quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Heb ik ooit die fotoserie gedeeld van de tough love van destijds peuter voor de nieuwe baby? Want het is allemaal heel herkenbaar ook voor mij. Mijn baby is inmiddels een peuter en doet het nog. Ondanks het springen bovenop hem, het platknuffelen (aka wurgen) en de keer dat de oudste dacht dat hij de baby wel op kon tillen. Aan zijn hoofd
![]()
. Peuter gaat nu gillen NEEEEE IVOOO NIE DOE NIE!!!! UHHHH!!
. Dan vragen wij aan kleuter: "Joh, vindt A. het leuk denk je?". Meestal valt het kwartje dan wel.
Edit: deze dus.Die foto rechtsonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geweldig
!
Annie kan Tas ook helemaal platknuffelen. En inderdaad bovenop hem zitten, op z'n hoofd, of een leuke nieuwe: hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Fijn wel, alle verhalen hier! Ik ben er toch wel erg mee bezig: wanneer laat ik ze gaan, wanneer grijp ik in, hoe ga ik om met gedrag van allebei. Erg lastig vind ik het! Een dreumes van 16 maanden die een lepel (of een vol bord bami) door de kamer mikt vind ik toch anders dan een peuter van bijna 3 die dat doet. Maar hoe reageer ik dan het beste?
Ik lachte bijna mijn baby wakkerquote:Op woensdag 26 juli 2017 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Misschien kun je in dat soort gevallen A. als "grote zus en dus voorbeeld" inzetten? Zo van "nou... je broertje weet nog niet dat dat niet mag he, maar jij wel! Jij bent al zo groot! Zullen we het samen voordoen?"quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Die foto rechtsondergeweldig
!
Annie kan Tas ook helemaal platknuffelen. En inderdaad bovenop hem zitten, op z'n hoofd, of een leuke nieuwe: hand in hand willen lopen met haar broertjeen hem dan in een superpeutertempo meesleuren. Hallo eerste tand-door-lip van Tas
.
Fijn wel, alle verhalen hier! Ik ben er toch wel erg mee bezig: wanneer laat ik ze gaan, wanneer grijp ik in, hoe ga ik om met gedrag van allebei. Erg lastig vind ik het! Een dreumes van 16 maanden die een lepel (of een vol bord bami) door de kamer mikt vind ik toch anders dan een peuter van bijna 3 die dat doet. Maar hoe reageer ik dan het beste?
Kuiken wil tegenwoordig soms "babietje spelen" en dan doet hij dus allerlei dingen die de baby in zijn ogen wel mag (lees: nog niet snapt). En dan heel boos worden als ik er wat van zeg, "want ik ben ook een baby en een baby mag dat!"quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:11 schreef Chanty het volgende:
Als Amélie iets doet dat niet mag dan zeg ik dat natuurlijk tegen haar maar ik leg ook aan Lucas uit dat Amélie nog klein is en sommige dingen niet snapt. Bv als Amélie slaat, wat ze niet zo bedoelt maar dan wil ze Aaien oid.
Wanneer is ze echt jarig dan? Alvast gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet van vroegah toen ik vrijwilliger was bij kindervakantieweken dat het idd heel tof is!
Wij hebben net het huis versierd, morgen vieren we de 3e verjaardag van Saar... Het gaat allemaal zo snel!! mijn kleine meisje is alweer bijna 3..en kletst de oren van je kop, is eigenwijs en een echte peuterpuber met driftbuien, maar ook zooo lief
![]()
en gezellig
![]()
Best slim eigenlijkquote:Op donderdag 27 juli 2017 15:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken wil tegenwoordig soms "babietje spelen" en dan doet hij dus allerlei dingen die de baby in zijn ogen wel mag (lees: nog niet snapt). En dan heel boos worden als ik er wat van zeg, "want ik ben ook een baby en een baby mag dat!"![]()
.
Morgen is haar echte verjaardag. Dank je wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wanneer is ze echt jarig dan? Alvast gefeliciteerd!!
Oh haha! Nou gefeliciteerd! Ik had eind augustus in mijn hoofd, maar is dus eind juli. In de war!quote:Op zondag 30 juli 2017 07:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Morgen is haar echte verjaardag. Dank je wel.
Ja, de kinderboerderij is hier ook open van 12-15quote:Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Hupje het volgende:
Hihi, slimme I!
Na lange (vroege) heerlijke rommelochtend in pyjama bedacht ik om 11u dat we nog wel even naar de kinderboerderij konden fietsen. Blijkt die in het weekend tegenwoordig alleen open van 2 tot 4. Met het huidige slaapritme komen we daar dus nooit meer in het weekend. Jammer. Toen maar naar een speeltuintje gefietst, waar J eindeloos van de glijbaan ging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |