abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173159002
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bijzonder fenomeen op fora. Iemand stelt een vraag... en dan moet diegene vooral ingaan op (lees; door het stof gaan) zaken die nu eenmaal zo zijn gegaan en niet meer veranderd kunnen worden. Zin daarvan? Niets, behalve voor de onderbuik van de vraagstellers.

Overigens sta ik daar nog steeds achter en dat heb ik al een keer aangegeven.

[..]

Dan is mijn oudste zeker een heel bijzondere puber geweest.
Maar jij gelooft wel in NIX<18?
Je oudste is je jongste niet. Je gaf zelf net ook aan dat het aan het karakter ligt. Je oudste is totaal niet relevant.
pi_173159014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:05 schreef Chai het volgende:

[..]

'Zonder bericht' is daar cruciaal. Als je tijdig iets laat weten (en dus verantwoordelijk handelt, zelfs al is de oorzaak wel degelijk je eigen schuld, je hebt je bijvoorbeeld verslapen) en het is de enige keer dat het gebeurt, dan zal dat geen probleem zijn.
Precies. En hij liet dus niets weten. Sterker nog: Toen ik vroeg waar hij bleef zei hij onmiddellijk naar huis te komen en bleef nog driekwartier hangen zonder bericht.
pi_173159018
Als hij zijn eigen kots maar opruimt, verder heb je niks te miepen want het is geen klein kind meer
Nieuw is niet altijd beter.
pi_173159026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stel je niet aan, dit is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid.
Idd, hij is heus niet vastgebonden aan een stoel en heeft toen een trechter in zijn keel geduwd gekregen.

Ik vind het trouwens ook niet zo raar dat hij een gokje waagt als moeders toch vooral gefocust is op de schuld van de organisator van het feestje. Het moedigt het afwentelen van zijn verantwoordelijkheid juist aan.
pi_173159041
Maar goed, een passende sanctie kan zijn om midden in de nacht met een clownsmasker op zijn slaapkamerdeur kapot te maken met een kettingzaag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173159048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou... als ik anderhalf uur te laat op mijn werk verschijn zonder bericht dan heeft dat toch echt wel consequenties.
Als ik door rood licht rijd is de kans aanwezig dat ik een bon in de brievenbus vind..
En zo zijn er zat voorbeelden dat je als volwassene tegen 'sancties' aanloopt door je eigen gedrag. Daarom is het ook goed je kinderen dat te leren voor zij er zelf achter komen als ze eenmaal op eigen benen staan.
Dan blijft dus de vraag over of het redelijk is om jouw kind te sanctioneren o.b.v. het vertoonde gedrag met daarbij in ogenschouw hoe je op vergelijkbare situaties hebt gereageerd.

Je kind heeft er in ieder geval niets aan als je bij iedere situatie totaal anders gaat reageren en dus onberekenbaar wordt.

Een zeer stevig gesprek met oog op eigen verantwoordelijkheid van het kind, kan overigens al een sactie an sich zijn.
pi_173159056
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je oudste is je jongste niet. Je gaf zelf net ook aan dat het aan het karakter ligt. Je oudste is totaal niet relevant.
LOL. Wel als iemand zegt dat:

quote:
Daarnaast werkt het brein van een 17-jarige (zeker icm groepsdruk etc) zeker niet zo dat je zo iemand kan meegeven dat hij met mate moet drinken. Dat is na 2 biertjes echt out the window, en dan worden het er 3,4,5,6,7,8.... Echt, geen tiener gaat dan zeggen 'oh ehh nee ik sla een rondje over, is er ook fristi?'.
Want dat gaat dus over ALLE 17 jarigen en dus ook over oudste toen die 17 was.
pi_173159067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als hij zijn eigen kots maar opruimt, verder heb je niks te miepen want het is geen klein kind meer
Daar denkt de wet anders over.
pi_173159071
Je oudste kon het gewoon beter verbergen.
pi_173159072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

LOL. Wel als iemand zegt dat:

[..]

Want dat gaat dus over ALLE 17 jarigen en dus ook over oudste toen die 17 was.
Je oudste is gewoon wat saaier of slimmer dan de jongste. Kan gebeuren.
pi_173159101
quote:
Bijzonder fenomeen op fora. Iemand stelt een vraag... en dan moet diegene vooral ingaan op (lees; door het stof gaan) zaken die nu eenmaal zo zijn gegaan en niet meer veranderd kunnen worden. Zin daarvan? Niets, behalve voor de onderbuik van de vraagstellers.
Ah ja, dus als zoonlief een keer een fout maakt volgen er 'sancties', maar als je het zelf doet moet vooral iedereen dat maar verzwijgen.

Goed voorbeeld naar je zoon toe ook.
pi_173159135
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Idd, hij is heus niet vastgebonden aan een stoel en heeft toen een trechter in zijn keel geduwd gekregen.

Ik vind het trouwens ook niet zo raar dat hij een gokje waagt als moeders toch vooral gefocust is op de schuld van de organisator van het feestje. Het moedigt het afwentelen van zijn verantwoordelijkheid juist aan.
Lieve Chai,

Hoe zie je dat voor je? Dacht je dat ik voor hij naar dat feestje ging samen met hem op het internet gesurfd heb opzoek naar artikelen die aangeven dat de volwassene daar strafbaar voor kan zijn? Zo iets?

Verder; Zoon is verantwoordelijk 100%
Die collega had echter ook beter moeten weten, dat staat los van elkaar.
pi_173159142
quote:

[..]

Overigens sta ik daar nog steeds achter en dat heb ik al een keer aangegeven.

[..]

Dan is mijn oudste zeker een heel bijzondere puber geweest.
Maar jij gelooft wel in NIX<18?
Heel gek, zoiets schijnt een discussie te heten. Maar ik begrijp dat we vooral ja en amen moeten zeggen en jou moeten vertellen hoe jij je bloedeigen zoon (waar jij het beste van weet wat een goeie 'straf' is) een sanctie op moet leggen.

Het heeft helemaal NIX met NIX<18 te maken. Goed, legaal gezien wel, maar tussen jou en je zoon niet. Het gaat om heldere afspraken, niet dingen als 'met mate en fris tussendoor'. Dat rammelt aan alle kanten, en daardoor kan je hem nu niet verantwoordelijk stellen voor dit gedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 14:14:51 ]
pi_173159144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. En hij liet dus niets weten. Sterker nog: Toen ik vroeg waar hij bleef zei hij onmiddellijk naar huis te komen en bleef nog driekwartier hangen zonder bericht.
Volgens mij is iedereen het er over eens dat je hem daarop mag aanspreken? Waarschijnlijk is hij best bereid om zijn excuses daarvoor aan te bieden.

Ik zou wel vragen of hij een betere oplossing weet, want ik snap ergens ook wel dat hij zijn slapende moeder een appje sturen dat het later wordt misschien niet zo belangrijk vindt. Misschien is het een betere afspraak dat hij je appt op het moment dat hij daadwerkelijk vertrekt richting huis en zich dan bij thuiskomst even meldt.
pi_173159155
Vind je het gek dat je alleenstaand bent :') Dit is geen zaak voor een sanctie, een gesprek is voldoende. Hij leert er zelf wel van.
pi_173159157
Waarom willen ouders kinderen zo beperken. Wat boeit het dat hij om 4 uur s''morgens terugkomt.
Zolang jongeren anderen geen kwaad doen gewoon hun gang laten gaan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173159233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lieve Chai,

Hoe zie je dat voor je? Dacht je dat ik voor hij naar dat feestje ging samen met hem op het internet gesurfd heb opzoek naar artikelen die aangeven dat de volwassene daar strafbaar voor kan zijn? Zo iets?

Waar heb je het over? Zoon kent je langer dan vandaag en als jij geneigd bent om de focus qua schuldvraag/verantwoordelijkheid bij een buitenstaander neer te leggen dan kan hij er mogelijk makkelijk vanaf komen.

Ik zie dat vaker in je topics en posts, kan me niet voorstellen dat je zoons daar niets van merken.
pi_173159299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:08 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dan blijft dus de vraag over of het redelijk is om jouw kind te sanctioneren o.b.v. het vertoonde gedrag met daarbij in ogenschouw hoe je op vergelijkbare situaties hebt gereageerd.

Je kind heeft er in ieder geval niets aan als je bij iedere situatie totaal anders gaat reageren en dus onberekenbaar wordt.

Een zeer stevig gesprek met oog op eigen verantwoordelijkheid van het kind, kan overigens al een sactie an sich zijn.
Ik houd wel altijd aan dat herhaald dezelfde fout maken een strengere sanctie oplevert.

Doorgaans begint het de eerste keer met wijzen op de fout (het gesprek) en de keer daarop volgt een passende sanctie. Gebeurt zelden dat ze het dan nog een keer flikken maar de paar keer dat dat is voorgekomen werd de sanctie dan zwaarder.
pi_173159314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lieve Chai,

Nee jij bent verantwoordelijk 100%. Beetje iemand anders de schuld van het falen geven. :N
pi_173159333
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:09 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je oudste is gewoon wat saaier of slimmer dan de jongste. Kan gebeuren.
Eerder andersom. Daar zoek ik dan ook de oorzaak in. Jongste is sociaal beetje onzekerder als rasechte nerd. Erg slimme knul dus.
pi_173159357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eerder andersom. Daar zoek ik dan ook de oorzaak in. Jongste is sociaal beetje onzekerder als rasechte nerd. Erg slimme knul dus.
Daarom afstraffen dat hij een keer uit zijn schulp kruipt met keiharde sancties.
pi_173159363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:13 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom willen ouders kinderen zo beperken. Wat boeit het dat hij om 4 uur s''morgens terugkomt.
Zolang jongeren anderen geen kwaad doen gewoon hun gang laten gaan.
Boeit niets. Als ik het maar weet.
pi_173159366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan helpt het enórm als z'n moeder de organisator van een feest waar hij was gaat bellen om te zeiken dat haar zoon lam thuis kwam _O-
pi_173159385
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom afstraffen dat hij een keer uit zijn schulp kruipt met keiharde sancties.
pi_173159400
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:23 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dan helpt het enórm als z'n moeder de organisator van een feest waar hij was gaat bellen om te zeiken dat haar zoon lam thuis kwam _O-
Wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')