SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zelf nooit zoveel problemen mee.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:11 schreef Cue_ het volgende:
Ben echt zo blij dat ik van te voren niet weet wat ik moet gaan doen
Dat zou zeker kunnen ja.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:35 schreef Rauw. het volgende:
Heb er zelf nooit zoveel problemen mee.
Ene keer ga ik visualiseren en ben ik bezig met een plan (die je meestal na een paar reps toch opzij kan gooien) en de andere keer bouw ik er gezonde zenuwen door op.
Denk dat het visualiseren wel helpt voor mij.
Goed bezig!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:46 schreef DeLuna het volgende:
Qua eten gaat het niet zo goed hier, maar ik zwem ondertussen op het WK voor Masters (25+, 30+, 35+ enzovoort, de oudste zwemt in categorie 95+).
Nu ik hier zo ben besef ik wel steeds meer dat dit toch echt mijn hoofdsport moet blijven omdat ik hier het gelukkigst van wordt
Wow netjes ! Dus je bent ook echt goed !quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:46 schreef DeLuna het volgende:
Qua eten gaat het niet zo goed hier, maar ik zwem ondertussen op het WK voor Masters (25+, 30+, 35+ enzovoort, de oudste zwemt in categorie 95+).
Nu ik hier zo ben besef ik wel steeds meer dat dit toch echt mijn hoofdsport moet blijven omdat ik hier het gelukkigst van wordt
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:55 schreef Cue_ het volgende:
Paleo achtig ofzo ooit mee begonnen.
Uiteindelijk zelf gewoon gezegd, weinig koolhydraten, veel vlees en groenten.
Oftewel samengevat voor mensen die er wel eens naar vragen: kwark, kip en eieren (en groenten)
Thanks! Ja dit klinkt aantrekkelijk en mentaal haalbaar. Ik ga me eens verdiepen in het soort dieet.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:14 schreef MutedFaith het volgende:
In den beginne begonnen met koolhydraatarm, met van die maaltijdvervangers, nep-pasta, nep-rijst en verder veel groente en later ook vis en vlees. Dat na een week of 6 omgebogen in een voedingspatroon waarin ik alles MAG eten, maar met mate. In de praktijk betekent t dat ik voornamelijk probeer dingen te eten die niet gefrituurd, kantenklaar of *alleen maar* koolhydraten zijn, dat ik vooraf inplan wat ik op een dag wil eten en dat ik vooral mijn ontbijt zo heb ingericht dat ik daar de lunch zonder problemen mee haal.
Joaaah nah 'echt goed', het is wel een breedtesportevenement. Je moet je er wel voor kwalificeren maar het zijn voor mij niet hele bijzondere tijden zegmaarquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:14 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wow netjes ! Dus je bent ook echt goed !
Oh superquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:46 schreef MutedFaith het volgende:
Dat ook. Maar ik bedoel bijvoorbeeld die van www.zeropasta.nl
En wat doe je met de lunch? Ik merk dat ik daar de mist in ga. Het is een kwestie van voorbereiden en daar kom ik niet altijd aan toe.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Cue_ het volgende:
Tegenwoordig is het doordeweeks qua warme maaltijd meestal kip met groenten en vrijdag en/of zaterdag pasta of lasagne
Slaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:38 schreef -Miauw- het volgende:
En wat doe je met de lunch? Ik merk dat ik daar de mist in ga. Het is een kwestie van voorbereiden en daar kom ik niet altijd aan toe.
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Lunch vind ik juist het minste werk om voor te bereiden. Ik heb een absurd grote broodtrommel en daar gooi ik gewoon wat boterhammen, rijstwafels, stukken komkommer en tomaatjes in of zo. Soms kook ik een eitje terwijl ik aan het douchen ben, scheelt ook weer.
Toch maar eens zo doen dan.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Sla
Sla/kip/ei/paprika/yofresh/komkommer
Gewoon zak sla uit de supermarkt, komkommer snijd ik smorgens even, ei kook ik de dag ervoor (of in grotere batch eerder). En de kip is kant en klaar uit de vriezer in 200g portie en hoeft enkel te ontdooien / op te warmen
En op het werk smijt ik het bij elkaar. Weinig werk, vult goed
Ik hou van simpel en snel, dus dat zie je ook terug hierin.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:50 schreef -Miauw- het volgende:
Toch maar eens zo doen dan.
Ik maak allerlei maaltijdsalades waar je van alles voor nodig hebtDit klinkt praktischer.
Rijstwafels ipv brood scheelt al iets?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:48 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:48 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, dat is handig. Met koolhydraatarm eten vind ik het een stuk lastiger.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:20 schreef MutedFaith het volgende:
+ iedereen en hun moeder wil je elke 10 minuten komen vertellen dat ze zelf ook willen afvallen, en of je nog recepten voor ze hebt.
Om een kwartier later een bak pindarotsjes, koffie met 4 suiker en dubbel melk, 4 plakken cake en een emmer frituurvet naar binnen te schuiven. 'Maar maandag ga ik echt beginnen hoor'.
Alleen maar luxe catering daar waar ik werkquote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Rijstwafels ipv brood scheelt al iets?
En ik weet niet of je een bedrijfskantine hebt, je kan ook de basics zelf meenemen en in de kantine nog sla of ei of soep halen.
Dit alles jaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.
Gewoon sla met een eitje en wat kip/kaas, lichte dressing erover is hier best vaak aan de orde.
Mensen denken er een beetje te moeilijk (hypocriet?) over, ik krijg ook vaak de opmerking of die groenten met kip of salade m'n neus niet uit komt.
Als je dan vraagt of het dagelijkse broodje(boterham/sneetje/dubbeleboterham) kaas tussen de middag niet begint te vervelen kijkt men je raar aan.
< rant >
Face it, als je koolhydraatarm of zelfs alleen al bewuster gaat eten wordt je een paria. Een tupperware zonder brood is een mikpunt voor alle gare kansloze opmerkingen die je kan bedenken. Elke dag gaan ze je vragen hoeveel kilo je al kwijt bent ongeacht of je af wil vallen of niet. Elke andere dieetkeuze die je maakt nemen ze onder de loep, want zou je dat stukje(punt/stuk/puntje/reep) gebak nu wel doen? "Je bent zo goed bezig".
</ rant >
Nou een paria valt ook wel mee vind ik. Vaak is het grappige dat eerst mensen je vreemd aankijken inderdaad, maar als ze dan zien dat je resultaat hebben willen ze ineens weten wat je 'geheim' is (antwoord: er is geen geheim, gewoon consistent bewuste keuzes maken en niet voor de makkelijke weg gaan)quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Niet persé, maar je moet niet elke dag een 3 sterrenmaal verwachten.
Gewoon sla met een eitje en wat kip/kaas, lichte dressing erover is hier best vaak aan de orde.
Mensen denken er een beetje te moeilijk (hypocriet?) over, ik krijg ook vaak de opmerking of die groenten met kip of salade m'n neus niet uit komt.
Als je dan vraagt of het dagelijkse broodje(boterham/sneetje/dubbeleboterham) kaas tussen de middag niet begint te vervelen kijkt men je raar aan.
< rant >
Face it, als je koolhydraatarm of zelfs alleen al bewuster gaat eten wordt je een paria. Een tupperware zonder brood is een mikpunt voor alle gare kansloze opmerkingen die je kan bedenken. Elke dag gaan ze je vragen hoeveel kilo je al kwijt bent ongeacht of je af wil vallen of niet. Elke andere dieetkeuze die je maakt nemen ze onder de loep, want zou je dat stukje(punt/stuk/puntje/reep) gebak nu wel doen? "Je bent zo goed bezig".
</ rant >
Die had ik laatst ook ja, in de kroeg ging het erover en of ik dan nog wel aan de wijn moest.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Rauw. het volgende:
< rant >
</ rant >
Waren mensen die me niet wekelijks in de kroeg zien (ze zagen me voor het eerst sinds ik 25 kilo ben afgevallen), plus, ik zit niet voor niets in de kroeg. Neem aan dat ze dan wel doorhebben dat ik bewust heb gekozen om dan te gaan drinken (en in welk tempo).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Op zich wel een terechte opmerking, alcohol is wel de snelste manier om je dieet te verprutsen.. Al zal 1 wijntje per 2 weken of zo natuurlijk wel kunnen.
Maar zelfs als je gewoon een keer op zaterdagavond een keer een sloot bier in je nek wilt gieten, dan gaat dat een ander toch niet aan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Op zich wel een terechte opmerking, alcohol is wel de snelste manier om je dieet te verprutsen.. Al zal 1 wijntje per 2 weken of zo natuurlijk wel kunnen.
Denk niet dat ik er dan echt op zou reageren eerlijk gezegd, want op dat soort momenten ben je toch al enorm aan het knooien in je hoofd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
En vaak op de momenten dat je de grootste zwaktes hebt is er helaas niemand om te zeggen 'zou je dat nou wel doen'
Ja als ze dan even aan zouden kloppen ...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
En vaak op de momenten dat je de grootste zwaktes hebt is er helaas niemand om te zeggen 'zou je dat nou wel doen'
In mijn sport, en zelfs de positie waar ik speel is bierdrinken zo'n beetje de grootste vereiste.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:59 schreef -Miauw- het volgende:
Het is inderdaad een happening zodra je niet meegaat in de broodcultuur op het werk.
Nog net niet zo erg als wanneer je fris drinkt op een feestje
Tja het hele land maakte zich ook druk om dat Ranomi 'te dik' was.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:22 schreef DeLuna het volgende:
Zo herkenbaar. 'Mag je dit wel omdat je zoveel zwemt???'
Eh
Moet je ze misschien even inlichten dat Michael Phelps er bekend om staat dat hij 8k Kcal aan junkfood naar binnen kan stampen voor een olympische race.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:22 schreef DeLuna het volgende:
Zo herkenbaar. 'Mag je dit wel omdat je zoveel zwemt???'
Eh
Moet je eens om water vragen. Die blikken die je dan krijgt heb je nog nooit gezien.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:59 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dit alles ja![]()
'Zo zo, zijn we weer gezond bezig?'
'Dat vult toch helemaal niet?'
' Neem gewoon dat stukje taart. Je eet de hele dag al sla.'
Het is inderdaad een happening zodra je niet meegaat in de broodcultuur op het werk.
Nog net niet zo erg als wanneer je fris drinkt op een feestje
Welke sport is dat? Wel tof dat je teamgenoten er normaal over doen en niet dat je keer ook eer dat gezeur krijgt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In mijn sport, en zelfs de positie waar ik speel is bierdrinken zo'n beetje de grootste vereiste.
Krijg vaak vragen omdat ik een niet drinker ben, maar de meeste mensen vinden het geen ding. Teamgenoten bestellen dan vaak een appelsap of chocomel voor je maar daar kan ik wel om meelachen.
Jawelquote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:23 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Moet je eens om water vragen. Die blikken die je dan krijgt heb je nog nooit gezien.
Ja, gek is dat he.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:27 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Jawel![]()
Mensen worden bijna boos als je Spa rood drinkt. Alsof dat hen belet om wel alcohol te drinken.
Ik houd trouwens wel van wijn hoor, bier kan ook prima, maar het hoeft niet altijd van mij.
Ja, wat is dat tochquote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja, gek is dat he.dan denk ik.. ik maak toch ook geen opmerkingen dat jullie de hele avond wél drank drinken?
Rugby.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:25 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Welke sport is dat? Wel tof dat je teamgenoten er normaal over doen en niet dat je keer ook eer dat gezeur krijgt.
Nog nooit meegemaakt als ik eerlijk ben. Nu is het ook al een aantal jaren geleden dat ik sterk geminderd ben met drinken en nu 3 jaar helemaal gestopt. Dus mensen zijn het ook niet van mij gewend denk ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:23 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Moet je eens om water vragen. Die blikken die je dan krijgt heb je nog nooit gezien.
Verveling denk ik.. Wil weer een gezond patroon opbouwen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ga je snaaien omdat je je verveelt, of omdat je honger krijgt (of om andere redenen)?
Wat MutedFaith vraagtquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:26 schreef Sunshineboy het volgende:
Hallo allemaal,
ik meld me hier even aan. Ik ben niet veel te zwaar en in de afgelopen jaren best wel veel afgevallen, maar ik merk dat mijn vreetbuien terug komen. Om hier te posten, lijkt me een goede stok achter de deur. Ik las al dat ik veel moet drinken (thee of water) en dat ga ik gelijk maar doen. Iemand anders nog goede tips om op slechte momenten niet te gaan snaaien? Sporten doe ik vrij vaak, minstens drie keer per week (vaak wel 5x per week).
Overdag is het meestal prima (in mijn ogen dan), vier tot zes boterhammen, wat fruit, wat tomaatjes, banaantje. Alleen na het avondeten 'roept mijn hoofd' om suiker en begin ik met snaaien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:33 schreef Artoo het volgende:
[..]
Wat MutedFaith vraagtWat eet je zoal op een dag?
Tnx voor alle reacties! Ik weet eigenlijk ook wel hoe ik het moet doen, mijn oude patroon is alleen langzaam teruggekomen en daar wil ik weer van af. Vandaar dit bericht op het forum, een extra stok achter de deur. Ik moet in de avond inderdaad gwoon stukken wandelen, etc. Dat werkt het best, los ik gelijk vervelende gedachte mee op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:37 schreef MutedFaith het volgende:
Dan zou de beste tip zijn om de situaties op voorhand te gaan herkennen waarin je uit verveling gaat snaaien en die proberen te vermijden.
Voor mezelf zijn feestjes waar duizendhonderd eten op tafel staat een valkuil. Dus ik probeer dan zo ver mogelijk weg van t eten te gaan zitten, zodat ik er steeds voor moet opstaan.
Als je die neiging 's avonds krijgt, ga dan wat actiefs doen. Een rondje wandelen, je vriendin aanduwen, anyhting. Gewoon iets waardoor je lichaam zich met iets anders bezig moet houden dan de zin om onnodig veel eten in je mond te stoppen.
Het is al goed dat je weet waar je de mist in gaat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:42 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Tnx voor alle reacties! Ik weet eigenlijk ook wel hoe ik het moet doen, mijn oude patroon is alleen langzaam teruggekomen en daar wil ik weer van af. Vandaar dit bericht op het forum, een extra stok achter de deur. Ik moet in de avond inderdaad gwoon stukken wandelen, etc. Dat werkt het best, los ik gelijk vervelende gedachte mee op.
Ben ik ook van planquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:43 schreef MutedFaith het volgende:
Die stok, die hebben we hier allemaal wel eens nodig. Dus schaam je vooral niet om gewoon mee te posten.
Veel koolhydraten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:34 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Overdag is het meestal prima (in mijn ogen dan), vier tot zes boterhammen, wat fruit, wat tomaatjes, banaantje. Alleen na het avondeten 'roept mijn hoofd' om suiker en begin ik met snaaien.
Tennis, maar doe ook geregeld aan hardlopen... Vorige week zelfs met vrienden naar Duitsland geskeelerd. Sporten doe ik dus wel en vind ik gelukkig ook leuk!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:46 schreef Artoo het volgende:
[..]
Het is al goed dat je weet waar je de mist in gaat.Probeer jezelf af te leiden. Een stukje wandelen is sowieso een goed alternatief voor snaaien. Je kan ook een kop thee drinken bij die vervelende trek, bij mij stilt dat vaak al wel wat van het zeurende buikgevoel.
Welke sport doe je?
Moet ik dat zien als meer noten, eieren en vis?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Veel koolhydraten.
Ik doe het zelf beter op vetten en eiwitten, blijf ik langer vol van.
Teveel opties eigenlijk. Zuivel, noten, eieren en vis zijn prima bronnen. Vlees (Beef jerky etc) is ook prima. Als je graag hip en vegan wil doen neem je een avocado.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:26 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Moet ik dat zien als meer noten, eieren en vis?
Ben hier een beetje blijven hangen na het afvallen. Heb nu andere doelen en het eten onder controle, al blijf ik er wel op letten gezien ik net een vuilnisemmer ben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:25 schreef Sunshineboy het volgende:
Wat doen jullie hier? Allemaal ook een snaai-probleem of al de hele levensstijl omgegooid?
ik ook niet Cue_quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef Cue_ het volgende:
Ik ga de wel/geen alcohol discussie maar niet aan![]()
Vandaag twee pakken koekjes op, top dag...
Is dat een discussie dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef Cue_ het volgende:
Ik ga de wel/geen alcohol discussie maar niet aan![]()
Vandaag twee pakken koekjes op, top dag...
Goed bezig! Mooie omschrijving die vuilnisemmer.... Die ben ik dus ook.... :-)quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:35 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ben hier een beetje blijven hangen na het afvallen. Heb nu andere doelen en het eten onder controle, al blijf ik er wel op letten gezien ik net een vuilnisemmer ben.
Bedoel het hele "wel gezellig/nietgezellig" discussiequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Is dat een discussie dan?Alcohol is slecht voor je als je wil afvallen.
Drink het ook voorlopig niet meer.
Als ik ergens heenga meld ik gewoon dat ik niet drink, dus dan hoeven ze niets voor mij te halenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bedoel het hele "wel gezellig/nietgezellig" discussie
Ik betaal altijd gewoon mee aan de pot. Vind het echt gierig om niet mee te doen. Die paar centen is een kleine investering in een gave avond.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik krijg ook nooit opmerkingen bij niet drinken, ik vind het alleen zelf soms nog een worsteling. Ten eerste omdat je altijd moet nadenken over wel/niet meedoen met een pot of rondjes aangezien je maar 1 op de 3 keer drinkt van mensen die aan de alcohol zitten. Daarnaast heb ik vaak dat als ik met mensen communiceer die wel aangeschoten zijn je toch op een andere golflengte zit of zo en het niet echt makkelijk looptDus voor mezelf vind ik het fijner om niet te drinken maar in het sociale geheel zou het soms toch makkelijker zijn om gewoon mee te doen.
Tja bij losse avondjes kan dat, maar ik was bijvoorbeeld op reis met een groep waar elke avond uitgegaan werd, daar waren mensen bij die gemiddeld 30-40 euro per avond opdrinken, als het bij mij 10-15 euro is en dat keer 10 avonden vind ik dat toch te ver uit elkaar lopen. Het maakt voor hun ook niet uit als ik niet meedoe aan de pot en zelf mijn drankjes haal.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:32 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik betaal altijd gewoon mee aan de pot. Vind het echt gierig om niet mee te doen. Die paar centen is een kleine investering in een gave avond.
Zelfde bij uit eten gaan, gewoon splitten die rekening...
Ik eet relatief saai, vaak dagen hetzelfde en eigenlijk altijd gebaseerd op proteïne. , maar ik vind dat geen probleem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:07 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Goed bezig! Mooie omschrijving die vuilnisemmer.... Die ben ik dus ook.... :-)
Tnx alvast voor de tips! Heeft iemand een voorbeeld-eetschema wat voor jou werkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |