Daarom was jouw top ook de 3e klasse.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat hoort bij het leven. Ik zou gewoon door blijven trainen ja. En spelen.
Dit doen zaakwaarnemers natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat een slappe zak joh. Had ik niet achter hem gezocht.
Jammer. Ik heb hem aardige dingen zien doen.quote:
Dus alle professionals stoppen meteen met trainen en spelen zodra ze een transfer ruiken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:46 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Daarom was jouw top ook de 3e klasse.
Het is toch wel zo goed als zeker dat 'ie weggaat? Wat maakt het dan nog uit of ie wel of niet traint?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus alle professionals stoppen meteen met trainen en spelen zodra ze een transfer ruiken?Nee.
Ik vind het niet te veel gevraagd om gewoon je best te doen voor het team waar je onder contract staat totdat dat contract is afgekocht. En als je dat niet doet ben je een slappe zak.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:51 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Het is toch wel zo goed als zeker dat 'ie weggaat? Wat maakt het dan nog uit of ie wel of niet traint?
Vertel dat maar eens aan Kastaneerquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik vind het niet te veel gevraagd om gewoon je best te doen voor het team waar je onder contract staat totdat dat contract is afgekocht. En als je dat niet doet ben je een slappe zak.
Er is geen akkoord.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:51 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Het is toch wel zo goed als zeker dat 'ie weggaat? Wat maakt het dan nog uit of ie wel of niet traint?
ik vind het vrij logisch, hij kan ook geblesseerd raken, dat risico wil je toch niet lopenquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:51 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Met een bod van 28 miljoen en een vraagprijs van 50 miljoen zit er ook nog een groot verschil tussen. Geen idee of ze daar uit gaan komen. Minder dan 40 miljoen vast en Overmars staat voor lul. Dat wil hij ook niet natuurlijk.quote:
Achja, 39miljoen is nog steeds de grootste deal uit de geschiedenis en dat voor een verdediger.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Met een bod van 28 miljoen en een vraagprijs van 50 miljoen zit er ook nog een groot verschil tussen. Geen idee of ze daar uit gaan komen. Minder dan 40 miljoen vast en Overmars staat voor lul. Dat wil hij ook niet natuurlijk.
Ajax zit ook in een luxe positie. Sanchez heeft nog jaren op zijn contract. Er is geen geldtekort.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Met een bod van 28 miljoen en een vraagprijs van 50 miljoen zit er ook nog een groot verschil tussen. Geen idee of ze daar uit gaan komen. Minder dan 40 miljoen vast en Overmars staat voor lul. Dat wil hij ook niet natuurlijk.
Ik denk inderdaad dat het advies van experts het risico op een miskoop verkleind. Tuurlijk is de realiteit dat het niet zo voorspelbaar is, maar ik zie liever dat er aankopen gedaan worden op basis van data, analyses en onderzoeken door experts dan dat er miljoenen worden uitgegeven aan zogenaamde buitenkansjes door contacten in Barcelona (Onana) of Londen (Sanogo). Een risico kan best een keer genomen worden als er veel potentie gezien wordt, maar er moet imo wel een juiste balans zijn tussen risico aankopen en "zekerheden".quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar nogmaals, dat is dus waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het risico op een miskoop is er altijd. Wat jij impliciet aanneemt is dat een oordeel van een scout of keeperstrainer dat risico drastisch zou reduceren. Dat vraag ik me eerlijk gezegd af. Dan heb je ook nog de vraag of hij de ontwikkeling van een jeugdkeeper belemmert die meer potentie zou hebben. Ook dat is weer een 'oordeel van de experts', maar van Bladeren is helemaal niet gehinderd door Onana. Onana stond met name in seizoen 15/16 veel in de basis in Jong Ajax. Op dit moment is van Bladeren ook absoluut geen eerste keus voor zover ik weet. Volgens mij stond vorig seizoen vooral Alblas in de basis in Jong. Als van Bladeren dan zoveel potentie heeft, dan is het toch wel vrij bijzonder dat hij op zijn negentiende niet op z'n minst vaste waarde in Jong is.
Wat ik vooral bedoelde met achteraf is dat het rapport de situatie op dat moment (juni 2015 zo uit m'n hoofd) beoordeelde. Toen liep het voor geen meter en werden veel van die spelers als miskopen ervaren. Nu we meer dan twee jaar verder zijn ligt dat toch wat anders.
En ja er zijn genoeg verhalen van aankopen die falen. Maar dat is niet de relevante vraag. De relevantie vraag is of spelers die wel gewild zijn door de scouts / technische staf zo veel succesvoller zijn dan de aankopen die zijn binnengehaald na vermeend amateurisme. Was Ziyech minder 'paniekaankoop' dan Sinkgraven bijvoorbeeld?
Wat zijn geen broodvoetballers?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:12 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ajax zit ook in een luxe positie. Sanchez heeft nog jaren op zijn contract. Er is geen geldtekort.
Als je nu als een nerveus schoolmeisje een laag bod accepteert ben je als club spelers als Sanchez ook niet waard en kun je beter je broodvoetballers verlengen.
Zo'n deal komt 1x in de zoveel jaar voor. Juist daarom moet je het meeste eruit halen. Hierna staat er gewoon weer een paar jaar type Veltman. Dat je records zou breken vind ik minder belangrijk. Deze voltreffer moet je uitmelken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:10 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Achja, 39miljoen is nog steeds de grootste deal uit de geschiedenis en dat voor een verdediger.
Ben ik het wel mee eens hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:14 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zo'n deal komt 1x in de zoveel jaar voor. Juist daarom moet je het meeste eruit halen. Hierna staat er gewoon weer een paar jaar type Veltman. Dat je records zou breken vind ik minder belangrijk. Deze voltreffer moet je uitmelken.
Met broodvoetballers bedoel ik spelers die een enorm kleine kans hebben aan de absolute top te komen.quote:
Voor een contractverlenging zijn er doorgaans 2 partijen nodig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:17 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens hoor![]()
Al moet Ajax natuurlijk koste van het kost dit proberen tegen te houden. gewoon NIET verkopen. Laat hem verlengen met een minimale ontsnappingsclausule van 40 miljoen.
niet helemaal waar natuurlijk, dat het na 1 jaar is is wel uniek. Ik denk overigens dat Ajax structureel van bedragen boven de 25/30 mil zal gaan kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:14 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zo'n deal komt 1x in de zoveel jaar voor. Juist daarom moet je het meeste eruit halen. Hierna staat er gewoon weer een paar jaar type Veltman. Dat je records zou breken vind ik minder belangrijk. Deze voltreffer moet je uitmelken.
Oké danquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Met broodvoetballers bedoel ik spelers die een enorm kleine kans hebben aan de absolute top te komen.
Iedereen die wel de top kan halen is geen broodvoetballer.
Dus het verschil tussen een Viergever en een Sanchez. Gudelj en Eriksen. Veltman en Alderweireld.
dat stadium zijn ze al voorbijquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:17 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens hoor![]()
Al moet Ajax natuurlijk koste van het kost dit proberen tegen te houden. gewoon NIET verkopen. Laat hem verlengen met een minimale ontsnappingsclausule van 40 miljoen.
Jep, maar lijkt me voor een speler beter dan een jaar op de bank zitten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een contractverlenging zijn er doorgaans 2 partijen nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |