SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door hafcfan op 02-08-2017 16:17:20 ]
Dat werd al bevestigd in seizoen 1 dacht ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:53 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nop. Al is die dolk van LF ook van Valeryan steal dacht ik
Jaime heeft Widows Wail toch bij zich? En Brienne de andere helft: oathbreaker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Goeie.
[..]
Lannisters hebben hem niet meer.
Tyrells nooit gehad geloof ik. Maar er zijn ook 2 random huizen op de Iron Isles die er 1 hebben. Dus ach.
Maar in de show zijn er niet meer genoemd toch?
quote:Inventories is a book written by Archmaester Thurgood which stated the existence of 227 Valyrian steel blades in all of Westeros, although some have since disappeared.
Mja aangezien Tywin er in de serie al geen kon bemachtigen gedurende zijn leven (nouja tot de laatste maand van zijn leven) lijkt het mij sterk dat ze opeens 200 plus van die zwaarden vinden.quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:43 schreef RubenSosa het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Ben benieuwd of ze echte zwaarden van dat Dragenglas kunnen maken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mja aangezien Tywin er in de serie al geen kon bemachtigen gedurende zijn leven (nouja tot de laatste maand van zijn leven) lijkt het mij sterk dat ze opeens 200 plus van die zwaarden vinden.
Volgens mij bestaat die volledig uit zwaarden van de Field of Fire, dat was tijdens Aegons conquest, toen hadden ze nog geen Valerian steel in Westeros volgens mij. (Dat namen Aegon en de Valerians juist mee.)quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Plus hoeveel daarvan zitten al niet versmolten in die iron throne zelf?
Smeden zal wel niet gaan, alhoewel we hebben draken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:02 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze echte zwaarden van dat Dragenglas kunnen maken.
En we hebben Gendry m.i.a.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Smeden zal wel niet gaan, alhoewel we hebben draken.
Sowieso zou ik een speer prefereren bij die ww's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Dragonglass bommen. Spijkerbom, maar dan anders.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Smeden zal wel niet gaan, alhoewel we hebben draken.
Sowieso zou ik een speer prefereren bij die ww's.
Ja, eerst namen ze het op in Kroatië en sinds seizoen 6 in Spanjequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hebben ze trouwens Kings Landing ergens anders opgenomen?
Zag er meer uit als Marokko dan als Kroatië.
Nu ik stukjes van ep 2 zit te kijken.
King's landing is toch Dubrovnik nog steeds?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja, eerst namen ze het op in Kroatië en sinds seizoen 6 in Spanje
Ah, oké.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja, eerst namen ze het op in Kroatië en sinds seizoen 6 in Spanje
Alleen sommige buitenscènes zoals toen Cersei en Jaime naar de vloot van Euron keken in S07E01quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:13 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
King's landing is toch Dubrovnik nog steeds?
ah, okquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alleen sommige buitenscènes zoals toen Cersei en Jaime naar de vloot van Euron keken in S07E01
nog ff tot maandag wachtenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:25 schreef -Strawberry- het volgende:
En Jaime weet nu zeker dat Tyrion onschuldig is.
Hoop dat Arya zich ook snel bij Sansa en Bran voegt.
Omdat jij de details niet begrijpt zeker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:33 schreef Vijf_voor het volgende:
Dit seizoen gaat alles wel snel. Mocht ook wel. Met name de eerste seizoenen vond ik soms wat saai.
Ik hoop ook dat Arya naar Winterfell komt, maar ik heb zo'n gevoel dat ze alsnog een andere kant opgaat..dat ze zich realiseert dat ze teveel veranderd is of zo. Hoop dat ik fout zit tho.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:25 schreef -Strawberry- het volgende:
En Jaime weet nu zeker dat Tyrion onschuldig is.
Hoop dat Arya zich ook snel bij Sansa en Bran voegt.
Je zit fout.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Arya naar Winterfell komt, maar ik heb zo'n gevoel dat ze alsnog een andere kant opgaat..dat ze zich realiseert dat ze teveel veranderd is of zo. Hoop dat ik fout zit tho.
Ik denk wel dat het moeilijk gaat zijn om ineens weer met familie te zijn. Er is inderdaad veel veranderd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Arya naar Winterfell komt, maar ik heb zo'n gevoel dat ze alsnog een andere kant opgaat..dat ze zich realiseert dat ze teveel veranderd is of zo. Hoop dat ik fout zit tho.
Nee, omdat ik de fantasy tof vind, maar dat politiek gekeuvel wat langdradig vond.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Omdat jij de details niet begrijpt zeker.
Mweh, mis soms toch wel de opbouw hoor... Voelt af en toe iets te gerushed aan. Seizoen uitsmeren naar 9 of 10 afleveringen en iets meer praten, intriges en opbouw had wel gekund eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:33 schreef Vijf_voor het volgende:
Dit seizoen gaat alles wel snel. Mocht ook wel. Met name de eerste seizoenen vond ik soms wat saai.
Dat ding heet toch Oathkeeper?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat werd al bevestigd in seizoen 1 dacht ik.
[..]
Jaime heeft Widows Wail toch bij zich? En Brienne de andere helft: oathbreaker.
Ja, verder kan ik er ook geen een bedenken.
Dat is juist waar got om draaitquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:52 schreef Vijf_voor het volgende:
[..]
Nee, omdat ik de fantasy tof vind, maar dat politiek gekeuvel wat langdradig vond.
Maar zij schijnen te zijn tegen de Wights of Fire wat de draken zijn tegen de Wights of Ice.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah die grotere rol valt opzich ook wel weer mee. Die direwolves gaan toch ook niet de WW's verslaan
Misschien had ik verkeerde verwachtingen in het begin. De allereerste aflevering begon met een afslachting door White Walkers en vervolgens zat ik de rest van het seizoen naar batsende lannisters te kijkenquote:
Mwah Summer moest zich opofferen om Myra een paar seconden tijd te geven. En dat waren maar een "paar" wights.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:18 schreef Kamina het volgende:
[..]
En wolven ter grootte van kleine paarden kunnen ook best wat invloed hebben tegen die legers van de White Walkers.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef Windhapper het volgende:
Previewpic van ep 4:Dat gaat letterlijk en figuurlijk de moneyshot van volgende aflevering wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie pas net dat Hot Pie weer terug is voor een minuut.
Hot Pie 'Cook in the North!", First of his gravvy, Boiler of Ham and Potatoes, Ruler of the Stirring Rod and the Stewpan, Protector of the Stocks, and Lord of the Stuffing, All Hail Hot Pie!
Hot Pie, the Pie that was promised
Goed punt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat ding heet toch Oathkeeper?
Hoop dat Bran hem flipt en 'per ongeluk' de Night's King is oid, a la Hodor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:39 schreef Evertjan het volgende:
ik denk nog altijd dat de endgame zal uitdraaien op Bran die 1 van de draken zal besturen door middel van warging
Jep, Enorm. Liefste dat Jaime wel Cersei vermoord, maar wel als Lannister de troon houdt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:05 schreef chroestjov het volgende:
Mijn sympathie voor Team Lion wordt groter met elke episode.
Ik vind die theorieën wel mooi dat de NK juist langs de muur wil om die children te vindenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hoop dat Bran hem flipt en 'per ongeluk' de Night's King is oid, a la Hodor.
Hoop dat de Children of the Forest bijvoorbeeld ook nog een rol gaan spelen.
Nu ze Dragonglass uit de mijn gaan halen moet dat natuurlijk bewerkt worden. Ik ken maar een smid in de buurt van Dragonstone (althans, laatste keer zagen we hem daar vertrekken) in een roeiboot. 1+1=2, een betere rentree kan Gendry niet krijgen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:05 schreef skysherrif het volgende:
Geen idee of daar al veel over is gediscussieerd hier, maar Gendry komt ook nog terug toch?
Moet Jamie er dan zelf op gaan zittenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jep, Enorm. Liefste dat Jaime wel Cersei vermoord, maar wel als Lannister de troon houdt.
Ja, een beetje. Heb je een linkje?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:09 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik vind die theorieën wel mooi dat de NK juist langs de muur wil om die children te vindenGeen idee of je die al kent. Met gods eye enzo.
Zou prima zijn tochquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:09 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Moet Jamie er dan zelf op gaan zitten
Oja, dat is wel een goeie inderdaad.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nu ze Dragonglass uit de mijn gaan halen moet dat natuurlijk bewerkt worden. Ik ken maar een smid in de buurt van Dragonstone (althans, laatste keer zagen we hem daar vertrekken) in een roeiboot. 1+1=2, een betere rentree kan Gendry niet krijgen.
. Heb er 2 boeken opgezetquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, een beetje. Heb je een linkje?
Mistborn al gedownload?
Waarom zou Jaime dat doen?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jep, Enorm. Liefste dat Jaime wel Cersei vermoord, maar wel als Lannister de troon houdt.
Als hij met eigen ogen getuige is waar ze allemaal toe in staat is.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:13 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Waarom zou Jaime dat doen?
Van mij mag ze overigens blijven zitten waar ze zit.
Misschien neukt ze teveel met Euron.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:13 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Waarom zou Jaime dat doen?
Van mij mag ze overigens blijven zitten waar ze zit.
Daar zou ik weinig begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als hij met eigen ogen getuige is waar ze allemaal toe in staat is.
Om deze reden zou ik er wel wat begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:23 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Misschien neukt ze teveel met Euron.
Eens, al zijn er ook niet veel verhaallijnen meer over natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
Mweh, mis soms toch wel de opbouw hoor... Voelt af en toe iets te gerushed aan. Seizoen uitsmeren naar 9 of 10 afleveringen en iets meer praten, intriges en opbouw had wel gekund eigenlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:05 schreef chroestjov het volgende:
Mijn sympathie voor Team Lion wordt groter met elke episode.
Die scene gaf juist aan dat Jon gewoon een non-nonsense gozer is (zoals ze dat graag zien bij sollicitatiesquote:
volgens mij komt dat doordat Jon een inteeltkind is en dus sowieso geen titels kan hebben.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Die scene gaf juist aan dat Jon gewoon een non-nonsense gozer is (zoals ze dat graag zien bij sollicitaties) die weinig waarde hecht aan titels.
Hij is nu King in the North (al zal Dany dat niet erkennen) en hij heeft sowieso de titel van de Night's Watch (gehad).quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij komt dat doordat Jon een inteeltkind is en dus sowieso geen titels kan hebben.
Eigenlijk werden die titels ook niet herkend door de andere huizenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij is nu King in the North (al zal Dany dat niet erkennen) en hij heeft sowieso de titel van de Night's Watch (gehad).
Je bedoelt met inteelt een bastaard? Kijk alleen naar Joffrey, Tommen om te zien dat bastaarden ook prima titels kunnen krijgen in het ASOIAF universum. Ook in de geschiedenis vaak zat voorgekomen.
Valt over te discussiëren ja. Maar een bastaard kan dus prima titels krijgen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:42 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Eigenlijk werden die titels ook niet herkend door de andere huizenVan de Lannisters dan
hoe werkt dat dan? Als het een lannister is mag bastaard zijn wel maar als je stark bent mag het niet?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij is nu King in the North (al zal Dany dat niet erkennen) en hij heeft sowieso de titel van de Night's Watch (gehad).
Je bedoelt met inteelt een bastaard? Kijk alleen naar Joffrey, Tommen om te zien dat bastaarden ook prima titels kunnen krijgen in het ASOIAF universum. Ook in de geschiedenis vaak zat voorgekomen.
Psychopaatquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:01 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb zelf liever nog cersei aan de macht straks dan Danny
Zeker. En die wat presteren krijgen vaak ook de achternaam van hun pa.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Valt over te discussiëren ja. Maar een bastaard kan dus prima titels krijgen.
Ligt heel erg aan waar je geboren wordt ook. De Lannisters waren officieel geen bastaarden en konden daardoor gewoon de troon betreden. Terwijl in bijvoorbeeld Dorne het eigenlijk niet zo'n probleem is als je een bastaard bent.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan? Als het een lannister is mag bastaard zijn wel maar als je stark bent mag het niet?
Ramsay Boltongod.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zeker. En die wat presteren krijgen vaak ook de achternaam van hun pa.
Zie nog liever ramsay op de troon dan dannyquote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:50 schreef hafcfan het volgende:
[..]
'give me twenty good man''
Goede strateeg ook wel. Jon had geen kans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Van hen was niet algemeen bekend dat zij bastaard waren.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bastaarden die titels hebben in de geschiedenis van ASOIAF. De Karstraks zijn ontstaan uit een bastaardlijn bijvoorbeeld, ook Targaryens deden daar niet altijd moeilijk over.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Van hen was niet algemeen bekend dat zij bastaard waren.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Nieuwe graveyard voor in de OPKlopt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
House Frey en House Tyrell kunnen er nog in.quote:
Over House Frey dacht ik nog, maar we weten niet zeker of er nooit meer Freys zullen komen. Grote kans dat er in elk geval een paar wat zwangere dames hebben achtergelatenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:14 schreef Windhapper het volgende:
[..]
House Frey en House Tyrell kunnen er nog in.
Die Nymeria en Obara sowieso, en Tyene gaat ook dood aan het gif ja. En Ellaria blijft nog wel even leven maar zien we hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, dus die is ook wel dood voor de seriequote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:17 schreef skysherrif het volgende:
zijn die sand snakes al confirmed dood dan?
Eigenlijk hetzelfde gif als waar clegane ook mee is vergiftigd?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die Nymeria en Obara sowieso, en Tyene gaat ook dood aan het gif ja. En Ellaria blijft nog wel even leven maar zien we hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, dus die is ook wel dood voor de serie
Hetzelfde gif als Myrcella kreeg volgens mij.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk hetzelfde gif als waar clegane ook mee is vergiftigd?
In de boeken zitten die Freys van Winterfell tot Sunspear inderdaad maar volgens mij heeft de serie er wel definitief een punt erachter gezet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Over House Frey dacht ik nog, maar we weten niet zeker of er nooit meer Freys zullen komen. Grote kans dat er in elk geval een paar wat zwangere dames hebben achtergelaten
Die zit nog ergens in een cel, maar of dat nou bij de Freys was of bij de Lannisters weet ik niet. Denk ook niet dat we Edmure Tully nog gaan zien in de serie.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:25 schreef Windhapper het volgende:
[..]
In de boeken zitten die Freys van Winterfell tot Sunspear inderdaad maar volgens mij heeft de serie er wel definitief een punt erachter gezet.
Sowieso wel interessant wat er met die hele Riverlands gaat gebeuren als alles klaar is, daar is niks mee van over.Leeft Edmure Tullly nog in de serie eigenlijk?
En Gendry ook niet meer.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die zit nog ergens in een cel, maar of dat nou bij de Freys was of bij de Lannisters weet ik niet. Denk ook niet dat we Edmure Tully nog gaan zien in de serie.
Wat voor rol zou hij moeten spelen in de huidige speelveld?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die gaan we sowieso nog wel zien
Spullen smeden van dragonglassquote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat voor rol zou hij moeten spelen in de huidige speelveld?
Volgens mij staat hij tussen de cast van dit seizoenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat voor rol zou hij moeten spelen in de huidige speelveld?
Waar zal hij nu moeten zitten dan? Of ga je enkel af op de voorspelling van Carice?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Spullen smeden van dragonglass
Weten we niet, kan Flea Bottom zijn maar hij kan ook nog steeds ergens op Dragonstone zitten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waar zal hij nu moeten zitten dan? Of ga je enkel af op de voorspelling van Carice?
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Weten we niet, kan Flea Bottom zijn maar hij kan ook nog steeds ergens op Dragonstone zitten.
Er staan mensen in die nog niet dood zijn.quote:
Ik denk niet dat we ze nog te zien krijgen, maar mochten ze nog levend tevoorschijn komen halen we er ze weer uitquote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:45 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Er staan mensen in die nog niet dood zijn.
Je kan wel aannames gaan doen, maar voor hetzelfde geld blijft dat meiske nog leven totdat King's Landing is ingenomen en kan ze nog het tegengif krijgen. Stick to the facts.
Het tweede is zeker waar, maar zeker ook niet het enige.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom?
Of is het meer groeiende apathie jegens de rest?
Hoe defineer jij millitaire superioriteit? En jegens wie groeit jouw antipathie?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:50 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het tweede is zeker waar, maar zeker ook niet het enige.
Ze zijn strategisch superieur aan de rest omdat ze zich niet in allerlei bochten wringen d.m.v. vreemde allianties en drogredenen voor waarom ze strijden, ze strijden om begrijpbare redenen/motivaties zoals machtsbehoud en persoonlijke issues. De beweegredenen van de anderen zijn vaak niet erg goed te begrijpen en daarnaast strijden ze in vreemd samengestelde losse allianties. En de personages van wie de motivaties wel duidelijk zijn, strijden veelal ook om redenen als macht en persoonlijke issues maar worden die motivaties veelal overgoten door een sausje van vaag geformuleerde nobele redenen.
Ik vind Jaime en Bronn het meest sympathieke, eerlijke en begrijpbare duo.
Zo'n beetje alles wat met Dorne en de Iron Islands te maken heeft, het Sansa/ Ramsey verhaal, Fake Aegon, Lady Stoneheart, Jeyne Westerling (Robbs vrouw, heet anders in de serie dacht ik) leeft nog in de boeken en zo'n alles wat er vanaf seizoen 5 gebeurd want daar ongeveer haalde de serie de boeken in. Maar er is vooral een hoop geschrapt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:55 schreef JamesHustle het volgende:
Zijn er bepaale gebeurtenissen heel anders verlopen in de boeken dan in de serie? Vraag me bijvoorbeeld af wat Robert gedaan zou hebben als ie Cersei's geheim wist. Of wat Ed zou doen als ie wist wat Dany nu doet.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je met wargen in hun direwolf?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:06 schreef Windhapper het volgende:
Oja, Barristan leeft nog, Mance Rayder leeft nog, de Starks kunnen allemaal wargen in hun direwolf en Bran eet Jojen Reed op.![]()
Hoeveel veldslagen hebben ze tot dusver verloren? Niet veel. En mijn apathie jegens Team Dragon groeit het hardst.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:02 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Hoe defineer jij millitaire superioriteit? En jegens wie groeit jouw antipathie?
Lannisters zijn wereldberoemd om hun lafheid.
Jaime vermoordde zijn eigen koning. Dat hoeft op zich niet afkeurenswaardig te zijn maar waarom stak hij hem in de rug?
Tywin wierp Aerys omver door hem figuurlijk in de rug te steken.
Cersei en Joffrey vermoordde Ned met behulp van verraad van Baelish.
Lannisters vermoordde Robb met hulp van verraad van Frey.
Waarom kunnen die lui alleen winnen met bedrog?
Khal Drogo zou gehakt van die hele familie maken in een 100 tegen 1 gevecht.
Het is inderdaad tot het niveau komedie vervallen helaas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:16 schreef MAHL het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die zich stoort aan het teleporteren en de matige tactische beslissingen.
Aantal gewonnen veldslagen zegt toch niet zoveel over strategische superioriteit? Aegon had gewoon geluk met die draken, zou ie zonder die draken ooit Westeros hebben veroverd? Hoeveel veldslagen zouden de Lannisters hebben gewonnen zonder lafhartigheid? Je antipathie jegens team Dragon begrijp ik wel, Dany is spoiled brat die recht denkt te hebben op van alles maar er zelf niets voor heeft gedaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:21 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Hoeveel veldslagen hebben ze tot dusver verloren? Niet veel. En mijn apathie jegens Team Dragon groeit het hardst.
Ik heb niet zozeer waardeoordelen over de genomen beslissingen, in mijn ogen nemen ze voornamelijk beslissingen waaraan het voortbestaan van House Lannister keer op keer als primaire motivatie aan ten grondslag ligt i.p.v. moraliteit. Over moraliteit valt natuurlijk te twisten, maar beslissingen waarbij het voortbestaan van House Lannister als primaire motivatie aan ten grondslag ligt, zie ik persoonlijk als zeer begrijpbare en zelfs zuivere motivaties.
En Khal Drogo is al een aantal seizoenen dood, die doet niet veel meer.
De Dothraki zijn allicht goede krijgers maar lopen tegen het nadeel aan dat de tegenstanders in Westeros veel beter bepantserd en georganiseerd zijn. In oorlogsvoering is dat veel evidenter dan krijgskunst.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:35 schreef JamesHustle het volgende:
Ben je 't verder met me eens dat Drogo/Mengo/Random andere Dothraki geen spaan heel zouden laten van de hele Lannister clan in een 1 op 1 gevecht indien ze leefde?
Ja klopt was ook te zien in dat gevecht tussen Jorah en die Dothraki die drogo wilde redden van die heks. Jorah won overduidelijk alleen vanwege zijn armor. Vind dat wel jammer, de beste krijgers horen op the iron throne te zitten al is het maar symbolisch, daadwerkelijke bestuur mogen ze overlaten aan lieden als Varys en Baelish.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Dothraki zijn allicht goede krijgers maar lopen tegen het nadeel aan dat de tegenstanders in Westeros veel beter bepantserd en georganiseerd zijn. In oorlogsvoering is dat veel evidenter dan krijgskunst.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:13 schreef JamesHustle het volgende:
[..]Nee ik ben ergens in het laatste boek ermee gestopt, de eerste 3 heb ik echt verslonden maar daarna kwam ik er steeds moeilijker doorheen en uiteindelijk opgegeven ook met de wetenschap dat het verhaal waarschijnlijk toch nooit af gaat komen. Het is echt een bombardement van namen, huizen, achtergrondinformatie en dat allemaal door de POVs van bepaalde karakters die ook niet alle info tot hun beschikking hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Personages gaan dood, blijken toch weer te leven, blijken zich uiteindelijk voor te doen als iemand anders, ik vond het op een gegeven moment vrij verwarrend allemaal.
Verder zijn er naast de 5 boeken uit de asoiaf serie ook nog geloof ik ietsvan 15 boeken (en essays, korte verhalen etc.) die zich ook in het universum afspelen.
Serie en boeken beginnen wel op hetzelfde moment, die gasten van de Nights Watch komen een walker tegen, die vermoord er 2 (Waymar Royce is wel een stuk toffer in het boek) de laatste vlucht en die wordt vervolgens onthoofd door Ned Stark waarna ze de Direwolves vinden. In de boeken krijg je vooral wat meer achtergrond informatie door de verhalen van Old Nan die waar of niet waar kunnen zijn.
Serie Baelish is imo een idioot in vergelijking met zijn boekpersonage en Jon is nog gewoon dood.![]()
Wargen is de mogelijkheid om je in een dier te verplaatsen, wat in de serie alleen Bran kan maar in de boeken hebben alle Stark kinderen een speciale band met hun wolf en Arya wargt ook in een kat in Braavos.
Verder kan je ook wat op Youtube kijken. Alt Shift X legt per aflevering vrij duidelijk uit wat er gebeurt is en hoe dat in verhouding staat tot de boeken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Windhapper op 02-08-2017 03:10:07 ]Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Wow, los van wat je van de kwaliteit vind is dit sowieso de meest diepgaande serie ooit.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:56 schreef Windhapper het volgende:
report betreffende deze post:
[..]
Nee ik ben ergens in het laatste boek ermee gestopt, de eerste 3 heb ik echt verslonden maar daarna kwam ik er steeds moeilijker doorheen en uiteindelijk opgegeven ook met de wetenschap dat het verhaal waarschijnlijk toch nooit af gaat komen. Het is echt een bombardement van namen, huizen, achtergrondinformatie en dat allemaal door de POVs van bepaalde karakters die ook niet alle info tot hun beschikking hebben.
Personages gaan dood, blijken toch weer te leven, blijken zich uiteindelijk voor te doen als iemand anders, ik vond het op een gegeven moment vrij verwarrend allemaal.
Verder zijn er naast de 5 boeken uit de asoiaf serie ook nog geloof ik ietsvan 15 boeken (en essays, korte verhalen etc.) die zich ook in het universum afspelen.
Serie en boeken beginnen wel op hetzelfde moment, die gasten van de Nights Watch komen een walker tegen, die vermoord er 2 (Waymar Royce is wel een stuk toffer in het boek) de laatste vlucht en die wordt vervolgens onthoofd door Ned Stark waarna ze de Direwolves vinden. In de boeken krijg je vooral wat meer achtergrond informatie door de verhalen van Old Nan die waar of niet waar kunnen zijn.
Serie Baelish is imo een idioot in vergelijking met zijn boekpersonage en Jon is nog gewoon dood.![]()
Wargen is de mogelijkheid om je in een dier te verplaatsen, wat in de serie alleen Bran kan maar in de boeken hebben alle Stark kinderen een speciale band met hun wolf en Arya wargt ook in een kat in Braavos.
Verder kan je ook wat op Youtube kijken. Alt Shift X legt per aflevering vrij duidelijk uit wat er gebeurt is en hoe dat in verhouding staat tot de boeken.
Omdat George tegen de 70 loopt, nog anderhalf boek te schrijven heeft, nog bizar veel losse eindjes uit de eerste 5 boeken aan elkaar te knopen heeft, voorlopig meer bezig lijkt te zijn met anderen dingen (wat natuurlijk zijn goed recht is) en al aangegeven heeft dat hij niet wilt dat een ander zijn levenswerk oppakt na zijn dood.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 03:08 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Wow, los van wat je van de kwaliteit vind is dit sowieso de meest diepgaande serie ooit.
Waarom denk je dat de boeken nooit afgemaakt gaan worden?
Zijn de boeken dan niet ontzettend verwarrend als ze op hetzelfde moment beginnen als de serie en je derhalve niet weet wat een white walker is, hoe robert king is geworden, waarom tywin is zoals ie is etc.?
Hoor Tolkien wel vaker langskomen in discussies over of GoT hoge vorm van art is of niet en het schijnt dat GRRM zelf deels zijn inspiratie daar uithaalde dus wellicht de moeite waard om me daarin te verdiepen. Ben pas een aantal weken geleden begonnen met GoT en alles in die tijd gekeken en zojuist begonnen aan een rewatch, hiervoor nooit interesse gehad in fantasy.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 03:50 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Omdat George tegen de 70 loopt, nog anderhalf boek te schrijven heeft, nog bizar veel losse eindjes uit de eerste 5 boeken aan elkaar te knopen heeft, voorlopig meer bezig lijkt te zijn met anderen dingen (wat natuurlijk zijn goed recht is) en al aangegeven heeft dat hij niet wilt dat een ander zijn levenswerk oppakt na zijn dood.
Maar zijn de boeken van Appie Baantjer verwarrend omdat je nooit te weten komt waarom die presentator van Lucky Letters besluit om rechercheur in de Jordaan te worden? Ik kan op dit tijdstip even niet met een beter voorbeeld komen, maar ieder verhaal begint ergens en heeft dan een voorgeschiedenis die je niet helemaal of helemaal niet kent. Daar kom je dan gaandeweg het lezen achter (of niet.) Robert is koning geworden omdat hij als eerste op de lege troon ging zitten en Tywin is Tywin omdat hij de zoon van Tytos is.
Of het echt allemaal zo diepgaand is weet ik niet, de serie geniet een ongekende populariteit, de fanbase is enorm en daarmee het aantal theorieën over wat er allemaal gebeurt en nog gaat komen, maar of het allemaal zoveel diepgaander is dan bijvoorbeeld een Tolkien durf ik echt niet te zeggen.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:35 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Aantal gewonnen veldslagen zegt toch niet zoveel over strategische superioriteit? Aegon had gewoon geluk met die draken, zou ie zonder die draken ooit Westeros hebben veroverd? Hoeveel veldslagen zouden de Lannisters hebben gewonnen zonder lafhartigheid? Je antipathie jegens team Dragon begrijp ik wel, Dany is spoiled brat die recht denkt te hebben op van alles maar er zelf niets voor heeft gedaan.
Ben je 't verder met me eens dat Drogo/Mengo/Random andere Dothraki geen spaan heel zouden laten van de hele Lannister clan in een 1 op 1 gevecht indien ze leefde?
Zijn beiden fantasieschrijvers die een enorm eigen universum hebben gecreëerd en ons hebben bestookt met talloze achtergronden. Tolkien gaat volgens mij wat dat betreft nog iets verder met de verhalen over de schepping van zijn universum, Goden en dat soort dingen maar bovenal zijn het 2 fantasie boekenreeksen die de afgelopen decennia met succes verfilmd zijn. Heb van Tolkien alleen de Fellowship gelezen dus weet ook niet of de vergelijking echt opgaat.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 04:01 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Hoor Tolkien wel vaker langskomen in discussies over of GoT hoge vorm van art is of niet en het schijnt dat GRRM zelf deels zijn inspiratie daar uithaalde dus wellicht de moeite waard om me daarin te verdiepen. Ben pas een aantal weken geleden begonnen met GoT en alles in die tijd gekeken en zojuist begonnen aan een rewatch, hiervoor nooit interesse gehad in fantasy.
Bedoelde met meest diepgaande serie overigens de tv-serie, die is heel wat complexer dan Brba, Sopranos en zelfs The Wire. Over boeken oordeel ik niet.
Wel jammer en bizar om te beseffen dat de boeken nooit afgerond gaan worden. Waar is GRRM nu veel mee bezig overigens?
Ga me nu even beter inlezen, dat praat wat makkelijker. Veel interessante voorgeschiedenis.
De Iron Bank heeft liever een Lannister aan de macht, en die gaan de bank gewoon met Tyrell goud betalen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die Iron Bank is ook een beetje teleurstellend. Zogenaamd alwetend maar laten zich steeds door een lulpraatje om de tuin leiden. Volgens mij heeft ook iedereen die door de LB is gesteund niet lang geleefd. Dus geen goed voorteken voor Cersei en consorten. In dat opzicht zou de IB wel eens voor Varys kunnen werken als ik er zo over nadenk.
Stannis is niet door de seriemakers verkracht.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:55 schreef JamesHustle het volgende:
Zijn er bepaale gebeurtenissen heel anders verlopen in de boeken dan in de serie? Vraag me bijvoorbeeld af wat Robert gedaan zou hebben als ie Cersei's geheim wist. Of wat Ed zou doen als ie wist wat Dany nu doet.
Was Bronn nog bij de Lannisters? Of heb ik me dat verbeeld?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:02 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Hoe defineer jij millitaire superioriteit? En jegens wie groeit jouw antipathie?
Lannisters zijn wereldberoemd om hun lafheid.
Jaime vermoordde zijn eigen koning. Dat hoeft op zich niet afkeurenswaardig te zijn maar waarom stak hij hem in de rug?
Tywin wierp Aerys omver door hem figuurlijk in de rug te steken.
Cersei en Joffrey vermoordde Ned met behulp van verraad van Baelish.
Lannisters vermoordde Robb met hulp van verraad van Frey.
Waarom kunnen die lui alleen winnen met bedrog?
Khal Drogo zou gehakt van die hele familie maken in een 100 tegen 1 gevecht.
Dat lijkt me iets te makkelijk gedacht, Cersei heeft nu een paar keer gewonnen. Zie dat nog wel fout gaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
De Iron Bank heeft liever een Lannister aan de macht, en die gaan de bank gewoon met Tyrell goud betalen.
Die is samen met Jaime naar Highgarden gegaan, dus niet verbeeldquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:07 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Was Bronn nog bij de Lannisters? Of heb ik me dat verbeeld?
Volgens mij?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hetzelfde gif als Myrcella kreeg volgens mij.
niet?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:28 schreef MAHL het volgende:
[..]
Stannis is niet door de seriemakers verkracht.
Hij heeft hem ook nog de keel doorgesneden, "just to be sure".quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:02 schreef JamesHustle het volgende:
Dat hoeft op zich niet afkeurenswaardig te zijn maar waarom stak hij hem in de rug?
Heeft hij eigenlijk geen sympathie meer voor Tyrion?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:15 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Die is samen met Jaime naar Highgarden gegaan, dus niet verbeeld
Denk ook niet dat Jaime dat dacht. Ben wel benieuwd wat er gebeurt als zij elkaar weer ontmoeten, gezien Tywinquote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:16 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk geen sympathie meer voor Tyrion?
Jaime geloofde toch ook niet echt dat Tyrion zijn zoon vermoord heeft? Waarom hielp hij hem anders ontsnappen?
Bronn is gewoon een prima voorbeeld van een sellsword. Tot voor kort zal hij ook niet geweten hebben dat Tyrion nog in leven was.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:16 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Jaime geloofde toch ook niet echt dat Tyrion zijn zoon vermoord heeft? Waarom hielp hij hem anders ontsnappen?
jawel hoor, Jaime zit zo'n beetje 50/50 tussen Cersei en Tyrion inquote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:16 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
De Karstarks waren geen bastards, Karlon Stark was gewoon een Stark.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:12 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bastaarden die titels hebben in de geschiedenis van ASOIAF. De Karstraks zijn ontstaan uit een bastaardlijn bijvoorbeeld, ook Targaryens deden daar niet altijd moeilijk over.
ja dan is ie toch wél verkracht door ze?quote:
Robb Stark won meer veldslagen dan Tywin, maar verloor de oorlog. Ook voordat de Red Wedding plaats vond was hij die al aan het verliezen. Dus de ratio van gewonnen/verloren veldslagen zegt niet perse zoveel.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 04:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar het doet er ook niet toe, want alle Dothraki zijn nu dood, achtergebleven of dienen (zonder degelijke motivaties) één of andere hoogblonde bimbo die van mening is dat de gehele wereld van haar is.
Verder zou ik niet weten hoe je ''strategische superioriteit'' beter zou kunnen uitdrukken dan in de ratio van gewonnen/verloren veldslagen.
[ afbeelding ]
Geen inteelt knurft.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij komt dat doordat Jon een inteeltkind is en dus sowieso geen titels kan hebben.
The King who Caredquote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:37 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nog steeds alive & kicking. De enige echte koning van Westeros
Daarom walsten de Mongolen op hun paarden met pijl en boog ook niet complete over middeleeuws Europa heenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Dothraki zijn allicht goede krijgers maar lopen tegen het nadeel aan dat de tegenstanders in Westeros veel beter bepantserd en georganiseerd zijn. In oorlogsvoering is dat veel evidenter dan krijgskunst.
Alleen oost-Europa, en zelfs dat was behoorlijk beperkt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:58 schreef oganesson het volgende:
[..]
Daarom walsten de Mongolen op hun paarden met pijl en boog ook niet complete over middeleeuws Europa heenOh wacht...
Bij mijn weten gingen ze alleen maar terug omdat Gengis overleed anders was er meer veroverd.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 11:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Alleen oost-Europa, en zelfs dat was behoorlijk beperkt.
Ik hoop dat WoW volgend jaar eindelijk uit is, zodat we kunnen lezen hoe hij Ramsey aanpakt.quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik hoop dat WoW volgend jaar eindelijk uit is, zodat we kunnen lezen hoe hij Ramsey aanpakt.
nee bran gaat een van de ice reuzen sturenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:39 schreef Evertjan het volgende:
ik denk nog altijd dat de endgame zal uitdraaien op Bran die 1 van de draken zal besturen door middel van warging
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 01:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Nieuwe graveyard voor in de OPgeil!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de twee personages zijn uiteraard niet te vergelijken omdat ze in de serie verder gaan dan in de boeken. als je ze gaat vergelijken dan moet je dat doen tot aan het moment dat hij castle black verlaat.quote:that would be a sight to behold. aan de andere kant is het aannemelijk dat hij in de boeken ook ten onder gaat, immers fire and ice moeten verenigd worden en daar pas stannis niet tussen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik hoop dat WoW volgend jaar eindelijk uit is, zodat we kunnen lezen hoe hij Ramsey aanpakt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
we weten allemaal wat GRRM doet met onze hoop...quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het uitgebrachte Theon hoofdstuk geeft hoop.
Stannis is vanaf het begin af aan verkracht. Hij was niets meer dan een slaafje van Melissandra in de serie. Daarnaast hij een prima legeraanvoerder kunnen zijn in de echte strijd. Al denk ik ook wel dat hij doodgaat jaquote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee bran gaat een van de ice reuzen sturen
[..]
geil!
[..]
de twee personages zijn uiteraard niet te vergelijken omdat ze in de serie verder gaan dan in de boeken. als je ze gaat vergelijken dan moet je dat doen tot aan het moment dat hij castle black verlaat.
[..]
that would be a sight to behold. aan de andere kant is het aannemelijk dat hij in de boeken ook ten onder gaat, immers fire and ice moeten verenigd worden en daar pas stannis niet tussen.
mistborn al gelezen?!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:37 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Stannis is vanaf het begin af aan verkracht. Hij was niets meer dan een slaafje van Melissandra in de serie.
Gooi even die graveyard in de OPquote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:37 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Stannis is vanaf het begin af aan verkracht. Hij was niets meer dan een slaafje van Melissandra in de serie. Daarnaast hij een prima legeraanvoerder kunnen zijn in de echte strijd. Al denk ik ook wel dat hij doodgaat ja
Wie verkrachtte hem in de boeken?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:28 schreef MAHL het volgende:
[..]
Stannis is niet door de seriemakers verkracht.
Niemandquote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:36 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Wie verkrachtte hem in de boeken?
En is Jon in de boeken eveneens door de Watch vermoord?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:54 schreef hafcfan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoezo is Ellaria al uit team dragon gehaald (terwijl die nog leeft, voorlopig) en zit Olenna er nog in (terwijl die dood isSPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.)?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Dat is wel waar, ik pas het aan naar de ratio van definitief gewonnen/verloren oorlogen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:25 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Robb Stark won meer veldslagen dan Tywin, maar verloor de oorlog. Ook voordat de Red Wedding plaats vond was hij die al aan het verliezen. Dus de ratio van gewonnen/verloren veldslagen zegt niet perse zoveel.
Stannis is deels Targ. dus zou een optie zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee bran gaat een van de ice reuzen sturen
[..]
geil!
[..]
de twee personages zijn uiteraard niet te vergelijken omdat ze in de serie verder gaan dan in de boeken. als je ze gaat vergelijken dan moet je dat doen tot aan het moment dat hij castle black verlaat.
[..]
that would be a sight to behold. aan de andere kant is het aannemelijk dat hij in de boeken ook ten onder gaat, immers fire and ice moeten verenigd worden en daar pas stannis niet tussen.
Omdat hafc (of een mod) die graveyard er even in moet zetten en ik nog wel een update plaats voor die characterlistquote:Op woensdag 2 augustus 2017 15:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoezo is Ellaria al uit team dragon gehaald (terwijl die nog leeft, voorlopig) en zit Olenna er nog in (terwijl die dood is)?
Dus als GRRM geen nieuwe boeken meer schrijft eindigt het verhaal zoals de orginele auteur het bedoeld heeft met de moord op Jon door de Watch?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 15:05 schreef Poes. het volgende:
En dan figuurlijk hèZ'n personage is in de serie om zeep geholpen, zie die vergelijking hierboven ergens.
In het boek is Jon inderdaad ook door de Watch neergestoken, en daar eindigt het boek ook. Kan dus best zijn dat hij weer tot leven wordt gewekt in het volgende boek.
Ja, voor de boeklezers wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 15:26 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Dus als GRRM geen nieuwe boeken meer schrijft eindigt het verhaal zoals de orginele auteur het bedoeld heeft met de moord op Jon door de Watch?
De boeken zijn trouwens gebaseerd op ''POV's'', de point of views van de personage die het hoofdstuk heeft. Jon's POV eindigt hier bijvoorbeeld, maar allemaal andere personages zijn nog druk bezigquote:Op woensdag 2 augustus 2017 15:26 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Dus als GRRM geen nieuwe boeken meer schrijft eindigt het verhaal zoals de orginele auteur het bedoeld heeft met de moord op Jon door de Watch?
Lees het op vakantie. Nog 2 weken geduld.quote:
Komt goed. Heb je nog een vermist item met Gendry en Ghost?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gooi even die graveyard in de OP
Stop ik LF's intelligentie er ook bij.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:11 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Komt goed. Heb je nog een vermist item met Gendry en Ghost?
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Stop ik LF's intelligentie er ook bij.
Varys is ook niet meer in zijn element nee. En House Baratheon is voor nu wel dood ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]![]()
En die van Varys?
House Tyrel kun je ook wel bij dood zetten in season 7.En house Baratheon dood is iets te vroeg nog JR
Sowieso Gendry krijgt die naam nog. AL zal dat nog wel 1,5 jaar durenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Varys is ook niet meer in zijn element nee. En House Baratheon is voor nu wel dood ja.
Gendry gaat gewoon dood johquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:23 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Sowieso Gendry krijgt die naam nog. AL zal dat nog wel 1,5 jaar duren
Denk het niet. D&D schrijven er het liefst personages uit, want dat kost weinig moeite, maar ze laten niet iemand naar 4 seizoenen teugkomen met Warhammer voor niets.quote:
Iedereen die Beyond the Wall gaat gaan toch doodquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:26 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Denk het niet. D&D schrijven er het liefst personages uit, want dat kost weinig moeite, maar ze laten niet iemand naar 4 seizoenen teugkomen met Warhammer voor niets.
Geen idee. Hoop het niet, want dan zijn er weinig goden meer over in seizoen 8quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Iedereen die Beyond the Wall gaat gaan toch dood
Alleen Dany en Jon tegen de Night King danquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Geen idee. Hoop het niet, want dan zijn er weinig goden meer over in seizoen 8![]()
Hopelijk zegt Arya straks tegen Sansa, a girl is no one. Dan gaat Sansa zichzelf waarschijnlijk lam zuipen. Ik zie die brotherhood wel sterven. Brann was wel echtquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alleen Dany en Jon tegen de Night King danEn Bran die apatisch tegen een boom gaat leunen
Ach iedereen zou fucked up raken als je geen tijdsbesef meer hebt en waarschijnlijk de dood hebt gezien van iedereen met wie je in contact komtquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:31 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hopelijk zegt Arya straks tegen Sansa, a girl is no one. Dan gaat Sansa zichzelf waarschijnlijk lam zuipen. Ik zie die brotherhood wel sterven. Brann was wel echtOver Ramsey beginnen
Bran is inderdaad gewoon compleet gestoord geraakt. Die ouwe knar aan de boom zei ook dat hij er nog helemaal niet klaar voor was. Maar uiteraard wilde hij, gehele in-character, niet luisteren.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach iedereen zou fucked up raken als je geen tijdsbesef meer hebt en waarschijnlijk de dood hebt gezien van iedereen met wie je in contact komt![]()
Sansa die eerst Bran terugkrijgt die een tijdreizende god is, daarna komt Arya terug die een Faceless Man is, daarna hoort ze dat Jon een Targaryen is en Sansa is like "ik heb wat tips gehad van LF!"
Sansa denkt misschien valt een verkrachting nog wel gezien wat er van Brann en Arya is geworden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach iedereen zou fucked up raken als je geen tijdsbesef meer hebt en waarschijnlijk de dood hebt gezien van iedereen met wie je in contact komt![]()
Sansa die eerst Bran terugkrijgt die een tijdreizende god is, daarna komt Arya terug die een Faceless Man is, daarna hoort ze dat Jon een Targaryen is en Sansa is like "ik heb wat tips gehad van LF!"
In de boeken hebben we er nog te weinig van gezien, alleen dat hij Jojenpasta moest eten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bran is inderdaad gewoon compleet gestoord geraakt. Die ouwe knar aan de boom zei ook dat hij er nog helemaal niet klaar voor was. Maar uiteraard wilde hij, gehele in-character, niet luisteren.
Die verhaallijn is overigens wel echt veel meer geschikt voor de boeken.
Mee eens, Bran/Sansa keek ik sowieso niet naar uit maar hoe ze dat erin hebben gezet. Zie je je grote zus na al die jaren terug, begin je over hoe mooi ze eruit zag voordat ze verkracht werdquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:35 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Sansa denkt misschien valt een verkrachting nog wel gezien wat er van Brann en Arya is geworden.Al is Arya nog wel gewoon normaal. Hopelijk ziet zij Jon nog
Enige Stark Reünie waar ik echt naar uitkijk.
Sansa en Arya kan ook wel leuk worden hoor, die hebben nog de meeste screentime met elkaar gehad van alle Starksiblings.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:35 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Sansa denkt misschien valt een verkrachting nog wel gezien wat er van Brann en Arya is geworden.Al is Arya nog wel gewoon normaal. Hopelijk ziet zij Jon nog
Enige Stark Reünie waar ik echt naar uitkijk.
Ik vond Brann altijd al een kneusje. Ook toen hij nog niet fucked up was. Wilde nooit luisteren. Sansa idem dito trouwens.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mee eens, Bran/Sansa keek ik sowieso niet naar uit maar hoe ze dat erin hebben gezet. Zie je je grote zus na al die jaren terug, begin je over hoe mooi ze eruit zag voordat ze verkracht werdEn dat weet Bran net zo goed want als ie zover terug in de tijd kan om Sansa in die jurk te zien, weet ie ook wat Sansa na afloop moest ondergaan.
Ja, maar die lijken echt in niets op elkaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sansa en Arya kan ook wel leuk worden hoor, die hebben nog de meeste screentime met elkaar gehad van alle Starksiblings.
Daarom is die reünie nog wel leuk, dat ze elkaar toch nog wel hebben gemist al die jaren ook al hadden ze altijd ruzie. Maar na die reünie zullen ze daar wel weer snel in vervallenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja, maar die lijken echt in niets op elkaar.
Brann was een avontuurlijk joch, snotneus die idd niet naar zijn mama wilde luisteren. Sansa wilde zo graag prinses worden, nou ze weet inmiddels wel beterquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik vond Brann altijd al een kneusje. Ook toen hij nog niet fucked up was. Wilde nooit luisteren. Sansa idem dito trouwens.
Dat was vanaf het begin al een leuk gekibbel, dat zal nu niet veel anders zijnquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sansa en Arya kan ook wel leuk worden hoor, die hebben nog de meeste screentime met elkaar gehad van alle Starksiblings.
Arya wilde juist nooit luisteren, Sansa deed dat altijd in haar jeugd.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik vond Brann altijd al een kneusje. Ook toen hij nog niet fucked up was. Wilde nooit luisteren. Sansa idem dito trouwens.
Zullen wel samen achter LF aangaanquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom is die reünie nog wel leuk, dat ze elkaar toch nog wel hebben gemist al die jaren ook al hadden ze altijd ruzie. Maar na die reünie zullen ze daar wel weer snel in vervallen
Ja naar de Lannistersquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Arya wilde juist nooit luisteren, Sansa deed dat altijd in haar jeugd.
Ik las ook een theorie dat na Jons terugkomst uit de dood hij dan niet alles meer weet uit zijn verleden en dus Arya niet meer herkent (net zoals Beric heel veel dingen niet meer wist telkens als hij terugkwam). Al zullen ze dat niet doen in de serie hoor, maar in de boeken misschien.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat was vanaf het begin al een leuk gekibbel, dat zal nu niet veel anders zijn
Al denk ik nog steeds dat Jon-Arya elkaar gaan mislopen
Ik zal dat wel kut vindenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Brann was een avontuurlijk joch, snotneus die idd niet naar zijn mama wilde luisteren. Sansa wilde zo graag prinses worden, nou ze weet inmiddels wel beter
[..]
Dat was vanaf het begin al een leuk gekibbel, dat zal nu niet veel anders zijn
Al denk ik nog steeds dat Jon-Arya elkaar gaan mislopen
Ja, dat gaat leuk worden. Als de zusjes Stark gaan teamuppen. Royce boeit het niks nee, kan hij nu Robyn bewerken.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:43 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zullen wel samen achter LF aangaanWel benieuwd hoe the Vale dan reageert. Royce mag LF toch niet dus die zal het wel prima vinden
Kan die Royce mooi zelf die Robin Arryn manipuleren ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:43 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zullen wel samen achter LF aangaanWel benieuwd hoe the Vale dan reageert. Royce mag LF toch niet dus die zal het wel prima vinden
Gewoon vreselijk slecht opgevoed door Catelyn en Ned. Zo wereldvreemd als Sansa wasquote:
Nouja hij hield meer van Arya dan van wie dan ook, dus dat zal wel niet bij haar opgaanquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik las ook een theorie dat na Jons terugkomst uit de dood hij dan niet alles meer weet uit zijn verleden en dus Arya niet meer herkent (net zoals Beric heel veel dingen niet meer wist telkens als hij terugkwam). Al zullen ze dat niet doen in de serie hoor, maar in de boeken misschien.
D&D kennende willen ze niet alle reünies in hetzelfde seizoen hebben, dan zal het teveel herhaling worden. Dus Jon&Arya reünie pas in het laatste seizoen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik zal dat wel kut vindenJon moet toch nog wel een x richting huis lijkt me? Zeker voordat ze achter de muur gaan
Aha, zou het lame vinden. Meer zoiets als Brann had, hij was ook niet meer de oude.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik las ook een theorie dat na Jons terugkomst uit de dood hij dan niet alles meer weet uit zijn verleden en dus Arya niet meer herkent (net zoals Beric heel veel dingen niet meer wist telkens als hij terugkwam). Al zullen ze dat niet doen in de serie hoor, maar in de boeken misschien.
Klopt. Kan hij er misschien nog een man van maken. Die is ook gewoon hard verneukt door die debiele moeder van hem.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat leuk worden. Als de zusjes Stark gaan teamuppen. Royce boeit het niks nee, kan hij nu Robyn bewerken.
Beric verloor ook de herinneringen aan hoe zijn vrouw eruit zag etc, dus hoeveel je van iemand houdt maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:45 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nouja hij hield meer van Arya dan van wie dan ook, dus dat zal wel niet bij haar opgaanALs hij al blij was met Sansa die hem nooit echt mocht.
Naja, beetje zoals Brann Jon misliep beyond the wall. Arya zal Jon zien vertrekken met zijn squad richting beyond the wall. Arya zal namelijk net zoals Nymeria niet meer haar oude leven kunnen leiden in Winterfell.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik zal dat wel kut vindenJon moet toch nog wel een x richting huis lijkt me? Zeker voordat ze achter de muur gaan
Tully'squote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:46 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Klopt. Kan hij er misschien nog een man van maken. Die is ook gewoon hard verneukt door die debiele moeder van hem.
Catelyn was sowieso vreselijk. Ned snapte niks van de wereld buiten het noorden nee. Veel te aardig. Toch raar aangezien hij onder Jon Aryn trainde en dat samen met Robbert.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan die Royce mooi zelf die Robin Arryn manipuleren ja.
[..]
Gewoon vreselijk slecht opgevoed door Catelyn en Ned. Zo wereldvreemd als Sansa was
Serieus? Dat heb ik nooit meegekregen, maar ook meteen naar zijn 1e dood?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Beric verloor ook de herinneringen aan hoe zijn vrouw eruit zag etc, dus hoeveel je van iemand houdt maakt niet zoveel uit.
Nja Ned snapte wel dat het in het zuiden anders ging, maar hij had gewoon geen respect voor dat politieke gekonkel. Net als Robert trouwens, die zei ook dat hij zich helemaal niet thuis voelde in Kings Landing met al die slijmballen die je later een mes in de rug steken.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:50 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Catelyn was sowieso vreselijk. Ned snapte niks van de wereld buiten het noorden nee. Veel te aardig. Toch raar aangezien hij onder Jon Aryn trainde en dat samen met Robbert.Jon is eigenlijk ook veel te goed.
Speaking of die kneus. Zit die nu bij het Tully kasteel in de cel of nog bij de Freys? Edmure wordt haast de nieuwe Gendry, als we Gendry iig in aflevering 4 of 5 te zien krijgen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die Edmure was ook zo'n kneusjeAlleen the Blackfisch was een baas
Dat weten we niet, want we zien hem pas weer als hij 6x dood is en dan zegt hij dat elke keer als hij stierf er een stukje van hemzelf verloren raakte. En hij schijnt ook een wight te zijn volgens GRRM hè, dat hij geen kloppend hart heeft oid.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:51 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Serieus? Dat heb ik nooit meegekregen, maar ook meteen naar zijn 1e dood?
Edmure was wel iemand die het beste voor had met de lokale bevolking.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die Edmure was ook zo'n kneusjeAlleen the Blackfisch was een baas
Robbert had meteen die LF en Vareys moeten afmaken. Zoals Stannis al zei. Helemaal schoonmaken die boel en eigen mensen om je heen zetten. Maar Ned was wel enorm achterlijk tegen Cersei. Denken dat zij er echt vandoor ging. Had beter naar Renley kunnen luisteren.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja Ned snapte wel dat het in het zuiden anders ging, maar hij had gewoon geen respect voor dat politieke gekonkel. Net als Robert trouwens, die zei ook dat hij zich helemaal niet thuis voelde in Kings Landing met al die slijmballen die je later een mes in de rug steken.
Jon is wel wat wat harder dan Ned, zeker na zijn doodervaring en gedoe met de Wildlings.
Omgekeerde horcrux werking dusquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat weten we niet, want we zien hem pas weer als hij 6x dood is en dan zegt hij dat elke keer als hij stierf er een stukje van hemzelf verloren raakte. En hij schijnt ook een wight te zijn volgens GRRM hè, dat hij geen kloppend hart heeft oid.
Volgens mij bij de Freys in de cel. Ik dacht dat Arya hem ging bevrijden, maar nu zien we hem niet meer denk ikquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:53 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Speaking of die kneus. Zit die nu bij het Tully kasteel in de cel of nog bij de Freys? Edmure wordt haast de nieuwe Gendry, als we Gendry iig in aflevering 4 of 5 te zien krijgen.
Oh ja hij was een prima vent, maar niet al te snugger. Beetje Mace Tyrelquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat weten we niet, want we zien hem pas weer als hij 6x dood is en dan zegt hij dat elke keer als hij stierf er een stukje van hemzelf verloren raakte. En hij schijnt ook een wight te zijn volgens GRRM hè, dat hij geen kloppend hart heeft oid.
[..]
Edmure was wel iemand die het beste voor had met de lokale bevolking.
Naief. Zoals bijna iedere Stark.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:55 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Robbert had meteen die LF en Vareys moeten afmaken. Zoals Stannis al zei. Helemaal schoonmaken die boel en eigen mensen om je heen zetten. Maar Ned was wel enorm achterlijk tegen Cersei. Denken dat zij er echt vandoor ging. Had beter naar Renley kunnen luisteren.
Misschien heeft ze dat niet door gehad. Of vond ze het niet nodig want toch maar een sullige Tully.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:56 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Volgens mij bij de Freys in de cel. Ik dacht dat Arya hem ging bevrijden, maar nu zien we hem niet meer denk ik
LF kwam pas in dienst onder Robert en op aanraden van Jon Arryn, en hij bracht geld in het laatje voor Robert zijn toernooien dus dat vond hij wel prima. En aan Varys heb je ook genoeg. Andere vervangers gaan ook gewoon de Game spelen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:55 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Robbert had meteen die LF en Vareys moeten afmaken. Zoals Stannis al zei. Helemaal schoonmaken die boel en eigen mensen om je heen zetten. Maar Ned was wel enorm achterlijk tegen Cersei. Denken dat zij er echt vandoor ging. Had beter naar Renley kunnen luisteren.
Sam gaat daar nog wel even over babbelen met archmaester Slughorn.quote:
De Riverlands zijn ook wel het meest matige koninkrijk om te verdedigenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:56 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Oh ja hij was een prima vent, maar niet al te snugger. Beetje Mace Tyrel
Sam is gewoon op Hogwarts terecht gekomen zonder een uil te ontvangenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sam gaat daar nog wel even over babbelen met archmaester Slughorn.
[..]
De Riverlands zijn ook wel het meest matige koninkrijk om te verdedigendie zijn altijd de lul
Mwah oneens. Robbert was daarna ook al dood. Zoals Renley zei hadden ze s'nachts toe moeten slaan en Jofrey gevangen nemen, want dan kon Cersei niks.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
LF kwam pas in dienst onder Robert en op aanraden van Jon Arryn, en hij bracht geld in het laatje voor Robert zijn toernooien dus dat vond hij wel prima. En aan Varys heb je ook genoeg. Andere vervangers gaan ook gewoon de Game spelen.
Ned had gewoon een trauma aan die dode Targaryen kinderen waarna Robert zei dat het maar drakenmeuk was, en daarom kon hij het niet verkroppen dat dit weer zou gebeuren met de kinderen van Cersei. Heel begrijpelijk, en niet perse dom.
Waardeloze locatie ja. Veel te centraal. Al hebben ze wel een sterk huis met dat water eromheen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sam gaat daar nog wel even over babbelen met archmaester Slughorn.
[..]
De Riverlands zijn ook wel het meest matige koninkrijk om te verdedigendie zijn altijd de lul
Zou wat zijn als er voor die Night King ook een object is wat ze moeten vernietigen om hem uit te schakelen, net als de One Ring of een horcrux.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Sam is gewoon op Hogwarts terecht gekomen zonder een uil te ontvangen
Ja maar Neds rechtvaardigsheidgevoel wilde niet dat Renly dan op de troon zou komen want die vond hij voor Stannis.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:12 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Mwah oneens. Robbert was daarna ook al dood. Zoals Renley zei hadden ze s'nachts toe moeten slaan en Jofrey gevangen nemen, want dan kon Cersei niks.
Het is wel een vruchtbare plek voor de gewone mensen om eten te verbouwen, maar tja al die koninkrijken eromheen en weinig natuurlijke barrièresquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:13 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Waardeloze locatie ja. Veel te centraal. Al hebben ze wel een sterk huis met dat water eromheen.
Ja ik ook. Iets teveel van "kijk mij eens de gekke psychopaat uithangen"quote:
Ag hij had die letter al verstuurt. Kan hem het schelen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar Neds rechtvaardigsheidgevoel wilde niet dat Renly dan op de troon zou komen want die vond hij voor Stannis.
Het kon hem weinig schelen dat hij dood zou gaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:17 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ag hij had die letter al verstuurt. Kan hem het schelen.
Dat ook jaquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het kon hem weinig schelen dat hij dood zou gaan.
Naja GRRM had inspiratie uit Tolkien gehaald nietwaar? Zou mij niet verbazen als je zodoende de White walkers kunt stoppen. Voor mij part door het stuk Dragonglass uit de Night King te halen, waar Samm dan weer ervaring mee heeft sort ofquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zou wat zijn als er voor die Night King ook een object is wat ze moeten vernietigen om hem uit te schakelen, net als de One Ring of een horcrux.
Bracht geld in het laatje? Hij sloot volgens mij gigantische leningen af bij die Iron Bank.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
LF kwam pas in dienst onder Robert en op aanraden van Jon Arryn, en hij bracht geld in het laatje voor Robert zijn toernooien dus dat vond hij wel prima.
Dorne en the Stormlands zitten nu zonder leider. Riverlands ook als de Freys echt allemaal dood zijn en Edmure nog in een cel zit. Westerlands ook fucked omdat Casterly Rock is ingenomenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat ook ja![]()
Wel raar dat we nu niets van het Dornse leger horen.Die doen echt helemaaaal niets. Normaal kunnen die alsnog wel naar Dragenstone komen om te vechten.
Idd, de heldquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:21 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Bracht geld in het laatje? Hij sloot volgens mij gigantische leningen af bij die Iron Bank.
Mycroft Holmes btw.![]()
Ja, maar je kan toch zelf wel een nieuwe leider kiezen? Of samen wat afspreken. Stormlands snap ik wel dat die niks doen. Die legers zijn ook enorm gekrompen naar al die oorlogen. Riverlands hebben nog wel aardig wat denk ik? Jamie vermoorde namelijk niemand toen hij het kasteel innam. Maar Dorne heeft nog steeds een heel leger net als the Vale. Zal het wel raar vinden als we daar voor the great war niks meer van horen, want Jon wil hun er toch ook wel bij hebben lijkt me. Daarom sluit ik nog steeds niet uit dat die Dornse dochter blijft levenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dorne en the Stormlands zitten nu zonder leider. Riverlands ook als de Freys echt allemaal dood zijn en Edmure nog in een cel zit. Westerlands ook fucked omdat Casterly Rock is ingenomen
Eigenlijk is de chaos compleet wat dat betreft, Littlefinger, Euron en Cersei zie ik ook wel dood gaan voor het einde van het seizoen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dorne en the Stormlands zitten nu zonder leider. Riverlands ook als de Freys echt allemaal dood zijn en Edmure nog in een cel zit. Westerlands ook fucked omdat Casterly Rock is ingenomen
Hoop wel dat de Night King minder makkelijk is te stoppen als die andere White Walkers.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Naja GRRM had inspiratie uit Tolkien gehaald nietwaar? Zou mij niet verbazen als je zodoende de White walkers kunt stoppen. Voor mij part door het stuk Dragonglass uit de Night King te halen, waar Samm dan weer ervaring mee heeft sort of
En hij sluisde ook veel geld weg naar zichzelf, toch niemand daar had verstand van financiën. Alleen Tyrion merkte dat op toen hij Master of Coin was.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:21 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Bracht geld in het laatje? Hij sloot volgens mij gigantische leningen af bij die Iron Bank.
Mycroft Holmes btw.
De Riverlands hebben wel veel mensen verloren in de War of the Five Kings natuurlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:24 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja, maar je kan toch zelf wel een nieuwe leider kiezen? Of samen wat afspreken. Stormlands snap ik wel dat die niks doen. Die legers zijn ook enorm gekrompen naar al die oorlogen. Riverlands hebben nog wel aardig wat denk ik? Jamie vermoorde namelijk niemand toen hij het kasteel innam. Maar Dorne heeft nog steeds een heel leger net als the Vale.
Littlefinger sowieso. Cersei zie ik ook wel gevangen genomen worden en dat we haar volgend seizoen nog zien. Euron moet eigenlijk ook nog even wat meer doen voor hij de pijp uitgaat, want alleen wat opmerkingen maken dat hij een harde lul heeft en dat hij vingers in de kont wil schuiven maakt je nog niet de ergste badguy uit heel GoTquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:24 schreef Momo... het volgende:
[..]
Eigenlijk is de chaos compleet wat dat betreft, Littlefinger, Euron en Cersei zie ik ook wel dood gaan voor het einde van het seizoen.
Wie zou dat leger moeten leiden dan? Oberyn is de pijp uit en voor z'n vrouw en dochter verwacht ik dat dat niet lang meer gaat duren. Prince Doran en Areo Hotah zijn ook niet meer... Blijft niet veel meer over?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:24 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Maar Dorne heeft nog steeds een heel leger net als the Vale. Zal het wel raar vinden als we daar voor the great war niks meer van horen, want Jon wil hun er toch ook wel bij hebben lijkt me. Daarom sluit ik nog steeds niet uit dat die Dornse dochter blijft leven![]()
Ja, maar dat vind ik dan gewoon belabberd schrijfwerk. Zeker Dorne hebben ze zelf verneukt. En voor de Stormlands kunnen we Gendry in seizoen 8 nog krijgen. Riverlands weet ik zo ook niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Riverlands hebben wel veel mensen verloren in de War of the Five Kings natuurlijk.
Het punt is meer dat we in de Stormlands en in Dorne nu geen herkenbare personages hebben die daar de leiding kunnen overnemen, dus daarom gewoon worden genegeerd.
Een andere familie, maar er is volgens mij geen hierarchie onder de andere bannermen wie de eerste opvolger is. Dacht nog aan de Daynes.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:27 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Wie zou dat leger moeten leiden dan? Oberyn is de pijp uit en voor z'n vrouw en dochter verwacht ik dat dat niet lang meer gaat duren. Prince Doran en Areo Hotah zijn ook niet meer... Blijft niet veel meer over?
Dat mogen D&D zelf maar bedenken. Ze hebben het zelf zo verneukt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:27 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Wie zou dat leger moeten leiden dan? Oberyn is de pijp uit en voor z'n vrouw en dochter verwacht ik dat dat niet lang meer gaat duren. Prince Doran en Areo Hotah zijn ook niet meer... Blijft niet veel meer over?
Daynesquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een andere familie, maar er is volgens mij geen hierarchie onder de andere bannermen wie de eerste opvolger is. Dacht nog aan de Daynes.
Nja het kan best dat het eindpunt is dat alle koninkrijken zonder echt goede leiders zitten, maar dat GRRM het in de boeken natuurlijk wat uitgebreider en beter zal schrijven.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik dan gewoon belabberd schrijfwerk. Zeker Dorne hebben ze zelf verneukt. En voor de Stormlands kunnen we Gendry in seizoen 8 nog krijgen. Riverlands weet ik zo ook niet.
Alleen ene Ned Dayne nog overquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:29 schreef hafcfan het volgende:
[..]
DaynesDat was ook wel een bazen familie.
Als ik zo lees wie Arianne is zie ik Tyene zo voor me. Ze kunnen haar natuurlijk double casten zijnde een tweelingzusquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik las nog een opmerking dat ze die actrice van Tyene beter hadden kunnen casten als Arianne Martell en dan Doran de deal laten sluiten met de Targaryens.
Klopt, dat hadden ze ook moeten doen. Dit sloeg nergens op. Het plan van Doran was ook gewoon echt goed. Die wist wat hij deed. Zoals hij zei hij dacht al 20 jaar aan wraak, maar dan moeten de mogelijkheden er ook zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja het kan best dat het eindpunt is dat alle koninkrijken zonder echt goede leiders zitten, maar dat GRRM het in de boeken natuurlijk wat uitgebreider en beter zal schrijven.
Ik las nog een opmerking dat ze die actrice van Tyene beter hadden kunnen casten als Arianne Martell en dan Doran de deal laten sluiten met de Targaryens.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als ik zo lees wie Arianne is zie ik Tyene zo voor me. Ze kunnen haar natuurlijk double casten zijnde een tweelingzus
Nja zo geweldig waren zijn plannen ook weer niet. Eerst Arianne uithuwelijken aan Viserys en daarna je lelijke, niet-charmante zoon naar Dany sturen om haar te verleiden om te trouwenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Klopt, dat hadden ze ook moeten doen. Dit sloeg nergens op. Het plan van Doran was ook gewoon echt goed. Die wist wat hij deed. Zoals hij zei hij dacht al 20 jaar aan wraak, maar dan moeten de mogelijkheden er ook zijn.
Neuken met de kingsguard.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een interpretatie van haar. Die Arianne was ook wel een slet
Laat de actrice van Tyene opdraven met haar eigen normale lange haar et voila. Bedoel als Tyene was ze er niet vies van om Bronn te verleiden/vergif toe te dienen dus dat is al sletterig genoegquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een interpretatie van haar. Die Arianne was ook wel een slet
Nee oke dat was niet zo best, maar wel om samen te vechten in ieder geval.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja zo geweldig waren zijn plannen ook weer niet. Eerst Arianne uithuwelijken aan Viserys en daarna je lelijke, niet-charmante zoon naar Dany sturen om haar te verleiden om te trouwenEn die daarna meteen doodgaat. Als dat zijn plan was valt het wel tegen hoor.
Men veroverde uiteindelijk vrijwel geen terrein aangezien het niet lukte op korte termijn een groot aantal kastelen en steden in te nemen. Het lukte zelfs niet een enkele stenen kasteel in te nemen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 11:47 schreef oganesson het volgende:
[..]
Bij mijn weten gingen ze alleen maar terug omdat Gengis overleed anders was er meer veroverd.
En ook nog gewoon een eigen plot wat veel boeiender was dan die Sandsnakes aids.quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Laat de actrice van Tyene opdraven met haar eigen normale lange haar et voila. Bedoel als Tyene was ze er niet vies van om Bronn te verleiden/vergif toe te dienen dus dat is al sletterig genoeg
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:56 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Volgens mij bij de Freys in de cel. Ik dacht dat Arya hem ging bevrijden, maar nu zien we hem niet meer denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Wel jammer. In de boeken vond ik het zeer tof. Die dood van die zoon zag ik echt niet aankomenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En ook nog gewoon een eigen plot wat veel boeiender was dan die Sandsnakes aids.
Maar dit is dus iets dat D&D per seizoen schrijven, ipv echt al van tevoren alles uitwerken (vast ook omdat ze nog hoopte dat GRRM die boeken zou afkrijgen). In seizoen 6 hebben ze die Dorne plotlijn ook herschreven toen die een slechte ontvangst kregen in seizoen 5. Die acteur van Doran vertelde namelijk dat hij een contract had getekend voor vier episodes en ineens moest hij meteen dood.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:38 schreef Windhapper het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar is dat zo geweldig? Kan wel zo zijn dat Doran een jonge Dany in zijn huis of ergens in Dorne had genomen (huis met de rode deur waar Dany vaak aan terugdenkt) en dat hij een samenwerking had met Illyrio en Varysquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:34 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee oke dat was niet zo best, maar wel om samen te vechten in ieder geval.
"Oh" lol.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:38 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wel jammer. In de boeken vond ik het zeer tof. Die dood van die zoon zag ik echt niet aankomenKwam ook omdat Tyrion het overleefde in de serie. Maar ik verwacht wel dat echt elk kingdom uiteindelijk mee vecht in de oorlog. Sowieso Jamie wel
Vergeleken met de serie wel 40-45 x beterquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar is dat zo geweldig? Kan wel zo zijn dat Doran een jonge Dany in zijn huis of ergens in Dorne had genomen (huis met de rode deur waar Dany vaak aan terugdenkt) en dat hij een samenwerking had met Illyrio en Varys
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Het is lastig om dat eindproduct aan de massa's te verkopen. Te doen is het zeker.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:39 schreef Momo... het volgende:
Het Dorne stuk is echt enige wat ze wel echt verpest hebben in de show. Dat gezeur op show Stannis vind ik wel gezeur, het is lastig om dat hele boek verhaal om te schrijven naar de show.
Ben wel benieuwd of die Dothariki ook nog winter jassen krijgen dit seizoen. Er mag veel genaaid worden (en dan niet alleen in bed)quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"Oh" lol.
En natuurlijk zullen alle soldaten die er in Westeros zijn wel mee gaan vechten, is voor hun eigen overleving. Of er vluchten wat mensen naar Essos of the Summer Isles (zou ik meteen heengaan)
Een simpele verklaring zal zijn dat er in Dorne een intern conflict om de macht is uitgebroken tussen de verschillende lokale heren. De hele voormalige familie van heersers van Dorne is immers weggevallen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat ook ja![]()
Wel raar dat we nu niets van het Dornse leger horen.Die doen echt helemaaaal niets. Normaal kunnen die alsnog wel naar Dragenstone komen om te vechten.
Eens, ik heb ook nooit die ophef begrepen dat ze Stannis zogenaamd hadden verkracht.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:39 schreef Momo... het volgende:
Het Dorne stuk is echt enige wat ze wel echt verpest hebben in de show. Dat gezeur op show Stannis vind ik wel gezeur, het is lastig om dat hele boek verhaal om te schrijven naar de show.
Aha, dat is veel meerquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zag Tyene eruit in de boeken trouwensVeel meer verschil tussen het uiterlijk van die Sandsnakes. Oberyn die overal rondneukte genot
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:42 schreef Windhapper het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar ter verdediging van D&D, die wilden wel gewoon plotlijnen afronden en het gehele verhaal en niet nog allemaal subplotjes erin gooien. Ze hebben ook te maken met acteurs die andere projecten willen doen, en willen ze zelf ook. Dus ik begrijp die keuzes wel dat ze het eruit hebben gehaald, maar de vervanging was matig ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:41 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Vergeleken met de serie wel 40-45 x beter
Triest wel van Dany dat ze haar inner circle allemaal nieuwe kleding heeft gegeven en zichzelf maar de Dothraki geen mooie zwarte winterkleding guntquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:42 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of die Dothariki ook nog winter jassen krijgen dit seizoen. Er mag veel genaaid worden (en dan niet alleen in bed)
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ja en zodat je goed de verschillen kon zien tussen die Sandsnakes, en Tyene was de jongste dus moest er het schattigste uitzien.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aha, dat is veel meerEen Dornish Daenerys. Maar ik denk dat ze Tyene kort haar gaven in de show want tomboy look. Zie Arya bijvoorbeeld ook. Het haar van de actrice verven en ze kan zo de set op als Arianne
Geef die Dothraki een paardenbanner en Targ kleding. Ik wil eens mensen met draken armor zien vechten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Triest wel van Dany dat ze haar inner circle allemaal nieuwe kleding heeft gegeven en zichzelf maar de Dothraki geen mooie zwarte winterkleding gunt
Ik denk dat ze nog steeds duidelijk willen maken dat het Dothraki zijn anders snappen Henk en Ingrid het niet meer.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Geef die Dothraki een paardenbanner en Targ kleding. Ik wil eens mensen met draken armor zien vechten.
Ik ben in elk geval blij dat Dany nu Targaryen kleuren draagtquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Geef die Dothraki een paardenbanner en Targ kleding. Ik wil eens mensen met draken armor zien vechten.
Stomme casual watchersquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:49 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog steeds duidelijk willen maken dat het Dothraki zijn anders snappen Henk en Ingrid het niet meer.
Ja, ook dat. Wel zonde, ik lees een wiki over Arianne. Tof plot zou dat opleveren in de showquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en zodat je goed de verschillen kon zien tussen die Sandsnakes, en Tyene was de jongste dus moest er het schattigste uitzien.
Jup, en dan hadden ze het "vrouwen aan de macht in Dorne" gewoon op een natuurlijke manier kunnen laten gaan aangezien zij de heir is.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, ook dat. Wel zonde, ik lees een wiki over Arianne. Tof plot zou dat opleveren in de show
Nee Jon blijft altijd een winterman. Ik zal het ook wel lame vinden als hij ineens op een draak gaat zitten ofzoquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval blij dat Dany nu Targaryen kleuren draagtMaar denk niet dat als Jon zijn afkomst weet ineens Targaryen armor gaat aandoen.
Ik zou het stiekem wel een bijzonder moment vinden als Jon echt op een draak gaat rijdenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee Jon blijft altijd een winterman. Ik zal het ook wel lame vinden als hij ineens op een draak gaat zitten ofzoLaat hem lekker de zoon van Ned blijven. Die drakenbadge is gaaf. Maar serieus haar leger moet ook drakenarmor hebben.
[ afbeelding ]
Uhu, ik begrijp nu de ontevredenheid van boeklezers meer. Ik als seriekijker vond Dorne tof geïntroduceerd worden met de entree van Oberyn en Ellaria in Kings Landing. Dorne zelf zag er ook mooi uit. De Sand Snakes waren enorm cheesy en slapstick ivm de overige locaties. Maar dat hadden ze dus als afleiding kunnen inzetten, om Arianne haar ding te zien doen elders.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jup, en dan hadden ze het "vrouwen aan de macht in Dorne" gewoon op een natuurlijke manier kunnen laten gaan aangezien zij de heir is.
Zo hinten ook al tering veel naar dat hij een zoon van Rhaegar is in dit seizoen. 'I am not a Stark' vliegt er een draak boven en daarna zegt hij 'I not' tegen Danny, omdat hij net als zijn pa niet van moorden houd.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zou het stiekem wel een bijzonder moment vinden als Jon echt op een draak gaat rijden
Probleem was ook dat ze maar heel kort konden filmen op die locatie in Spanje, omdat dat erfgoed is. Dus weinig tijd om die vechtscènes opnieuw te doen, en ze lieten de productie ook aan een matige maatschappij over. Kortom, alles was er verkeerd aan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Uhu, ik begrijp nu de ontevredenheid van boeklezers meer. Ik als seriekijker vond Dorne tof geïntroduceerd worden met de entree van Oberyn en Ellaria in Kings Landing. Dorne zelf zag er ook mooi uit. De Sand Snakes waren enorm cheesy en slapstick ivm de overige locaties. Maar dat hadden ze dus als afleiding kunnen inzetten, om Arianne haar ding te zien doen elders.
Wel leuk toen Dany het tegen Jon had over haar broer Rhaegar. Of Jon die zei dat de Mad King zijn grootvader had vermoord! Ja je grootvader heeft je andere grootvader vermoordquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zo hinten ook al tering veel naar dat hij een zoon van Rhaegar is in dit seizoen. 'I am not a Stark' vliegt er een draak boven en daarna zegt hij 'I not' tegen Danny, omdat hij net als zijn pa niet van moorden houd.
Bran die naar Jon vroeg omdat hij hem moest spreken is ook wel als subtiele hint op te vatten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zo hinten ook al tering veel naar dat hij een zoon van Rhaegar is in dit seizoen. 'I am not a Stark' vliegt er een draak boven en daarna zegt hij 'I not' tegen Danny, omdat hij net als zijn pa niet van moorden houd.
Jon en Ned, Cat, of Rob zou episch zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar dat hadden ze toch ook in Dubrovik? Die walk of shame (ook iets wat in reverse terug kwam toen Euron door de straten paradeerde) was namelijk ook een dingetje. Maar blijft zonde. Ellaria vind ik niet eens de beste actrice.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Probleem was ook dat ze maar heel kort konden filmen op die locatie in Spanje, omdat dat erfgoed is. Dus weinig tijd om die vechtscènes opnieuw te doen, en ze lieten de productie ook aan een matige maatschappij over. Kortom, alles was er verkeerd aan.
Maar D&D wilde dus vooral Ellaria een grotere rol geven omdat ze die actrice goed vonden, en ze moesten van Myrcella af door die prophecy. Maar had veel beter gedaan kunnen worden ja.
Ik verwacht zelf dat Jon het een geheim zal houden en zeker nog een tijdje door gaat als de bastard van Ned.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee Jon blijft altijd een winterman. Ik zal het ook wel lame vinden als hij ineens op een draak gaat zitten ofzoLaat hem lekker de zoon van Ned blijven. Die drakenbadge is gaaf. Maar serieus haar leger moet ook drakenarmor hebben.
[ afbeelding ]
Dat is gewoon logisch omdat Bran weet wie Jons moeder is, naast het feit wat hij allemaal kan vertellen over de Night King.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bran die naar Jon vroeg omdat hij hem moest spreken is ook wel als subtiele hint op te vatten.
Ik denk dat anderen er eerder achter komen dan Jon zelf.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:23 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf dat Jon het een geheim zal houden en zeker nog een tijdje door gaat als de bastard van Ned.
In Dubrovnik konden ze wel langer filmen volgens mij. Al nemen ze nu ook op in Spanje, maar de binnenscènes nemen ze toch op in Belfast volgens mijquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar dat hadden ze toch ook in Dubrovik? Die walk of shame (ook iets wat in reverse terug kwam toen Euron door de straten paradeerde) was namelijk ook een dingetje. Maar blijft zonde. Ellaria vind ik niet eens de beste actrice.
Joh. Dat is namelijk al zo met Bran die het weet, en Meera misschien.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat anderen er eerder achter komen dan Jon zelf.
We hebben nog een weetgraag mannetje rondlopen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Joh. Dat is namelijk al zo met Bran die het weet, en Meera misschien.
Zekersquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel leuk toen Dany het tegen Jon had over haar broer Rhaegar. Of Jon die zei dat de Mad King zijn grootvader had vermoord! Ja je grootvader heeft je andere grootvader vermoord![]()
Maar was ook wel leuk dat Jon voor het eerst een draak zag, blijft toch altijd een bijzonder momentje voor die personages. Al is Jon wel gekkere dingen gewend.
Cat en Jon zal pas episch zijn. In de boeken kan dit nogquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:11 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Jon en Ned, Cat, of Rob zou episch zijn.
Zonde dat ze die plotlijn eruit hebben gehouden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Cat en Jon zal pas episch zijn. In de boeken kan dit nog
Howland Reedgodquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
We hebben nog een weetgraag mannetje rondlopen.
Jon die terugkeert, en in de strijd tegen de WW's zijn zwaard in Cat steekt waaruit Lightbringer ontstaatquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Cat en Jon zal pas episch zijn. In de boeken kan dit nog
Ik vond die Lady Stoneheart niet heel boeiendquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zonde dat ze die plotlijn eruit hebben gehouden.
Het zegt genoeg dat Ned het niet aan Cat vertelde. Hij weet ook dat zij of een mongool is die het doorverteld of ze is ineens veel te lief tegen een bastard van Ned.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jon die terugkeert, en in de strijd tegen de WW's zijn zwaard in Cat steekt waaruit Lightbringer ontstaat![]()
Jammer dat we nooit echt Cat haar reactie hebben gehoord dat Jon niet echt van Ned is, benieuwd hoe ze dan ineens naar hem had gekeken.
Lijkt me zinloos om hem nu nog screentime te geven.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Howland Reedgod
Of zal Meera nu opeens helemaal uit het beeld verdwijnen?
Het was wel logisch dat hij het niet meteen vertelde, want toen hij met Jon terugkwam kende hij Cat nauwelijks. Had haar alleen gezien met hun huwelijk en toen ze daarna Robb verwekten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:36 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat Ned het niet aan Cat vertelde. Hij weet ook dat zij of een mongool is die het doorverteld of ze is ineens veel te lief tegen een bastard van Ned.
Ik wil niet dat Meera uit de serie verdwijnt nuquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lijkt me zinloos om hem nu nog screentime te geven.
Gerucht gaat wel dat Meera nu verdwijnt. Dus zal wel geen Howland worden.
Ik doelde op mijn favoriete trillende onderkin
Ik zal het Cat ook niet vertellen. Raar figuur.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het was wel logisch dat hij het niet meteen vertelde, want toen hij met Jon terugkwam kende hij Cat nauwelijks. Had haar alleen gezien met hun huwelijk en toen ze daarna Robb verwekten.
En het beste om een geheim te bewaren is als niemand het weet, en Cats behandeling van Jon maakte het ook wel geloofwaardig voor de buitenwereld dat hij echt een bastaard is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |