quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
Niet mis mee hoor, ik trap ook gewoon met 34-30 omhoog.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Keutenberg...? Eyserbosweg? Doodeman? Gulperberg?
Maar dan nog is een 34-32 wel erg licht
Inderdaad. Zeker als je in limburg woont en ook wel eens lekker rustig een rondje wilt fietsenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:36 schreef ddx het volgende:
[..]
Niet mis mee hoor, ik trap ook gewoon met 34-30 omhoog.
Soms best prettig om gewoon met hogere cadans omhoog te rijden op die pijnlijke klimmetjes.
Ik weet niet eens wat voor cassette ik hebquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
En mevrouw Captain dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik overweeg om van je te gaan houden, jij was toch niet die met die puntknieen?
Tja ik kwam ook prima boven in de Vercors met 39-25quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Aangezien die klimmen mijn speeltuin zijn hoef ik niet lichter dan 39-25. Boven de 10% doet het dan wel even pijn maar het is altijd weer een voldoening om dan boven te raken.
Uiteraard voor mensen die niet exact weten hoe elke klim loopt is een 32 achter wel een uitkomst.
Houden van op een platonische manier natuurlijjk, anders word ik eens op een ochtend wakker met een gevalletje van ernstig overleden zijn. En ik heb gehoord dat dat niet gezond is..quote:
Van mij zit er ook dicht op. Kwam zo rechtstreeks uit winkel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:18 schreef Najieto het volgende:
[..]
Wikkelen jullie je stuurlint tot aan je stuurpen? Anders kan je er onmogelijk last van hebben.
Klopt. Lichter is soms fijner. Zeker bij lange klimmen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:07 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja ik kwam ook prima boven in de Vercors met 39-25
Maar toch is 34-30 lekkerder dat je als je wilt even kan afwisselen naar hoge cadans op een klim.
En voor mensen met minder power in de benen kan ik mij voorstellen dat die liever nog lichter willen schakelen.
Mijn vader kwam op de Mont Ventoux ook boven met 30-25 maar heeft er nu 30-30 opzitten.
Überhaupt gewoon fijn vind ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Lichter is soms fijner. Zeker bij lange klimmen.
Dat heb ik ook met die tochten vanaf Berlijn en die naar munchen toe. Zeker toen ik in een bos offroad reed over betonplaten van 10 cm breed met kieren van 3 tot 5 cm, als m'n wiel er tussen kwam was ik de lul. En dan zit je ergens op 10 km van de weg afquote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:25 schreef ddx het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij ook erg stoer om eens te doen ja, maar dan zit ik altijd in mij hoofd met wat als dit/dat en hoe etc.
Op zich is 's nachts fietsen niet gevaarlijker, een dronkelap kun je altijd tegenkomen. Frank, de jongen die doodgereden is, reed altijd heel veilig. Het zegt denk ik genoeg dat de politie de dader opgepakt heeft vanwege doodslag en doorrijden na een ongeluk (en vast nog wel wat andere beschuldigingen).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met die tochten vanaf Berlijn en die naar munchen toe. Zeker toen ik in een bos offroad reed over betonplaten van 10 cm breed met kieren van 3 tot 5 cm, als m'n wiel er tussen kwam was ik de lul. En dan zit je ergens op 10 km van de weg af
Oja, en dan is die weg ook nog eens 100 km van een treinstation ofzo af. Gelukkig ging er bij mij niets fout.
Mijn grootste bezwaar om zo'n tocht te rijden is het nachtwerk. 1 van die jongens was in de eerste nacht doodgereden.
mij vorig jaar nog over komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
Klopt was een nederlander hierquote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar om zo'n tocht te rijden is het nachtwerk. 1 van die jongens was in de eerste nacht doodgereden.
Kunt u dat over 's nachts fietsen aan mijn moeder komen vertellen Ze vindt het niks dat ik in de toekomst 400km brevetten wil gaan fietsenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op zich is 's nachts fietsen niet gevaarlijker, een dronkelap kun je altijd tegenkomen. Frank, de jongen die doodgereden is, reed altijd heel veilig. Het zegt denk ik genoeg dat de politie de dader opgepakt heeft vanwege doodslag en doorrijden na een ongeluk (en vast nog wel wat andere beschuldigingen).
Ik rij de Transcontinental niet omdat ik het met sommige delen van het reglement niet eens ben (verbod op het mogen helpen van andere deelnemers) en omdat ik slecht tegen de hitte kan.
afhankelijk van de pad op je frame en het indraaien van de afstandschroef gaat dat wel degelijk zonder problemen, afgezien van 50-32 willen rijden natuurlijk..quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:19 schreef cafca het volgende:
32 tandjes achter gaat niet met een korte kooi, dat wist je toch?
En ik rijd in Limburg ook met een 32. Wel een 36 voorblad
goeie tipquote:
Als ik met mijn officiële functie wat gewicht in de schaal kan gooien, geen probleem. Wellicht gewoon je eerste nacht in een groep doen tijdens de Belgische Flèche, dat verzacht het gewenningsprocesquote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:09 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Kunt u dat over 's nachts fietsen aan mijn moeder komen vertellen Ze vindt het niks dat ik in de toekomst 400km brevetten wil gaan fietsen
Naja ik heb genoeg in het donker gereden om vertrouwen te hebben, maar ik zou niet graag langs die 80 wegen zonder fietspad rijden als je vermoeid bent.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op zich is 's nachts fietsen niet gevaarlijker, een dronkelap kun je altijd tegenkomen. Frank, de jongen die doodgereden is, reed altijd heel veilig. Het zegt denk ik genoeg dat de politie de dader opgepakt heeft vanwege doodslag en doorrijden na een ongeluk (en vast nog wel wat andere beschuldigingen).
Ik rij de Transcontinental niet omdat ik het met sommige delen van het reglement niet eens ben (verbod op het mogen helpen van andere deelnemers) en omdat ik slecht tegen de hitte kan.
Dat is dan natuurlijk ook een afweging die je moet maken tijdens zo'n rit.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja ik heb genoeg in het donker gereden om vertrouwen te hebben, maar ik zou niet graag langs die 80 wegen zonder fietspad rijden als je vermoeid bent.
Ik dacht eraan het rondje startpunten te doen. Groepjes worden meestal toch wel gevormd (was tenminste zo bij de 200 en 300km). Wanneer is de belgische flèche? Klinkt interessantquote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als ik met mijn officiële functie wat gewicht in de schaal kan gooien, geen probleem. Wellicht gewoon je eerste nacht in een groep doen tijdens de Belgische Flèche, dat verzacht het gewenningsproces
True. Maja toen ik die keer met die meid meereed die de TCR had gedaan vertelde ze dat ze de laatste 300 km in een soort roes gereden heeft. Over een vrij gevaarlijke kustweg in Griekenland. Niet echt mijn droom.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat is dan natuurlijk ook een afweging die je moet maken tijdens zo'n rit.
In het donker tot laat doorrijden of niet.
Naar mijn idee een erg saaie route, vooral stuk in Duitsland veel langs n wegen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:22 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik dacht eraan het rondje startpunten te doen. Groepjes worden meestal toch wel gevormd (was tenminste zo bij de 200 en 300km). Wanneer is de belgische flèche? Klinkt interessant
dan hoor je wel bij de laat komers de snelste deed er 8 dagen 23 uur elke dag 400+kmquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
True. Maja toen ik die keer met die meid meereed die de TCR had gedaan vertelde ze dat ze de laatste 300 km in een soort roes gereden heeft. Over een vrij gevaarlijke kustweg in Griekenland. Niet echt mijn droom.
Aan de andere kant, 3600 km in 16 dagen is 225 per dag. Dat valt nog mee trouwens.
Die snelste zijn mensen die gewoon geen slaap nodig hebben/gevecht hebben tegen de slaap.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:48 schreef dop het volgende:
[..]
dan hoor je wel bij de laat komers de snelste deed er 8 dagen 23 uur elke dag 400+km
snelste dame 13 dagen 300 km per dag
dat speelt zeker mee , en goed gemiddelde kunnen halen helpt natuurlijk ook flink mee.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Die snelste zijn mensen die gewoon geen slaap nodig hebben/gevecht hebben tegen de slaap.
Ja precies. Dat lijkt me echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Die snelste zijn mensen die gewoon geen slaap nodig hebben/gevecht hebben tegen de slaap.
Daar kan ik mee leven.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:48 schreef dop het volgende:
[..]
dan hoor je wel bij de laat komers de snelste deed er 8 dagen 23 uur elke dag 400+km
snelste dame 13 dagen 300 km per dag
Oke, maar ik heb nog in midden nederland gefietst dus het zal niet zo snel vervelen. En de 400km van maastricht laat nog wel effe op zich wachtenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:48 schreef ddx het volgende:
[..]
Naar mijn idee een erg saaie route, vooral stuk in Duitsland veel langs n wegen.
De 400 die ik gereden heb van Ivo vanuit Maastricht was leuker, betere/leukere wegen (ook veel rustigere wegen)
De vraag is natuurlijk of je die vermoeidheid 's nachts hebt of in de vroege ochtend. Ik heb hem altijd in de vroege ochtend, ik ga dus het liefst slapen tegen de tijd dat het licht wordt. Daarnaast is het een kwestie van verstandig je route kiezen. 's Nachts kun je vaker grote wegen kiezen, die zijn dan vanwege het betere asfalt en de belijning veiliger dan de kleine binnenweggetjes. Tijdens LEL reden er 's nachts veel mensen over de A19 rond York, overdag moet je dat niet proberen (en deed ook niemand dat).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja ik heb genoeg in het donker gereden om vertrouwen te hebben, maar ik zou niet graag langs die 80 wegen zonder fietspad rijden als je vermoeid bent.
Bij het rondje startpunten krijg je inderdaad ook groepjes, leuke hiervan is dat er in een en hetzelfde groepje mensen met vier verschillende startplaatse/tijden kunnen zitten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:22 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik dacht eraan het rondje startpunten te doen. Groepjes worden meestal toch wel gevormd (was tenminste zo bij de 200 en 300km). Wanneer is de belgische flèche? Klinkt interessant
Niet omdat ik zelf moe ben maar er hoeft maar 1 jou niet te zien omdat hij zity te klooien op zijn foon of wat dan ook en jou met 100km/h aanrijdt. Dan ben je dood. Dus ben 't geheel niet mee eens met Ivo. 's Nachts fietsen in het buitenland is erg gevaarlijk. Dat is het overdag ook btw. Ze rijden vaak erg hard en er is geen fietspad.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja ik heb genoeg in het donker gereden om vertrouwen te hebben, maar ik zou niet graag langs die 80 wegen zonder fietspad rijden als je vermoeid bent.
Hmm ja alleen mensen die 's nachts rijden verwachten geen fietser langs de wegen. Verder zijn de wegen niet verlicht ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar als ze niet op zitten te letten zien ze je ook niet overdag. Ik denk op zich dat een goed verlichte fietser beter opvalt dan een fietser bij daglicht als je niet geheel op zit te letten.
Zeker in Duitsland voel ik me op de Bundesstrassen overdag al niet overal echt veilig, omdat ze daar met (meer dan) 100 km/u overheen knallen en ze niet altijd erg overzichtelijk zijn. Als ik daar eens een stukje op rijd, dan zit ik bijna net zoveel achter me te kijken als vooruit, omdat ik wil weten of er iemand achterop komt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja alleen mensen die 's nachts rijden verwachten geen fietser langs de wegen. Verder zijn de wegen niet verlicht ook.
Maar je valt s nachts met goede verlichting misschien nog wel beter op dan overdagquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zeker in Duitsland voel ik me op de Bundesstrassen overdag al niet overal echt veilig, omdat ze daar met (meer dan) 100 km/u overheen knallen en ze niet altijd erg overzichtelijk zijn. Als ik daar eens een stukje op rijd, dan zit ik bijna net zoveel achter me te kijken als vooruit, omdat ik wil weten of er iemand achterop komt.
En 's nacht zijn die vaak niet verlicht, dus imo ben je wel levensmoe als je daar dan met je fietsje overheen gaat.
Zeker als je ook nog eens een reflectievest draagt. Je moet natuurlijk niet met zo'n binnenstads 'alleen om gezien te worden' lichtje rijden dan is het inderdaad levensgevaarlijk. Fatsoenlijke verlichting en je vooral niet houden aan de Nederlandse wet qua verlichtingseisen, alles dubbel uitgevoerd is veel beter. Een groep randonneurs met volle achterlampen en reflectievesten, daar kun je niet omheen kijken (of je hoort niet in een auto te rijden omdat je stekeblind bent).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Maar je valt s nachts met goede verlichting misschien nog wel beter op dan overdag
Ik ben zo'n autist die dat allemaal weetquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat voor cassette ik heb
Ik heb ditquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zeker als je ook nog eens een reflectievest draagt. Je moet natuurlijk niet met zo'n binnenstads 'alleen om gezien te worden' lichtje rijden dan is het inderdaad levensgevaarlijk. Fatsoenlijke verlichting en je vooral niet houden aan de Nederlandse wet qua verlichtingseisen, alles dubbel uitgevoerd is veel beter. Een groep randonneurs met volle achterlampen en reflectievesten, daar kun je niet omheen kijken (of je hoort niet in een auto te rijden omdat je stekeblind bent).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |