quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:35 schreef Radyhyn het volgende:
Poepklein baby'tje![]()
Gefeliciteerd met je grote meid Room!
I doet precies hetzelfde. Het lijkt soms wel alsof ze ook een beetje wil testen: kijken wat ie gaat doen als ik dit doe. Maar verder is het toch vooral onhandigheid en een gebrek nog aan echt inlevingsvermogen. Laatst reageerde ik een beetje boos op haar omdat ze in bed bij ons ineens met haar voet tegen het hoofdje van Y ramde. En toen schrok ze echt heel erg van mijn reactie, terwijl ik dacht dat ze wel in de gaten had wat ze deed. Maar daarin overschat je ze kennelijk te snel.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:51 schreef Fazzoletti het volgende:
CrumpPositief bekeken; liever kots na je etentje dan ervoor
![]()
Valt er iets te doen aan hardhandige peuter naar hun broertje/zusje toe? F wil de hele tijd met zusje spelen maar dat gaat dan net even te hard naar mijn idee. Dus ik herhaal tig x per dag 'niet zo hard', 'voorzichtig', 'kijk uit'... Het mooie is wel dat de baby ondertussen vooral aan het lachen is naar haar broer en er niet zo veel van lijkt te hebben
Zo herkenbaar, ook dat de kleine het alleen maar prachtig vindt. Ik ben nog niet verder gekomen dan steeds weer aangeven dat hij voorzichtig, zachtjes, rustiger moet doen. Dat moet je blijven herhalen maar het werkt goed genoeg. Inmiddels is Amélie ook al iets minder kwetsbaar.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:51 schreef Fazzoletti het volgende:
CrumpPositief bekeken; liever kots na je etentje dan ervoor
![]()
Valt er iets te doen aan hardhandige peuter naar hun broertje/zusje toe? F wil de hele tijd met zusje spelen maar dat gaat dan net even te hard naar mijn idee. Dus ik herhaal tig x per dag 'niet zo hard', 'voorzichtig', 'kijk uit'... Het mooie is wel dat de baby ondertussen vooral aan het lachen is naar haar broer en er niet zo veel van lijkt te hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Phaidra op 26-07-2017 16:19:20 ]Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Heb ik ooit die fotoserie gedeeld van de tough love van destijds peuter voor de nieuwe baby? Want het is allemaal heel herkenbaar ook voor mij. Mijn baby is inmiddels een peuter en doet het nog. Ondanks het springen bovenop hem, het platknuffelen (aka wurgen) en de keer dat de oudste dacht dat hij de baby wel op kon tillen. Aan zijn hoofd
![]()
. Peuter gaat nu gillen NEEEEE IVOOO NIE DOE NIE!!!! UHHHH!!
. Dan vragen wij aan kleuter: "Joh, vindt A. het leuk denk je?". Meestal valt het kwartje dan wel.
Edit: deze dus.Die foto rechtsonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geweldig
!
Annie kan Tas ook helemaal platknuffelen. En inderdaad bovenop hem zitten, op z'n hoofd, of een leuke nieuwe: hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Fijn wel, alle verhalen hier! Ik ben er toch wel erg mee bezig: wanneer laat ik ze gaan, wanneer grijp ik in, hoe ga ik om met gedrag van allebei. Erg lastig vind ik het! Een dreumes van 16 maanden die een lepel (of een vol bord bami) door de kamer mikt vind ik toch anders dan een peuter van bijna 3 die dat doet. Maar hoe reageer ik dan het beste?
Ik lachte bijna mijn baby wakkerquote:Op woensdag 26 juli 2017 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Misschien kun je in dat soort gevallen A. als "grote zus en dus voorbeeld" inzetten? Zo van "nou... je broertje weet nog niet dat dat niet mag he, maar jij wel! Jij bent al zo groot! Zullen we het samen voordoen?"quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Die foto rechtsondergeweldig
!
Annie kan Tas ook helemaal platknuffelen. En inderdaad bovenop hem zitten, op z'n hoofd, of een leuke nieuwe: hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Fijn wel, alle verhalen hier! Ik ben er toch wel erg mee bezig: wanneer laat ik ze gaan, wanneer grijp ik in, hoe ga ik om met gedrag van allebei. Erg lastig vind ik het! Een dreumes van 16 maanden die een lepel (of een vol bord bami) door de kamer mikt vind ik toch anders dan een peuter van bijna 3 die dat doet. Maar hoe reageer ik dan het beste?
Kuiken wil tegenwoordig soms "babietje spelen" en dan doet hij dus allerlei dingen die de baby in zijn ogen wel mag (lees: nog niet snapt). En dan heel boos worden als ik er wat van zeg, "want ik ben ook een baby en een baby mag dat!"quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:11 schreef Chanty het volgende:
Als Amélie iets doet dat niet mag dan zeg ik dat natuurlijk tegen haar maar ik leg ook aan Lucas uit dat Amélie nog klein is en sommige dingen niet snapt. Bv als Amélie slaat, wat ze niet zo bedoelt maar dan wil ze Aaien oid.
Wanneer is ze echt jarig dan? Alvast gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet van vroegah toen ik vrijwilliger was bij kindervakantieweken dat het idd heel tof is!
Wij hebben net het huis versierd, morgen vieren we de 3e verjaardag van Saar... Het gaat allemaal zo snel!! mijn kleine meisje is alweer bijna 3..en kletst de oren van je kop, is eigenwijs en een echte peuterpuber met driftbuien, maar ook zooo lief
![]()
en gezellig
![]()
Best slim eigenlijkquote:Op donderdag 27 juli 2017 15:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken wil tegenwoordig soms "babietje spelen" en dan doet hij dus allerlei dingen die de baby in zijn ogen wel mag (lees: nog niet snapt). En dan heel boos worden als ik er wat van zeg, "want ik ben ook een baby en een baby mag dat!"![]()
.
Morgen is haar echte verjaardag. Dank je wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wanneer is ze echt jarig dan? Alvast gefeliciteerd!!
Oh haha! Nou gefeliciteerd! Ik had eind augustus in mijn hoofd, maar is dus eind juli. In de war!quote:Op zondag 30 juli 2017 07:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Morgen is haar echte verjaardag. Dank je wel.
Ja, de kinderboerderij is hier ook open van 12-15quote:Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Hupje het volgende:
Hihi, slimme I!
Na lange (vroege) heerlijke rommelochtend in pyjama bedacht ik om 11u dat we nog wel even naar de kinderboerderij konden fietsen. Blijkt die in het weekend tegenwoordig alleen open van 2 tot 4. Met het huidige slaapritme komen we daar dus nooit meer in het weekend. Jammer. Toen maar naar een speeltuintje gefietst, waar J eindeloos van de glijbaan ging
Hij is ook zo'n lobbes he, die van julliequote:Op zondag 30 juli 2017 14:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
'...anders kies ik' werkt hier heel goed om te voorkomen dat I alsnog geen keus maakt!
Jamaar dat wil ik zo graag...quote:Op zondag 30 juli 2017 14:18 schreef Franny_G het volgende:
Haha, herkenbaar weer, dat EN DAN verhaal. "En dan ga jij een boekje lezen." Is hier behoorlijk favoriet. Verder inderdaad bij twee keuzeopties zelf met een paar anderen komen.
Tegenwoordig ook vaak, als ik zeg dat ze iets niet mag: "Ja maar dat wil ik."
Ja oké, nee dan mag het wel hoor. 😂
Dat slaat tenminste nog ergens op.quote:Op zondag 30 juli 2017 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jamaar dat wil ik zo graag...
Jamaar ik vind dat zo lekkeeeer....
Maar ik wil dat niet.....
Jamaar dan ben ik verdrietig en dan wil ik dat niet en dan wil ik speeeeen.
Hahaha, geweldig!quote:Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
- Ik heb een kadootje voor je mama ...
~![]()
- .... omdat je al zo goed op de wc kan poepen
~
Hier ook hoor, of ze wordt heel driftig inclusief oorverdovend gegil. Komt vanzelf goed. Ik hoop voordat ik hoorschade heb opgelopenquote:Op zondag 30 juli 2017 21:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Herkenbaar de 'als - dan' en de 'maar ik wil dat'
Ik wordt erg moe van het gehuil om niets. Z'n knoop gaat niet in 1 seconde open - huilen. Z'n T-shirt gaat niet snel genoeg uit - huilen. De sticker komt niet los - huilen. En zo de dag door. Het duurt niet lang maar het irriteert me welIs het weer een fase?
Zit je te poepen. Met gezelschap, uiteraard. Veeg je je kont af, zegt O:quote:Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
~![]()
~
Sarah gromt soms uit frustratie, of ze stampvoet, en soms moet ik dan lachen hoe hard ik probeer dat niet te doen, en dan mept ze wel eens = straf= nog meer boosheid.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:26 schreef Hupje het volgende:
Hier ook. En dan met een gebald vuistje uithalen om je woorden kracht bij te zetten. Waar ze dan weer commentaar op hebben. En dan heb je reden om nog bozer te gaan doen.
Stiekem zijn ze toch best reuze schattigquote:Op zondag 30 juli 2017 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Sarah gromt soms uit frustratie, of ze stampvoet, en soms moet ik dan lachen hoe hard ik probeer dat niet te doen, en dan mept ze wel eens = straf= nog meer boosheid.
dat opgroeien is geen kattepis
quote:Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
~![]()
~
Wat was de suprise?quote:Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
~![]()
~
Haha ja, hij kan dan echt met zo'n superboos hoofd helemaal vanuit de andere kant van de kamer aan komen lopen om me een klap te geven met zijn tiny ineffectual fistquote:Op zondag 30 juli 2017 22:26 schreef Hupje het volgende:
Hier ook. En dan met een gebald vuistje uithalen om je woorden kracht bij te zetten. Waar ze dan weer commentaar op hebben. En dan heb je reden om nog bozer te gaan doen.
Een graafmachine, omwikkeld met een dekenquote:
Ik vind dat hotelgebeuren zo'n tof idee! Boeken jullie dan een hotel bij iets wat leuk is voor je dochter? Of gewoon een random hotel? Ik wil zoiets ook doen!quote:Op maandag 31 juli 2017 09:40 schreef Franny_G het volgende:
Allemaal zeer herkenbaar. Moet zeggen dat ik de laatste weken voorbij het punt ben gekomen dat ik het nog 'schattig' vind. Bij een 3,5 jarige is al die boosheid en stervende zwaan al een stuk minder schattig dan bij een 2,5 jarige. Dus we zijn nu even van zero tolerance. Een baby broertje erbij is niet langer een verzachtende omstandigheid voor ons. Er wordt niet meer bij alles meteen gegild en gehuild, we 'accepteren' het niet meer. En dat gaat net als destijds met het slaan simpel door middel van beloning en 'straf' (of beter gezegd: consequenties). Positief gedrag (gewoon zeggen wat je wilt en niet wilt, zonder daarbij te gillen en huilen/ netjes doen aan tafel/ accepteren wanneer iets niet kan of mag zonder daar een Groot Drama van te maken) wordt beloond. Dit weekend ging het al beter..
I had nog wel iets grappigs. Ze zag haar toilettas staan in de kast:
"Oh kijk, mama, daar is mijn ballettas!"
"Euh, wat bedoel je? Ooh, je toilettas. Dat is een toilettas."
"Nee mama, dat kan ik nog niet zeggen. Het is een ballettas!".
Deze week gaan we een nachtje naar een hotel in Amsterdam, vlakbij het Vondelpark. Alleen de 'meisjes' en de 'jongens' (oftewel, Y en mijn vriend) blijven thuis. Het is niet erg genderneutraal verantwoord, maar I vindt het nu al helemaal top..
Oh, de zandkeuken, exode. Ben benieuwd naar de foto's!
Vorig jaar zijn we in augustus een weekendje naar Antwerpen gegaan. We hadden toen een hotel middenin het centrum maar wel tegenover een groot park met grote speeltuin. I vond dat erg leuk. Nu heb ik een knus hotelletje geboekt, vlakbij het Vondelpark. Zodat we in de buurt een leuke plek hebben om te spelen, te picknicken etc.quote:Op maandag 31 juli 2017 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind dat hotelgebeuren zo'n tof idee! Boeken jullie dan een hotel bij iets wat leuk is voor je dochter? Of gewoon een random hotel? Ik wil zoiets ook doen!
Echt een ontzettend leuk ideequote:Op maandag 31 juli 2017 11:17 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn we in augustus een weekendje naar Antwerpen gegaan. We hadden toen een hotel middenin het centrum maar wel tegenover een groot park met grote speeltuin. I vond dat erg leuk. Nu heb ik een knus hotelletje geboekt, vlakbij het Vondelpark. Zodat we in de buurt een leuke plek hebben om te spelen, te picknicken etc.
I heeft het er nu al over dat ze naar Parijs wil..Dat lijkt me over een paar jaar ook erg leuk.
.
Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoonquote:Op maandag 31 juli 2017 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Kolven, denk ik. 😀. Ze zal ook wel wat later dan anders slapen. Verder: boek lezen en ook vroeg slapen. Als mijn vriend ook mee is, installeren we babyfoon (geen 'echte' maar een app) en gaan we in het hotel zelf nog wat drinken.
Wij gebruiken de Dormi app, werkt prima bij ons, ook met beeld (we hebben geen babyfoon).quote:Op maandag 31 juli 2017 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoon.
Baby monitorquote:Op maandag 31 juli 2017 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoon.
gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 juli 2017 13:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een leuk idee Franny! Ik moet eigenlijk ook hoognodig eens op stap met Saar alleen mja ik laat haar broer niet zo makkelijk achter...
Ik heb een 3 jarigeVoor mijn gevoel werd ze gister op mn borst gelegd en nu is ze al 3!!
saar https://imgur.com/gallery/wqHWo
Als iemand nog een goede uploadsite weet hou ik mr aanbevolen.
cute! Ik heb er ook een die graag in de tuin is. Hij leert ook al veel. Soms komt hij met een blaadje aanzetten en zegt dan thee.. ruik ik aan het blad dat hij munt ervoor heeft gepakt. Die weet hij al beter te vinden dan zijn vaderquote:Op maandag 31 juli 2017 19:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie meisje GM!
Jeetje stippel, wat een schrik zeg! Lijkt me heel beangstigend. Moet je lang medicatie geven?
Tof idee Franny, de meisjes op stapIk bewonder je wel echt qua wat je onderneemt met je kinderen!
Dat heb ik met meer mensen hier trouwens. Wij zijn niet zo uithuizig, vandaag was ook weer een fijne dag in de achtertuin. Een bak zand, een badje vol met ballenbakballen, een emmertje stoepkrijt en een berg snoeiafval, en ze waren een hele middag zoet. Maar ik vind het heerlijk, de kindjes ook, dus ach. Weten zij veel.
Dat snoeien met een peuter die observeert is ook wel mooi trouwens. "Mama, wat doe je? Is de plant stout geweest? Moet hij weg? Wat is dat? Dat is papa's zaag toch? Mag jij dat wel van papa? Mag ik ook? Dat kan ik wel hoor! Ik ben al heel groot! Ik kan heel goed zagen. Ik ben de allerbeste!" (Dit al rondjes door de tuin steppend met een vergiet op haar hoofd.
aggos beterschap voor de kleine man, Is een heel akelig gezicht, hopenlijk is het snel allemaal voorbij.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz.... zijn 2de jaar niet zo fijn gestart. Hoe fijn zijn verjaardagsdag was hoe ruck de nacht...
Pseudo kroep en opname ter observatie en medicatie vannacht gehad. Half twaalf werd hij paniekerig en superrrr benauwd wakker. Stikte steeds in gek slijm. De HAP wilde dat we gelijk kwamen en daar werden we al snel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Zo een vernevelingskapje en een ranzig mierzoet drankje erin gaven al snel wat verlichting gelukkig. We moesten wel blijven.
Net voor de middag mochten we naar huis met medicatie.
Blegh! Miljoenmiljard grijze haren en hartverzakkingen. Stress gierde zo door mijn lijf heel de nacht. Wij zijn er behoorlijk ondersteboven ervan.
Ondertussen zijn de kleine grapjes al terug.
Blij met coslapen, dragen en borstvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders zouden hebben gered.
Ik heb niet zo goed meegelezen dus
Oh wat schrikken zeg! Heel herkenbaar, wij zaten zondagavond ook met benauwdheid in het ziekenhuis. Half stikkend uit bed gehaald na haar middagdutje en ook naar het ziekenhuis geraced. Gelukkig mochten we na verneveling naar huis, met een nieuw recept Ventolin.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz.... zijn 2de jaar niet zo fijn gestart. Hoe fijn zijn verjaardagsdag was hoe ruck de nacht...
Pseudo kroep en opname ter observatie en medicatie vannacht gehad. Half twaalf werd hij paniekerig en superrrr benauwd wakker. Stikte steeds in gek slijm. De HAP wilde dat we gelijk kwamen en daar werden we al snel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Zo een vernevelingskapje en een ranzig mierzoet drankje erin gaven al snel wat verlichting gelukkig. We moesten wel blijven.
Net voor de middag mochten we naar huis met medicatie.
Blegh! Miljoenmiljard grijze haren en hartverzakkingen. Stress gierde zo door mijn lijf heel de nacht. Wij zijn er behoorlijk ondersteboven ervan.
Ondertussen zijn de kleine grapjes al terug.
Blij met coslapen, dragen en borstvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders zouden hebben gered.
Ik heb niet zo goed meegelezen dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
strippenkaart al vol!quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 19:48 schreef exode het volgende:
En tweede bezoekje huisarts vanmiddag, B heeft door een valpartij van zijn loopfiets een snee in zijn voorhoofd en had een flinke bloedneus. Snee geplakt en gelukkig was mijnheer daarna weer vrolijk en druk....
Zeker niet als je al weet dat dat kindje het heeft. Het is echt het besmettelijkst voor je een pok ziet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:47 schreef GotC het volgende:
Het is geen garantie dat je kindje de waterpokken dan krijgt Stippel.
Of ze de schilderijen echt zo leuk vindt, weet ik niet hoor. Het naar een museum gaan, zeker zo'n groot museum, is op zichzelf een belevenis. I vond het bijv al bijzonder dat zoveel mensen in de rij stonden om naar binnen te mogen (wij hadden gelukkig al kaartjes online geregeld dus konden doorlopen. Is aanrader trouwens. Ook met mjk moet je een kaartje regelen omdat ze werken met een tijdslot). Maar ik vind het zelf heel leuk en mooi, vertel eea bij de schilderijen, stel haar vragen over wat ze ziet en daardoor kan ik haar aandacht wel eventjes vasthouden. Ik ben museumdocent geweest dus weet hoe dat werkt. Het gaat in ieder geval niet zomaar vanzelf!quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:47 schreef Chanty het volgende:
En dat ze dat allemaal zo leuk vindt die schilderijen. Ik denk dat Lucas vooral door de gangen zou willen rennen.
Dat scheelt ja! Ik weet er zelf niet zoveel van dus dat helpt ook niet mee. Ga eerder naar doe-musea of iets als naturalis omdat ik daar zelf meer over weet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:03 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Of ze de schilderijen echt zo leuk vindt, weet ik niet hoor. Het naar een museum gaan, zeker zo'n groot museum, is op zichzelf een belevenis. I vond het bijv al bijzonder dat zoveel mensen in de rij stonden om naar binnen te mogen (wij hadden gelukkig al kaartjes online geregeld dus konden doorlopen. Is aanrader trouwens. Ook met mjk moet je een kaartje regelen omdat ze werken met een tijdslot). Maar ik vind het zelf heel leuk en mooi, vertel eea bij de schilderijen, stel haar vragen over wat ze ziet en daardoor kan ik haar aandacht wel eventjes vasthouden. Ik ben museumdocent geweest dus weet hoe dat werkt. Het gaat in ieder geval niet zomaar vanzelf!
Nee, kleine kamer! F gaat omhoog en dan het ledikantje voor de baby eronderquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 08:30 schreef Crumpette het volgende:
Ga je niet meteen voor een stapelbed fazz? Of hebben ze een ruime kamer?hoe was je eerste werkdag weer?
Ik vond dat ding (die Nijntje die in een bedje ligt) een drama omdat hij op de 'je mag nu uit bed tijd' een liedje ging zingen. Als je kind dan nog zou slapen wordt hij wakker gemaakt door die stomme wekker.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 22:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Één woord: Nijntjewekker.
I stond al tijden lang elke ochtend ergens tussen 5:45 en 6:15 uur naast ons bed. Op een gegeven moment konden we de Nijntjewekker van L. van JM lenen en hij sliep prompt tot 7:30 uur. We hebben direct zelf eentje via Marktplaats gehaald en sindsdien is hij geen enkele keer meer voor 7 uur uit bed gekomen.![]()
.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je kan dat geluid gewoon uitzetten, hè..
Hier dezelfde aapwekker maar Lucas weet precies hoe hij werkt die bij maakt het aapje gewoon wakker als die nog slaaptquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 23:13 schreef exode het volgende:
Hier een apenwekker, hij blijft braaf in bed tot aap zijn ogen open doet maar daarna is het ook echt meteen actie modus aan. Sinds een maand geen middagslaapje meer waardoor ie 's ochtends later wakker is. Lijkt op uitslapen nu, yeah!
Klinkt ondanks de regen toch als een fijne vakantie Nikki, kinderen zal het weer echt worst zijn
Ah en zoete I! Klinkt als een topdag bij Nijntje.
Liesbreuk zit er waarschijnlijk al vanaf zijn geboorte. Hij had ook een navelbreuk en dat schijnt wel met elkaar te maken te hebben.
Wij gingen vandaag koffie drinken bij Geertjes Hoeve met mensen die we op de camping hadden ontmoet. Dat werd de hele dag. B en zijn 2 vakantievriendjes vermaakten zich prima. En het was met de ouders ook erg gezellig, is toch afwachten zonder Franse wijn en in vakantiesetting.
smiddags spelen... geen pok gezien. Savonds kreeg ik de melding.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:54 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zeker niet als je al weet dat dat kindje het heeft. Het is echt het besmettelijkst voor je een pok ziet.
Yep. En vaak ook nog gepaard met chagrijnig.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 22:17 schreef GotC het volgende:
Hij is wel echt permanent moe, alle tijden van de dag. Zijn er meer (oudere) peuters die daar last van hebben? Hij slaapt overdag niet meer, behalve een sporadisch dutje op de bank.
Hoe is het gegaan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:56 schreef twist02 het volgende:
Wat leuk, al die uitstapjes die hier voorbij komen!
Moeten wij eigenlijk ook eens wat vaker doen, al vermaken we ons eigenlijk alledrie ook prima in en rond het huis.
Dat gevoel dat je kind met de dag nóg leuker wordt hè, gaat dat ooit over? Nee toch hè?
Ik kan zo intens genieten van de ontwikkeling, hoe ze steeds meer een echt mini mensje wordt
Gisteren voor het eerst (I know) naar de kapper geweest, waar ze ademloos toe zat te kijken in de spiegel terwijl de kapster bezig was. En nu speelt ze dus al 2 dagen kapstertje, waarbij papa en mama om de beurt "goed stil moeten zitten" terwijl ze zorgvuldig ons haar kamt, nat spuit en knipt
En vanmorgen met z'n drietjes haar ledikant naar broertjes kamer verhuisd en haar nieuwe grote bed in elkaar gezet. Ik geloof dat ik de enige was die het nogal spannend vondwant mevrouw gaf 's middags geen kik en deed een middagdutje van bijna 2 uur
Ze ligt er nu net weer in, dus ik duim even voor een herhaling van vanmiddagen doe heel hard alsof ik heus niet constant met één oog de babyfoon in de gaten hou...
Nee ze was vooral klaar met slapen daarna dacht ze. Ik vond 2.30 iets minder geslaagd om al op te staan.quote:Op zondag 6 augustus 2017 09:05 schreef twist02 het volgende:
Ha gm we kruisten elkaar! Arme Saar, dat zou ook niet moeten kunnen nee, zomaar uit je bed vallen
Niet zeer gedaan hoop ik?
gefeliciteerdquote:Op zondag 6 augustus 2017 10:14 schreef SaskiaR het volgende:
Hoi allemaal! Wij melden ons hier![]()
N is er helemaal klaar voor om met andere peuters te babbelen![]()
[ afbeelding ]
Dan gaat ze niet slapen... Ik probeer dat wel eens, maar dan ben je alleen maar 3 uur extra bezig om haar in slaap te krijgen. Dan ga ik liever wat leuks met haar doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En haar rond 13 op bed leggen tot 15 werkt niet Saskia?
Dit hier dus ook.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd Saskia!
Middagslaapjes doet Saar niet meer aan, en als ze het sporadisch wel doet is ze tot 23:00 aan het spoken ipv 19:00 naar bed...
dan maar dramadraakje rond 17:00
een dag weg kunnen lijkt me ook wel weer flexquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:27 schreef GotC het volgende:
Ik krijg de mijne 's middags echt niet meer naar bed. Mis die uurtjes soms nog wel hoor, maar het is wel lekker om een dag weg te kunnen zonder ergens rekening mee te hoeven houden.
Maar meneer kan soms om 10 uur al moe zijnGelukkig lees ik hier dat meer kindjes dat hebben.
Ja, jij hebt met recht een luxe, heerlijk joh!quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het dus best luxe met mijn peuter die elke middag nog 2-3 uur slaapt en dan nog van 19:30 tot 7:30
Ik weet ok altijd precies wanneer het bedtijd is: als ik zeg: je gaat zo even slapen, en ze reageert door meteen te huilen en IKBENNIETMOEHOEHOEdan is het precies het juiste moment
tsja, als ik echt moet nakijken of werken en het kan niet 's avonds ofzo, en Melle wil niet zelfstandig spelen, dan zet ik hem dus voor de tv. dan kan ik makkelijk een uurtje werken.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vrees het einde van het middagslaapje vooral omdat ik niet weet hoe ik mijn werk dan voor elkaar moet gaan krijgen..
Exode, daar kun je het mee doen..
Ik hoop op een rooster waarbij ik na het vijfde of zesde uur vrij ben, in plaats van mijn rotrooster van het afgelopen jaar waardoor ik elke dag na mijn laatste les moest haasten om I op te halen. In mijn ervaring ben je in tussenuren eigenlijk alleen bezig met ad hoc dingen en niet met de grotere klussen waar ik thuis graag in alle rust voor ga zitten.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
tsja, als ik echt moet nakijken of werken en het kan niet 's avonds ofzo, en Melle wil niet zelfstandig spelen, dan zet ik hem dus voor de tv. dan kan ik makkelijk een uurtje werken.
maar liefst werk ik alleen op school (maak wel lange dagen daardoor), en s avonds zitten J en ik vaak samen te werken aan tafel. Gezelligheid ten top!
Ja, hier is het dagritme ook veranderd. Toen I nog lange middagslaapjes deed, hadden we een Zuid-Europees dagschema: vroeg op en snel op pad, uiterlijk 13:00 weer thuis, kind in bed, en dan zelf ook even 'siësta' of in ieder geval: even iets voor jezelf kunnen doen, En dan meestal ook wat later eten als de middagslaap lang was.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had toen ze haar middagdutje skipte vooral moeite met de dag volbreien. Ik had de dag rond de middagdut gepland en dat werkte heel goed vond ik. Toen ze opeens weigerde te slapen vond ik dat een hele verandering. Het duurde wel even voordat ik het gewend was
Dat lijkt me wel naar als je je daar al druk om maakt. Mijn vader zegt altijd: overal is een oplossing voor. Af en toe is het met omwegen voordat je er bent, maar alles komt uiteindelijk op zijn pootjes terechtquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 07:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Niet alleen gisteren, hoor.. Ik kan me nu al heel druk maken over hoe het allemaal moet als ik na mijn verlof weer ga werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 09:01 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat begrijp ik, DAD. Het is ook best heftig. Ik heb zo lang mogelijk verlof opgenomen (ouderschapsverlof ook), om in het eerste jaar van Y zo min mogelijk stress te ervaren en er voor de beide kinderen te kunnen zijn (al gaat I nog wel naar het kdv). Het is gewoon ook verstandig om na te gaan denken hoe je het wilt aanpakken, en hoe je bijv dat ouderschapsverlof kunt inzetten (gedurende een langere periode wat minder werken kan natuurlijk ook). En met opvang, welke afspraken je daarbij wilt maken.
Ik vind het ook spannend: als ik weer ga werken, gaat I naar school. Dus dan hebben we een baby op het kdv, en een kind op school en BSO. We hebben nu bedacht dat mijn vriend dan ouderschapsverlof gaat inzetten, zodat hij kortere dagen kan maken, dat is vooral 's ochtends fijn met het wegbrengen denk ik. Maar het blijft best een gepuzzel. We denken er nu ook over om samen met de buren naschoolse opvang te regelen. Omdat we kinderen in dezelfde leeftijd hebben en we ook een gezamenlijke binnentuin hebben waar de kinderen toch al veel samen spelen.
Daarnaast heb ik me nu alweer voorgenomen dat ik me op mijn werk echt ga beperken tot de werkzaamheden die ik prioriteit vind hebben en dat ik me verder niet teveel ga bemoeien met de gang van zaken en me niks op de hals ga halen. Dat is natuurlijk best lastig in ons soort werk, maar als ik naast moeder en docent zijn nog wat meer wil in mijn leven (zoals wat tijd voor mezelf, om te kunnen sporten e.d.) dan zal het wel moeten.
Maar goed, hier doe je het dan voor he?.
.
Door die foto was ik je hele verhaal eigenlijk direct alweer vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik gebruik mijn ouderschapsverlof om ongeveer een maand langer thuis te kunnen blijven. Ik werk nu al maar 0,6 fte en minder dan dat wil ik niet. Drie dagen per week op school zijn vind ik wel echt het minimum, om niet te veel te missen. Daarbij geef ik een drieuursvak en zo kan ik elke klas elke dag een uur lesgeven in plaats van met blokuren te zitten.
Ik kom nu dan direct na de voorjaarsvakantie weer terug - drie weken voor de toetsweek, anderhalve maand voor de examens (ik krijg twee examenklassen). Bij terugkomst word ik sectievoorzitter en ik ben taalcoördinator. Dat zal allemaal best wel pittig worden. En natuurlijk direct in de week waarin ik weer begin een studiedag op wat normaal gesproken mijn vrije dag is - het onderwijs, you gotta love it.
Baard krijgt binnenkort promotie en krijgt dan 2 assistenten onder zich (de sollicitatieprocedures lopen momenteel). Ik hoop heel erg dat dit betekent dat hij wat kortere dagen kan gaan maken en 's avonds wat eerder thuis is.
Sunshine, ik snap dat het weinig zin heeft om me hier nu allemaal al druk over te maken.. Het komt inderdaad allemaal wel zoals het komt, maar het zit nogal in mij om allerlei (doem)scenario's te bedenken. Vooral omdat ik natuurlijk wel al weet hoe pittig het in het onderwijs kan zijn om werk en privé te combineren (in andere beroepen ongetwijfeld ook hoor, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee). Een collega van me heeft onlangs ontslag genomen om deze reden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ik herken mezelf wel in jou wat betreft doemscenario's e.d. Het gevoel wat erbij hoort is naar, je hebt er nu geen grip op. Maar alles komt inderdaad als het komt, maar je rust daarin vinden is moeilijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 12:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Door die foto was ik je hele verhaal eigenlijk direct alweer vergeten..
