abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173150923

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_173150936
Dany in deze aflevering _O-

Die had me toch een nat slipje gvd, kon dat beeld ook niet uit mijn gedachten wegdrukken wat zich in haar broekje voltrok :'(
Oh.
pi_173150947
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
Verder wel eens met kritieken hier dat het nu wat te geforceerd begint te worden, ook al die reünies tussen iedereen met maar een heel kort gesprekje :{
Jep, 7 afleveringen zorgen gewoon voor een gebrek aan tijd.
pi_173150948

Wat Jon heeft afgelegd na Hardhome en die White Walkers :D
Oh.
pi_173150949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

Die had me toch een nat slipje gvd, kon dat beeld ook niet uit mijn gedachten wegdrukken wat zich in haar broekje voltrok :'(
Nou dat haalde ik dus echt niet uit deze aflevering. Of is het sarcasme? :P
mag het weten
pi_173150952
quote:

Dany was extra hot deze aflevering *O*
pi_173150961
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jep, 7 afleveringen zorgen gewoon voor een gebrek aan tijd.
Echt jammer, ook dat gesprek tussen Tyrion en Jaime. Dat had veel meer hype moeten zijn als ze elkaar weer spraken, maar het was er nu zo tussendoor gefrommeld :{ Zonde hoor, had me echt verheugd op die meet. Net als hoe Gendry terugkwam dat het wat tegenviel en hij meteen meeging.
Oh.
pi_173150965
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

What??? Zag je echt niet hoe ze telkens naar Jon keek?
pi_173150970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Toen Jon die draak aaide keek ze ontzettend opgegeild naar hem en toen hij zei dat hij King was en daarna wegging in die boot was ze ook ontzettend nat.
Oh.
pi_173150972
Dat Jaime Cersei wilde overtuigen hadden ze echt zoveel beter op kunnen lossen door hem gewoon gevangen te laten nemen door Dany en Tyrion.

Zelfde gesprek, andere locatie.
pi_173150976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:12 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Dany was extra hot deze aflevering *O*
Godverdomme wat een lekker wijf.

Jammer dat haar personage wel een ontzettend kutwijf is met dat verbranden van Randyll en Dickon. Zonde dat Dickon geen grotere rol heeft gekregen.
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:14:24 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173150980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Net als hoe Gendry terugkwam dat het wat tegenviel en hij meteen meeging.
Die moest mee om als plot device te dienen bij eastwatch
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173150989
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:13 schreef Typisch het volgende:
Dat Jaime Cersei wilde overtuigen hadden ze echt zoveel beter op kunnen lossen door hem gewoon gevangen te laten nemen door Dany en Tyrion.

Zelfde gesprek, andere locatie.
Hier dacht ik dus ook aan, toen Tyrion dat zei. Had hem dan gevangen laten nemen en als extra missie naar Cersei laten gaan :')

Maarja ze moesten Davos ook even Gendry laten oppikken. Nee ik vond het maar een matige episode.
Oh.
pi_173150992
quote:

[..]

Echt jammer, ook dat gesprek tussen Tyrion en Jaime. Dat had veel meer hype moeten zijn als ze elkaar weer spraken, maar het was er nu zo tussendoor gefrommeld :{ Zonde hoor, had me echt verheugd op die meet. Net als hoe Gendry terugkwam dat het wat tegenviel en hij meteen meeging.
Wat te denken van Sam die niet weet dat ie last of his name is, Jorah die zijn eigen familiezwaard niet herkend, Cersei die de conversatie van Tyrion-Jaime in gang heeft gezet maar ze haatte Tyrion toch zo enorm? Waarom dan geen gold cloaks verdekt op laten stellen en Tyrion in die ruïnes om zeep brengen?
mag het weten
pi_173151004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hier dacht ik dus ook aan, toen Tyrion dat zei. Had hem dan gevangen laten nemen en als extra missie naar Cersei laten gaan :')

Maarja ze moesten Davos ook even Gendry laten oppikken. Nee ik vond het maar een matige episode.
Tijdens het kijken geen last van gehad, maar toen ik er over na ging denken was het wel een beetje kut.

Blij als het seizoen er weer op zit eigenlijk. Vind het wel leuk, maar ben niet meer zo invested als eerst.
pi_173151007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat te denken van Sam die niet weet dat ie last of his name is, Jorah die zijn eigen familiezwaard niet herkend, Cersei die de conversatie van Tyrion-Jaime in gang heeft gezet maar ze haatte Tyrion toch zo enorm? Waarom dan geen gold cloaks verdekt op laten stellen en Tyrion in die ruïnes om zeep brengen?
Tussen Jon en Jorah verwacht ik volgende week nog wel een gesprekje daar beyond the wall over dat zwaard. En dat van Cersei die dat wist vond ik ook ontzettend raar, die had Tyrion nooit laten ontsnappen.
Oh.
pi_173151015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:13 schreef maho_91 het volgende:

[..]

What??? Zag je echt niet hoe ze telkens naar Jon keek?
Neuh, daarom vond ik dat zinnetje bij de roeiboot ook zo geforceerd van Dany.

quote:

[..]

Toen Jon die draak aaide keek ze ontzettend opgegeild naar hem en toen hij zei dat hij King was en daarna wegging in die boot was ze ook ontzettend nat.
Mwah. Dany keek op Drogon meer van: wacht wat.. nog een Targ? Drogon, wat flik je me nu?
mag het weten
pi_173151017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Godverdomme wat een lekker wijf.

Jammer dat haar personage wel een ontzettend kutwijf is met dat verbranden van Randyll en Dickon. Zonde dat Dickon geen grotere rol heeft gekregen.
well, "I gave them a choice, they made it!"

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Dickon zou zeggen dat hij eigenlijk nooit de Tyrells wou verraden. Had wel verwacht dat hij House Tarly zou leiden.
pi_173151021
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:16 schreef Typisch het volgende:

[..]

Tijdens het kijken geen last van gehad, maar toen ik er over na ging denken was het wel een beetje kut.

Blij als het seizoen er weer op zit eigenlijk. Vind het wel leuk, maar ben niet meer zo invested als eerst.
Nja ik dacht daar dus aan. Net als toen Jaime en Bronn uit dat water kwamen ik me daar nog 10 minuten aan heb lopen ergeren _O-

Ik was hiervoor ook wel echt hyped voor het seizoen, maar ik ben nu al een stuk minder hyped om de laatste episodes merk ik al :{
Oh.
pi_173151027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja ik dacht daar dus aan. Net als toen Jaime en Bronn uit dat water kwamen ik me daar nog 10 minuten aan heb lopen ergeren _O-

Ik was hiervoor ook wel echt hyped voor het seizoen, maar ik ben nu al een stuk minder hyped om de laatste episodes merk ik al :{
En wat is je mening van het all stars team/suicide squad/magnificent seven?
mag het weten
pi_173151032
Was wel echt teleurgesteld dat dickon dood ging....

Maar het einde maakt het wel vet, gewoon 7 van de beste krijgers van westeros samen op missie.

Jammer dat er niet nog een stuk of 8 normale dudes meegingen die gewoon dood konden gaan ipv 1 van die 7
pi_173151034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mwah. Dany keek op Drogon meer van: wacht wat.. nog een Targ? Drogon, wat flik je me nu?
Had ze ook best iets over kunnen zeggen dat Drogon dat nooit bij iedereen deed, al lag het er dan misschien nog dikker bovenop.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:17 schreef maho_91 het volgende:

[..]

well, "I gave them a choice, they made it!"

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Dickon zou zeggen dat hij eigenlijk nooit de Tyrells wou verraden. Had wel verwacht dat hij House Tarly zou leiden.
Jup ik had ook wel gedacht dat hij nog zou blijven leven, of dan misschien naar the Wall zou gaan en dan meeging met het groepje.
Oh.
pi_173151044
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:19 schreef skysherrif het volgende:

Maar het einde maakt het wel vet, gewoon 7 van de beste krijgers van westeros samen op missie.

Jammer dat er niet nog een stuk of 8 normale dudes meegingen die gewoon dood konden gaan ipv 1 van die 7
Die gaan ook mee volgensmij. Je ziet er een paar achter ze aanlopen in de tunnel. Wildlings waarschijnlijk.
pi_173151046
quote:

De meeste van die mensen hebben niet echt meer een functie voor het grote verhaal. Dus die kunnen prima dood gaan.

Hopelijk komen ze op de een of andere manier achter de wall wat meer te weten over the walkers. Maar zal wel niet. ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 01:21:07 ]
pi_173151051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En wat is je mening van het all stars team/suicide squad/magnificent seven?
Die gaan toch allemaal dood op Jon na? Die twaalf volgelingen van de Last Hero etc :+ Maar denk nooit dat ze zoveel fan favourites in één keer gaan afmaken (nee de Red Wedding waren een stuk minder personages en zeker minder fan favourites). Maar goed ben opzich wel benieuwd hoever ze Beyond the Wall gaan.
Oh.
pi_173151057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:20 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Die gaan ook mee volgensmij. Je ziet er een paar achter ze aanlopen in de tunnel. Wildlings waarschijnlijk.
Ja gewoon Red Shirts #1, #2, #3 etc
Oh.
pi_173151058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Neuh, daarom vond ik dat zinnetje bij de roeiboot ook zo geforceerd van Dany.

[..]

Come on dude. De blik die ze Jon geeft wanneer hij zegt dat hij beyond the wall gaat of tijdens de roeiboot ook ja. She wants him.
pi_173151065
Ik vraag me af of die dolk in Samwell's boek, toen ie naar wapens zocht om de Walkers mee te verslaan, en Arya's nieuwe dolk een link met elkaar hebben.

Want die twee zien er hetzelfde uit. Of het is dezelfde, dat kan ook.
Google is your friend, abuse your friends
pi_173151068
Ook wel geforceerd hoe Gilly ineens dat leest over Rhaegar zijn huwelijk is afgelast, wel erg toevallig ook. En dat dan niemand verder in de Citadel dat weet (want die scroll is er dan dus nog niet zo lang)
Oh.
pi_173151069
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

De meeste van die mensen hebben niet echt meer een functie voor het grote verhaal. Dus die kunnen prima dood gaan.

Hopelijk komen ze op de een of andere manier achter de wall wat meer te weten over the walkers. Maar zal wel niet. ;(
In de serie niet echt, maar in de boeken zijn het wel allemaal redelijk "grote namen" toch, die een mooi einde verdienen en niet "killed by a random wight".
pi_173151072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die gaan toch allemaal dood op Jon na? Die twaalf volgelingen van de Last Hero etc :+ Maar denk nooit dat ze zoveel fan favourites in één keer gaan afmaken (nee de Red Wedding waren een stuk minder personages en zeker minder fan favourites). Maar goed ben opzich wel benieuwd hoever ze Beyond the Wall gaan.
Jon overleeft want plot armour. Verder hoop ik op Gendry/Sandor Clegane/Tormund die heelhuids terugkomen want Arya/Cleganebowl/Brienne. Ser Jorah, Beric, Thoros of Myr leggen wel het loodje want hebben weinig meer te doen.
mag het weten
pi_173151078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:20 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Vond het lastig te zien, volgens mij bleven die in de tunnel om de poort dicht te doen
pi_173151085
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jon overleeft want plot armour. Verder hoop ik op Gendry/Sandor Clegane/Tormund die heelhuids terugkomen want Arya/Cleganebowl/Brienne. Ser Jorah, Beric, Thoros of Myr leggen wel het loodje want hebben weinig meer te doen.
Ja Jorah gaat ook wel dood, zijn rol is ook uitgespeeld en hij kreeg daarom deze episode nog even zijn laatste momenten met Dany inclusief een knuffel :@
Oh.
pi_173151090
Maar hoe kan je niet zin hebben in de volgende aflevering met die 7 op pad in het noorden JR, man man.
pi_173151091
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Vond het lastig te zien, volgens mij bleven die in de tunnel om de poort dicht te doen
Dat kan gewoon van een ruimere afstand dus hoeven ze niet zo dichtbij te zijn. Nee die gaan gewoon mee, maar stonden verder naar achteren omdat het om de bekende personages ging.
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:24:52 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173151096
quote:

6 van die 7 bedoel je.
Ze zijn er als kanonnenvoer dat weet je :D.
Maargoed,wie weet komen ze allemaal terug als fire wights.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173151098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zolang the Hound en Tormund het maar overleven, de rest boeit me niet. Behalve Jon dan natuurlijk. Ik wil een Arya + Hound reunion.
pi_173151101
quote:

[..]

In de serie niet echt, maar in de boeken zijn het wel allemaal redelijk "grote namen" toch, die een mooi einde verdienen en niet "killed by a random wight".
Dit vooral. Tuurlijk is het geweldig om zoveel toffe namen in dezelfde groep te zien. Maar om Gendry ala Osha of Rickon in no time dood te zien gaan na seizoenen niet meer op het scherm te zijn geweest is gewoon lame. Idem met Tormund en de big woman :D
mag het weten
pi_173151106
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:24 schreef skysherrif het volgende:
Maar hoe kan je niet zin hebben in de volgende aflevering met die 7 op pad in het noorden JR, man man.
Ik heb een beetje een kater van al die gemiste kansen qua dialogen en reünies laatste ep :{ Maar goed uiteraard zal het Beyond the Wall wel weer tof gaan worden, dat geloof ik wel.
Oh.
pi_173151107
quote:

[..]

Ik dacht juist dat ze iets aan het trekken/sjouwen waren. Iets om de wight mee te vangen/vervoeren.
pi_173151111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:25 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat ze iets aan het trekken/sjouwen waren. Iets om de wight mee te vangen/vervoeren.
Oh dat zou wel kunnen ja, in de laatste shot zag je maar 7 man lopen dus daar dacht ik vooral aan. Zullen dan wel wat meer zijn hopelijk ja.
pi_173151118
Ik vond dat gesprek tussen Jon en Gendry wel leuk toen ze spraken over dat hun vaders goed met elkaar konden opschieten.

Het zit al zolang in mijn hoofd dat Rhaegar de pa van Jon is dat ik echt even moest omschakelen naar "ohja Jon denkt nog steeds dat Ned zijn vader is"
Oh.
pi_173151121
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh dat zou wel kunnen ja, in de laatste shot zag je maar 7 man lopen dus daar dacht ik vooral aan. Zullen dan wel wat meer zijn hopelijk ja.
Zijn er 12+leider Jon
Oh.
pi_173151122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:24 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Zolang the Hound en Tormund het maar overleven, de rest boeit me niet. Behalve Jon dan natuurlijk. Ik wil een Arya + Hound reunion.
Ik wil een hound/mountain reunie, Gendry/Arya reunie, Tormund/Brienne reunie. _O_ Arya/hound mag er ook wel bij. Mel gaf in seizoen 2/3 immers aan bij de brotherhood without banners dat ze Arya nogmaals zou tegenkomen. Tig seizoenen later is dat nog niet ervan gekomen.
mag het weten
pi_173151127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik wil een hound/mountain reunie, Gendry/Arya reunie, Tormund/Brienne reunie. _O_ Arya/hound mag er ook wel bij. Mel gaf in seizoen 2/3 immers aan bij de brotherhood without banners dat ze Arya nogmaals zou tegenkomen. Tig seizoenen later is dat nog niet ervan gekomen.
Muah die reünies gaan ze toch afraffelen :{
Oh.
pi_173151132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zijn er 12+leider Jon
Hoe weet je dat eigenlijk?

Mooi groepje wel.
pi_173151140
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Muah die reünies gaan ze toch afraffelen :{
Mja, en toch hé... :P Iets met een bitterzoet einde.
mag het weten
pi_173151146
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hoe weet je dat eigenlijk?

Mooi groepje wel.
Er was een mythe van de Last Hero die met zijn twaalf metgezellen de White Walkers versloegen.

En er zijn theorieën dat die toen de nieuwe WW's werden met de NK als de baas. Ook door die scène met Crasters baby waar die in de achtergrond staan. Maar dat zal wel onzin zijn.
Oh.
pi_173151159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mja, en toch hé... :P Iets met een bitterzoet einde.
Ik hoop eigenlijk niet dat we Cleganebowl echt krijgen want dat zou ik teveel fanservice vinden :@
Oh.
pi_173151164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk niet dat we Cleganebowl echt krijgen want dat zou ik teveel fanservice vinden :@
Onvermijdelijk lijkt me, anders was het geen zombie geworden
pi_173151178
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zombie Cleganebowl confirmed.
pi_173151181
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Heeft wel nog weinig te doen gehad dit seizoen.

En we hebben Euron nu ook al twee episodes niet gezien met die Unsullied, hoe zal het daar mee gaan :{ Euron zou dit seizoen een ergere villain worden dan Ramsay was maar daar moet hij echt nog wel wat voor doen
Oh.
pi_173151186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En we hebben Euron nu ook al twee episodes niet gezien met die Unsullied, hoe zal het daar mee gaan :{ Euron zou dit seizoen een ergere villain worden dan Ramsay was maar daar moet hij echt nog wel wat voor doen
Ik zie Euron niet echt als villain.

:)
pi_173151187
Waar gaat Sam nu heen trouwens?
Oh.
pi_173151192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Denk Winterfell, al zou Hornhill ook goed kunnen.
Lord of Hornhill met Lady Gilly aan zijn zijde /duh

Oh wacht.. dat weet ie nog niet eens. Handige gasten die maesters
mag het weten
pi_173151193
quote:
Die is in de volgende aflevering opeens aangesloten bij Jons 12.
pi_173151196
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik zie Euron niet echt als villain.

:)
Nee maar die acteur zei dat wel voorafgaand dit seizoen in een interview dat hij Ramsay en Joffrey als kleine kinderen eruit zou laten zien (nu is dat in Joffreys geval niet lastig) maar om Ramsay te overtreffen moet hij wel wat anders doen dan praten over vingers in de kont en gewoon vechten als een piraat.
Oh.
pi_173151199
quote:
Ik gok Winterfell.
pi_173151201
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dan is het een deserter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 01:38:12 ]
pi_173151203
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dan is het een desserter.
Ach, is Sam dat niet allang dan door richting de citadel te gaan?
Door Gilly te helpen en wel een gezinnetje in stand te houden?
mag het weten
pi_173151207
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Denk Winterfell, al zou Hornhill ook goed kunnen.

Hij is nog wel gebonden aan de Nights Watch anders.
Oh.
pi_173151208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ach, is Sam dat niet allang dan door richting de citadel te gaan?
Door Gilly te helpen en wel een gezinnetje in stand te houden?
Hij ging naar de Citadel met toestemming van Lord Commander Jon
Oh.
pi_173151212
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik gok Winterfell.
Handig dat hij dat boek over Raggar mee heeft genomen dan.
Oh.
pi_173151213
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hij is nog wel gebonden aan de Nights Watch anders.
Zelfs nadat ie richting de citadel ging en Gilly en een baby die maar niet opgroeit blijft helpen? Geloof dat ie die eed allang dubbel en dwars verbroken heeft wat hem een deserteur maakt.
mag het weten
pi_173151214
Kunnen ze meteen in die crypts kijken of er een trouwakte ligt
Oh.
pi_173151218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hij ging naar de Citadel met toestemming van Lord Commander Jon
Is dat echt zo? Ik wist wel dat ie Jon ervan had overtuigd dat ie meer aan Sam zou hebben als maester. Maar dat Jon hem ook echt toestemming had gegeven is mij ontgaan.
mag het weten
pi_173151220
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:39 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zelfs nadat ie richting de citadel ging en Gilly en een baby die maar niet opgroeit blijft helpen? Geloof dat ie die eed allang dubbel en dwars verbroken heeft wat hem een deserteur maakt.
Waarom zou hij Gilly en die baby niet mogen helpen? Bij de NW weten ze dat Gilly's baby niet van Sam is en mensen beschermen mag altijd.
Oh.
pi_173151225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Kunnen ze meteen in die crypts kijken of er een trouwakte ligt
Wel een gekke hide-out voor iets als een akte. Als je het ergens zou vinden bij een Middeleeuwse burgerlijke stand is het wel in de citadel :P Papier blijft daar beter bewaard dan ergens in een graftombe.
mag het weten
pi_173151229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik wist wel dat ie Jon ervan had overtuigd dat ie meer aan Sam zou hebben als maester. Maar dat Jon hem ook echt toestemming had gegeven is mij ontgaan.
In de laatste episode van seizoen 5 kan Sam Jon eindelijk overtuigen ja en die geeft hem dan toestemming en nemen ze afscheid terwijl Sam vertrekt met zijn paard en wagen. Avond later krijgen we dat "for the watch" gebeuren
Oh.
pi_173151236
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In de laatste episode van seizoen 5 kan Sam Jon eindelijk overtuigen ja en die geeft hem dan toestemming en nemen ze afscheid terwijl Sam vertrekt met zijn paard en wagen. Avond later krijgen we dat "for the watch" gebeuren
Dat for the watch gebeuren staat me nog wel bij. :P Sam die richting de citadel gaat idem. Dacht dat het Sam zijn eigen idee en initiatief was, los van of Jon nu wel of geen toestemming gaf. Dat ie Sam toestemming gegeven had had ik niet goed opgeslagen.
mag het weten
pi_173151237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wel een gekke hide-out voor iets als een akte. Als je het ergens zou vinden bij een Middeleeuwse burgerlijke stand is het wel in de citadel :P Papier blijft daar beter bewaard dan ergens in een graftombe.
Nja dat komt omdat Lyanna volgens mij de enige vrouw is met een beeld in die crypts en er dan theorieën zijn dat Ned iets heeft achtergelaten daar om Jons legitimiteit te bewijzen. Dus een trouwakte of de harp van Rhaegar oid.

En blijkbaar heeft de Citadel dus al die kennis dat Rhaegar getrouwd is met Lyanna, maar is het iedereen ontgaan en hebben ze dat weggeschoven terwijl het toch best groot nieuws zou moeten zijn.
Oh.
pi_173151239
Een simulatie battle tussen deze 7 en de kingsguard van aerys zou ook wel nice zijn.
pi_173151242
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat for the watch gebeuren staat me nog wel bij. :P Sam die richting de citadel gaat idem. Dacht dat het Sam zijn eigen idee en initiatief was, los van of Jon nu wel of geen toestemming gaf. Dat ie Sam toestemming gegeven had had ik niet goed opgeslagen.

Kijk maar
Oh.
pi_173151243
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja dat komt omdat Lyanna volgens mij de enige vrouw is met een beeld in die crypts en er dan theorieën zijn dat Ned iets heeft achtergelaten daar om Jons legitimiteit te bewijzen. Dus een trouwakte of de harp van Rhaegar oid.

En blijkbaar heeft de Citadel dus al die kennis dat Rhaegar getrouwd is met Lyanna, maar is het iedereen ontgaan en hebben ze dat weggeschoven terwijl het toch best groot nieuws zou moeten zijn.
Ik snap het idee wel, een harp lijkt me dan logischer. De akte verwacht ik eerder bij Maester Luwins uitpuilende en uitgebreid gedocumenteerde archief aan inkomende en uitgaande post.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:46:03 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173151246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

ik snap sowieso niet dat de acteur die the Mountain speelt er nog iedere keer elk seizoen gaat staan als levend standbeeld en verder niks meer doet .
Een gedicht over Maanvis
pi_173151247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik snap het idee wel, een harp lijkt me dan logischer. De akte verwacht ik eerder bij Maester Luwins uitpuilende en uitgebreid gedocumenteerde archief aan inkomende en uitgaande post.
Waarom zou Ned zijn zo'n goed bewaarde geheim wat hij zelfs niet aan zijn vrouw wil vertellen laten rondslingeren bij een maester zijn post. Dat zou totaal niet logisch zijn.

Dan eerder in die crypt
Oh.
pi_173151252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Muah. Zou jij de persoon willen zijn die dit aan Robert vertelt :p
pi_173151267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:46 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Muah. Zou jij de persoon willen zijn die dit aan Robert vertelt :p
Of je zorgt ervoor dat dit nieuws dan heel veilig opgeborgen zit, of je geeft het openbaar. Je laat het niet zomaar in het rond slingeren, dat het blijkbaar niemand boeit. Want het is wel vrij boeiend, er is een hele oorlog om begonnen.
Oh.
pi_173151268
quote:
Ook een mooi stukje foreshadowing. Sam zegt: I will learn something about healing. (dat deed ie zeker!) Something about history (zie R+L=J) En vergeet strategy niet door achter de dragonglass mijn te komen op Dragonstone. ^O^
mag het weten
pi_173151296
Btw ik geloof echt niet dat Cercei zwanger is. Gewoon een list om Jaime loyaal te houden.
pi_173151299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 02:02 schreef maho_91 het volgende:
Btw ik geloof echt niet dat Cercei zwanger is. Gewoon een list om Jaime loyaal te houden.
Dacht ik ook aan ja, want anders wordt het toch een miskraam omdat ze niet nog een kind zal krijgen.
Oh.
pi_173151307
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 02:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan ja, want anders wordt het toch een miskraam omdat ze niet nog een kind zal krijgen.
Owja ben haar prophecy helemaal vergeten. Dan lijkt het me zeker dat ze niet zwanger is.
pi_173151328

Oh.
pi_173151355
quote:
Ik zei vorige week zaterdag al dat ik daar een lightsaber versie van wilde zien. Ik hoef niet langer te wachten!
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173151639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ook wel geforceerd hoe Gilly ineens dat leest over Rhaegar zijn huwelijk is afgelast, wel erg toevallig ook.
Ja, viel me op hoe ze dat ene zinnetje er zo tussen hebben gepropt. Stom gesprek over steps, en ja hoor, tussen de bowel movements door leest ze toevallig iets heel belangrijks. :').

Vond het verder maar matig hoe Daenerys reageerde op de interactie tussen Drogon en Jon, alsof het wel vaker gebeurd. :/.

Maar goed, bovenstaande is allemaal al gemeld, geloof ik. Overigens ook eens met wat er verder is gezegd; dat hele gebeuren tussen Jaime en Tyrion en Cersei die allemaal maar toelaat, gewoon matig.
pi_173151851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
Trouwens wie weet wordt het een maginificent seven +1. Want waarom zou Benjen Stark niet nogmaals beyond the wall een mede-Starkgaryan uit de brand helpen zoals ie dat deed met Bran?
SPOILER
pi_173151913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zei het je het al tijden. Waardeloze schrijvers. Grrm moet dat boek afmaken. Dit is echt matig.
pi_173152158
Vraag me ook wel af wat Sam ervan gaat vinden dat het nieuwe liefje van Jon zijn vader en broer levend verbrand heeft :P
pi_173152230
Matige aflevering.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:29:52 #91
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173152277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:19 schreef robbietobbie het volgende:
Vraag me ook wel af wat Sam ervan gaat vinden dat het nieuwe liefje van Jon zijn vader en broer levend verbrand heeft :P
Gezien de relatie tussen Sam en zijn pa zal dat wel loslopen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:34:02 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173152321
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:19 schreef robbietobbie het volgende:
Ik denk dat ie eerst moet dealen met het feit dat ie zelf door de knieën moet voor Dany.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:34:45 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173152329
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:29 schreef noodgang het volgende:

[..]

Gezien de relatie tussen Sam en zijn pa zal dat wel loslopen
Je pa tot as verschroeien doet wel wat met iemand hè
Een gedicht over Maanvis
pi_173152362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat ie eerst moet dealen met het feit dat ie zelf door de knieën moet voor Dany.
Moet dat? Vraag me af of de NW wel trouw moet zweren aan een koning(in). Hij heeft nog steeds afstand gedaan van zijn aanspraak op Horn Hill.

quote:

[..]

Je pa tot as verschroeien doet wel wat met iemand hè
Al helemaal als je broer (waar hij geloof ik geen ruzie mee heeft) er ook aan gaat
pi_173152544
Tempo van dit seizoen vind ik niet storend maar het wordt allemaal zo voorspelbaar. We hebben nu een redelijk aannemelijk beeld van de diverse plots tot en met s08. Ik hoop toch stiekem nog op wat onverwachte wendingen en jaw droppers.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:58:19 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173152589
quote:

[..]

Sam dient Jon en die gaat niet door de knieën. Sterker nog, als alles uitkomt wat we nu weten (Jon is de legitieme zoon van Rhaegar Targaryen) zal Dany voor Jon door de knieën moeten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173152669
Wordt het geen tijd dat Jon verhuist naar team Dragon in de OP ?
pi_173152739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sam dient Jon en die gaat niet door de knieën. Sterker nog, als alles uitkomt wat we nu weten (Jon is de legitieme zoon van Rhaegar Targaryen) zal Dany voor Jon door de knieën moeten.
Voorlopig dient Sam nog de NW, waar Jon Lord Commander van was. Als het goed is gaat hij straks braaf terug naar de muur
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:11:28 #100
35723 crew  GGMM
pi_173152755
quote:

[..]

:o
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173152768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 02:02 schreef maho_91 het volgende:
Ik geloof het wel, maar misschien dat het niet Jaime's kind is. Qyburn (?) was daar niet voor niks.
pi_173152783
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik geloof het wel, maar misschien dat het niet Jaime's kind is. Qyburn (?) was daar niet voor niks.
Denk niet dat ze het met Qyburn doet. Misschien heeft hij haar net onderzocht ofzo? Maesters zijn ook een beetje de huisartsen daar
pi_173152789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 05:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, viel me op hoe ze dat ene zinnetje er zo tussen hebben gepropt. Stom gesprek over steps, en ja hoor, tussen de bowel movements door leest ze toevallig iets heel belangrijks. :').

Vond het verder maar matig hoe Daenerys reageerde op de interactie tussen Drogon en Jon, alsof het wel vaker gebeurd. :/.

Maar goed, bovenstaande is allemaal al gemeld, geloof ik. Overigens ook eens met wat er verder is gezegd; dat hele gebeuren tussen Jaime en Tyrion en Cersei die allemaal maar toelaat, gewoon matig.
Dat maakt Gilly eindelijk relevant. Ze zal binnenkort wel een naam horen en roepen 'oh die is getrouwd met die, I read it in a book'

Of het was gewoon voor de kijker :)
pi_173152798
Cersei die dat toeliet van Tyrion was idd wel belachelijk en totaal niet geloofwaardig.
pi_173152804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:14 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Denk niet dat ze het met Qyburn doet. Misschien heeft hij haar net onderzocht ofzo? Maesters zijn ook een beetje de huisartsen daar
Dat bedoelde ik niet :D Meer dat hij haar pillen gaf voor de zwangerschap of zo.
pi_173152818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet :D Meer dat hij haar pillen gaf voor de zwangerschap of zo.
woops, dirty mind :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Cersei die dat toeliet van Tyrion was idd wel belachelijk en totaal niet geloofwaardig.
Cersei had het toch die ep ook met Jaime erover dat ze eigenlijk even een wapenstilstand moesten hebben (ik neem aan om huurlingen te kunnen halen)? Kan me voorstellen dat ze het dan toelaat, in de overtuiging dat ze hem later wel te pakken krijgt
pi_173152874
quote:
ze kan het ook pas achteraf te horen gekregen hebben natuurlijk :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173152922
Ben benieuwd of Arya en Sansa slim genoeg zijn om de streek van LF te zien. Denk het wel... hoop het wel.
pi_173152970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Ben benieuwd of Arya en Sansa slim genoeg zijn om de streek van LF te zien. Denk het wel... hoop het wel.
Denk het wel, ze hypen het waarschijnlijk net zo op als de "ruzie" tussen Jon en Sansa eerder dit seizoen, dat stelde ook niets voor. Denk dat ze hem nog samen afmaken dit seizoen :)
pi_173152977
Op zich prima aflevering, maar wel duidelijk de minste. Duidelijk wel een opbouwende aflevering, en veel dingen gaan wel erg snel, maar dat is onvermijdelijk. Wel stoort het me enorm dat het nu wel erg onvermijdelijk lijkt dat de cliffhanger van dit seizoen dat iedereen samen gaat werken tegen de White Walkers....ik hoop ook nog op wat jaw droppers.

De grootste tegenvaller was iig dat Jamie nog leeft. Die had gewoon dood moeten zijn; en hoe hebben ze in godsnaam ongemerkt kunnen wegzwemmen met zwaar pantser zonder dat ze zijn opgepakt door Dany? Hele slechte scene, terwijl ik vorige aflevering met een :o :o :o 'beste aflevering ooit' gevoel voor het scherm zat....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:32:01 #111
35723 crew  GGMM
pi_173153054
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Blijkbaar wil Cersei de wereld bekendmaken dat ze zwanger is van Jaimie. Dat snap ik niet met het oog op Euron.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:38:36 #112
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173153143
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Blijkbaar wil Cersei de wereld bekendmaken dat ze zwanger is van Jaimie. Dat snap ik niet met het oog op Euron.
Euron en zijn bootjes lijken eigenlijk ook direct irrelevant na deze aflevering. Bijzonder.
pi_173153207
Is voor mij ook wel inherent aan het verhaal dat het minder leuk wordt. Die politiek in King's landing, de mysteries en af en toe een broodnodige veldslag vind ik het vetst. Maar draken tegen zombies boeit me niet enorm, en door de elephant in the room van die eindstrijd zijn de meeste andere plotten ook een beetje futiel.
pi_173153351
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:26 schreef Norrage het volgende:
Wel stoort het me enorm dat het nu wel erg onvermijdelijk lijkt dat de cliffhanger van dit seizoen dat iedereen samen gaat werken tegen de White Walkers....

Alleen Dany en Jon. Cersei wil best een wapenstilstand afspreken zodat ze die kan verbreken en Dany kan aanvallen.
pi_173153367
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Misschien keert Euron zich wel tegen Cersei als hij ontdekt dat hij haar niet mag bezwangeren.

Waarschijnlijker is dat zijn vloot in de fik wordt gezet door draken.
pi_173153412
quote:
Op zich is Cersei wel even gebaat bij een wapenstilstand, dus tactisch is het wel slim:

- meer van die Scorpions / ballistas bouwen
- huurlingen naar Westeros halen
- even geen verbrande soldaten meer door draken
- meer tijd om de voedselvoorraden aan te vullen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:04:41 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173153538
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:10 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Voorlopig dient Sam nog de NW, waar Jon Lord Commander van was. Als het goed is gaat hij straks braaf terug naar de muur
Ik denk eerder dat hij gewoon naar Jon gaat. Zeker aangezien Jon de enige is die echt actief de White Walkers aan het bevechten is en Sam daar duidelijk zijn doel in het leven in ziet.

En aangezien dat uiteindelijk ook het doel van de night watch is, zullen ze 'm dat ook niet kwalijk nemen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173153592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij gewoon naar Jon gaat. Zeker aangezien Jon de enige is die echt actief de White Walkers aan het bevechten is en Sam daar duidelijk zijn doel in het leven in ziet.

En aangezien dat uiteindelijk ook het doel van de night watch is, zullen ze 'm dat ook niet kwalijk nemen.
Hij heeft ook boeken en scrolls gestolen, die gaat hij echt wel gebruiken bij de Night's Watch. Vraag me wel af hoe hij gaat reageren las hij er achter komt dat Jon met Dany samenwerkt terwijl zij zijn vader/broer vermoord heeft :9
pi_173153598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan hoop ik wel dat ze Edd even een raven sturen met de vraag of dat ok is. Zou ook zo jammer zijn als Edd hem moet executeren nadat hij Westeros gered heeft.

Al is de noodzaak voor een Night's Watch ook wel weg nadat de muur is gevallen
pi_173153615
Leuke aflevering weer. Ik geloof Cersei niet mbt zwanger zijn van Jaime.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173153694
Wel bijzondere liefde van Jaime. Denk niet dat er veel mannen die tig jaar geleden al drie kinderen bij een vrouw verwekt hadden nog steeds zo geobsedeerd zijn van die vrouw en elke krankzinnige actie van desbetreffend persoon met de mantel der liefde bedekken.
pi_173153978
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ze gaan een wight vangen, die kunnen namelijk langs de muur en white walkers niet...

(niet dat dat het er per sé makkelijker op maakt...)
Ja dat was me wel soort van duidelijk geworden, maar White Walkers kunnen nu wel langs de muur toch, ook al weten ze dat nog niet?
pi_173154082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja dat was me wel soort van duidelijk geworden, maar White Walkers kunnen nu wel langs de muur toch, ook al weten ze dat nog niet?
Dat is de verwachting omdat Bran een mark heeft ja. Maar wat dat precies betekend weten we nog niet volgens mij.
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:37:32 #124
35723 crew  GGMM
pi_173154141
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dat is de verwachting omdat Bran een mark heeft ja. Maar wat dat precies betekend weten we nog niet volgens mij.
betekent
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:38:44 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173154170
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Betekend _O- man man man
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173154342
Ik geloof wel dat Cersei zwanger is. Ik denk alleen dat ze wordt vermoord voordat ze kan bevallen.
pi_173154384
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:26 schreef Norrage het volgende:
Op zich prima aflevering, maar wel duidelijk de minste. Duidelijk wel een opbouwende aflevering, en veel dingen gaan wel erg snel, maar dat is onvermijdelijk. Wel stoort het me enorm dat het nu wel erg onvermijdelijk lijkt dat de cliffhanger van dit seizoen dat iedereen samen gaat werken tegen de White Walkers....ik hoop ook nog op wat jaw droppers.

De grootste tegenvaller was iig dat Jamie nog leeft. Die had gewoon dood moeten zijn; en hoe hebben ze in godsnaam ongemerkt kunnen wegzwemmen met zwaar pantser zonder dat ze zijn opgepakt door Dany? Hele slechte scene, terwijl ik vorige aflevering met een :o :o :o 'beste aflevering ooit' gevoel voor het scherm zat....
Op het moment dat hij niet direct verbrandde door het voorspuwen van de draak wist je dat hij op extreem onrealistische wijze de dans zou ontspringen. Dat je al uitgaat van zo'n gebrek aan kwaliteit mogen de makers zich zeker aanrekenen.
pi_173154435
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:37 schreef GGMM het volgende:

[..]

betekent
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Betekend _O- man man man
Ik stoor me meer aan taalpuristen dan aan zijn spellingfout.
pi_173154555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:44 schreef Bananenpap het volgende:
Ik geloof wel dat Cersei zwanger is. Ik denk alleen dat ze wordt vermoord voordat ze kan bevallen.
Of doodgaan door een miskraam gelijk aan hoe Tywin zijn vrouw verloor met de komst van Tyrion. >:)
mag het weten
pi_173154603
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:55 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Of doodgaan door een miskraam gelijk aan hoe Tywin zijn vrouw verloor met de komst van Tyrion. >:)
En een dwerg krijgt.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:57:38 #131
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_173154632
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:56 schreef Typisch het volgende:

[..]

En een dwerg krijgt.
The dwarf that was promised.
pi_173154665
LF wordt verslagen in zijn eigen spel :) Voorspelling.
pi_173154712
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op het moment dat hij niet direct verbrandde door het voorspuwen van de draak wist je dat hij op extreem onrealistische wijze de dans zou ontspringen. Dat je al uitgaat van zo'n gebrek aan kwaliteit mogen de makers zich zeker aanrekenen.
Ik had echt verwacht dat ze gevangen genomen zouden worden. Dat was interessante dialoog geweest tussen Dani en Jaime en Jaime en Tyrion.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:02:09 #134
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173154742
Ik verwacht trouwens eerder dat Drogon of een van de andere draken zonder Dany gaat verschijnen bij de Wall als Jon in de problemen zit.
And so is the past
pi_173154750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Hij trekt sowieso aan het kortste eind.

Het was een beetje tricky voor Arya, maar ik heb het idee dat als ze zou willen dat ze er dan wel voor had kunnen zorgen dat ze niet gezien zou worden. Dus wellicht weet ze ook wel dat Littlefinger het weet.
pi_173154753
quote:
Dat zit er wel aan te komen inderdaad. Maar zoals Sansa al tegen Arya zei: ze kan niet zo maar mensen omleggen wanneer zij elke manschappen nodig zullen hebben tegenover de strijd tegen de White Walkers. Dus de zusjes moeten een manier vinden om het leger van de Vale te behouden terwijl ze LF kunnen wegwerken.
mag het weten
pi_173154770
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat zit er wel aan te komen inderdaad. Maar zoals Sansa al tegen Arya zei: ze kan niet zo maar mensen omleggen wanneer zij elke manschappen nodig zullen hebben tegenover de strijd tegen de White Walkers. Dus de zusjes moeten een manier vinden om het leger van de Vale te behouden terwijl ze LF kunnen wegwerken.
Arya neemt zijn gezicht over na zijn dood.
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:03:25 #138
35723 crew  GGMM
pi_173154771
quote:
Ja, zijn plan is ook extreem debiel.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173154773
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik verwacht trouwens eerder dat Drogon of een van de andere draken zonder Dany gaat verschijnen bij de Wall als Jon in de problemen zit.
Dan zou het Drogon moeten zijn, Aangezien hij daar al een soort van vertrouwensband mee heeft.
pi_173154788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hij trekt sowieso aan het kortste eind.

Het was een beetje tricky voor Arya, maar ik heb het idee dat als ze zou willen dat ze er dan wel voor had kunnen zorgen dat ze niet gezien zou worden. Dus wellicht weet ze ook wel dat Littlefinger het weet.
Precies! En ze zou LF ook wel hebben opgemerkt denk ik. Of zelfs geroken, omdat LF naar het schijnt een typische mint geur met zich meedraagt, althans in de boeken.
pi_173154807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:03 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, zijn plan is ook extreem debiel.
Nogal ja, al begrijp ik sowieso niet goed wat het doel is. Misschien een Arya die gevangen wordt genomen en dus geen gevaar meer is voor hem? Al kan Arya natuurlijk ook wel nagaan dat die brief onder dwang geschreven was.
pi_173154817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Arya neemt zijn gezicht over na zijn dood.
Ja, dat gaat wel werken denk ik :Y
mag het weten
pi_173154875
Zou sowieso wel logisch geschreven zijn. Maakt het hele gezichten stelen ook nuttig voor de rest van het plot.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:08:26 #144
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173154883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dan zou het Drogon moeten zijn, Aangezien hij daar al een soort van vertrouwensband mee heeft.
Ja logischerwijs zou je dat denken maar als ik een gokker was zou ik op Rhaegal inzetten.
And so is the past
pi_173154899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik had echt verwacht dat ze gevangen genomen zouden worden. Dat was interessante dialoog geweest tussen Dani en Jaime en Jaime en Tyrion.
Dat had ook nog wel gekund ja, ben benieuwd of Jaime de knie had gebogen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:12:17 #146
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173154965
En wat Arya en LF betreft, die zijn beide zeer goed in het spelen van de long con dus kan gewoon echt alle kanten op.
And so is the past
pi_173155021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Zou sowieso wel logisch geschreven zijn. Maakt het hele gezichten stelen ook nuttig voor de rest van het plot.
Daarnaast blijft de hamvraag of het werkelijk Arya is die we zien. Juist omdat Arya in the house of Black & White ook haar eigen gezicht tegen is gekomen.. Het kan ook de waif zijn die Arya haar identiteit heeft overgenomen zonder dat hier op gehint is. Dat zou ik persoonlijk lame vinden maar het is een mogelijkheid.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:17:54 #148
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173155081
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Daarnaast blijft de hamvraag of het werkelijk Arya is die we zien. Juist omdat Arya in the house of Black & White ook haar eigen gezicht tegen is gekomen.. Het kan ook de waif zijn die Arya haar identiteit heeft overgenomen zonder dat hier op gehint is. Dat zou ik persoonlijk lame vinden maar het is een mogelijkheid.
Nee.
And so is the past
pi_173155096
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies! En ze zou LF ook wel hebben opgemerkt denk ik. Of zelfs geroken, omdat LF naar het schijnt een typische mint geur met zich meedraagt, althans in de boeken.
Zou ik wel stoer vinden namelijk, want ik wil Arya zien als OP karakter nu, ook al is ze nog maar net begonnen, ze was wel ''geslaagd''.
pi_173155128
Wat stond er eigenlijk op dat papiertje dat LT kreeg en Arya heeft gelezen? Ik ken het ergers van en heb de tekst ook wel gelezen, maar wat voor plan heeft LT ermee?
pi_173155154
quote:

[..]

Die theorie is nu al duizend keer voorbij gekomen, maar wat voor motief heeft de waif om als Arya door te gaan, house Frey om te leggen en terug te keren naar Winterfell?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:24:00 #152
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173155244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:20 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Die theorie is nu al duizend keer voorbij gekomen, maar wat voor motief heeft de waif om als Arya door te gaan, house Frey om te leggen en terug te keren naar Winterfell?
En vooral NIET opgegeten worden door Nymeria's wolfpack.
And so is the past
pi_173155245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:20 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Oehh, lees hier nu voor het eerst over. Ik weet het niet hoor..

SPOILER
pi_173155272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef Odaiba het volgende:
Wat stond er eigenlijk op dat papiertje dat LT kreeg en Arya heeft gelezen? Ik ken het ergers van en heb de tekst ook wel gelezen, maar wat voor plan heeft LT ermee?
Dat was de brief van Sansa naar Rob, die ze onder dwang schreef. Daarin zegt ze dat Ned een verrader was en Rob moest komen knielen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:25:19 #155
211083 Angelof9
I must go first
pi_173155287
Ik ben op een punt gekomen waar ik de fantheorieën een stuk interessanter vind dan de serie zelf.

Er werden deze aflevering wel HEEL VEEL shortcuts genomen. En dat armour zwemmen :X

Echt jammer, vorige week was zo goed.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173155334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef Odaiba het volgende:
Chaos creëeren tussen de Stark zussen natuurlijk. Met wat tweespalt kan LF proberen om house Stark in afwezigheid van Jon onder controle te krijgen. Maar ik denk dat Sansa en Arya gezamenlijk wel inzien wat LF zijn plan is. Ze steken er een stokje voor.
mag het weten
pi_173155396
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Chaos creëeren tussen de Stark zussen natuurlijk. Met wat tweespalt kan LF proberen om house Stark in afwezigheid van Jon onder controle te krijgen. Maar ik denk dat Sansa en Arya gezamenlijk wel inzien wat LF zijn plan is. Ze steken er een stokje voor.
Mjah hij heeft weer gezien dat Arya in zijn kamer is geweest, en hij kan 1 en 1 wel optellen vermoed ik. Dus ik denk niet dat we even simpel van Littlefinger af zijn in de volgende ep ofzo.

Sterker nog, het kan juist een truc zijn zodat Arya nu bij Sansa gaat klagen, terwijl het toch al niet bepaald boterde tussen die twee. LF speelt vermoorde onschuld en zorgt dat het bewijs 'verdwijnt', en tadaaa Sansa neigt wss meer naar LF dan naar Arya, wat in haar ogen een soort van losgeslagen wildebras is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 11:30:17 ]
pi_173155407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben op een punt gekomen waar ik de fantheorieën een stuk interessanter vind dan de serie zelf.

Er werden deze aflevering wel HEEL VEEL shortcuts genomen. En dat armour zwemmen :X

Dan moet je eens reddit.com/r/asoiaf checken. Mooi spul te vinden daar.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:35:40 #159
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173155570
Nog geen lek trouwens?

:@.
And so is the past
pi_173155726
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mjah hij heeft weer gezien dat Arya in zijn kamer is geweest, en hij kan 1 en 1 wel optellen vermoed ik. Dus ik denk niet dat we even simpel van Littlefinger af zijn in de volgende ep ofzo.

Sterker nog, het kan juist een truc zijn zodat Arya nu bij Sansa gaat klagen, terwijl het toch al niet bepaald boterde tussen die twee. LF speelt vermoorde onschuld en zorgt dat het bewijs 'verdwijnt', en tadaaa Sansa neigt wss meer naar LF dan naar Arya, wat in haar ogen een soort van losgeslagen wildebras is.
Het idee is toch juist dat het het doel was dat Arya het briefje zou vinden?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:42:15 #161
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_173155727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Angelof9 het volgende:

Jaime werd toch door Bronn uit het water getrokken?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_173155743
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Debiel plan, want Sansa hoeft maar te zeggen 'Cersei made me write it' en de ruzie is voorbij.
pi_173155775
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, hij weet iig wel dat Arya het heeft gevonden. Of dat nou echt zijn bedoeling was...?
pi_173155778
quote:

[..]

Neuh, de daden spreken voor zich. Alleen Arya zou het lijstje afwerken. Vind dat een beetje een gekke theorie.
pi_173155803
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:44 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, hij weet iig wel dat Arya het heeft gevonden. Of dat nou echt zijn bedoeling was...?
Daar hinten ze wel op.
pi_173155817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Debiel plan, want Sansa hoeft maar te zeggen 'Cersei made me write it' en de ruzie is voorbij.
Dit dus, en ze weten sowieso dat hij een kei in manipuleren is (en aan de kant stond van de Lannisters), dus daar trappen ze echt niet in. Beetje gaar plannetje van LF, had beter van m verwacht.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:46:28 #168
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173155835
quote:

[..]

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_173155873
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tenzij Arya wist dat LF haar in de smiezen had.

Maar misschien weet LF wel dat Arya weet dat LF haar in de smiezen heeft.
pi_173155877
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus, en ze weten sowieso dat hij een kei in manipuleren is (en aan de kant stond van de Lannisters), dus daar trappen ze echt niet in. Beetje gaar plannetje van LF, had beter van m verwacht.
Ja dus ook wel weer jammer als dit zijn downfall wordt.
pi_173155896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:48 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat bovenste denk ik sowieso.

Onderste zou wel een mindfuck zijn maar dat verwacht ik niet.
pi_173155953
quote:

[..]

Inderdaad, al zal Arya wel vinden dat ze het alsnog niet had moeten schrijven. Cersei kennende had de komst van Robb naar King's landing zijn dood betekend, en daar vraagt Sansa nu om. Ja, dan kan je weer zeggen dat Sansa wellicht dacht dat Robb slim genoeg was om niet te luisteren, maar dat is vergezocht.

Dus Sansa valt alsnog wel wat te verwijten door Arya.
pi_173155972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:48 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is het voordeel daarvan voor Arya?
pi_173155981
Hoop wel dat Little Finger uitgeschakeld wordt door Sansa. Hij is de reden dat ze moest trouwen met Ramsey en uiteindelijk verkracht werd.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:52:38 #175
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173155991
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat is het voordeel daarvan voor Arya?
Dat LF weet dat zij hem afmaakt als hij iets probeert?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_173156048
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De Thierry Baudet van GoT, zeg maar. :P

Ik zou het in ieder geval een redelijke plothole vinden als Arya niets doorhad. Mensen merkten al op dat ze het bijzonder vonden dat ze zo goed was geworden in zwaardvechten, maar ik vond het eerder bijzonder dat ze na haar training als sluipmoordenaar zich zo makkelijk in de luren zou laten leggen door een LF die toch vooral een politieke intrigant is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173156057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat LF weet dat zij hem afmaakt als hij iets probeert?
Dat weet LF sowieso al wel.

Waarom verbergt ze zich dan achter muurtjes?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:56:05 #178
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173156071
Arya en Sansa zijn natuurlijk geen beste vrienden. In EP4 heb je ook die scene waarin Arya Sansa ervan beschuldigd het allemaal wel best te vinden. Daar zal LF wel wind van hebben gekregen en probeert nu de impulsiviteit van Arya te misbruiken. Waarbij hij Arya, net als destijds met Ramsey, nogal onderschat doordat ze een tijdje van de radar is geweest.
And so is the past
pi_173156074
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat weet LF sowieso al wel.

Waarom verbergt ze zich dan achter muurtjes?
Ze is een sluipmoordenaar.
pi_173156113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ze is een sluipmoordenaar.
Dus ze kan niet anders? Als ze wist dat LF haar in de smiezen had, had ze ook gewoon langs kunnen lopen en hoi kunnen zeggen. Dan had ze ook wel door gehad dat dat briefje sowieso niet relevant was en alleen een val.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:58:54 #181
211083 Angelof9
I must go first
pi_173156131
Misschien wil ze LF doen laten geloven dat ze in zijn val trapt
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:59:27 #182
35723 crew  GGMM
pi_173156141
Dat hele plan gaat gewoon helemaal nergens over. Dom plot.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173156147
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus ze kan niet anders? Als ze wist dat LF haar in de smiezen had, had ze ook gewoon langs kunnen lopen en hoi kunnen zeggen. Dan had ze ook wel door gehad dat dat briefje sowieso niet relevant was en alleen een val.
:')
pi_173156151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:52 schreef Bananenpap het volgende:
Hoop wel dat Little Finger uitgeschakeld wordt door Sansa. Hij is de reden dat ze moest trouwen met Ramsey en uiteindelijk verkracht werd.
En dit alles is zo ongeveer begonnen met de dood van Ned, ook veroorzaakt door het verraad van LF.
pi_173156165
quote:

[..]

Dan is ze de upperhand kwijt.
pi_173156187
quote:

[..]

Ja joh. Met die theorie zouden alle hoofdpersonages ook gewoon even rond de tafel kunnen zitten met een kop koffie over wie de troon krijgt. :')
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:07:00 #187
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173156305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:01 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja joh. Met die theorie zouden alle hoofdpersonages ook gewoon even rond de tafel kunnen zitten met een kop koffie over wie de troon krijgt. :')
En dan Cersei die even de neus gaat poederen en de boel even opblaast. -O-.
And so is the past
pi_173156637
quote:

[..]

Klopt. En LF valt dan zo in zijn eigen val. Bran weet dat hij Ned heeft verraden, de hele war of the five kings is door toedoen van LF ontstaan. Bran hoeft dat maar aan Sansa te laten weten en ze hebben genoeg bewijs. Arya had al het nodige wantrouwen hoe ze naar hem keek nadat ze klaar was met sparren tegen Brienne. Bran heeft chaos is a ladder al terug in zijn gezicht gegooid. Het is alleen Sansa die nog overtuigd moet worden. Het is dat Jon nu niet in Winterfell is, anders had ie met het verhaal van Bran en Arya haar bevindingen LF allang tot dood veroordeeld wegens samenzwering en verraad aan de Stark familie.
mag het weten
pi_173156688
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Neuh, de daden spreken voor zich. Alleen Arya zou het lijstje afwerken. Vind dat een beetje een gekke theorie.
Mee eens, ik ben ook geen fan van die theorie oid. Het was meer een willekeurige gedachtengang. In de trant: wat ook kan.. Nee, dan liever gewoon Arya Arya zien zijn. Laat haar eigenhandig het lijstje maar afwerken idd.
mag het weten
pi_173156714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:01 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan is ze de upperhand kwijt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

:')
Mijn punt is niet dat ik dat een realistisch scenario acht, mijn punt is dat uit niets blijkt dat Arya Littlefinger's opgezette spel doorheeft (wat beweerd werd). En dat Arya ook als ze LF wantrouwt Sansa nog verwijten zal maken.

Maar we zullen zien :)
pi_173156754
Jullie denken echt dat Arya dat briefje volledig goedkeurt als Sansa zegt dat het moest van Cersei? Dat vind ik totaal niet bij het karakter van Arya passen.
pi_173156875
Ik denk dat Arya niet zo stom is om in dat plan van LF te trappen.
pi_173156989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt. En LF valt dan zo in zijn eigen val. Bran weet dat hij Ned heeft verraden, de hele war of the five kings is door toedoen van LF ontstaan. Bran hoeft dat maar aan Sansa te laten weten en ze hebben genoeg bewijs. Arya had al het nodige wantrouwen hoe ze naar hem keek nadat ze klaar was met sparren tegen Brienne. Bran heeft chaos is a ladder al terug in zijn gezicht gegooid. Het is alleen Sansa die nog overtuigd moet worden. Het is dat Jon nu niet in Winterfell is, anders had ie met het verhaal van Bran en Arya haar bevindingen LF allang tot dood veroordeeld wegens samenzwering en verraad aan de Stark familie.
Sansa is ook niet naïef. Die weet dat LF voor geen meter te vertrouwen is. Dat hij alleen dingen doet uit eigenbelang, heeft hij zelfs al tegen haar gezegd.
pi_173156991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jullie denken echt dat Arya dat briefje volledig goedkeurt als Sansa zegt dat het moest van Cersei? Dat vind ik totaal niet bij het karakter van Arya passen.
Dit inderdaad! Sansa heeft er voor gekozen om haar eigen leven te redden door dat briefje te schrijven in de wetenschap dat ze daarmee het leven van Robb, al zijn bannermen en manschappen in gevaar bracht.
pi_173156998
quote:
Meh ik denk dat ze wel begrijpt dat Sansa moest om te overleven.
pi_173157024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Door Robb, al z'n bannermen, vele noordelijke huizen en al z'n manschappen in de val te laten lopen. Denk je echt dat de Noordelijke huizen die de Starks steunen dat gaan pikken? Nou ging Robb natuurlijk niet in op dat briefje maar ik denk niet dat ze er blij mee zijn dat Sansa dit heeft geflikt, ook al was het onder dwang.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 12:40:51 ]
pi_173157127
quote:

[..]

Sansa is ook niet naïef. Die weet dat LF voor geen meter te vertrouwen is. Dat hij alleen dingen doet uit eigenbelang, heeft hij zelfs al tegen haar gezegd.
Is ook zo. Al heeft niet geantwoord op de vraag: and you lord Baelish? What do you want? Toen Sansa met hulp van LF uit Kings Landing ontsnapte.
mag het weten
pi_173157134
quote:

[..]

En dat ze dat dan een laffe en egoïstische keuze van Sansa vindt.
pi_173157166
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En dat ze dat dan een laffe en egoïstische keuze van Sansa vindt.
Ja dat wel. Maar goed dan spreekt ze dat uit en dan voelen ze zich beide rot, maar verder...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:47:31 #200
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_173157169
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit, ik snap niet dat Littlefinger hier geen neus voor heeft en 'm niet heel snel smeert terug naar de vale.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_173157179
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Is ook zo. Al heeft niet geantwoord op de vraag: and you lord Baelish? What do you want? Toen Sansa met hulp van LF uit Kings Landing ontsnapte.
Heeft hij niet tegen haar gezegd de troon? Dat met elke keuze die hij maakt het hem dichter bij de troon moet brengen.
pi_173157195
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dit alles is zo ongeveer begonnen met de dood van Ned, ook veroorzaakt door het verraad van LF.
Het is allemaal begonnen met de moord op Jon Arryn door Catelyn's jaloerse zus en dat had eigenlijk weer z'n oorsprong in het feit dat Catelyn klein Petertje had afgewezen. Dus uiteindelijk is het allemaal haar schuld.
BFF met GGMM
pi_173157202
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:47 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Dit, ik snap niet dat Littlefinger hier geen neus voor heeft en 'm niet heel snel smeert terug naar de vale.
Dat zou de goede actie zijn. Er is hier niks te halen voor hem, surrounded by enemies en mensen die hem wantrouwen.
pi_173157235
Nu ik erover denk... zou Robin niet de zoon van Littlefinger kunnen zijn? :+
BFF met GGMM
pi_173157292
Zou een mooi einde zijn, Jon die Tormund bareback naait met zweet op zijn voorhoofd terwijl Brienne filmt, de zusjes Stark beiden verkocht aan een pedo bordeel en LF op de troon minzaam kauwende op een drakenpootje _O_
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:56:40 #206
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_173157333
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:51 schreef DonRaja het volgende:
Nu ik erover denk... zou Robin niet de zoon van Littlefinger kunnen zijn? :+
Bittersweet ending, ieder groot huis dood behalve Sweetrobin, en die op de iron throne.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_173157467
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft hij niet tegen haar gezegd de troon? Dat met elke keuze die hij maakt het hem dichter bij de troon moet brengen.
Hij zei toen: everything. Om het een beetje vaag te houden wat ie nu echt wil. Lf is eentje die graag invloed uitoefent op anderen. Eenmaal op de troon kan ie dat niet meer.
mag het weten
pi_173157551
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:56 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Bittersweet ending, ieder groot huis dood behalve Sweetrobin, en die op de iron throne.
En die steekt zichzelf dan per ongeluk aan 1 van de zwaarden van de Iron Throne en gaat dood.
BFF met GGMM
pi_173157596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:06 schreef DonRaja het volgende:

[..]

En die steekt zichzelf dan per ongeluk aan 1 van de zwaarden van de Iron Throne en gaat dood.
Dat is meer een South Park einde _O- Robin als Kenny :P
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:10:56 #210
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173157633
LF heeft al een aantal maal aan Sansa laten doorschemeren dat hij haar wil. O.a. in de Godswood vlak voordat Jon als kingindanorf uitgeroepen werd.
And so is the past
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:20:46 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173157854
quote:
ja ga ff hele drama's schoppen om verborgen briefjes, dat vind ik zo kinderachtig. Maargoed, arya is ook nog een kind.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:23:24 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173157914
Ik verwacht dat de volgende afleveringen wat duidelijker wordt hoe erg Jon er onder lijdt dat ie al overleden is.
Een gedicht over Maanvis
pi_173157918
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
LF heeft al een aantal maal aan Sansa laten doorschemeren dat hij haar wil. O.a. in de Godswood vlak voordat Jon als kingindanorf uitgeroepen werd.
LF wilde Cat, nu zij dood is is Sansa the next best thing. Maar Sansa gaat daar niet op in. En terecht.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:18 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173157962
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

LF wilde Cat, nu zij dood is is Sansa the next best thing. Maar Sansa gaat daar niet op in. En terecht.
Aan de andere kant; zijn er bij de 7 kingdoms nog prinsen die beter materiaal zijn?
Een gedicht over Maanvis
pi_173158021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aan de andere kant; zijn er bij de 7 kingdoms nog prinsen die beter materiaal zijn?
Jon is weer vrij nu hij Targ blijkt te zijn.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:27:31 #216
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158022
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 07:40 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zei het je het al tijden. Waardeloze schrijvers. Grrm moet dat boek afmaken. Dit is echt matig.
Muah dat is ook wat te makkelijk. Ik heb respect voor wat D&D gedaan hebben met deze serie, maar zij kozen er ook niet voor om het verhaal van iemand anders maar gewoon te moeten afmaken. En zij moeten een script schrijven in een maand of 6 en daarbij ook letten op alle praktische zaken in de productie, waar GRRM 10 jaar over een boek kan doen en over elk zinnetje een maand kan nadenken. Tja dan is het logisch dat dat resultaat beter is.
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:53 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173158055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Jon is weer vrij nu hij Targ blijkt te zijn.
Jon is een wight, over een paar maanden is daar niet veel meer van over.
Een gedicht over Maanvis
pi_173158139
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet echt. Geen mannelijke Martells, Tyrells, Tarly's, Ironborns (Theon /rip en met Euron zou Sansa na Joffrey, Ramsay verder in de shit komen) Lannisters (Tyrion zou het huwelijk als nog kunnen consumeren maar dat deed ie in het begin niet dus waarom nu wel? Jaime blijft bij Cersei.) Robin word je niet blij van. Gendry wil Arya, Daario/Jorah Dany en Tormund Brienne.

Dus als het gaat tussen Robin, LF of Euron zou ik optie D: geen van allen kiezen als ik Sansa was.
mag het weten
pi_173158167
quote:
Ja lijkt me wel Sansa hoeft alleen maar te zeggen dat ze dat onder dwang van Cersei moesr schrijven, en arya met haar training zou Sansa geloven Bran weet dat ook en Baelish wordt met z,n eigen Dagger vermoord, of Brienne exectuteerd hem order van Sansa
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:36:57 #220
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_173158222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Beric loopt al jaren rond en die heeft vooral last van het aantal keer dat hij terug gebracht is, niet hoe lang geleden hij terug gebracht is.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:41:32 #221
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173158368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als Jon en Beric wights waren geweest zouden ze niet door de Wall kunnen. Dus al dan niet met opzet kunnen we die lijn alweer schrappen.

(Tenzij de mark van de NK die bran heeft ook invloed heeft op de Wall maar dat lijkt mij weer stug. )
And so is the past
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:46:30 #222
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158539
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als Jon en Beric wights waren geweest zouden ze niet door de Wall kunnen. Dus al dan niet met opzet kunnen we die lijn alweer schrappen.

(Tenzij de mark van de NK die bran heeft ook invloed heeft op de Wall maar dat lijkt mij weer stug. )
Jon en Beric zijn firewights (bron: GRRM), alleen icewights kunnen niet door de Wall.
Oh.
pi_173158555
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wights kunnen wel gewoon door de Wall toch? Alleen White Walkers niet. Zie de wights die in een eerder seizoen LC Mormont aanvielen.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:47:37 #224
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158572
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:34 schreef Ghost_Nappa het volgende:

[..]

Ja lijkt me wel Sansa hoeft alleen maar te zeggen dat ze dat onder dwang van Cersei moesr schrijven, en arya met haar training zou Sansa geloven Bran weet dat ook en Baelish wordt met z,n eigen Dagger vermoord, of Brienne exectuteerd hem order van Sansa
Ze hebben er nu wel een handje van dat er conflicten ontstaan puur omdat mensen niet goed communiceren.
Oh.
pi_173158602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jon en Beric zijn firewights (bron: GRRM), alleen icewights kunnen niet door de Wall.
Maar dan zullen ze dus een icewight moeten zien los te halen van de kudde, die vervolgens een firewight maken. Want anders lost ie toch op zodra ze de wall passeren?
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:49:34 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173158621
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

dat dus. ik hoop echt dat Jon het daardoor moeilijk gaat krijgen :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:49:51 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158630
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Maar dan zullen ze dus een icewight moeten zien los te halen van de kudde, die vervolgens een firewight maken. Want anders lost ie toch op zodra ze de wall passeren?
Als mensen die wights door de muur heenhalen werken ze wel (zie seizoen 1 met die wights bij Jeor Mormont in zijn kamer)
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:51:33 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158672
Opzich wel benieuwd naar hun tactiek hoe ze één wight uit dat hele leger gaan halen _O-
Oh.
pi_173158698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als mensen die wights door de muur heenhalen werken ze wel (zie seizoen 1 met die wights bij Jeor Mormont in zijn kamer)
En de night King kan dan geen invloed meer uitoefenen doordat ie dan buiten zijn bereik is door de magie van de Children of the Forest in de wall?

Daarnaast alsof Cersei zo'n live demonstratie ooit gaat geloven. Ideaal 'burn 'em all' scenario bij wijze van mad Queen act.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:55:10 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173158765
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En de night King kan dan geen invloed meer uitoefenen doordat ie dan buiten zijn bereik is door de magie van de Children of the Forest in de wall?

Daarnaast alsof Cersei zo'n live demonstratie ooit gaat geloven. Ideaal 'burn 'em all' scenario bij wijze van mad Queen act.
Ik denk dat hij nog wel invloed heeft, want die wights in seizoen 1 konden ook mensen aanvallen en doden terwijl de Wall er tussen zat. Maar geen idee hoe dat precies werkt.

En ik ben ook wel benieuwd hoe Cersei erop gaat reageren ja :')
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:55:37 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173158777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
Opzich wel benieuwd naar hun tactiek hoe ze één wight uit dat hele leger gaan halen _O-
tot dusver zie ik ze alleen maar wights afslachten in de trailer :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03:06 #232
211083 Angelof9
I must go first
pi_173158934
pi_173158950
quote:

Que? Welke scene?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:07:46 #234
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173159028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Que? Welke scene?
Zowat iedere scene waar Jon ook in zat. Ik snap dat het verhaaltechnisch wel zo zal horen maar godver het ligt er dik bovenop.
And so is the past
pi_173159086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

En ik ben ook wel benieuwd hoe Cersei erop gaat reageren ja :')
laten vechten tegen de Mountain :s)
pi_173159111
eigenlijk hadden ze Joffrey's lijk mee moeten nemen om daar een wight van te laten maken :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 14:11:54 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:12:33 #237
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173159127
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:11 schreef Nielsch het volgende:
eigenlijk hadden ze Joffrey's lijk mee moeten nemen om daar een wight van te laten maken :D
Zijn lijk is opgeblazen. ;).
And so is the past
pi_173159158
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zijn lijk is opgeblazen. ;).
owja
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:14:05 #239
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159165
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:11 schreef Nielsch het volgende:
Oh.
pi_173159176
Oeh oeh, stel nou dat The Hound doodgaat in battle en daarna een Wight wordt die ze op een of andere manier mee naar King's Landing kunnen nemen. Cleganebowl toch nog confirmed!
pi_173159273
quote:
Wat stond er op dat briefje eigenlijk?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:20:55 #242
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173159313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is het briefje wat Sansa naar Robb stuurde in opdracht van Cersei.
And so is the past
pi_173159323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Robb, I write to you with a heavy heart. Our good king Robert is dead, killed from wounds he took in a boar hunt. Father has been charged with treason. He conspired with Robert’s brothers against my beloved Joffrey and tried to steal his throne. The Lannisters are treating me very well and provide me with every comfort. I beg you: come to King’s Landing, swear fealty to King Joffrey and prevent any strife between the great houses of Lannister and Stark.
pi_173159336
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:14 schreef Nielsch het volgende:
Oeh oeh, stel nou dat The Hound doodgaat in battle en daarna een Wight wordt die ze op een of andere manier mee naar King's Landing kunnen nemen. Cleganebowl toch nog confirmed!
Of Jorah ;(
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:24:36 #245
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of Jorah ;(
Die is sowieso wel ten dode opgeschreven ja.
Oh.
pi_173159404
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die is sowieso wel ten dode opgeschreven ja.
Vrees het ook. Maar wat dan het nut was om hem te redden van greyscale...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:25:52 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159418
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vrees het ook.
Had hij net zo goed zijn greyscale kunnen houden en dan met een alles of niets mentaliteit gaan vechten daar _O- Ik vind dat ze dat ook wel wat te snel hebben opgelost
Oh.
pi_173159428
SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door Mike op 15-08-2017 14:29:33 ]
pi_173159500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Had hij net zo goed zijn greyscale kunnen houden en dan met een alles of niets mentaliteit gaan vechten daar _O- Ik vind dat ze dat ook wel wat te snel hebben opgelost
Misschien wordt Sam wel The Healer of Greyscale en hebben ze daarom Jorah gered.
pi_173159530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:26 schreef robbietobbie het volgende:
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 15-08-2017 14:32:49 ]
pi_173159536
Overigens konden ze ook Dickon bv meenemen naar achter de muur en daar vermoorden ipv te verbranden, dan werd ie ook een wight toch.

Hoef je niet op jacht naar een loslopende :+

Kan je zelfs m eerst in een kooi doen en dan doden, makkelijk zat :7
pi_173159539
Wat als ze Hodor wight nou mee zouden brengen ? "Misschien dat Bran nog iets van controle houdt over Hodor?
pi_173159547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:31 schreef tombolafan het volgende:
Overigens konden ze ook Dickon bv meenemen naar achter de muur en daar vermoorden ipv te verbranden, dan werd ie ook een wight toch.

Hoef je niet op jacht naar een loslopende :+

Kan je zelfs m eerst in een kooi doen en dan doden, makkelijk zat :7
Pas als hij wordt aangeraakt dan... niet zomaar toch.
pi_173159564
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Pas als hij wordt aangeraakt dan... niet zomaar toch.
hebben ze al die mensen bij hardhome aangeraakt? :o
Ik dacht eigenlijk dat iedereen t werd, sorry :+
pi_173159594
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nee, maar the night king heeft hun weer tot "leven" gemaakt door z'n magic.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:35:29 #256
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159604
Waar is Theon nu eigenlijk heen?
Oh.
pi_173159619
quote:

[..]

Het is geen the walking dead.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:36:49 #258
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173159629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Waar is Theon nu eigenlijk heen?
Die zit in de kennel op Dragonstone.
And so is the past
pi_173159661
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is geen the walking dead.
nou... :+
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:38:35 #260
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159665
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hadden ze hem niet ook kunnen meenemen naar Eastwatch :{
Oh.
pi_173159683
Hoe iets precies een wight wordt is een beetje onduidelijk, in seizoen 1 heb je die dingen die opstaan in Castle black die wel gewoon vermoord zijn door wights/ WWs maar zich dus blijkbaar eerst voor dood hielden om naar binnen gebracht te worden. In ep 1 van dit seizoen hebben ze 3 reuzen terwijl de laatste reuzen omgekomen (en waarschijnlijk verbrand) zijn bij de wall, die dingen moeten dus al een tijdje (jaren/ decennia) begraven zijn geweest en toen alsnog tot leven zijn gewekt. (Die zagen er ook nog behoorlijk intact uit. :+ Wat dat betreft zou de bron van wights onuitputtelijk moeten zijn en is de strijd eigenlijk al zo goed als onmogelijk te winnen. :{
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_173159686
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

_O-
Die zal ze wel overgevaren hebben naar Eastwatch?
pi_173159692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hadden ze hem niet ook kunnen meenemen naar Eastwatch :{
Die is gefocust op Yara.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:41:41 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173159731
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:39 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Die is gefocust op Yara.
Jammer dat ze geen tijd hebben om scènes tussen Euron en Yara te laten zien ;(
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:45:15 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173159791
Arya heeft zo'n typisch engels kleine genenpoel hoofd dat ik haar wel eens wil zien met een pruik van Cersei.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:53:58 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173159938
hoe zou het met de muziekcarriëre van Ramsay gaan?
Een gedicht over Maanvis
pi_173160235
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:11:54 #268
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173160261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen tijd hebben om scènes tussen Euron en Yara te laten zien ;(
De scenes tussen Euron en Aeron terwijl hij gevangen zit, zijn wel ziek.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:13:28 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173160292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daarom hoopte ik daarop maar dan met Yara ipv Aeron

Met een seizoen van 10 episodes hadden ze dat wel makkelijk kunnen doen
Oh.
pi_173160374
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:19:56 #271
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173160436
quote:
fucking xp-stealer die gendry
Een gedicht over Maanvis
pi_173160474
-Rabia Al-Basri
pi_173160485
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

_O-
pi_173160507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoewel ik het wel een leuke vorm van fan service, vind ik het toch vreemd dat ie uberhaupt al verschenen is na 4 seizoenen bijna en nu ook nog in de suicide squad zit.
-Rabia Al-Basri
pi_173160717
poor jorah

meme

SPOILER
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:35:56 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173160775
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:32 schreef Slayage het volgende:
poor jorah

meme

SPOILER
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:41:05 #277
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173160871
Aw arme Jorah.
And so is the past
pi_173161482
quote:

[..]

Ik dacht dit eigenlijk ook. Dat iedereen die achter de muur dood gaat daarna een wight word. (teveel walking dead gekeken). Daarom moesten in de eerste seizoenen toch ook alle doden steeds verbranden....
Maar in dat geval konden ze gewoon een boerenlul meenemen en achter de muur ombrengen :+
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_173161544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:09 schreef Gremen het volgende:

[..]

Ik dacht dit eigenlijk ook. Dat iedereen die achter de muur dood gaat daarna een wight word. (teveel walking dead gekeken). Daarom moesten in de eerste seizoenen toch ook alle doden steeds verbranden....
Maar in dat geval konden ze gewoon een boerenlul meenemen en achter de muur ombrengen :+
Ze verbranden alle doden omdat ze geturnd konden worden door de walkers, niet omdat ze automatisch turnen. Althans, zo heb ik het begrepen. Het is niet alsof het hele gebied achter de wall betoverd is.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:29:12 #280
444149 Eejit
What's the craic?
pi_173161896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tussen Jon en Jorah verwacht ik volgende week nog wel een gesprekje daar beyond the wall over dat zwaard. En dat van Cersei die dat wist vond ik ook ontzettend raar, die had Tyrion nooit laten ontsnappen.
Cersei wil een wapenstilstand, Tyrion vermoorden is dan niet verstandig...
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:31:19 #281
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173161949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:29 schreef Eejit het volgende:

[..]

Cersei wil een wapenstilstand, Tyrion vermoorden is dan niet verstandig...
Maar Cersei staat erom bekend geen verstandige beslissingen te maken en haar emoties in de weg te laten zitten en daardoor niet meer rationeel kan denken.
Oh.
pi_173162157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar Cersei staat erom bekend geen verstandige beslissingen te maken en haar emoties in de weg te laten zitten en daardoor niet meer rationeel kan denken.
Daarom is dat hele plan van Tyrion om maar een wight te vangen en die naar KL te brengen om Cersei over te halen echt te belachelijk voor woorden. :{
pi_173162296
quote:
Quite a raiding party on a quest. Mis nog wel de mage/rogue. En die lvl 2 warrior kan wel een aardig potje hamertje tik spelen dus :+
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:52:15 #284
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173162434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:40 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Daarom is dat hele plan van Tyrion om maar een wight te vangen en die naar KL te brengen om Cersei over te halen echt te belachelijk voor woorden. :{
Waarom willen ze Cersei sowieso nog overtuigen als ze haar toch van die troon af willen hebben :')
Oh.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:52:39 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173162442
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Quite a raiding party on a quest. Mis nog wel de mage/rogue. En die lvl 2 warrior kan wel een aardig potje hamertje tik spelen dus :+
die is waarschijnlijk binnen een minuut dood door het corruption aura van de night king.
mgoed, we hebben thoros die OOC can rezzen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:56:16 #286
211083 Angelof9
I must go first
pi_173162526
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom willen ze Cersei sowieso nog overtuigen als ze haar toch van die troon af willen hebben :')
Ja, ik begrijp echt niets van dat plan.
pi_173162738
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

vertel?
pi_173162856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp echt niets van dat plan.
wat ik wel weet is dat dat plan komende week voor een epische scene gaat zorgen
-Rabia Al-Basri
pi_173162949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En wat heeft Cersei ze nog te bieden behalve een handjevol Lannister soldaten? De Reach is met de dood van de Tarly's nu z'n 2 grootste huizen kwijt, het eten is dus volledig vernietigd ("She burned a thousand wagons" verder niet meer op teruggekomen) Cersei heeft alleen nog wat symbolische macht in KL met de Iron Throne maar de 7 kingdoms liggen allemaal in puin, niemand daar die nog wat geeft om wie er op die troon zit. Dan heeft ze nog Euron maar de Iron Islanders staan erom bekend dat ze alleen kunnen varen en raiden.

De Golden Company lijken mij redelijk rationele sellswords, die gaan voor al het goud in de wereld niet vechten voor iemand op een ander continent die erom bekend staat haar "bondgenoten" levend te verbranden in de Sept of Baelor en tegenover 3 draken en een leger Dothraki staat. Tycho Nestoris is niet meer gezien, maar ook de IB staat erom bekend geen slechte investeringen te doen dus die gaan niet investeren in degene die 3 draken tegenover zich heeft staan en de 'peasants' van KL hebben al vanaf seizoen 1 de pest aan de Lannisters (wat na de Sept van Baelor alleen maar erger zou moeten zijn)

Dany heeft ook nog eens de enige route van buiten Westeros naar KL in handen dus voedsel uit Essos over laten komen zit er ook niet in. Cersei is aan alle kanten helemaal uitgespeeld. Beter doet Dany hetzelfde als in Mereen en vraagt ze de lokale bevolking Cersei uit te leveren.

En dan is het ook nog eens fucking Tyrion die met het plan komt, de man die boven iedereen moet weten dat Cersei een paranoïde bitch is die liever heel Westeros aan de Night's King uitlevert dan dat ze iemand anders op de Iron Throne ziet zitten.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:24:28 #290
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173163177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:15 schreef Windhapper het volgende:

[..]

En wat heeft Cersei ze nog te bieden behalve een handjevol Lannister soldaten? De Reach is met de dood van de Tarly's nu z'n 2 grootste huizen kwijt, het eten is dus volledig vernietigd ("She burned a thousand wagons" verder niet meer op teruggekomen) Cersei heeft alleen nog wat symbolische macht in KL met de Iron Throne maar de 7 kingdoms liggen allemaal in puin, niemand daar die nog wat geeft om wie er op die troon zit. Dan heeft ze nog Euron maar de Iron Islanders staan erom bekend dat ze alleen kunnen varen en raiden.

De Golden Company lijken mij redelijk rationele sellswords, die gaan voor al het goud in de wereld niet vechten voor iemand op een ander continent die erom bekend staat haar "bondgenoten" levend te verbranden in de Sept of Baelor en tegenover 3 draken en een leger Dothraki staat. Tycho Nestoris is niet meer gezien, maar ook de IB staat erom bekend geen slechte investeringen te doen dus die gaan niet investeren in degene die 3 draken tegenover zich heeft staan en de 'peasants' van KL hebben al vanaf seizoen 1 de pest aan de Lannisters (wat na de Sept van Baelor alleen maar erger zou moeten zijn)

Dany heeft ook nog eens de enige route van buiten Westeros naar KL in handen dus voedsel uit Essos over laten komen zit er ook niet in. Cersei is aan alle kanten helemaal uitgespeeld. Beter doet Dany hetzelfde als in Mereen en vraagt ze de lokale bevolking Cersei uit te leveren.

En dan is het ook nog eens fucking Tyrion die met het plan komt, de man die boven iedereen moet weten dat Cersei een paranoïde bitch is die liever heel Westeros aan de Night's King uitlevert dan dat ze iemand anders op de Iron Throne ziet zitten.
Ze rekken het om Cersei nog een spelletje te kunnen laten spelen met Dany en ze daardoor niet te snel van het podium verdwijnt. Maarja wel een raar idee, al zal het best een toffe actiescène opleveren daar niet van.
Oh.
pi_173163410
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:22 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vraag me af of die dolk in Samwell's boek, toen ie naar wapens zocht om de Walkers mee te verslaan, en Arya's nieuwe dolk een link met elkaar hebben.

Want die twee zien er hetzelfde uit. Of het is dezelfde, dat kan ook.
Het is dezelfde. Valeryan steel is extreem zeldzaam. Die dolk gaat dus nog wel een betekenis spelen.
(Y)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:51:39 #292
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173163761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze rekken het om Cersei nog een spelletje te kunnen laten spelen met Dany en ze daardoor niet te snel van het podium verdwijnt. Maarja wel een raar idee, al zal het best een toffe actiescène opleveren daar niet van.
Daarom hebben ze dat plan ook bedacht, zodat ze daarna een mooie actiescène kunnen opleveren. Verhaaltechnisch begint het helaas steeds verder af te glijden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173163803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:15 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Nou, Euron kon uitvaren met z'n vloot om Yara en Theon aan te vallen, én terugvaren om Yara, Ellaria en Tyene naar Kings Landing te brengen, dus die route heeft Dany niet echt in handen :')
pi_173163824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Rammelt aan alle kanten verhaaltechnisch ;( Net als het plannetje van LF en Jaime zwemmend in harnas.
pi_173163837
Vind het seizoen ook wat te gehaast. Reünie van belangrijke personages in een paar minuten, kortere vechtscene's...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:56:53 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173163855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Rammelt aan alle kanten verhaaltechnisch ;( Net als het plannetje van LF en Jaime zwemmend in harnas.
Jaime in zijn harnas kon echt niet nee, en daarna weer terughuppelen naar Cersei meteen :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Vind het seizoen ook wat te gehaast. Reünie van belangrijke personages in een paar minuten, kortere vechtscene's...
Ik had er niet zo heel veel last van eerder, maar episode 5 vond ik wel echt veruit de minste op dit vlak. Door die reünies die tegenvielen. Gendry die ook zomaar ineens meeging om tegen die White Walkers te vechten zonder enige opbouw oid :{
Oh.
pi_173163881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bronn, bedoel je?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:04:49 #298
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_173164033
Bran is ook een idioot. Zit op een overload aan informatie, maar doet er niet veel mee behalve been beetje om hulp roepen. Je zou denken dat juist hij wel ervoor zou kunnen zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_173164068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:04 schreef VeX- het volgende:
Bran is ook een idioot. Zit op een overload aan informatie, maar doet er niet veel mee behalve been beetje om hulp roepen. Je zou denken dat juist hij wel ervoor zou kunnen zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan.
deze ep de eerste stap daartoe dus
-Rabia Al-Basri
pi_173164083
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:04 schreef VeX- het volgende:
Ik snap dat wel. Hij moet oppassen voor het Kassandra-effect. Doseren is belangrijk anders lacht iedereen die kreupele uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 18:07:45 ]
pi_173164223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bronn, bedoel je?
Jaime en Bronn dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')