Sommigen zijn in staat om voorbij de eigen situatie te kijken.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Neuh, maar de reaguurders die zich aan de rand van mijn kennissenkring bevinden hebben die wel. En dat salaris ook. En maar roepen dat alles kapot gaat door dobbernegers.
Die zal dan wel heel groot zijn, als jij door deze niks ziet met jouw onderstel.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het waren vooral Bob en Ryon die stonden te graaien, Erik niet zo opvallend, maar het kan ook zijn dat ik die niet meer zag omdat Tem ervoor stond.
Ik moest ook met de goederentrein naar Utrecht vervoerd worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die zal dan wel heel groot zijn, als jij door deze niks ziet met jouw onderstel.
Heb jij wel een voordeel kaart gehad neem ik aan, en overal mogen schijten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik moest ook met de goederentrein naar Utrecht vervoerd worden.
Yup, haantjes of losers.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:28 schreef Jip141 het volgende:
Ik vind Macron best wel weer een vervelend Napoleontje eigenlijk. Hebben ze maar twee types presidenten in Frankrijk?
Macaronsquote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:28 schreef Jip141 het volgende:
Ik vind Macron best wel weer een vervelend Napoleontje eigenlijk. Hebben ze maar twee types presidenten in Frankrijk?
Flirten liever per DM, sjon.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook nog een beetje postuur of zo mager als een lat?
Laat ik maar hopen dat het zo blijven doet, lijken op, niet dat deze een nieuwe gaat worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:28 schreef Jip141 het volgende:
Het kan ook bijna niet anders in dat land. Of je hebt een ego dat past bij die grote bouwwerken en het Franse ideaalbeeld of je voldoet er niet aan en er blijft weinig van je over.quote:
Dat kan men wel zeggen ja, alleen al als ik naar zijn partner kijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Maar goed, Macron is wel een geval apart
Volgens mij heeft in elk land toch wel minimaal een 20-30% van de bevolking nog wel het misplaatste idee dat het land meer gebaat zou zijn bij een daadkrachtige alleenheerser dan bij democratische processen en structuren. Totdat blijkt dat zo iemand vooral bezig is om z'n eigen belangen te behartigen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het kan ook bijna niet anders in dat land. Of je hebt een ego dat past bij die grote bouwwerken en het Franse ideaalbeeld of je voldoet er niet aan en er blijft weinig van je over.
Maar goed, Macron is wel een geval apart. Die heeft ook de theorie dat de Fransen nog steeds op zoek zijn naar een nieuwe koning na het vermoorden van Lodewijk de 16de. Vanaf het begin stond dus al vast dat meneer geen bescheiden president zou worden.
Ik kan me de laatste bescheiden Franse president ook niet herinneren eigenlijk, maar dat kan aan mij liggenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het kan ook bijna niet anders in dat land. Of je hebt een ego dat past bij die grote bouwwerken en het Franse ideaalbeeld of je voldoet er niet aan en er blijft weinig van je over.
Maar goed, Macron is wel een geval apart. Die heeft ook de theorie dat de Fransen nog steeds op zoek zijn naar een nieuwe koning na het vermoorden van Lodewijk de 16de. Vanaf het begin stond dus al vast dat meneer geen bescheiden president zou worden.
Jij weet wel nog wat jij gisteren gegeten hebt?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me de laatste bescheiden Franse president ook niet herinneren eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen![]()
Oh wacht, Hollande misschien.... nou ja, die heeft z'n naam al tegen.
Het percentage ligt waarschijnlijk zelfs wel wat hoger. VK schreef vorige week nog dat 67% van de Nederlanders een sterke leider wil. In Frankrijk en het VK ligt dat nog hoger (77% en 78%). Alleen Duitsers hebben er echt minder zin in (24%). Natuurlijk is een sterke leider nog geen alleenheerser. Maar het gaat wel een beetje in die richting.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij heeft in elk land toch wel minimaal een 20-30% van de bevolking nog wel het misplaatste idee dat het land meer gebaat zou zijn bij een daadkrachtige alleenheerser dan bij democratische processen en structuren. Totdat blijkt dat zo iemand vooral bezig is om z'n eigen belangen te behartigen natuurlijk.
Ja, een salade en een burger in het restaurant boven de openbare bibliotheek in Amsterdam, was geweldigquote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij weet wel nog wat jij gisteren gegeten hebt?
Ik heb bij Hollande meer het idee dat hij wel een onbescheiden president wilde zijn, maar dat hij het gewoonweg niet kon. Hij ging meerdere keren vreemd met jonge dames bijvoorbeeld. Alleen zag dat er niet stoer uit, maar heel zielig.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me de laatste bescheiden Franse president ook niet herinneren eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen![]()
Oh wacht, Hollande misschien.... nou ja, die heeft z'n naam al tegen.
Blijkbaar willen Nederlanders dat dan weer niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
Sterke leider is ook zo'n rare term. Alsof iemand een slapjanus zonder ruggengraat als leider wil.
Zeg dan gewoon: wilt u een leider die zich niet laat controleren door het parlement?
Ik denk dat de vage term 'sterke leider' wel past bij het gevoel van de (Nederlandse) kiezer. Ik gok dat veel niet weten wat ze precies bedoelen.quote:Nederlanders willen een sterke leider die orde op zaken stelt, maar wel binnen de democratische spelregels.
Er zit inderdaad nog wel een verschilletje tussen daadkrachtige leider en alleenheerser. Vaak ontbreekt echter de toevoeging 'die exact doet wat ik wil'. Je kunt van Merkel vinden wat je wil, maar ik zou haar zeker geen gebrek aan daadkracht willen ontzeggen. Echter wanneer rechtspopulisten een sterke leider willen, dan zitten ze toch niet te wachten op een sterke leider die heel daadkrachtig een ruimhartig immigratiebeleid gaat zitten voeren.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het percentage ligt waarschijnlijk zelfs wel wat hoger. VK schreef vorige week nog dat 67% van de Nederlanders een sterke leider wil. In Frankrijk en het VK ligt dat nog hoger (77% en 78%). Alleen Duitsers hebben er echt minder zin in (24%). Natuurlijk is een sterke leider nog geen alleenheerser. Maar het gaat wel een beetje in die richting.
Duidelijk niet goed opgelet. Dat groepje van Koos, Erik, Kaas en Tem deed alsof ze het godgegeven recht op de schaal bitterballen had. Ik heb de bitterballen alleen maar beter verdeeld.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het waren vooral Bob en Ryon die stonden te graaien, Erik niet zo opvallend, maar het kan ook zijn dat ik die niet meer zag omdat Tem ervoor stond.
Ik denk dat we over 25 jaar amper meer weten wie Hollande nou ook alweer was, terwijl we dat met Mitterand bijvoorbeeld wel weten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb bij Hollande meer het idee dat hij wel een onbescheiden president wilde zijn, maar dat hij het gewoonweg niet kon. Hij ging meerdere keren vreemd met jonge dames bijvoorbeeld. Alleen zag dat er niet stoer uit, maar heel zielig.
Zuid-Europese temperamenten hè. Passievol.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat we over 25 jaar amper meer weten wie Hollande nou ook alweer was, terwijl we dat met Mitterand bijvoorbeeld wel weten.
Ook een vreemdganger trouwens, maar dat zal ook wel een Frans trekje zijn, of een trekje voor mannen met macht, wat dat betreft is zo'n vrijgezelle MP nog niet zo gek.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Duidelijk niet goed opgelet. Dat groepje van Koos, Erik, Kaas en Tem deed alsof ze het godgegeven recht op de schaal bitterballen had. Ik heb de bitterballen alleen maar beter verdeeld.
Dat is misschien wel een van de oorzaken geweest, want wij vrouwen zaten allemaal aan die kant, dus misschien was het wel goed gegaan als een van ons ze besteld had.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:48 schreef Euribob het volgende:
Niet aan Leandra weliswaar, maar dan had die ook maar zelf moeten bestellen. Ik kan niet overal rekening mee houden.
Ik weet niet of het met passie te maken heeft of met een gebrek aan controle over je lusten, maar dat is wat anders.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zuid-Europese temperamenten hè. Passievol.
Eerlijk zullen we alles delen?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Duidelijk niet goed opgelet. Dat groepje van Koos, Erik, Kaas en Tem deed alsof ze het godgegeven recht op de schaal bitterballen had. Ik heb de bitterballen alleen maar beter verdeeld.
Geeft wel wat extra sjeu aan Bitterbalgate.. Gooi er een positieve recensie bovenop en er is geen netto schade.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:52 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het erg flauw dat hij een negatieve recentie geplaatst heeft op basis van het bitterballendebacle, echt ongepast.
En dan van iemand die geen "Drugshond" als nickname heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geeft wel wat extra sjeu aan Bitterbalgate.. Gooi er een positieve recensie er bovenop en er is geen netto schade.
Passie is toch juist het ongeremd toe (kunnen) geven aan al je driften en lusten? Erik heeft bijvoorbeeld een passie voor bitterballen, Kaas voor kapsalon, Kowloon voor mooi kloppende weermodellen en verkeersstromingen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het met passie te maken heeft of met een gebrek aan controle over je lusten, maar dat is wat anders.
Klopt. Mensen willen vooral hun eigen zin doordrijven. Sterke leiders met een ander politiek profiel worden vaak niet gewaardeerd.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit inderdaad nog wel een verschilletje tussen daadkrachtige leider en alleenheerser. Vaak ontbreekt echter de toevoeging 'die exact doet wat ik wil'. Je kunt van Merkel vinden wat je wil, maar ik zou haar zeker geen gebrek aan daadkracht willen ontzeggen. Echter wanneer rechtspopulisten een sterke leider willen, dan zitten ze toch niet te wachten op een sterke leider die heel daadkrachtig een ruimhartig immigratiebeleid gaat zitten voeren.
Ter aanvulling op mijn vorige post:...en mannen in het algemeen dus voor jonge knappe vrouwen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:52 schreef Perrin het volgende:
Vreemdgaan met jonge, knappe vrouwen is nu juist het hele doel van machtig worden.
Pokkel voor studeren.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Passie is toch juist het ongeremd toe (kunnen) geven aan al je driften en lusten? Erik heeft bijvoorbeeld een passie voor bitterballen, Kaas voor kapsalon, Kowloon voor mooi kloppende weermodellen en verkeersstromingen.
Och als ik na mijn master nog door zou kunnen in een PhD-traject zou ik het waarschijnlijk nog doen ook.quote:
Als ie er geen passie voor had zou hij zijn jaren er niet mee vullen toch?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een sneer?
Dat je daar een hartstocht voor hebt wil niet zeggen dat je daar maar aan moet toegeven.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Passie is toch juist het ongeremd toe (kunnen) geven aan al je driften en lusten? Erik heeft bijvoorbeeld een passie voor bitterballen, Kaas voor kapsalon, Kowloon voor mooi kloppende weermodellen en verkeersstromingen.
Die van mij is al onderweg, moet nog goedgekeurd worden. Maar als ze die van DH goedkeuren komt die van mij er ook wel zo doorheen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan van iemand die geen "Drugshond" als nickname heeft.
Ik heb ook het idee dat 'sterke leider' veelal wordt geassocieerd met het zoeken van de frontale aanval en confrontatie, terwijl Merkel de touwtjes meer op de achtergrond stevig in handen heeft en publiekelijk meer consensusgericht lijkt. Blind roeptoeteren zoals bijvoorbeeld een Trump dat doet wordt verward met daadkracht, terwijl juist dergelijk geroeptoeter in het geval van Trump voorkomt dat er ook maar enige vorm van daadkracht is omdat alles driedubbel zo hard teruggekaatst wordt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klopt. Mensen willen vooral hun eigen zin doordrijven. Sterke leiders met een ander politiek profiel worden vaak niet gewaardeerd.
Ik vond het wel apart dat het land van Merkel juist weinig trek had in een sterke leider. Merkel wordt dus niet gezien als een sterke leider door velen terwijl ze ook wel de leider van het vrije westen wordt genoemd na het vertrek van Obama.
Je bent gewoon 25 jaar te laat geboren om de eeuwige student te kunnen zijn, jammer is dat.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Och als ik na mijn master nog door zou kunnen in een PhD-traject zou ik het waarschijnlijk nog doen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |