SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zelf nooit zoveel problemen mee.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:11 schreef Cue_ het volgende:
Ben echt zo blij dat ik van te voren niet weet wat ik moet gaan doen
Dat zou zeker kunnen ja.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:35 schreef Rauw. het volgende:
Heb er zelf nooit zoveel problemen mee.
Ene keer ga ik visualiseren en ben ik bezig met een plan (die je meestal na een paar reps toch opzij kan gooien) en de andere keer bouw ik er gezonde zenuwen door op.
Denk dat het visualiseren wel helpt voor mij.
Goed bezig!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:46 schreef DeLuna het volgende:
Qua eten gaat het niet zo goed hier, maar ik zwem ondertussen op het WK voor Masters (25+, 30+, 35+ enzovoort, de oudste zwemt in categorie 95+).
Nu ik hier zo ben besef ik wel steeds meer dat dit toch echt mijn hoofdsport moet blijven omdat ik hier het gelukkigst van wordt
Wow netjes ! Dus je bent ook echt goed !quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:46 schreef DeLuna het volgende:
Qua eten gaat het niet zo goed hier, maar ik zwem ondertussen op het WK voor Masters (25+, 30+, 35+ enzovoort, de oudste zwemt in categorie 95+).
Nu ik hier zo ben besef ik wel steeds meer dat dit toch echt mijn hoofdsport moet blijven omdat ik hier het gelukkigst van wordt
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:55 schreef Cue_ het volgende:
Paleo achtig ofzo ooit mee begonnen.
Uiteindelijk zelf gewoon gezegd, weinig koolhydraten, veel vlees en groenten.
Oftewel samengevat voor mensen die er wel eens naar vragen: kwark, kip en eieren (en groenten)
Thanks! Ja dit klinkt aantrekkelijk en mentaal haalbaar. Ik ga me eens verdiepen in het soort dieet.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:14 schreef MutedFaith het volgende:
In den beginne begonnen met koolhydraatarm, met van die maaltijdvervangers, nep-pasta, nep-rijst en verder veel groente en later ook vis en vlees. Dat na een week of 6 omgebogen in een voedingspatroon waarin ik alles MAG eten, maar met mate. In de praktijk betekent t dat ik voornamelijk probeer dingen te eten die niet gefrituurd, kantenklaar of *alleen maar* koolhydraten zijn, dat ik vooraf inplan wat ik op een dag wil eten en dat ik vooral mijn ontbijt zo heb ingericht dat ik daar de lunch zonder problemen mee haal.
Joaaah nah 'echt goed', het is wel een breedtesportevenement. Je moet je er wel voor kwalificeren maar het zijn voor mij niet hele bijzondere tijden zegmaarquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:14 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wow netjes ! Dus je bent ook echt goed !
Oh superquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:46 schreef MutedFaith het volgende:
Dat ook. Maar ik bedoel bijvoorbeeld die van www.zeropasta.nl
En wat doe je met de lunch? Ik merk dat ik daar de mist in ga. Het is een kwestie van voorbereiden en daar kom ik niet altijd aan toe.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Cue_ het volgende:
Tegenwoordig is het doordeweeks qua warme maaltijd meestal kip met groenten en vrijdag en/of zaterdag pasta of lasagne
Slaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:38 schreef -Miauw- het volgende:
En wat doe je met de lunch? Ik merk dat ik daar de mist in ga. Het is een kwestie van voorbereiden en daar kom ik niet altijd aan toe.
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Lunch vind ik juist het minste werk om voor te bereiden. Ik heb een absurd grote broodtrommel en daar gooi ik gewoon wat boterhammen, rijstwafels, stukken komkommer en tomaatjes in of zo. Soms kook ik een eitje terwijl ik aan het douchen ben, scheelt ook weer.
Toch maar eens zo doen dan.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Sla
Sla/kip/ei/paprika/yofresh/komkommer
Gewoon zak sla uit de supermarkt, komkommer snijd ik smorgens even, ei kook ik de dag ervoor (of in grotere batch eerder). En de kip is kant en klaar uit de vriezer in 200g portie en hoeft enkel te ontdooien / op te warmen
En op het werk smijt ik het bij elkaar. Weinig werk, vult goed
Ik hou van simpel en snel, dus dat zie je ook terug hierin.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:50 schreef -Miauw- het volgende:
Toch maar eens zo doen dan.
Ik maak allerlei maaltijdsalades waar je van alles voor nodig hebtDit klinkt praktischer.
Rijstwafels ipv brood scheelt al iets?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:48 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:48 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:20 schreef MutedFaith het volgende:
+ iedereen en hun moeder wil je elke 10 minuten komen vertellen dat ze zelf ook willen afvallen, en of je nog recepten voor ze hebt.
Om een kwartier later een bak pindarotsjes, koffie met 4 suiker en dubbel melk, 4 plakken cake en een emmer frituurvet naar binnen te schuiven. 'Maar maandag ga ik echt beginnen hoor'.
Alleen maar luxe catering daar waar ik werkquote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Rijstwafels ipv brood scheelt al iets?
En ik weet niet of je een bedrijfskantine hebt, je kan ook de basics zelf meenemen en in de kantine nog sla of ei of soep halen.
Dit alles jaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.
Gewoon sla met een eitje en wat kip/kaas, lichte dressing erover is hier best vaak aan de orde.
Mensen denken er een beetje te moeilijk (hypocriet?) over, ik krijg ook vaak de opmerking of die groenten met kip of salade m'n neus niet uit komt.
Als je dan vraagt of het dagelijkse broodje(boterham/sneetje/dubbeleboterham) kaas tussen de middag niet begint te vervelen kijkt men je raar aan.
< rant >
Face it, als je koolhydraatarm of zelfs alleen al bewuster gaat eten wordt je een paria. Een tupperware zonder brood is een mikpunt voor alle gare kansloze opmerkingen die je kan bedenken. Elke dag gaan ze je vragen hoeveel kilo je al kwijt bent ongeacht of je af wil vallen of niet. Elke andere dieetkeuze die je maakt nemen ze onder de loep, want zou je dat stukje(punt/stuk/puntje/reep) gebak nu wel doen? "Je bent zo goed bezig".
</ rant >
Nou een paria valt ook wel mee vind ik. Vaak is het grappige dat eerst mensen je vreemd aankijken inderdaad, maar als ze dan zien dat je resultaat hebben willen ze ineens weten wat je 'geheim' is (antwoord: er is geen geheim, gewoon consistent bewuste keuzes maken en niet voor de makkelijke weg gaan)quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.
Gewoon sla met een eitje en wat kip/kaas, lichte dressing erover is hier best vaak aan de orde.
Mensen denken er een beetje te moeilijk (hypocriet?) over, ik krijg ook vaak de opmerking of die groenten met kip of salade m'n neus niet uit komt.
Als je dan vraagt of het dagelijkse broodje(boterham/sneetje/dubbeleboterham) kaas tussen de middag niet begint te vervelen kijkt men je raar aan.
< rant >
Face it, als je koolhydraatarm of zelfs alleen al bewuster gaat eten wordt je een paria. Een tupperware zonder brood is een mikpunt voor alle gare kansloze opmerkingen die je kan bedenken. Elke dag gaan ze je vragen hoeveel kilo je al kwijt bent ongeacht of je af wil vallen of niet. Elke andere dieetkeuze die je maakt nemen ze onder de loep, want zou je dat stukje(punt/stuk/puntje/reep) gebak nu wel doen? "Je bent zo goed bezig".
</ rant >
Die had ik laatst ook ja, in de kroeg ging het erover en of ik dan nog wel aan de wijn moest.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
< rant >
</ rant >
Waren mensen die me niet wekelijks in de kroeg zien (ze zagen me voor het eerst sinds ik 25 kilo ben afgevallen), plus, ik zit niet voor niets in de kroeg. Neem aan dat ze dan wel doorhebben dat ik bewust heb gekozen om dan te gaan drinken (en in welk tempo).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Op zich wel een terechte opmerking, alcohol is wel de snelste manier om je dieet te verprutsen.. Al zal 1 wijntje per 2 weken of zo natuurlijk wel kunnen.
Maar zelfs als je gewoon een keer op zaterdagavond een keer een sloot bier in je nek wilt gieten, dan gaat dat een ander toch niet aan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Op zich wel een terechte opmerking, alcohol is wel de snelste manier om je dieet te verprutsen.. Al zal 1 wijntje per 2 weken of zo natuurlijk wel kunnen.
Denk niet dat ik er dan echt op zou reageren eerlijk gezegd, want op dat soort momenten ben je toch al enorm aan het knooien in je hoofd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
En vaak op de momenten dat je de grootste zwaktes hebt is er helaas niemand om te zeggen 'zou je dat nou wel doen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |