EU =/= EERquote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Je wil zeggen dat het wegvallen van een interne, gemeenschappelijke markt, geen nadelige gevolgen heeft voor samenwerking of handel op internationaal niveau?
Iedere econoom die niet het SP geluid verkondigd is 'rechts'. Duidelijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat je de gestelde vraag niet kan beantwoorden toont mijn gelijk aan.
Bedankt.
En de 'migratie' lobby is noch links noch rechts.
Waarom moet ik iets beantwoorden dat totaal niet relevant is voor de discussie? Het gaat over de EU, jij vraagt iets over de EER.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ontwijken van de vraag is ook een antwoord.
Het wordt er niet echt duidelijker op zo. Je wil de EU dus niet platgooien maar bepaalde lagen ontmantelen. Welke lagen precies?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom moet ik iets beantwoorden dat totaal niet relevant is voor de discussie? Het gaat over de EU, jij vraagt iets over de EER.
Je blijft de vraag negeren en bovendien is de SP zo'n beetje de PvdA van de jaren 70.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Iedere econoom die niet het SP geluid verkondigd is 'rechts'. Duidelijk.
De EU is puur de politieke unie, niks anders. De EER en Schengen hebben niks met de EU te maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het wordt er niet echt duidelijker op zo. Je wil de EU dus niet platgooien maar bepaalde lagen ontmantelen. Welke lagen precies?
Je begrijpt er niet zoveel van dus.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De EU is puur de politieke unie, niks anders. De EER en Schengen hebben niks met de EU te maken.
Noorwegen en IJsland zijn het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zonder de EU is er ook geen EER mogelijk.
De EER is (hoewel onder een andere naam) al in 1953 opgericht. Het lijkt me dus dat dat prima kan. Verder lig ik aan het Italiaanse strand, en maak ik gebruik van goedkoop EU 4g dus het zal me worst wezen de komende 2 wekenquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zonder de EU is er ook geen EER mogelijk.
Kappen met die onderbuik en eens goed je punt duidelijk maken dusquote:
Dat an sich is natuurlijk totaal niet voldoende om alle negatieve elementen van de EU maar te accepteren. EU internet ook niet trouwens. Als klein kind, toen ik nog in sinterklaas geloofde, vond ik de EU ook prachtig. Inmiddels heb ik ingezien dat het allemaal niet zo rooskleurig is als Bassie en Adriaan het voorstellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:21 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Dankzij de EU kunnen jongeren massaal op stedentrip/zuipvakantie in Krakau en Budapest. In 1987 kon dat absoluut niet, en in 1997 was er nog erg veel armoede.
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:30 schreef richolio het volgende:
Ik vind het vooral fijn dat er binnen de EU steeds meer wordt gestreefd naar een gemeenschappelijk defensiebeleid. Gemeenschappelijke defensie moet je wel hebben imo.
Daar heb je de EU dus ook niet voor nodig. De raad van ministers is voldoende, en hun macht is drastisch ingeperkt toen de EU werd opgericht.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:30 schreef richolio het volgende:
Ik vind het vooral fijn dat er binnen de EU steeds meer wordt gestreefd naar een gemeenschappelijk defensiebeleid. Gemeenschappelijke defensie moet je wel hebben imo.
Mwah, zitten wel haken en ogen aan. Het probleem is namelijk dat dit door Rusland als een bedreiging wordt gezien. Nu Oekraiene binnenkort ook bij de EU komt (daar heb je geen glazen bol voor nodig, maar slechts een functionerend stel hersenen)quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:30 schreef richolio het volgende:
Veel plezier straks met het verdedigen van de oosterlinie omdat jouw dronken idolen zonodig een oorlog met de Russen willen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:30 schreef richolio het volgende:
Misschien kunnen we wat regelen dat FvD'ers niet hoeven te gaan omdat ze het een slecht idee vonden?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Veel plezier straks met het verdedigen van de oosterlinie omdat jouw dronken idolen zonodig een oorlog met de Russen willen.
Meer afhankelijk van elkaar worden, dat moet je hebben idd, het enige positieve wat ik eruit kan halen is dat het soms geld kan schelen, maar qua samenwerking is het echt rampzalig. Moet je voorstellen dat je samen met een Duitser en een Fransman moet samenwerken, succes met je communicatiequote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:30 schreef richolio het volgende:
Eh, jawel. Laat ik eens een poging wagen. De EER houdt een interne, vrije markt in met vrij verkeer van kapitaal, goederen en mensen o.a.. Dat kan alleen met (infra)structuren die op elkaar aansluiten en wetgeving die op elkaar is afgestemd, instituten die toezicht houden en aan implementatie werken. Daarom hebben we nu dus belangrijke instituten zoals de Centrale Europese Bank, het Europese Hof van Justitie, Raad van de Europese Unie, et cetera.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De EU is puur de politieke unie, niks anders. De EER en Schengen hebben niks met de EU te maken.
Ik ga dat niet uitgebreid uitleggen als je het niet erg vindt, genoeg over te vinden op internet.
Zijn ook niet pro-EU maar dat zal voor die jongeren niet de reden zijn om op de partij te stemmen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:11 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Partij voor de Dieren is ook populairder onder jongeren dan onder andere bevolkingsgroepen. Dus opzich heb je een punt.
Die kan ook niet bestaan zonder de EU dat weet je tochquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:41 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er precies mis met de NAVO eigenlijk?
Dat de EU nu helpt de EER mogelijk te maken wil niet zeggen dat het zonder de EU niet kan. Natuurlijk kan je niet 100% je eigen ding doen en dan verwachten dat je een EER kan hebben, dat lijkt me volstrekt logisch.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, jawel. Laat ik eens een poging wagen. De EER houdt een interne, vrije markt in met vrij verkeer van kapitaal, goederen en mensen o.a.. Dat kan alleen met (infra)structuren die op elkaar aansluiten en wetgeving die op elkaar is afgestemd, instituten die toezicht houden en aan implementatie werken. Daarom hebben we nu dus belangrijke instituten zoals de Centrale Europese Bank, het Europese Hof van Justitie, Raad van de Europese Unie, et cetera.
Het slaat nergens op om te roepen dat de EU een politiek orgaan is en we dat op moeten heffen. Het kan in de huidige staat niet zonder elkaar en ook ten tijde van de EER was er al sprake van dergelijke instituten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |