abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173209022
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

donderdag 17 augustus 2017 @ 14:42:07 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_173209563
Ik sprak net de liefste bedrijfsarts ooit O+ Ik voel me weer gerespecteerd en begrepen. En ik mag rustig de tijd nemen om mezelf eerst weer op te bouwen.

Het is dat ik nog 17 zwangerschapskilo's moet, anders at ik nu taart.
disclaimer
pi_173209954
Wat fijn SQ. Gelukkig bestaan er ook nog menselijke mensen. Dat hij dat zei geeft je denk ik al zoveel lucht. Daar mag best een taartje op gegeten worden. Lief zijn voor jezelf is ook heel belangrijk

RF :D dat zou wat zijn.
Ik zou zelf gevoelsmatig echt nog wel voor een 3e willen gaan, maar mijn man niet.
Ik zou het hem dus niet willen aandoen dat het per ongeluk gebeurt. De pil vergat ik heel vaak dus vandaar een spiraaltje en uit angst voor een ongelukje zoals op die foto gaat man (binnenkort) toch maar eens bij de huisarts langs voor een verwijzing naar het ziekenhuis. Alleen moet hij die afspraak nog steeds maken, mijn held :D *;
pi_173210102
Minarosa, moeten opnieuw beginnen. Al ligt de genetische test natuurlijk al wel klaar.
  Manager PR/Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:18:04 #5
269689 crew  Viv
pi_173210179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:05 schreef ikke_84 het volgende:
Dat hij dat zei geeft je denk ik al zoveel lucht.
Ook vrouwen kunnen bedrijfsarts zijn hè? ;)

SQ wat fijn zeg! :*
pi_173210262
Verticale Aa! *O*

SQ wat fijn dat je begrip krijgt, hopelijk neemt het wat stress weg.
En geen taart? :o

Ik kijk extraordinairy pregnancies op TLC. Bevalling van een draagmoeder en dan dat pasgeboren kind dat op de buik van de 'nieuwe' moeder gaat. Dat zou ik dus nooit kunnen. ;(
pi_173210319
fijn SQ!!

en Aa wat doe je nu kerel *O*

een 3e... Ik ben echt slecht in dat hele zwanger en beval gedoe maar het lijkt me geweldig! Dat moederen ligt me wel. maar goed count your blessings. (en dat ik ga scheiden maakt het ook lastiger. :P )
S. 2014
J. 2016
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:25:36 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_173210345
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:21 schreef ingee het volgende:
Verticale Aa! *O*

SQ wat fijn dat je begrip krijgt, hopelijk neemt het wat stress weg.
En geen taart? :o

Ik kijk extraordinairy pregnancies op TLC. Bevalling van een draagmoeder en dan dat pasgeboren kind dat op de buik van de 'nieuwe' moeder gaat. Dat zou ik dus nooit kunnen. ;(
ik denk dat maar heel weinig vrouwen draagmoeder kunnen zijn. Maar als je het doet beleef je zo'n zwangerschap natuurlijk heel anders dan als het je eigen, gewenste kindje is.

Deze bedrijfsarts was overigens wel een man. De vorige, minder prettige arts was een jongedame :D
disclaimer
pi_173210448
SQ wat fijn zeg!!

Cygne ik hoop van harte dat het jullie wel gegund is! :*

Dat lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk Ingee :'( . Zo knap als iemand zoiets voor een ander kan doen!
  Manager PR/Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 16:00:34 #10
269689 crew  Viv
pi_173211109
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
Deze bedrijfsarts was overigens wel een man. De vorige, minder prettige arts was een jongedame :D
Ha, dat zou je vooroordeel-technisch andersom verwachten. ;)

Draagmoeder zijn, ik zou dat qua zwangerschap en bevalling wel over hebben voor een naaste, maar het afgeven van de pasgeborene lijkt me wel een ding, en dat is wel een redelijk essentiële stap in het proces. :X
pi_173211340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:30 schreef Vieve6 het volgende:
SQ wat fijn zeg!!

Cygne ik hoop van harte dat het jullie wel gegund is! :*

Dat lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk Ingee :'( . Zo knap als iemand zoiets voor een ander kan doen!
:*
Ik hoop het ook, maar mocht het niet zo zijn. We hebben al het allerliefste kleine jongetje. Die angst nooit een kindje te krijgen, nooit een gezin te zijn is weg.

Net man uitgezwaaid, die gaat naar lowlands met zn vader. Hoop voor ze dat het weer beter wordt nog.
pi_173212160
Q wat een schrik! Fijn dat jullie weer thuis zijn :*

SQ een meedenkende bedrijfsarts is heel fijn O+ Neem inderdaad echt je tijd

Hier zijn we er nog niet uit of er nog een 3e komt. Ik wil eigenlijk wel en volgens mij denk vriend er ook wel zo over. Maar vooralsnog geen haast :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173212234
Oh Fazz die komt even binnen. Herkenbaar, wel om andere redenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 17:04:21 ]
pi_173212349
SPOILER
pi_173212437
Razz en fazz :*
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:22 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173212689
Hè Fazz & Razz (DJ duo intenties toevallig jullie? ;) ), wat kan zoiets een impact hebben :*

SQ, hands up voor jouw bedrijfsarts. Taart mag!

Hier hebben baby en moeder gerust van 12 tot 3 :P Max is best zielig nog. Erg aanhankelijk en bij beet/oppakken is het brullen. Schijnt spierpijn te zijn. En verder is hij alweer snel moe. Flinke impact op zo'n mannetje ;( Gelukkig wordt er ook gelachen en gespeeld.

En je hele hebben en houwen tegen een busje aan zien crashen hakt er hier eigenlijk ook wel in.

Maar goed, eind goed al goed.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:48:18 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173213178
Quoi :*.
KuikenGuppy
pi_173215998
Ik snap je, Q. Gelukkig gaat het goed met Max, maar vergeet ook jezelf niet hierin he :*
Wij waren vandaag in het ziekenhuis voor de controle van Ella na haar val 2 weken geleden en alles is gelukkig weer goed. Maar ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met het ziekenhuis weer inlopen, ik was er gewoon misselijk van.
Pedagogisch medewerker die even kwam praten na het gebeuren gaf ook aan dat je best heel heftige emoties kunt krijgen en dat het allemaal oké en niet raar is, maar dat het wel belangrijk is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Anders is het verstandig om even aan de bel trekken en er niet mee rond te blijven lopen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173216730
Och Quoi, het lijkt me vreselijk om te zien ;( gelukkig is het goed afgelopen met Max, neem ook inderdaad de tijd voor jezelf. Kan me goed voorstellen dat je zelf ook flink van het padje bent :*

Ik heb gemist dat Ella ook is gevallen! Wat zielig :'( maar gelukkig is alles goed.
pi_173216998
Pff Q zielig zo'n kleintje spierpijn. God zij dank is het daarbij gebleven en is hij er zelf goed onder.

En ella ook al.. Ik kan mij goed voorstellen dat het heel heftig is voor jezelf.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:23:52 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_173217051
Ik had het van Ella ook gemist maar ben ook even afwezig geweest... Wat een narigheid allemaal ;(
disclaimer
pi_173217482
Jeetje Sylver, ik heb het ook gemist. Wat was er gebeurd? :*
pi_173218137
Quoi :* dat lijkt me heel naar om te zien. Vooral ook omdat hij met zijn hoofd tegen die bus kwam en daarna door naar de grond. Brrrr ik krijg al tranen in mijn ogen als ik er aan denk
Fijn dat hij toch nog kan lachen O+

Ella ook al gevallen :* wat zielig en ook een behoorlijke schok voor jou sylver

Vivi ik wist gewoon al dat het een man was O-)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:35:22 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173219741
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:46 schreef Sylver_ het volgende:
Ik snap je, Q. Gelukkig gaat het goed met Max, maar vergeet ook jezelf niet hierin he :*
Wij waren vandaag in het ziekenhuis voor de controle van Ella na haar val 2 weken geleden en alles is gelukkig weer goed. Maar ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met het ziekenhuis weer inlopen, ik was er gewoon misselijk van.
Pedagogisch medewerker die even kwam praten na het gebeuren gaf ook aan dat je best heel heftige emoties kunt krijgen en dat het allemaal oké en niet raar is, maar dat het wel belangrijk is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Anders is het verstandig om even aan de bel trekken en er niet mee rond te blijven lopen.
Damn, ik heb dit ook gemist. Goed dat je zo wordt begeleid. Ik kreeg wel de vraag of ik er nog over wou napraten, maar vond dat (nog) niet nodig. Wat je zegt: dat ik het nu nog heftig vind, is logisch. Het wordt een probleem als het blijvend wordt. Gelukkig kan ik er goed met mijn vriend over babbelen.

Waar ik alleen nog verbijsterd over ben...

SPOILER
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:52:28 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_173220415
Dat zou ik ook niet grappig vinden quoi...
disclaimer
pi_173221059
Waar gaan we heen met de mensheid dat mensen niet eens even kunnen helpen... Vreselijk. Dat is ook de reden waarom ik altijd mijn mobiel meeneem als ik met L ben, je weet niet wat er kan gebeuren. Jij had ook zo'n moederfiets toch?
pi_173221388
Die mensen snap je toch echt niet he...
Ik liep ook een keer met een mini M. in de wandelwagen. Die begon uit het niets te spugen en half te stikken in haar eigen braaksel. Toen ik haar uit de bak haalde ging ze (midden op straat) nog een aantal keer projectiel braken over zichzelf en mij heen en tegen alle bomen die ze maar raken kon :') de kots droop van ons af. Zoveel voorbijgangers die dat zagen en niemand die even vroeg of het ging.
Nu is dit natuurlijk een heel andere situatie, maar het viel me toen ook zo tegen.
pi_173222845
Dat is wel stom Q, dubbelstom. :*
Die uitstapte heeft die wel geholpen of was je zo verbouwereerd van de aangeboden hulp en zei je nee dank je het lukt wel? :P
pi_173223329
Pfff, dat is ook lekker zeg Q. Raar eigenlijk he.
Ik heb ook eens toen ik 6 maanden zwanger was op straat gelegen onder mijn fiets en iedereen liep en fietste gewoon om mij heen. Behalve een oude man, die mij weer omhoog hielp.

Kan kloppen dat jullie het gemist hadden van Ella, hoor. Ik had het hier niet verteld. Vind het nog steeds wel moeilijk om er over te hebben. Ze was van de behandeltafel gevallen (in het (kinder)ziekenhuis nota bene, waar we waren voor controle van de reflux) en liep daarbij een breukje op in haar schedel.
Maar vandaag voelde ze het breukje niet meer en lijkt alles weer goed gelukkig.
pi_173223489
Jemig Sylver, wat heftig :o Gelukkig is Ella goed hersteld, maar jemig, snap dat je niet prettig het ziekenhuis inloopt als het juist daar ook is gebeurd :'(
pi_173226903
Jee Sylver snap wel dat dat moeilijk s om te benoemen, fijn dat het goed gaat op de schrik na dan :*.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:30 schreef Vieve6 het volgende:
Ik kan het me ook echt niet voorstellen en vraag me dan af hoe het met zo'n draagmoeder jaren later gaat. En wat voor effect het heeft op het kind, ik bedoel gaat zo'n draagmoeder dan (on)bewust zich minder hechten aan het kind om zo eigen pijn van afstaan aan te kunnen? Daarnaast weet je ook van tevoren helemaal niet hoe je je voelt na zo'n bevalling etc. Misschien cijfert diegene zich volledig weg, je weet het niet. Het idee is prachtig maar ik heb dus moeite met er complimenten over te maken :@.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:21:25 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_173226915
Dat komt omdat je het alleen aan je eigen ervaring kan spiegelen, uni. En als draagmoeder sta je er echt anders in ;)
Feit blijft dat de meesten het niet zouden kunnen - dat is uiteraard oké, het is ook niet niks natuurlijk.

Sylver, jezus :o ;( ik kan me erg goed voorstellen dat je daar een tik van meekrijgt. Op een plek waar je haar acht veilig te zijn nota bene :'(
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:34:57 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_173227121
Ik zou graag ontdekken waarom mijn baby de ene nacht slaapt van 19:30 tot 7:30 met 1 nachtvoeding en de andere nacht van 19:30 tot 5:30 met 3 nachtvoedingen :O :')
disclaimer
pi_173227152
Als je de uitkomst hebt gevonden, deel hem dan alsjeblieft. :+ Na twee nachten van 23.30 tot 06.30 twee weken geleden dacht ik dat ze dat misschien wel vaker zou doen, maar sindsdien zitten we weer op voedingen om de 3 uur (ook als man de nacht doet en ze kv krijgt). Dat gaat nu nog prima, maar over twee weken moet ik weer 7 a 8 uur per dag voor de klas en dat ga ik echt niet trekken vrees ik. :@
pi_173227188
Sylver wat afschuwelijk! Letten de artsen niet goed op? Wat ontzettend fijn dat het allemaal goed is afgelopen zeg.

Quoi, Ik vind het helemaal niet gek dat je er nog last van hebt. Toen O haar tand uit haar mond viel op het ijs, toen heb ik daar echt nog lang last van gehad. En nog draait mijn maag zich om als ik haar voor me zie op het ijs en haar grootvader "ze is een tand verloren" hoor zeggen. Brr.

Fijn dat het met Maxi ook meevalt. Je kan best een harde klap maken met zo'n fiets.
pi_173227193
Oh doe mij die oplossing ook maar.
S heeft ergens last van en ik weet bij god niet wat. We eten zo mild allebei. Heb hem de laatste nachten zeker 4x gevoed. Overdag kan ie lang zonder, maar 's nachts...
pi_173227206
Jeetje Sylver! Gelukkig gaat alles weer goed met Ella. En Quoi ook al zo'n smak voor Max. Voelt hij zich al wat beter? :*

Ook leuk om alle overwegingen voor een volgend kindje te lezen. Ik zou er graag nog eentje willen, maar niet nu. Alleen het zwanger zijn hoeft van mij niet zo. Zeker niet na de stress die we deze keer hadden. Bovendien moeten we dan het huis verbouwen en heeft mijn man een persoonlijke deadline dat hij op zijn 39e het gezin compleet wil hebben (en dat is precies over 3 jaar). Ik zie verdere gezinsuitbreiding dus eigenlijk nog niet gebeuren.

Mijn baby is verkouden, arm ding. (Altijd leuk, zo'n grote zus op het kdv.) Hij sliep vannacht wel ineens van 22.00 - 3.30 :o Ik moest zeker drie keer op de wekker kijken of het echt zo was. Ik voelde me ook gelijk uitgeslapen na ongeveer vijf aaneengesloten slaap :D
pi_173227268
Jeetje Sylver wat afschuwelijk :'(
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:55:34 #39
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173227924
Ojee, Sylver :o Ik kan me goed voorstellen dat dat nog regelmatig door je hoofd gaat! De val van Max ook, trouwens. En wat bizar dat er zo weinig mensen helpen ;(

Ik vond zwanger zijn geweldig. Ik had ook een heel soepele zwangerschap, dus dat hielp wel. Ik zou ook graag een broertje of zusje willen voor O., en als ik het zelf mag kiezen het liefst niet te groot leeftijdsverschil. Ik denk dat we ons dus redelijk snel weer zullen melden in het ziekenhuis.
Aan de andere kant lijkt het me wel enorm zwaar als nummer 2 snel komt 8)7 Vooral tijdens het spuiten van de hormonen was ik een vaatdoek.. Erg lastig als er een dreumes rond kruipt. Volgens mij moeten we sowieso een jaar wachten, dus tegen die tijd maar evalueren :s)
pi_173228147
Oh Sylver.... wat erg! Ook dat het in het ziekenhuis gebeurt, dat zou wel de laatste plek zijn waar je dat verwacht.

Quoi: Ik snap dat niet he, dat mensen elkaar niet helpen of tenminste even vragen of ze hulp nodig hebben. Ik zou daar behoorlijk pissig over zijn als mensen gewoon kijken hoe je met een ontroostbare baby in je armen en je spullen en fiets op straat jezelf red.

Wat positief nieuws (nou ja, voor ons dan want jullie hebben hier natuurlijk niks aan - maar mochten jullie het willen vieren en een taartje willen kopen, dan moedig ik dat natuurlijk aan), Goedzakje werd om 5.45 wakker voor een flesje en daarna lekker met buggy en hond een uur gaan lopen. Doe mij elke dag zo'n ochtend.

[ Bericht 13% gewijzigd door ReginaFalange op 18-08-2017 09:18:22 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:24:43 #41
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173228394
Ik vind het al niet kunnen dat mensen de trein in sprinten zonder aan de vrouw met kinderwagen te vragen of ze hulp nodig heeft. Laat staan als er duidelijk iets fout is gegaan :N
pi_173228501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik vind het al niet kunnen dat mensen de trein in sprinten zonder aan de vrouw met kinderwagen te vragen of ze hulp nodig heeft. Laat staan als er duidelijk iets fout is gegaan :N
Toen wij van Schotland naar Nederland emigreerde gingen we met de trein. Al onze spullen in de verhuiswagen maar wel grote zware koffers bij.

Bij het uitstappen werden werd ik gewoon met koffer en al van dat opstapje uit de trein geduwd. -O-
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:35:36 #43
269689 crew  Viv
pi_173229925
Sylver wat heftig ook! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:11 schreef kazy het volgende:
Ook leuk om alle overwegingen voor een volgend kindje te lezen.
Ja vind ik ook! Sowieso als de gesprekken hier wat dieper gaan. Een aantal jaren geleden was hier een user (Olf) die iedere dag een mooie vraag stelde, de Daily Olf. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik snap dat niet he, dat mensen elkaar niet helpen of tenminste even vragen of ze hulp nodig hebben.
Ik heb me daar ook eens schuldig aan gemaakt, een paar jaar geleden. :@ Ik liep door een woonwijk en een moeder met een jong kindje in een fietsstoeltje en een ouder jochie op een eigen fietsje passeerden mij. Je kent het wel, van die kindjes die nogal slingeren op de fiets omdat ze het eigenlijk nog niet zo goed kunnen. Ze waren net voorbij en dat oudere jochie valt van zijn fietsje. Het ging niet hard, maar wel huilen natuurlijk. Ik was al verder gelopen toen ik me afvroeg of ik geen hulp had moeten aanbieden. :X
pi_173230603
Sylver wat erg zeg :o
Gelukkig gaat het beter en is het breukje niet meer te voelen.

Quoi hoe is het met jullie? Goede nacht gehad?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:25:31 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_173230766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Sylver wat heftig ook! :*

[..]

Ja vind ik ook! Sowieso als de gesprekken hier wat dieper gaan. Een aantal jaren geleden was hier een user (Olf) die iedere dag een mooie vraag stelde, de Daily Olf. O+

[..]

Ik heb me daar ook eens schuldig aan gemaakt, een paar jaar geleden. :@ Ik liep door een woonwijk en een moeder met een jong kindje in een fietsstoeltje en een ouder jochie op een eigen fietsje passeerden mij. Je kent het wel, van die kindjes die nogal slingeren op de fiets omdat ze het eigenlijk nog niet zo goed kunnen. Ze waren net voorbij en dat oudere jochie valt van zijn fietsje. Het ging niet hard, maar wel huilen natuurlijk. Ik was al verder gelopen toen ik me afvroeg of ik geen hulp had moeten aanbieden. :X
olf is hier nog steeds hoor :+
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:30:11 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_173230837
Hier zit sinds vanmorgen toch eindelijk een piepklein gaatje in de onderkaak :o stop de tijd!
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:09:57 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173231557
The daily olf mag van mij hoor. Houd ik wel van :P

Sylver :'( Dat moet verschrikkelijk zijn geweest. Wel fijn dat het niet meer te voelen is, het breukje.

En Vivi, ik denk dat het soms ook lastig inschatten is of iemand hulp nodig heeft en/of wil. Ik durf ook niet te beweren dat ik altijd en overal goed te hulp ben geschoten.

SQ, een gaatje! Hopelijk ook iets daarin?

Max is slaap aan het inhalen! Sliep van 19:30 tot 8:30 met een kleine onderbreking om 5 uur. En half 11 alweer onder zeil. Oppakken gaat een stuk beter, kruipen gaat nog op z'n elvendertigst.

De kinderafdeling van het ziekenhuis belde net nog even om te informeren naar 'm. Wat is het toch een fijn ziekenhuis O+

Nazil, geen officiële moederfiets, maar wel dubbele standaard en stuurslot. Over de oorzaak blijf ik maar niet te lang dubben. Combi van pech en iets zelf niet te slim hebben aangepakt. Ik wil wel gaan kijken voor een nog bredere standaard en ja, misschien zelfs een helmpje. We fietsen best veel tenslotte. Dat is misschien overdone, maar ik realiseer me nu hoe kwetsbaar zo hummel is in dat stoeltje, vastzittend en al.
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:41:02 #48
269689 crew  Viv
pi_173232157
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef Quoi het volgende:
En Vivi, ik denk dat het soms ook lastig inschatten is of iemand hulp nodig heeft en/of wil. Ik durf ook niet te beweren dat ik altijd en overal goed te hulp ben geschoten.
Ja, ik denk dat ik de situatie alleen ingeschat heb op wel of geen EHBO nodig, maar pas later bedacht ik me dat ik misschien haar fiets had kunnen vasthouden zodat zij snel haar zoontje kon troosten. :X

Qua EHBO kan ik wel oprecht zeggen dat ik mensen niet aan hun lot overlaat. Een paar jaar geleden werd een fietser geschept door een auto, ik fietste achter haar. Ze was niet zwaargewond en goed bij kennis hoor, maar ik ben wel bij haar gebleven tot ruim nadat de ambulancemedewerkers er waren, ook al miste ik daardoor de trein (en de volgende) richting mijn coschap. Ik kreeg later nog een kaartje dat ze dat zo fijn had gevonden. Zij had net als Max de dag erna enorme spierpijn gekregen. Veel beterschap nog! :*
pi_173232869
Ik vraag me af waarom ik nog spullen gratis via MP of Facebook groepen weg geef.
Mijn basis emotie is een beetje dit.

Net een grote kledingkast gratis weg gegeven, ding was 6 maanden oud en nog hartstikke mooi.
Nog niet eens een dankjewel en waarom ik niet mee hielp mee inladen en de trap af tillen, terwijl ik duidelijk had gezegd dat het gratis op te halen was maar dat ik hem dan ook niet naar beneden til.

Gratis ophalen is gratis ophalen, maar je kunt toch wel gewoon even dankjewel zeggen...
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:00:36 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_173233763
Oohh herkenbaar en hatelijk regina. Ik vind dat zo brutaal ;(
disclaimer
pi_173233844
De frustratie Regina.
Wij hadden een keer een bank op mp gezet, gratis. Komen ze kijken 'we hadden er meer van verwacht'.

Wat is dat trouwens. Mensen die het volkomen normaal vinden hete thee te drinken met baby op schoot. :{ M kreeg gister bijna een vol glas over zich heen.

En qua zorgtaken hoe doen jullie dat eigenlijk. Mijn man doet best veel, uit zichzelf en zonder morren. Ook de gore overstroomluiers. Net als dat hij ook gewoon wat bijdraagt in de huishouding. Vinden mensen in onze omgeving maar raar merk ik.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 18-08-2017 14:09:29 ]
pi_173234096
Mijnes ook Cygne! Zijn het wat oudere mensen die het raar vinden?

Marktplaats dingen handelt mijn man ook af, scheelt een boel frustraties. :)
Ik ben die met die middelvinger achter het stuur en die Sire campagne over korte lontjes en hij is de Zenmaster.
pi_173234310
Ik heb dan denk ik nogal geëmancipeerde vrienden en familie, hier kijkt niemand ervan op dat kan veel met baby bezig is. Wel soms mensen wat verder weg. Kreeg laatst de vraag of T. bij de oppas was. Nee, want hij was thuis bij man. Toen klonk de 'ow, wat leuk' wel enigszins verbaasd. Maar dat was niet iemand die dichtbij staat.
pi_173234465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef ingee het volgende:
Mijnes ook Cygne! Zijn het wat oudere mensen die het raar vinden?

Nou nee, die vinden dat juist supertof.

Mijn mans zus vond het raar. Man is nu op Lowlands en ik kreeg op venijnige toon te horen 'Dat ik nu toch echt zelf Mini's luier moest verschonen nu man er niet is'. _O-
pi_173234487
Wij doen het ook allemaal 50/50 de zorg, behalve de borstvoeding dan. Ik krijg daar nooit opmerkingen over, niet direct in ieder geval. Wel eens vragen, als ik alleen ergens ben. "Hoe doe je dat met je kind/kinderen?"

Verder valt het me op dat in mijn familie de jongere generatie (wij zijn oudjes van 42 en 50) vaak veel minder de zorg delen en de moeders minder werken en meer zorgen. Als we het daarover hebben wordt gedaan alsof de zorg delen heel ingewikkeld of zelfs onmogelijk is maar ik zelf geloof daar niet in. Als je de zorg wilt delen dan maak je keuzes die daarmee samenhangen. Maar ja, beetje stokpaardje van me. Vind het soms wat frustrerend om te zien hoe vrouwen vaak overbelast zijn met zorgtaken en dat dit zo vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Met ook gevolgen (minder financieel onafhankelijk, burn-out, weinig tijd voor eigen ontwikkeling etc).

Sylver, ik begrijp goed dat dit te heftig is om hier over te schrijven. Wat vreselijk om mee te maken. Sterkte nog ermee!

Regina, die basisemotie haha. Herkenbaar. Ik laat spullen die ik gratis kwijt wil ophalen door de kringloopwinkel. Ik heb ook geen zin in dat marktplaatsgedoe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173234498
Wij werken allebei in ons eigen bedrijf vanuit huis. Dus het is niet meer dan eerlijk dat we alles 50/50 doen.

Verschonen doen we om de beurt en vieze poep luiers doen we gewoon samen. Of zijn wij de enige met een baby die meteen de drol in zijn luier probeert te grijpen zodra die luier uit gaat?

Boodschappen doen we 1 x per week met z'n drieen, ik poets altijd, vriend stofzuigt en dweilt en dan doe ik de ramen nog even snel, de 1 kookt, de ander doet de afwas, ik zoek zo nu en dan spullen uit, vriend gooit dan de kliko vol en zet hem aan de straat etc.

"Uitslapen" ( :') ) doen we om de beurt, de één gaat er dan met Goedzakje en de hond op uit buiten, de andere doet dat 's avonds, 's middags proberen we met z'n drieeen en hond er nog op uit te gaan.

Nu speel ik natuurlijk wel vals. Want we hebben een eigen bedrijf wat we zo op hebben gezet dat het zichzelf praktisch runt op de emails en administratie na. En ik heb het hele huis een make over gegeven zodat alles nu super snel schoon te maken is.

Nu ik het terug lees klinken we als een heel kneuterig stel met matchende fietsen en unisex Gaastra jassen. :')
pi_173234642
Als iemand trouwens leuke baby wintercollecties heeft gespot, ik ben nogal hebzuchtig vandaag en vriend heeft game avond. Dus ik heb carte blanche. ~O>
pi_173234648
Hier alles ook 50-50 verdeeld, net zoals bij de meeste vrienden en kennissen, ik zie mannen juist vaker verschonen dan vrouwen (man verschoont hier vaak baby voordat ik hem borstvoeding geef). Ik heb bij de eerste wel eens van verre kennissen verbazing gehoord over alles eerlijk verdelen ('wat goed van hem!') en dan moet ik wel mijn best doen om geen onaardige opmerking te maken. Het is vast goed bedoeld.

Ik vind de veronderstelling dat een vrouw/moeder een soort hoofd huishouden thuis is ergerlijk. Je bent met twee volwassenen, je hebt samen een huis, samen een kind, gelijke verantwoordelijkheden. Maar goed, ieder z'n mening en hobby :7 dus van zo'n vage kennis laat ik het lekker gaan, op een korte reactie na.
pi_173234688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:38 schreef Franny_G het volgende:

Verder valt het me op dat in mijn familie de jongere generatie (wij zijn oudjes van 42 en 50) vaak veel minder de zorg delen en de moeders minder werken en meer zorgen. Als we het daarover hebben wordt gedaan alsof de zorg delen heel ingewikkeld of zelfs onmogelijk is maar ik zelf geloof daar niet in. Als je de zorg wilt delen dan maak je keuzes die daarmee samenhangen. Maar ja, beetje stokpaardje van me. Vind het soms wat frustrerend om te zien hoe vrouwen vaak overbelast zijn met zorgtaken en dat dit zo vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Met ook gevolgen (minder financieel onafhankelijk, burn-out, weinig tijd voor eigen ontwikkeling etc).

Bijzondere ontwikkeling vind ik dat. Ik vind het juist zo fijn om het samen te doen. Wij zijn 28 en 31. Mijn beste vriendin is nu zwanger en haar vriend roept nu al heel stoer dat hij écht geen luiers gaat verschonen'. :') Kan daar echt niks mee.
pi_173234769
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:47 schreef Cygne het volgende:

[..]

Bijzondere ontwikkeling vind ik dat. Ik vind het juist zo fijn om het samen te doen. Wij zijn 28 en 31. Mijn beste vriendin is nu zwanger en haar vriend roept nu al heel stoer dat hij écht geen luiers gaat verschonen'. :')
Ik hoop dat zij het meest kookt of was. Dan zou ik namelijk heel stoer terug roepen dat ik écht geen eten voor hem zou maken en dat hij zelf zijn vieze mannen was mag doen. :D
pi_173234857
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Wij doen het ook allemaal 50/50 de zorg, behalve de borstvoeding dan. Ik krijg daar nooit opmerkingen over, niet direct in ieder geval. Wel eens vragen, als ik alleen ergens ben. "Hoe doe je dat met je kind/kinderen?"

Sylver, ik begrijp goed dat dit te heftig is om hier over te schrijven. Wat vreselijk om mee te maken. Sterkte nog ermee!

Regina, die basisemotie haha. Herkenbaar. Ik laat spullen die ik gratis kwijt wil ophalen door de kringloopwinkel. Ik heb ook geen zin in dat marktplaatsgedoe.
Ik kan niet goed begrijpen waarom jonge vrouwen hiermee instemmen (financieel behoorlijk afhankelijk worden na kind). Ook al zou je principieel van mening zijn dat de vrouw meer zou moeten zorgen (niet mijn standpunt maar ieder zijn ding), dan nog zie je aan de generatie boven je en kun je bedenken hoe het gaat lopen mocht je onverhoopt uit elkaar gaan/man werkloos raken etc. Nog los van alle zelfontplooiingsargumenten. Rationeel gezien kan ik er niet bij, die afhankelijkheid. En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
pi_173234896
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:50 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ik hoop dat zij het meest kookt of was. Dan zou ik namelijk heel stoer terug roepen dat ik écht geen eten voor hem zou maken en dat hij zelf zijn vieze mannen was mag doen. :D
Ja gelukkig is zij zo wel. O+

Vind het echt vreemd dat als de man niks doet het best is en als hij wel helpt is het ineens zielig voor de man want ja de vrouw 'hoort' dat allemaal te doen. :')

Los daarvan, minarosa zie ik ook genoeg gezinnen waar de vrouw net zoveel of meer werkt dan de man en dat hij bij wijze van nóg verwacht dat de verwarmde pantoffels op hem staan te wachten.
pi_173235024
Wij verdelen het hier helemaal niet zo 50/50 :@ ik werk veel minder, maar deed dat al voordat er kinderen kwamen. Vriend verdient gewoon meer, dus dat is interessanter. Ik denk dat het ook heel erg ligt aan de ambities die je wel of niet hebt. Ik heb ze niet :')
Daarnaast doe ik het meeste huishouden, omdat vriend veel klust. Ieder doet waar hij/zij het beste in is, toch?
Daarom lapt vriend de ramen gelukkig, die is in een heel ver verleden ramenwasser geweest en ik haat het :D

En luiers verschonen doen we allebei. We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173235079
Ik denk wel vaak dat ik veeeel meer doe in huis dan vriend, totdat ik bedenk dat hij altijd de ochtenden doet met de kinderen op mijn werkdagen, alle avonden kookt en we ook een schoonmaakster hebben :') Het zit hem er denk vooral in dat ik echt de pest heb aan huishoudelijk werk maar wel graag een enigszins opgeruimd/schoon huis wil hebben :+
pi_173235122
LeSage, Prima toch? Vind ik echt een hele andere situatie dan als man echt geen zak uitvoeren. En weigeren iets met de baby te doen want 'dat hoort moeder de vrouw te doen'.
pi_173235164
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:09 schreef Cygne het volgende:
LeSage, Prima toch? Vind ik echt een hele andere situatie dan als man echt geen zak uitvoeren. En weigeren iets met de baby te doen want 'dat hoort moeder de vrouw te doen'.
Ja of dat de man een compliment krijgt voor iets wat voor vrouwen volstrekt normaal wordt gevonden (luier verschonen).
pi_173235276
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:11 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja of dat de man een compliment krijgt voor iets wat voor vrouwen volstrekt normaal wordt gevonden (luier verschonen).
Ja, heel wonderlijk vind ik dat.
pi_173235562
Ah zo, neeeee, zo werkt het bij ons ook echt niet. Het is ook niet zo dat ik vriend uit hoef te leggen hoe de stofzuiger werkt ofzo :')

En een compliment voor luiers verschonen geef ik vriend wel ooit. Heel erg, maar die kan dus echt heel slecht tegen geuren en moet regelmatig kokhalzen (en zelfs ooit overgeven). En toch verschoont hij nog O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173235613
Awh dat vind ik wel lief. O+
pi_173235720
Ik werk drie dagen en man vier. Nu heb ik vakantie, dus het meeste qua zorgen en schoonmaken komt momenteel op mijn schouders neer, maar dat is prima. Ik heb twee dagen in de week voor mezelf nu aangezien de meisjes wel naar het kdv gaan en in die twee dagen poets ik en zorg ik dat alles op orde blijft/komt. Als ik over twee weken weer aan het werk moet zal het wel weer ongeveer 50/50 gaan, dat vinden we beide ook vanzelfsprekend.
pi_173236358
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:04 schreef LeSage het volgende:

Daarom lapt vriend de ramen gelukkig, die is in een heel ver verleden ramenwasser geweest en ik haat het :D

En luiers verschonen doen we allebei. We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
Ramen lappen wat is dat? :P
Bij verdenking poepluier zeg ik altijd "papa gaat jou een schone luier geven" *) (hij doet sowieso 99 van de 100 luiers)
pi_173236367
Quoi ik denk ook vooral pech hoor, je moet het niet op jezelf betrekken. Het blijft een ongeluk, dat doe je niet met opzet. Ik vind het ook best eng als ik mijn fiets op slot zet en een tas uit de fietstassen moet pakken met lars nog in het stoeltje. Ook altijd bang dat de fiets omkiepert. En met buggy achterop al helemaal.
pi_173236691
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef Minarosa het volgende:

En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
Ik ga discussies hierover wel een beetje uit de weg. Je bereikt er over het algemeen weinig mee, evenals een veroordelende houding. Ik leg uit hoe wij het doen en waarom. Het zijn natuurlijk ook persoonlijke keuzes en ik kan die niet voor een ander maken of iemand vertellen wat die wel of niet moet doen. Waar ik vaak wel op wijs of naar vraag is een lange termijn visie. Want voor de korte termijn lijkt het altijd het meest handig: de vrouw verdient minder en gaat 'dus' minder werken of stopt zelfs helemaal. Maar juist door die keuze nu te maken hou je die situatie ook in stand. En wat betekent het precies voor de toekomst als je nu deze keuzes maakt? Hoe zit het met wat jij wil? Is het denkbaar dat het in de toekomst wellicht ook andersom zal zijn: dat de man een stapje terug doet en meer zorg op zich neemt zodat de vrouw ruimte heeft om zich te ontplooien? Etc. Vragen stellen is toch vaak wel een opening voor een gesprek hierover zonder dat je tegenover elkaar komt te staan in meningen. Het ligt ook een beetje aan met wie ik daarover praat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173236782
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik kan niet goed begrijpen waarom jonge vrouwen hiermee instemmen (financieel behoorlijk afhankelijk worden na kind). Ook al zou je principieel van mening zijn dat de vrouw meer zou moeten zorgen (niet mijn standpunt maar ieder zijn ding), dan nog zie je aan de generatie boven je en kun je bedenken hoe het gaat lopen mocht je onverhoopt uit elkaar gaan/man werkloos raken etc. Nog los van alle zelfontplooiingsargumenten. Rationeel gezien kan ik er niet bij, die afhankelijkheid. En dat vind ik moeilijk om voor me te houden als ik het hoor :{ Hoe doe jij dat?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik reageer toch even (na een tijdje geleden bestempeld te worden als waste of talent :O ) Je staat niet in de schoenen van de ander en je kijkt niet door zijn/haar ogen. Je kunt van alles vinden van de keuzes van die ander, maar jij zit niet in die situatie. Je beschouwt die (logischerwijs) vanuit jouw referentiekader, maar dat kan wezenlijk verschillen van dat van de persoon tegenover je. Kun je open het gesprek aan gaan en nieuwsgierig blijven naar de (motivatie/situatie van) de ander? Dan kun je denk ik gerust een gesprek beginnen ;)

Edit: wat Franny eigenlijk ook zegt dus
Make your own kind of music.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:59:33 #75
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173237289
Ik ben thuis komen te zitten omdat dit nodig was door de hersenvliesontsteking van zoonlief.
Mensen die dat zonde vinden en het stom vinden dat ik nu financieel niet onafhankelijk ben die hebben dan dus niet begrepen dat het leven soms niet loopt zoals je wenst.
Soms maak je een opoffering voor jezelf, je kind, je partner en weet ik veel wat.

Ik vind het wel raar dat mensen dan omdat je thuis bent denken dat je het huishouden ook doet.
Imho is met de kinderen zijn echt vermoeiend en druk.
Ik vind huisvrouw echt niet een passend woord, ik zorg voor de kinderen en het huishouden is imho 50/50. En ik zorg dan ook alleen voor die kinderen als ik alleen ben en anders is het samen.

Ik heb veel shit over mij heen gehad erover, dat je niet kan maken dat een man na het thuiskomen van het werk ook nog iets moet doen, die hoort bij te komen van de dag. Want die man is de hele dag bezig geweest, tjah dat ben ik ook, ik krijg er alleen niet het geld voor wat ik waard ben.

Maargoed ik vind werken oprecht makkelijker en fijner dan thuis zijn :+
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:27:56 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_173237899
Maar buda, als je het oprecht fijner vindt om te werken, wat let je dan?

(Dit is geen oordeel maar een vraag ;))
disclaimer
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:34:34 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173238017
Op dit moment de belastingdienst en de regels voor naschoolse opvang.
ik wil dus niet werken voor alleen de opvang en ik kan ook het werk wat ik deed niet meer doen door RSI :N ik ben nu vooral zoekende. Ik heb er overigens wel vrede mee hoor met de huidige situatie.

Ik mis dus soms gewoon het werken, in de trein of op de fiets naar het werk en dan aan niets denken. De kinderopvang uit lopen zonder je kinderen en complete vrijheid :+
Maar dat zeg ik nu terwijl ik thuis ben en toen de midi ziek was en de situatie niet leuk snakte ik naar bij mijn kind kunnen zijn.
pi_173238299
Eens met CE en Franny dus.

Mijn man zou het allerliefste huisvader worden. Hoewel hij dus een prima carrière heeft. Maar ook wel erg luxe. Hij werkt maar 4 dagen waarvan 1 thuis*. En kan zelf bepalen hoelaat hij start en dus ook eindigt.

* Dan start hij op 6 u in de ochtend waardoor hij om 15.u klaar is.
pi_173238867
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:04 schreef LeSage het volgende:

We duwen ooit ook wel eens een kind in de ander zijn handen: 'moet je ruiken' en dan snel wegrennen *)
Jaaa dit doe ik ook! :D
pi_173238953
Ik zou wel een dag minder willen, maar wij zijn beiden geen grootverdieners. Nu beiden 32 uur en dat heb ik dan liever dan 24 en 40.
pi_173239272
Wij hebben het even luxe met allebei een dag ouderschapsverlof. Man werkt daardoor 4 dagen en ik maar 2. En hij heeft zijn vrije dag op mijn vaste werkdag, dus we hebben maar 1 dag opvang nodig of helemaal niet (als weekenddienst). Volgend jaar ga ik weer naar 3 dagen en later als ik groot ben, vast nog een dag erbij.
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:53:48 #82
269689 crew  Viv
pi_173239332
Ik zou niet weten of ons huishouden en de zorg voor ZZ 50/50 verdeeld is, want hoeveel poepluiers verschonen staat gelijk aan hoeveel keer koken? ;) We zetten ons wel allebei evenveel in en verdelen de taken onderling zo dat alles zo efficiënt/handig/snel/prettig mogelijk verloopt.

We werkten allebei fulltime en sinds de komst van ZZ werkt hij 3 dagen en ik 4 dagen. Dat vonden ze wel heel bijzonder bij het kinderdagverblijf, een man met twéé papadagen. :D Deze verdeling komt deels doordat ik meer verdien en we zo dus meer inkomsten overhouden, en deels doordat zijn fulltime baan al de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen inhield, dus effectief heeft hij maar 1,5 dag ingeleverd. Als ZZ naar school gaat overweegt hij om 4 dagen te gaan werken. En ik zou op termijn wel naar 3 dagen willen (in mijn vakgebied carrière-technisch geen probleem), maar we kunnen de inkomsten nu goed gebruiken. Wat voor nu een handige verdeling is hoeft niet altijd zo te blijven. :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:24:11 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173239950
Ik had vroeger ook zulke scherpe meningen over ongelijke rolverdelingen en mannen die niets deden enzo, maar ben wel milder geworden over de jaren :) En vooral heb ik geleerd om te vragen in plaats van te oordelen, vooral omdat het oordeel dan vaak kan vervallen. Wat Franny zegt dus, eigenlijk. Maar als ik de ellende zie die soms ontstaat van die scheve verdeling en dan een scheiding en een vrouw die daar nooit over had nagedacht, dan heb ik vaak zo met ze te doen...

Verder kan ik niet meepraten want alleen, dus automatisch economisch zelfstandig en de hardste werker en huishouder, al zit ik voorlopig lekker lang thuis en doen de hulptroepen nog steeds het grootste deel van de boodschappen oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173240047
Toevallig heb ik vandaag de hele dag voor Goedzakje gezorgd terwijl vriend ook thuis is.
Maar hij heeft de nieuwe meubels in elkaar gezet en oude meubels uit elkaar gehaald terwijl hij last heeft van man flu.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:33:55 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173240147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:28 schreef ReginaFalange het volgende:
Toevallig heb ik vandaag de hele dag voor Goedzakje gezorgd terwijl vriend ook thuis is.
Maar hij heeft de nieuwe meubels in elkaar gezet en oude meubels uit elkaar gehaald terwijl hij last heeft van man flu.
Man flu is nog tot daaraantoe, maar hoe is het met je moeder? Dat klonk een stuk ernstiger!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173240541
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:33 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Man flu is nog tot daaraantoe, maar hoe is het met je moeder? Dat klonk een stuk ernstiger!
SPOILER
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:17:06 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173241120
Jeutje RF :{ Hopelijk komt er verbetering in haar situatie.

Rolverdeling! We hebben die vraag van de dag niet nodig op deze manier. Hoppa, komt daar ineens even zo'n onderwerp voorbij. Kinderen ja of nee en wanneer, ik wist het nooit, maar wist wel dat àls er een kind zou komen, ik geen 'ren-en-vlieg-moeder' wilde worden. Ik heb de afgelopen jaren veel en hard gestudeerd en gewerkt en flink aan mijn carrière getrokken en zag altijd de 'ren-en-vlieg-moeders', die dan hetzelfde deden, maar dan met kind(eren). Ik heb bewondering, maar dacht niet dat ik dat zou kunnen en willen. Gelukkig ben ik zelfstandig sinds een paar jaar en kan ik de keus voor tijdelijk een versnelling lager dan ook zelf maken. Ik weet niet hoelang tijdelijk is, maar dat zien we wel.

In het kader van 'we werken om te leven' en niet andersom, is mijn vriend sinds Max er is óók minder gaan werken. We wonen ook niet al te duur en kunnen zo veel leuke dingen doen zonder krom te liggen. Hij doet ook veel met Max en in het huishouden als hij eenmaal thuis is. Ik vind het ideaal zo.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:20:41 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173241227
Oh en Max knapte vandaag op! Oppakken gaat gewoon goed nu en hij kruipt weer rond. En zit in (qua kleur matchende) winkelwagentjes en van je ajajippiejippiejee :+

SPOILER
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:34:07 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173241527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Sylver wat afschuwelijk! Letten de artsen niet goed op? Wat ontzettend fijn dat het allemaal goed is afgelopen zeg.
We zijn al weer een paar pagina's verder, maar wilde toch nog even reageren.
Het was echt mijn schuld, niks dan lof voor de artsen. Hoe ze gelijk Ella hebben onderzocht (kinderneuroloog kwam gelijk naar ons toe) en hoe ze mij en de oudste hebben opgevangen.

Maar het was echt een stom ongeluk. Ik zou haar alvast even uitkleden voor het wegen en meten, dus ik had haar op de behandelbank gelegd. Normaal legde ik haar altijd met de voetjes naar mij toe, als ze dan rolt dan rolt ze verder de bank op. Want rollen kan ze echt al heel goed, van rug naar buik en weer terug.. Maar er lag zo'n stuk papier over de bank voor de hygiëne en met de voetjes naar mij toe paste ze niet goed op het papier. Ik was bang dat ze op de bank zou plassen, dus had haar dus met de bank mee gelegd.
Haar shirtje viel op de grond en zonder nadenken bukte ik om 'm te pakken en precies op dat moment rolt ze om en valt zo langs mij op de grond ;(

Maar echt heel erg blij dat het allemaal weer goed lijkt. Nu kan ik weer een beetje ademen, maar het schuldgevoel zal nog wel lang duren.

Als ik vanavond weer wat tijd heb probeer ik hier weer aan te haken en ook weer op iedereen te reageren. Maar eerst even eten, want honger! :Y)

Q wat fijn! O+
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:34:27 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173241532
Fijn Quoi!

En Sylver, wat een akelig verhaal. Het kan zomaar in een oogwenk gebeuren he? Knap dat je het opschrijft. En heel fijn dat het nu weer goed gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:51 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_173241805
Aah Max. Hij ziet er altijd zo vrolijk en gezellig uit.

Ik ben het nieuwe seizoen van teen mom 2 aan het kijken. Kopje thee en chocola erbij. Even goede afleiding.
pi_173242156
Ach Sylver wat naar. :*
Ik vind dat de discussie over rolverdeling fijn gevoerd wordt, trouwens. O+
pi_173242651
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:10 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ramen lappen wat is dat? :P
Bij verdenking poepluier zeg ik altijd "papa gaat jou een schone luier geven" *) (hij doet sowieso 99 van de 100 luiers)
Te herkenbaar dit :D :+ :@

Hier werken wij beiden fulltime en is de zorg voor de kindjes voor ons gevoel voor ieder evenveel. Soms kan het zijn dat ik even boven de boel poets terwijl mijn man beneden bij de kindjes is. Maar soms is hij even aan het klussen en dan ben ik bij ze. We staan doordeweeks samen op en gaan gelijktijdig het huis uit, 's middags komen we vrijwel tegelijk thuis van het werk. Saai he :D

Ik zou niet fulltime hoeven te werken, maar ik voel mij daar persoonlijk het beste bij. Zolang de kindjes het verder prima doen en het gezin lekker draait (want ook al hebben we het gezellig druk, het gezin staat hoe dan ook op nummer 1), blijven we het zo doen. Maar als een van ons het gevoel heeft het op deze manier niet meer te trekken of een van de kindjes vaart er niet goed bij, zullen we zeker een stapje terug doen.

Quoi, sylver.. jullie verhalen gelezen :o .. de horror ;( . Zelf geloof ik nog niet gehad gelukkig. Hopen dat dat zo blijft!

As we speak zitten we in Denemarken/Legoland te genieten van ons gezin O+ .. heerlijk even qualitytime. Sjuul is vandaag al 11 maanden :o :'( :'( :'( .. vinkechtniettofnie.
pi_173242981
Mijn man heeft nog nooit van z'n leven een luier in handen gehad. :')
Hij zou ook echt niet weten hoe de vaatwasser aan moet, om over de wasmachine maar te zwijgen...

Ik heb geen enkel probleem met onze rolverdeling. Hij werkt, ik de kinderen.
Je raekt an de dinge geweun.
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:57:40 #95
269689 crew  Viv
pi_173243657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:35 schreef Messina het volgende:
Mijn man heeft nog nooit van z'n leven een luier in handen gehad. :')
Ziet hij jullie jongste niet als een "herkansing" op dat gebied? ;) Mijn vader deed dat vroeger ook nooit, maar achteraf gezien vindt hij dat eigenlijk niet kunnen dus nu maakt hij het goed via zijn eerste kleindochter (onze ZZ). :Y) Mijn ouders hadden dus dezelfde rolverdeling als jullie, maar wel met een speciale reden (mijn moeder heeft een zware vorm van epilepsie waardoor ze geen carrière opgebouwd heeft).
pi_173244437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ziet hij jullie jongste niet als een "herkansing" op dat gebied? ;) Mijn vader deed dat vroeger ook nooit, maar achteraf gezien vindt hij dat eigenlijk niet kunnen dus nu maakt hij het goed via zijn eerste kleindochter (onze ZZ). :Y) Mijn ouders hadden dus dezelfde rolverdeling als jullie, maar wel met een speciale reden (mijn moeder heeft een zware vorm van epilepsie waardoor ze geen carrière opgebouwd heeft).
Niet echt :D
Het is niet dat hij niets doet met de kleine man. Elke dag badje en de 'rond 19:00 uur'-fles zijn sowieso voor hem.
Ik zit in de 'luxepositie' dat ik kan zeggen; Ik stop met werken. Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat ik de verzorging van de kinderen op me neem. Klink ik heel ouderwets zo? Haha. :D

Ik ben ook nog geen moment van huis geweest zonder baby. Zelfs naar de tandarts (boren ;( ) heb ik 'm meegenomen. Ik krijg het al een beetje benauwd als ik denk dat ik hem bij m'n man achter moet laten. En hij is echt een geweldige vader, maar ik heb S. liever bij me. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:52:06 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_173248134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik zou niet weten of ons huishouden en de zorg voor ZZ 50/50 verdeeld is, want hoeveel poepluiers verschonen staat gelijk aan hoeveel keer koken? ;) We zetten ons wel allebei evenveel in en verdelen de taken onderling zo dat alles zo efficiënt/handig/snel/prettig mogelijk verloopt.

We werkten allebei fulltime en sinds de komst van ZZ werkt hij 3 dagen en ik 4 dagen. Dat vonden ze wel heel bijzonder bij het kinderdagverblijf, een man met twéé papadagen. :D Deze verdeling komt deels doordat ik meer verdien en we zo dus meer inkomsten overhouden, en deels doordat zijn fulltime baan al de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen inhield, dus effectief heeft hij maar 1,5 dag ingeleverd. Als ZZ naar school gaat overweegt hij om 4 dagen te gaan werken. En ik zou op termijn wel naar 3 dagen willen (in mijn vakgebied carrière-technisch geen probleem), maar we kunnen de inkomsten nu goed gebruiken. Wat voor nu een handige verdeling is hoeft niet altijd zo te blijven. :)
O+

Ik ben meestal sneller met dingen en kan vaak dingen combineren. Tegelijk koken en afwassen is voor mij geen probleem. Binnen 30 minuten staat er eten op tafel en is de afwas gedaan. Als ik dat Vivi moet laten doen is alles zo schoon als nooit tevoren, maar kom ik ondertussen om van de honger :Y)

Als Vivi niet af en toe meer had gedaan aan het huishouden dan zat ik nu nog met zware hoofdpijn klachten, maar andersom hadden wij ZZ nooit zoveel moedermelk kunnen geven als ik mij niet extra had ingezet om meer tijd in het huishouden te steken.

Wie weet of het 50/50 is, maar wij vinden het prima gaan zo en denken wel na over wat efficient / handig is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Evenstar op 19-08-2017 00:59:30 ]
pi_173252193
:W Ja hoi allemaal, ik kom weer even wat van me laten horen na een week of zes :@

Ik lees veel mee, maar reageren is lastig. T2 is een lekker arbeidsintensieve baby, zeg maar. :P Hij slaapt erg weinig, en eigenlijk alleen op iemand of op zijn buik. (Da's eng. Maar gebeurt nu af en toe toch omdat ik verdomd slecht functioneer op drie keer drie kwartier slaap)
En als hij wakker is kun je hem eigenlijk ook niet wegleggen, en wil hij het liefste sabbelen op je pink. (Fopspenen zijn rattengif, vindt hij. :'( )

Al met al te weinig handen vrij om te reageren. Maar God, wat is hij mooi en lief. Bij de eerste moest ik erg wennen aan mijn nieuwe leven en aan hem. Nu niet. Mama zijn was nu al bekend terrein, en T2 "herkende" ik ook meteen. Instantly in love. O+

Oh, het krijskonijn roept weer. Tot ooit maar weer!
pi_173252272
Interessant om te lezen!

Balen Sara van de slaap.

Onze peuter is een weekend bij zijn opa en oma, dus we zijn alleen met baby, wat is dat opeens rustig zeg.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:17:47 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173253273
Poe Sara, dat klinkt erg pittig. Is het vanaf het begin al zo, of is dit de befaamde 6-weken-huil-top? Hoe dan ook, ik hoop dat het snel een beetje beter wordt want zulke kleine slaapblokjes is wel heel weinig.

Overigens word ik per dag minder bang voor die buiklig. Op het CB zag ik heel pontificaal een krantenartikel hangen over hoe onverstandig het is ook al helpt verder niks... 's Nachts wil Jacob gelukkig best op z'n rug maar overdag als ik bezig ben ligt ie wel op zijn buik in de box. Ik zie 'm ook zelf zijn hoofd draaien naar het midden, rustig doorademen en dan naar de andere kant wisselen.

Goed te horen dat je zo dol op 'm bent!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')