Vormer had één probleem en dat was dat die Clasie voor zich hadquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Op dat vilhena verhaal ga ik niet eens in want dat heb ik al een keer gepost hier....
Waarom is Vormer volgens jou dan mislukt bij Feyenoord? want hij is keihard mislukt in de kuip....
Vormer speelt in de belgische competitie en die is slechter dan de Nederlandse...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Vormer had één probleem en dat was dat die Clasie voor zich had
Precies. Was rond die tijd met afstand de beste wisselspeler die we hadden, terwijl in het veld nog spelers als Immers, Nelom en Mulder rondliepenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Brugge zal niet veel met Feyenoord schelen. Competitie zal wel iets minder zijn ja.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Vormer speelt in de belgische competitie en die is slechter dan de Nederlandse...
Eenoog is koning in het land der blinden....
Ok ik ga jou geloven...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:54 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Brugge zal niet veel met Feyenoord schelen. Competitie zal wel iets minder zijn ja.
Als jij dat uit mijn tekst haalt ben je echt debiel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ok ik ga jou geloven...
binnenkort speelt hij dus in italie engeland of spanje
Dat haal ik inderdaad uit jou tekstquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:11 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Als jij dat uit mijn tekst haalt ben je echt debiel.
Dit.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
El Ahmadi heeft het al bij Aston Villa niet kunnen laten zien Klaas. Vilhena kan vast wel mee bij een middenmotor in Italië ofzo ja.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat haal ik inderdaad uit jou tekst
Hij speelt voortreffelijk bij brugge volgens jou en dus zou hij ook meekunnen bij Feyenoord. Al onze middenvelders acht ik in staat om in die competities mee te kunnen voetballen.
Alsof jij ook maar iets van de Belgische competitie volgt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Vormer speelt in de belgische competitie en die is slechter dan de Nederlandse...
Eenoog is koning in het land der blinden....
Maar volgens Klaas was Clasie maar een kutspeler dus moet Vormer wel een enorm slechte speler zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Karim heeft in 2 seizoenen engeland in totaal 52 wedstrijden gespeeld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:47 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
El Ahmadi heeft het al bij Aston Villa niet kunnen laten zien Klaas. Vilhena kan vast wel mee bij een middenmotor in Italië ofzo ja.
Er is een verschil tussen goed genoeg zijn voor Feyenoord en in een topcompetitie mee kunnen. Ik zeg ook nergens dat die beter is dan El Ahmadi of Vilhenna.
Klaas snapt er niks van.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar volgens Klaas was Clasie maar een kutspeler dus moet Vormer wel een enorm slechte speler zijn.
clasie en vormer vergelijken is helemaal debielquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar volgens Klaas was Clasie maar een kutspeler dus moet Vormer wel een enorm slechte speler zijn.
Ligt er maar aan wat je verstaat onder 'meekunnen'. Vormer is gewoon captain bij Brugge en is onomstreden de man op het middenveld. Die zou ook bij Feyenoord prima op zijn plek zijn, zeker met zijn schot/vrije trap. Dat ontbreekt bij ons wel op het middenveld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat haal ik inderdaad uit jou tekst
Hij speelt voortreffelijk bij brugge volgens jou en dus zou hij ook meekunnen bij Feyenoord. Al onze middenvelders acht ik in staat om in die competities mee te kunnen voetballen.
hij heeft zijn kans in de kuip al gehad en hopeloos gefaaldquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je verstaat onder 'meekunnen'. Vormer is gewoon captain bij Brugge en is onomstreden de man op het middenveld. Die zou ook bij Feyenoord prima op zijn plek zijn, zeker met zijn schot/vrije trap. Dat ontbreekt bij ons wel op het middenveld.
Wie zegt dat hij de beste speler in België is? Hij is afgelopen seizoen wel derde geworden in de Gouden Schoen verkiezing, dus behoort gewoon tot de betere spelers. België is echt niet zo'n enorm veel slechter competitie meer als Nederland hoor, niveau lijkt juist wat meer naar elkaar toegekropen te zijn de laatste paar jaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Karim heeft in 2 seizoenen engeland in totaal 52 wedstrijden gespeeld.![]()
Als je de beste speler in belgie bent en je wordt nog niet gescout door italie engeland of spanje is er wat ernstig mis goser....de scouts zijn niet blind in de meeste gevallen. Ik zie net ook dat hij maar 19 wedstrijden gespeeld heeft in de belgische competitie vorig seizoen.
Vormer heeft helemaal niets bijzonders...
i rest my case
El Ahmadi is zeker teruggekomen vanwege zijn voorliefde voor Feyenoord en het fantastische salaris.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Karim heeft in 2 seizoenen engeland in totaal 52 wedstrijden gespeeld.![]()
Als je de beste speler in belgie bent en je wordt nog niet gescout door italie engeland of spanje is er wat ernstig mis goser....de scouts zijn niet blind in de meeste gevallen. Ik zie net ook dat hij maar 19 wedstrijden gespeeld heeft in de belgische competitie vorig seizoen.
Vormer heeft helemaal niets bijzonders...
i rest my case
Vormer speelde gewoon centraal verdedigend op het middenveld bij Roda en ook bij Feyenoord. Je maakt jezelf weer belachelijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
clasie en vormer vergelijken is helemaal debiel
vormer is een aanvallende spelmaker en clasie een verdedigende middenvelder..
Dat hij zogenaamd door clasie uit het elftal is gespeeld is helemaal een lachwekkend verhaal hier
belgische competitie stelt geen drol voor, al de betere spelers zijn inmiddels allemaal vertrokken.]quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij de beste speler in België is? Hij is afgelopen seizoen wel derde geworden in de Gouden Schoen verkiezing, dus behoort gewoon tot de betere spelers. België is echt niet zo'n enorm veel slechter competitie meer als Nederland hoor, niveau lijkt juist wat meer naar elkaar toegekropen te zijn de laatste paar jaar.
Joequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hij heeft zijn kans in de kuip al gehad en hopeloos gefaald
mag ik vragen hoe jij de wedstrijden ziet, want ze worden in Nederland niet uitgezonden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
belgische competitie stelt geen drol voor, al de betere spelers zijn inmiddels allemaal vertrokken.]
Het is echt allemaal hotsenknostse voetbal wat je in nederland bij de hoofdklasse amateurs ziet....
nu moet ik helemaal lachen...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vormer speelde gewoon centraal verdedigend op het middenveld bij Roda en ook bij Feyenoord. Je maakt jezelf weer belachelijk.
Ziggo heeft ze toch?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
mag ik vragen hoe jij de wedstrijden ziet, want ze worden in Nederland niet uitgezonden?
ik verspil geen tijd aan belgische voetbal....ik weet wel hoe het eruit ziet want het is al 100 jaar hetzelfde..quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
mag ik vragen hoe jij de wedstrijden ziet, want ze worden in Nederland niet uitgezonden?
Joeloeloequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nu moet ik helemaal lachen...
vormer is een spelmaker ....die weet helemaal niet wat verdedigen is......dat is ook 1 van de redenen waarom hij niet meer opgesteld werdt.....
Aha, ja het voetbal is verder ook niet veranderd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik verspil geen tijd aan belgische voetbal....ik weet wel hoe het eruit ziet want het is al 100 jaar hetzelfde..
Alleen Anderlecht heeft een periode gehad dat het aardig voetbalde...toen speelde Enxo Scifo daar nog..maar ik betwijfel of jij ooit van die naam heb gehoord....
Nee het belgische voetbal zal nooit veranderen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Aha, ja het voetbal is verder ook niet veranderd.Is goed Klaas.
Bedankt Nostradamus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee het belgische voetbal zal nooit veranderen.
Lijkt me verstandigquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo ik ga even wat anders doen
https://www.facebook.com/Lord-Nelom-1443881342577086/?ref=br_rsquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:13 schreef Caland het volgende:
Verdonk weg, Woudenberg weg
Nelom blijft dus
Lord Nelom
Veel Arischer ga je ze niet krijgentwitter:scHeerenveen twitterde op dinsdag 01-08-2017 om 14:46:29Welkom @LucasWoudenberg! 🔵⚪️⚽️ #WijzijnscHeerenveen https://t.co/2TZwuvnO0z
reageer retweet
Valt qua uiterlijk niet op tussen die Scandinaviërs daar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:55 schreef Grifte het volgende:
Veel Arischer ga je ze niet krijgentwitter:scHeerenveen twitterde op dinsdag 01-08-2017 om 14:46:29Welkom @LucasWoudenberg! 🔵⚪️⚽️ #WijzijnscHeerenveen https://t.co/2TZwuvnO0z[ afbeelding ] reageer retweet
![]()
Succes, hoop dat ie het daar gaat maken.
Haha! Wat een klapmongeaul...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef Scrummie het volgende:
Kostas
Zijn periode bij Feyenoord is dus inmiddels niet meer dan 'een omweg'.
Dat terwijl die in deze documentaire Feyenoord nog helemaal ophemelt (wat ze voor hem en zijn moeder hebben gedaan toen zij nog niet zolang in Nederland waren).quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef Scrummie het volgende:
Kostas
Zijn periode bij Feyenoord is dus inmiddels niet meer dan 'een omweg'.
Ja, dat kan toch ook volledig los van elkaar staan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat terwijl die in deze documentaire Feyenoord nog helemaal ophemelt (wat ze voor hem en zijn moeder hebben gedaan toen zij nog niet zolang in Nederland waren).
Nou, in dat geval verdient Feyenoord wel iets meer credits en is het niet zomaar 'een omweg' geweest maar cruciaal voor zijn carrière.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat kan toch ook volledig los van elkaar staan.
Ik snap niet dat ie naar Ajax gaat als 3e keeper. Het lijkt me juist fijn om als keeper aan de slag te moeten bij mindere clubs. Dan heb je ook wat te doen. Het lijkt mij gewoon een financiële afweging.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:46 schreef Typisch het volgende:
Hamas, hamas Kostas!
Nee, begrijpelijke keuze als je anders bij ADO of Excelsior onder de lat moet gaan staan. Hij kan daar, als het iets zo boeien, ook niet zeggen dat hij meer een Feyenoorder is (geworden).
Hij wou zelf toch niet bijtekenen dacht ik?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ie naar Ajax gaat als 3e keeper. Het lijkt me juist fijn om als keeper aan de slag te moeten bij mindere clubs. Dan heb je ook wat te doen. Het lijkt mij gewoon een financiële afweging.
Werd zijn contract bij Willem II niet verlengd?
3 linksbacks lozen in één transferperiode en we hebben er nog steeds 3quote:
nu deze man nog lozen en we zijn van een hoop spelers af die niets bij Feyenoord te zoeken hebbenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
3 linksbacks lozen in één transferperiode en we hebben er nog steeds 3
Dit is wel een stap achteruit ten opzichte van die verhuur aan PEC, terwijl ie wel vaak speelde daar. Wilde geen enkele Eredivisieclub hem hebben?
Kan ook op CV spelen. Wel handig voor de bank.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nu deze man nog lozen en we zijn van een hoop spelers af die niets bij Feyenoord te zoeken hebben
[ afbeelding ]
ja een paar oefenpotjes op die positie en jij neemt het serieus?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Kan ook op CV spelen. Wel handig voor de bank.
Volgens mij speelt hij bij Peru geregeld als CV.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja een paar oefenpotjes op die positie en jij neemt het serieus?
Totaal ongeschikt als CV. Wint 0,0 luchtduels of gewone duels....
Vandaar dat Feyenoord ook wat belangstelling had voor die spartaan .....
Jij kan ook waarschijnlijk bij Peru in de basis komenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Volgens mij speelt hij bij Peru geregeld als CV.
3 linksbaks lozen en nog altijd opgescheept zitten met Lord Nelomquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
3 linksbacks lozen in één transferperiode en we hebben er nog steeds 3
Dit is wel een stap achteruit ten opzichte van die verhuur aan PEC, terwijl ie wel vaak speelde daar. Wilde geen enkele Eredivisieclub hem hebben?
Ik denk dat Woudenberg bij een club als Heerenveen heel goed kan zijn. Voor Feyenoord komt hij wat tekort.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
3 linksbaks lozen en nog altijd opgescheept zitten met Lord Nelom
Woudenberg kan er écht geen kanker van.
Alsof er zoveel kwaliteitsverschil is tussen Heerenveen en Feyenoordquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat Woudenberg bij een club als Heerenveen heel goed kan zijn. Voor Feyenoord komt hij wat tekort.
Ja, 21 punten en tegendoelpunten verschil.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof er zoveel kwaliteitsverschil is tussen Heerenveen en Feyenoord
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
[..]
Barca toch?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:48 schreef PIETR het volgende:
NEEEEEE GAAT LORD NELOM ONS VERLATEN??
check zn insta:
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/293992/jxl9dXa8.png
Schijnt dat ze een aardig deel van die transfersom van Neymar willen gebruiken om Nelom voor de neus van Real Madrid en Bayern Munchen weg te kapen.quote:
quote:Simon Gustafson speelt komend seizoen op huurbasis voor Roda JC. De middenvelder kwam amper meer aan spelen toe bij Feyenoord. Afgelopen seizoen stond de Rotterdamse club vanaf speelronde één bovenaan in de competitie Giovanni van Bronckhorst had dus geen reden om te wisselen. ''En dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen.''
''Geloof me, we hebben het hele seizoen door discussies gehad,'' vervolgt Simon Gustafson in gesprek met Voetbal International. ''Ook bij de andere trainers heb ik mijn situatie verschillende keren aangekaart. Maar niet alles laat zich oplossen zoals jij dat voor ogen hebt. Intussen voelde ik mezelf steeds beter worden.''
''Heerenveen was geen incident, dat wist ik zeker. Zo belangrijk kon ik ook in een rééks wedstrijden zijn voor Feyenoord. Ik snakte ernaar dat te mogen bewijzen. Natuurlijk had ik op meer krediet gehoopt, maar wat kon ik beginnen? Feyenoord bleef goed spelen en winnen. Ik was af en toe gefrustreerd en kwaad, dat is logisch.''
Er gingen geluiden dat Gustafson niet lekker in zijn vel zat en terug wilde naar Zweden. ''Totale bullshit. Ik depressief? Nog niet eens een beetje. Maar ik ken de geruchten wel, hoor. Ze zijn verspreid door mensen die afgingen op mijn uitstraling, zonder ooit iets aan me te vragen.''
''Over mij is vorig seizoen op tv bijvoorbeeld beweerd dat ik heimwee had, door iemand die me nooit ook maar iets heeft gevraagd. Vind ik hilarisch. Dat zoiets kán. Verder hecht ik er geen waarde aan. Als publiek figuur zul je altijd mikpunt zijn van vaak ongefundeerde meningen.''
ja de mediaquote:
quote:Tonny Vilhena volgt Wijnaldum-route richting topclub
Omdat hij begint aan zijn zevende seizoen in het eerste bij Feyenoord wordt nog weleens vergeten dat Tonny Vilhena pas 22 jaar is. Wat is het plafond van de international?
Tonny Vilhena was drie weken eerder zeventien jaar geworden toen trainer Ronald Koeman hem acht minuten voor tijd liet invallen in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. Het was een tactische wissel. Feyenoord stond met 2-1 achter en Vilhena kwam op het veld voor de meer verdedigend ingestelde Kelvin Leerdam. In de stand kwam overigens geen verandering.
Een maand later mocht Vilhena invallen voor Jordy Clasie om de laatste negentien minuten van het duel met PSV mee te doen. Het waren de eerste stappen van een jong talent dat werd beschouwd als een kind van de club. Tonny Vilhena was nog maar zes jaar toen hij van VDL uit Maassluis naar Feyenoord ging. Hij werd jeugdinternational en na zijn invalbeurten onder Ronald Koeman groeide hij al snel uit tot een basisspeler. Normaal gesproken gaat het daarna in een rechte lijn omhoog, maar onder trainer Fred Rutten verloor Vilhena zijn basisplaats en moest hij bedelen om een goed contract. Het was een moeilijke tijd, waarin zelfs Ajax met belangstelling de ontwikkelingen volgde, omdat de club uit Amsterdam wél heilig overtuigd was van de kwaliteiten van de jonge Feyenoorder.
Vilhena raakte op een zijspoor, voerde moeizame onderhandelingen over een nieuw contract en werd zelfs door het eigen publiek uitgefloten toen steeds meer berichten naar buiten kwamen dat hij weigerde bij te tekenen terwijl de buitenlandse belangstelling toenam. Tonny Vilhena negeerde echter een aanbieding van Internazionale en stuurde de voorzitter van Sampdoria naar huis.
Die club had met Feyenoord een akkoord bereikt voor, ik geloof vier miljoen euro. Ik was in feite al verkocht en iedereen tevreden, behalve ik. Mijn moeder had net te horen gekregen dat ze ernstig ziek was, mijn hoofd stond helemaal niet naar een transfer. Het was mijn goed recht nee te zeggen, maar de Italianen namen er geen genoegen mee. Hun voorzitter kwam zelfs naar Nederland om me op te halen. Ik vond dat ik die man zelf moest vertellen dat ik het niet zag zitten. Het was onbeschoft geweest als ik een ander het had laten zeggen. Ik ben toen naar het Novotel in Rotterdam gereden.
vi.nl
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Abrupt einde aan het verhaal zeg Klaas
succes!quote:VI PRO - VOOR WIE DE DIEPTE ZOEKT
PRO is het platform van VI dat de belangrijkste bijzaak in het leven de aandacht geeft die het verdient. Op PRO is meer ruimte voor diepgang. We komen met analyses over tactieken van toptrainers en schrijven verhalen over meeslepende taferelen uit de kelder van het profvoetbal. Zodat we zowel het hoofd als het hart van de voetbalfanaat weten te raken.
Lid worden van PRO
Inloggen
als je de rest wil lezen ga je maar lekker naar pro1quote:
kopieer dan ff hele verhaal:pquote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
als je de rest wil lezen ga je maar lekker naar pro1
Hij is gewoon op de trainingquote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:48 schreef PIETR het volgende:
NEEEEEE GAAT LORD NELOM ONS VERLATEN??
check zn insta:
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/293992/jxl9dXa8.png
Klaas heeft geen goede bronnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 11:18 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
kopieer dan ff hele verhaal:p
quote:Tonny Vilhena volgt Wijnaldum-route richting topclub
Omdat hij begint aan zijn zevende seizoen in het eerste bij Feyenoord wordt nog weleens vergeten dat Tonny Vilhena pas 22 jaar is. Wat is het plafond van de international?
Tonny Vilhena was drie weken eerder zeventien jaar geworden toen trainer Ronald Koeman hem acht minuten voor tijd liet invallen in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. Het was een tactische wissel. Feyenoord stond met 2-1 achter en Vilhena kwam op het veld voor de meer verdedigend ingestelde Kelvin Leerdam. In de stand kwam overigens geen verandering.
Een maand later mocht Vilhena invallen voor Jordy Clasie om de laatste negentien minuten van het duel met PSV mee te doen. Het waren de eerste stappen van een jong talent dat werd beschouwd als een kind van de club. Tonny Vilhena was nog maar zes jaar toen hij van VDL uit Maassluis naar Feyenoord ging. Hij werd jeugdinternational en na zijn invalbeurten onder Ronald Koeman groeide hij al snel uit tot een basisspeler. Normaal gesproken gaat het daarna in een rechte lijn omhoog, maar onder trainer Fred Rutten verloor Vilhena zijn basisplaats en moest hij bedelen om een goed contract. Het was een moeilijke tijd, waarin zelfs Ajax met belangstelling de ontwikkelingen volgde, omdat de club uit Amsterdam wél heilig overtuigd was van de kwaliteiten van de jonge Feyenoorder.
Vilhena raakte op een zijspoor, voerde moeizame onderhandelingen over een nieuw contract en werd zelfs door het eigen publiek uitgefloten toen steeds meer berichten naar buiten kwamen dat hij weigerde bij te tekenen terwijl de buitenlandse belangstelling toenam. Tonny Vilhena negeerde echter een aanbieding van Internazionale en stuurde de voorzitter van Sampdoria naar huis.
Vilhena: ‘Die club had met Feyenoord een akkoord bereikt voor, ik geloof vier miljoen euro. Ik was in feite al verkocht en iedereen tevreden, behalve ik. Mijn moeder had net te horen gekregen dat ze ernstig ziek was, mijn hoofd stond helemaal niet naar een transfer. Het was mijn goed recht nee te zeggen, maar de Italianen namen er geen genoegen mee. Hun voorzitter kwam zelfs naar Nederland om me op te halen. Ik vond dat ik die man zelf moest vertellen dat ik het niet zag zitten. Het was onbeschoft geweest als ik een ander het had laten zeggen. Ik ben toen naar het Novotel in Rotterdam gereden.’
‘Die voorzitter viel me meteen om mijn nek. “Tonny, we vliegen samen naar Genua en tekenen een mooi contract”. Ik heb hem toen eerlijk verteld dat ik niet wilde, dat ik niet kón. Hij bleef aandringen: “Natuurlijk wel, kom mee, we gaan nú!” Ik zei dat het voor mij onmogelijk was. Uiteindelijk begreep-ie het wel. Hij vertelde dat-ie respect voor me had dat ik het hem eerlijk was komen vertellen’, aldus Vilhena.
Uiteindelijk was het Giovanni van Bronckhorst die een belangrijke rol speelde in de beslissing van Vilhena om te blijven bij Feyenoord en bij te tekenen. In zijn eerste moeilijke seizoen 2015/16 besloot de coach namelijk om Vilhena ondanks zijn aflopende contract toch op te stellen. Vilhena: ‘Van Bronckhorst kwam naar me toe in de week voor de bekerwedstrijd tegen Ajax. Hij ging me ineens opstellen, Special Project. Voor mij was dat een enorme kans en ook een beloning. Ik heb zelf nooit gewanhoopt, niet in de zin dat ik er met mijn aflopende contract maar niks meer aan deed. Het was juist het tegenovergestelde. Ik wist en voelde dat ik geen basis-speler ging worden, dus om toch niveau en ritme te houden, móést ik goed en scherp trainen. Van Bronckhorst heeft dat blijkbaar opgemerkt. Na die eerste wedstrijd tegen Ajax verdween ik weer even uit de basis, maar twee weken later stond ik er opnieuw in, want Ajax was weer de tegenstander. Toen speelde ik tegen Nemanja Gudelj en ging het weer goed. Vanaf FC Groningen-uit, vlak voor Kerst, ben ik niet meer uit de ploeg geweest. Of ja, een keertje, thuis tegen Roda JC toen Renato Tapia begon. Voor de rest voelde ik me weer basisspeler van Feyenoord. En bekroop mij steeds meer het gevoel dat ik hier nog lang niet klaar was.’
‘De trainer heeft mij eind vorig seizoen bij hem thuis uitgenodigd, gewoon om eens te praten. Dat voelde heel goed. Van Bronckhorst raakte me. Hij zei eigenlijk niets eens iets geks of heel bijzonders, hij vertelde gewoon op een goede, rustige manier dat het voor mijn ontwikkeling beter was als ik nog een jaar of twee bij Feyenoord zou blijven. Maar het ging me niet eens om de inhoud, wel om de moeite die hij heeft genomen. Hij gaf mij het gevoel dat hij écht wilde dat ik bleef. Mijn ambitie is altijd geweest dat ik op een goede manier afscheid wilde nemen van Feyenoord. Het is mijn club, ik speel er sinds mijn achtste jaar, de band is ontzettend hecht. Is dan een half jaar goed spelen een goed afscheid? Vergeet niet dat ik anderhalf seizoen bijna niet had gespeeld, dat was ook de voornaamste reden dat ik mijn aflopende contract niet wilde verlengen. Ik verdween onder Fred Rutten uit de basis en vorig jaar begon ik ook niet als echte vaste kracht. Er was simpelweg geen perspectief.’
Vorig seizoen volgde de sportieve beloning. Feyenoord werd voor het eerste sinds 1999 weer kampioen van Nederland en de tandem Karin El Ahmadi-Tonny Vilhena was de motor van Feyenoord. Vilhena zag het allemaal bevestigd worden in een uitnodiging voor Oranje. De middenvelder werd voor het eerst in 2013 opgeroepen zonder een minuut te spelen. In de zomer van 2016 kreeg hij echter zijn eerste speelminuten tegen Oostenrijk, daarna volgden ook interlands tegen België, Italië en Marokko.
HEDEN/KWALITEITEN EN TEKORTKOMINGEN
Hoewel Tonny Vilhena vastligt tot 2020 in Rotterdam wil dat niet zeggen dat hij dat contract ook zal uitdienen. Ook deze zomer is er ondanks dat langdurige contract weer belangstelling van ploegen uit de Europese topcompetities. Dat is uiteindelijk niet zo vreemd. Vilhena is pas 22 jaar, een van de drijvende krachten van de landskampioen van Nederland en de echte kenners herkennen de potentie meteen. Na de 1-0 overwinning van vorig seizoen in de Europa League tegen Manchester United krijgt hij complimenten van José Mourinho (‘you did well’) en Paul Pogba (‘you are very strong, my friend’). Misschien is Vilhena al zo lang een onderdeel van de inboedel in Rotterdam, dat hij kritischer wordt benaderd. Maar Vilhena is gewoon net zo oud als bijvoorbeeld Bilal Basaçikoglu en Renato Tapia die nog worden gezien als talenten. Wat zijn de kwaliteiten en tekortkomingen van Vilhena?
Macht over de bal
Volgens Instat, het bedrijf dat alle afgelegde meters van de spelers en balomwentelingen in kaart brengt, is de lange pass een van de onderdelen die Tonny Vilhena het best beheerst. Moeiteloos transporteert hij de bal van links naar rechts om het spel te verplaatsen, terwijl hij in staat is vanaf het middenveld zijn mede-spelers in de diepte te lanceren. Die gave traptechniek zie je ook terug in zijn schoten van afstand waarmee hij inmiddels al een aardige reputatie heeft opgebouwd. Zo maakte hij in het seizoen 2015/16 nog een weergaloze goal in de uitwedstrijd tegen AZ. Toch blijkt uit het kader dat doelpunten van Vilhena vooral een bonus zijn.
Op het middenveld heeft hij voornamelijk een rol als controleur en aanjager, iemand die bepalend is voor het spel, maar niet voor het directe resultaat. Enkele seizoenen geleden zagen mensen nog weleens een toekomstige nummer 10 in Vilhena, maar de Feyenoorder is niet iemand die in staat is met een individuele actie zichzelf of een ploeggenoot vrij te spelen. Daarvoor mist hij de subtiele techniek van de passeeractie of een steekpass. Vilhena is ook geen beste kopper.
In verdedigend opzicht heeft Vilhena wel een wapen dat hij technisch subliem uitvoert: de tackle. Vilhena beheerst als geen ander de gave om met een tackle de bal te veroveren. Dat is natuurlijk ook een kwestie van mentaliteit en inzicht, maar tegelijkertijd ook van techniek.
Techniek
Balbehandeling, algemeen: 8
Dribbelen/drijven/passeren: 7
Aanvallende capaciteit (onder meer schieten, afronden): 7
Verdedigend capaciteit (onder meer tackles, ballen veroveren, dekken): 9
Koppen: 4
Passes, lang: 9
Passes, kort: 8
Spelintelligentie
Het spel van Tonny Vilhena kenmerkte zich in zijn eerste seizoenen door een enorme actie-radius. Overal waar de bal was, probeerde Vilhena te zijn. Dat had het vervelende nadeel dat hij vaak niet was op de positie waar hij behoorde te zijn. Als controleur moest hij de balans bewaken in de ploeg, maar in zijn ijver om overal ballen te veroveren en iedere ploeggenoot te helpen, schoot dat er nog weleens bij in. De komst van Karim El Ahmadi, enkele jaren geleden, leek aanvankelijk ten koste te gaan van Vilhena omdat die zijn basisplaats verloor.
Maar uiteindelijk was het juist El Ahmadi die zorgde voor rust en evenwicht in het spel van de druistige Vilhena. De ervaren El Ahmadi nam Vilhena bij de hand en bracht hem het besef bij dat hij moest beginnen met gedisciplineerd vanuit zijn taak te spelen. Als controlerende middenvelder behoorde hij in de eerste plaats het cement tussen verdediging en aanval te vormen. In balbezit aanspeelbaar zijn voor verdedigers en buitenspelers aan het werk zetten en voortdurend de restverdediging in de gaten houden wanneer de bal zou worden verloren. En bij balverlies moest hij de onderlinge afstanden controleren en ballen veroveren.
Het is de basis om anderen beter te laten spelen. In de laatste twee seizoenen is er een meer volwassen Vilhena te zien, die niet langer vanuit zijn eigen taak speelt, maar steeds meer in de gaten heeft hoe zijn eigen ploeg staat en wat er nodig is in een wedstrijd om zijn ploeg te helpen.
Natuurlijk is hij daarin nog geen Edgar Davids, Mark van Bommel of Nigel de Jong, maar dat is ook niet mogelijk op 22-jarige leeftijd. Nigel de Jong was als supertalent bij Ajax ook een speler die iedere bal onder de voetzool haalde en voortdurend maar wilde laten zien hoe goed hij wel niet was. Pas na zijn transfer naar HSV uit Hamburg ging er een knop om en werd hij de zakelijke middenvelder die als een terriër de balans bewaakte en zo uitgroeide tot een topspeler voor Manchester City, AC Milan en Oranje. Topvoetballers weten niet alleen wat ze kunnen, maar vooral ook wat ze niet kunnen. Vilhena zit nog volop in dat proces en maakt grote vorderingen.
Tactisch inzicht
Visie aan de bal/creativiteit: 7
Inzicht: 7
Spel zonder bal: 8
Combinatievermogen/aanspeelbaarheid: 8
Spel tussen de linies: 7
Wil om te winnen
Of een speler zich doorontwikkelt en beter wordt, heeft niet alleen te maken met zijn tactische en technische kwaliteiten. In de voetbaltop hebben veel spelers het juist om een andere reden gehaald: mentaliteit. De honger en ambitie om voortdurend je eigen plafond omhoog te tillen. Die wil is sterk aanwezig bij Vilhena. Reeds vanaf jonge leeftijd traint hij voor zichzelf om meer inhoud te krijgen. Zowel in het krachthonk, maar ook met een individuele trainer schaaft hij aan zijn techniek. Het vertaalt zich op het veld in een enorme wil om te winnen. Het is iets dat medespelers als eerste herkennen. Toen Ronald Koeman aan zijn spelersgroep vertelde dat de zeventienjarige Vilhena zou gaan beginnen, keek spits John Guidetti hem vragend aan. Koeman daarover: ‘Ik vroeg: “Ben je het er niet mee eens, John?” Maar Guidetti vertelde dat hij juist blij was, omdat hij tijdens trainingen ook wel zag dat we met Tonny echt niet minder werden.’
Toen Karim El Ahmadi zich jaren weer meldde bij Feyenoord kreeg hij bij de eerste training meteen ruzie met Vilhena. De aanwinst werd getackeld door Vilhena en ging meteen verhaal halen. De jeugdspeler deed echter geen stap opzij. Sindsdien is er wederzijds veel respect. El Ahmadi: ‘Tonny is voor niets of niemand bang. Het is echt fijn samenspelen met hem. Tonny is nog zo jong, maar zo oersterk. Hij heeft een ongekende mentaliteit, kan maar blijven gaan, blijven buffelen en daarbij is hij ook nog eens een goede voetballer.’
Vilhena is de eerste speler die je als trainer/coach op het wedstrijdformulier zet als er gewonnen moet worden. Om de simpele reden dat je weet dat hij nooit zal verzaken. En eigenlijk is dat opmerkelijk omdat Vilhena nog maar 22 jaar is. Spelers van die leeftijd worden normaliter gehekeld door de oudere spelers omdat ze nog niet de mentale hardheid en volwassenheid hebben ontwikkeld die horen bij het topvoetbal.
Karakter
Wil om bal te veroveren: 9
Wil om bal op te eisen: 8
Moed, fysiek: 9
Moed, mentaal: 9
Energiek: 9
Leider: 6
Communicatie: 6
Teamspeler: 8
Op 26 oktober 2016 speelde Feyenoord een bekerduel met Excelsior en gebeurde er iets opmerkelijks. Tonny Vilhena ontbrak vanwege een liesblessure. Bij andere spelers is afwezigheid door blessures vrij normaal, maar bij Tonny Vilhena was het de eerste keer in zes seizoenen dat fysieke klachten hem aan de kant hielden. Vilhena is geen voorzichtige speler. Integendeel, hij gaat elk duel aan alsof het zijn laatste is. Toch is hij zelden of nooit geblesseerd, wat alles zegt over zijn fysiek. Vilhena is niet snel, maar wel altijd in beweging. Door zijn scherpte zorgt hij er altijd voor op het veld nooit te laat te komen. Zijn investeringen in extra training betalen zich uit.
Fysiek/inhoud
Snelheid/explosiviteit: 6
Scherpte/agressiviteit: 8
Mobiliteit/actie-radius: 8
Kracht: 8
TOEKOMST/PERSPECTIEF
Waar ligt de toekomst van Vilhena? Volgens zijn contract ligt die tot 2020 in Rotterdam, maar in het voetbal zijn contracten er vooral om een afkoopsom vast te stellen. Feit is dat Tonny Vilhena met zijn 22 jaar al zes seizoenen Eredivisie-voetbal in de benen heeft. Juist in topwedstrijden heeft hij aangetoond uit het juiste hout te zijn gesneden waardoor er iedere transferperiode weer belangstelling is van clubs uit de Bundesliga, Premier League en de Serie A.
Wat zou het juiste podium zijn voor hem? Vorig seizoen was Vilhena een van de drijvende krachten bij de landskampioen, het komende seizoen zal hij juist op een podium als de Champions League moeten aantonen dat hij toe is aan de volgende stap. Dat is het niveau bij uitstek waar scouts van de clubs uit de topcompeties zijn prestaties op waarde kunnen schatten. Als Vilhena ook op dat podium aantoont een bepalende rol te kunnen spelen, dan kan directeur Martin van Geel rustig de telefoontjes afwachten van de belangstellende clubs. Dan wordt het vooral ook inschatten voor Vilhena waar hij het best tot zijn recht zal komen. De Feyenoorder is nog op een leeftijd waar hij iedere week zal moeten spelen om zich te ontwikkelen. Wie kijkt bij absolute topclubs, kan inschatten dat Vilhena daar nu voornamelijk op de bank terecht zal komen. Wat dat betreft ligt de route van een andere ex-Feyenoorder eerder voor de hand, Georginio Wijnaldum beleefde een topseizoen in de Eredivisie bij PSV voordat hij koos voor Newcastle United, waar hij iedere week in een topcompetitie kon spelen. Met die achtergrond was een stap naar een topclub als Liverpool wel uitstekend te maken.
Butterfly effect.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk is ons "geluk" dus gewoon geweest dat de moeder van Tonny ziek werd. Anders was hij waarschijnlijk naar Italië vertrokken.
Waren we ook geen kampioen geworden hoogstwaarschijnlijk, best bizar.
Of onze 'pech' dat Rutten trainer werd en het niet zag zitten in Vilhena.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk is ons "geluk" dus gewoon geweest dat de moeder van Tonny ziek werd. Anders was hij waarschijnlijk naar Italië vertrokken.
Waren we ook geen kampioen geworden hoogstwaarschijnlijk, best bizar.
Die kwam wel met het gouden idee Karsdorp als rechtsback te zetten, en Koeman bleef die klungelige hagenees opstellen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of onze 'pech' dat Rutten trainer werd en het niet zag zitten in Vilhena.
Rutten stelde Immers ook gewoon op toch? Zou toch zweren dat Gio Immers er past naast heeft gezet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kwam wel met het gouden idee Karsdorp als rechtsback te zetten, en Koeman bleef die klungelige hagenees opstellen.
Gio zijn enige manco so far is dat hij aan Nelom blijft vasthouden als tweede keus.
Op nummer 10 was Vilhena in die tijd ook gewoon bijzonder matig. Immers of Vilhena was lood om oud ijzer (in elk geval in 2014 en op de 10 positie)quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Rutten stelde Immers ook gewoon op toch? Zou toch zweren dat Gio Immers er past naast heeft gezet.
En Nelom is niet Gio's manco. Schijnbaar is wat er achter zit nog slechter, dus is er maar weinig keus.
Houd toch eens je muil over Nelom man.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kwam wel met het gouden idee Karsdorp als rechtsback te zetten, en Koeman bleef die klungelige hagenees opstellen.
Gio zijn enige manco so far is dat hij aan Nelom blijft vasthouden als tweede keus.
We gaan zijn derde seizoen in, hij kan toch gewoon aangeven het niet in Nelom te zien zitten en om een vervanger te vragen bij Van Geel.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:06 schreef Typisch het volgende:
[..]
Houd toch eens je muil over Nelom man.Er is niks beters binnen de huidige selectie, hoe is dat Gio's fout?
Nee, ik word ook niet blij van Bilal. Maar in een Nederlandse selectie zitten nou eenmaal wat mindere goden. Die eeuwige focus op die gasten is gewoon enorm treurig en onnodig.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We gaan zijn derde seizoen in, hij kan toch gewoon aangeven het niet in Nelom te zien zitten en om een vervanger te vragen bij Van Geel.
Of wordt jij blij van Nelom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |