Enkel een repeal gaat hem niet worden. Ik heb eerder al een stukje gepost dat er sowieso drie Republikeinen tegen stemmen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:05 schreef Puddington het volgende:
[..]
En het repealen van Obamacare lost dat op omdat...?
Misschien valt er bij defensie nog een paar dollar te bezuinigen misschien?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:15 schreef dellipder het volgende:
[..]
Enkel een repeal gaat hem niet worden. Ik heb eerder al een stukje gepost dat er sowieso drie Republikeinen tegen stemmen.
Ik denk vooral dat de overheidsuitgaven onder controle gehouden moeten worden en dat gaat een beetje moeilijk met the enhanced federal matching rate.
De kosten van een 90% over 30 jaar valt niet te betalen en dat lijkt me iets dat de Republikeinen gerepareerd willen hebben.
Het is een moeilijk dossier. Ik kan ook niet zomaar plannen bedenken om de problemen door Obamacare op te lossen. Zo megalomaan ben ik niet.
Dat vraag ik me in dit geval af. Ja, het volk is in overgrote meerderheid inderdaad tegen de wet die door het Huis is aangenomen, waar McCain aangaf daar ook tegen te zullen stemmen als er niet genoeg verbeterd wordt. Hij speechte dat hij meer samenwerking wil zien tussen republikeinen en democraten, ook daar is de meerderheid van het volk voor. Maar zijn acties bewijzen het tegendeel, zoals het stemmen voor het verdergaan met deze draconische wet ipv het starten van een oprechte dialoog met de democraten en eerder al het afschaffen van de filibuster op supreme court nominees nadat de democraten een filibuster inzetten, omdat ze een gematigde rechter wilden op de plek die vakkundig door McCain en zijn non-bi-partisan partijgenoten is 'gestolen'.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:58 schreef dellipder het volgende:
[..]
McCain vertolkt wat er leeft onder het volk, zijn aanhang.
Inderdaad anekdotisch. Je creeert bovendien een valse tegenstelling. Ook democraten willen dingen verbeteren, maar dat is lastig te doen als de meerderheid de hand niet uitsteekt. Zonder hen is het praktisch onmogelijk om uberhaupt in het Huis een stemming te krijgen (zoek op Hastert rule, ook zo'n republikeins gedrocht).quote:Ik ben wel links genoeg om te onderkennen dat er voor de 15% die niet verzekerd waren voor Obamacare er iets gedaan moest worden, maar de kostenoverschrijdingen, de bureaucratie, gebrek aan keuze en de steeds hoger wordende kosten zijn volgens mij de zaken waarmee een groot deel van de Amerikanen genoeg van heeft.
Weliswaar anekdotische argumentatie, maar in mijn tijdlijn op Twitter lees ik toch een heleboel Amerikanen die zorgplannen zijn kwijtgeraakt, hun complete verzekering nu simpelweg niet meer kunnen betalen of geconfronteerd worden met torenhoge medicijnkosten.
ik begrijp dat dit niet representatief is, maar de teneur die ik ontwaar in deze topicreeks is dit ook niet helemaal.
Ideologisch gezien is het inderdaad voor een deel van de Amerikanen een inbreuk op hun vrijheid om zelf keuzes te maken, maar het discussiepunt voor de meesten is simpelweg koopkrachtverlies tot aan onbetaalbare verzekeringspolissen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Boeiend! Het draagt de handtekening van Obama dus het moet weg, raaaaaa!11!!11
Dat valt wel mee. De kosten zijn best in de hand te houden, maar dan moet er eens gedaan worden wat in andere landen ook gebeurt en bijvoorbeeld prijsonderhandelingen onder medicaid mogelijk worden om maar eens wat te noemen. Dat andere landen met een single payer systeem veel minder uitgeven aan zorg moet toch te denken geven.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:15 schreef dellipder het volgende:
[..]
Enkel een repeal gaat hem niet worden. Ik heb eerder al een stukje gepost dat er sowieso drie Republikeinen tegen stemmen.
Ik denk vooral dat de overheidsuitgaven onder controle gehouden moeten worden en dat gaat een beetje moeilijk met the enhanced federal matching rate.
De kosten van een 90% over 30 jaar valt niet te betalen en dat lijkt me iets dat de Republikeinen gerepareerd willen hebben.
Het is een moeilijk dossier. Ik kan ook niet zomaar plannen bedenken om de problemen door Obamacare op te lossen. Zo megalomaan ben ik niet.
Verdiep je er eens in WAAROM Obamacare is zoals het nu is...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:21 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ideologisch gezien is het inderdaad voor een deel van de Amerikanen een inbreuk op hun vrijheid om zelf keuzes te maken, maar het discussiepunt voor de meesten is simpelweg koopkrachtverlies tot aan onbetaalbare verzekeringspolissen.
Obamacare treft vooral de middenklasse.
Het is geen tegenstelling. Wat ik omschrijf zijn een aantal verhalen van Amerikanen die niet representatief, slechts een illustratie van een gedeelte van de Amerikanen zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Inderdaad anekdotisch. Je creeert bovendien een valse tegenstelling. Ook democraten willen dingen verbeteren, maar dat is lastig te doen als de meerderheid de hand niet uitsteekt. Zonder hen is het praktisch onmogelijk om uberhaupt in het Huis een stemming te krijgen (zoek op Hastert rule, ook zo'n republikeins gedrocht).
Het binnenvallen van Iraq in combinatie met het niet verhogen van de belastingen was een kapitale blunder. En tien carrier battle groeps willen terwijl de rest van de wereld bij elkaar minder en kleinere vliegdekschepen heeft is misschien ook wat overdreven. Maar ja, da's pure pork.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:19 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Misschien valt er bij defensie nog een paar dollar te bezuinigen misschien?
Ik las onlangs een artikel in Forbes en daar spraken over de 90% over 30 jaar als delusional.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De kosten zijn best in de hand te houden, maar dan moet er eens gedaan worden wat in andere landen ook gebeurt en bijvoorbeeld prijsonderhandelingen onder medicaid mogelijk worden om maar eens wat te noemen. Dat andere landen met een single payer systeem veel minder uitgeven aan zorg moet toch te denken geven.
quote:Short, who initially said Tuesday that he hadn't yet been informed of any decision, resigned Tuesday afternoon.
De valse tegenstelling zit hem hierin:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:25 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is geen tegenstelling. Wat ik omschrijf zijn een aantal verhalen van Amerikanen die niet representatief, slechts een illustratie van een gedeelte van de Amerikanen zijn.
Net zoals de actoren in deze reeks naar mijn mening ook slechts een beperkt beeld geven van wat mensen wel of niet allemaal vinden van de Amerikaanse politiek.
Dit was het punt dat ik zojuist probeerde over te brengen.
De keuze hoeft niet te zijn of de 15% of de andere zaken die je noemt. Je draagt voor deze valse tegenstelling anekdotisch wat aan, dat ben ik met je eens.quote:Ik ben wel links genoeg om te onderkennen dat er voor de 15% die niet verzekerd waren voor Obamacare er iets gedaan moest worden, maar de kostenoverschrijdingen, de bureaucratie, gebrek aan keuze en de steeds hoger wordende kosten zijn volgens mij de zaken waarmee een groot deel van de Amerikanen genoeg van heeft.
Van deze zin valt niet zoveel te maken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:29 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik las onlangs een artikel in Forbes en daar spraken over de 90% over 30 jaar als delusional.
Veranderingen zijn altijd wenselijk, maar veel doembeelden zijn overtrokken. Het systeem in de VS is best complex en vele voorbeelden over hoe de middenklasse enorme kostenstijging voor hun kiezen kreeg gaan vaak voorbij aan het feit dat er maar een relatief klein deel van de mensen ongesubsidieerd via de marktplaatsen verzekerd is. Het gros is verzekerd via de werkgever of krijgt een van van subsidie.quote:Maar ik onderken net als jij dat veranderingen noodzakelijk zijn. Welke precies lees ik meestal dan dat ik dit uitvind.
quote:State Department says Secretary Tillerson is 'taking a little time off' amid tensions in the White House
Heather Nauert, the spokesperson for the State Department, surprised reporters on Tuesday by saying that Secretary of State Rex Tillerson is “taking a little time off.”
[...]
Rex loopt al vanaf het begin de kantjes ervan af.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Na eerder al berichten dat Tillerson het mogelijk wel beu zou zijn:
[..]
Ook dit heb ik niet willen presenteren als tegenstelling of zoals je nu zegt keuze.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De valse tegenstelling zit hem hierin:
[..]
De keuze hoeft niet te zijn of de 15% of de andere zaken die je noemt. Je draagt voor deze valse tegenstelling anekdotisch wat aan, dat klopt.
Ik probeerde aan te geven de discrepantie tussen jouw 'valt wel mee' en de typering van Forbes.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van deze zin valt niet zoveel te maken.
De voorstellen die tot nu toe gedaan zijn leiden tot een verslechtering, niet tot een verbetering...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:42 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ook dit heb ik niet willen presenteren als tegenstelling of zoals je nu zegt keuze.
Voor Obamacare was 15% van de Amerikanen niet verzekerd. Op dit moment rond de 10%
Ik ben ervan overtuigd dat de Amerikanen dit graag naar nul zou willen zien, maar allen niet onder deze omstandigheden die ik heb geschetst.
Er is een deel van de Amerikanen die van Obamacare af willen en dat is niet om de armen weer zonder verzekering af te schepen.
En waarom negeer je mijn reacties op jouw posts stelselmatig?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:43 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te geven de discrepantie tussen jouw 'valt wel mee' en de typering van Forbes.
Niet bewust.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom negeer je mijn reacties op jouw posts stelselmatig?
Is je goed recht overigens, maar ik ben wel nieuwsgierig.
En ik gaf aan dat ik je zin niet kon volgen omdat er een of meer woorden in lijken te ontbreken. Ik heb het oorspronkelijke artikel even opgezocht en kennelijk doel je op deze:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:43 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te geven de discrepantie tussen jouw 'valt wel mee' en de typering van Forbes.
Ok, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:42 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ook dit heb ik niet willen presenteren als tegenstelling of zoals je nu zegt keuze.
Voor Obamacare was 15% van de Amerikanen niet verzekerd. Op dit moment rond de 10%
Ik ben ervan overtuigd dat de Amerikanen dit graag naar nul zou willen zien, maar alleen niet onder deze omstandigheden die ik heb geschetst.
Er is een deel van de Amerikanen die van Obamacare af willen en dat is niet om de armen weer zonder verzekering af te schepen.
Punt 6 is wel grappig. Hoe zou dat gaan wanneer 30 miljoen mensen ineens zonder verzekering zitten?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 23:00 schreef dellipder het volgende:
Voor geïntereseerden:
Here are the 11 biggest problems with Obamacare
Ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten, slechts voorzien in informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |