Wow, wat deed je?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:44 schreef Barbewire het volgende:
Terug uit Valkenburg en weer een les wijzer, kost helaas wel wat geld...
Derailleur pad afgebroken bij een klim, ketting verbogen, achterderailleur kapot en het lijkt erop dat de achtervork ook iets verbogen is. Gelijk laten maken bij mijn FM, maar het ziet er op het eerste oog goed uit.
Ondanks de pech en de beperkte kilometers is Zuid-Limburg toch wel heel mooi om te fietsen. Volgend jaar er weer heen
marge schroeven natuurlijk niet goed afgesteld en toen hij op de 34-28 wilde schakelen namen de spaken de achterderailleur mee..quote:
Had een 11-32 cassette op de fiets zitten en de achterderailleur heeft een korte kooi. Schakelen van binnenblad naar buitenblad met de ketting op kransje 32 werkt niet zo goed. Nu zit er weer de 11-28 cassette op en maar eens kijken of de fiets nog goed isquote:
Wat moet je nou in Limburg met een 32 ?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:07 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Had een 11-32 cassette op de fiets zitten en de achterderailleur heeft een korte kooi. Schakelen van binnenblad naar buitenblad met de ketting op kransje 32 werkt niet zo goed. Nu zit er weer de 11-28 cassette op en maar eens kijken of de fiets nog goed is
Keutenberg...? Eyserbosweg? Doodeman? Gulperberg?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat moet je nou in Limburg met een 32 ?
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
Niet mis mee hoor, ik trap ook gewoon met 34-30 omhoog.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Keutenberg...? Eyserbosweg? Doodeman? Gulperberg?
Maar dan nog is een 34-32 wel erg licht
Inderdaad. Zeker als je in limburg woont en ook wel eens lekker rustig een rondje wilt fietsenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:36 schreef ddx het volgende:
[..]
Niet mis mee hoor, ik trap ook gewoon met 34-30 omhoog.
Soms best prettig om gewoon met hogere cadans omhoog te rijden op die pijnlijke klimmetjes.
Ik weet niet eens wat voor cassette ik hebquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
En mevrouw Captain dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik overweeg om van je te gaan houden, jij was toch niet die met die puntknieen?
Tja ik kwam ook prima boven in de Vercors met 39-25quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Aangezien die klimmen mijn speeltuin zijn hoef ik niet lichter dan 39-25. Boven de 10% doet het dan wel even pijn maar het is altijd weer een voldoening om dan boven te raken.
Uiteraard voor mensen die niet exact weten hoe elke klim loopt is een 32 achter wel een uitkomst.
Houden van op een platonische manier natuurlijjk, anders word ik eens op een ochtend wakker met een gevalletje van ernstig overleden zijn. En ik heb gehoord dat dat niet gezond is..quote:
Van mij zit er ook dicht op. Kwam zo rechtstreeks uit winkel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:18 schreef Najieto het volgende:
[..]
Wikkelen jullie je stuurlint tot aan je stuurpen? Anders kan je er onmogelijk last van hebben.
Klopt. Lichter is soms fijner. Zeker bij lange klimmen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:07 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja ik kwam ook prima boven in de Vercors met 39-25
Maar toch is 34-30 lekkerder dat je als je wilt even kan afwisselen naar hoge cadans op een klim.
En voor mensen met minder power in de benen kan ik mij voorstellen dat die liever nog lichter willen schakelen.
Mijn vader kwam op de Mont Ventoux ook boven met 30-25 maar heeft er nu 30-30 opzitten.
Überhaupt gewoon fijn vind ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Lichter is soms fijner. Zeker bij lange klimmen.
Dat heb ik ook met die tochten vanaf Berlijn en die naar munchen toe. Zeker toen ik in een bos offroad reed over betonplaten van 10 cm breed met kieren van 3 tot 5 cm, als m'n wiel er tussen kwam was ik de lul. En dan zit je ergens op 10 km van de weg afquote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:25 schreef ddx het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij ook erg stoer om eens te doen ja, maar dan zit ik altijd in mij hoofd met wat als dit/dat en hoe etc.
Op zich is 's nachts fietsen niet gevaarlijker, een dronkelap kun je altijd tegenkomen. Frank, de jongen die doodgereden is, reed altijd heel veilig. Het zegt denk ik genoeg dat de politie de dader opgepakt heeft vanwege doodslag en doorrijden na een ongeluk (en vast nog wel wat andere beschuldigingen).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met die tochten vanaf Berlijn en die naar munchen toe. Zeker toen ik in een bos offroad reed over betonplaten van 10 cm breed met kieren van 3 tot 5 cm, als m'n wiel er tussen kwam was ik de lul. En dan zit je ergens op 10 km van de weg af
Oja, en dan is die weg ook nog eens 100 km van een treinstation ofzo af. Gelukkig ging er bij mij niets fout.
Mijn grootste bezwaar om zo'n tocht te rijden is het nachtwerk. 1 van die jongens was in de eerste nacht doodgereden.
mij vorig jaar nog over komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Je moet het inderdaad allemaal net maar weten. Voor een ingewijde is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat het soms best moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Klote man.
Klopt was een nederlander hierquote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar om zo'n tocht te rijden is het nachtwerk. 1 van die jongens was in de eerste nacht doodgereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |