Waarom niet?quote:Op woensdag 26 juli 2017 07:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Straks mogen we onszelf ook geen "meneer" of "mevrouw" meer gaan noemen.
FOK! is (bij mijn weten) geen onderdeel van de Amsterdamse overheid. Dus die moeten lekker zelf weten wat ze doen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 07:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou moet Danny zijn icoontje voor man of vrouw wrs ook aanpassen. Voordat dit verplicht wordt.
Een niet neutrale begroeting als 'dames en heren' is ook voor niemand kwetsend behalve voor mensen die hun dagen vullen met zoeken naar dingen waar ze gekwetst over kunnen zijn. Dergelijke gedrag moet je juist niet belonen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:44 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Daarom is een neutrale begroeting als 'Geachte bewoner' voor niemand kwetsend, maar seksueel gefrustreerde FvD-aanhangers voelen meteen weer op hun kleine pikkie getrapt.
Nee, niet. die politiek werd destijds vooral om opportunistische redenen gevoerd en men was helemaal niet progressief, men was tolerant. Eigenlijk vooral zo lang je een ander er niet mee lastig viel. Zo was het bijvoorbeeld toegestaan ieder geloof aan te hangen maar is het jarenlang verboden geweest op straat enige uiting van religie te geven, Dat mocht alleen thuis of in het gebedshuis. Dat is niet wat men progressief noemt, daarbij denk ik dat er nog wel een stevige discussie gevoerd moet worden of gendeneutralitiet progressief te noemen is. Ik noem het eerder regressief.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oh. Sorry. Ik zal er geen mening meer over hebben!![]()
_!
[..]
Nee. Die progressieve inborst zit dus in de haarvaten van de Amsterdamse identiteit, niet? En De identiteit van de oorspronkelijke bewoners moet je beschermen, niet? Daarom moet je progressief blijven, niet? En het is niet progressief om te zeggen: "In de 16e eeuw waren we progressief, dus die normen & waarden die we toen hadden, moeten altijd blijven bestaan." dat is conservatief!
Ik kies daar niet voor, het wordt me opgedrongen.quote:Mooi! Klaar! Ophouden!
[..]
En hoe heb je daar last van? En waarom kies je daarvoor?
Nee hoor, progressief zeker niet. Tolerant. Dat is iets ander, er zit wel overlap in.quote:Vroeger was alles progressief en beter!
[..]_!
Ik hou van je!![]()
Mooi hoe jij zo durft te beweren wat die mensen willen, terwijl je niet eens snapt waarom ze dit vragen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 08:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Goed lezen. Er staat: "genoemd blijven worden". Ik verzin, in tegenstelling tot jou, niks nieuws qua aanspreekvorm.
Het is onzin om voor een erg kleine groep mensen, welke waarschijnlijk niet eens klagen, alles aan te gaan passen.
Afgaande op hoe kwaad mensen worden van deze verandering, zijn het niet de SJW's die veel te lange tenen hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:44 schreef Montagui het volgende:
Amsterdam wordt langzamerhand de 51e staat van Amerika, een porseleinkast gerund door SJW'ers.
quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:44 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Daarom is een neutrale begroeting als 'Geachte bewoner' voor niemand kwetsend, maar seksueel gefrustreerde FvD-aanhangers voelen meteen weer op hun kleine pikkie getrapt.
Ik zou ook niet weten waarom niet. Maar ik begrijp ook al niet waarom je als gemeente niet meer de term dames en heren zou mogen gebruiken.quote:
Ik verwacht wel dat het een rage wordt en dat dit over een tijdje verplicht wordt gesteld, jij niet?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
FOK! is (bij mijn weten) geen onderdeel van de Amsterdamse overheid. Dus die moeten lekker zelf weten wat ze doen.
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat het een rage wordt en dat dit over een tijdje verplicht wordt gesteld, jij niet?
Ik heb niemand kunnen betrappen op kwaad zijn. Het is eerder een algemene SJW moeheid omdat je geen dag kunt leven zonder dat er weer iets nieuws racistisch, mysogyn, xenofoob, cultural appropriation of weet ik veel wat is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Afgaande op hoe kwaad mensen worden van deze verandering, zijn het niet de SJW's die veel te lange tenen hebben.
Lijkt mij dat dat toch wel een iets prangendere kwestie is en trouwens ook iets dat onderschat wordt.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk zie je dat een beetje gebeuren en dat juich ik ook absoluut niet toe, daarom is het ook zo belangrijk dat dit soort zaken open op de agenda blijven staan! Dat ook onze nieuwe buren kunnen zien hoe we met elkaar om willen gaan.En ik ben het er ook mee eens dat het niet direct zoden aan de dijk zet, maar alle beetjes helpen.
Transgenders maken zich helemaal niet druk over of ze met "dames en heren" worden aangesproken. Jij lijkt transgenderisme niet helemaal te snappen denk ik.quote:Op woensdag 26 juli 2017 08:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Prachtig, dus ook transgenders of wat dan ook moeten zich er maar niet druk om maken als ze met dames en heren aangesproken worden.
Opgelost.
Slotje.
Ik ga een mailtje sturen naar de burgemeester hier in dit gat en eis dan dat ze hetzelfde genderneutrale beleid gaan invoeren. Zal in andere gemeenten ook gebeuren en voor je het weet ligt er een wetsontwerp klaar van GL.quote:
Omdat je daarmee mensen buitensluit. Juist die mensen die het misschien wel extra hard nodig hebben om even niet als 'anders' gezien te worden.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom niet. Maar ik begrijp ook al niet waarom je als gemeente niet meer de term dames en heren zou mogen gebruiken.
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat het een rage wordt en dat dit over een tijdje verplicht wordt gesteld, jij niet?
Volgens mij zien sneeuwvlokjes zichzelf graag als anders en uniek hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat je daarmee mensen buitensluit. Juist die mensen die het misschien wel extra hard nodig hebben om even niet als 'anders' gezien te worden.
Maar leg mij nou eens uit wie er wordt buitengesloten?quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat je daarmee mensen buitensluit. Juist die mensen die het misschien wel extra hard nodig hebben om even niet als 'anders' gezien te worden.
Bezorgd waarover? Dat we een minder racistische, misogyne, xenofobe wereld krijgen?quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb niemand kunnen betrappen op kwaad zijn. Het is eerder een algemene SJW moeheid omdat je geen dag kunt leven zonder dat er weer iets nieuws racistisch, mysogyn, xenofoob, cultural appropriation of weet ik veel wat is.
Dat is tot daaraantoe, maar dat zelfs overheden daarin mee gaan. Kwaad zeker niet, bezorgd en moedeloos eerder.
Beetje zielig om transgenders meteen gelijk te stellen aan sneeuwvlokjes. Een boel van hen zijn gewone mensen die het al zwaar genoeg hebben met zichzelf zijn in onze samenleving zonder dat ze uitgemaakt worden voor aandachtshoeren. Ik durf te wedden dat er een heel aantal is dat die aandacht maar wat graag zou inleveren voor een beter leven.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zien sneeuwvlokjes zichzelf graag als anders en uniek hoor.
Mensen die niet in een binair gendersysteem passen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar leg mij nou eens uit wie er wordt buitengesloten?
Fijn joh. Ga jij dat lekker thuis zitten geloven.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, vanwege een doorslaand succes.
Doorsnee transgender wil een seks-change operatie ondergaan waardoor hij/zij een echte zij/hij wordt.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Beetje zielig om transgenders meteen gelijk te stellen aan sneeuwvlokjes. Een boel van hen zijn gewone mensen die het al zwaar genoeg hebben met zichzelf zijn in onze samenleving zonder dat ze uitgemaakt worden voor aandachtshoeren. Ik durf te wedden dat er een heel aantal is dat die aandacht maar wat graag zou inleveren voor een beter leven.
Dus het gaat niet over transgenders.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mensen die niet in een binair gendersysteem passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |