maar het werd ziekenhuis met ruggenprik. Meestal heb ik er vrede mee, maar als ik dan dingen lees over hoge pijngrens en geen geluid maken etc ben ik stiekem toch een beetje jaloers :@ Maarja.
Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling Mies en Miez. :* Het ging alleen maar over buren die wel of niet merken dat je aan het bevallen bent.

Miez ik weet nog dat het bij jou extra tegenviel vanwege de voorbereiding met hypnobirthing, alsof je gefaald had. Dat is echt niet zo!! Ik heb gewoon geluk gehad en jij pech, dat had net zo goed andersom kunnen zijn.

Mies ik hoop dat je wat hebt aan die begeleiding, goed dat het bestaat en dat je die stap gezet hebt.
pi_173283580
Eens met de dames boven mij hoor Miez. De eerste keer duurden de weeën al 22 uur toen ik naar het ziekenhuis werd gestuurd voor een ruggenprik, ik was gewoon op. Daarna heb ik de hele boel bij elkaar geschreeuwd toen ik ruim een uur hele heftige persweeën tegen moest houden. De tweede keer was qua intensiteit heel heftig, maar duurde maar drie uur. Ik heb hooguit wat gekreund toen de weeën heel heftig waren, maar dat was het wel. Ik denk meer dat het aan de aard van de bevalling ligt dan aan de vrouw, maar dat baseer ik puur op mijn eigen ervaringen. Ik gun iedereen die een pittige eerste bevalling heeft gehad een fijne tweede (thuis)bevalling als de mijne. :*

En Mies, wat knap van je. :*

Mijn baby is net als man en ik (en peuter vroeger) een echte Bourgondiër. Gisteren gingen we een hapje eten in de stad en mevrouw liet zich alleen horen als ze haar eten uit haar knuistje had laten vallen. :D O+
pi_173284545
Mijn buurvrouw wist wel dat ik bezig was, maar dat was puur omdat zij aan t afwassen was en ik op weg naar de auto voor haar raam een wee op moest vangen, al hangend aan VK en vriend :') _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173284602
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:40 schreef Selvaria het volgende:


Mijn baby is net als man en ik (en peuter vroeger) een echte Bourgondiër. Gisteren gingen we een hapje eten in de stad en mevrouw liet zich alleen horen als ze haar eten uit haar knuistje had laten vallen. :D O+
leuk! O+ hier vandaag een heel zuur gezicht bij het proeven van komkommer :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173284665
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:05 schreef Mies_poes het volgende:
Lekker belangrijk of je wel of geen geluid hebt gemaakt :s)

Het lijkt me ook zo'n bijzonder ervaring; bevallen op de natuurlijke manier. Ik had het zó graag willen doen ;(

Ik heb mijn bevalling ook nog steeds niet verwerkt (ruim elf maanden nadien). Ga vanaf morgen ook in gesprek met een bevallingsverwerkingspecialist (wist niet dat dat bestond :+) Wil dit toch even noemen voor degenen die niet weten dat dit bestaat :)
Is niet nog steeds niet he ;) het is nog maar 11 maanden geleden! Is nog heeeeel vers. Fijn dat je een specialist ervoor geregeld hebt, dat is de eerste dappere stap, hoop dat hij/zij je kan helpen :*.
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:25:44 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173284673
Selvaria :) Hier bestellen we inmiddels een breekbroodje extra bij de borrel :D

Ik kijk uitstekend terug op de bevalling. Ik vond het mooi. En ik deed mijn uiterste best en dat is genoeg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 19:02:11 #148
269689 crew  Viv
pi_173285368
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:25 schreef Quoi het volgende:
En ik deed mijn uiterste best en dat is genoeg.
Mooi! O+ Hopelijk kan iedereen er uiteindelijk zo op terugkijken.
pi_173286426
Ik ging ook heus gwwn geluid maken. Guess what :')
Ik kan me de oerkracht, brul en het persgevoel nog zo voor de geest halen. Wat zou ik dat graag nog eens doen. *rammeldebammel*
pi_173286550
Bij Saar heb ik stil geperst maar bij James.... :X Weeen verplicht opvangen op je zij ivm hartdip was voor mij geen fijne manier, kon ze niet opvangen en dus dan maar grommen. :')
Allebei zo anders en toch zo puur O+
S. 2014
J. 2016
pi_173287722
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:25 schreef Quoi het volgende:

Ik kijk uitstekend terug op de bevalling. Ik vond het mooi. En ik deed mijn uiterste best en dat is genoeg.
Dit. Ik wilde graag thuis maar uiteindelijk toch in ziekenhuis met pijnstilling. Het ging zoals het ging en dat was oke. Oerkracht tijdens het persen had ik eigenlijk niet al vond de vk van wel. _O- Maar dat moment dat ze de kleertjes gaan klaarleggen en zo. O+ Al heeft hij die de eerste 2u niet aangehad maar ok. _O-
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:48:08 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173287751
Mijn tweede bevalling vond ik heel mooi, alleen jammer van de KS. Dat voelde erg incompleet; alsof ik een marathon aan het lopen was en iemand zei halverwege: "joh, we stoppen hier, je krijgt een lift naar de finish een je krijgt gewoon je medaille".
Maar dan die eerste kennismaking O+. Dat zou ik nog wel tien keer willen meemaken!

(Buuf is nog niet terug uit het zkh, ben benieuwd of het wel goed gaat!)
KuikenGuppy
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:50:45 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173287832
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:47 schreef Cygne het volgende:
Het ging zoals het ging en dat was oke.
O+ mooi gezegd.
Thuis, ziekenhuis, stil, luidruchtig, natuurlijk, ks... uiteindelijk is het het unieke verhaal van de geboorte van je kind.
KuikenGuppy
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:52:56 #154
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_173287908
:W

Dan zal ik ook maar een topic doorschuiven en proberen om mee te gaan posten :@

Afgelopen woensdag is onze K.ikki geboren na een zwangerschap van 37 weken 3 dagen. Mevrouw
woog 2560 gram bij de geboorte en is 45 cm groot. Gisteren zijn we thuis gekomen dus we zijn volop op ontdekkingsreis met zijn 3-en O+
pi_173287925
Ja, dat gevoel kan ik me voorstellen, Burdie.

Wat me nu vooral opvalt hoeveel verschil zo'n bevalling uitmaakt voor je herstel. Ik heb twee keer prima bevallingen gehad waar ik goed op terugkijk en niets aan heb overgehouden, maar bij I heb ik anderhalf uur moeten persen, en bij Y slechts tien minuten. Ik voel me nu echt zoveel sneller weer fit dan toen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:02:09 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173288258
Spannend Burdie. Heb je goed contact met je buren?

Ik gun iedereen een bevalling zoals mijn laatste. Van wee tot baby op de buik in 67min en ook nog met duidelijke persweeën en tijd tussen de weeën. Heel anders dan bij de eerste.
De eerste ging ook snel (ongeveer 4 uur), maar daarbij had ik een weeënstorm. Als ik dan denk ook mensen die veel langer dan dat weeën hebben, pffff - je moet het maar kunnen volhouden hoor.
Ik ben blij dat we de mogelijkheid hebben tot pijnstilling. Als ze bij de eerste tijdens die weeënstorm hadden gezegd dat ik nog maar op 4cm oid zat ipv al aan 10, dan wilde ik gelijk naar het ziekenhuis voor een ruggenprik.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:04:21 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173288336
Welkom dobbey! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173288426
Welkom Dobbey, gefeliciteerd! Wat een kleintje 😍 Alles goed gegaan?
pi_173288671
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+ mooi gezegd.
Thuis, ziekenhuis, stil, luidruchtig, natuurlijk, ks... uiteindelijk is het het unieke verhaal van de geboorte van je kind.
Ja precies. O+
Het was niet zoals gepland maar uiteindelijk, terugkijkend had ik het niet anders gewild.

Ik vind het nog steeds heel fijn om het partusverslag terug te lezen.

Dobbey, welkom hier! Eindelijk in t babytopic! O+
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:17:51 #160
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_173288722
Welkom en gefeliciteerd met jullie dochter dobbey!

Wat een schrik met vallende baby's! gelukkig zijn ze beide ok :*


En I. Gaat al richting de 10 maanden :o
stats: 0 tanden, ze denkt dat ze al los kan lopen en is het dus maar goed dat er nog geen tanden zijn :D is zowiezo een waaghals, vanmiddag moest ik haar van de trap afplukken en slapen gaat eindelijk wat beter en ze is daardoor ook een stuk gezelliger O+

En we gaan verhuizen naar een huis met tuin *O* beetje jammer dat man weer 4 weken weg is voor werk en ik de verkoop van ons huis dus alleen moet doen en dat is best druk met baby en peuter :O maar tuin *O* en ruimte voor een eventuele 3e O+
pi_173288735
Hier bij de eerste een hele mooie ervaring. Stuitbevalling in het ziekenhuis en ik voelde me heel rustig en kalm en een mooie ontmoeting. Toen de weeën net begonnen had ik 6cm ontsluiting en bij de tweede keer checken al 9. Dan was pijnstilling voor mij niet nodig en ik geloof dat het ook geen optie is bij stuitligging.

Bij de 2e naar het zkh ivm verminderd leven voelen en daar bleek aan de ctg dat baby hele erge dips had in de hartslag. Toen heeft de vk mijn vliezen gebroken maar bij iedere milde wee weer een grote dip in de hartslag (bleek na de bevalling dus te komen doordat F tweederde van haar bloed aan mij had gegeven : (). Dus keizersnede was op dat moment de enige optie. Ik ben vooral blij dat we op tijd in het zkh waren.
De keizersnede zelf vond ik heel raar voelen... Jammer dat het niet nog een keer op de fijne natuurlijke manier ging, maar heeeeel erg fijn dat we op tijd in het zkh waren en dat F er is ♡!
pi_173289030
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind ook eigenlijk niet dat we moeten opbieden met wel of geen pijnstilling, hoeveelheid lawaai en dat soort dingen. Ik zie dat niet als prestatie namelijk.
De moeder die het meeste herrie maakte, de langste bevalling had en de meeste hechtingen had mag de naam kiezen van de eerst volgende baby in het zwangerschapstopic, toch?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:10 #163
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_173289225
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Welkom Dobbey, gefeliciteerd! Wat een kleintje 😍 Alles goed gegaan?
Thnx all en qua bevalling mag ik niet klagen. Uiteraard weer anders dan anders (story of my life :D) maar gelukkig lichamelijk er bijna zonder scheurtjes vanaf gekomen :')

Ik probeer telkens een foto te plaatsen maar tinypic weigert -O-
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:11 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_173289226
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:30 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

De moeder die het meeste herrie maakte, de langste bevalling had en de meeste hechtingen had mag de naam kiezen van de eerst volgende baby in het zwangerschapstopic, toch?
minstens!

Nee maar over het algemeen geldt dat als je voor geen pijnstilling hebt gekozen, je het waarschijnlijk ook niet nodig had. En dat iemand niet krijst is ook niet omdat ze zo goed bezig is (want dat zou impliceren dat iemand die wél krijst helemaal verkeerd bezig is).

Elke bevalling, elke vrouw en elke situatie zijn anders, en iedereen die een baby op de wereld zet doet dat op de best mogelijke manier O+
disclaimer
pi_173289434
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

minstens!

Nee maar over het algemeen geldt dat als je voor geen pijnstilling hebt gekozen, je het waarschijnlijk ook niet nodig had. En dat iemand niet krijst is ook niet omdat ze zo goed bezig is (want dat zou impliceren dat iemand die wél krijst helemaal verkeerd bezig is).

Elke bevalling, elke vrouw en elke situatie zijn anders, en iedereen die een baby op de wereld zet doet dat op de best mogelijke manier O+
O+
pi_173289479
Ik heb pijnstilling geeist en ik kreeg het niet.
Ik moest het met een nat washandje doen. :')


Als ik ooit nog een baby krijg dan leg ik gewoon een ei.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:45:36 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_173289520
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik heb pijnstilling geeist en ik kreeg het niet. :'(

Als ik ooit nog een baby krijg dan leg ik gewoon een ei.
oh dat is wel kut dan. Hoezo kreeg je dat niet?
Een ei lijkt me trouwens pijnlijker... dat is namelijk altijd groter dan wat er in zit :')
disclaimer
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:47:18 #168
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:47:47 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_173289587
Snoenk, whut, lopen?? :o die is toch ook pasgeboren??

Mijn baby heeft trouwens echt een tand.
En gisteren in een café vroeg een vertederde oude man of hij al 1 was :')
disclaimer
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:48:27 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_173289606
Hij doet het dobbey! Wat een plaatje O+
disclaimer
pi_173289637
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

minstens!

Nee maar over het algemeen geldt dat als je voor geen pijnstilling hebt gekozen, je het waarschijnlijk ook niet nodig had. En dat iemand niet krijst is ook niet omdat ze zo goed bezig is (want dat zou impliceren dat iemand die wél krijst helemaal verkeerd bezig is).

Elke bevalling, elke vrouw en elke situatie zijn anders, en iedereen die een baby op de wereld zet doet dat op de best mogelijke manier O+
Mooi gezegd ♡!
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:49:27 #172
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_173289641
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
Hij doet het dobbey! Wat een plaatje O+
Stoer he? En dat komt gewoon uit mij :9~ O+
pi_173289782
Bevallingen O+

Ik kreeg tijdens de bevalling steeds de slappen lach omdat er flink werd gegild op de kamer naast mij. Uiteindelijk bevielen we tegelijk vertelde de vk later :D ik zou best willen weten welk kindje er op dezelfde tijd als de mijne is geboren

Dobbey O+ wat een dotje
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:37:19 #174
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173290999
Welkom Dobbey :W Wat een mooi meisje O+

Leuk om te lezen hoe jullie terug kijken op de bevalling en ik sluit me helemaal aan bij wat er eerder is gezegd. Het is geen wedstrijd en uiteindelijk komen we allemaal thuis (of zijn we daar nog :7) met de hoofdprijs O+. Desalniettemin zeker goed om hulp te zoeken bij het verwerken als je er niet positief op terug kijkt!

Noud een tand :o En een lopende baby voor Snoenk! Wat gaan ze hard! En wat fijn van de tuin, Snoenk! Is je man er wel rond de overdracht? Spierballen zijn nooit weg bij een verhuizing.

We hadden vandaag een verjaardag en O. was zo lief. Lag op een speelkleed te lachen naar tantes (ooms waren te druk met voetbal en bbq om naar een baby te kijken) en lekker te brabbelen en iedereen echt aankijken O+ En op haar buik liet ze zien hoe goed ze haar hoofd al op kon tillen O+ Man wat was ik een stereotype trotse moeder O+ O+
pi_173291038
dobbey! Gefeliciteerd, wat een prachtig meisje O+

Tijdens de keizersnede nog best wat pijn gehad tijdens het dichtmaken, als ze alles naar elkaar toe trekken. Maar ik durfde niets te zeggen omdat ik doodsbenauwd was dat ze me onder narcose zouden brengen. :@ Geen moment in me opgekomen dat ze misschien wel wat pijnstilling hadden kunnen spuiten. :|W :')

Er was één verpleegkundige die me vreselijk ergerde wat borstvoeding betreft. Alles moest snel, snel, snel. En ze bleef 'm maar verplaatsen, tepelhoedje erbij, weer verleggen, tepelhoedje weer weg. 'Ja, je hebt ook wel grote borsten'. Gelukkig was m'n man er om haar weg te sturen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:45:36 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173291166
Wat heerlijk Stroop!

En Dobbey, mooierd heb je daar!

Ook wij hadden een verjaardag en lekker ergens rustig spelen onder de tafel was prima voor Max, maar daarbuiten wou hij bijna IN me kruipen. Toen we weggingen, niet te lang gebleven, was hij flink over de rooie.Ik merk toch nog wel dat ik daardoor ook wat van de leg ben. Arm ventje :{

Samen of met z'n drietjes is alles gelukkig ok. Eenmaal thuis een pastaatje gemaakt waar hij van heeft gesmuld, gewoon hetzelfde als wij en van een bordje. En erna vroeg naar bed. Ik zou hem voor de komende tijd in een doosje willen stoppen!

Oh, en hij drinkt uit een rietjesbeker, olé olé.
pi_173291418
Welkom Dobbey *O*

Jemig, snelle babies! Noud doet ook niet onder voor een 1 jarige toch SQ :P
Snoenk, wat een fijn vooruitzicht: een huis met tuin!!

M'n baby is uit logeren :o vind het best spannend. Het vooruitzicht op een nachtje doorslapen leek me dan wel weer heerlijk :+
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:58:20 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_173291446
Oooh lekker fazz. GA SLAPEN DANNN!!
disclaimer
pi_173292583
RF, je kan beter voor een keizersnede gaan dan... Ik kan dat echt iedereen aanraden (een rustige geplande dan wel, geen spoed). Dat was wel een mooie ervaring (itt m'n gewone bevalling) en je krijgt een verdoving tijdens en op verzoek morfine naderhand!

Gefeliciteerd en welkom Dobbey! Mooie foto, met de handjes omhoog zoals gelukkige baby's slapen O+

Klinkt heerlijk Fazz! Geniet er van!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 00:25:29 #180
269689 crew  Viv
pi_173292864
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:48 schreef Burdie het volgende:
Mijn tweede bevalling vond ik heel mooi, alleen jammer van de KS. Dat voelde erg incompleet; alsof ik een marathon aan het lopen was en iemand zei halverwege: "joh, we stoppen hier, je krijgt een lift naar de finish een je krijgt gewoon je medaille".
Aan de andere kant: Guppy was niet van plan om in te dalen dus die finish zou tot in het oneindige verder vooruitgeschoven zijn. Het had geen zin om jezelf daar helemaal stuk op te lopen, je kan je energie wel beter gebruiken als mama van 2. :)

Dobbey daar ben je dan!! O+ Wát een reis hebben jullie afgelegd om hier te komen.
pi_173293827
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:08 schreef tombolafan het volgende:
Oh vieve dat is inderdaad laag! Zou best logisch zijn dat ze dan moe is ja. Lekker laten slapen zou ik ook doen O+

Goed van je dat je hulp zoekt Mies! Ik vond het al stom van m'n lijf dat ik in het ziekenhuis "moest" bevallen ipv thuis, kan me voorstellen dat het bij een keizersnede nog langer blijft knagen dat het anders ging dan je graag zou willen :*

Net voor het eerst een rondje met de fietskar gerede. :D Baby vond t prima, kleuter was door het dolle heen. Beetje jammer dat ik vlak voor we thuis waren nog ff flink afgesneden werd door 2 tieners (terwijl ze me inhaalden zei de ene 'hier rechts dus', en ze knalden meteen voor me langs :( ) lag bijna om :')

Kinderen hadden gelukkig niks door :7
Leuk! Wat voor een fietskar heb je? En hoe oud is je baby? Ik ben enorm aan het twijfelen wanneer mijn baby er in kan achter de fiets en ik lees verschillende dingen.

Welkom dobbey! Gefeliciteerd.

Wat gaan jullie hard!
Bevallingen. Laatste keer was ik volledig in paniek bij de laatse cm's ontsluiting en het persen, maar vk zei dat ze zelden iemand zag die zo rustig was. Ik kan goed de schijn op houden. Ze heeft de volgende nacht ook aan mijn bed gestaan om mij te overtuigen dat ik een geweldige prestatie had verricht en als ik daar nog aan ging twijfelen ik haar maar moest bellen. Super lief!

Ik vind het nog steeds heel heftig wanneer ik er aan terug denk overigens. Vannacht kwam het voor het eerst weer een beetje richting sex, maar we durfden beide niet 😳
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:16:20 #182
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_173294205
Ze denkt vooral dat ze kan lopen, het gaat meer mis dan goed :')

Bevallen. Bij O in het ziekenhuis beland en met vacuümpomp gehaald en bij I een heerlijke bevalling gehad. Het deed eigenlijk niet eens pijn :@
de haarscheurtjes in mijn schaamlippen na afloop daarintegen :X
pi_173294696
Ik kijk goed terug op al mn bevallingen, alhoewel ik de tweede het minst leuk vond. Toen kwam ik niet in de flow. Als ik terugdenk aan m'n laatste bevalling, koppel ik dat stukje ambulance en ziekenhuis los van de bevalling zelf. Dat hoort er niet bij ;)

Vandaag halfjaardag *O*
pi_173294923
Welkom Dobbey! Lieve foto!
pi_173295224
Ah dobbey, wat een dotje O+
pi_173295947
En ik heb geslapen O+ 7 uur aan een stuk O+ Even wakker geweest en daarna nog een halfuurtje doorgeslapen. Ik voel me nog steeds heel moe :')
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:37:15 #187
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173296216
Dobbey wat een prachtig kindje O+

Gefeliciteerd met halfjaardag, Wup!
En Noud is alweer 1 lees ik 😁

7 uur onafgebroken slaap! Lekker hoor Fazz! Wel een beetje een too much of a good thing, hoor. Geen wonder dat je moe bent :{w ;)

Ik ben aan het wandelen met een slapende baby in de wagen. Normaal wordt ze altijd snel wakker omdat ik vaak ff stil sta met kleuter, maar kleuter is voor het eerst naar school vandaag :o
Nu ben ik dus lekker aan het doorwandelen door de duinen met een latte in mijn hand c_/
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:46:43 #188
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_173296346
Bedankt voor het welkom en de reacties op K O+

Ik ga later proberen mee te praten want waar ik gedacht had onder stuwing uit te komen was ik gisteravond helaas binnen het uur de sjaak incl hoge koorts. Ik denk dat als ik nu bij kim Holland solliciteer ik direct word aangenomen _O-

Tot snel :*
pi_173296719
Welkom Dobbey! Sterkte met je Pamela's. :P

Wat heerlijk Fazz! Wij doen de baby momenteel om en om, slaap. O+ Toch ben ik nog steeds chronisch moe, maar heb al geaccepteerd dat dat nog wel minstens 1,5 jaar zo zal zijn. :P Mijn productie trekt het trouwens verbazingwekkend goed, ook al voed ik dus om de dag een hele nacht niet, ik heb nog steeds meer dan genoeg melk voor L. (oké, misschien komt dat ook wel omdat ze vannacht wel weer drie keer wilde lurken :') ). Zo kan ik het goed volhouden in elk geval. O+

Wauw Wup, jouwes ook al weer een half jaar! Wat gaan ze toch rap.
pi_173297667
welkom Dobbey en succes met de stuwing!

Noud een tand *O*

O aan de wandel... wat is dat toch met 2e kindjes die zo snel gaan... James is 10 maanden, wandelt langs de meubels en aan je vingers,soms met maar 1 hand, heeft 9 tanden en 1 kies onderweg en zegt inmiddels "mama" "dada" (dag) en "nijn" O+

mijn binkie
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:21:26 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173298021
James is wel echt een bolleboos hoor O+ Wat kan 'ie veel! En 9! tanden!

Fazzo, wat heerlijk, even de baby uitbesteed! En slaap is zo onwijs belangrijk. Je beseft soms pas hoe weinig slaap je hebt, als je even wel goed slaapt.

Sylver, lekker, de oudste naar school. Met een latte door de duinen! Mag ik volgende keer mee, dat klinkt als goddelijk O+
Heb jij trouwens bij Ella nog restverschijnselen gemerkt van het vallen?

Wij zijn vanmorgen weer gaan zwemmen, maar dan gewoon vrij. Goed plan, want hij vond het hartstikke leuk! En nieuw is dat optrekkende beentje langs de kant en dan de kant opklimmen. Dat kan ook met de bank en de trap trouwens, en alles waar je op kúnt klimmen :') Verder heb ik een koalabeertje, die soms zelfs zijn nageltjes en tandjes in me zet.
pi_173298930
Wat een mooie ogen heeft ie, GM.
pi_173301487
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een mooie ogen heeft ie, GM.
de orignele

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:43:38 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173304404
Wat een leuk ventje is James toch O+

We merken gelukkig niks meer aan Ella, Q. Ze heeft een week wat last gehad met liggen, vooral na (of tijdens) het voeden, maar daarna merkte je niks meer aan d'r.
Merk jij nog iets aan je klauterkabouter?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173306366
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:46 schreef dobbey het volgende:
Bedankt voor het welkom en de reacties op K O+

Ik ga later proberen mee te praten want waar ik gedacht had onder stuwing uit te komen was ik gisteravond helaas binnen het uur de sjaak incl hoge koorts. Ik denk dat als ik nu bij kim Holland solliciteer ik direct word aangenomen _O-

Tot snel :*
Dat blijft toch een raar fenomeen he :D
pi_173307050
Mooi ventje heb je, gm!

Sylver fijn dan E. Weer de oude is.

Mijn laatste dagen breken hier aan. Zondag heeft L al een zandbak gekregen,woensdag de rest. Dan is hij ook echt jarig. Hij snapt zo veel. Wijst een hondje aan in het boekje (die hij eerst zelf uit heeft gekozen uit een doos met boekjes. Hij pakt dan alles er uit, net zolang totdat hij er een gevonden heeft die hij wil en die geeft hij aan mij), zegt zijn eerste woordjes (inclusief aaahhpah.... De ipad :X), drinkt uit een tuitbeker (ja, het is gelukt! Rietjes snapt hij nog niet maar dit gaat prima), kruipt de kamer rond en weet dondersgoed wat hij wil en weet dat ook altijd duidelijk te maken. Het is een ontzettend slim kereltje. Ik geniet er elke dag van. Maar ook zo gek dat hij al bijna 1 jaar is. Het is zo snel gegaan allemaal.
pi_173307506
Wat een knap ventje Nazil! Echt geen baby meer dus :)

M. kan sinds gisteren ook iets nieuws: neus peuteren :X en daarna stopt ze het in haar mond. Bah bah bah
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:17:00 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173307521
Nazil, wat klinkt dat tof allemaal! En wat je beschrijft klinkt ook allemaal zo bekend :Y Onze bijna tegelijk uitgerekende mannen O+

Wij hebben hier eindelijk het rietje voor elkaar. Nu nog buitenshuis. Het is overigens een prachtige transgender roze beker geworden :)

quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:43 schreef Sylver_ het volgende:
We merken gelukkig niks meer aan Ella, Q. Ze heeft een week wat last gehad met liggen, vooral na (of tijdens) het voeden, maar daarna merkte je niks meer aan d'r.
Merk jij nog iets aan je klauterkabouter?
Fijn!

Onze klauterkabouter is gewoon extra extra aanhankelijk, kruipt bijna in mij en is snel 'op zijn teentjes getrapt', dus veel meer huilen. Maar goed het kan ook dat dit een nieuwe fase is. Ik ga er wel vanuit dat dit soort dingen overgaan.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:18:35 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173307565
Neus peuteren :D En van wie heeft ze dàt afgekeken? Je man zeker ;)

Hier deed Max een "SMAK" nadat mijn vriend en ik elkaar een zoen gaven :') En een soort hoog miauw geluid als hij een poes ziet en aanwijst. Zo schattig!
pi_173308226
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:18 schreef Quoi het volgende:
Neus peuteren :D En van wie heeft ze dàt afgekeken? Je man zeker ;)

Hier deed Max een "SMAK" nadat mijn vriend en ik elkaar een zoen gaven :') En een soort hoog miauw geluid als hij een poes ziet en aanwijst. Zo schattig!
Nee! Ik hoop van kindjes op het kdv :X

Wat cute, een 'smak' :D
pi_173308342
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 00:00 schreef FlyingFish het volgende:
RF, je kan beter voor een keizersnede gaan dan... Ik kan dat echt iedereen aanraden (een rustige geplande dan wel, geen spoed). Dat was wel een mooie ervaring (itt m'n gewone bevalling) en je krijgt een verdoving tijdens en op verzoek morfine naderhand!

Gefeliciteerd en welkom Dobbey! Mooie foto, met de handjes omhoog zoals gelukkige baby's slapen O+

Klinkt heerlijk Fazz! Geniet er van!
Ik vond zo'n ei eigenlijk wel gezellig. Dat je in de herfst een ei legt en dan in de winter de hele dag een beetje op de bank zit te Netflixen om je ei warm te houden.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:27:49 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173309950
Ik sluit me aan bij de valbabies, zo van boven aan de trap helemaal naar beneden ;(. Alles lijkt gelukkig goed met hem. Pfff, ben tien jaar ouder :{.
KuikenGuppy
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:30:25 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_173310037
Oh nee burd! ;( wat akelig! Was ie stiekem de trap op gekropen?
disclaimer
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:31:58 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173310081
Nee, we waren allemaal boven om te gaan slapen, en het traphekje zat niet goed dicht -O-.
KuikenGuppy
pi_173310248
Ik stel toch voor dat we de valbaby-trend nu gaan stoppen. Liever een lachbaby-trend ofzo... Gelukkig gaat het goed met hem!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:38:35 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173310295
Ik stem voor! Of kusjesbaby-trend, mijnes heeft kusjes geven helemaal ontdekt. Super schattig O+.
KuikenGuppy
pi_173310548
Burd! Wat eng!

Mijnes smakt als hij drinken wil en gaat dan op zoek naar z'n tuitbeker O+
Kusjes geven doet hij niet. Ja af en toe met open mond tegen mijn wang aan, zo'n lekkere natte zoen :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:21 #208
269689 crew  Viv
pi_173310781
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:42 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik vond zo'n ei eigenlijk wel gezellig. Dat je in de herfst een ei legt en dan in de winter de hele dag een beetje op de bank zit te Netflixen om je ei warm te houden.
O+ En dat je man zoiets heeft van "ga nou eens wat nuttigs doen!" en dan roep je terug "ik ben al aan het broeden, sorrynotsorry!"

Jezus Burdie :'(
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:00:42 #209
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173311063
Oh nee Burdie, wat schrikken! :o ;(

Gelukkig dat alles goed gaat met hem.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:02:23 #210
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_173311129
Ach burdie wat een schrik :o gelukkig alles ok.
pi_173311293
oh burdie dan staat je hart toch ook even stil :o :{

Hier trok meneer vanavond een kastje mee in zn val.. gelukkig niet zo'n grote zware kast maar de bult op zn achterhoofd is er niet minder op :') en dat terwijl hij al heel moe was dus ontroostbaar...

Ik ga een helm kopen voor zijn 1e verjaardag :+
S. 2014
J. 2016
pi_173311909
Pfff Burdie, wat een schrik :o :*

Logeren is helemaal goed gegaan! Ze heeft uitgeslapen tot kwart voor 10 (serieus??? ) en was heel gezellig bij opa en oma. Ze wordt trouwens steeds heel blij als ze haar luier uit heeft misschien is ze een naturist in de dop oO<
pi_173313101
Burdie wat schrikken! :*
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:16:03 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173313236
Burdie! ;( Gelukkig liep het goed af. Best een end, van de trap af :o

Nu stoppen met valbaby's :{w
pi_173313887
Ik heb nog een valdreumes in de mix :D . Verkeerde topic, I know. Maar Tas besloot vanavond even headfirst de punt van het nachtkastje te onderzoeken. Die ging gelukkig net niet in z'n oog maar toch een lekker gat in z'n voorhoofd. Het was gezellig op de HAP :') . Dikke boks voor alle grijze haren hier, ik heb ze nu ook.
pi_173314251
Oh bah Burdie. Arme E. En arme jullie! Zijn jullie naar de dokter gegaan of was dat niet nodig? :*

Razz! Gets! Moest het gehecht? :* voor je heusnogbaby
pi_173314647
Bah Raz, dat klinkt naar. Beterschap voor tas!

Hebben jullie dat ook, dat je in bed ligt en dat er dan zo'n lucht voorbij komt en je tegen je man zegt dat hij niet zo moet stinken? En vervolgens komt me er een harde scheet uit het wiegje naast me. Echt niet normaal hoe zo'n lucht uit zo'n lief klein baby'tje kan komen die alleen melk drinkt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_173314821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 00:42 schreef FlyingFish het volgende:
Bah Raz, dat klinkt naar. Beterschap voor tas!

Hebben jullie dat ook, dat je in bed ligt en dat er dan zo'n lucht voorbij komt en je tegen je man zegt dat hij niet zo moet stinken? En vervolgens komt me er een harde scheet uit het wiegje naast me. Echt niet normaal hoe zo'n lucht uit zo'n lief klein baby'tje kan komen die alleen melk drinkt.
Jepp.

En gek genoeg stinken ze stukken minder sinds ie vast voedsel eet :D
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:53:28 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173315074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 00:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh bah Burdie. Arme E. En arme jullie! Zijn jullie naar de dokter gegaan of was dat niet nodig? :*

Razz! Gets! Moest het gehecht? :* voor je heusnogbaby
Uiteraard, voor de zekerheid zijn we even langs het zkh geweest.

Razz -O-.

GM een kast? :o
KuikenGuppy
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:55:59 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173315079
Babyscheten O+. De hond is er niks bij :D.

Oh en de buuf is bevallen! Tenminste, ik zag een roze slinger hangen. Nu wachten op de details.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 22-08-2017 07:44:33 ]
KuikenGuppy
pi_173316138
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 06:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Leuk! Wat voor een fietskar heb je? En hoe oud is je baby? Ik ben enorm aan het twijfelen wanneer mijn baby er in kan achter de fiets en ik lees verschillende dingen.


Ik heb een kidcar, en mijn baby is vandaag precies 6 maanden O+
Eerder durfde ik ook niet :')
Nu vind ik het nog steeds spannend, maar de kinderen vinden t super dus tja :D

En een :* :* voor alle valkindjes, bah! :(

Gister hadden we consultatiebureau en ze is weer helemaal goedgekeurd, lengte groeit meer dan gewicht (mocht ook wel :') )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173316440
Sterkte voor alle vallers en trapduikers. Heeft de natuur toch maar goed geregeld, dat babies best wat kunnen hebben.

6 maanden party voor tombola *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_173316514
Tombobaby 6 maanden *O*

Leuk samen fietsen O+ Wij hebben de fietskar een paar keer gebruikt met haar in de maxicosi; ik kijk uit naar volgend jaar als ze er allebei in kunnen zitten :)

GM, wat een binkie is J al :)

Haha Burd, ik las vanochtend de rode slinger. Leuk zo'n kinderrijke buurt :)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:38:18 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173316757
Leuk zo'n kidcar. Pasgeleden kwam een kennisje van me ergens naartoe met haar kinderen van 1 en 2 en reed die kar na het loskoppelen gewoon mee naar binnen. Handig! Niet eens bij nagedacht dat dat kan.

Max ging voor het eerst sinds een maand (!) weer naar de gastouder. Tranen met tuiten bij hem toen ik wegging :{ 9 maanden geen kik gegeven en nu dit ;( En hij heeft rode vlekjes op zijn wang en been. Ik moet wel grijze haren krijgen nu.
pi_173316844
Ja het buggywiel vind ik wel ideaal, dat je m mee kan nemen als je er bent :D


En ja joh, 6 maanden! Feestjeeee :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:49:54 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173316899
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Haha Burd, ik las vanochtend de rode slinger. Leuk zo'n kinderrijke buurt :)
Ik had het nog ge-edit ;) was laat toen ik het postte.
KuikenGuppy
pi_173316969
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+ En dat je man zoiets heeft van "ga nou eens wat nuttigs doen!" en dan roep je terug "ik ben al aan het broeden, sorrynotsorry!"

Jezus Burdie :'(
Ja! En dat dat je dan als antwoord geeft dat hij maar eens een nieuw glas wijn voor je in moet schenken. Want dat kan dan gewoon. :D

En al die val babies. :'(
Veel beterschap aan de blauwe plekken en bulten brigade.

Mijn baby wordt dus steeds eerder wakker voor zijn ochtend fles.. van 06.30 wakker worden voor een fles zaten we een paar weken geleden nog op 4.30 wat al veels te vroeg was om de dag te beginnen en vannacht dus op 02:00. Echt.. :'(
Waaaaaaarom?

Meest vreemde is dus dat hij juist eerder wakker wordt als hij een grote papfles krijgt om 19u in plaats van een melk fles.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173316970
Quoi wat naar dat ie nu ging huilen, zo ga je toch een stuk minder fijn weg ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173316986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:55 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ja! En dat dat je dan als antwoord geeft dat hij maar eens een nieuw glas wijn voor je in moet schenken. Want dat kan dan gewoon. :D

En al die val babies. :'(
Veel beterschap aan de blauwe plekken en bulten brigade.

Mijn baby wordt dus steeds eerder wakker voor zijn ochtend fles.. van 06.30 wakker worden voor een fles zaten we een paar weken geleden nog op 4.30 wat al veels te vroeg was om de dag te beginnen en vannacht dus op 02:00. Echt.. :'(
Waaaaaaarom?

Meest vreemde is dus dat hij juist eerder wakker wordt als hij een grote papfles krijgt om 19u in plaats van een melk fles.
Omdat baby.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:02:48 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173317069
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Omdat baby.
:D
KuikenGuppy
pi_173317693
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Omdat baby.
Ik ga daar toch vandaag een goed gesprek over hebben met baby.
Omdat wallen van Wim Kok.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173317911
Burdie, wat zul je geschrokken zijn!

Y wordt te groot voor de co-sleeper en gaat vannacht voor het eerst in z'n eigen kamertje slapen. Geeft een wat weemoedig gevoel. Aan de andere kant: I ging ook bij drie maanden over en dat gaf ons beide betere nachtrust en daar hoop ik nu ook op. Vannacht was het 01:00, 03:00, 05:30, 06:30. Dat mag wel een beetje minder.

RF, slaapt hij na zo'n ochtendfles om 02:00 dan niet meer?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173318015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:56 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, wat zul je geschrokken zijn!

Y wordt te groot voor de co-sleeper en gaat vannacht voor het eerst in z'n eigen kamertje slapen. Geeft een wat weemoedig gevoel. Aan de andere kant: I ging ook bij drie maanden over en dat gaf ons beide betere nachtrust en daar hoop ik nu ook op. Vannacht was het 01:00, 03:00, 05:30, 06:30. Dat mag wel een beetje minder.

RF, slaapt hij na zo'n ochtendfles om 02:00 dan niet meer?
Nee. :'(
Ik kan hem dan wel in bed laten, maar dan mept hij dus tot een uur of 4 met zijn speen tegen het bed, of heel luidruchtig brabbelen tot hij dus gaat huilen omdat hij uit bed wil.

Ik snap niet waarom dit ineens zo is. Hij gaat om 19u naar bed, en sliep dan altijd tot een uur of 6 a 7. Een maand geleden was dat tot half 6, toen 5 uur, toen half 5, toen 4 uur en nu zitten we dus inmiddels op 2 uur.

Terwijl hij overdag 2 slaapjes doet van 1.5 a 2 uur. Soms ook maar een uurtje per dutje.
Dus hij slaapt naar mijn mening ook echt niet teveel overdag voor een baby van -zo goed als- 8 maanden.

En we wonen in een super goed geïsoleerd huis, geen herrie van de buren, drie dubbel glas, verduisterende gordijnen. Dus ik weet het ook niet meer.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173318088
Wat irritant RF! Timo heeft er ook wel een beetje last van, maar die valt uiteindelijk wel weer in slaap. Hij krijgt één late avond/nachtvoeding (meestal tussen 01.00 en 02.00, gisteren toevallig al om 23.30) en red het vervolgens wel tot 7 uur. Maar dat betekent niet dat ie niet om 4 uur gewoon even klaarwakker wordt en keihard begint te lachen als je zijn kamertje inloopt. Vannacht heb ik hem maar meegenomen naar onze slaapkamer, wonder boven wonder bleef hij rustig tussen ons in liggen en viel hij na een minuut of tien weer heerlijk in slaap tot half zeven.

Timo is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Waar hij met heel veel "oh's" en "ah's" werd ontvangen door de meiden van tussen de acht en tien jaar die op de bso-groep zaten. Echt superschattig. "Wat is ie mooi!" En Timo maar lachen naar die dames, nu al een kleine charmeur.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:11:02 #235
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173318131
Oh noes, nog meer valbaby's en dreumes :o
Wat schrikken he ;(

Als hij om 2u komt, istie daarna dan wel later RF? Want dan zou ik toch liever die van 2u geven. Tenzij hij daarna niet meteen weer gaat slapen natuurlijk.

Edit: oh, lees net dat hij dan niet meer slaapt. Oh bah, das echt niet tof 😕


Spannend Franny. Ben benieuwd of het de nachtrust ten goede komt.

Ella had ook ergens last van. Vanaf 00.30u werd ze elk uur huilend wakker en slapen lukte pas weet als ik even een rondje met haar rechtop door de kamer liep. Ze sliep dan direct weer, maar stipt een uur later begon het riedeltje weer opnieuw.
Tot 03.30u, toen was het elk half uur :O
Geen idee wat het nou precies was. Voordat ze ging huilen werd ze al onrustig en was ze een beetje aan het kuchen. Ze vond het zelf ook echt niet leuk dat ze niet lekker door kon slapen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173318152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:55 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ja! En dat dat je dan als antwoord geeft dat hij maar eens een nieuw glas wijn voor je in moet schenken. Want dat kan dan gewoon. :D

En al die val babies. :'(
Veel beterschap aan de blauwe plekken en bulten brigade.

Mijn baby wordt dus steeds eerder wakker voor zijn ochtend fles.. van 06.30 wakker worden voor een fles zaten we een paar weken geleden nog op 4.30 wat al veels te vroeg was om de dag te beginnen en vannacht dus op 02:00. Echt.. :'(
Waaaaaaarom?

Meest vreemde is dus dat hij juist eerder wakker wordt als hij een grote papfles krijgt om 19u in plaats van een melk fles.
misschien heeft hij meer last van de pap... Dat zn buikje na een paar uur protesteert.

@burd, ja zo'n kastje met stoffen mandjes erin dus niet heel zwaar oid.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:17:46 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173318227
Q, wat vervelend dat Max moest huilen. Ik vond het ook altijd zo rot bij de oudste als ze zo'n periode had.
Ik belde dan een half uurtje later om te vragen hoe het gaat en eigenlijk was het altijd al snel weer goed zodra ik weg was. Maar het blijft wel rot weggaan.
Volgens mij zit er rond zijn leeftijd ook een verlatingsangst-fase toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:29:17 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173318414
Ella is afgelopen weekend even gaan oefenen met de rietjesbeker van grote zus :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door Sylver_ op 22-08-2017 16:50:53 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:38:57 #239
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173318611
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:52 schreef dobbey het volgende:
:W

Dan zal ik ook maar een topic doorschuiven en proberen om mee te gaan posten :@

Afgelopen woensdag is onze K.ikki geboren na een zwangerschap van 37 weken 3 dagen. Mevrouw
woog 2560 gram bij de geboorte en is 45 cm groot. Gisteren zijn we thuis gekomen dus we zijn volop op ontdekkingsreis met zijn 3-en O+
Nog niet bijgelezen.. maar hier wil ik ff voor vooruitposten..
Dobbey *O* *O* *O* van harte gefeliciteerd!!!!!! Wat geweldig je hier in dit topic te zien met je mooie dame!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:02:21 #240
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173319122
Soort van bijgelezen.. :7

Snoek gefeliciteerd met je nieuwe huis mét tuin!! ^O^
Noud een tand!! *O*
GM snelle die James O+
Nazil... aaahhpah _O-
Mies lekker een extra tussendoortje zo met het neuspeuteren :D
Oeioeioei Burd wat eng van het vallen! Gelukkig viel het mee! :o
Fazz lekker/leuk van het logeren/uitslapen :Y
Razz arme tas :o
Gaat lekker met de vallerts allemaal, mijn grote vorige week ook met z'n tanden op de rand van het zwembad :X
Tombo halfjaar hoera! *O* En goed van de stats!
Quoi hopelijk was het even huilen en was het snel weer leuk bij de GO :)
Ahhh Syl kijk nou wat een schattige O+

Volgens mij zei Aa 'gericht' mamammama van de week (toen hij wilde dat ik hem oppakte en later nog een keer). Maar kan ook toeval zijn geweest :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_173319441
Kan een baby ook al last van tandjes krijgen, zonder dat er iets zichtbaar is? Geen puntje, geen bobbel, helemaal niks.
M. huilt sinds een aantal weken 's nachts af en toe in haar slaap en wordt soms na een uur slaap hard huilend wakker. Ze kwijlt enorm en lijkt soms jeuk te hebben in haar mond, maar verder geen enkel symptoom. Zouden dit toch tandjes kunnen zijn? Over 3.5 week (wtf!) wordt ze 1 en ze heeft nog 0 tanden.
pi_173319481
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:29 schreef Sylver_ het volgende:
Ella is afgelopen weekend even gaan oefenen met de rietjesbeker van grote zus :+

[ afbeelding ]
Omg die ogen! 😍😍
pi_173319508
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:20 schreef Mies_poes het volgende:
Kan een baby ook al last van tandjes krijgen, zonder dat er iets zichtbaar is? Geen puntje, geen bobbel, helemaal niks.
M. huilt sinds een aantal weken 's nachts af en toe in haar slaap en wordt soms na een uur slaap hard huilend wakker. Ze kwijlt enorm en lijkt soms jeuk te hebben in haar mond, maar verder geen enkel symptoom. Zouden dit toch tandjes kunnen zijn? Over 3.5 week (wtf!) wordt ze 1 en ze heeft nog 0 tanden.
jup bovenin niks te zien (onder naast de twee voortanden al wel), wekenlang vieze luiers en huilen en jammeren en ineens waren ze daar. Die van onder zijn nog niet door :+
pi_173319539
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:20 schreef Mies_poes het volgende:
Kan een baby ook al last van tandjes krijgen, zonder dat er iets zichtbaar is? Geen puntje, geen bobbel, helemaal niks.
M. huilt sinds een aantal weken 's nachts af en toe in haar slaap en wordt soms na een uur slaap hard huilend wakker. Ze kwijlt enorm en lijkt soms jeuk te hebben in haar mond, maar verder geen enkel symptoom. Zouden dit toch tandjes kunnen zijn? Over 3.5 week (wtf!) wordt ze 1 en ze heeft nog 0 tanden.
Ja.
Hier had baby tot twee weken geleden een periode van vieze luiers maal 8-10 keer per dag, kwijleritis en overal op kauwen. Toen stopte dat en nu vandaag heeft hij pas een puntje ondertand door.
pi_173319545
Sylver wat een cutie! O+ En dobbey welkom nog :D

Mies geen idee! Maar ik denk ook al 2 maanden dat ze tanden krijgt en dat is ook nog niet gebeurd :')

Ze wordt wel steeds makkelijker! Ze kan nu zelf ff in de box spelen zodat ik wat met oudste/oppas kindjes kan doen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door tombolafan op 22-08-2017 13:27:04 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173320517
Oké cool :)

Wat fijn Tombo, dat je nu zelf in de box kan spelen O+
pi_173320641
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:20 schreef Mies_poes het volgende:
Oké cool :)

Wat fijn Tombo, dat je nu zelf in de box kan spelen O+
ja ik vermaak me prima *O*

Overigens valt ze nu net op schoot in slaap O+
Doet ze overdag ook niet vaak meer *;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:45 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173321908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:17 schreef Sylver_ het volgende:
Q, wat vervelend dat Max moest huilen. Ik vond het ook altijd zo rot bij de oudste als ze zo'n periode had.
Ik belde dan een half uurtje later om te vragen hoe het gaat en eigenlijk was het altijd al snel weer goed zodra ik weg was. Maar het blijft wel rot weggaan.
Volgens mij zit er rond zijn leeftijd ook een verlatingsangst-fase toch?
Klopt! Maar inmiddels heb ik al foto's gekregen van een vrolijke Max, die daar 2! boterhammen heeft gegeten en een sapje uit zijn rietjesbeker. Wat die opvang toch af en toe voor elkaar krijgt :?

Wat knalt jouw meisje door die foto zeg, met haar mooie ogen!

Oh en Tombola lekker in de box aan het spelen. Een op schoot slapende baby had ik in het ziekenhuis. Of: in de Tula en dan gaan zitten. Dat vond ik zo schattig, alleen na 2 uur niet meer, want kacheltje en zwaaaaaaaaar :P Totale zelfopoffering is het ;)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:38:12 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173321968
Krijg ik net deze foto toegestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga er geloof ik maar verliefd naar kijken totdat ik 'm mag ophalen O+ Oh en hij is zo verschrikkelijk groot op de foto, niet normaal.

en het wordt WEER tijd voor nieuwe broekjes, zie ik }:|
pi_173322020
Of tijd voor een nieuwe baby Q :9
pi_173322137
Max O+

Wat een knapperd is E ook Sylver O+

Babyspam-dinsdag 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173322492
Wat een knappe babies allemaal!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173322737
Q, mooie rooie 💛
Fazz wat een leuker is o zeg. Fijne het die FTG! Wij hebben de zelfde ;)
pi_173322906
Ik geniet enorm van de foto's van jullie kleintjes <3
Leuk om al die verschillende koppies te zien!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_173323317
Wat een leuke foto!!

Fazz: daar wordt de Tula hier ook het meest voor gebruikt, verder zit ik even in een wandelwagenperiode geloof ik. Maar ik zou niet zonder kunnen, ook op vakantie hebben we een paar wandelingen gemaakt die met wandelwagen echt niet hadden gekund. Met Tula ging het prima.
pi_173323835
Leuk, baby spam! Wat een mooie koppies. En allemaal zo anders. Echt gek dat sommige mensen zeggen dat alle baby's op elkaar lijken.

Tula FTG boks! Ik heb ook dezelfde! En ik kan ook niet meer zonder.
pi_173323963
Is domino...week nou afgelopen? Burdie en GM ook al :o.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:45:33 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173324298
Wat een leuke foto's, Q en Fazz O+

Max lijkt idd al een heuse dreumes daar! :o
En heerlijk zo in de Tula! Mooie meid is O. O+

Ik ben ook erg blij met mijn Marsupi. Meestal heeft Ella ergens halverwege geen zin meer in liggen in de kinderwagen en dan is de draagzak wel erg fijn :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173324405
Q! Wat lijkt hij groot joh!

L heeft zijn laatste dag als baby goed benut. Hangen bij mama op het terras met een speen en knuffel :') anders wilde hij niet. Of hij wilde alles, eigenlijk. De kruidenboter en bitterballen van mama :+
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:14:40 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173326077
Dat jaar is snel gegaan hè, Nazil!
KuikenGuppy
pi_173326126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:14 schreef Burdie het volgende:
Dat jaar is snel gegaan hè, Nazil!
bizar. Niet te geloven gewoon.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:05:03 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173328609
Een jaar geleden zat 'ie nog te chillen in het vruchtwater en nu schooit 'ie om bitterballen :D. Ze worden zo snel groot!
KuikenGuppy
pi_173329960
Q. en Fazz, wat een leuke baby's hebben jullie toch. O+

L. ook alweer bijna een jaar, waar blijft de tijd? Geniet maar van die laatste baby-uren hoor Nazil. :7

Al die stuiterende baby's, zo sneu en ook wel eng. :'( Mijn baby is nog intact, al krijgt ze af en toe wel wat te verduren door haar zus. :+

Ze heeft de vooruit gevonden hoor, mevrouw tijgert de hele kamer door en is daardoor op het kdv ook ineens een veel blijere baby. Eindelijk kan ze meedoen met de groten. *O*

En we hadden vanavond nog zo'n mijlpaal: voor het eerst in haar leven is ze 's avonds zelf in slaap gevallen! Man lag naast haar en liep na een uur chagrijnig weg bij haar, vervolgens viel ze na wat gebrabbel dus zelf in slaap. Kleine knapperd. O+
pi_173330421
Wat gaan alle babies hier hard.
Wat hebben we toch een goede oogst he? :D

Mijn moeder was hier vandaag ze is uit het ziekenhuis. <3

Geniet van de laatste uurtjes Nazil.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:29:35 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173332825
Goede oogst hebben we ja!

Nazil, het is bijna zover *O*

Selv, wat goed dat ze haar vooruit heeft gevonden. Nu lekker overal vandaan plukken :s)

Getwijfeld (want eerste dag opvang en waarschijnlijk moe), maar Max vanavond meegenomen naar de (atletiek)baantraining van onze vereniging, waar mijn vriend en veel bekenden aan meededen. Die twijfel was niet nodig geweest. Hij heeft heerlijk in het gras geklooid met allerlei spullen (pion, bal, estafettestokje, noem maar op) en als mijn vriend langskwam, zei hij: papapa. Tegen negenen weer op de fiets naar huis gestapt (half uurtje fietsen). Thuis kreeg hij nog ff de slappe lach en daarna ging hij lineus rectus naar bed met een papfles. Schnurrrrrk. Wat een vent O+
pi_173332898
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Max O+

Wat een knapperd is E ook Sylver O+

Babyspam-dinsdag 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leukerd zeg O+ .

En een speciale O+ voor Max, ik ben zo'n fan!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 22:32:53 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:33:41 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173332924
Nohhhh Razz O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:50:07 #268
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_173334305
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:31 schreef Burdie het volgende:
Nee, we waren allemaal boven om te gaan slapen, en het traphekje zat niet goed dicht -O-.
Eng! Gelukkig is alles goed.
pi_173337014
Nou, ik moet afscheid nemen hier :+ L heeft vanochtend z'n driewieler gekregen, hij vond hem heel leuk. De versierde kamer was nog leuker, hij keek zijn ogen uit toen we de kamer binnenkwamen. Nu ligt hij alweer in bed en straks komt al de visite. Volgens mij wordt het druk, maar ja. Hopelijk vindt hij het zelf ook nog leuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:04:13 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_173337134
Gefeliciteerd nazil!
disclaimer
pi_173337398
Gefeliciteerd Nazil! :D
En we hebben dezelfde box.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173337436
Gefeliciteerd met je dreumes Nazil *O*
pi_173337465
Gefeliciteerd! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:58:05 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173337847
Nazil van harte *O*.
KuikenGuppy
pi_173338240
Nazil, gefeliciteerd!

Sylver, wat een prachtige ogen! O+ . En O'tje van Fazz! O+ .

Heerlijk Selvaria, dat ze zelf in slaap kan vallen.
Het slapen in eigen bed en kamer leverde twee voedingen op: eentje om 00:30 en de volgende pas weer om 06:00. *O* . Het is wel zo dat ik zelf pas om 00:30 naar bed ging. :') . We hadden bezoek en het was gezellig. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:49 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173338672
Nazil O+ Van harte met je mooie DREUMES ;) Kijk 'm nou zitten op zijn driewieler! Speciaal om zo'n jaar aan de zijlijn mee te maken. Het is - ja ja, cliché maar waar - omgevlogen. Een hele fijne dag jullie en tot heel erg snel.

Franny, dat was duidelijk een succes! Lekker zeg. Van opgeknapt? Zo'n gezellig avondje is ook leuk natuurlijk.

Wij staan nog even in dubio of Max de vijfde ziekte of waterpokken heeft. In ieder geval verschijnen er steeds meer vlekjes die blaasjes worden. Op zijn gezicht zijn ze alweer ingedroogd. Dat spreekt voor waterpokken, alleen ze zitten lang niet over zijn hele lijf en lijken niet te jeuken. Misschien de milde babyvariant. Dan krijgen ze het later nog eens.

Verder is meneer in zijn hum en heeft verder niks. Lekker een ochtend gespeeld en gebadderd en nu aan den tuk.
pi_173338737
Gefeliciteerd Nazil!!

Wat fijn dat Y. het zo goed deed op zijn eigen kamer, Franny!

T. heeft een goede eerste dag gehad op het kdv, viel in de draagzak op weg naar huis al in slaap, hij was er moe van. Maar hij was de hele dag heerlijk vrolijk en ontspannen geweest, zoals wij 'm ook kennen.
pi_173338766
QUOI: Ik heb van meerdere vriendinnen gehoord dat bij babies de waterpokken vaak beginnen met maar een paar (ingedroogde) blaasjes waar ze geen last van blijken te hebben en dat het langzaam aan heftiger wordt, maar dat kan dus best even duren.

Misschien dat het toch waterpokken zijn. Heeft je huisarts een mail dienst waar je een foto kunt doormailen?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:47:49 #279
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173338807
Wij gisteren de hele dag in de weer met die kleine, niet in slaap te krijgen overdag en maar vrolijk lachen en energiek met die armpjes in de weer. Slaapt ie gewoon van 20:00 tot 06:00 uur door ineens. _O-

Dat was ook wel een keer prettig, gelijk vol energie de dag beginnen. :D
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:54:10 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173338945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:46 schreef ReginaFalange het volgende:
QUOI: Ik heb van meerdere vriendinnen gehoord dat bij babies de waterpokken vaak beginnen met maar een paar (ingedroogde) blaasjes waar ze geen last van blijken te hebben en dat het langzaam aan heftiger wordt, maar dat kan dus best even duren.

Misschien dat het toch waterpokken zijn. Heeft je huisarts een mail dienst waar je een foto kunt doormailen?
REFINAFALANGE: ;) Ah ja, nou ik zie het wel aan. Wat het ook is, voor het beloop en beleid maakt niet veel uit, vooral als hij geen last heeft. Als hij maar niet bepokt en bemazeld is op zijn verjaardag :{

Lastpost, goeie nacht!
pi_173339536
Verdomme Quoi, ik dacht waarom post jij een plaatje van Libresse, maar dat is FOK!reclame. :') En wat is je kereltje groot geworden. :o :D

Nazil, gefeliciteerd. Een JAAR!! Het gaat zo snel. ;(
:)
pi_173339563
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:47 schreef Lastpost het volgende:
Wij gisteren de hele dag in de weer met die kleine, niet in slaap te krijgen overdag en maar vrolijk lachen en energiek met die armpjes in de weer. Slaapt ie gewoon van 20:00 tot 06:00 uur door ineens. _O-

Dat was ook wel een keer prettig, gelijk vol energie de dag beginnen. :D
Oh heerlijk zeg. :Y Dan begin je zo'n dag toch echt wel anders. Heb zelf menig dag als een overleefzombie geleefd.
:)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:47:16 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173339955
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:24 schreef Soof-87 het volgende:
Verdomme Quoi, ik dacht waarom post jij een plaatje van Libresse
Daarvoor moet je bij Fazz zijn :+ ;).
KuikenGuppy
pi_173339977
:D

Geen pregnancy-brain voor jou Burd :7
pi_173340522
Gefeliciteerd Nazil! Een echte dreumes op de fiets!

Is het positief woensdag? Goede nachten, zelf in slaapvallen!
Mooi weer! Kevin is blij met zijn nieuwe pakje en met blote benen
Ik ga hem zo voor het eerst naar het KDV brengen.

pi_173341141
Oh spannend Adrian, gaat hij wennnen vandaag?
pi_173341498
Ach dat pakje, Adrian. O+
Burd, wat een schrik ook voor jou. :*

Gisteren voor t eerst met mn pluis naar de bieb geweest. Hij vindt dat voorlezen dus nu al fantastisch. Vanavond maar eens mijn eigen collectie prentenboeken uit de verhuisdozen halen. O+
pi_173341795
Bij ons begonnen de waterpokken een week of drie geleden bij de oudste, een week later begon het bij Boaz en Sjuul. Het zette in eerste instantie niet echt door dus we twijfelden nog. Maar op een dag haalden we Sjuul (en Boaz) uit bed en zaten ze echt van top tot teen onder. Moet zeggen dat het me erg meegevallen is ondanks dat ze het dus alle 3 ongeveer gelijkertijd hadden. Ze hebben alle 3 een dag koorts gehad en ik heb ze daarvoor paracetamol gegeven. En Sjuul at een paar dagen wat slechter. Maar ze waren niet echt humeurig of hangerig, tenminste zo heb ik het niet ervaren. Het zag er voornamelijk heel sneu uit. Ben ook niet in de weer geweest met smeerseltjes of mentholpoeder.

Succes! Ik had me op het allerergste voorbereid (continu huilende kindjes die er mega last van hadden, slecht slapen etc) want ja waterpokken X 3 maar ons is het ontzettend meegevallen. ):O
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 13:38:08 #289
269689 crew  Viv
pi_173342017
Waterpokken hier bij bijna 6 maanden, het waren maar een stuk of 20 pokjes (waarvan gelukkig maar 1 in haar gezicht, want het kan blijvende littekentjes geven) en ze heeft er niet aan gekrabd. Mogelijk krijgt ze het later nog eens, we zien wel. :)
pi_173342251
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh spannend Adrian, gaat hij wennnen vandaag?
Ik ben op mijn werk nu. Het wennen is er bij ingeschoten omdat ik eerder ben gaan werken. Maar ik vind het wel fijn dat het nu maar een halve dag is.
Het blijft spannend, ook al is het mijn tweede die daar naar toe gaat :')

Voorlezen, heerlijk! Geniet er van Cygne.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:54:29 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173342344
Gefeliciteerd Nazil! *O*

Oeh succes Adrian. Ben benieuwd hoe het is gegaan :)

Wat je beschrijft klinkt wel als waterpokken, Q. Vijfde ziekte zijn geen blaasjes geloof ik?
Hopelijk verloopt het mild!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:02:56 #292
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173342468
Wat leuk Cygne! Heb je 'm ook gelijk lid gemaakt? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:08:46 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173342556
Hier trouwens een baby die niet wilde slapen, maar wel overduidelijk moe was. Ze wilde zelfs niet samen met mij op bed liggen. Zodra ik de slaapkamer in ging met haar ging ze huilen.
Uiteindelijk maar gaan wandelen, ze was echt zo moe.

Beetje jammer alleen dat ik gisteren mijn teen heb dubbelgevouwen waardoor lopen nu pijn doet :X

3 op een rij O-)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173343300
Een halve dag is dan wel zo fijn Adrian, hopelijk gaat het helemaal goed!

Q, ai, van het ene meteen door naar het andere. Hoop dat max er niet zo'n last van heeft!

Wat leuk dat je dat al merkt Cygne O+ Hier luistert baby vaak al mee met de verhalen van haar broer. Veel kan het haar nog niet boeien omdat haar dorst altijd lijkt samen te vallen met het voorleesmoment van F :')

Straks na werk ga ik alvast wat inpakken. Morgen gaan we kamperen! Gelukkig is de weersvoorspelling goed de komende dagen 8-)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:59:13 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173343444
Ella luisterde eerst ook mee, maar nu is ze overgegaan op mee voorlezen. Hele tijd dat ik voorlees gaat zij ook kletsen 'huhagnnnplnahhuhhuh' en als ik stop stopt zij ook :D

Leuk Fazz! Waar gaan jullie heen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173343566
Naar Drenthe O+ Een weekend hout hakken en vuurtjes stoken *O*
pi_173344287
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:02 schreef Sylver_ het volgende:
Wat leuk Cygne! Heb je 'm ook gelijk lid gemaakt? :)
Jazeker! Of ja dat was hij al. Nu gingen we voor het eerst wat boekjes lenen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:14:59 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173345688
Aaaah leuk hè? De bieb! Ze doen bij ons ook van die leuke dingen. Komen er net weer vandaan.

Fazzo, lekker kamperen!

Duidelijk nu, het zijn waterpokken. Behalve extreme mamahonger (die er eigenlijk al was) merk ik geen verschil. Geen jeuk oid.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:16:01 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173345706
Absurd Vivi dat dat bij ZZ er al met 6 mnd was! Ligt toch minder voor de hand :P
pi_173345877
Gefeliciteerd Nazil! Wat een vrolijke foto met zijn driewieler! Hopelijk een leuke dag ondanks de drukte!

Sterkte met de waterpokken Quoi! Hopelijk heeft Max niet te veel last..

Cygne leuk naar de bieb en fijn dat hij er zo van kan genieten!

Adrian hoe was de eerste dag van Kevin? F gaat volgende week ook voor het eerst!

Franny fijn van het gezellige avondje en de goede nacht erna :)!

Gezellig dat Ella mee gaat voorlezen Sylver :D! Ik vind dat echt een leuke naam Ella ♡!

Vandaag met F gaan prikken voor het HB. De prikster die begon moest het nog een beetje leren, dus dat ging niet meteen goed :(. & F moest echt huilen. Maarja ze kan er natuurlijk ook niets aan doen dat ze het nog moet leren. Maar echt niet leuk voor mijn baby... De uitslag was overigens wel goed! Gestegen van 5.3 naar 6.7! Dus dat is fijn :)...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 17:44:12 #301
269689 crew  Viv
pi_173346184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:16 schreef Quoi het volgende:
Absurd Vivi dat dat bij ZZ er al met 6 mnd was! Ligt toch minder voor de hand :P
Het kinderdagverblijf, voor al uw ziektekiemen aan het juiste adres. :') Rond die leeftijd verdwijnt de bescherming via antistoffen van de moeder dus ze was meteen de pineut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')