Ik gebruik mijn ouderschapsverlof om ongeveer een maand langer thuis te kunnen blijven. Ik werk nu al maar 0,6 fte en minder dan dat wil ik niet. Drie dagen per week op school zijn vind ik wel echt het minimum, om niet te veel te missen. Daarbij geef ik een drieuursvak en zo kan ik elke klas elke dag een uur lesgeven in plaats van met blokuren te zitten.
Ik kom nu dan direct na de voorjaarsvakantie weer terug - drie weken voor de toetsweek, anderhalve maand voor de examens (ik krijg twee examenklassen). Bij terugkomst word ik sectievoorzitter en ik ben taalcoördinator. Dat zal allemaal best wel pittig worden. En natuurlijk direct in de week waarin ik weer begin een studiedag op wat normaal gesproken mijn vrije dag is - het onderwijs, you gotta love it.
Baard krijgt binnenkort promotie en krijgt dan 2 assistenten onder zich (de sollicitatieprocedures lopen momenteel). Ik hoop heel erg dat dit betekent dat hij wat kortere dagen kan gaan maken en 's avonds wat eerder thuis is.
Sunshine, ik snap dat het weinig zin heeft om me hier nu allemaal al druk over te maken.. Het komt inderdaad allemaal wel zoals het komt, maar het zit nogal in mij om allerlei (doem)scenario's te bedenken. Vooral omdat ik natuurlijk wel al weet hoe pittig het in het onderwijs kan zijn om werk en privé te combineren (in andere beroepen ongetwijfeld ook hoor, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee). Een collega van me heeft onlangs ontslag genomen om deze reden.
Het is feitelijk gewoon net als bij elke andere baan, alleen wordt dit soort werk vaak als een 'roeping' gezien en dat wordt weer (ook door docenten zelf trouwens) als excuus gebruikt om veel onbetaald werk te vragen en te doen. Als je dat niet wilt, moet je dus grenzen stellen en je prioriteiten goed voor ogen houden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik blijf het toch maar ingewikkeld vinden hoe het zit met werken in het onderwijs en je contracturen vs werkelijke uren. Lijkt me knap lastig om het dan goed te organiseren thuis!
Het is ook veel gepuzzel inderdaad. Best lastig om daar een weg in te vinden waar iedereen zich goed bij voelt en je de dingen kunt doen die je wilt doen.quote:Sws vind ik de organisatie thuis best wel een ding. Toen ik verlof had was het allemaal prima te doenMaar nu dus weer aan het werk en er spelen best wat dingen. Ik begin met een nieuwe baan en verander van vervoer (van ov -> auto) Dat wordt toch even aftasten welke werktijden ik kan aanhouden ivm inwerktraject, hoe is het op de weg (file
) etc. De werklocatie van vriend gaat ook binnenkort veranderen. Dus de afspraken nu, vriend brengt altijd op de opvangdagen, moet dan misschien ook wel weer herzien worden.
+1quote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:55 schreef Burdie het volgende:
Ik zou echte geen goeie zijn voor het onderwijs. Snap ook echt niet dat iedereen dat maar gewoon pikt... Ik zou zeggen: betaal de uren die ik maak, of ik maak de uren waarvoor ik word betaald. Maargoed, daar heb ik hier al vaker tegen geagiteerd, en zie mijn eerste zin
.
Nou dit inderdaad ja!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:44 schreef Franny_G het volgende:
Oh heerlijk, Twist.. Het is gewoon één van die ervaringen in het leven die je moet opdoen denk ik om een wat empathischer mens te worden.
.
.
Bij d'r middagdutje viel-ie vandaag verdacht vaak uit bed, dus ik verdenk die kleine saboteur er inderdaad een beetje van dat ze het wel een leuk spelletje vindtquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:55 schreef Burdie het volgende:
Meerdere spenen neerleggen, twist? Of zeggen dat hij er steeds uit valt omdat in een groot bed geen speen hoort, misschien wil ze er wel vanaf.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 20:57 schreef twist02 het volgende:
Godsamme, we hebben dus echt een kleine saboteur
Ze was net weer aan het klooien, maar snapt nog niet dat we een camera-babyfoon hebben (slaat normaal alleen aan als ze geluid maakt). Kijk ik net toevallig, zie ik 'r dus gewoon zelf de deken terugslaan en d'r speen uiterst voorzichtig op de grond naast het bed leggen
Vervolgens gaat ze weer netjes in d'r bed zitten en roept dat-ie uit bed gevallen is..!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 09-08-2017 23:10:56 ]
Nou, dat inderdaad!quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:33 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, nou moe, wat een rare gang van zaken zeg. Ik vind nog dat je er rustig onder blijft. De leidsters van I zijn juist heel serieus met zulke dingen. Toen I laatst een vliegmier in haar oog had gekregen en helemaal van streek was met een dik oog hebben ze me gebeld. Gewoon om even te vertellen wat er was gebeurd.. Dat geeft echt een prettig gevoel omdat ik dan ook aan ze hoor hoe begaan ze met haar zijn.
Ik herken het eerste gedeelte van jouw post, alleen dagelijks boos zijn heb ik niet echt. Ik heb wel weinig geduld. Ik probeer het wel, maar als het niet snel genoeg gaat zoals ik wil, raak ik best gefrustreerd. Hoewel het de laatste tijd wel wat beter gaat. Nora wil niet aangekleed worden smorgens en de laatste tijd maak ik er een spelletje van. Het gaat nog niet vlekkeloos, maar iig beter als toen een frustro was, kinderen voelen dat aan.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 12:21 schreef AwayTL het volgende:
Ik ben dagelijks boos. Ben wel eens jaloers op jullie geduld, rustig praten etc., maar het zit gewoon niet zo in mijn karakter. Het voordeel is wel dat ik niet lang boos ben en als het er uit is, alles alweer opgelost is. Ik zeg niet dat het de beste methode is, maar we doen het er maar mee.
Ik merk we dat Frans een beetje hetzelfde karakter heeft. Die is er ook veel minder van onder de indruk dan de oudste. Die schrikt nl nog wel eens van mijn uitbarstingen. Ik heb geaccepteerd dat ik het niet altijd kan voorkomen en ben maar begonnen met uit te leggen aan de oudste hoe het bij mij voelt en wat hij kan doen om mijn felheid weg te halen. Dit kan vrij makkelijk door te vragen of het echt zo erg is of dat hij dan aangeeft te schrikken. Het is in mijn ogen vooral een kwestie van met elkaar om kunnen gaan en niet altijd de kwestie hoe ik het de kinderen zo gemakkelijk mogelijk kan maken.
Om die reden is er voor mij ook niet snel een schuldgevoel. Ook ik blijf een mens met mijn eigen tekortkomingen en dat is dan maar iets waar zij ook rekening mee kunnen/moeten houden. Dat kan wel alleen als ik daar ook een bijdrage aan lever door het uit te leggen.
Met elkaar ruzieen (stem verheffen en mopperen) doen wij ook wel als ze erbij zijn. De oudste komt dan altijd met de schoolregels aan en dat we vooral geen ruzie mogen maken. De jongste komt knuffelen.
+1 ik kan uit mijn slof schietenquote:Op donderdag 10 augustus 2017 07:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie ook last van een schuldgevoel wanneer jullie bozig zijn geweest op jullie peuters?
Gisteravond wilde Nora niet slapen. Wen combi van moe en frustratie van mijn kant zorgde ervoor dat ik mijn stem verhief en zoiets zei van 'Straks word ik echt boos hoor!' en wat soortgelijke dingen erna. En dan komt vriend boven en die blijft echt de rustigheid zelve. Ze sliep toen ook binnen 5 minuten...
Dan voel ik me gewoon echt een lousy moeder :/
Heel erg +1 op jou! Ik ben maar een mens, en ik vind het heel gezond dat hij leert met allerlei emoties om te gaan. Ik ben wel eens verdrietig, dat gaat over, net als boos, hysterisch blij (Lucas kan ook schrikken als ik heel hard in de lach schietquote:Op donderdag 10 augustus 2017 12:21 schreef AwayTL het volgende:
Ik ben dagelijks boos. Ben wel eens jaloers op jullie geduld, rustig praten etc., maar het zit gewoon niet zo in mijn karakter. Het voordeel is wel dat ik niet lang boos ben en als het er uit is, alles alweer opgelost is. Ik zeg niet dat het de beste methode is, maar we doen het er maar mee.
Ik merk we dat Frans een beetje hetzelfde karakter heeft. Die is er ook veel minder van onder de indruk dan de oudste. Die schrikt nl nog wel eens van mijn uitbarstingen. Ik heb geaccepteerd dat ik het niet altijd kan voorkomen en ben maar begonnen met uit te leggen aan de oudste hoe het bij mij voelt en wat hij kan doen om mijn felheid weg te halen. Dit kan vrij makkelijk door te vragen of het echt zo erg is of dat hij dan aangeeft te schrikken. Het is in mijn ogen vooral een kwestie van met elkaar om kunnen gaan en niet altijd de kwestie hoe ik het de kinderen zo gemakkelijk mogelijk kan maken.
Om die reden is er voor mij ook niet snel een schuldgevoel. Ook ik blijf een mens met mijn eigen tekortkomingen en dat is dan maar iets waar zij ook rekening mee kunnen/moeten houden. Dat kan wel alleen als ik daar ook een bijdrage aan lever door het uit te leggen.
Met elkaar ruzieen (stem verheffen en mopperen) doen wij ook wel als ze erbij zijn. De oudste komt dan altijd met de schoolregels aan en dat we vooral geen ruzie mogen maken. De jongste komt knuffelen.
Herkenbaar. Ik ben zelden boos. Of nou ja, niet op O in elk gevalquote:Op donderdag 10 augustus 2017 13:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voel me nu juist bijna schuldig dat ik bijna nooit boos ben.. Al is dat vooral te danken aan het feit dat ik gewoon een grote lobbespeuter heb, die 90% van de tijd goed luistert. Als ik al boos ben, is dat voornamelijk omdat ik dan zelf in een slecht humeur ben of met het verkeerde been uit bed ben gestapt. Ik vind boos zijn of ruzie maken ook helemaal niet per se ongezond - ik ben er alleen zelf niet zo goed in.
Als ik het ouderschap in een paar steekwoorden zou moeten samenvatten, zouden dat 'geduld' en 'vooruitdenken' zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |