Ja, en ik had altijd een leuke dad-joke daarmee. Zei ik: ik ga even mijn zwemjurkje aan doen (bijvoorbeeld aan het strand). Kinderen niet meer bijkomen, want dat was natuurlijk een zwembroek.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik ken zat echte vrouwen die zichzelf als vrouw zien, maar er in een jurk alsnog als travestiet uitzien, bijvoorbeeld.
Onzin dat alleen vrouwen zouden breien is een sociaal construct, zegt niets over je gender. Seksistisch ook nog.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, volgens het binaire gendersysteem heb je dan kenmerken van beide genders. Enerzijds mannelijke kenmerken, anderzijds vrouwelijke.
Zomaar roepen dat iets een connectie heeft maakt niet dat het een connectie heeft. Jij vindt mannen die breien niet mannelijk. Dat is niet meer dan een persoonlijke mening en dat kan je niet zomaar projecteren op allerlei termen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gewoon herhalen dat het er niets mee te maken heeft, is geen uitleg.
Gender is een sociaal construct.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin dat alleen vrouwen zouden breien is een sociaal construct, zegt niets over je gender. Seksistisch ook nog.
Ja, vrouwen kunnen zich ook identificeren als dad.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en ik had altijd een leuke dad-joke daarmee. Zei ik: ik ga even mijn zwemjurkje aan doen (bijvoorbeeld aan het strand). Kinderen niet meer bijkomen, want dat was natuurlijk een zwembroek.
Enfin deze dad-joke kun je dus over een tijdje wel ten grave dragen hè.
Net als die dad joke over de lange zwemtunieken die de vader van mijn vader maakte.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, en ik had altijd een leuke dad-joke daarmee. Zei ik: ik ga even mijn zwemjurkje aan doen (bijvoorbeeld aan het strand). Kinderen niet meer bijkomen, want dat was natuurlijk een zwembroek.
Enfin deze dad-joke kun je dus over een tijdje wel ten grave dragen hè.
Wat een onzin. Dus als een vrouw militair is, heeft ze mannelijke kenmerken? Puur door het beroep wat ze uitoefent? Ik ken een hoop vrouwelijke excollega's die het hier echt niet mee eens zullen zjn.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, volgens het binaire gendersysteem heb je dan kenmerken van beide genders. Enerzijds mannelijke kenmerken, anderzijds vrouwelijke.
Nee, dat is biologie. Vertaling is geslacht.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gender is een sociaal construct.
Neuh, mij maakt het geen reet uit of een man wil breien of niet. Ik heb het over de genderrollen die opgedrongen worden door het binaire gendersysteem.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Zomaar roepen dat iets een connectie heeft maakt niet dat het een connectie heeft. Jij vindt mannen die breien niet mannelijk. Dat is niet meer dan een persoonlijke mening en dat kan je niet zomaar projecteren op allerlei termen.
Anders kan je het woord gender nog even proberen op te zoeken in de vandale oid.
Ja, en waarom zou jij als man geen jurkje dragen?quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, vrouwen kunnen zich ook identificeren als dad.
Een sociaal construct gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gender is een sociaal construct.
Nu heb je het over genderrollen dus. Tja.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, mij maakt het geen reet uit of een man wil breien of niet. Ik heb het over de genderrollen die opgedrongen worden door het binaire gendersysteem.
Kenmerken van het mannelijke gender, ja. Volgens het binaire gendersysteem, tenminste.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dus als een vrouw militair is, heeft ze mannelijke kenmerken? Puur door het beroep wat ze uitoefent? Ik ken een hoop vrouwelijke excollega's die het hier echt niet mee eens zullen zjn.
Maar je vindt het wel vrouwelijk. Het is onterecht om die kortzichtigheid op de rest van de bevolking te projecteren.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, mij maakt het geen reet uit of een man wil breien of niet.
Worden ze niet. Ook dit is niet meer dan projecteren.quote:Ik heb het over de genderrollen die opgedrongen worden door het binaire gendersysteem.
Nee hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kenmerken van het mannelijke gender, ja. Volgens het binaire gendersysteem, tenminste.
*Waarschuwing, u bent in gesprek met een (CM) postmodernist.*quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat is biologie. Vertaling is geslacht.
Oke. Kun je dit staven met bewijs?quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kenmerken van het mannelijke gender, ja. Volgens het binaire gendersysteem, tenminste.
Wie dringt er nou wat op? Voel je je bezwaard als man om te breien vanwege het binaire gendersysteem?quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, mij maakt het geen reet uit of een man wil breien of niet. Ik heb het over de genderrollen die opgedrongen worden door het binaire gendersysteem.
Je bent gewoon enorm seksistisch aangelegd, begrijp ik tussen de regels door. Heel de progressieve beweging sinds de jaren 60/70 is aan jou sws nooit besteed geweest en nu dan zie je ineens het licht en denk je dat er idd 67 gendertypes zijn?quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gender hoef je niet te vertalen, dat is al een Nederlands woord. Geslacht is biologie, gender is sociaal. Zo wordt het gebruikt in de sociale wetenschappen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat is biologie. Vertaling is geslacht.
Dan weet je het niet goed.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:44 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een sociaal construct gemaakt.
Bij mijn weten is gender nog altijd gewoon een engelse vertaling voor geslacht.
Nee, genderrollen dat is het woord dat je eerder gebruikte en dat van toepassing is. En als je als man graag wil breien dan ben je niet ineens van gender veranderd. Je neemt een andere genderrol aan. Maar daar vallen we al niet meer over sinds de jaren 60/70. Want we zijn een open en redelijk permissive society hier in NL. Jij mag in principe doen wat je leuk vindt, zonder schade te berokkenen aan een ander.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gender hoef je niet te vertalen, dat is al een Nederlands woord. Geslacht is biologie, gender is sociaal. Zo wordt het gebruikt in de sociale wetenschappen.
Maar goed, als je verder wilt met die flauwe drogreden: noem het wat je wilt. Neemt niet weg dat het een sociaal construct is, en meer kwaad dan goed doet.
Je wilt ontkennen dat de meeste mensen breien nog steeds als een typische vrouwenhobby zien? Of ze het nou goedkeuren of niet dat mannen het ook doen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar je vindt het wel vrouwelijk. Het is onterecht om die kortzichtigheid op de rest van de bevolking te projecteren.
Nee joh, Sire heeft niet net een grote campagne gestart waarin gezegd wordt dat jongens meer naar buiten moeten om te ravotten. Allemaal fantasie.quote:[..]
Worden ze niet. Ook dit is niet meer dan projecteren.
Flikker nou eens op met die nietszeggende reacties. Als je geen zin hebt in een inhoudelijke discussie, ga dan fietsen of zo.quote:[..]
Nee hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |