Als ik nu bij Ajax zat zou ik ook weg willen. Hoop dat alle jongens die je noemt een stap kunnen maken. Nu bij Ajax zitten is geen pretje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:18 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
niet helemaal waar natuurlijk, dat het na 1 jaar is is wel uniek. Ik denk overigens dat Ajax structureel van bedragen boven de 25/30 mil zal gaan kunnen verkopen.
dan heb ik het over spelers als Dolberg, Ziyech, Neres, Onana, De Ligt en Kluivert.
Niet allemaal natuurlijk, maar dat zijn wel spelers die je niet hebt bij een feyenoord of psv (qua transferwaarde heb ik het dan over) en daar zie ik de meeste (als ze door blijven groeien en niet geblesseerd raken) boven de 30 mil voor opbrengen in deze tijd.
want?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als ik nu bij Ajax zat zou ik ook weg willen. Hoop dat alle jongens die je noemt een stap kunnen maken. Nu bij Ajax zitten is geen pretje.
Aansteller.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als ik nu bij Ajax zat zou ik ook weg willen. Hoop dat alle jongens die je noemt een stap kunnen maken. Nu bij Ajax zitten is geen pretje.
Het ligt er ook maar net aan hoe de bonusstructuur wordt ingericht. Met 28 miljoen en 20 miljoen bonus voor winst in de Champion's League heb je mogelijkerwijs 48 miljoen te pakken, maar de kans is nihil. PL winst zou al iets realistischer zijn, maar nog steeds een redelijke longshot. Bonussen voor een top 3 positie in de PL of een kwartfinale CL zijn alweer wat interessanter. De waarde van een bonus kun je wat mij betreft het best berekenen door een expected value te berekenen op basis van de odds van de bookies en het bonusbedrag.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:10 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Achja, 39miljoen is nog steeds de grootste deal uit de geschiedenis en dat voor een verdediger.
Laten we niet doen alsof Overmars moest winkelen met een paar voedselbonnen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:19 schreef mokkiemok het volgende:
Sanchez is weg, dat lijkt me wel duidelijk, alleen hoeveel is nog onduidelijk en wellicht waarheen.
Nu gaat het er om wat gaat Overmars doen met die zak met geld.
Cuesta halen, of anders rustig scouten en kanonnen halen in de winter. (en dan ook niets doen)quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:19 schreef mokkiemok het volgende:
Sanchez is weg, dat lijkt me wel duidelijk, alleen hoeveel is nog onduidelijk en wellicht waarheen.
Nu gaat het er om wat gaat Overmars doen met die zak met geld.
want Overmars beheert al het geld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof Overmars moest winkelen met een paar voedselbonnen.
Als je Overmars vandaag 300 miljoen geeft heb je in september een paar huurspelers en aanvulling voor Jong Ajax.
Als ik zou zien dat je zoveel kan bereiken met Ajax en de EL finale haalt zou ik als speler ook willen zien dat mijn club ambitie heeft en door wil groeien door zichzelf sterker te maken.quote:
Dus Overmars had meer en betere spelers gehaald als hij meer geld had dan hij nu al heeft? Is dat een serieus argument?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:24 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
want Overmars beheert al het geld.
ik ben geen fan van Overmars, maar er zit ook nog een groep mensen achter die een aantal aankopen geblokkeerd hebben of in ieder geval vertraagd. Klagen op Overmars is makkelijk en in grote lijnen terecht wat betreft te laat reageren op aankopen en de aankopen zelf. Maar het is de gehele staff die daar verantwoordelijk voor is, niet alleen Overmars.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:28 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus Overmars had meer en betere spelers gehaald als hij meer geld had dan hij nu al heeft? Is dat een serieus argument?
Ik ben ook wel voorstander van een toepassing van een breed scala aan middelen, maar veel experts moeten vaak niet zo veel hebben van data en analyses omdat die toch een beetje worden gezien als concurrentie in plaats van een zinvolle aanvulling. Ik vraag me echter wel af óf het effect van al die experts wel zo groot is. Dat is ook best iets waar je kritisch (datagedreven) naar mag kijken. Waren een Suarez, Zlatan en Huntelaar voorbeelden van zeer gedegen scouting of speelden daar dezelfde problemen? Mijn punt is nogmaals dat enkel kijken naar een periode waarin het slecht gaat en dan wijzen op 'amateurisme' niets zegt over de mate waarin dat amateurisme daadwerkelijk de oorzaak is van het feit dat het slecht gaat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:13 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het advies van experts het risico op een miskoop verkleind. Tuurlijk is de realiteit dat het niet zo voorspelbaar is, maar ik zie liever dat er aankopen gedaan worden op basis van data, analyses en onderzoeken door experts dan dat er miljoenen worden uitgegeven aan zogenaamde buitenkansjes door contacten in Barcelona (Onana) of Londen (Sanogo). Een risico kan best een keer genomen worden als er veel potentie gezien wordt, maar er moet imo wel een juiste balans zijn tussen risico aankopen en "zekerheden".
Younes is toch niet echt een miskoop gebleken. Maar nogmaals, de relevante vraag is niet of er miskopen gedaan zijn in deze periode, die zijn er namelijk altijd, maar hoe dat zich verhoudt tot perioden waarin er wel 'professionalisme' zou zijn geweest.quote:Maar twee jaar laten ligt het niet heel anders hoor. Onana heeft geluk gehad met het vertrek van Cillessen en Vermeer, anders was hij waarschijnlijk ook via de achterdeur vertrokken omdat hij geen kansen kreeg. Daarnaast hebben we nog geluk dat hij kan aarden in NL. Maar alle andere spelers uit het rapport zijn toch gewoon miskopen gebleken?
Overmars is geen dictator nee. Toch zal hij enige verantwoordelijkheid dragen zolang hij de titel Directeur Spelersbeleid heeft. Dan is het een beetje moeilijk om te doen alsof je er niks mee te maken hebt. En dat hij allemaal goede linksbacks en linksbuitens had die vervolgens zijn geblokkeerd door een RVC geloof ik dus niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik ben geen fan van Overmars, maar er zit ook nog een groep mensen achter die een aantal aankopen geblokkeerd hebben of in ieder geval vertraagd. Klagen op Overmars is makkelijk en in grote lijnen terecht wat betreft te laat reageren op aankopen en de aankopen zelf. Maar het is de gehele staff die daar verantwoordelijk voor is, niet alleen Overmars.
ik geloof best dat de RVC hier een flinke hand in heeft.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Overmars is geen dictator nee. Toch zal hij enige verantwoordelijkheid dragen zolang hij de titel Directeur Spelersbeleid heeft. Dan is het een beetje moeilijk om te doen alsof je er niks mee te maken hebt. En dat hij allemaal goede linksbacks en linksbuitens had die vervolgens zijn geblokkeerd door een RVC geloof ik dus niet.
Younes, Milik en Onana zijn gewoon briljant gescout. Daar mag je van mij 10 miskopen tegenover zetten, maar dit is gewoon prima. Ik denk dat het probleem eerder bij de Boer lag dan bij de scouting. De miskopen waren vaak de spelers uit de Eredivisie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van een toepassing van een breed scala aan middelen, maar veel experts moeten vaak niet zo veel hebben van data en analyses omdat die toch een beetje worden gezien als concurrentie in plaats van een zinvolle aanvulling. Ik vraag me echter wel af óf het effect van al die experts wel zo groot is. Dat is ook best iets waar je kritisch (datagedreven) naar mag kijken. Waren een Suarez, Zlatan en Huntelaar voorbeelden van zeer gedegen scouting of speelden daar dezelfde problemen? Mijn punt is nogmaals dat enkel kijken naar een periode waarin het slecht gaat en dan wijzen op 'amateurisme' niets zegt over de mate waarin dat amateurisme daadwerkelijk de oorzaak is van het feit dat het slecht gaat.
[..]
Younes is toch niet echt een miskoop gebleken. Maar nogmaals, de relevante vraag is niet of er miskopen gedaan zijn in deze periode, die zijn er namelijk altijd, maar hoe dat zich verhoudt tot perioden waarin er wel 'professionalisme' zou zijn geweest.
Klaassen is toch ook verkocht? Het salaris van Traore is toch ook niet meer aan de orde?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:49 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik geloof best dat de RVC hier een flinke hand in heeft.
zeker ook het eerste verkopen voordat er gekocht mag worden is een veelgehoorde uitspraak van de rvc volgens mij.
Maar nee Overmars is verantwoordelijk
Ik had liever gehad dat ze Younes in Duitsland hadden gelaten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:50 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Younes, Milik en Onana zijn gewoon briljant gescout. Daar mag je van mij 10 miskopen tegenover zetten, maar dit is gewoon prima. Ik denk dat het probleem eerder bij de Boer lag dan bij de scouting. De miskopen waren vaak de spelers uit de Eredivisie.
Wat denk jezelf dat het alleen om Sanchez gaat....quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat hoort bij het leven. Ik zou gewoon door blijven trainen ja. En spelen.
Kan wel van hem genieten. Soms wil ik hem slaan, maar dat is vaak met buitenspelers.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik had liever gehad dat ze Younes in Duitsland hadden gelaten.
Ik vind het een schande voor het clublogo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:59 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Kan wel van hem genieten. Soms wil ik hem slaan, maar dat is vaak met buitenspelers.
Qua investering is het sowieso een gouden aankoop geweest.
Het ligt er een beetje aan hoe je 'briljant gescout' interpreteert. Gaat het om de werkwijze of om het resultaat? De kritiek op de aankopen van Younes en Onana is nu juist dat de scouting er niet of nauwelijks bij betrokken was geweest of zelfs afwijzend had gereageerd. Interessant lijkt me dan ook de vraag wie er volgens de scouting in die periode wél hadden moeten komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:50 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Younes, Milik en Onana zijn gewoon briljant gescout. Daar mag je van mij 10 miskopen tegenover zetten, maar dit is gewoon prima. Ik denk dat het probleem eerder bij de Boer lag dan bij de scouting. De miskopen waren vaak de spelers uit de Eredivisie.
Sowieso kunnen wij dit niet beoordelen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe je 'briljant gescout' interpreteert. Gaat het om de werkwijze of om het resultaat? De kritiek op de aankopen van Younes en Onana is nu juist dat de scouting er niet of nauwelijks bij betrokken was geweest of zelfs afwijzend had gereageerd. Interessant lijkt me dan ook de vraag wie er volgens de scouting in die periode wél hadden moeten komen.
Het gaat om het rapport van La Ling. Daarin staat dat er in het geval van Onana één scoutingsrapport was en geen overtuigend advies. Bij Younes zouden er vier zijn door twee scouts waarbij één van de twee hem afraadde en de ander enkel om nog wat verder te blijven volgen. De hele discussie waar je op inhaakt gaat nu juist over de kritiek op de werkwijze bij die transfers geleverd door La Ling.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:17 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Sowieso kunnen wij dit niet beoordelen.
Uiteindelijk is de knoop doorgehakt om ze te halen. Er is een goede inschatting gemaakt van hun potentieel niveau. Op welke manier we dat doen is helemaal niet relevant. Er is hiervoor geen perfecte methode.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |