abonnement Unibet Coolblue
pi_173038987
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik vind het ook vervelend dat ik niet elke week in de skybox van barcelona kan zitten. Daar ga ik dan ook niet in klimmen.
Voetbal interesseert me vrij weinig.
pi_173039210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij is het idee achter illegaal downloaden dat je dat nu net niet doet.
Klopt, maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is om direct nieuwe series en films te kijken. Jij zegt dat mensen enkel illegaal downloaden omdat ze er niet voor willen betalen, dat is dus niet zo. Genoeg mensen die zijn gestopt met illegaal downloaden toen ze met behulp van een VPN wel de nieuwste series en films direct konden zien via Netflix en later weer zijn overgestapt op illegaal downloaden.
Voor die mensen geldt niet dat ze er niet voor willen betalen, ze willen gewoon niet wachten.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:16:03 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173039254
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:13 schreef Physsic het volgende:

Klopt, maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is om direct nieuwe series en films te kijken. Jij zegt dat mensen enkel illegaal downloaden omdat ze er niet voor willen betalen, dat is dus niet zo. Genoeg mensen die zijn gestopt met illegaal downloaden toen ze met behulp van een VPN wel de nieuwste series en films direct konden zien via Netflix en later weer zijn overgestapt op illegaal downloaden.
Voor die mensen geldt niet dat ze er niet voor willen betalen, ze willen gewoon niet wachten.
De andere 'verworvenheid' van onze verwende status. Ik wil het en ik wil het nu. En daar heb ik godverdomme alle recht op!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173039289
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

De andere 'verworvenheid' van onze verwende status. Ik wil het en ik wil het nu. En daar heb ik godverdomme alle recht op!
Dat kan zijn, maar dat is iets anders dan er niet voor willen betalen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:19:49 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173039346
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:17 schreef Physsic het volgende:

Dat kan zijn, maar dat is iets anders dan er niet voor willen betalen.
Maar uiteindelijk blijft het, ongeacht de reden -die imo trouwens vaak een samenloop is van niet willen wachten en niet willen betalen, een feit dat je niet betaalt voor hetgeen je afneemt. En dat is en blijft diefstal, ook al is het geen tastbaar artikel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:21:03 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173039368
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:13 schreef Physsic het volgende:

Klopt, maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is om direct nieuwe series en films te kijken.
Oh, maar dat is natuurlijk wel een valide reden voor illegaal gedrag.... *zucht*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173039410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, maar dat is natuurlijk wel een valide reden voor illegaal gedrag.... *zucht*
Dat zeg ik toch niet... Damn. :')

Jij beweert iets, ik geef aan dat het niet klopt.
pi_173039418
Het is echt niet zo moeilijk. We hebben hier te maken met een veranderd 20e eeuwse manier van zakendoen. Namelijk ik heb een product en die ga ik onder mijn voorwaarden aanbieden. Iedereen wil een graantje meepikken. Producenten, Publishers, Bioscopen, Lokale publishers etc.....

We moeten uiteindelijk de omslag maken naar volledig digitaal aanbieden van content en zonder begrenzing. Daar mag dan natuurlijk wel een redelijke prijs voor betaald worden, maar geen 40 euro per film zoals je soms wel ziet...

Hopelijk wordt Netflix of Amazon straks zo groot dat ze niemand anders meer nodig hebben en alles gelijk naar de gebruiker gaat.
pi_173039453
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk blijft het, ongeacht de reden -die imo trouwens vaak een samenloop is van niet willen wachten en niet willen betalen, een feit dat je niet betaalt voor hetgeen je afneemt. En dat is en blijft diefstal, ook al is het geen tastbaar artikel.
Het is zeker diefstal. :Y

Ik ben wel benieuwd naar hoe effectief de maatregelen zijn die ze in Duitsland hebben genomen. Volgens mij is het illegaal downloaden daar echt heel erg gedaald, maar ik weet niet of daar (betrouwbare) cijfers van zijn. Misschien dat de echte die-hards een manier hebben gevonden om dat allemaal te omzeilen.
pi_173039660
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mij lijkt het wel wat om de nachtwacht in mijn huis te hangen.

Ook niet te koop. Geen reden om hem dan maar te stelen.
Niks belet jouw om een foto (kopie!) van de nachtwacht uit te printen en die op te hangen.

Me dunkt dat de "stelen" discussie al jaren achter ons ligt met de plank volledig misslaande "you wouldn't steal a car" slogan van 15 jaar geleden...
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:39:37 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173039797
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:22 schreef Physsic het volgende:

Dat zeg ik toch niet... Damn. :')
Nee, dat is waar, dat zei je niet. Excuus.

quote:
Jij beweert iets, ik geef aan dat het niet klopt.
Hebzucht: Sterke drang dat je veel voor jezelf wilt hebben.

Ik denk dat het gegeven dat iemand het NU wil hebben, absoluut onder hebzucht valt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:47:11 #212
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173039959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:33 schreef AchJa het volgende:

Niks belet jouw om een foto (kopie!) van de nachtwacht uit te printen en die op te hangen.

Dat is omdat de eigenaar toestemming heeft gegeven voor kopien.
Wat jij niet mag doen is de nachtwacht laten schilderen en hem dan uitgeven als origineel.

"Bij de verlening van een intellectueel-eigendomsrecht aan de bedenker of maker van bijvoorbeeld een product, uitvinding, merknaam, muziekstuk of literair werk, krijgt de auteur door de overheid bepaalde rechten toegekend: alleen degene die over het intellectuele-eigendomsrecht beschikt mag het product produceren, het muziekstuk vastleggen of het boek publiceren en vermenigvuldigen."

Welk deel van het bovenstaande begrijp je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173041164
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks belet jouw om een foto (kopie!) van de nachtwacht uit te printen en die op te hangen.
Bij het Atomium ligt dat ingewikkelder.. :P



Om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: al is privégebruik van foto's daarvan volgens mij ook toegestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:55:54 #214
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_173041286
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar dat is iets anders dan er niet voor willen betalen.
Ik heb hierboven redelijk helder enkele redenen uiteengezet waarom ik illegaal stream. Geen enkele heeft van doen met 'er niet voor willen betalen'. Het 'jullie willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' is vooral een gemaksargument van sommige deelnemers aan deze discussie.

De film- en televisiewereld is een voorbeeld waar consumenten graag globalisering willen zien, maar de eigenaren van de copyrights voor iedere markt een eigen beleid willen kunnen voeren. Televisierechten zijn bijvoorbeeld een uitzondering op het vrije verkeer van goederen en diensten zoals dat binnen Europa is afgesproken. Goed lobbywerk van de industrie, maar niet erg consumentvriendelijk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_173041503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bij het Atomium ligt dat ingewikkelder.. :P

[ afbeelding ]

Om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: al is privégebruik van foto's daarvan volgens mij ook toegestaan.
We betalen niet voor niets nog steeds de thuiskopieheffing op alle gegevensdragers...
pi_173042546
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks belet jouw om een foto (kopie!) van de nachtwacht uit te printen en die op te hangen.

Me dunkt dat de "stelen" discussie al jaren achter ons ligt met de plank volledig misslaande "you wouldn't steal a car" slogan van 15 jaar geleden...
Ja, want een foto van een schilderij is ook exact hetzelfde.

Je berooft de rechthebbende simpelweg van het bedrag dat hen toekomt omdat jij iets wenst te kijken. En zij mogen helemaal bepalen wanneer en onder welke voorwaarden jij het mag bekijken.

De wet geldt ook voor jou. Echt waar.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:20:45 #217
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173042909
Jammer :(
pi_173042914
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:58 schreef VEM2012 het volgende:

Ja, want een foto van een schilderij is ook exact hetzelfde.
Een kopie is een kopie. Je kunt je nu wel in allerlei bochten wringen maar met jouw eerdere voorbeeld nam je fysiek iets weg en hang je het thuis op zodat 1 partij met een manco zit.

Een gouwe ouwe voor je:



quote:
Je berooft de rechthebbende simpelweg van het bedrag dat hen toekomt omdat jij iets wenst te kijken. En zij mogen helemaal bepalen wanneer en onder welke voorwaarden jij het mag bekijken.
Dat is allemaal prima maar als ik niet de mogelijkheid heb om het legaal te kijken kan ik er al nooit voor betalen want het product is simpelweg niet verkrijgbaar. Daarbij is het ook een denkfout om te denken dat elke download meteen een niet verkochte film oid is, die mythe is al zo vaak doorgeprikt.

quote:
De wet geldt ook voor jou. Echt waar.
Klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet het geval zou zijn.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:51:54 #219
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_173043437
quote:
9s.gifOp donderdag 10 augustus 2017 11:17 schreef Copycat het volgende:
Boehoehoe. Het bedrijfsleven bepaalt de spelregels en ik moet me daar maar aan conformeren.
Boehoehoe. Het internet bepaalt de spelregels en ik heb geen zin om mij als bedrijf aan te passen.

Vreemdgenoeg is het de muziekwereld een stuk beter gelukt.
Bedankt Hans.
pi_173046044
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is zeker diefstal. :Y

Ik ben wel benieuwd naar hoe effectief de maatregelen zijn die ze in Duitsland hebben genomen. Volgens mij is het illegaal downloaden daar echt heel erg gedaald, maar ik weet niet of daar (betrouwbare) cijfers van zijn. Misschien dat de echte die-hards een manier hebben gevonden om dat allemaal te omzeilen.
Dat mensen minder zijn gaan downloaded, betekent nog niet dat er meer films en/of abonnementen zoals Netflix zijn verkocht.
Sterker nog, als ik naar mezelf kijk, sinds ik gestopt ben met downloaden, ben ik eigenlijk ook gestopt met films kopen. :P Hooguit 3 keer per jaar naar de bioscoop, maar dat is alleen als iemand me vraagt of ik zin heb om mee te gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173056586
Ik stream alles op het internet gewoon gratis, heb geen Netflix of Disney nodig, mooi toch.
pi_173057086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is zijn maar 2 redenen waarom mensen illegaal downloaden: te beroerd om er voor te betalen en omdat ze er mee kunnen wegkomen. Alle andere 'redenen', argumenten of onderbouwingen zijn bullshit.

Versplintering is niet handig, maar ach, dan kijken we geen Disney-films.
En gemakzucht. Ik wil best meer dan E 50 per maand betalen als ik daarmee voetbal, game of thrones, netflix series en Disneyfilms legaal kan streamen naar het beeldscherm van mijn keuze- maar ik wil daarvoor niet in moeten loggen op 5 verschillende sites met allemaal verschillende menustructuren en allemaal verschillende settopboxen moeten aanschaffen omdat ze niet allemaal centraal kunnen.

Beetje vergelijkbaar met de DVDs van vroeger - je kon ze legaal kopen met 3 unskippable trailers en 2 FBI warnings voordat je uberhaupt aan de film kon beginnen (en dan werkte het alleen maar in de juiste regio DVD speler) - of je kon het downloaden en meteen kijken waar en op het device dat je wilde. Dan is de verleiding om voor de betere service voor de lagere (gratis) prijs te kiezen al snel groot.

Is dat fout ? Ja. Maar luiheid is nu eenmaal een verworvenheid.
pi_173057263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En gemakzucht. Ik wil best meer dan E 50 per maand betalen als ik daarmee voetbal, game of thrones, netflix series en Disneyfilms legaal kan streamen naar het beeldscherm van mijn keuze- maar ik wil daarvoor niet in moeten loggen op 5 verschillende sites met allemaal verschillende menustructuren en allemaal verschillende settopboxen moeten aanschaffen omdat ze niet allemaal centraal kunnen.

Beetje vergelijkbaar met de DVDs van vroeger - je kon ze legaal kopen met 3 unskippable trailers en 2 FBI warnings voordat je uberhaupt aan de film kon beginnen (en dan werkte het alleen maar in de juiste regio DVD speler) - of je kon het downloaden en meteen kijken waar en op het device dat je wilde. Dan is de verleiding om voor de betere service voor de lagere (gratis) prijs te kiezen al snel groot.

Is dat fout ? Ja. Maar luiheid is nu eenmaal een verworvenheid.
Je kon ook de dvd kopen en dan daar een kopie van draaien die wel direct opstart.

Dus nog steeds: ik wil er gewoon niet voor betalen. Diefstal derhalve.
pi_173057276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een kopie is een kopie. Je kunt je nu wel in allerlei bochten wringen maar met jouw eerdere voorbeeld nam je fysiek iets weg en hang je het thuis op zodat 1 partij met een manco zit.

Een gouwe ouwe voor je:

[ afbeelding ]

[..]

Dat is allemaal prima maar als ik niet de mogelijkheid heb om het legaal te kijken kan ik er al nooit voor betalen want het product is simpelweg niet verkrijgbaar. Daarbij is het ook een denkfout om te denken dat elke download meteen een niet verkochte film oid is, die mythe is al zo vaak doorgeprikt.

[..]

Klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet het geval zou zijn.
De wet stelt dat je niet mag downloaden. Klaar.

De rechthebbende bepaald of en wat je mag zien en voor welk bedrag. Al jouw smoesjes zijn precies dat: smoesjes.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:13:02 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173057631
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kon ook de dvd kopen en dan daar een kopie van draaien die wel direct opstart.
Nee, mag niet. Want het is altijd al illegaal geweest om actief een beveiliging te kraken.

https://blog.iusmentis.co(...)aliseren-auteurswet/

Had je moeten weten VEM.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:23:56 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173057741
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De wet stelt dat je niet mag downloaden. Klaar.
Ik mag prima downloaden, echter niet uit illegale bron.

Ik heb ook nergens beweerd dat ik boven de wet zou staan. Het gaat erom dat de entertainmentindustrie op deze manier piraterij in de hand werkt, simpel zat.

De muziekindustrie heeft ondertussen het licht (oa Spotify) wel gezien. Of ken jij nog lui die fysiek mp3's lopen te downen zoals in de Napster tijd?
pi_173058124
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik mag prima downloaden, echter niet uit illegale bron.

Ik heb ook nergens beweerd dat ik boven de wet zou staan. Het gaat erom dat de entertainmentindustrie op deze manier piraterij in de hand werkt, simpel zat.

De muziekindustrie heeft ondertussen het licht (oa Spotify) wel gezien. Of ken jij nog lui die fysiek mp3's lopen te downen zoals in de Napster tijd?
Die laatste ken ik nog wel. Spotify is overigens ook niet compleet. Zelfs in combinatie met Tidal heb je geen complete catalogus.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:49:14 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173058155
Ik koop nog fysieke boeken, cd's en soms zelfs ook nog dvd's.
Relikwie uit vervlogen tijden, ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:01:57 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173058382
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:49 schreef Copycat het volgende:
Ik koop nog fysieke boeken, cd's en soms zelfs ook nog dvd's.
Relikwie uit vervlogen tijden, ik.
Boeken zullen denk ik ook nooit verdwijnen. Ik koop zeer regelmatig fysieke boeken want zo'n e-reader vind ik echt helemaal niks.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:08:27 #230
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_173058499
Yoho it's a pirate's life for me
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:30 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173062494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:06 schreef Kassamiep het volgende:

Ik wil best meer dan E 50 per maand betalen als ik daarmee voetbal, game of thrones, netflix series en Disneyfilms legaal kan streamen naar het beeldscherm van mijn keuze- maar ik wil daarvoor niet in moeten loggen op 5 verschillende sites met allemaal verschillende menustructuren en allemaal verschillende settopboxen moeten aanschaffen omdat ze niet allemaal centraal kunnen.

Het is hebzucht.

Ik heb twee kinderen en die horen bijna op dagelijkse basis: "Je krijgt niet altijd wat je wil".

Blijkbaar zijn veel volwassenen van mening dat dat alleen voor anderen geldt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:59:25 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173062562
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:23 schreef AchJa het volgende:

Het gaat erom dat de entertainmentindustrie op deze manier piraterij in de hand werkt, simpel zat.

Alleen maar bij degenen waar normvervaging optreedt. Er zijn meer mensen die denken: "Ok, de regels zijn zo. Prima".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:30:01 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:45:38 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173063517
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:30 schreef AchJa het volgende:

Oh, dus er is helemaal geen probleem...
Wie heeft het over een probleem? Is inbraak een probleem? Is een bankoverval een probleem? Is autodiefstal een probleem? Nee, als het niet mijn auto, bank of huis is niet.
(Dat moet ongeveer zijn hoe het tussen jouw oren werkt - want normvervaging)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173063701
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus er is helemaal geen probleem...
Niet echt nee, het is niet alsof mensen dood gaan wanneer ze een of andere nieuwe HBO serie niet kunnen zien.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:28:27 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173064592
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:38 schreef CarltonBanks het volgende:
We leven niet meer in 1910 waar je een mooie T-Ford kon kopen in alle kleuren die je maar wilde zolang die maar zwart was
Je hebt nog steeds maar één hoofd, één brein, één paar ogen. Net als in 1910.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:29:16 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie heeft het over een probleem? Is inbraak een probleem? Is een bankoverval een probleem? Is autodiefstal een probleem? Nee, als het niet mijn auto, bank of huis is niet.
(Dat moet ongeveer zijn hoe het tussen jouw oren werkt - want normvervaging)
Ik snap die normvervaging niet zo goed aangezien downloaden hier in Nederland nog maar relatief kort illegaal is verklaard.
pi_173068385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:06 schreef Kassamiep het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de DVDs van vroeger - je kon ze legaal kopen met 3 unskippable trailers en 2 FBI warnings voordat je uberhaupt aan de film kon beginnen (en dan werkte het alleen maar in de juiste regio DVD speler) - of je kon het downloaden en meteen kijken waar en op het device dat je wilde. Dan is de verleiding om voor de betere service voor de lagere (gratis) prijs te kiezen al snel groot.

Ik heb thuis een hoop DVD's, maar trailers en waarschuwingen die je niet kan kippen heb ik nooit meegemaakt. Er zit ook niet voor niks een menuknop op de afstandsbediening van de DVD-speler.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173068454
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik snap die normvervaging niet zo goed aangezien downloaden hier in Nederland nog maar relatief kort illegaal is verklaard.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat Nederland mee is gaan doen met die belachelijke hype. Kan ook geen goede reden bedenken waarom je downloaded voor eigen gebruik zou verbieden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173068864
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb het altijd jammer gevonden dat Nederland mee is gaan doen met die belachelijke hype. Kan ook geen goede reden bedenken waarom je downloaded voor eigen gebruik zou verbieden.
Niet?

De beschikbaarheid van gratis materiaal kost de makers simpelweg geld.
pi_173072461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is hebzucht.
Nee, het is luiheid. Ook een zonde, maar een andere.
pi_173072565
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kon ook de dvd kopen en dan daar een kopie van draaien die wel direct opstart.
Ik heb het over gemak en jij komt met een aanzienlijk ingewikkelder (en illegale) methode ?
Beetje raar :P

quote:
Dus nog steeds: ik wil er gewoon niet voor betalen. Diefstal derhalve.
Diefstal is het zeker. Maar de maatschappijen zouden zeer eenvoudig mij kunnen overhalen te gaan betalen - en zelfs aanzienlijk meer dan ze nu vangen.
pi_173074717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet?

De beschikbaarheid van gratis materiaal kost de makers simpelweg geld.
Sorry, maar dat geloof ik niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173074861
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sorry, maar dat geloof ik niet.
Zoek de cijfers van de pornoindustrie maar eens op.
pi_173083067
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik heb het over gemak en jij komt met een aanzienlijk ingewikkelder (en illegale) methode ?
Beetje raar :P

[..]

Diefstal is het zeker. Maar de maatschappijen zouden zeer eenvoudig mij kunnen overhalen te gaan betalen - en zelfs aanzienlijk meer dan ze nu vangen.
Moet je voor diefstal niet daadwerkelijk iets wegnemen? Wat je nu doet is iets kopiëren, dat lijkt me eerder inbreuk op het auteursrecht ofzo.

De neefjes en nichtjes kijken hier nog wel eens disney op netflix trouwens, als dat niet meer kan moet ik ook maar eens gaan nadenken over wat inbreuk op auteursrecht.
pi_173084729
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:38 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Moet je voor diefstal niet daadwerkelijk iets wegnemen? Wat je nu doet is iets kopiëren, dat lijkt me eerder inbreuk op het auteursrecht ofzo.

De neefjes en nichtjes kijken hier nog wel eens disney op netflix trouwens, als dat niet meer kan moet ik ook maar eens gaan nadenken over wat inbreuk op auteursrecht.
Is inbreuk op auteursrechten niet pas een probleem als je het gebruikt voor commerciële doeleinden?
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:06 #247
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_173088922
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Godverdomme, wat een debiele vergelijking.
Downloaden vergelijken met stelen, dat is pas een vólslagen debiele vergelijking.

En nee, ik download zelf nooit. Ik neem genoegen met het aanbod van Netflix en mijn fysieke dvd-collectie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 12-08-2017 16:49:58 ]
pi_173089822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie heeft het over een probleem? Is inbraak een probleem? Is een bankoverval een probleem? Is autodiefstal een probleem? Nee, als het niet mijn auto, bank of huis is niet.
Als iemand mijn auto, fiets, huis, of wat dan ook kopieert zal het me aan mijn reet roesten. Ik mis niks en kan nog prima fietsen, autorijden en in mijn huis blijven wonen. Maar dat is allemaal hogere wiskunde voor jullie.
pi_173089878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 13:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Is inbreuk op auteursrechten niet pas een probleem als je het gebruikt voor commerciële doeleinden?
Is het ook, we zitten nu dan ook in de rare omstandigheid dat we nog steeds de thuiskopieheffing betalen en het downloaden/ kopieren voor eigen gebruik niet meer mag. Dat is dus gewoon dubbelop.

Wat dat betreft hebben lui als Opus, Big Dennis etc. zichzelf gigantisch in de voet geschoten:

quote:
Deze heffing is een laag bedrag dat wordt betaald bij de aankoop van deze producten. De producenten van deze producten waren het niet eens met deze heffing. Door deze heffing kregen de producten een hogere winkelprijs en werden er minder van verkocht. Dit had een negatieve invloed op de omzet van de producenten van cd's en dvd's. Zij hebben vervolgens een rechtszaak tegen deze heffing aangespannen om te voorkomen dat de prijzen verder stegen. De uitkomst van deze rechtszaak bracht dat het downloaden van bestanden en deze branden op een cd of dvd geen gebruik van de thuiskopieheffing is. Dit houdt dan ook in dat het downloaden van deze bestanden illegaal is, het is niet toegestaan om hier zelf een kopie van in bezit te hebben.
Downloaden nu illegaal in Nederland

[ Bericht 43% gewijzigd door AchJa op 12-08-2017 17:35:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')