SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakWe hebben ook een Facebookpagina: klik
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
Mobiel luisteren kan via de app TuneIn en dan deze link: Mobiele luisterlink
Nieuw: Radio 49 TAILBOT webplayer
http://www.radio49.ga/player.html
* OscarMopperkont wacht wel op Heros van Bowiequote:Op maandag 24 juli 2017 21:14 schreef DJ11 het volgende:
We zijn officieel begonnen aan het blokje Franstalige nummers die oorspronkelijk niet Franstalig zijn.
Black Burning Heart van Keane, deze keer in het Frans
Ik keek al even vreemd op toen ik de Franse tekst hoorde, ik dacht tocht echt Keane te horenquote:Op maandag 24 juli 2017 21:14 schreef DJ11 het volgende:
We zijn officieel begonnen aan het blokje Franstalige nummers die oorspronkelijk niet Franstalig zijn.
Black Burning Heart van Keane, deze keer in het Frans
Oeps....quote:Op maandag 24 juli 2017 21:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
* OscarMopperkont wacht wel op Heros van Bowie
Je kent die niet?quote:
ik ken wel heroes maar geen herosquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 21:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Duits, Frans, Engels.... you name it
quote:
C'est encroyablequote:Op maandag 24 juli 2017 21:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
Napoleon zou zich omdraaien in z'n graf met deze versie
Goed bezigquote:Op maandag 24 juli 2017 21:20 schreef MadMaster het volgende:
Re...
Moest even een deal met een momenteel in de USA spelende honkballer van Amsterdam regelen.
Binnenkort loopt men in Amsterdam met de caps van zijn team rond...
De club heeft een fantastische webshop maar verzend niet buiten de USA.quote:
Ik denk dat ik beide versies niet snel zal waarderenquote:Op maandag 24 juli 2017 21:22 schreef DJ11 het volgende:
Zeer recent nog in het Engels gedraaid: Paradise van Josef Salvat. Maar - zoals ik toen al zei - er is ook een Franse versie van.
Ik denk daar het idee voor dit blokje is geboren
Echt jammer.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beide versies niet snel zal waarderen
* OscarMopperkont kan dit soort muziek geen plekje geven...
Geen Bavariaquote:Op maandag 24 juli 2017 21:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben ondertussen ook aan het schoonmaken hier. Ben tijdenlang bezig geweest allemaal zooi te sorteren en een HELE zooi weg te flikkeren, maar dat levert ook meteen een hele hoop stof en troep op.
Done for now, en nu tijd voor een Brand!
[ afbeelding ]
het klinkt uh.... andersquote:Op maandag 24 juli 2017 21:30 schreef CindieY het volgende:
Ik weet niet of ik wil weten hoe dit in het Frans klinkt.
Trés bienquote:Op maandag 24 juli 2017 21:30 schreef CindieY het volgende:
Ik weet niet of ik wil weten hoe dit in het Frans klinkt.
En dat terwijl Frans wel een melodramatische taal isquote:Op maandag 24 juli 2017 21:32 schreef CindieY het volgende:
Doe mij maar de Engelse variant. Ik kan nu niet eens lekker melodramatisch meebrullen
Maar niet een die ik vloeibaar spreekquote:Op maandag 24 juli 2017 21:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En dat terwijl Frans wel een melodramatische taal is
Ja, maar dit is toch geen Frans.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En dat terwijl Frans wel een melodramatische taal is
Fugain and again and again...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:34 schreef CindieY het volgende:
Une belle histoire, die kan ik dan wel weer volledig meebrullen in het Frans, maar dat nummer is tot in den treure behandeld in de Franse les
Kom maar opquote:Op maandag 24 juli 2017 21:35 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 probeert zijn luisteraars mild te stemmen met dit liedje, want hierna komt weer wat aparts en nieuws....
Het woord van het jaar: Excuusdeun...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:35 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 probeert zijn luisteraars mild te stemmen met dit liedje, want hierna komt weer wat aparts en nieuws....
Excuusplaat was elfletterig geweest...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het woord van het jaar: Excuusdeun...
Uhmmm.... het is Portugeesquote:Op maandag 24 juli 2017 21:39 schreef MadMaster het volgende:
Hier helpt geen excuusdeun tegen...
Lomp en famous, bitches zitten aan mijn penis.
Maar dan op z'n Engels. Geloof ik, moeilijk te verstaan...
Gecombineerd met wat bouwvakkers-elementen en King Bee ofzoquote:Op maandag 24 juli 2017 21:39 schreef MadMaster het volgende:
Hier helpt geen excuusdeun tegen...
Lomp en famous, bitches zitten aan mijn penis.
Maar dan op z'n Engels. Geloof ik, moeilijk te verstaan...
Daar kan ik me nog wel in vinden...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:40 schreef CindieY het volgende:
Bas/beat is oke, maar die zang. Ik zag ergens vanavond de term smurfenland voorbij komen, dat lijkt me wel van toepassing
Zo dan, iets andere stijl!quote:Op maandag 24 juli 2017 21:42 schreef DJ11 het volgende:
De nieuwe single van.... Orchestral Manoeuvres in the Dark
Ja, ik had hem eigenlijk even hard moeten zetten voor de burenquote:
Ik herken hier nog wel duidelijk OMD in hoorquote:
Meneer McClusky is altijd zeer herkenbaar.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik herken hier nog wel duidelijk OMD in hoor
Ben ik het wel mee eens. Ze hebben goede producers ingeschakeld, zo te horen.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meneer McClusky is altijd zeer herkenbaar.
De melodie is ook des OMD's, maar de beat niet echt...
Zo positief bedoelde ik het niet...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Ze hebben goede producers ingeschakeld, zo te horen.
Ik merk dat Radio 2 best veel A-ha draait. Deze kwam laatst voorbij. Ik dacht: die moet ook nodig weer eens op Radio 49 klinken.quote:
Ik vind deze mix prettiger dan alleen de nieuwe muziek voorheen.quote:
Kabbelend.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:48 schreef Tuned22 het volgende:
Eigenlijk zou hier een variant op moeten komen die 'catchy' heet
Ja, vrij recentquote:
Klinkt wel lekker!quote:Op maandag 24 juli 2017 21:50 schreef CindieY het volgende:
Dit vind ik dus wel tofEven op Spotify gevolgd, kan ik later eens de rest luisteren.
Doe mij de namen evenquote:Op maandag 24 juli 2017 21:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
Even los van of het goed of slecht is, ik weet het nog niet, ik kan inmiddels wel 100 bandjes die deze muziek maken.
Allemaal even inwisselbaar met de ander.....
Dit is veel beter dan wat Ed Sheeran maaktquote:Op maandag 24 juli 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
had iemand gezegd dat dit Ed Sheeran was had ik je ook geloofd.... het is allemaal oh zo inwisselbaar....
Oh, en een woord als "snapchat" gebruiken in je lyrics is sowieso al cringeworthy....
Nee, hij klinkt niet als Ed Sheeran. Ik vind em wel een bekende stem hebben, maar ik ben nog even aan 't nadenken daarover.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
had iemand gezegd dat dit Ed Sheeran was had ik je ook geloofd.... het is allemaal oh zo inwisselbaar....
Oh, en een woord als "snapchat" gebruiken in je lyrics is sowieso al cringeworthy....
Het ging ook meer om de inwisselbaarheid van het liedje....quote:Op maandag 24 juli 2017 21:54 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee, hij klinkt niet als Ed Sheeran. Ik vind em wel een bekende stem hebben, maar ik ben nog even aan 't nadenken daarover.
Het klinkt zelfs niet als een liedje van Ed Sheeranquote:Op maandag 24 juli 2017 21:54 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het ging ook meer om de inwisselbaarheid van het liedje....
Aangezien er tegenwoordig geen single meer verkocht wordt, gaat het vooral om airplay om nog wat te verdienen via downloads en streamdiensten, en dan krijg je dus al die commerciële 'ik-klink-hetzelfde-als-die -andere-hit-want-dat-scoort' spul...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het heeft echt allemaal dezelfde sound. Ook dat gitaartje op het eind.... gebruiken al die bandjes van tegenwoordig 1 en dezelfde gitaar ofzo?
Uhm jawel... anders kom ik niet met Ed Sheeranquote:Op maandag 24 juli 2017 21:55 schreef CindieY het volgende:
[..]
Het klinkt zelfs niet als een liedje van Ed Sheeran
Ali Osramquote:
Ik vind Youngr er juist uitsteken, met fijne, goed geproduceerde liedjes...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aangezien er tegenwoordig geen single meer verkocht wordt, gaat het vooral om airplay om nog wat te verdienen via downloads en streamdiensten, en dan krijg je dus al die commerciële 'ik-klink-hetzelfde-als-die -andere-hit-want-dat-scoort' spul...
En nogmaals, ik ben niet vies van commercie, maar wel van zouteloze eenheidsworst...
Precies. Neem de Sugababes. Uiteraard pop en catchy, maar zij hadden wel hun eigen sound, want ja, ze schreven de boel zelf..... dat maakt wel verschil....quote:Op maandag 24 juli 2017 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aangezien er tegenwoordig geen single meer verkocht wordt, gaat het vooral om airplay om nog wat te verdienen via downloads en streamdiensten, en dan krijg je dus al die commerciële 'ik-klink-hetzelfde-als-die -andere-hit-want-dat-scoort' spul...
En nogmaals, ik ben niet vies van commercie, maar wel van zouteloze eenheidsworst...
Ik probeer slechts te verklaren waarom ik mijn mening heb.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind Youngr er juist uitsteken, met fijne, goed geproduceerde liedjes...
Maar goed, iedereen mag een andere mening hebben.
* OscarMopperkont is 1 keer in de Efteling geweest, ik laat het aan Melting verder.....quote:Op maandag 24 juli 2017 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met het fluitje van Pandadroom in de De Efteling...
Die moet je zelf maar een keer draaienquote:Op maandag 24 juli 2017 21:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont hoopt hierna ook op de Ali Osram versie
Nu alweer klaar...quote:Op maandag 24 juli 2017 21:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Die moet je zelf maar een keer draaienDe show zit erop namelijk (en ik heb 'm ook niet)
die uitspraak.....quote:Op maandag 24 juli 2017 21:59 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
De tekst is wel briljant in elk geval
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:01 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
En herkenbaar, ik kom uit zo'n omgeving
Altijd leukquote:Op maandag 24 juli 2017 22:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Zal ik er wat ingooien uit de losse pols?
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wacht even, was jij gisteren niet voor het laatst uit Zwollywood?quote:Op maandag 24 juli 2017 22:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik zal m'n mind eens up maken....quote:Op maandag 24 juli 2017 22:02 schreef MadMaster het volgende:
Bucks Fizz wordt het volgende keer, 11...
Goed planquote:Op maandag 24 juli 2017 22:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Had wel verwacht dat je die zou kunnen waarderenquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:10 schreef just me het volgende:
Vrienden, zingt in vreugde,
Want de Heer is hier,
Hij is hier, Hij is hier.
Vrienden, zingt in vreugde,
want de Heer is hier,
Ja, Hij is hier onder ons.
Deze ken ik ook wel...quote:Op maandag 24 juli 2017 22:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
Voor wie denkt, wie is deze mafklapper? Het volgende liedje is ook van hem, de madness uitvoering kent men wel
serieus zo ken ik het van "vroeger"quote:
Had ook niet anders verwachtquote:
IKEA muziek...quote:Op maandag 24 juli 2017 22:13 schreef OscarMopperkont het volgende:
Hierna een Nederlander die meer faam had in een ander land, dan hier...
Vaker luisterenquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Vout Ventje van O'Gene komt zo ook nog...
Hatorquote:Op maandag 24 juli 2017 22:20 schreef CindieY het volgende:
Ik geloof dat ik zo overschakel op m'n eigen muziekMaandagavond is niet echt het moment voor voute muziek
Juichen ze leuk ja?quote:Op maandag 24 juli 2017 22:22 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind het juichen toch het leukst bij het Nederlandse damesvoetbal...
quote:
ik dacht dat het weer een hint was, zo van Oscar gaat naar Bangkok verhuizen !quote:Op maandag 24 juli 2017 22:36 schreef DJ11 het volgende:
Leuk nummer hoor, maar ik heb de indruk dat Oscar eruit is geknald...
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:36 schreef DJ11 het volgende:
Leuk nummer hoor, maar ik heb de indruk dat Oscar eruit is geknald...
Ja, die kut intro zit er voor bij de album versiequote:Op maandag 24 juli 2017 22:38 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het begon zo plots. Maar fijn dat je er niet uit ligt; fijne keuze
ik heb morgen een proefles en ik bereid me al geestelijk voorquote:
Ik krijg spontaan dorst van dit nummer !quote:Op maandag 24 juli 2017 22:40 schreef DJ11 het volgende:
Het zit sommige mensen nog steeds dwars dat deze plaat tijdens kerst 1987 in Engeland van #1 werd gehouden door Always On My Mind van de Pet Shop Boys.
Mij zit dat niet dwars. En ik heb ook nog nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan dit nummer.... Maar goed, ieder z'n ding hè....
Jij bent binnenkort toch al 'worked-out'quote:Op maandag 24 juli 2017 22:39 schreef just me het volgende:
D
[..]
ik heb morgen een proefles en ik bereid me al geestelijk voor
Daarom moet ik ook in shape blijvenquote:Op maandag 24 juli 2017 22:41 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Jij bent binnenkort toch al 'worked-out'
Er kan er maar 1 de beste zijnquote:Op maandag 24 juli 2017 22:40 schreef DJ11 het volgende:
Het zit sommige mensen nog steeds dwars dat deze plaat tijdens kerst 1987 in Engeland van #1 werd gehouden door Always On My Mind van de Pet Shop Boys.
Mij zit dat niet dwars. En ik heb ook nog nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan dit nummer.... Maar goed, ieder z'n ding hè....
Het zal me jeuken wat er op #1 of wat dan ook staat...quote:Op maandag 24 juli 2017 22:40 schreef DJ11 het volgende:
Met z'n allenquote:
Ik ga morgen eerst kijken of dat bodytec gebeuren iets voor me is. Ik zie mezelf niet met halters in de weerquote:
Met z'n allen vragen we dat!quote:
Mij tegenwoordig ook, maar de Christmas Number One is in Engeland een nogal prestigieus dingetje, zeker destijds.quote:Op maandag 24 juli 2017 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het zal me jeuken wat er op #1 of wat dan ook staat...
Vout heeft dan ook geen smaakquote:
ho ho hoquote:Op maandag 24 juli 2017 22:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vout heeft dan ook geen smaak
daar kun je iets aan doenquote:Op maandag 24 juli 2017 22:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dit duurt toch wel langer dan de aftiteling
Nooit van gehoordquote:Op maandag 24 juli 2017 22:44 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ga morgen eerst kijken of dat bodytec gebeuren iets voor me is. Ik zie mezelf niet met halters in de weer
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:47 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Nooit van gehoordmaar je kunt ook krachttraining met apparaten doen.
Beetje extra eiwitten eten en je wordt beresterk
Die is gewoon straalbezopen volgens mijquote:Op maandag 24 juli 2017 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heb jij een zware jeugd gehad met al die alternatieve teksten...
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:50 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Die is gewoon straalbezopen volgens mij
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heb jij een zware jeugd gehad met al die alternatieve teksten...
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:50 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Die is gewoon straalbezopen volgens mij
Hoe groot was dat glas..?quote:Op maandag 24 juli 2017 22:52 schreef just me het volgende:
[..]
[..]wat 1 glaasje wijn al kan doen met mij
quote:
quote:
dat moet nog komen, niet verklappenquote:Op maandag 24 juli 2017 22:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
just me d'r afscheidscadeau van school
age is just a numberquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En dat is in dit geval?
Testje voor Tuned22 meteen...
Nee, wie was die moeder in dit geval?quote:Op maandag 24 juli 2017 23:01 schreef Tuned22 het volgende:
[..]Bloem ja. Dat zei ik nota bene zaterdag ook
Nog niet eens weg uit Zwolle en nu al het spoor bijsterquote:Op maandag 24 juli 2017 23:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Blijkbaar ben ik plots nummers kwijt
Langzamer tellen dan maar...quote:Op maandag 24 juli 2017 23:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Blijkbaar ben ik plots nummers kwijt
Kedeng kedeng...quote:Op maandag 24 juli 2017 23:03 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nog niet eens weg uit Zwolle en nu al het spoor bijster
Ooh.. Mies Bouwman zei jequote:Op maandag 24 juli 2017 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, wie was die moeder in dit geval?
Nee, je typte hetquote:Op maandag 24 juli 2017 23:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Niet voor Jan Joker de microfoon gebruikt dus...
Truste Madquote:Op maandag 24 juli 2017 23:05 schreef MadMaster het volgende:
Mijn batterij is letterlijk leeg.
Dank voor het vervolg Oscar!
Toedeloequote:Op maandag 24 juli 2017 23:05 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb niet met je gedanst, misschien Tuned welquote:Op maandag 24 juli 2017 23:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik was die jongen met die vage blik
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:08 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb niet met je gedanst, misschien Tuned wel
Die heeft d'r kans gehadquote:Op maandag 24 juli 2017 23:08 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb niet met je gedanst, misschien Tuned wel
Noem je haar nu gewoon een .... ?quote:Op maandag 24 juli 2017 23:09 schreef ToT het volgende:
[..]
U bent geen private dancer, a dancer for money?
Nee, Tina Theequote:Op maandag 24 juli 2017 23:09 schreef ToT het volgende:
[..]
U bent geen private dancer, a dancer for money?
Trustenquote:Op maandag 24 juli 2017 23:05 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Noem je haar nu gewoon een .... ?
Nou ik kan je verhalen over ToT vertellenquote:
Ik wil het niet weten denk ikquote:Op maandag 24 juli 2017 23:11 schreef just me het volgende:
[..]
Nou ik kan je verhalen over ToT vertellen
Hij is eigenlijk heel ergquote:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die kennen wequote:Op maandag 24 juli 2017 23:11 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer is gecoverd door Francesco Gabbani, de Italiaanse deelnemer aan het Songfestival dit jaar.
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:13 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die kennen we
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:11 schreef just me het volgende:
[..]
Nou ik kan je verhalen over ToT vertellen
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:15 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Zoals onverwacht met een heeeeeel erg lief chickie op een bruiloft op komen dagen!
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:13 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Bespaar me de details plsik moet nog slapen straks.
heel opvoedkundigquote:Op maandag 24 juli 2017 23:17 schreef DJ11 het volgende:
Heerlijk tijdloos, die muziek van Doe Maar. Dit vind ik toch wel één van hun beste nummers.
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:18 schreef CindieY het volgende:
Yo Oscar, thnx voor de 2 halve liedjes die ik heb meegeluisterd
Trusten allemaal
Tssssquote:Op maandag 24 juli 2017 23:18 schreef CindieY het volgende:
Yo Oscar, thnx voor de 2 halve liedjes die ik heb meegeluisterd
Trusten allemaal
De kater komt laterquote:
Daarachter twee konijnen met een trechter op hun kopquote:
De kerklieden kunnen weer rustig slapenquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 23:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De kerklieden kunnen weer rustig slapen