abonnement Unibet Coolblue
pi_172848221
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet zo hypocriet jij, jij post gewoon in OUD, we hebben het heus wel gezien.
Ik vulde het even in naar de heersende tendens van niet-OUD-fok!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172848244
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Vriend, ik woon samen met een Duitser. Ironie, leer het herkennen.
Ik zal het even noteren zodat ik het de volgende keer onthoud.
pi_172848370
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, maar een toelichting is áltijd noodzakelijk. Een test geeft nooit alleen een score, het is altijd een integratie van veel informatie. Waarbij je ook rekening houdt met de plafond- en bodemeffecten.
Dat klopt uiteraard. Mijn ervaring met ons aan de randen functionerend kind is echter dat ook professionals het erg lastig blijken te vinden om langs een cijfer ook naar de tekst eromheen te kijken. Zelfs Mrs de hulpverlener, die ik als hulpverlener echt wel hoog heb zitten, geeft aan dat ons traject en ervaring toch echt invloed hebben gehad op hoe zij testverslagen van cliënten bekijkt. Blijkbaar is weten dat het uiteraard zo werkt niet altijd genoeg om ook daadwerkelijk je blik zo ruim te houden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:27:06 #105
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172848371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vulde het even in naar de heersende tendens van niet-OUD-fok!
Huuuuu OUD!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172848388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 07:20 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen P O+
Isa O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172848404
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Vriend, ik woon samen met een Duitser. Ironie, leer het herkennen.
Je hebt het licht gezien en bent weer van de mannen? :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172848434
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Belgen hebben AZERTY. Die hebben meestal ook de grootste moeite om op een QWERTY te typen.
De Fransen ook. En dan heb je in NL ook nog het standaard US International toetsenbord met het @ boven de 2 en het NL toetsenbord met de @ links naast de 1 :P En de UK heeft weer een andere indeling :P Ik kan inmiddels op alle toetsenborden blind tikken :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172848435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Huuuuu OUD!
Pfsh, kinderen :r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:29:44 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172848440
Overigens heb ik een kind wat anders-dan-de-rest is binnen de klas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172848478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:29 schreef fietsie het volgende:
Overigens heb ik een kind wat anders-dan-de-rest is binnen de klas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van in taal x, anders dan de taal op school, opgevoed worden word je m.i. geen rugzakkind. Dat vraagt wel wat meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:33:01 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172848511
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Van in taal x, anders dan de taal op school, opgevoed worden word je m.i. geen rugzakkind. Dat vraagt wel wat meer.
Dat klopt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172848538
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat klopt uiteraard. Mijn ervaring met ons aan de randen functionerend kind is echter dat ook professionals het erg lastig blijken te vinden om langs een cijfer ook naar de tekst eromheen te kijken. Zelfs Mrs de hulpverlener, die ik als hulpverlener echt wel hoog heb zitten, geeft aan dat ons traject en ervaring toch echt invloed hebben gehad op hoe zij testverslagen van cliënten bekijkt. Blijkbaar is weten dat het uiteraard zo werkt niet altijd genoeg om ook daadwerkelijk je blik zo ruim te houden.
Ik vind dat ook kwalijk, dat een IQ een op zichzelf betekenisvol begrip is geworden. Sowieso wringt het tussen maatwerk en open blik en een steeds verdergaande 'objectivering' van aandoeningen zoals verlangd wordt vanuit bijvoorbeeld verzekering.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172848562
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hebt het licht gezien en bent weer van de mannen? :o
Ik probeerde het niet-genderneutraal te verwoorden. Zo vermoeiend :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172848611
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:33 schreef fietsie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172848672
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dat toch apart hoor, de hele SC vakt over elkaar heen als er iets onwelgevoegelijks gezegd wordt over welk onderwerp dan ook, maar gekkies vinden jullie blijkbaar geen probleem. Terwijl je weet dat het kwetsend voor Duitsers is.

Het is bovendien behoorlijk grof en onnodig. Als je het hebt over Duitsers weet iedereen wel dat je onze oosterburen bedoelt, Gekkies vind ik echt walgelijk taalgebruik.
Fok jou Krea. Ik eis een bronvermelding als je me plagieert incl tikfout voor een slechte parodie.
Kwak
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:40:00 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172848686
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Randstad basisschool standaardklasgrootte zoals gerapporteerd door broer en nichtjes was mijn referentiekader. 34 kindertjes in een hok.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172848698
Ik zat echt in de saaiste doodnormaalste klas ooit :D Eén jongen had een vader die héél oud was (wel in de 50), één wiens ouders gescheiden waren (dat was gek) en één meisje dat logopedie lessen kreeg. That's it. 30 kinderen. Niemand adhd of vervelend gedrag of uit een naar gezin. Best wel lief allemaal :+

Oh, en allemaal wit :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172848743
Overigens kunnen die kinderen uit t klasje van fietsies dochter best letterlijk een rugzakje hebben. Als ze aangetoond een taalachterstand hebbn. Alleen gaat dat budget niet meer via een rugzakje maar via de school nu dacht ik.
Kwak
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:43:43 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172848760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat echt in de saaiste doodnormaalste klas ooit :D Eén jongen had een vader die héél oud was (wel in de 50), één wiens ouders gescheiden waren (dat was gek) en één meisje dat logopedie lessen kreeg. That's it. 30 kinderen. Niemand adhd of vervelend gedrag of uit een naar gezin. Best wel lief allemaal :+

Oh, en allemaal wit :+
Tof.

Ik zat in klas 1 met zijn tweetjes.
In klas 6 waren we inmiddels wel met 8!!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172848818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat echt in de saaiste doodnormaalste klas ooit :D Eén jongen had een vader die héél oud was (wel in de 50), één wiens ouders gescheiden waren (dat was gek) en één meisje dat logopedie lessen kreeg. That's it. 30 kinderen. Niemand adhd of vervelend gedrag of uit een naar gezin. Best wel lief allemaal :+

Oh, en allemaal wit :+
Ik had ook zoiets. Heel even een pikzwarte jongen, Marcelino, waarmee ik als onderdeel van zijn remedial teaching en mijn klasoverslaanschrijfetcles activiteiten moest ondernemen als scharen op de juiste manier aangeven en terugkrijgen, maar die vertrok alweer snel.
Daarnaast ook één protestants meisje met Duitse moeder dat daarom niet meedeed met de communie. Dat was toch wel het gekste van de basisschool.

Een paar jaar later werd het schoolhoofd, een non, in elkaar geslagen door kamperouders omdat hun kind straf gekregen had en werd dat soort gedrag min of meer normaal daar. Niet zo erg dat ik toen al een tijdje weg was.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172848826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat echt in de saaiste doodnormaalste klas ooit :D Eén jongen had een vader die héél oud was (wel in de 50), één wiens ouders gescheiden waren (dat was gek) en één meisje dat logopedie lessen kreeg. That's it. 30 kinderen. Niemand adhd of vervelend gedrag of uit een naar gezin. Best wel lief allemaal :+

Oh, en allemaal wit :+
Volgens mij had ik wel iets minder klasgenootjes, en 2 van indonesische afkomst. En alleen Anne was vervelend...die schold mij uit voor brille....(rotwoord) maar niemand vond haar aardig, zij schold iedereen uit. Achteraf bekeken was daar waarschijnlijk iets mee aan de hand.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172848875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:

Volgens mij had ik wel iets minder klasgenootjes, en 2 van indonesische afkomst. En alleen Anne was vervelend...die schold mij uit voor brille....(rotwoord) maar niemand vond haar aardig, zij schold iedereen uit. Achteraf bekeken was daar waarschijnlijk iets mee aan de hand.
Ja, dat is vaker zo -O- People that hurt, hurt other ppl.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172848898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat echt in de saaiste doodnormaalste klas ooit :D Eén jongen had een vader die héél oud was (wel in de 50), één wiens ouders gescheiden waren (dat was gek) en één meisje dat logopedie lessen kreeg. That's it. 30 kinderen. Niemand adhd of vervelend gedrag of uit een naar gezin. Best wel lief allemaal :+

Oh, en allemaal wit :+
Mijn klas was ook zoiets, maar toch denk ik dat er nu wel kinderen uit die klas meer hulp zouden krijgen.

Wij hadden een RT juf die las of rekende met de zwakkere leerlingen, en er was logopedie (dat had mijn broertje). Een jongen werd 'leesblind' genoemd, die was knetterdyslectisch en had concentratieproblemen (zou ik nu denken als docent), en er waren er echt wel meer die nu een etiket zouden krijgen (en dat vind ik niet negatief, als er met het etiket mee hulp voor ze komt). De ADHD'ers kregen gewoon heel vaak straf of moesten op de gang zitten. Best sneu.

Net als dat mijn zeer hoogbegaafde klasgenoot best meer uitdaging had kunnen gebruiken.
Ik ook trouwens. Maar het zelf doorwerken met rekenen en de hele bak met topoloco kaarten en alle informatieboekjes met vragen doorwerken was de enige optie. Ik ben getest eind groep 1 en ze zijn toen gestopt bij niveau eind groep 4... had dus naar groep 3 (of 5) gekund. Niet gedaan, maar daarmee hield het ook op - geen extra programma's of plusmateriaal oid.

Vroeger waren er echt evenveel kinderen 'anders', alleen moesten die t allemaal maar zelf uitzoeken...
Kwak
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 augustus 2017 @ 10:52:21 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_172848940
Ik was zelf de uitzondering met een laptop vanaf groep 6 :P :+.
Verder 1 iemand uit Sri Lanka (geadopteerd)
Verder zat ik in Driehuis op school dus ja.. de rest was min of meer hetzelfde. Alle 'probleemgevallen' kon je in die tijd makkelijk sturen naar de Boekanier. :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_172848959
Onze school had nogal veel 'bijzondere' kinderen. Zo heb ik met een blind meisje in de klas gezeten en met een meisje met het syndroom van down. In een klas van 20 kinderen. Daarnaast zijn er twee jongens naar speciaal onderwijs gegaan. Eén van deze jongens vond iedereen stom, want die sloeg er nogal snel op of spuugde.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172848979
Ik zat nog in een klas, geen groep :P
En er zullen vast wel kinderen bij gezeten hebben die nu meer hulp (of hulp) zouden krijgen, maar die zijn mij niet bijgebleven. De ene leerde makkelijk, de ander leerde niet makkelijk en de rest zat er tussen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172849005
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:50 schreef kwakz0r het volgende:

Vroeger waren er echt evenveel kinderen 'anders', alleen moesten die t allemaal maar zelf uitzoeken...
Dat herken ik niet hoor. Ook zonder etiketjes werd er op mijn school wel gekeken naar de mogelijkheden van het kind. Al moest je ook wat meer mee in de klassikale mal die er nu eenmaal was, maar ik denk dat daar ook wel voordelen aan zitten.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:55:44 #129
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172849007
In mijn klas waren we met een man of dertig. Eén jongen was langzamer dan de rest en had speciale boeken. We hadden 1 Turks meisje met een leer/taalachterstand, verder allemaal wit natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:56:33 #130
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172849025
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pfsh, kinderen :r
Sowieso natuurlijk
Siesta & Fiesta!
pi_172849090
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172849103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is vaker zo -O- People that hurt, hurt other ppl.
De etterbak bij mij in de klas brak zo om het jaar zijn arm doordat hij van de schommel of trap viel. Dat pappa-de-politieman vond dat hij een stoere jongen moest worden en hem het hele huis door sloeg had daar uiteraard niets mee te maken.

Lerares in groep 8 zei 'normaal laten we bij zulk gedrag vaak de ouders met elkaar praten. In dit geval valt er enkel met de moeder te praten'.
pi_172849111
Twaalf tot veertien kinderen in mijn klas op de dorpse basisschool, zelf groep 3 overgeslagen. Ik herinner me verder geen bijzonderheden en iedereen kon prima met elkaar opschieten. Knusjes. :Y Pas vanaf de brugklas pestgedrag gezien en ervaren.
Let me see you stripped down to the bone
pi_172849122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zat nog in een klas, geen groep :P
En er zullen vast wel kinderen bij gezeten hebben die nu meer hulp (of hulp) zouden krijgen, maar die zijn mij niet bijgebleven. De ene leerde makkelijk, de ander leerde niet makkelijk en de rest zat er tussen.
Ik zat ook in klassen *O*

En hoe hard ik ook nadenk, maar we hadden echt geen te drukke of super slimme of super domme kinderen. Ja, idd, de een leerde wat makkelijker dan de ander, maar aangezien we veel zelf moesten doen (rekenboekjes en zo) dan ging je gewoon wat sneller dan de rest als je beter kon leren en wat langzamer als je niet zo snel was. Je kon je eigen tempo bepalen en de leraar hielp waar nodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:55 #135
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_172849124
School :'(
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01:07 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172849126
Wel grappig het verschil tussen "klas" of "groep". Piepjong, die laatsten :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01:31 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172849136
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:00 schreef zeefje het volgende:
School :'(
Zweefje :W
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172849138
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef mjan het volgende:
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
Jakkes! Hoe oud was je toen?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:02:01 #139
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_172849148
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef mjan het volgende:
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
:o :
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_172849165
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Jakkes! Hoe oud was je toen?
Jaar of 9, schat ik. Je maakt wat mee hè, af en toe.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172849176
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De etterbak bij mij in de klas brak zo om het jaar zijn arm doordat hij van de schommel of trap viel. Dat pappa-de-politieman vond dat hij een stoere jongen moest worden en hem het hele huis door sloeg had daar uiteraard niets mee te maken.

Lerares in groep 8 zei 'normaal laten we bij zulk gedrag vaak de ouders met elkaar praten. In dit geval valt er enkel met de moeder te praten'.
Ik las nog een uitspraak van iemand die werkzaam was in de psychiatrie die zei dat in meer dan 90% van de patiënten je veel kon terugleiden naar de ouders. Er zijn best veel mensen volkomen ongeschikt om ouders te zijn, helaas. Je leert ook nergens hoe dat moet. Je leert de idiootste dingen op school, maar niet hoe je kinderen (de toekomst!) opvoedt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:55 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat herken ik niet hoor. Ook zonder etiketjes werd er op mijn school wel gekeken naar de mogelijkheden van het kind. Al moest je ook wat meer mee in de klassikale mal die er nu eenmaal was, maar ik denk dat daar ook wel voordelen aan zitten.
Ik denk dat er in relatief korte tijd veel veranderd is. Ik herken heel erg wat Kwak zegt. Bij mij wad er behalve versneld naar groep 3 ook helemaal niets mogelijk. Ja, in groep 8 mocht ik, toen het rekenboek uit was verder met wiskunde uit de eerste klas. Verder was het allemaal klassikaal en als je eerder klaar was mocht je lezen (daar mag ik nog dankbaar voor zijn als ik de verhalen hoor, vaak genoeg was het ook duimendraaien). Verder was ook iedereen duidelijk wie de langzame kinderen waren en die werden ook niet anders bijgestaan. Als ik nu naar mijn kind kijk, is het onderwijs zo anders.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172849188
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef mjan het volgende:
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
Oeh bah, da's geen fijne ervaring
We have far more in common than that which devides us..
pi_172849197
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef mjan het volgende:
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
_O- _O-
Dat zal je leren met je altruïsme!

Kwak, het was toen denk ik meer aan de ouders om iets te regelen. Mijn vader maakte zich er nogal hard voor dat ik een klas zou overslaan en dat is met het nodige tegenstribbelen van school toen uiteindelijk ook gebeurd. Kostte de nodige overtuigingskracht is me verteld.
Ik ben m wel dankbaar voor het doorzetten, in de nieuwe klas ontdekte ik tot mijn verbazing dat omgaan met klasgenoten ook best leuk kon zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:55 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat herken ik niet hoor. Ook zonder etiketjes werd er op mijn school wel gekeken naar de mogelijkheden van het kind. Al moest je ook wat meer mee in de klassikale mal die er nu eenmaal was, maar ik denk dat daar ook wel voordelen aan zitten.
Volgens mij ben jij alweer een paar jaar jonger dan ik. Ik zat op de basisschool van 1987-1995... toen ik eraf ging begon het net een beetje te komen (zat ook nog eens op een ouderwetse behoudende school).
Kwak
pi_172849262
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat er in relatief korte tijd veel veranderd is. Ik herken heel erg wat Kwak zegt. Bij mij wad er behalve versneld naar groep 3 ook helemaal niets mogelijk. Ja, in groep 8 mocht ik, toen het rekenboek uit was verder met wiskunde uit de eerste klas. Verder was het allemaal klassikaal en als je eerder klaar was mocht je lezen (daar mag ik nog dankbaar voor zijn als ik de verhalen hoor, vaak genoeg was het ook duimendraaien). Verder was ook iedereen duidelijk wie de langzame kinderen waren en die werden ook niet anders bijgestaan. Als ik nu naar mijn kind kijk, is het onderwijs zo anders.
Het mogen lezen als je eerder klaar was herken ik ook nog wel. Dus raffelde ik dingen af...mocht ik lezen. En waar ik nog steeds hele goede herinneringen bij heb zijn de vrijdagmiddagen in de 6e klas als meneer Zieleman ging voorlezen. We zijn nu 45 jaar verder en ik heb die boeken die hij voorlas in mijn boekenkast staan en misschien al wel 10x herlezen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172849299
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat er in relatief korte tijd veel veranderd is. Ik herken heel erg wat Kwak zegt.
Jij en Kwak zijn volgens mij jonger dan ik. Toch kon het bij mij wel. Dat hele veranderen gaat natuurlijk ook niet geleidelijk over het hele land. Ook nu nog zijn er "ouderwetsere en nieuwerwetsere' scholen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:09:56 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172849310
Wij kregen in die periode net voor het eerst van die "les methodes" en rekenboekjes met verhalen erin in plaats van sommen.
Omdat de meesten in de klas (.... meesten van de 2... ) daar zo door waren mochten we de bruin gekaftte "echte lesboeken" van de 100 jaar ervoor zelf uit de kast pakken en doorwerken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172849315
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat er in relatief korte tijd veel veranderd is. Ik herken heel erg wat Kwak zegt. Bij mij wad er behalve versneld naar groep 3 ook helemaal niets mogelijk. Ja, in groep 8 mocht ik, toen het rekenboek uit was verder met wiskunde uit de eerste klas. Verder was het allemaal klassikaal en als je eerder klaar was mocht je lezen (daar mag ik nog dankbaar voor zijn als ik de verhalen hoor, vaak genoeg was het ook duimendraaien). Verder was ook iedereen duidelijk wie de langzame kinderen waren en die werden ook niet anders bijgestaan. Als ik nu naar mijn kind kijk, is het onderwijs zo anders.
Ik zat op zo'n duimendraaischool. Uren per dag met mijn armen over elkaar. Mijn moeder was het zat en deed me op een Montessorischool O+
Spoilers!
pi_172849317
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:59 schreef mjan het volgende:
Ik zat in een zeer gemengde klas, omdat mijn ouders me niet op een witte school wilden zetten.

De meest merkwaardige figuur is wel de jongen die heel vaak verhuisd was en waar niemand vrienden mee wilde zijn. Dat vond ik zielig, dus werd ik wel vriendjes. Toen sloot hij me in zijn kamer op en bedreigde me met een mes. Ik was niet heel rouwig dat hij snel daarna weer opnieuw verhuisde.
Zo kregen wij op de middelbare school iemand in de klas waar binnen de kring van samenwerkende scholen mee 'gesleept' werd omdat eigenlijk niemand wat met hem kon beginnen.

Zijn trackrecord bestond onder andere uit leerlingen met hoofd in toiletpot duwen en doorspoelen.
pi_172849320
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat er in relatief korte tijd veel veranderd is. Ik herken heel erg wat Kwak zegt. Bij mij wad er behalve versneld naar groep 3 ook helemaal niets mogelijk. Ja, in groep 8 mocht ik, toen het rekenboek uit was verder met wiskunde uit de eerste klas. Verder was het allemaal klassikaal en als je eerder klaar was mocht je lezen (daar mag ik nog dankbaar voor zijn als ik de verhalen hoor, vaak genoeg was het ook duimendraaien). Verder was ook iedereen duidelijk wie de langzame kinderen waren en die werden ook niet anders bijgestaan. Als ik nu naar mijn kind kijk, is het onderwijs zo anders.
Ja, misschien is er wel veel veranderd. Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik zo enorm veel jonger dan jullie ben (29).

En ik denk dat het ook wel leerzaam is om te ervaren dat niet alles aan je aangepast wordt (mits er daarnaast ook oog is voor wie je bent en wat je kunt/welke potentie je hebt). Ik zie bij slimme neefjes wel veel 'entitlement' en weinig begrip voor kinderen die het allemaal niet zo komt aanwaaien.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849330
Ja zeg...lucky is blauw?
Hoe gaat het verder met iedereen :W
pi_172849337
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:11 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg...lucky is blauw?
Hoe gaat het verder met iedereen :W
Anne! *O* Hoe is het met jou?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las nog een uitspraak van iemand die werkzaam was in de psychiatrie die zei dat in meer dan 90% van de patiënten je veel kon terugleiden naar de ouders. Er zijn best veel mensen volkomen ongeschikt om ouders te zijn, helaas. Je leert ook nergens hoe dat moet. Je leert de idiootste dingen op school, maar niet hoe je kinderen (de toekomst!) opvoedt.
Nu zou dit al een andere wereld zijn, aangezien hulpverleners toen kindermishandeling en misbruik amper konden melden.

En die hulpverleners wisten daar zeer zeker van :+
pi_172849343
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:11 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg...lucky is blauw?
Hoe gaat het verder met iedereen :W
Hey Anne! :W Z'n gangetje :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849347
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het mogen lezen als je eerder klaar was herken ik ook nog wel. Dus raffelde ik dingen af...mocht ik lezen.
Zo ontzettend dit. Alleen in de 6e klas mocht ik dat, maar ze had wel een plank vol lemniscaatboeken. Als ik er doorheen was, begon ik gewoon weer opnieuw.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849363
Tja...zoals het gaat.

Rare weken achter de rug en die komen er aan.

Hoe is het in Grun en met zwager en de scriptie?

En de wandeling van de vader van Isa _O_
Is hij al weer thuis?
pi_172849368
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O- _O-
Dat zal je leren met je altruïsme!

Kwak, het was toen denk ik meer aan de ouders om iets te regelen. Mijn vader maakte zich er nogal hard voor dat ik een klas zou overslaan en dat is met het nodige tegenstribbelen van school toen uiteindelijk ook gebeurd. Kostte de nodige overtuigingskracht is me verteld.
Ik ben m wel dankbaar voor het doorzetten, in de nieuwe klas ontdekte ik tot mijn verbazing dat omgaan met klasgenoten ook best leuk kon zijn.
Mijn moeder kwam uit t onderwijs en heeft versnellen juist tegen gehouden. Godzijdank. Was voor mij niet goed geweest, kon me tussen leeftijdgenoten al nauwelijks op de been houden.
Kwak
pi_172849372
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:12 schreef AnneX het volgende:
Tja...zoals het gaat.

Rare weken achter de rug en die komen er aan.

Hoe is het in Grun en met zwager en de scriptie?
Rare weken, herkenbaar...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:10 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja, misschien is er wel veel veranderd. Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik zo enorm veel jonger dan jullie ben (29).
Je hebt het vast niet over mij, maar wij schelen 11 jaar *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849397
Ja...gaat het een beetje met zorgen voor moeders?
Is vader nog aan de wandel? Alleen ?
pi_172849401
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:12 schreef AnneX het volgende:
Tja...zoals het gaat.

Rare weken achter de rug en die komen er aan.

Hoe is het in Grun en met zwager en de scriptie?
Rare weken ja? Fijn dat je hier weer aan komt waaien :Y

Het is fijn in Grunn, druk met de scriptie, en de zwager geniet van een vakantie aan zee (hij kan inmiddels zelfs stukken over het strand lopen ^O^ )
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849406
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn moeder kwam uit t onderwijs en heeft versnellen juist tegen gehouden. Godzijdank. Was voor mij niet goed geweest, kon me tussen leeftijdgenoten al nauwelijks op de been houden.
Ook daarmee is maatwerk de enige juiste aanpak. Ik denk dat het met mij echt stukken slechter was afgelopen als ze me in die klas hadden gehouden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849408
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:14 schreef AnneX het volgende:
Ja...gaat het een beetje met zorgen voor moeders?
Is vader nog aan de wandel? Alleen ?
Nee, paps is al terug. Godzijdank voor zijn zusje overleed. Daar heb ik straks de uitvaart van. We waren steeds bang dat ze zou overlijden terwijl mijn vader in Spanje was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:10 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja, misschien is er wel veel veranderd. Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik zo enorm veel jonger dan jullie ben (29).

En ik denk dat het ook wel leerzaam is om te ervaren dat niet alles aan je aangepast wordt (mits er daarnaast ook oog is voor wie je bent en wat je kunt/welke potentie je hebt). Ik zie bij slimme neefjes wel veel 'entitlement' en weinig begrip voor kinderen die het allemaal niet zo komt aanwaaien.
Heel eerlijk: ik vind het ook moeilijk me voor te stellen hoe het is als je minder slim bent.

Die entitlement komt eerder vanuit opvoeding dan dat je op school op je niveau mag werken.

En ik heb het niet over alles maar aanpassen, maar als een kind adhd heeft kun je toch op andere manieren daaroo inspelen dan ze straf te geven als ze te druk zijn?
Kwak
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:16:41 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172849433
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hebt het vast niet over mij, maar wij schelen 11 jaar *)
Voor een 18 jarige heb je best een aardige woordenschat, en ook al een gezin enzo. Toe maar...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 augustus 2017 @ 11:16:59 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172849437
Zo zat er een jongetje in mijn klas die altijd wel wilde oppassen op de jonge kinderen, terwijl de leraren pauze hielden.
Die bleek er tientallen betast en misbruikt te hebben. Daarna hebben diverse ouders verhaal gehaald bij de ouders van deze jongen en geprobeerd zijn huis in de brand te steken.
Een ander klasgenootje heeft hem geprobeerd neer te steken toen hij het hoorde.

#andere tijden.
pi_172849443
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ook daarmee is maatwerk de enige juiste aanpak. Ik denk dat het met mij echt stukken slechter was afgelopen als ze me in die klas hadden gehouden.
Ja zeker! Mijn broertje wilden ze langer laten kleuteren en daar is ze voor gaan liggen, dat was een hee slecht idee.

Ben benieuwd hoe het voor Melle gaat zijn. Die is van eind oktober. Ben vanuit me zelf heel skeptisch tegenover versnellen, maar als het voor hem beter is... we'll see. (Al is oktober geen versnellen meer tegenwoordig maar 'normaal')
Kwak
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:17:19 #169
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_172849446
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O- _O-
Dat zal je leren met je altruïsme!

Kwak, het was toen denk ik meer aan de ouders om iets te regelen. Mijn vader maakte zich er nogal hard voor dat ik een klas zou overslaan en dat is met het nodige tegenstribbelen van school toen uiteindelijk ook gebeurd. Kostte de nodige overtuigingskracht is me verteld.
Ik ben m wel dankbaar voor het doorzetten, in de nieuwe klas ontdekte ik tot mijn verbazing dat omgaan met klasgenoten ook best leuk kon zijn.
De school wilde mij uit 1 van de hoogste leesgroepen houden omdat mijn broer dat oneerlijk was tegenover mijn (oudere) broer, die op een veel lager leesniveau zat. Dat hebben mijn ouders tegengehouden. Het was wel een verademing om te kunnen lezen op de snelheid die je gewend bent. Wel gek dat ze het probeerde tegen te houden.
pi_172849460
AnneX *O* *O* *O*
Hoe gaat het met jullie, en met je schoonmoeder? Alles bij haar ook wat tot rust gekomen na de zware eerste tijd?
We have far more in common than that which devides us..
pi_172849493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Voor een 18 jarige heb je best een aardige woordenschat, en ook al een gezin enzo. Toe maar...
:*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849496
Ow leuk...ik lees een stukkie terug over de lagere school.
Samengevat door mijn vader: de een kan het wél en doet het niet (moi) en de ander wil wel en kan het niet. ( broertje naar lomschool in de schilderswijk).

Sommige onderwijzers - ja, want in klassen - waren voortreffelijk.
Zetten mij achter in de (vierde) klas, naast de kast met leesboeken, die ik las onder mijn tafeltje.
Moest ik weer bij de les zijn, boek weg en tafel weer naar voren schuiven.

Of mn. Schwartz: mij vooraan zetten en allerlei x klusjes laten doen / regelen.
Mw. Berkes kon mij niet handelen in derde klas en klaagde bij mijn moeder.
pi_172849500
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heel eerlijk: ik vind het ook moeilijk me voor te stellen hoe het is als je minder slim bent.

Die entitlement komt eerder vanuit opvoeding dan dat je op school op je niveau mag werken.
Ik denk dat de plusklassen, het gepraat van ouders en leerkrachten over hoe je gemotiveerd kunt worden als je voorloopt op de rest van de klas, e.d. wel invloed heeft.

quote:
En ik heb het niet over alles maar aanpassen, maar als een kind adhd heeft kun je toch op andere manieren daaroo inspelen dan ze straf te geven als ze te druk zijn?
Ja, helemaal eens, maar dat gebeurde op mijn school dus al :Y Ik herinner me een jongen die af en toe buiten rond mocht rennen om energie kwijt te raken. En een meester die vragen stelde en dan een tennisbal naar degene gooide die de vraag mocht beantwoorden. Er was ruimte om creatieve oplossingen te bedenken voor 'probleemgedrag' en dat werd ook aangemoedigd in het docententeam. Er gebeurde vast nog meer, maar ik heb het tegenovergestelde van ADHD dus dat is me niet zo bijgebleven :D
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:20:46 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172849516
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:*
En dan nog ben je piep ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172849522
Wat zijn we hier toch allemaal begaafd O+

Ik ben blij dat mijn ouders me geen klas over hebben laten slaan. Ik was helemaal niet klaar voor oudere kinderen. Met die slimheid viel het uiteindelijk wel mee allemaal. Ik ben echt niet begaafd ofzo maar ik vond leren gewoon heel leuk en daardooor was ik snel.

AX, hoi!
Spoilers!
pi_172849524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, paps is al terug. Godzijdank voor zijn zusje overleed. Daar heb ik straks de uitvaart van. We waren steeds bang dat ze zou overlijden terwijl mijn vader in Spanje was.
Ow jee.
Gecondoleerd.
Is vader terug komen vliegen? Dat is toch niet lopend.
En deed hij het wandelen met een groep of vriend?
pi_172849549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, paps is al terug. Godzijdank voor zijn zusje overleed. Daar heb ik straks de uitvaart van. We waren steeds bang dat ze zou overlijden terwijl mijn vader in Spanje was.
Heftig Isa! Is dat de tante waar je een goede band mee had, of ben ik nu in de war met iets anders?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 augustus 2017 @ 11:22:55 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172849554
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zijn we hier toch allemaal begaafd O+
Iedereen op fok is hoogbegaafd.
pi_172849585
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:19 schreef Lot_1 het volgende:
En een meester die vragen stelde en dan een tennisbal naar degene gooide die de vraag mocht beantwoorden.
Ik zou onder de blauwe plekken zijn thuisgekomen :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172849642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:22 schreef Lot_1 het volgende:

Heftig Isa! Is dat de tante waar je een goede band mee had, of ben ik nu in de war met iets anders?
Nee, dit was idd mijn leukste en liefste tante -O-

Ik probeer mezelf af te leiden, al de hele week, maar straks kan dat natuurlijk niet meer. Op je mobiele telefoon spelletjes doen is vast not done op een uitvaart :+

quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:21 schreef AnneX het volgende:

Ow jee.
Gecondoleerd.
Is vader terug komen vliegen? Dat is toch niet lopend.
En deed hij het wandelen met een groep of vriend?
Ja, bedankt. Er gaat gewoon een vliegtuig naar Schiphol vanuit Santiago de Comportela ;) Wandelen deed hij alleen. Wel heel veel mensen ontmoet en mee op getrokken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849657
En geweldig voor lot's zwager om zelfstandig te kunnen lopen over het strand. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel groter wordt mijn wereld voorlopig niet. -O-
Dus fok ik wel weer om bij te blijven.
pi_172849663
AnneX! :* Daar ben je O+

quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Iedereen op fok is hoogbegaafd.
Hoho, alleen de vrouwen. We moeten toch iets op FOK! als we ons niet kunnen voorstaan op een piemel van dertig centimeter.
Let me see you stripped down to the bone
pi_172849678
Isa, sterkte vandaag joh :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_172849683
Gecondoleerd en sterkte, Isa :*
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172849732
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:24 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik zou onder de blauwe plekken zijn thuisgekomen :D
:Y

Ik ben de juffen en meesters van mijn kind wel dankbaar dat ze ook dit soort creatieve leerhulpen gebruiken. Zij mag ook rennen als ze het allemaal niet meer trekt, kan ergens gaan liggen, tig opties alleen al om het vol te houden in de klas. Nou zijn zij met meer, en opgeleid en wat dies meer zij, maar ze doen dat stukken beter dan ik. Ik heb nog immer moeite me te verplaatsen in haar vermogens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849749
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dit was idd mijn leukste en liefste tante -O-
Gecondoleerd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172849758
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:28 schreef minilot het volgende:
AnneX! :* Daar ben je O+

[..]

Hoho, alleen de vrouwen. We moeten toch iets op FOK! als we ons niet kunnen voorstaan op een piemel van dertig centimeter.
:D

Wat zijn jullie toch bij de hand, soms/ vaak.

#traagwief.
pi_172849764
Isa :*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172849796
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:28 schreef AnneX het volgende:
En geweldig voor lot's zwager om zelfstandig te kunnen lopen over het strand. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel groter wordt mijn wereld voorlopig niet. -O-
Dus fok ik wel weer om bij te blijven.
Je bent gewoon een dief, geef het maar toe!

Wat een gedoe nog steeds...
Spoilers!
pi_172849833
Och Isa, sterkte vandaag (en in de komende tijd)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogbegaafd...dat ben ik voor geen meter (wel leesverslaafd vandaar mijn afraffelen van opdrachten).
We have far more in common than that which devides us..
pi_172849849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dit was idd mijn leukste en liefste tante -O-

Ik probeer mezelf af te leiden, al de hele week, maar straks kan dat natuurlijk niet meer. Op je mobiele telefoon spelletjes doen is vast not done op een uitvaart :+
Wat verdrietig. Sterkte straks. En ik vrees dat er vreemd gekeken wordt als je spelletjes gaat doen inderdaad ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849857
Ja zeg lucky...laatst reed ik langs een dijkhuisje en dacht aan jullie in de caravan.
Is het binnenkort afgelopen en nog te doen?

Ach.sch'ma is recent voor het eerst van haar leven alleen in haar lange leven.
Ondanks aanloop en bezoek en telefonen.
Af en toe kan zij het prima verwoorden.
pi_172849861
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:28 schreef AnneX het volgende:
En geweldig voor lot's zwager om zelfstandig te kunnen lopen over het strand. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel groter wordt mijn wereld voorlopig niet. -O-
Dus fok ik wel weer om bij te blijven.
pfff.. wat vermoeiend zeg. Je kunt niet veel goeds doen he? :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849905
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Y

Ik ben de juffen en meesters van mijn kind wel dankbaar dat ze ook dit soort creatieve leerhulpen gebruiken. Zij mag ook rennen als ze het allemaal niet meer trekt, kan ergens gaan liggen, tig opties alleen al om het vol te houden in de klas. Nou zijn zij met meer, en opgeleid en wat dies meer zij, maar ze doen dat stukken beter dan ik. Ik heb nog immer moeite me te verplaatsen in haar vermogens.
Ja, maar het is ook veel gemakkelijker om begripvol te zijn als professional. Het is werk en je weet dat je aan het eind van de dag gewoon weer naar huis kunt. Ik heb ook bijzonder veel geduld met ingewikkelde neefjes als ik oppas, maar dat is deels ook 'gespeeld'. Ik ben heel blij dat ik er niet 24/7 verantwoordelijk voor ben.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172849912
En weer een GLS verzendende webshop ;(

grmbl (en als klap op de vuurpijl ook nog 'verkeerde' adres geselecteerd: bij m'n ouders.. moet ik daar heel de dag hangen, ipv tussendoor klussen)
pi_172849971
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:36 schreef Lot_1 het volgende:

Wat verdrietig. Sterkte straks. En ik vrees dat er vreemd gekeken wordt als je spelletjes gaat doen inderdaad ;)
Afleiding ftw *) Maar nee, ik zal het met wat zakdoekjes moeten doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849984
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:36 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg lucky...laatst reed ik langs een dijkhuisje en dacht aan jullie in de caravan.
Is het binnenkort afgelopen en nog te doen?

Ach.sch'ma is recent voor het eerst van haar leven alleen in haar lange leven.
Ondanks aanloop en bezoek en telefonen.
Af en toe kan zij het prima verwoorden.
Ik vroeg me al af hoe het met haar zou gaan -O- Moet wel heel moeilijk zijn en dat kan ze gezien haar karakter vast niet goed uiten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172849989
Dat is het gekke: als ik weer vertrek, word ik uitgebreid bedankt en geknuffeld voor alle hulp B-)

Ach Isa: je lievelingstante. Ga je spreken? en herinneringen ophalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172850304
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:44 schreef AnneX het volgende:
Dat is het gekke: als ik weer vertrek, word ik uitgebreid bedankt en geknuffeld voor alle hulp B-)

Ach Isa: je lievelingstante. Ga je spreken? en herinneringen ophalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat apart (en toch ook fijn denk ik) dat ze je zo bedankt. En dan waarschijnlijk is vergeten dat ze een half uur eerder zo naar tegen je was.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172850317
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:36 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg lucky...laatst reed ik langs een dijkhuisje en dacht aan jullie in de caravan.
Is het binnenkort afgelopen en nog te doen?
Het gaat nog wel. De slaapkamer is zo goed als klaar. De woonkamer morgen en deze week de gang misschien ook nog. Echter, in al die ruimtes moet de stukadoor aan de slag en die komt pas "ergens in september".
We hebben gisteren ons nieuwe bed gehaald, dat zetten we een dezer dagen in de slaapkamer. En gisteren is onze nieuwe keuken opgehaald, we hebben er een gekregen van een kennis. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe en wat qua opstelling.
Spoilers!
pi_172850341
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:40 schreef FranticDJ het volgende:
En weer een GLS verzendende webshop ;(

grmbl (en als klap op de vuurpijl ook nog 'verkeerde' adres geselecteerd: bij m'n ouders.. moet ik daar heel de dag hangen, ipv tussendoor klussen)
GLS is zo kut inderdaad. Hoe gaat het verder met je CV enzo? En met je knie?
Spoilers!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:05:51 #202
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172850375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het gaat nog wel. De slaapkamer is zo goed als klaar. De woonkamer morgen en deze week de gang misschien ook nog. Echter, in al die ruimtes moet de stukadoor aan de slag en die komt pas "ergens in september".
We hebben gisteren ons nieuwe bed gehaald, dat zetten we een dezer dagen in de slaapkamer. En gisteren is onze nieuwe keuken opgehaald, we hebben er een gekregen van een kennis. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe en wat qua opstelling.
Spaanse stukadoor zeker?
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')